Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Mravenci

  • PC 80
Rozhodně moc povedená hříčka. Původně si říkám: "jej, to bude blbost, to mě bavit nebude", ale ono ne, baví a to dost. Herní principy si průměrně hloupý člověk jako já osvojí za jednu, no možná dvě hry.

Není to nic těžkého, ale hodně také záleží na tom, jaké vám chodí karty a jaké chodí soupeři, protože když vám chodí hodící se karty, je výhra otázkou jedné až dvou minut. Když vám ale chodí samý střelec a podobné slaboty, tak vám výhra už dá zabrat a to jak časově tak uvažováním.

Pro: Je to hodně návykové, jednoduché,

Proti: Když nad tím tak přemýšlím, tak nic, ale jinak grafika, příliš ostré rušivé zvuky,...

+19

Star Wars: Knights of the Old Republic

  • PC 100
Takto má vypadat hra. Absolutně brilantní vtažení do příběhu, atmosféra na každém kroku doslova dechberoucí, krásná muzika, skvělý příběh, propracované vedlejší postavy, vynikající gameplay, volnost a nelinearita, která je zvládnuta na jedničku s hvězdičkou.

Nejsem příliš velký hráč RPGček, ale tohle bych si zahrál vždycky.

Pro: příběh, grafika, muzika, atmosféra, vedlejší postavy, gameplay, nelinearita

Proti: velký kulový - tahle hra proti nemá

+19 +23 −4

Mortyr 2: For Ever

  • PC 45
Budget jak vyšitý a tak jsem k druhému Mortyru také přistupoval. Byl jsem dokonce nadšený, protože první mise byla dost dobrá. Teda dost dobrá, hra je blbá, inteligence nepřátel je zhruba na stejné úrovni, jako inteligence slepého makaka po lobotomii, kterého navíc někdo vzal třikrát lopatou po hlavě, ale právě toto mě na Mortyrovi bavilo. Měl jsem zrovna chuť na nějakou odreagovačku, ve které jsem nepřemožitelný rambonátor, který vše likviduje jen základní pistolkou. To mi hra splnila, ale bohužel jen v první misi, načež začala obtížnost stoupat strmě vzhůru (hrál jsem na nejlehčí). To mne celkem naštvalo, jelikož tohle jsem nechtěl a taky to vůbec nečekal, protože první (ale i druhou) misi jsem přejel pouze se základní pistolkou stylem "já jdu uprostřed, všechno kolem umírá a zabít mě může maximálně granát". A v první misi taky najdete sněhuláky! No řekněte, viděli už jste někdy ve střílečce sněhuláka? Náckové se zřejmě nudili, ještě že se nekoulovali. První mise mne tedy rozesmála a pobavila.

A já si bláhově myslel, že to tak bude do konce. Nebylo.

Nevím jestli pak měli fašouni lepší bouchačky, ale nějak mi už můj rambo stajl nevycházel, poněvadž jsem tak nějak umíral. Tady přišla další rána, protože hra se neukládá ani na začátku mise, takže hurá a hrál jsem od začátku. Ale tentokrát už jsem používal Uložit hru.

Tvůrcům se musí nechat, že mise jsou celkem různorodé, příběh celkem graduje a krátká délka hry je jednoznačně ku prospěchu věci. Jen ta AI nepřátel, to je něco extra. To tak běžím do chumlu fašistů, ještě za běhu většinu sejmu, ale u posledního mi dojdou náboje. A jak mu tak před ksichtem nabíjím, tak on na mne zamyšleně kouká, pak se otočí a hezky skrčeně, abych ho neviděl si poodejde dva metry. Pak jakože bude střílet, tak jsem ho picnul. Tahle situace je běžná. Taky se mi jednou povedlo zastřelit nepřítele a on udělal šňůru, rozpažil ruce a tak zůstal.
Ve hře jsem třeba vůbec nečekal vrtulník, se kterým můžete i lítat. Bohužel to moc nejde.

Takže, Mortyr 2 pro mne nebyl relaxační záležitostí jak jsem čekal, ale rozhodně jde o velmi kvalitní béčko, ke kterému když přistupujete jako k béčku, tak byste neměli být nějak výrazně zklamáni. Nicméně ten konec...

ten je vážně dost impotentní.

Pro: Někdy je to sranda, sněhuláci, AI nepřátel, některé detaily, různorodost misí.

Proti: Hlavně AI nepřátel, postupně se zvedající obtížnost.

