Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Poslední komentáře

Sonic the Hedgehog 2

  • Android 75
Segovský Sonic pamatuju jako harant u kámošů na Sega MD, kdy to valili jako život, sbírali prsteny, ničili roztočenými bodlinami nepřátelské entity a snažili se prokousat jednotlivými zónami. Těch je o několik víc než v předchozím díů, drtivá většina obsahuje jen 2 podúrovně.

Já se k pořádnému zažrání dostal až teď na mobilu a za týden ve volných chvilkách bylo hotovo s vyjímkou dvou zón ke konci a finálnímu souboji s bossem se dalo projít celkem svižně. Pravdou je, že ovládání vyžaduje maximální přesnost v rámci skoků na plošiny, které mají zálibu mizet, propadat se nebo skrývat další různou havěť, což může ústit v utrousení nějakých těch slovíček .-)

Hodnotím jako podobně laděného Jazze, pohodička na odreagování – 75 %
+6

MONOLISK

  • PC 70
  • Android 85
Herní výzva 2022: Novinky z domova

Monolisk jsem hrál již od vydání na Android v roce 2019. Krom toho, že ji vydalo české studio, mne zaujaly neobvyklé prvky stavitelství. Hra zcela závisí na herní komunitě. Pomocí editoru map mohou hráči vytvářet své vlastní mapy v pěti různých světech. Komponenty pro stavění si otevírají v rámci balíčků, kde také mohou najít vybavení pro pět hrdinů.

Jinak se jedná o klasickou hack & slash záležitost na zabití nudy. Příběh hra v podsatě nemá, lze však v rámci vytváření map nějaký minipříběh vytvořit.

Na mobil se jedná o velmi dobrou hru, která zábavu poskytne. Když jsem se ke hře v rámci herní výzvy vrátil na pc verzi, už jsem tak nadšený nebyl. Na pc zkrátka existují mnohem lepší varianty (i když asi ne úplně zadarmo). Ovládání je také kostrbaté, zvláště za střelce se velmi špatně míří. Principy jsou jinak úplně stejné jako pro mobilní verze.

Pokud tedy hru chcete vyzkoušet, doporučuji spíše mobilní verzi. Vyčištění jedné mapy může zabrat od jedné minuty až po klidně deset. Pokud si chcete odfrknout od práce a nestrávit u hry hodiny, Monolisk je skvělá volba.

Pro: Rychlé, editor map, fajn komunita

Proti: PC verze není tak zábavná, repetativní

+9

Sonic the Hedgehog

  • Android 75
Segovský Sonic pamatuju jako harant u kámošů na Sega MD, kdy to valili jako život, sbírali prsteny, ničili roztočenými bodlinami nepřátelské entity a snažili se prokousat jednotlivými zóny. Těch je celkem 6, každá z nich rozdělená do tří podepizod a po jejich pokoření nastává finální sobouj s bossem. 

Já se k pořádnému zažrání dostal až teď na mobilu a za týden ve volných chvilkách bylo hotovo s vyjímkou dvou, tří podzón Labyrint a Scrap zóny se dalo projít celkem svižně, Pravdou je, že ovládání vyžaduje maximální přesnost v rámci skoků na plošiny, které mají zálibu mizet, propadat se nebo skrývat další různou havěť, což může ústit v utrousení nějakých těch slovíček.

Hodnotím jako podobně laděného Jazze, pohodička na odreagování – 75 %
+6

Legends of Runeterra

  • PC 70
  • Android 80
Nejsem moc hráčem deck-building her, takže nemám nijak zásadní přehled a je dost možné, že mě na Legends of Runeterra uchvátily mechaniky, které jsou i jinde běžné. Nicméně pro mě je tahle hra prostě překvapivě dobrá a chytlavá. Po prvních pokusech na PC mě to zase tolik nebralo, ovšem na mobilu jsem se do toho zcela ponořil a hraju prakticky denně.

Nejvíce cením rozvíjení a navázání na lore League of Legends, a také výborné přenesení oblíbených hrdinů a jejich specifických vlastností, schopností a mechanik do zcela odlišné hry, kdy se podařilo u každého hrdiny zachovat jeho specifika.

