Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Poslední komentáře

Hero of Sparta

  • Android 75
  • J2ME 80
Hero of Sparta je v katalogu francouzského giganta Gameloft dozajista jeden z nejoriginálnějších počinů. Kdo jejich hry zná, tak ví, že pro každý žánr si vždy vytvořili nějakou šablonu, dle které nadále vyvíjeli hry různých značek. A právě tahle hra se tomuhle trendu tehdy vymykala. Na první pohled běžnou plošinovku totiž oživuje third-person rubačka po vzoru God of War. A nebo naopak? Ono to je vlastně jedno. Důležité je, že se tyhle dva herní styly přepínají v rámci jediného levelu a bez loadingu. Bavíme se o J2ME, takže whoa!

Vžijete se do role krále Argose, který se ocitá na ostrově a... eee, whatever, příběh je nuda. S Argem především zrubete několik druhů nepřátel z řecké mytologie, k čemuž slouží i několik druhů zbraní, které lze za získané body i vylepšovat a každá z nich nabízí unikátní speciální schopnost. Stejně tak nechybí i nějaká ta jednoduchá komba a nutno říct, že v rámci platformy asi nešel klon God of War udělat lépe. Dohrát ji lze přibližně do tří hodin, přičemž proměnlivost nepřátel a dávkování nových zbraní přichází vždy v intervalech dlouhých tak akorát, aby se hráč nenudil a pro další nálož si může skočit do nepovinné arény, kde lze získat bonusové předměty. Zde není na co si stěžovat.

Hra samozřejmě nestojí jen na boji, ale téměř každá úroveň nabízí i nějaké ty jednoduché hádanky a případně i zmíněný platforming. Ohledně hádanek si také není na co příliš stěžovat. Krásně vyvažují akční hratelnost, ač tedy mozek příliš nepotrápí, ale vzhledem k žánru by se to dle mě ani nehodilo. V momentě, kdy se hratelnost přepne do side-scrolling plošinovky nastane v původní verzi problém jen v jedné jediné věci, a to občas v poněkud chaotickém level designu. Úrovně jsou samozřejmě krátké a žádné zdlouhavé bloudění nehrozí, nicméně někdy je to opravdu jen náhodná změť plošinek, nad kterou nejspíš nikdo nepřemýšlel. Schválně zmiňuji jen původní verzi, neb v Android verzi nastává problém také v otravně citlivém a nepřesném ovládání. V podstatě za každou mou smrt mohlo jen ovládání. To vysvětluje můj rozdíl v hodnocení.

Nechci tvrdit, že jde z dnešního pohledu o nějaký must play titul. To jistě ne, ale rozhodně jde stále o velmi povedenou záležitost, která je vlastně tak jednoduchá, že dle mě nemůže nějakým nesnesitelným způsobem zestárnout, a to ani graficky. Jediným problémem tak může být ono ovládání na dotykovém displeji a možná i mizerná zvuková stránka. Jinak jde o fajn volbu při nahlédnutí do hraní na jedné ze zapomenutých platforem.
+21

Mega Man 2

  • Android 60
Mega man je další z plošinovek 90. Let, které pamatuju z Nintenda, ale dohrál jsem ji až teď na starší kolínka na telefonu. Chrabrý robot Rock je z vůle dr. Lighta vyslán potlačit vzpouru doktora Willyho zosobněnou 8 různými roboty reprezentujícími jak zemské živly tak živelné moci spoustané člověkem.

6 robotů znamená šest úrovní, které je třeba prostřílet a proskákat až právě k jednotlivému bossovi(robotovi) dané úrovně. Po ukončení každého z nich je Rock obdařen jeho zbraní a tudíž je možné si nejen pro různé bossy vybrat tu správnou munici. Jakmile jsou všichni plecháči na zemi, dostane se na souboj se samotným doktůrkem. Novinou je Quickmanův bumerang a jakási přenosná lékarnička.  Veskrze průměrná záležitost, za hodinku, dvě není co řešit, pracuje se stejnými principy jako v předchozí jedničce – 60 %.
+7

Mega Man

  • Android 50
Mega man je další z plošinovek 90. Let, které pamatuju z Nintenda, ale dohrál jsem ji až teď na starší kolínka na telefonu. Chrabrý robot Rock je z vůle dr. Lighta vyslán potlačit vzpouru doktora Willyho zosobněnou 6 různými roboty reprezentujícími jak zemské živly tak živelné moci spoustané člověkem.