+19

Icewind Dale

  • PC 90
Icewind Dale je dalším ze série těch nejkvalitnějších RPG. Je pravda, že narozdíl od Baldurs Gate nebo Falloutů se tady nedočkáte skoro žádný volnosti. Hra má danou linii, po který prostě budete muset jít, pokud se chcete dostat dál. Když si na to člověk zvykne, tak mu to ani nevadí...může se o to víc soustředit na boj a taktiku postav. Je to prostě akčnější kousek, kterej nemá moc postraních questů, ale o to víc je promakanější ten hlavní. Opět se dočkáme krásně vykreslený izometrický grafiky, tentokrát se spoustou ledu...ještě si vzpomínam, že finální bitva byla jednou z nejhardcorovějších co pamatuju :)

Pro: Grafika, hratelnost, design úrovní, postavy, příběh

Proti: linearita

+19

Commandos: Behind Enemy Lines

  • PC 95
Jooo Commandos...na svojí dobu neuvěřitelně povedená, detailní grafika. Demo sme s kámošem dohráli snad 5x. Zpětně si vybavuju, že první pořádnej počítač sem chtěl vlastně kvůli tomu, abych si tuhle perličku mohl zahrát z pohodlí domova :) Jednotlivý mise byly parádně promyšlený a každá byla originální. Některý byly pěkně složitý a zabraly dost propocenejch hodin, ale o to lepší měl potom člověk pocit, když se mu podařilo je dohrát.

Pro: Originalita, grafika, specializace postav, délka hry

Proti: snad jen obtížnost některých misí, ale stejně tak by to mohlo být v kladech...

+19

The Godfather

  • PC 20
Omlouvám se předem za neobjektivní komentář. Hru jsem hrál asi 20 minut a stačilo mi to. Četl jsem knihu, viděl jsem film, ale ani to mě nepřimělo snažit se vydržet u tohoto titulu. První souboj, první nahlednutí do ulici, první projížďka autem.. za tu chvili jsem zaznamenal vic chyb a nedostatku nez bylo pro me osobne unosne a hru jsem s poděkováním vrátil majiteli a byl jsem vážně rád, že jsem za ní nedal své peníze. 20% dávám z části za kvalitní tvorbu postavy a z části za sympatický pokus o realistické ztvárnění herců do počítačové podoby. Nemlaťte mě :)

Pro: tvorba postavy, poznatelní herci

Proti: přiblblé (konzolové) ovládání souboje, přiblblé chování AI, přiblblá jízda autem...

+19 +22 −3

5 Days a Stranger

  • PC 85
Klasická adventura přinášející snad jediný celkem originální herní prvek - dopředu víte, kolik herního času vám ještě zbývá. Tím "vám" myslím Trilbymu, zloději, který neodolal a vydal se vykrást zdánlivě prázdný starý dům rodu DeFoe.

Na kradení a plížení ve stínech se ale netěšte. Trilby tu potkává několik lidí a zjišťuje, že jsou v domě všichni uvězněni. Navíc tu začíná být nebezpečno...

5 Days a Stranger je sice "jenom" 2D adventura vytvořená v AGS, o to víc ale překvapí, kolik se autorovi podařilo do hry vmáčknout atmosféry. Napětí pomáhá i fakt, že většina hádanek je přísně logických, a hra není příliš dlouhá, takže se pořád něco děje. Postupně na vás tak dům začne působit spíš jako svírající se klec, ze které se nedá utéct.

Příběh je docela slušný, nečekejte ale, že se dozvíte odpovědi na úplně všechny otázky. Tím myslím, že některé vedlejší události jsou zde spíš kvůli efektu.

5 Days a Stranger je prostě zároveň velice příjemná i nepříjemná adventura, kterou snadno dohrajete za delší odpoledne. No a třeba si další den zahrajete 7 Days a Skeptic, lehce navazující pokračování, odehrávající se ale v úplně jiné době a na úplně jiném místě...
+19

Call of Duty: Modern Warfare 2

  • PC --
Šestistupňová převodovka téhle řežbě rozhodně nestačí. Je to hrozně laciné, ale funguje to výborně. I přes patetické mise za americkou armádu (na kterou mám v posledních letech averzi), přes všechen ten nános patosu a trapného patriotismu, přes příběh o zlých Rusech a hodných Američanech… přesto všechno je to exa-akční nářez na druhou, co nedá člověku vydechnout až do samotného finále.