Hratelnostně je to velmi svižné (jeden zápas na 10-20 minut, akorát moje cesta autobusem do práce :) ), mechaniky se pořád doplňují, meta se balancuje. To čeho bych se obával nejvíc je deck-building samotný a nutnost investovat do nových kartiček. Ovšem docela dobře stíhám vše kupovat za nafarmenou ingame měnu a solidní aktuální balíčky si nastahuji z Mobalytics a pak už jen doupravím dle libosti.

Slabší momenty jsou asi jen některé herní styly, kdy protihráč například tahá pořád dokola hromadu karet a aktivuje nějaké efekty a dost otravně zdržuje, nebo třeba když opustí hru a čekáte dlouhé minuty než vám hra uzná vítězství. Kromě toho ale parádní záležitost jednak na hardcore competitive strategizování, ale i na casual rychlovku, když máte čtvrt hodinku prostor.
+10

Chornobaivka

  • Android 60
Vzpomínky se zatoulaly hodně do minulosti, když jsem přemýšlel, k čemu tuhle hru připodobnit. Dnes má endless waves mod každá ne-li druhá, pak každá třetí hra. Já se s touhle zábavou setkal kdysi dávno za časů Warcratu 3.  Asi znáte DotA, možná vzpomínáte na tower defense mody jako Legion nebo Warcraft Maul a možná jste nedali dopustit na Footmen frenzy. Já osobně jsem však nejraději hrával Enfo´s Team Survival. A přesně k němu mě moje pamět zavedla…
Náplň hry teda netřeba představovat. Jen vaše kliknutí ovlivní, jaký zbraňový systém aktivujete. Ale je to i zábava? Na to už se odpovídá hůř. Z počátku, kdy hru objevujete a každá vlna nepřátel je výzva mě hra chytla a jednoznačně ji můžu doporučit. Postupem času však narazíte na chyby ve špatném škálování obtížnosti, a to od určité chvíle vede jen k mechanickému mačkání tlačítek. Je zřejmé, že tahle daleko autoři neplánovali a šlo jim jen o co nejčerstvější zachycení emocí a jejich přenesení na hráče. Chtěli upozornit na krvavá jatka, která se odehrávají jen nedaleko od nás. Na pohrdání životy, kdy až barbarská válečná mašinérie pohrdá životy, a jde jí jen a jen a splnění pokynů, které přišly z Kremlu.  A to hra dokáže. Žádná hudba, jen zvuky výbuchů, výstřelů a křiky, to vše jen podtrhuje surovost toho, co se na Chersonském letišti ještě nedávno dělo.
Pokud hře dáte 30-50 herních dnů, pak budete mít dobrou představu o co autorům šlo. Dál už, pokud můžu radit, nehrajte a věnujte čas raději užitečným věcem.
+8

Galaxy of Pen & Paper

  • Android 60
Po skvělých Knights of Pen and Paper 1 a 2 (KoPP) jsem se rozhodl vyzkoušet i galaktickou variantu, i když scifi tématika mi není tak blízká. 

Základ hry má podobnou šablonu jako předchozí díly, ale v mnohém ji rozšiřuje. Postavy mají kromě rasy a povolání i povahu, která ovlivňuje styl hraní. Kromě základních atributů síly, konstituce a mysli mají i atribut vjemů, ovlivňující iniciativu, kritické útoky a podobně. Primární atribut postavy lze použít v rozhovorech k ovlivnění výsledku, což je skvělá mechanika. K dispozici je přehršel schopností, konzumovatelných předmětů, vybavení i udělátek použitelných v boji.

Humor a narážky na popkulturu jsou opět nedílnou součástí hry. Hra vás občas vytáhne ze scifi prostředí do pokoje, kde s "pánem jeskyně" hrajete své dobrodružství. Úvodní lokace je jak vystřižená z Hvězdných válek. Vaše vesmírná loď má pravděpodobnostní pohon, který se zlepšuje s počtem stran kostky, kterou používáte jako motor (začínáte se čtyřstěnkou). Tady oceňuji jak referenci, tak vtipné začlenění do tématu. Rozhovory mají často humor okatý a přehnaný, ale mě prostě v této sérii her sedí.

