Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Into the Breach

89
20 hodnocení Platformy
Žánr:
strategie > tahová strategie *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
27.02.2018 PC
28.08.2018 Switch
Vývojáři:
Subset Games
Oficiální stránky:
https://subsetgames.com/itb.html
Into the Breach je tahová strategie od tvůrců úspěšné hry FTL: Faster Than Light. Hra se odehrává v budoucnosti, kdy je země ohrožena útoky mimozemské civilizace podobné hmyzu. Pro boj s nimi byli nasazeni mechové, obří bojoví roboti.

Jedná se o tahovou strategii, kde souboje probíhají na malých čtvercových mapách. Zajímavostí je, že u každého nepřítele je vidět ukazatel signalizující, co se příští tah chystá udělat, můžete tak na jejich akce adekvátně reagovat. Jednotlivé úrovně jsou náhodně generované a hráč přes ně postupuje k finálnímu rozuzlení. V případě smrti hra začíná znovu od začátku. Součástí postupu hrou je i vylepšování vašich robotů a pilotů.

Stejně jako první počin tohoto studia, i tato hra se pyšní retro grafikou a chiptune soundtrackem od Bena Pruntyho. Na scénáři se podílel i známý scénárista Chris Avellone (Fallout 2, Planescape: Torment).


Poslední diskuzní příspěvek

Jab: Jo, oni ji krátce po naší diskuzi na Switch oznamili v Directu a v tu samou chvíli to šlo ven.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
Vážně ještě někdo potřebuje - obzvlášť ve světle loňského roku - další důkaz toho, že kvalita se definitivně přestěhovala do indie sektoru?

Dva kluci mýho věku (s drobnou výpomocí tu a tam) nadesignovali a vyprodukovali hru:

- jejíž pravidla pochopíte během 5 minut, přičemž jejíž mechaniky jsou propracovanější a provázanější, než kdejaká vypatlanost od Ubisoftu nahrazující kvantitou kvalitu
- jejíž grafika je sice pixel artová, ale dostatečně stylová a detailní, aby zanechala dojem lepší, než mrtvicí postiženej ansámbl z Andromedy.
- která vás možná nepohltí na desítky hodin v kuse, aby následně upadla v zapomnění, ale budete ji hrát na služebním noťasu na nudnejch poradách, v letadlech (protože offline!) a samozřejmě doma v hodinových dávkách po dobu dalších pěti až deseti let (FTL na Steamu momentálně 105 hodin, to čumíš, Geralte!)
- která vám netahá z kapsy další peníze za šanci na to, urychlit si postup uměle naředěným obsahem, za kterej jste už zaplatili plnou cenu
- a to všechno za cenu 15 dolarů a 200MB na disku

Pánové Justine a Matthew: díky.

Pro: To uživatelský rozhraní! Viděl někdy někdo tak vychytaný UI??! Bejt osobou odpovědnou za UI v Civ6, s definitivní platností si teď utahuju smyčku na krku...

+25 +26 −1
  • PC 95
Subset Games to po genialitě a úspěchu jejich první hry FTL: Faster Than Light neměli vůbec jednoduché. Ale místo toho, aby Into the Breach spadl do skupiny "druhých her", máme tady adepta na hru roku. Ano vážení, Subset Games to znovu dokázali. A líp než minule.

Kdo by si nechtěl zahrát za mecha, bránit města a bojovat proti obřím Kaiju monstrům v tahové strategii? A k tomu cestovat časem? Pokud přitakáváte, připravte se na pár chytrých zvratů - kromě primárních úkolů v samotných misích je vaším cílem spíše bránit města než likvidovat obří hmyz rasy tzn. Veků (samozřejmě neříkám, že to nepomáhá).

Souboj má jednoduchá pravidla a na procedurálně generovaném bitevním poli 8x8 polí si nejen díky velikosti budete připadat jako na šachovnici. Mechové se hýbají a potom útočí. Hmyz to má přesně naopak. Navíc dopředu víte kam zaútočí a v jakém pořadí, takže vaše taktika se dost často točí okolo pozicování Veků a nasměrování jejich útoků ideálně do jejich spolubojivníku, do prázdna nebo nezdařbůh do samotných mechů. To vše je lepší než si nechat zničit budovu, jelikož mechové se po každé bitvě vyléčí, zatímco váš power grid (celkové zdraví skrze celou kampaň) ne. Obtížnost je vysoká, ve většině přpadů bojujete proti přesile a je jen na vás a vašich zbraních, abyste zachránili svět. A že těch zbraní je - zbraně na blízko, lazery, teleportéry, gravitační bomby, plamenomety, atd. Každý si najde svou oblíbenou. Co když se ale zachránit svět nepodaří? Pošlete pilota do minulosti a pokuste se o to znovu. Oproti FTL, je hra velice promíjivá. Už jsem zmíňoval automatické opravování robotů, zároveň také jde vrátit všechny pohyby vašich robotů předtím než provedete akci. A k tomu si ještě přičtěte možnost jednou za bitvu restartovat celý tah. I přesto vám hra dá zabrat.

Hra je stejně jako FTL založená na znovuhratelnosti a odemykání nových jednotek mechů, včetně možnosti si je namíchat dle vlastní libosti včetně různých pilotů (jejichž charaktery pomáhal psát Chris Avellone). A celou dobu můžete poslouchat výborný soundtrack od bena Pruntyho, který stejně jako u FTL přišel k k hernímu žánru s neotřelým zvukem, který tomu všemu sedne jako prdel na hrnec.

Jak jsem psal výš, máme tady adepta na hru roku.

Pro: promíjivost, charaktery, hudba, grafika

Proti: nevyvážení mechové

+21 +22 −1
  • PC 90
FTL: Faster Than Light všichni známe a když se rozkřiklo, že vyjde od vývojářů nová hra. Bylo jasné, že strategické orgie se vrací. Into the Breach je opět ukázka jednoduché principu s nápaditým herním stylem.

Po zhlédnutí gameplay na Games.cz mi bylo jasné, že Into the Breach musím mít. Kluci ve videu řeknou vše důležité a ukáží princip hry a pak už jen koupit a vše si vyzkoušet na vlastní pěst.
Nejsem nějaký extra stratég, tak hra nabízí mnoho herní možností. Největší podíl má na tom možnost výběru vaší jednotky. Každá jednotka se vyznačuje určitou specializací (oheň, led, toxický, atd). Opravdu jsem se těšil na další nové jednotky a další nové herní mechanizmy. V hlavě jsem si užíval, jak jsem musel vypočitávat jednotlivé tahy a jednotlivé dopady, které budou pro mě menší zlo. Někdy jsem dokonce překvapil i sám sebe. Na obtížnost Hard jsou ztráty opravdu veliké a každá ztráta může později mrzet.

Verdikt: Další slova k Into the Breach nemá cenu, tahle hra nabízí hodně a je chyba jí nevyzkoušet i když neholdujete strategiím. Před Vývojáři smekám! K tomu už jen napadá, že " z hovna bič neupleteš" nebo Into the Breach 90%

Pro: Tahy, Jednotky, Světy, Obtížnost.

Proti: -------------------

+20