Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Into the Breach

27.02.2018
28.08.2018
88
34 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Into the Breach je tahová strategie od tvůrců úspěšné hry FTL: Faster Than Light. Hra se odehrává v budoucnosti, kdy je země ohrožena útoky mimozemské civilizace podobné hmyzu. Pro boj s nimi byli nasazeni mechové, obří bojoví roboti.

Jedná se o tahovou strategii, kde souboje probíhají na malých čtvercových mapách. Zajímavostí je, že u každého nepřítele je vidět ukazatel signalizující, co se příští tah chystá udělat, můžete tak na jejich akce adekvátně reagovat. Jednotlivé úrovně jsou náhodně generované a hráč přes ně postupuje k finálnímu rozuzlení. V případě smrti hra začíná znovu od začátku. Součástí postupu hrou je i vylepšování vašich robotů a pilotů.

Stejně jako první počin tohoto studia, i tato hra se pyšní retro grafikou a chiptune soundtrackem od Bena Pruntyho. Na scénáři se podílel i známý scénárista Chris Avellone (Fallout 2, Planescape: Torment).


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
Vážně ještě někdo potřebuje - obzvlášť ve světle loňského roku - další důkaz toho, že kvalita se definitivně přestěhovala do indie sektoru?

Dva kluci mýho věku (s drobnou výpomocí tu a tam) nadesignovali a vyprodukovali hru:

- jejíž pravidla pochopíte během 5 minut, přičemž jejíž mechaniky jsou propracovanější a provázanější, než kdejaká vypatlanost od Ubisoftu nahrazující kvantitou kvalitu
- jejíž grafika je sice pixel artová, ale dostatečně stylová a detailní, aby zanechala dojem lepší, než mrtvicí postiženej ansámbl z Andromedy.
- která vás možná nepohltí na desítky hodin v kuse, aby následně upadla v zapomnění, ale budete ji hrát na služebním noťasu na nudnejch poradách, v letadlech (protože offline!) a samozřejmě doma v hodinových dávkách po dobu dalších pěti až deseti let (FTL na Steamu momentálně 105 hodin, to čumíš, Geralte!)
- která vám netahá z kapsy další peníze za šanci na to, urychlit si postup uměle naředěným obsahem, za kterej jste už zaplatili plnou cenu
- a to všechno za cenu 15 dolarů a 200MB na disku

Pánové Justine a Matthew: díky.

Pro: To uživatelský rozhraní! Viděl někdy někdo tak vychytaný UI??! Bejt osobou odpovědnou za UI v Civ6, s definitivní platností si teď utahuju smyčku na krku...

+32 +33 −1
  • Switch 95
Věřili byste hře, která tvrdí, že vám ke štěstí stačí 64 políček (snad zapálenému šachistovi?), pouze 3 jednotky (milovník Kámen, nůžky, papír ?!), které se můžou vydat jen na 4 ostrovy (možná zapálenému japanofilovi slabému v geografii?) a na každém z nich splní nejvíce 5 misí (nic mě nenapadá? Snad pokud jste rozehráli Warcraft 3 a odmítli pokaždé po prologu za hordu hrát za lidi?). A přesto jsem Switch s touhle hrou neodložil. Ač je ovládání myší jistější, port pro Switch je povedený a ovládání rychle přejde do krve. A tak jsem hrál při snídani, po cestě do práce, v práci, hrál jsem na cestě domů a hrál jsem i při večeři a před usnutím. Protože na to, jak malá je Into the breach hra, tak mluvit o ní jde jen v superlativech. Má totiž všechno: Obří mechy, gargantuovské obludy a gigantickou porci kombinací. A taky spoustu odkazů, hromadu achievementů a kopu zábavy. Tahle hra se totiž opravdu povedla a pokud vám nevadí trochu (víc) přemýšlet a sedne vám grafický rukopis studia, pak neváhejte a kupujte. Protože ikdyž jste si hru pravděpodobně přidali zdarma do své knihovničky na Epicu, vývojáři si vaši podporu zaslouží.

#za(b)broukalásk(o)u

Pro: ve své jednoduchosti neskonale komplexní

Proti: styl a rogue like prvky nemusí sednout každému

+25
  • PC 95
Subset Games to po genialitě a úspěchu jejich první hry FTL: Faster Than Light neměli vůbec jednoduché. Ale místo toho, aby Into the Breach spadl do skupiny "druhých her", máme tady adepta na hru roku. Ano vážení, Subset Games to znovu dokázali. A líp než minule.

Kdo by si nechtěl zahrát za mecha, bránit města a bojovat proti obřím Kaiju monstrům v tahové strategii? A k tomu cestovat časem? Pokud přitakáváte, připravte se na pár chytrých zvratů - kromě primárních úkolů v samotných misích je vaším cílem spíše bránit města než likvidovat obří hmyz rasy tzn. Veků (samozřejmě neříkám, že to nepomáhá).