****/5
+19 +20 −1

Risen

  • PC 90
Na Risen jsem se těšil jako malé dítě už hodně dlouhou dobu. Jako velký fanoušek série Gothic, jsem tuhle hru a její vývoj začal sledovat hned od chvíle, kdy se začaly objevovat první informace a vkládal jsem do hry mnohem větší naděje, než do konkurenčního a zatím stále vyvíjeného G4: Arcania. Vzhledem k tomu, že v té samé době vyšel mohutně hypovaný Dragon Age Origins, tak jsem sice ve svém nitru svedl menší bitvu o to, do čeho se pustím první, ale nakonec zvítězilo dílko od Piranha Bytes.

Trochu lituji toho, že jsem hru nedohrál dřív, protože teď už tu budu z větší části psát to, co už napsali koentující přede mnou. Ale koment k Risen si odpustit nemohu.

Děj hry se odehrává na tropickém ostrově, který je krásně zpracován, opravdu neplatí, že krásně vypadající hra musí mít ve výčtu tech. vlastností mít nejnovější verze DX a milion speciálních efektů. Prostředí je rozmanité, od hustých lesních porostů, přes hluboké rokle a propasti a vysoké kopce až po ponuré bažiny a samozřejmě také obydlená místa. Celému ostrovu dominuje zlověstně dýmající sopka, ke které se váže hlavně závěr hry. Také mi přišlo, že rozloha podzemních prostor je o dsot větší, než tomu bylo v předchozích dílech, což ale rozhodně není na škodu a hráč může objevovat stále něco nového.

První kroky ve hře nenechají hráče, který už nějakou hru zé série Gothic hrál, na pochybách, že tohle bude klasický Gothic se vším všudy, jen s mnoha vylepšeními. Herní mechanismy, styl grafiky, atmosféra světa, to všechno tu už předtím ve stejné, nebo podobné formě bylo, jen zde, je to dovedené k dokonalosti. Hráč začíná jako totální moula, který nic nemá, nic neumí a ani nic neví o místě, kde se ocitl a je jen na hráči, jak bude postavu jemu svěřenou dále směrovat a vyvíjet. První kroky jsou vždycky velmi těžké, ale toho, kdo někdy hrál G2 + NoR, tak toho vyšší obtížnost nastavená hned od začátku nepřekvapí. Hráč se musí mít na pozoru i před obyčejnou mouchou nebo vlkem, setkání s více než jedním protivníkem najednou vede na začátku k nevyhnutelné smrti a loadovací obrazovku jsem i já viděl na začátku asi častěji, než by se mi líbilo.

Postupem času se hráč dostává lepšímu vybavení, přijde první zbroj, lepší meč (sekera, hůl - podle toho, jakou cestu si hráč zvolil) a vše je najednou hned trochu veselejší. V souvislosti s tímto musím vypíchnout první věc, která se mi trochu nelíbila. Možná to bylo mým stylem hry, kdy jsem toho udělal v první kapitole moc a další už jsem projížděl o dost rychleji, neboť postranních questů moc nebylo, ale dost dlouho jsem měl problém najít nějakou lepší zbraň, než tu, co jsem právě vlastnil a ve chvíli, kdy se začaly lepší kousky objevovat, tak se s nimi najednou roztrhl pytel a kolikrát jsem si nový lepší meč ani neužil a hned jsem našel nějaý ještě lepší. Stejné to bylo u zbrojí, kde jde opět vždy o komplety bez možnosti si ji nějak customizovat. Jedinou vyjímkou byla helma a ty jsem ve hře našel všehovšudy dvě, když nepočítám tu, která byla součástí Titánské zbroje. Štíty detto.

V souvislosti se zbraněmi musím hned zmínit také soubojový systém. Nevím, jak to je v G3, který jsem ještě nehrál, jen chvíli rozhrál a potom z nějakých důvodů odložil na později, ale právě soubojový systém doznal proti G1/G2 opravdu razantního vylepšení. Už to není jen bezhlavé klikání, ale je nutné u toho také trochu přemýšlet, snažit se předvídat protivníkovy údery, ve vhodnou chvíli se krýt a nečekaně útočit. Souboje s humanoidními soupeři se díky tomu staly opravdu zábavné, hlavně se těmi tužšími a opravdu jsem si je užíval. Navíc ne na každého platí stejná taktika. U většiny protivníků je možnost jejich útoky krýt, ať už mečem nebo štítem, u některých ne, takže pak příchází na řadu uskakování.