Ačkoliv zatím píšu samá pozitiva, tak jsem celkově odehrál jen několik hodin. Celkově bych své dojmy shrnul jako "příliš mnoho". Příliš mnoho všeho. Hra hodně nabobtnala do schopností postav, inventáře, atd, ale neodpovídá to možnostem hraní na telefonu. KoPP byly ideální na půl hodinu hraní v mhd, ale GoPP už nejsou. Systémy jsou složitější a rozhraní je titěrné, aby se to tam všechno vešlo. Po nějaké době už mě nebavilo mžourat na miniaturní písmo a snažit se přečíst vyskakující popisky, co se mi zrovna schovaly za palec. Na tabletu nebo na PC s myší by se to jednoznačně hrálo lépe. Tam je ovšem otázka, zda by to bylo dostatečně zábavné pro delší herní sezení a ne jen krátké seance v dopravě nebo někde ve frontě. Jak mě na mobilní hraní přišlo KoPP skvělé, tak zde mě to naopak odradilo. Autoři podle mě doplatili na pokus udělat hru ve všech ohledech větší a komplexnější.

Celkové hodnocení: Dobrá
+10

Into the Breach

  • Android 95
The perfect mobile game doesn't exi... 
Jestli Into the Breach nedosáhlo na poli mobilních her dokonalosti, tak je jí zatraceně blízko. Tahový formát, prostá pravidla a dělení na samostatné potyčky z toho dělají ideální záležitost do kapsy. Přesto přináší hloubku, která není běžná ani na velkých obrazovkách. Něco tak šikovně vymyšleného jsem už dlouho neviděl, učebnicové easy to play hard to master.
Znovu-hratelnost díky generovaným úrovním a množství prvků ke kombinování neuvěřitelná (hlavně v advanced edition). Prakticky s každým squadem se to hraje úplně jinak, a i když mám dohráno, stejně u toho budu ještě pár měsíců zanedbávat povinnosti.
Navíc žádné mikrotransakce, rychle se to spouští, odejít se od toho dá kdykoliv a k Netflixu je to zdarma. Tak na co ještě čekáš?!

Pro: pravidla, komplexnost, jednoduchost, quality of life

+17

Polda 6

  • Android 85
Dovolil jsem si si přeskočit pátý díl a po skvělém čtvrtém díle jsem se vrhnul na šestý díl. Vzpomínám si, jak se před léty nečekaně objevil.

Je vidět, že větší pauza mezi díly jen prospěla. Hra je na jiné úrovni než předchozí díly, ať už jde o grafiku nebo dabing. Autoři si vyhráli se vším - hudba, scény, kde se hráč pohybuje. Dále pak dialogy i některé vtípky byly super. Hned se o to víc těším na zatím nejnovější sedmý díl.

Délka hry je tak akorát. Obtížnost hry je celkem normální až lehká. Trošku mě mrzí, že Pankrác často sám od sebe napovídá při nějaké hádance.

Pro: Kreslená grafika scén, hudba, hvězdný dabing, Pankrác je stále trouba, humor

Proti: Občas moc jednoduché, Pankrác bohužel napovídá.

+6

Dungeon Faster

  • Android 75
Zajímavá karetní hra pro fanoušky "dračáku". Prvotní dojem je rozpačitý, protože na první pohled hra evokuje něco jako spoj 3, a ani po absolvování tutoriálu jsem moc chytrý nebyl. Po chvíli ale člověk pochopí pravidla, nejsou složitá, i když vysvětlovat by je hra mohla lépe.

S vybraným hrdinou se člověk snaží projít kobkou až k finálnímu nepříteli. V každé místnosti na vás čekají slabší i silnější příšery, náhodné události, a zdroje (peníze, runy, karty, zlepšení statistik hrdiny). Cestou sbíráte zlatozuby, za které si vylepšujete karty v balíčku. Tvorba vlastního balíčku je naštěstí naprosto minimalistická (to není aspekt karetek, který by mě bavil), ale kupovat vylepšení je nutno s rozmyslem. Různí hrdinové mají různé speciální vlastnosti, ale jinak průběh hry příliš nemění, a karty se mezi hrdiny sdílí.

Při hře jsem ze začátku cítil mírnou frustraci, protože jsem měl dojem, že velmi brzy narážím na nepřekonatelného protivníka, a nemám jinou možnost, než hrát stále dokola a grindovat, abych se dostal dál. Ale téměř vždy jsem se přistihl překvapený, že jsem se v dalším kole dostal mnohem dál, než jsem původně čekal. A díky tomu, že se v kobce dají prokopávat zkratky, tak se v podstatě žádný zákys ani žádný nucený grind nedostavil. Zlepšení karet se také velmi rychle projevují, a v pozdější části hry dokážou karty totálně obrátit situaci na bojišti a dostat vás skrz několik zdánlivě ztracených situací v řadě. Takže ačkoliv po smrti hrdiny jsem byl trochu znechucený, a nechtělo se mi začínat znovu a opět jít od začátku, tak jakmile jsem začal, tak jsem se naopak cítil nadopovaný adrenalinem, když jsem balancoval na hraně a neustále byl ve střehu, abych dobře zkombinoval svůj herní postup a karty v ruce, a povedlo se mi prokopat zas další zkratku v kobce.