6 robotů znamená šest úrovní, které je třeba prostřílet a proskákat až právě k jednotlivému bossovi(robotovi) dané úrovně. Po ukončení každého z nich je Rock obdařen jeho zbraní a tudíž je možné si nejen pro různé bossy vybrat tu správnou munici. Jakmile jsou všichni plecháči na zemi, dostane se na souboj se samotným doktůrkem. Veskrze průměrná záležitost, za hodinku, dvě není co řešit – 50 %.
+6

Diamond Rush

  • Android 55
Tento typ her moc v oblibě nemám. Původní Boulder Dash jsem nikdy nehrál a české freeware klony BecherFlask a Hafík jsem ani nedohrál, protože jsem při tom padání kamenů až příliš často umíral. Diamond Rush jsem nejprve zkoušel na mobilu, ale jelikož má kolekce Gameloft Classics zmenšenou herní obrazovku, aby se vedle ní vešly i ovládací tlačítka, hrát se to moc nedalo. Přesedlal jsem tak na rodinný tablet, který přinesl Ježíšek a na něm všechno šlo jak po másle.

Ocitl jsem se v kambodžském chrámu Angkor, následovalo Bavorsko a nakonec přišel na řadu Tibet. Všechna prostředí měla něco do sebe, protože přišla s novými prvky i nepřáteli a na konci každého na mě čekal boss. Postupně jsem získával nové vybavení, jako je kladivo, vystřelovací hák, mrazící kladivo a elixír, který mi umožnil pohyb pod vodou, čímž se otevíraly nové možnosti, jak řešit nastalé situace. Bohužel s tím přišla i nutnost některé levely opakovat, abych se s nově nabytými věcmi mohl dostat do všech jejich zákoutí.

Všechny levely jsem splnil s perfektním hodnocením, což znamená, že jsem v nich posbíral všechny fialové i červené diamanty a prošel jsem je beze smrti i zranění. Stálo mě to ale hodně času a hlavně hodně nervů. Nejhorší pro mě byla druhá tajná úroveň v Bavorsku a ve třetí byl dokonce bug, takže jsem tam nuceně přišel o život a musel jsem ji opakovat. Občas mě také moc neposlouchalo ovládání.

Skvělou funkcí hry jsou záchytné body. Při zablokování cesty jsem je nepoužíval, protože bych při tom zbytečně ztratil život. Když jsem se na ně ale vrátil, obnovil jsem danou oblast bez jakéhokoli postihu, čehož jsem využíval především v situacích, kdy se mi nepodařilo zlikvidovat nepřátele, kdykoli to bylo zapotřebí. Hraní na mobilu nebo tabletu pro mě opravdu není a asi zůstanu jen u Mravenců nebo titulů na N-Gage.

Pro: tři různá prostředí, vybavení, záchytné body

Proti: nutnost opakovat levely, bugy, neposlušné ovládání

+16

Rayman

  • Android 100
Skvělá hra. Grafika ( na to že je to stará hra), je hezká. Ovládání je ( alespoň pro mě) lehké. Ale vy si na to budete muset asi zvyknout. V levo dole máte páčku (kterou můžete mít kde koliv na levé části obrazovky) a tou pohybujete Raymanem. V pravé části obrazovky máte tlačítka A B C (ze záčátku tam máte tlačítka A C to tlačítko B, se kterým házíte Raymanovo pěsti, které později získáte. Hra má 5 světů = 70 levelů. Hru jsem jsi stáhl z internetu jelikož na Google play byla smazána. A navíc je tam obtížnost easy kde máte nekonečný počet životů.

Pro: Skvělá grafika, hratelnost.

+3 +4 −1

Her Story

  • PC 70
  • Android 20
Her Story je velice zajímavě ztvárněný detektivní příběh. Probíráte se střípky videí z policejní databáze a snažíte si poskládat ucelený obrázek. Omezení při hledání v databázi se můžou zdát umělé, ale pomáhají vytvořit zajímavou herní mechaniku, která vás nutí přemýšlet o příběhu a vymýšlet ta správná klíčová slova, abyste našli ty správné videosekvence.

Velice oceňuji, jak se mi postupně měnil příběh pod rukama. Několikrát během těch pár hodin herní doby jsem měl pocit, že už přesně vím, co se stalo, a pak jsem našel střípek z výslechu, který mi to totálně rozbil a já začal uvažovat o výrazně zašmodrchanější verzi příběhu. Smekám před autorem hry, protože muselo dát enormní námahu vystavět hru tak, aby neodhalila vše podstatné hned ze začátku, ale naopak postupně odkrývala svá tajemství. Na rozdíl od lineárních her zde můžete hledat naprosto cokoliv, zjistit cokoliv kdykoliv, a každý hráč bude mít naprosto unikátní průchod. Muselo být velmi obtížné zajistit, aby měla většina hráčů rozumný postup hrou.