Co je hře občas vyčítáno, je celkem omezený systém dovedností, kdy je na výběr jen několik schopností, do kterých se dají investovat Leraning Points, získané za postup na vyšší úroveň. Stěžejní jsou samozřejmě dovednosti bojové - s mečem, sekerou a holí u zbraní na blízko a luk s kuší pak představují zástupce střelných zbraní a magické. Kromě bojových dovedností je možné trénovat také například kovářství, alchymii, akorbacii, páčení zámků, plížení atd., některé z nich nejsou příliš nutné, ale osobně si myslím, že se vyplatí naučit se na nějakém stupni skoro všechny, protože se potom otevírají nové možnosti a cena za jejich zlepšení se může velmi rychle vrátit zpět. Přece jen je lepší obětovat pár LP za naučení alchymie a z přikázných ingredienců si vyrobit například lektvar, který permanentně zvyšuje některou z vlastností, než za zlepšení této vlastnosti vyplávat LP mnohem víc při jejím učení klasickou cestou. Množství LP ve hře je omezeno max. úrovní, které lze dosáhnout, typicky kolem 28. takže není možné vytvořit si ultimátního hrdinu všeuměla.

Co se od předchozích dílů prakticky nezměnilo, je systém frakcí. Ovšem nedá se říct, že jedni by byli ti hodní a druzí zlí. Je možné se přidat buď k inkvizici, která na ostrově zkoumá, co že se to tam v poslední době děje za nepravosti a nebo banditům, kteří předtím ovládali jediné město na ostrově, než je z něj inkvizice vyhnala a nyní našli dočasné útočistě v bažině na druhém konci ostrova. Jako taková třetí strana jsou zde mágové sídlící v kláštěře vysoko v horách, ovšem ti spolupracují s inkvizicí. Voba strany je v podstatě dobrovolná (pouze v případě, že si hráč ještě žádnou stranu nevybral a je chycen vojáky inkvizice, tak je donucen se stát jejich členem) a velmi ovlivňuje to, jakým směrem se bude hrdina vyvíjet. Pro ty, kteří preferují hrubou sílu je nejlepší přidat se k banditům a stát se mistrem meče nebo sekery. Odlišný styl boje má inkvizice, která nabízí jako bojový prostředek hlavně hůl a pro ty, kteří se neradi ohání nějakou zbraní je možnost stát se mágem v klášteře. První kapitola je pro každou frakci trochu odlišná, od druhé už je to pro všechny stejné.

Žádná skupina vás samozřejmě nepřijme jen tak a je nutné si nejdříve získat jejich důvěru a splnit pro ně několik úkolů. Questy jsou klasické, přibést něco, odnést někomu něco, zabít někoho, najít někoho, zjistit něco ... nic objevného, ale to asi nikdo ani nečeká a popravdě, v tomhle směru se nic moc nového vymyslet nedá. Je trochu škoda, že většina nových postraních nepříběhových úkolů se objeví hlavně v první kapitole a potom už se jich nabídne jen několik a primárními se stanou úkoly spojené s hlavním příběhem a ve většině případů jde hlavně o likvidaci většího počtu nepřátel. Naštěstí je v té době už k dispozici možnost cestovat za pomoci teleportačních kamenů a hráč nemusí trávit dlouhé minuty pobíháním po světě.

Během celé hry jsem se výborně bavil a na závěr přišlo trochu zklamání. Proč ? Finální souboj. Čekal jsem něco, kde budu mít možnost využít všechny své pracně nasbírané zkušenosti i vybavení a místo toho to byla spíš nějaká arkáda ve stylu skoč sem, skoč tam a jednou za dvě minuty přiběhny a bouchni si. Opravdu škoda, tohle mohlo být udělané lépe.

Ještě k technické stránce hry - Risen jede v pohodě na podprůměrné sestavě z dnešní doby. Jak je v poslední době zvykem, tak opět nejde (nebo nešlo) zapnout vyhlazování hran, ještě, že je Risen hra, kde to tolik nevadí. Piraně se naštěstí poučili z předchozích let a tak je bugů celkem poskrovnu, jako obvykle nějaká ta průchozí stěna případně propadnutí se do neznáma. Jinak je ovšem hra perfektně stabilní a nevadí jí ani taskování do systému a zpět, za celou tu dobu mi spadla jenom jednou. Zvuky jsem standardní, hudba docela příjemná na poslech. Po technické stránce zvládnuto na odřenou jedničku.

Pokud by se mě někdo zeptal, zda bych mu Risen doporučil, tak bych neváhal ani vteřinua řekl bych ANO. Hráči, kteří hráli některý z Gothiců se tu budou cítit jako doma, nováčkové do hry proniknou velmi rychle. Ne, nejde o super propracované RPG s milionem statistik a možností se učit desítky dovedností, které jsou ve výsledku zbytečné. To podstatné tady, je zábava, uvěřitelný a skvěle zpracovaný svět, vývoj postavy udělaný tak, aby byl v rámci možností variabilní, ale oproštěný od všech případných zbytečností, které by jej činily nepřehledným a složitým.