Hra je kratší než jsem čekal, po splnění základní kobky je tam ještě druhá, ale to už je klasický nekonečný běh, a pak aréna, kde se stejným startovním vybavením se snažíte nahrát větší skóre než ostatní hráči (za odměny, reset žebříčku každý den), což byla docela zábava (zvlášť teď, roky po vydání, kdy už tam není zas tak velká konkurence). Samozřejmě můžete v klasickém průchodu zkoušet různé hrdiny, zlepšovat všechny karty na max, atd, ale nekonečné opakování už není příliš pro mě, takže po skončení základní kobky jsem hrát brzo přestal.

Vyzdvihl bych zábavnou českou lokalizaci (hra je původem česká) a celkové grafické ztvárnění. Také možnost hrát zdarma, jen s volitelnou možností podpořit tvůrce (k čemuž vás samozřejmě nabádám, pokud vás hra bude bavit). Odměnou za finanční příspěvek je zrychlené získávání zlatozubů. Pro hraní to ovšem není potřeba, já sám jsem přispěl až skoro ke konci své hry.

Z nedostatků bych zmínil nedostatečné vysvětlení všech pravidel a občasných pár chybek nebo nedostatků v uživatelském rozhraní. Také by se mi líbila plnohodnotná druhá kobka, nebo alespoň náhodně generovaná, ovšem s mapou (na rozdíl od dostupné nekonečné jeskyně). Zároveň mi hodně neseděl způsob, kterým je řešena útočná síla (útočíte za tolik bodů, kolik je vaše síla, a s každým útokem o 1 klesá), protože to způsobuje totální efekt sněhové koule. Když se vám dobře daří, pár ranami zničíte kohokoliv, ale pokud se vám nedaří, tak klesnete na útok síly jedna, a z té situace už je pak těžké se vyhrabat. Možná jako reakci na tento problém autor zakomponoval dorovnávání úrovně nepřátel (alespoň mi to tak přišlo), aby hra působila více vyrovnaně. Jenomže tím poztrácí smyslu investování do vylepšování statistik postavy, protože pak akorát dostanete silnějšího protivníka.

Celkově se mi hra moc líbila, a i když jsem měl občasné momenty frustrace, tak jsem ji v podstatě dohrál jedním dechem.

Celkové hodnocení: Výborná
+7

LEGO Star Wars: The Complete Saga

  • Android --
Úžasná Lego hra. Pěkná grafika. Budete potřebovat znalosti angličtiny, protože kdyz začnete kapitolu třeba v epizodě 4 a dáte story mode tak vám tam jedou tytulky s příběhem. Ale i bez znalosti angličtiny jsi tu hru užijete. Tahle Lego hra nemá dabing. Takže vám tu hru doporučuji. Mám ji rozehranou na Androidu. Jen škoda že nemám Nintendo Switch. Mohl jsem si zahrát Lego hry, které na mobily a tablety Android a iPhone nevyšly. Například Lego Star Wars the Skywalker Saga.

Pro: Grafika, příběh, ovládání. Co se android verze týče.

Proti: Nic

+1 +4 −3

Rival Stars Horse Racing

  • PC 90
  • Android 75
Rival Stars Horse Racing je za mne jedna z nejpovedenějších koňských her. Krásné provedení grafiky + velký výběr ze zbarvení koní dělá hru jedinečnou.

PC verze je sice dražší, ale její benefity oproti Android verzi (neplacené) jsou super. Hra má stále další aktualizace a je v ní větší výběr na co se zaměřit. Osobně jsem ocenila cross-country v přírodě a možnost louky pro odpočinek koní. Skvělým relaxem ve hře a odpočinkovou aktivitou je reprodukce, nikdy nevíte, jaké zbarvení a vlastnosti se vám povedou!