Vytknul bych, že k některým snímkům jsem se nebyl schopen dobrat hledáním správných klíčových slov, ale místo toho jsem se mi jistou část z nich podařilo vyřešit "na sílu" zadáváním základních sloves (have, get, come, atd) a podobných výrazů, a ono to občas vyhodilo ještě neviděnou scénu. Bylo to ale až ke konci hry, kdy už jsem zhlédl většinu záznamů, a snažil jsem se najít ty zbývající. V té době už jsem stejně znal většinu dostupného příběhu. Jelikož to je ale detektivní příběh, tak je těžké odhadnout, kdy už "víte dost", a snažil jsem se samozřejmě dohledat a zhlédnout vše. Na druhou stranu to asi dobře reprezentuje marnost snahy najít vše v obrovské databázi. Možná by to prostě jen nemělo reagovat ani na ty základní slovesa.

Trochu neuspokojivý byl konec, protože příběh nemá jednoznačné rozuzlení, takže si musíte domyslet i zásadní detaily a vytvořit si svoji variantu kompletního příběhu. Celkově to byl ovšem velice příjemný zážitek na jeden večer.

Ještě musím dát poznámku k verzi pro Android: Původně jsem začal hrát na Androidu, ale u každé druhé věty se mi nezobrazovaly titulky. To je u hry, u které závisí na každém slově, naprosto zásadní problém. Vzhledem k tomu, kolik lidí si na Androidu stěžuje (a dlouhodobě) na problémy s titulky (a dokonce i videem), jsem nebyl zdaleka osamocen. Android verzi tudíž hodnotím jako nepoužitelnou pro kohokoliv, kdo není rodilý mluvčí. Následně jsem se přesunul na hraní na PC, kde vše fungovalo správně.

Celkové hodnocení: Výborná (PC) / Špatná (Android)
+16

Plants vs. Zombies

  • Android 60
Ačkoliv casual hry nejsou můj zrovna oblíbený žánr, občas je dobré vyzkoušet si, jaký ten světoznámý titul opravdu je. A tak jsem se po 14 letech od vydání dostal k Plants vs. Zombies. Od té doby se ale pravděpodobně dost změnil, zejména v souvislosti s odkupem společností Electronic Arts a konverzí hry na mobily.

Samotné jádro hry je ve své jednoduchosti nečekaně zábavné. Je potřeba vymyslet si základní strategii, kam si rostlinky posazovat, a pak i dostatečně rychle reagovat na příchozí nepřátele. Skoro v každé misi se objevuje něco nového, ať už nový typ nepřítele, nebo je dostupná nová rostlinka. Z počátku mi to přišlo přehnané, protože to přibývá až příliš rychle, a měl jsem pocit, že se autoři spíš soustředí na kvantitu, než kvalitu (např. zajímavěji navržené mise). Navíc, aby nebylo dostupných rostlin příliš moc, tak se mění prostředí (zahrada, noc, bazén, atd), a v každém prostředí je nutné používat jinou sadu rostlin. Ale musím říct, že jsem si postupně zvykl, a zvýšilo to variabilitu hru. Obtížnost je bohužel poměrně nízká, takže není nutné se nijak extra snažit, ale to asi není u casual hry překvapivé. I tak jsem měl z každé dohrané mise ale dobrý pocit.

Ačkoliv se mění jednotlivé proměnné hry, styl mise je v podstatě pořád stejný, pokud nezapočítáme velmi občasnou minihru typu mlácení zombií prstem nebo rostlinky co přijíždějí na pásu. Tady je trochu zklamání. Jiné herní režimy dostupné ale jsou, jako jsou "logické hádanky", kdy umisťujete zombie a snažíte se prožrat kytkami v předpřipravené úrovni, bránění se zmutovaným kytko-zombiím, rozbíjení váz a další. Ovšem zatímco v PC verzi jsou dostupné všechny standardně (jak jsem později zjistil), v Androidí verzi jsou schované za dodatečnými nákupy, a postupně se odkrývají.