Risen se může směle postavit vedle předchozích dílů, protože na ně navázal v tom dobrém, něco vylepšil a přitom pořád zůstává ryzí zábava

Když nad tím tak uvažuju, tak hry ze série Gothic včetně Risen nepatří tak úplně do žánru RPG, ale vytvořily si svůj vlastní žánr. A díky Piraním, že takovéhle hry pořád dělají.

Pro: Příběh, atmosféra, skvěle zpracovaný svět, pořád starý dobrý Gothic

Proti: Trocha bugů, od druhé kapitoly více lineární, finální souboj

+19

Colin McRae: DiRT 2

  • PC 85
Největší problém při psaní komentáře je úvod. Člověk má v hlavě tolik informací, které by rád vyzvracel, že samou nedočkavostí píše kraviny, které s hrou vlastně vůbec nesouvisí. Abych se tomu vyhnul, začnu hned zkraje tím, že DIRT 2 je prostě pecka :).

Mé nadšení z nové hry většinou končí po prvních minutách hraní, tento titul si ovšem opravdu koleduje o velmi vysoké hodnocení i po několika hodinách. Předchozí díl byl pro mne příjemným osvěžením, realistickým závodům rally jsem nikdy moc neholdoval, DIRT přišel se svěží hratelností a hlavně fantastickou grafikou. Přesto se po nějaké chvíli dostavil stereotyp a tak se hra stala další z řady beznadějně nedohratelných titulů.

Před psaním komentáře jsem si první DIRT vyzkoušel, snad pro lepší srovnání, co že je v pokračování nového. A co je vlastně nového? Na první pohled toho není příliš, ale zdání klame. Začnu technickou stránkou. Bohužel jsem neměl možnost vidět hru v akci s DirectX 11, ale snad mohu objektivně zhodnotit pokrok i při užití standardních „devítek“. Předně si hra stále zachovává onen charakteristický písečně-přepálený nádech, ale teď již v mnohem přijatelnější míře. Kolem objektů se nezjevuje prapodivná mlžná záře a také dojem, že neustále koukáte přímo do slunce, je ten tam. Naopak, textury i objekty jsou detailnější a foto-realističtější. Efekty vypadají parádně a destrukční model je přímo špičkový. Z takového Hummeru vznikne, po sérii menších úprav, docela jiný vůz :).

Fyzika a ovladatelnost jednotlivých vozů ušly také několik kroků správným směrem. Vozy v jedničce celkem solidně plavaly, ve dvojce už cítíte váhu aut na vlastní kůži a po vyjetí z ideální stopy se o kvalitě fyzikální stránky hry ihned přesvědčíte. I když se nedá říci, že by pokračování bylo arkádovější, kupodivu se na klávesnici ovládá ještě o něco lépe než díl první.

Co dělá hru hrou, je obsah. Ač to nemusí být na první pohled patrné, X-Games jsou neskutečně různorodé a zábavné. Velký podíl na tom nese mnoho typů lokací, které se jen tak neokoukají. Zazávodíte si opravdu všude a na jakémkoliv povrchu vás napadne. Tím se dostávám k největšímu plusu a největší patrné změně oproti předchůdci – tím je design lokací. Ten je opravdu velmi povedený, bohatý, členitý a detailní. Každý závod je pastva pro oko a člověk kolikrát až žasne nad tvůrčími schopnostmi a představivostí autorů. Taktéž stojí za pochvalu nahrávací obrazovky i menu ve formě interaktivního „motor-homeu“. Je přehledné, zábavné a kupodivu, doopravdy zdržuje hru jen v jediné chvíli - po dokončení závodu, kdy se vaše postava pokaždé rozhlíží kolem, než zaleze zpátky do karavanu.

Chyby se na této hře hledají opravdu špatně a ostatně k tomu není ani důvod. Nemám tolik času na hraní, ale stejně si každý den pár závodu zajedu. Colin McRae: DIRT 2 je vynikající závodní hra o které by se dalo psát ještě dlouho, takže zbytek zkusím vyzdvihnout alespoň krátce v plusech. Uděluji Aaronovu známku kvality :).