Video - seznámení se hrou v češtině

Video - začátečnické tipy pro reprodukci

Pro: grafika, příběh a možnosti

Proti: cena

+6 +7 −1

Thronebreaker: The Witcher Tales

  • Android 70
Pěkný robustní příběh, super prokreslené postavy, rozhodnutí co mají význam a k tomu povedené grafické zpracovaní a fajn hudba. Na mobilní hraní jak stvořené.

Hra nabízí mnoho puzzlu formou hry Gwent, které jsou rozmanité a občas dost zapeklité. K tomu si stavíte balíček a bojujete i normální gwent bitvy. Pokud vás baví kartičky je to fakt super. Problém ale nastává s ubíhajícím časem, kdy hra pokračuje a pokračuje a vy stále jen sbíráte zdroje, měníte balíček a hrajete gwent. Dostaví se totiž nuda a hra stále nekončí a nekončí.

Naštěstí ten příběh to celkem drží a tím, že jsem hrál na mobilu, tak jsem si mohl zahrát jeden puzzle a hru vypnout - vrátit se k ní za pár dní. Na počítači si nedokážu představit, že by mě hra udržela celou dobu, protože je doopravdy dlouhá.

Pro: gwent puzzly, postavy, grafika

Proti: délka

+5

Wordling! Daily Word Challenge

  • Android 70
Velmi chytlavá hříčka na volné chvíle, kdy máte po ruce jenom mobil. Nevíc si dost možná trochu rozšíříte, nebo aspoň osvěžíte slovní zásobu. Oproti původní variantě Wordle je tady i fajn zkusit více obtížností. Není to na dlouhé hraní, je to ostatně furt to samé dokola. Ale pokud potřebujete akutně zabít pár minut času, je to ta správná volba.
+7

Train to Sachsenhausen

  • Android 75
Train to Sachsenhausen je tím typem hry, která kombinuje užitečné se zábavným. Vžijete se do role studenta a stanete se svědky událostí, jež se vryjí do dějin. Je jen na vašich rozhodnutích, jestli tyto události přežijete.

Hra využívá mechaniku rozhodování pomocí swipování doleva či doprava, kterou jsme mohli vidět v Reigns. Vzhledem k tomu, že se dle mého jedná o nejlepší rozhodovací mechaniku pro mobilní zařízení, funguje to hratelně bez problémů. Jednotlivé příběhy, které můžete prožít, jsou navíc napojeny na mnohé skutečné zážitky pamětníků, kteří vám pak k jednotlivým koncům řeknou něco reálného z historie. Tím, že jste si tu cestu prošli, je to vše o to mrazivější. Tomu napomáhá i zvolená barevná paleta a celková stylizace, jež podtrhuje onu pochmurnou atmosféru.

Mou největší výtkou ke hře je méně propracovaný rozhodovací strom. Místy je zkrátka váš osud už dávno rozhodnut a během posledních chvil svého života s tím zkrátka už nic neuděláte. Uvítal bych více morálně těžkých rozhodnutí, kde by se hráč například musel rozhodnout mezi jistou záchranou svého života a snahou pomoci blízkým. Podobné nápady by mě ponořili do kýžené atmosféry mnohem více.

Ve výsledku se tedy jedná o příjemnou hru, která navíc tak trochu supluje dějepis. Jistě, šlo by to udělat o trochu lépe a jít více do hloubky, ale na hru, která je zadarmo, je to stejně úctyhodný výkon. Pro fanoušky historie, řekl bych, je tak téměř povinností.

Pro: hratelnost, příběhy propojené s vyprávěním pamětníků, vizuál, naučná hodnota

Proti: slabší větvení dle rozhodování, málo morálních voleb

+12

The Simpsons: Tapped Out

  • Android 50
Nedá mi to se k této mobilní hře nevyjádřit. Již předem napíšu, že mám rozehranou omodovanou verzi, kde mám přístup k prémiové měně neboli donutům bez placení. Takže očekávám haldu mínusek nebo i hejtu v diskuzi a vlastně si to na jednu stranu zasloužím, nicméně chci alespoň trochu rozepsat, proč mikrotransakce v této hře jsou ty nejhorší, co jsem kdy ve hrách viděl. 