Čímž se dostáváme k monetizaci, té nejhorší části hry. EA se zde ukazuje jako firma bez jakýchkoliv morálních zábran, jen aby z vás vykřesala co nejvíce zlaťáčků. Základní hra pro Android je zdarma, což je fajn. Vykoupeno je to neuvěřitelným množstvím celoobrazovkových video reklam, které se pouští nonstop, třeba i při pokusu o návrat do hlavního menu. Videa se nerozpakují vysát vám bez varování váš datový balíček, a křížek na zavření samozřejmě reklamu nezavírá. Reklamy pokračují i ve hře pomocí herních mechanismů. Při vybírání kytek na vás svítí jeden zamčený slot - chceš o slot navíc? Stačí zhlédnout reklamu! Na herní ploše vám během hry vypadávají předměty - nehodí se ti zrovna teď hrábě proti zombiím? Stačí zhlédnout reklamu! Původně jsem chtěl zaplatit za odstranění reklam, protože se nerad vezu zdarma, a každý si zaslouží za práci dostat odměnu. Ale už jen za těch pár hodin zjišťování, jestli je hra dobrá, ve mě daný agresivní marketing zanechal takový znechucený dojem, až jsem se cítil špinavý, že této firmě chci ještě něco přispět. Většinu hry jsem tak odehrál s vypnutou wifi a daty, což naštěstí funguje, a eliminuje to většinu otravných prvků.

Samotné zaplacení za odstranění reklam navíc není tak úplně to, co jsem si původně myslel, tj. alternativa ke koupení plné hry. Čím dále se propracováváte ve hře, tím více "zamčených bonusů" se vám odkrývá v místním obchodě. Chceš vylepšení pro tuto kytku? Stačí 5 000 zlatých! Chceš navíc slot na kytky? Stačí 20 000 zlatých! Chceš tuto minihru? Jenom 15 000 zlatých! Samotným hraním by se takové částky samozřejmě vydělávaly strašně dlouho - není jednoduší poslat trochu reálných peněz? Výhodné balíčky! Právě postupné odkrývání nákupů pak znemožňuje odhadnout, kolik těch peněz byste vlastně potřebovali, abyste si koupili opravdu plnou hru. Předpokládám, že je to účel. Autoři také zahrnuli "zenovou zahrádku", kde můžete grindovat v tom nejčistším smyslu - rutinním opakováním nudných činností si můžete vydělat pár zlaťáků navíc, samozřejmě s časově omezeným opakováním. A i tam vám neustále hra podbízí nákupy "zlepšováků", takže si můžete zaplatit za to, abyste grindovali "efektivněji".

Některé z těch alternativních herních režimů, které se skrývají za nákupy za zlaťáky, mi přišly docela zajímavé, takže je docela škoda, že jsem se k nim nedostal. Celou hru za jasnou cenu bych si koupil, ale nechtěl jsem se chytit na udičku, že ze mě budou tahat peníze postupně a opakovaně. Takto jsem se spokojil pouze s hlavní kampaní. Nebýt té odporné monetizace a nemožnosti koupit plnou hru za jasnou cenu, tak bych hru hodnotil na 70% za základní kampaň, možná i výše, podle alternativních režimů. Ale v popsané situaci musím bohužel hodnocení snížit.

Celkové hodnocení: Dobrá
+17

Lost Lands: Dark Overlord

  • Android 85
Na prvotinu studia FIVE-BN Games jsem se těšila, protože jsem od nich hrála už Darkness and Flame: Enemy in Reflection a dost jsem se bavila. Vzhledem k tomu, že se jedná o první hru studia, čekala jsem, že bude mít své mouchy. Byla jsem ale docela mile překvapena.

Co se týče příběhu, byla jsem v roli matky chlapce Jimmyho, který se ode mě trochu vzdálil a u nedalekého stromu se otevřel jakýsi portál a vtáhl ho do zvláštní země. Jako správná matka jsem ho samozřejmě následovala. Je jasné, že Jimmyho unesly pryč temné síly, zde v podobě posedlého trpaslíka a hrozilo mu nebezpečí smrti. Jala jsem se tedy hledat stopy a plnit úkoly, abych ho zachránila.

Prostředí hry je rozděleno do tří pasáží, nejdřív jsem běhala po lese, pak v horách a nakonec ve vzdušném zámku. Vše pěkně plynulo, úkoly byly těžké tak akorát, někdy když jsem byla v koncích jsem si vzala hint.

Vzhledem k tomu, že jsem hrála na Androidu, měla jsem možnost si buď koupit mince nebo je získat tak, že se podívám na reklamu. Popravdě mi přišlo rychlejší kouknout se sem tam na jednu reklamu než si hledat návod někde na YouTube. Většinou šlo o to, že jsem někde něco přehlédla, takže bych to asi zvládla i bez nápovědy.

Někdy bylo otravné, že u úplně každého rébusu chyběl nějaký díl, který jsem nejdřív musela najít. Jasně, že to tak bývá, ale alespoň v jednom z pěti úkolů, mohlo být vše pohromadě bez hledání. Příběh byl celkem poutavý a ještě na něj navazoval bonusový level, což mě potěšilo. Určitě to nebyla moje poslední hra od tohoto studia.