Pro: osvěžující hratelnost, nové typy závodů, grafika, design různorodých lokací, ovládání, fyzika, model poškození, přehlednost interaktivního menu, výběr vozů, serepetičky do auta

Proti: mírná zdlouhavost menu a pár dalších nevýznamných detailů

+19 +21 −2

Runaway 2: The Dream of the Turtle

  • PC 50
Po dohrání této hry mám dosti rozporuplné pocity, oproti výtečnému Runaway: A Road Adventure se bohužel v tomto případě jedná o velký krok zpátky.

No začnu nejdříve pozitivy: Hlavním pilířem této hry je technické zpracování. Runaway 2 si tedy naštěstí ponechal nádhernou 2D kreslenou grafiku, která byla v prvním díle velmi oblíbená a ještě jí trochu vylepšil, což určitě většina fandů klasických ručně kreslených adventur ocení. Zvuková stránka hry je taktéž velmi dobrá a oproti prvnímu dílu se jedná o mírné zlepšení. Hudba je ve hře také pěkná a někdy byla opravdu radost jí poslouchat, ale tímhle výčet kladů končí.

Takže teď ta negativa: Často budete nuceni jednat velice nelogicky (kombinovat na první pohled vzájemně nesouvisející předměty) a to hru značně zkomplikuje. Dále v adventurách moc nemám rád pixelhunting a ten se bohužel ani této hře nevyhnul.
To co ale táhne Runaway 2 nejvíce dolů je příběh, je dosti zmatený a hlavně neukončený, hra se vám místo nějakého poutavého závěru odvděčí pouze hláškou "Pokračování příště...", což mě tedy velice naštvalo, neboť platit nějakých 500 kč za polovinu hry je vážně otřesné, doufám tedy, že alespoň další díl bude stát za to a poskytne nám kvalitnější příběh a nějaký uspokojivý závěr.

Pro: Grafika, Zvuky, Délka hry.

Proti: Pixelhunting, Příběh, konec hry.

+19

Beyond Good & Evil

  • PC 95
Tahle hra patří do mé top 5. Dostal jsem se k ní až díky Levelu (po dvou letech jsem si ho znovu koupil), který vyslyšel mé motlidby - tak dlouho jsem tu hru sháněl, ale nikde nebyla ke koupi.

Hlavní hrdinka je empatická slečna zachraňující zviřátka po celé planetě, navíc je to fotografka (originální prvek), takže za vyfocená zviřátka dostává peníze - čím dravější zvíře, tím více peněz.

Průvodcem jí je umělá inteligence s velmi silným španělským přízvukem a její strýc prase. Ano, je to pohádkové, je to barevné. V ději nechybí intriky a lži mocností ani sociální drama. Vedlejší postavy mají silné charaktery, tak silné, že jsem si vpzomněl na Deus Ex.

A to ani nemluvím o šoku, když jsem o hře vůbec nic nevěděl a najednou mě poslali na vodu a já si mohl plavat kam jsem chtěl - skoro. Animace hlavní hrdinky jsou skvělé, po celou hru skáče a hopsá a šplhá (sice arkádově, ale přece) a sem tam vytáhne i nový pohyb. In game animace nemají chybu. Celé to nemá chybu.

A muzika je naprosto parádní...
...jen je to možná celé příliš konzolové...

Pro: Příběh, postavy, zábavné, volnost, MUZIKA, nezapomeňte se dokoukat na konec creditů !

Proti: ach jo, proč to je tak krátký !!! Ale možná lepší než natahované obtížností

+19

Half-Life 2

  • PC 80
Řeknu to jednoduše...když jsem kdysi hrál HL1, tak sem z toho byl fakt unešenej. Od začátku hry jsem se nezastavil a pořád se něco dělo...super atmosféra a do tý doby nevídaný věci. Tenkrát jsem ho dohrál minimálně třikrát a nepřestával mě bavit. Doteď si pamatuju vetšinu levelů...
Najednou je tu HL2...rozehraju nástupce kultovní FPSa a říkam si: "recenzce, který jsem zatim četl, tak ho jenom vychvalovaly. Bude to určitě pecka" :)
No nebudu to natahovat...když si na tu "pecku" vzpomenu dneska, tak se mi možná vybaví povedenej strašidelnej level, kde jsem po mutantech střílel ozubený kola...dál že jsem někde musel někam shodit ledničku, aby se mi otevřely vrata a nebo že jsem měl u sebe část hry velkýho robotího parťáka. Že bych to hrál znova, mě vlastně ani nenapadlo...
Neříkam, že je HL2 špatná hra, to né. Ale jako nástupce jedničky by to prostě mělo bejt lepší...