Jsem obrovský fanoušek Simpsonových, takže pár let zpět jsem Tapped Out rozehrál jako poctivý neplatící hráč. V té době jsem chtěl hrát nějakou gamesku na telefonu u které bych nemusel sedět pořád, ale zároveň by nevyžadovala, abych tam musel chodit denně. Zrak mi tehdy padl na Simpsonovi a já se pustil do hraní. Hra vypadá dobře, zachovává si vizuální stránku ze seriálu, což je veliké plus. Na počátku vás čeká tutoriál, kde vám hra ukáže co a jak. Prostě Homer vyhodil město do vzduchu a vaším úkolem je pomoci ho vybudovat zpět. Začátek jako u podobných her probíhá hladce, budujete baráčky, odemykáte nové Springfielďany a zadáváte jim úkoly. K tomu vám vyskakují questy za jejichž plnění dostáváte expy a peníze. Za každý nový level dostanete světe div se jeden donut. To si tak říkáte, že to je fajn, že vám hra dává prémiovou měnu aspoň nějak. Sem tam je občas využijete na zrychlení aktivit či výstavby budov.

Kolem desátého levelu vám ale hra začne házet první klacky pod nohy. V režimu stavění se podíváte, jaké další budovy můžete postavit a v tom spatříte, že více než polovina nabízených budov a s tím i spojené postavy je za donuty. To mi přijde jako absurdní, abych si za jedny z hlavních postav jako například Barney, Profesor Frink, Duffman, autobusák Otto nebo pošuk Mel, musel zaplatit reálnými penězi. A nejsou to malé hodnoty, v průměru se ceny za budovy s postavami pohybují okolo 160 donutů a zdarma získáte pouze jeden donut za level up, pak tuším že za měsíc hraní dostanete taky nějaký bonus. Takže oukej, ať si to dají za donuty, ale proč tam nenastaví nějaký rozumný obnos? Pokud třeba přemýšlíte, že do hry něco nasypete, abyste mohli mít více postav a jejich quest linky, tak po shlédnutí ceníku si to velmi rychle rozmyslíte. Tahle hra má jedny z nejdražších mikrotransakcí, co jsem kdy viděl. V přepočtu vás jeden donut vyjde na korunu, tudíž jedna prémiová budova vás vyjde na 160 korun a těch prémiových budov je tam k dnešnímu dnu 448. Tudíž podle kalkulačky to vychází na 71680 korun. A to není všechno, dají se samostatně koupit i jednotlivé postavy, kde je cenovka nižší, obvykle od 60 do 90 donutů. Ku příkladu čmeláčí muž, dvojčata Sherri a Terri nebo i Spasitel. Prémiových postav je momentálně 451, takže se dá říct, že abyste měli kompletní Springfield, tak do hry musíte naházet přes sto tisíc. Je třeba i zmínit, že s každým updatem přichází další a další prémiový obsah.

A tohle je prostě fakt, přes který jsem se nikdy nedokázal jakožto fanoušek žluté rodinky přenést. Jak jsem psal výše, chápu, že hra si musí na sebe nějak vydělat, licence asi nebude nejlevnější, údržba serverů taky bude stát ranec. Ale rozhodně by to šlo udělat i jinak. Například víceméně každá z postav má svoje kostýmy a tyto kostýmy mají svoje quest linky. Neviděl bych problém v tom zpoplatnit třeba tyto skiny. Jako neplatící hráč bych se z toho asi nepodělal, že bych neměl Homera ve farmářských montérkách nebo Barta v bílém kostýmu s kápí. Třeba by šlo udělat více dekorací za donuty, ale nějaký, který by za to stály. Například hořící skládka pneumatik je prémiová dekorace a za tu by mi nevadilo zaplatit, protože ve hře má prostě účel jen jako dekorace. Abyste rozuměli, s přibývajícími levely a postavami na vás hra sype více a více questů. Ovšem některé questy ke svému splnění vyžadují některé prémiové budovy nebo postavy. A tak jakožto neplatícímu hráči vám tam tyto questy budou svítit až do smrti. 