Pro: Délka, hratelnost, příběh

Proti: v každé skládačce chyběl dílek

+10

Sonic CD

  • Android 70
Segovský Sonic pamatuju jako harant u kámošů na Sega MD, kdy to valili jako život, sbírali prsteny, ničili roztočenými bodlinami nepřátelské entity a snažili se prokousat jednotlivými zónami. Těch je o několik víc než v předchozím dílu, nicméně rozvětvené industriální prostředí s třemi podúrovněmi bylo za mě častokrát hodně nepřehledné.

Já se k pořádnému zažrání dostal až teď na mobilu a za týden ve volných chvilkách bylo hotovo s vyjímkou dvou zón ke konci a finálnímu souboji s bossem dr. Robotnikem se dalo projít celkem svižně. Pravdou je, že ovládání vyžaduje maximální přesnost v rámci skoků na plošiny, které mají zálibu mizet, propadat se nebo skrývat další různou havěť a v tomto díle dokonce i zlomyslného Metal Sonica, kterého porazit v rychlosti byla docela fuška což může ústit v utrousení nějakých těch nehezkých slovíček .-)

Hodnotím jako podobně laděného Jazze, pohodička na odreagování – 70 %
+6

Shakes and Fidget

  • Browser 70
  • Android 60
Asi kdekdo má nějakou historku o tom jak hrál Shakea na základce. Mám je samozřejmě i já, pořád si pamatuju jak jsme hráli všichni ve třídě a střídali se u jediného počítače, jak zůstávali na síti přihlášené účty a děti z jiných tříd ničily cizí postavy i to jak jsme začínali stále znovu a znovu na dalších serverech s novými postavami. Mám ale ještě jinou historku.

Byl listopad 2020, všichni jsme byli zavření doma a neměli moc co dělat kromě hraní, kterým jsem tenkrát trávil v podstatě veškerý čas. A jednoho večera mi přišla zpráva od kamaráda. "Hej, budeme hrát Shakea." Chvíli trvalo než jsem mu vůbec uvěřil že to myslí vážně a následně mu napsal jak hloupej nápad to je. Ale nechal jsem se přesvědčit. A tak jsme ve skupině nějakých šesti lidi začali po dlouhých letech zase hrát tuhle obyčejnou, jednoduchou, prohlížečovou hru.

Překvapilo mě kolik věcí tam za ty roky přibylo a kolik jich tam i nadále přibývá. Oproti té verzi, kterou jsem si pamatoval a která ihned od začátku odhalila vše co měla a s čím jste se museli spokojit dokáže současná verze stále představovat různé nové mechanismy či minihry až do nějakého levelu 200. I přes to se ale stále v jádru jedná o obyčejnou browser hru, kde jen každý den odklikáte pár věcí a zastavíte se zase zítra. Takže se to časem omrzí.

Nebo by alespoň mělo, všichni moji kamarádi postupně odpadli. Jako první ten, který to celé vymyslel. Poslední loni v létě. A já hraju dál. Netuším čím si mě to pořád drží, ale dokud se tohle zvláštní kouzlo nezlomí a konečně to neomrzí i mě, tak budu hrát dál...

Pro: Jednoduché, Na vyplnění času, Zábavně pojatá grafika

Proti: Repetetivnost

+6

Samorost

  • PC 45
  • Android --
Herní Výzva 2023
2. Debut

Co jsem to u všech čertů "hrál"? Tohle není hra ale interaktivní animace, o skřítkovi který se snaží zabránit ve srážce dvou planetek. V několika úrovních je potřeba se proklikat scénami klikáním na věci/tvory ve správném pořadí. Tohle dílo se ani nedá považovat za logickou hru protože puzzly jsou primitivní a dohrál by to i pes po lobotomii. Jednotlivé scény jsou poskládane fotky kmenů, větví, kamenů a dalších předmětů na kterých se odehrávájí animace dopovázené otravnou a opakující se melodii. Celá "hra" je vhodná maximálně pro děti do 3. třídy základní školy protože člověk který je starší a spustí ji jako prvotinu si ji nemá šanci užít. Celá "hra" je velmi krátká a máte jí dohranou do 20. minut, na mě spíše působí jako demo k dalším dílum, vůbec mě neoslovila a necítim potřebu zkoušet další díly autorů.

Pro: super že to je tak krátký, freeware, uninstall tlačítko funguje

Proti: příliš krátký

+9 +10 −1

Vampire Survivors

  • Android 75
Recenzovat tuto hru je zajímavé. Na jednu stranu mám pocit, že hratelností nijak skvělá není, na druhou stranu ve mně vypěstovala zřejmě stockholmský syndrom a donutila mě ji kompletně dohrát.