Pro: Malé HW nároky, nadprůměrná zábava, hratelnost

Proti: O dost slabší než první díl + to co sem psal

+19 +25 −6

S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat

  • PC 85
Tak napotřetí to konečně vyšlo tak, jak jsem si přál. Sice jsem CoP zezačátku moc nevěřil, ale jak je hra graficky hnusná, tak je dobrá.

Příběh stojí docela za prd, je v něm docela dost nelogičností, kiksů a vůbec působí spíš jako doplněk vedlejších úkolů. Ty se nesou v podobném duchu, jako hlavní vedlejšáky z příběhově nedůležitých oblastí ve Fallout 3. Konečně mají hlavu a patu, je zábavné je plnit a nikdo neoprozuje s nošením psích ocasů. Hodně lidí si stěžuje na nedostatek úloh. Především pak Pripyat je na úlohy docela skoupá, ale vzhledem k podmínkám, které tam panují, mi přijde počet úloh a jejich náplň adekvátní.Osobně preferuju kvalitou před kvantitou, takže systém -pár originálních úloh- vezmu stokrát raději, než -časově omezené, generické a furt dokola-. Ve freeplay pak už sice není moc co na práci, ale to imho není její účel. Potěšilo taky outro ve stylu prvních dvou Falloutů.

Konečně máme nové lokace. Sice jen tři, ale docela to nahrazují svou velikostí (o něco větší jak bažiny z Clear Sky). Někteří si stěžují na jejich prázdnost. Já jsem spokojený, upřímně mě na dřívějších titulech štvaly kecy o opuštěnosti a nehostinosti a přitom to v Zóně vypadalo jak v létě na Václavaku. Nový model (větší mapy, menší počet) navíc přináší i větší radost z objevování tajných zákoutí. Na mapě o velikosti školní tělocvičny těžko najdete nějaké velké skrýše. Mapy v CoP jsou tak plné různých jeskyní a tajných koutků.

Zbraňový systém je převzatý z Clear Sky. Flinty a brnění jde opravovat a vylepšovat. Upgrady jsou zpřístupňovány postupně, podle nálezů sad nářadí a je tak zabezpečeno, aby se z hráče hned ze začátku nestal superman, co ustojí zásah atomovkou a ostřeluje z kulometu. Jejich umístění je vesměs logické a neměl jsem problém je najít skoro všechny bez návodu a kdovíjakého průzkumu.

Artefakty se konečně opravdu generují samy. Systém hledání a vlastnosti jsou odvozeny z Clear Sky. Pokud člověk čas od času proleze všechny anomálie, tak najde docela silné kousky a zároveň si zabezpečí pohodlný průchod hrou z hlediska financí.

Skrýší není tolik, ale obsahují o to zajímavější vybavení. Vyplatí se je tak prozkoumávat všechny a nestává se aby hráč, po čtvrt hodině pixelhuntingu, klik na růžek batohu v trubce a našel tam jen vepřovku a kus chleba.

Obecně mi přijde CoP jako nejlepší ze všech tří Stalkerů. Zóna už je sice docela obehraná a člověk tam po dvou dílech moc překvapení nenajde, ale lokace jsou dobře udělané, atmosféra hutná a questy zajímavé. Kdyby se mě někdo zeptal, který z těch tří dílů Stalkera si má zahrát, doporučil bych mu vyzrálou Pripyat. Konečně jde o skvělou hru i bez tvrdého zásahu moderské komunity.

Pro: Vedlejšáky, atmosféra, vůbec vyzrálost hry.

Proti: Grafika, blbosti v příběhu.

+19

BioShock

  • PC 90
Bioshock mě přikoval k monitoru svým příběhem a svérázným stylem grafiky. Rozmanitost plasmidů, různorodosti hraní, celkově herních možnostech je tu spousta. Nejsem zrovna dvakrát klaustrofobik, ale často jsem se v úzkých podvodních chodbách rozhlížel na všechny strany, jestli do ní něco nenarazí a já se neutopím :) . Big Daddy's a jejich Little Sisters jsou jen takovou třešničkou na dortu (třešničkou, bez které byste v Rapture nepřežili). Fakt jsem to zhltnul za tři kratší večery, poté jsem ji dohrál ještě jednou.