Pokud i přesto u hry vydržíte, tak později se vám odemkne Krustyland, kde si budujete zábavní park. Ten naštěstí má svojí měnu a není třeba tam utrácet donuty. Nicméně, dříve měl Krustyland vlastní lokaci, ovšem tvůrci se rozhodli, že si ho budete muset postavit přímo ve městě, kde už takhle máte neskutečně málo místa. A koupě nového území stojí strašně nesmyslně moc dolarů a odemkne se vám jen takový malý čtvereček víceméně pro jednu dvě budovy. Následně se vám odemkne i luxusní čtvrť Springfieldu, která také nevyžaduje donuty, ale za to vyžaduje obyvatele, aby šli vyrábět materiály pro nové budovy a území. Netřeba asi zmiňovat, že polovina postav, která může například vyrábět kávu je za donuty. K tomu ještě každý měsíc je ve hře event, který je víceméně o tom, že posíláte obyvatele dělat různé aktivity, čímž sbíráte collectibles pro odemykání odměn. Eventy se dají plnit bez donutů, ale víceméně je potřeba tam chodit každý den a nejlépe každých osm hodin, abyste STIHLI si odemknout všechny odměny. A tím, že děláte eventy, vám nezbývají postavy na ostatní questy, takže víceméně se v té hře už nikdy nepohnete kupředu a stává se z toho stereotypní rutina. Poctivě jsem to hrál asi půl roku, pár stovek do toho naházel, nicméně jsem si uvědomil, že hra bude neustále vyžadovat, abych platil. Bez placení ta hra postupem času ztrácí na zábavnosti.

Nyní proč jsem si pořídil omodovanou verzi. Občas mám v práci více volného času a tak jsem přemýšlel, co bych tak mohl hrát. Chtěl jsem hrát něco, kde budu moct něco tvořit, ale zároveň nebudu časově omezovaný, nebudu tam muset chodit každý den a abych nečelil platícím hráčům v nějakém PVP. Vzpomněl jsem si na Simpsonovi, že vlastně ta hra byla fajn, ale kazily jí mikrotransakce. Hru jsem si tedy sehnal přes jedno nejmenované fórum a pár týdnů už se jí věnuju. Nicméně chci sdělit, že nepoužívám prémiovou měnu na zrychlování postupu. Prostě si vlastním tempem stavím Springfield a věnuju mu péči, kterou mi jako neplatícímu hráči hra nikdy nedovolila. U každé budovy přemýšlím 10 minut, kam jí umístím a dalších 20 minut se věnuju dekoraci. A tohle mě baví, tvořit a nebýt omezován, dávat tomu péči, aby to nějak vypadalo. Nedělat nesmysly typu, sem dám Burnsův dům a vedle toho skládku, protože prostě nemám místo. Každá budova je postavena s rozmyslem a má kolem sebe dekorace, které k ní patří. Tuhle mám čtvrť s restauracemi, tady obchodní čtvrť, zde industriální zónu s továrnami, zde mám park a tak dále. Je to smutné, ale bohužel je to tak. Hru vlastní EA, takže vždycky budou mít peníze přednost požitkem z hraní. A upřímně...nelituju toho.
+8

Mars Power Industries

  • Android 60
Kompetentní logická hra s minimalistickým designem a rozumnou obtížností. Tak bych asi shrnul svoji zkušenost s Mars Power Industries. Hru jsem hrál na mobilu, a oceňuji, jak autoři zvládli vměstnat celou hru na malý displej a to bez kompromisů. Nic se neposouvá, nepřibližuje, a přesto je vše krásně čitelné a srozumitelné. Hra má jen pár základních principů, minimalistické hratelné pole, a přesto lze vykouzlit spousta složitých problémů. To mi přijde jako ukázka dobrého návrhu.

Přes všechny klady se mi hra někde za půlkou začala zajídat a opustil jsem ji. I když se autoři snažili přicházet s novými herními mechanikami, tak jsem i tak měl pocit přílišné stejnosti. Pokud si chcete tento titul zahrát, možná je dobrý nápad více si ho dávkovat, místo hraní v kuse.

Celkové hodnocení: Dobrá
+11

BitLife - Life Simulator

  • Android 70
Osobně stále preferuji hraní her na konzoli nebo počítači, jednou za čas ale přeci jen vyzkouším nějakou tu mobilní hru, abych našel něco na zabití času ve vlaku. BitLife působí na první pohled poměrně obyčejně. Pokud se do něj ale ponoříte, zjistíte, že se jedná o dosti unikátní záležitost.