Ačkoliv jsou základní herní prvky osekané na kost - hýbat se do stran a vybírat vylepšení - tak po prvních pár minutách už je na obrazovce tolik nepřátel, že se ani se základním pohybem nenudíte. Neustále uhýbat, správně se pozicovat k nepříteli a sbírat zkušenostní drahokamy dostatečně zaměstná vaši ještěří část mozku. Vyšší úroveň uvažování se pak použije při výběru nových zbraní a dalších zlepšení. Už tady mi přijde, že hra částečně selhává, protože při neoptimální volbě (např. příliš mnoho slabých zbraní místo soustředění na několik extra silných) bude člověk pravidelně umírat po 10-15 minutách, aniž by měl šanci zjistit, co dělá špatně. Pro dohrání 30minutového intervalu je nutné úplně náhodou přijít na to, že zbraně jdou vyvinout do silnější varianty, což je taky od hry značný risk, protože tam může hodně hráčů odpadnout. Jakmile člověk zjistí základní principy, pak začne být zkoušení různých zbraní a postupů zábavné, a dostat se ke konci 30 minut v první úrovni je dobrá výzva. Začínají se ale objevovat i hluchá místa. Pokud už je člověk dostatečně silný na jistou fázi nepřátel, tak je jenom mechanicky kosí pohybem vpřed, ještěří mozek je vypnutý, a přichází pocit nudy (dokud opět nepřátelé nepřitopí). V této chvíli je rozvláčnost hry na škodu, a nepomáhá ani to, že je prostředí k uzoufání nudné, nevýrazné a neinteraktivní. Kupodivu, na některé problémy hra sama nabídne lék, ale až časem, až se k tomu člověk prokouše.

Co dělá hra výtečně je překvapování hráče nečekanými změnami. Ať už jde o odkrývání nových zbraní, předmětů, postav a úrovní,  absurdní "příběhové" momenty (odkrývání nových postav z rakví), nebo zásadní změny v základní herní smyčce (mapa, zkrácení času, magické karty, atd). Líbilo se mi, jak se vám v jistém momentu objeví nová tlačítka v hlavním menu (a to nejednou), a jenom prozkoumáním těchto nabídek vás hra pošťouchne ke zkoušení dalších věcí. Úplně zásadní je zobrazení úkolů, které když splníte, tak se vám odemknou další herní možnosti. Výborně to hráče žene vpřed a nutí je to opakovat částečně tupou herní smyčku jen proto, aby zjistili, co se zase ve hře změní, až daného cíle dosáhnou. Navíc je to výborně dávkované - úkoly vám do nabídky postupně přibývají a pokaždé, když máte pocit, že už se blížíte "k cíli", tak se vám zjeví úplně nový prostor a seznam dalších úkolů. Tady ta kompulze objevovat je podle mě důvod, proč má hra takový úspěch, nikoliv základní hratelnost. Minimálně na mě to takto fungovalo (až na výjimky jsem se na vše snažil přijít sám, bez pomoci rad na internetu).

Přál bych si, aby základní herní principy byly zábavnější a prostředí zajímavější, tzn. abych měl důvod si zahrát hru občas znovu, i když už jsem všechno objevil a vyzkoušel. Takovou potřebu nyní nemám. Zároveň bych chtěl ubrat na kasinových efektech a zlepšit přehlednost hry (přes nepřátele a efekty často nejen že nevidíte předměty na zemi, ani občas ani nevidíte šipky, které vás k nim směrují). Ale možná, že byl úmysl autora, vytvořit hru tak přehnaně připomínající ty nejhorší predátorské hry plné mikrotransakcí, drahokamů a ohňostrojů, a přitom ji vydat za nízkou cenu (na mobilu zdarma!) jako plnohodnotnou hru bez jakýchkoliv mikrotransakcí, jako kontrast ke stávajícím tržním praktikám.

Celkové hodnocení: Výborná
+18

Darkness and Flame: Enemy in Reflection

  • Android 80
Když jsem pouštěla Darkness and Flame 4, moc jsem od hry neočekávala. Proto mě dost překvapilo, jak moc mě to bavilo.

Jde sice o klasickou hledačku, ale musím říct, že mě vtáhnul příběh, a to tak, že jsem hru hrála každou chvíli. Dokonce jsem před spaním přemýšlela, kde bych mohla ještě něco najít, abych se posunula dál. Místy šlo všechno jako po másle a místy jsem se zasekla a musela jsem se vracet a prozkoumávat okolí co nejpodrobněji, abych našla co jsem potřebovala.

Samozřejmě jako skoro v každé hledačce, i tady bylo pár řekněme úsměvných věcí, třeba že člověk sám unese těžké kolo od vozu nebo si vezme do kapsy jen tak žebřík… Mimo hlavní příběhové linky jsem hledala ještě další skryté předměty a obrázky, za které byly úspěchy navíc.

