Spartánský král Argos se vrací z úspěšného tažení proti přisluhovačům zlého boha Ariela. Na cestě do Řecka je však jeho flotila potopena ohromnou bouří a Argos se sám ocitá na neznámém ostrově. Brzy zjišťuje, že ostrov je domovem věštkyně, uvězněné stále aktivním Arielovým kultem. Argos se vydává na cestu za její záchranou a finální porážkou Ariela, která ho dovede až na vrchol samotného Olympu...
Hero of Sparta je kombinace z boku viděné plošinovky a izometrické akce, zasazená do mýtické verze antického Řecka a značně inspirovaná sérií God of War. Hráč se v ní ujímá postavy krále Arga, se kterým na něj čeká celkem 13 lineárních úrovní. Hratelnost je rozdělená na prozkoumávání světa z izometrického pohledu a plošinovkové sekce, podobné například klasickým Gods. V obou pohledech na Arga čeká řada mýtických nepřátel a jednoduchých hádanek. Za zabíjení nepřátel získátá Argos zkušenosti, za něž lze vylepšovat jeho schopnosti. Postupem hrou se rovněž dostane k novým zbraním a nástrojům, jako jsou například kopí či nové části zbroje.
Zde popsaná 2D verze vyšla souběžně se značně odlišnou 3D verzí pro chytré mobilní telefony a handheldové konzole. Android telefony se však krom 3D verze později dočkaly i původní J2ME verze jako součást balíčku Gameloft Classics: Action.
Hero of Sparta je v katalogu francouzského giganta Gameloft dozajista jeden z nejoriginálnějších počinů. Kdo jejich hry zná, tak ví, že pro každý žánr si vždy vytvořili nějakou šablonu, dle které nadále vyvíjeli hry různých značek. A právě tahle hra se tomuhle trendu tehdy vymykala. Na první pohled běžnou plošinovku totiž oživuje third-person rubačka po vzoru God of War. A nebo naopak? Ono to je vlastně jedno. Důležité je, že se tyhle dva herní styly přepínají v rámci jediného levelu a bez loadingu. Bavíme se o J2ME, takže whoa!
Vžijete se do role krále Argose, který se ocitá na ostrově a... eee, whatever, příběh je nuda. S Argem především zrubete několik druhů nepřátel z řecké mytologie, k čemuž slouží i několik druhů zbraní, které lze za získané body i vylepšovat a každá z nich nabízí unikátní speciální schopnost. Stejně tak nechybí i nějaká ta jednoduchá komba a nutno říct, že v rámci platformy asi nešel klon God of War udělat lépe. Dohrát ji lze přibližně do tří hodin, přičemž proměnlivost nepřátel a dávkování nových zbraní přichází vždy v intervalech dlouhých tak akorát, aby se hráč nenudil a pro další nálož si může skočit do nepovinné arény, kde lze získat bonusové předměty. Zde není na co si stěžovat.
Hra samozřejmě nestojí jen na boji, ale téměř každá úroveň nabízí i nějaké ty jednoduché hádanky a případně i zmíněný platforming. Ohledně hádanek si také není na co příliš stěžovat. Krásně vyvažují akční hratelnost, ač tedy mozek příliš nepotrápí, ale vzhledem k žánru by se to dle mě ani nehodilo. V momentě, kdy se hratelnost přepne do side-scrolling plošinovky nastane v původní verzi problém jen v jedné jediné věci, a to občas v poněkud chaotickém level designu. Úrovně jsou samozřejmě krátké a žádné zdlouhavé bloudění nehrozí, nicméně někdy je to opravdu jen náhodná změť plošinek, nad kterou nejspíš nikdo nepřemýšlel. Schválně zmiňuji jen původní verzi, neb v Android verzi nastává problém také v otravně citlivém a nepřesném ovládání. V podstatě za každou mou smrt mohlo jen ovládání. To vysvětluje můj rozdíl v hodnocení.
Nechci tvrdit, že jde z dnešního pohledu o nějaký must play titul. To jistě ne, ale rozhodně jde stále o velmi povedenou záležitost, která je vlastně tak jednoduchá, že dle mě nemůže nějakým nesnesitelným způsobem zestárnout, a to ani graficky. Jediným problémem tak může být ono ovládání na dotykovém displeji a možná i mizerná zvuková stránka. Jinak jde o fajn volbu při nahlédnutí do hraní na jedné ze zapomenutých platforem.
Vžijete se do role krále Argose, který se ocitá na ostrově a... eee, whatever, příběh je nuda. S Argem především zrubete několik druhů nepřátel z řecké mytologie, k čemuž slouží i několik druhů zbraní, které lze za získané body i vylepšovat a každá z nich nabízí unikátní speciální schopnost. Stejně tak nechybí i nějaká ta jednoduchá komba a nutno říct, že v rámci platformy asi nešel klon God of War udělat lépe. Dohrát ji lze přibližně do tří hodin, přičemž proměnlivost nepřátel a dávkování nových zbraní přichází vždy v intervalech dlouhých tak akorát, aby se hráč nenudil a pro další nálož si může skočit do nepovinné arény, kde lze získat bonusové předměty. Zde není na co si stěžovat.
Hra samozřejmě nestojí jen na boji, ale téměř každá úroveň nabízí i nějaké ty jednoduché hádanky a případně i zmíněný platforming. Ohledně hádanek si také není na co příliš stěžovat. Krásně vyvažují akční hratelnost, ač tedy mozek příliš nepotrápí, ale vzhledem k žánru by se to dle mě ani nehodilo. V momentě, kdy se hratelnost přepne do side-scrolling plošinovky nastane v původní verzi problém jen v jedné jediné věci, a to občas v poněkud chaotickém level designu. Úrovně jsou samozřejmě krátké a žádné zdlouhavé bloudění nehrozí, nicméně někdy je to opravdu jen náhodná změť plošinek, nad kterou nejspíš nikdo nepřemýšlel. Schválně zmiňuji jen původní verzi, neb v Android verzi nastává problém také v otravně citlivém a nepřesném ovládání. V podstatě za každou mou smrt mohlo jen ovládání. To vysvětluje můj rozdíl v hodnocení.
Nechci tvrdit, že jde z dnešního pohledu o nějaký must play titul. To jistě ne, ale rozhodně jde stále o velmi povedenou záležitost, která je vlastně tak jednoduchá, že dle mě nemůže nějakým nesnesitelným způsobem zestárnout, a to ani graficky. Jediným problémem tak může být ono ovládání na dotykovém displeji a možná i mizerná zvuková stránka. Jinak jde o fajn volbu při nahlédnutí do hraní na jedné ze zapomenutých platforem.