Podtitul Life Simulator je u této hry opravdu na místě. Dá se říct, že jsem ve hře nenašel v podstatě nic, co by mi neumožnila. Vše je samozřejmě zjednodušeno na kombinaci jednoduchého grafického a textového rozhraní, to ale u mobilní hry tohoto typu vůbec nevadí. Velmi se mi líbí, že každá číst života vámi vytvořené postavy reprezentuje vlastně to, co člověk může zažít. Také musím ocenit, že většina událostí má v reakci na vaše akce vždy odlišný výsledek. Jeden příklad za všechny - udeříte ve škole spolužáka. Může to jít nahlásit a máte problém. Nebo to neudělá a vy si tím vydobudete nějaký ten respekt. Může se také ale bránit. A nebo je tu malá šance, že jste právě narazili na naprostého psychopata, jenž vás zničí tak, že vaše hra skončila. Jako poslední bych vypíchl detaily, které mohou mít místy až naučný efekt. Hra bere v potaz třeba to, kde vaše postava žije, a to má vliv i na to, zda například vaši rodiče musí platit za školu.

Největší nevýhodou hry je na druhou stranu fakt, že přes všechny možnosti to zkrátka nejde hrát dlouhodobě. Jakmile si vyzkoušíte prožít ideální život a otestujete pár vašich smyšlených scénářů, začne hra trochu zaostávat. Většinou se k ní pak dlouho nedostanete, dokud vás nenapadne zase nějaký šílenější scénář, který by mohl úplně změnit život vaší postavy. Také mi úplně nesedí, jakým způsobem vás tvůrci lákají na sociální sítě. Je to sice vymyšleno tak, aby to bylo součástí gameplaye, působí to ale spíš nuceně a místy i otravně.

BitLife - Life Simulator si rozhodně zaslouží ocenění za svou komplexnost a nabízené možnosti. Díky nim může být jednou z těch her, jež je ideální zahrát si během kratšího cestování, v bezpečí domova na ni však poměrně rychle zapomenete.

Pro: komplexní simulátor života, nepřeberné možnosti v každé etapě života, různé a občas překvapivé výsledky vašich akcí, smysl tvůrců pro detail

Proti: časem omrzí, sociální sítě

+10

Polda 4

  • Android 80
Čtvrtý Polda mě mile překvapil. Převod do částečného 3D prostředí hře prospěl a je to posun dopředu. I dneska je hra koukatelná.

Líbí se mi, že hra plynule navazuje na předchozí díl a příběh dále pokračuje. Samotný příběh je fajn, cestování časem jsem se bál, ale autoři si s tím prohráli velmi dobře. Nechybí klasické technické problémy tohoto cestování, jako je porucha stroje a nebo změna historie - kdy Pankrác změní celé dějiny.

Autoři hry si skvěle poradili i se zvuky. Různé povrchy vydávají jiný zvuk při chůzi, změna hlasu v úzkých místech a podobně. Hudební podkres se také povedl.

Hra mě bavila mnohem více než předchozí díl.

Pro: Grafický posun vpřed, ozvučení scén, hudba, příběh, zpracování cestování časem

Proti: Místy zdlouhavé

+13

Train to Sachsenhausen

  • Android 85
Velmi krátká bezplatná hříčka s příjemným zpracováním. Jak už jsme u autorů zvyklí, nese se v duchu nepříjemných událostí minulosti, kde fiktivní postava prožívá skutečné dobové události. Doplnění o textové či filmové informace v podobě drobné encyklopedie (autory nazváno muzeum) se samozřejmě do kontextu velmi hodí.

Vzhledem k tomu, že je hra nabízena bezplatně a bez reklam, nelze opravdu autorům vyčítat její krátkost. Naopak komiksově stylizované průvodní obrázky lze jej pochválit, výtvarně velmi dobře ztvárněné dávají hře tu správně temnou atmosféru, která k takovým událostem patří.

Velmi pěkný výukový materiál, který zábavnou formou mapuje tyto události, které by neměly být zapomenuty.
+13

Polda 3

  • Android 75
Třetí díl mi přišel strašně zdlouhavý. Hra je opravdu delší než předchozí díly a délku hry zvyšují i minihry. Musím se přiznat, že chvílemi mě hra ani tolik nebavila.

Příběh je opět docela divoký a poměrně zábavný. Jsou tu i dobré hlášky, český humor i logické hádanky. Lokací je zde celá řada, většina je pěkně zpracována. Graficky se mi tento díl líbil mnohem více než předchozí.

Nyní je čas pokračovat ve svém maratonu Polda a poprvé spustit 4. díl.

Pro: Grafika, příběh, skvělý dabing, množství prostředí a osob.

Proti: Podle mě příliš zdlouhavé, některé minihry.

+10