Jako důkaz, že mě hra opravdu bavila, jsem dohrála i bonusové kolo, které se také moc povedlo. Hru můžu jedině doporučit a pravděpodobně si zahraju i další díly.

Pro: náročnost, zábava

Proti: žebřík v kapse

+11

Hungry Hearts Diner

  • Android 75
Na Hungry Hearts Diner jsem narazil úplnou náhodou tady na databázi a zaujala mě premisa o vyprávění různých příběhů lidí, které sledujete očima japonské babičky starající se o malou restauraci. Tak jsem hru stáhl a nějakou dobu mi takhle jen ležela nainstalovaná a nedotčená. Když jsem se k ní pak v nějaké volné chvilce dostal nejdříve mě úplně nepřesvědčila.

Ihned mě praštil do očí poměr stran, není to nová hra a je tady samozřejmé že vývojáři nemohli počítat s rozměry dnešních telefonů, ale to bohužel nic nemění na tom, že to na první pohled nevypadá dobře. Po zapnutí hry jako takové se navíc ukázala jakási energie, doplňující se průběžně časem a možnost pouštět si reklamy pro usnadnění průchodu. Na první pohled se tedy jednalo jen o další mobilní titul se stejnými principy jako většina free to play mobilních her.

Jaká by ale byla chyba nechat se tímto prvním zdáním odradit. Než se nadějete uvaříte pár jídel, začnou chodit zákazníci a už se dozvídáte první střípky jejich osudů. A najednou zjistíte že už hrajete hodinu v kuse. A hlavně, že žádná z věcí, které se ze začátku zdáli jako odrazující vůbec nejsou problém. Energie se většinu času doplňuje rychleji než ji stačíte spotřebovávat a je tady tak spíše jen proto, aby se hra alespoň tvářila, že vám pokrok dál nedává úplně zadarmo. A reklamy tak můžete v klidu ignorovat a nijak si tím hraní neztížíte.

Celá hra na restauraci je zde pak tedy spíše zástěrkou pro to co je Hungry Hearts Diner hlavně, milá a překvapivě dobrá vizuální novela. Příběhy vás rychle stáhnou a vy budete napjatě čekat na moment, kdy se ten daný zákazník vrátí, aby mohl pokračovat ve vyprávění. Samozřejmě to nic nemění na slabším technickém stavu, ale ten se dá bez problému překousnout pokud se necháte pohltit příběhem vašich zákazníků.

Pro: Vyprávění, Grafické zpracování

Proti: Technický stav

+6

Streets of Rage 2

  • Android 70
Na Streets of Rage si ze Segy musím přiznat vůbec nepamatuju, nějak mě minula a napravuji až teď na mobilní verzi. Pouliční rubačka, kdy je úkolem hrdiny z policejních řad vyčistit město od zlovolných živlů a ostatní šepledi. 

Protivníci jsou různorodí od obyčejných polonahých týpků, k pankáčům, ninjům, dominám, bossům až k tlostoprdovi chrlícímu oheň, který si lítá celou obrazovkou a dává slušný damage, někteří z bossů mají své předefinované formy útoků, které se s trochu trpělivosti dají předvídat. Stejně jako v jedničnce se utkáte s protivníky v osmi levelech, druhý díl, jak to tak bývá, přinesl bohatší dávku různorodých protivníků a jednotlivých bossů stejně jako jejich počet v jednolivých úseccích levelů, až se prorubete k samotnému panu X, který má v pazourech AKčko a nechce se nechat jen tak pokořit.

Hratelnost trochu drhne, stejně jako gameplay, kdy šmejdi mají zálibu mizet z obrazovky a častokrát vás dokáži zasáhnout i když nejsou v přímé linii a snažíte s jim vyhnout ve snaze najít si prostor pro vlastní útok. Hodnotím v lepším průměru - 70 %
+7

Streets of Rage

  • Android 60
Na Streets of Rage si ze Segy musím přiznat vůbec nepamatuju, nějak mě minula a napravuji až teď na mobilní verzi. Pouliční rubačka, kdy je úkolem hrdiny z policejních řad vyčistit město od zlovolných živlů a ostatní šepledi. 

Protivníci jsou různorodí od obyčejných polonahých týpků, k pankáčům, ninjům, dominám, bossům až k tlostoprdovi chrlícímu oheň, který si lítá celou obrazovkou a dává slušný damage, někteří z bossů mají své předefinované formy útoků, které se s trochu trpělivosti dají předvídat V celkem osmi levelech si jich užijete dostatek, když už jste v úzkých můžete si na pomoc přivolat hlídkový vůz vyzbrojený bazukou, která dokáže prořídnout nepřátelské síly.