Souboj má jednoduchá pravidla a na procedurálně generovaném bitevním poli 8x8 polí si nejen díky velikosti budete připadat jako na šachovnici. Mechové se hýbají a potom útočí. Hmyz to má přesně naopak. Navíc dopředu víte kam zaútočí a v jakém pořadí, takže vaše taktika se dost často točí okolo pozicování Veků a nasměrování jejich útoků ideálně do jejich spolubojivníku, do prázdna nebo nezdařbůh do samotných mechů. To vše je lepší než si nechat zničit budovu, jelikož mechové se po každé bitvě vyléčí, zatímco váš power grid (celkové zdraví skrze celou kampaň) ne. Obtížnost je vysoká, ve většině přpadů bojujete proti přesile a je jen na vás a vašich zbraních, abyste zachránili svět. A že těch zbraní je - zbraně na blízko, lazery, teleportéry, gravitační bomby, plamenomety, atd. Každý si najde svou oblíbenou. Co když se ale zachránit svět nepodaří? Pošlete pilota do minulosti a pokuste se o to znovu. Oproti FTL, je hra velice promíjivá. Už jsem zmíňoval automatické opravování robotů, zároveň také jde vrátit všechny pohyby vašich robotů předtím než provedete akci. A k tomu si ještě přičtěte možnost jednou za bitvu restartovat celý tah. I přesto vám hra dá zabrat.

Hra je stejně jako FTL založená na znovuhratelnosti a odemykání nových jednotek mechů, včetně možnosti si je namíchat dle vlastní libosti včetně různých pilotů (jejichž charaktery pomáhal psát Chris Avellone). A celou dobu můžete poslouchat výborný soundtrack od bena Pruntyho, který stejně jako u FTL přišel k k hernímu žánru s neotřelým zvukem, který tomu všemu sedne jako prdel na hrnec.

Jak jsem psal výš, máme tady adepta na hru roku.

Pro: promíjivost, charaktery, hudba, grafika

Proti: nevyvážení mechové

+23 +24 −1
  • PC 90
FTL: Faster Than Light všichni známe a když se rozkřiklo, že vyjde od vývojářů nová hra. Bylo jasné, že strategické orgie se vrací. Into the Breach je opět ukázka jednoduché principu s nápaditým herním stylem.

Po zhlédnutí gameplay na Games.cz mi bylo jasné, že Into the Breach musím mít. Kluci ve videu řeknou vše důležité a ukáží princip hry a pak už jen koupit a vše si vyzkoušet na vlastní pěst.
Nejsem nějaký extra stratég, tak hra nabízí mnoho herní možností. Největší podíl má na tom možnost výběru vaší jednotky. Každá jednotka se vyznačuje určitou specializací (oheň, led, toxický, atd). Opravdu jsem se těšil na další nové jednotky a další nové herní mechanizmy. V hlavě jsem si užíval, jak jsem musel vypočitávat jednotlivé tahy a jednotlivé dopady, které budou pro mě menší zlo. Někdy jsem dokonce překvapil i sám sebe. Na obtížnost Hard jsou ztráty opravdu veliké a každá ztráta může později mrzet.

Verdikt: Další slova k Into the Breach nemá cenu, tahle hra nabízí hodně a je chyba jí nevyzkoušet i když neholdujete strategiím. Před Vývojáři smekám! K tomu už jen napadá, že " z hovna bič neupleteš" nebo Into the Breach 90%

Pro: Tahy, Jednotky, Světy, Obtížnost.

Proti: -------------------

+23
  • PC 90
Konečne po dlhej dobe ťahová stratégia u ktorej cítiť poctivú robotu a hlavne nadšenie pri jej tvorbe. Konceptom pripomína o skoro 30 rokov staršiu Godzilla 2: War of the Monsters, ktorá bola vo svojej dobe veľmi kvalitným ťahovým titulom pre NES. Pamätám si ako sme ju, po príchode zo školy, hrávali s bratom aj niekoľko hodín za deň.

Into the Breach sa síce svojim technickým a grafickým spracovaním nijako extra nelíši od starších herných titulov, avšak svojimi hernými mechanizmami a skoro nekonečnou znovuhrateľnosťou a gameplayom je to veľmi originálna hra, ktorá Vás zabaví na dlhé hodiny.

Súboje sú aj na normálnej obtiažnosti celkom náročné a hra Vám málokedy odpustí aj tú najmenšiu chybu alebo zaváhanie. Postupne ako sa Vám darí oslobodzovať jednotlivé ostrovy a ich obyvateľov od mimozemského nepriateľa, tak získavate určité victory points, za ktoré si môžete kupovať nové jednotky mechov, tankov, artilérii, robotov a ostatných jednotiek, z ktorých dokáže poskladať fungujúci a nezničiteľný tím na záchranu sveta.
Dôležitou súčasťou hry sú aj takzvaní Time Travelers, čo sú v podstate velitelia jednotlivých jednotiek, ktorí počas súbojov zbierajú expy a môžu sa tiež postupne vylepšovať a získavať nové špeciálne vlastnosti a schopnosti. Ak sa Vám náhodou nepodarí zachrániť svet, vždy si môžte jedného z týchto Time Travelerov vziať aj na svoju ďalšiu záchrannú misiu.

Rozhodne túto hru vyskúšajte, len pozor na závislosť :)

Pro: Originálne herné mechanizmy, znovuhrateľnosť, gameplay, postupné vylepšovanie tímu

Proti: Môže nastať závislosť :)

+22