Hratelnost trochu drhne, stejně jako gameplay, kdy šmejdi mají zálibu mizet z obrazovky a častokrát vás dokáži zasáhnout i když nejsou v přímé linii a snažíte s jim vyhnout ve snaze najít si prostor pro vlastní útok. Za mě lepší než třeba podobný Double Dragon, lepší průměr - 60 %.
+6

Blue

  • Android 85
Čtvrtá barevná hra od vývojáře Bart Bonte. Tento typ her mě baví. Je to logická rychlovka na mobil, ve které jsem se ani jedno kolo nenudila. Celkem je 50 levelů a každý je jiný. Vždy koukám na obrazovku, jako husa do flašky a zkoumám o co tu jde.

Cílem je, aby obrazovka zmodrala pomocí kliků na nějaký tvar. Některé jsem odhalila hned, u některých jsem musela trochu potrápit mozkovnu a přiznávám, že u jednoho jsem musela kliknout na hint. K tomuto vývojáři a jeho hrám se budu určitě vracet a nakonec chci zahrát všechny vydané barvy.

Pro: příjemná hudba, pěkné zpracování, žádná nuda

Proti: mohlo by být delší 

+12

Samorost

  • Android 85
Jeeeej, to byla moc příjemná cesta šalinou, když jsem hru hrál! Nic jsem od prvotiny Amanity nečekal a dostal jsem kouzelné dobrodružství s klidnou atmosférou a super hudbou Floexe.

Hra mi na každé obrazovce vykouzlila úsměv a během hráni jsem i dostal chuť na dýmku. Jen trochu mě štvalo, proklikávání celé obrazovky abych zjistil aktivní body.

Pro: Floex, grafika, "free" nalada

Proti: moc krátké, nejasné aktivní prvky na obrazovce

+8 +10 −2

Double Dragon

  • Android 50
Arkádovka Double Dragon je dalším z “rubaček“ 80-desátek, která se vydávaly po úspěšch bojových kousků filmového plátna. Kratinká hra, ve které jde o bratry Leeovi, kterí musí napravit členy pouličního gangu, protože unesli sličnou Miriam. 

Ve čtyřech levelem nemusí spoléhat jen na své končetiny, ale mohou vymlátit z protivníků třeba nůž, baseballku, šutráky či biče a ulehčit si nesnadný úkol. Hra nabízí možnost bojovat za jednoho z bratrů nebo společně se spoluhráčem nelítostně kosit darebáky. 

Hodnotím v čistém středu, v podobném žánru kolem 90-tých let bylo vydáno pár povedenějších ( Streets of Rage např. ), ale i horších – 50 %
+7

Marvel Snap

  • Android 80
Marvel Snap jsem se i přes spoustu reklam, které byly opravdu všude, dlouho vyhýbal. Ale po jeho úspěchu na The Game Awards jsem si říkal, že by to přece jen asi za zkoušku stálo. A taky stojí!

Ano, jedná se sice o zas další kartičkovou hru, ale je to něco úplně jiného, než na co jsem v tomto žánru doteď narážel. Pravidla si osvojíte během pár minut a pak už jen s každým dalším zápasem pilujete svou taktiku. Odemykání nových karet je ze začátku celkem rychlé, ale ne moc na to aby jste jimi byli přehlceni a nevěděli co jaká dělá. A díky stálému přílivu nových hráčů vás hra spolehlivě páruje s hráči s podobným postupem ve hře a nestane se tak, že by jste hráli proti někomu s výrazně lepším balíčkem než je ten váš.

Ale tím dle mě největším plusem této hry je délka jednotlivých zápasů, která se pohybuje okolo 3-5 minut. Pokud už vás tedy nebaví znovu a znovu scrollovat Instagramem nebo Redditem, když zrovna sedíte v autobuse, nebo v čekárně můžete si jen rychle zapnout Snap. Riziko, že zápas nestihnete dohrát než budete muset uklidit telefon je minimální.

Denní a season pass mise jsou pak jen pomyslná třešnička na dortu, která vás může přesvědčit hrát jiným způsobem, než jste zvyklí a získali jste tak herní měnu. Ta ale slouží pouze k vylepšení vizuálu vlastněných karet a není tedy třeba se obávat toho, že by platící hráči měli výhodu nad ostatními.

Marvel Snap je tak výbornou, nenáročnou, ale chytrou mobilní hrou na vyplnění volných chvil.

Pro: Délka zápasů, Systém odemykání nových karet

Proti: Lehká repetetivnost, která se ale dostavuje u každé karetní hry

+10