Pro: Hratelnost, mix plasmidů a zbraní, příběh, focení, nabourávání, big daddy

Proti: AI nepřátel, jednoduchost i na nejvyšší obtížnost

+19 +20 −1

Area 51

  • PC 70
Docela pohodová hra, fajn myšlenky s emzáky a možností mutování hlavního hrdiny, zdařilá atmosféra, grafika i zvuk. FPSka na odreagování, skládající se ze střílení nakažených lidí po nezdařeném výzkumu, v pozdější fázi mimozemšťanů, sbírání deníků a věcí pro další postup vpřed či osvětlení příběhové linie. Opruz je, že když seberete dvě zbraně stejného typu, tak jedna z nich nejde zahodit (to by ani tak moc nevadilo), a taky to, že nejdou nabít pokud je máte obě v ruce a když dojdou náboje, tak dlouho trvá přebíjení. Místy zbytečné bloudění a v některých levelech frustrující obtížnost. Po grafické stránce je Area 51 stylově udělaná, avšak na pár místech jsou textury až moc barevné a sem tam trochu nepřehledné(u šedých) Jinak musím říct, že se hra docela povedla. Ještě dodat, že má pěkně udělané renderované filmečky.

Pro: atmosféra, mutace, prostředí, zvuky

Proti: zbraně, sem tam textury, bloudění

+19

Daikatana

  • PC 80
Spousta vývoje a slibů ano, ale hra na 60% rozhodně ne..

Pokud bych si odmyslel bublinu J. Romera, čekání a ty kecy a soustředil se na věc nezaujatě, nehodnotil bych Daikatanu nikdy tak nízko.. Daikatana v samotném testu trpěla především z prvního dojmu hraní, z první epizody, která byla skutečně, ale skutečně naprosto otřesná..Kovové žabičky, deštivé počasí v nejiném než zeleném prostředí bez ničeho..Vyloženě jako provokace vývojáře.

Pokud vezmu ovšem takovou sérii Halo, v každém díle bych našel alespon 5 misí, které svou kvalitou jdou ještě pod úroven kvality 1. epizody Daikatany a přesto o nich koluje nezlomná pověst spásy Xboxu a nejlepších her všech dob za ještě vydatnějšího HYPE od vývojáře.

Osobně jsem Daikatanu dohrál a nevzpomínám na ní tolik s opovržením, jako spíš s údivem nad neuvěřitelně propracovaným designem každého detailu hry, po okamžitém skončení 1. epizody. Jestli Romera za něco pochválit, tak rozhodně tedy za jeho ukázkové nadání v level-designu, to co totiž Daikatana předvedla po tom počátečním úletu, vzpomenme si všichni, kdo se tam dostal, bylo vážně nevídané. O to víc to nikdo moc nechápal, proč to nemohlo být hned, že?

Pro: opravdu nádherný design, který po 1. epizodě, nadzvedával celou hru, natažená délka hry, zbraně po 1. epizodě

Proti: AI sidekicků, příšerná 1. epizoda a...Dál už to znaj asi všichni

+19

Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords

  • PC 90
Kotor 2 je nedodělaný polotovar, ale přesto mu dávám stejné hodnocení jako známější jedničce. Hlavní důvod je jediný příběh. Je pravda, že konec je nedodělaný a otevřený až hanba, ale i tak je příběh jeden z nejlepších, který jsem kdy ve hře viděl s naprosto perfektním záporňákem. Žádné klasické star wars klišé. Kotor byl epický s jasným výběrem dobro/zlo, Kotor 2 je depresivní a filozofický(spousta otázek je opravdu položena perfektně:Republika, Revan propadnutí/sebeobětování) a vypovězený má opravdu důvod proč být zlí(jestli za něj hrajete).
NPCčka v partě jsou naprosto perfektní, konečně mi nepřipadají kakoby vypadli odněkud z komixu. Kreia babizna, která si hraje naprosto s každým včetně vás. Atton vypadající jako obyčejný zlodějíček, ale co je opravdu pod povrchem? Go-to ten mi připadá jakoby z něj v Mass Effect 2 udělali Ilusive man.
Smutnou stránkou hry je pak nedodělanost. Která se s blížením ke konci zvětšuje a úplný konec je už opravdu hoooodně nedodělán. Možná jsem měl štěstí ale za 3 dohrání mi hra spadla asi 2X.
Grafika zůstala nezměněna, ale i dnes má pro mne své kouzlo. Perfektní hudební doprovod, stejně depresivní jako hra.
Nebýt nedodělanosti dal bych téhle hře 100%. Škoda že to LucasArt zazdil brzkým vydáním.

Pro: Příběh, atmosféra, postavy

Proti: nedodělanost

+19 +20 −1

Fallout 3 - Operation: Anchorage

  • PC 65
Ačkoliv třetí díl Falloutu považuji za důstojného nástupce legendární RPG série, tak musím říct, že první přídavek pro tuto hru se příliš nepovedl. Zasazení děje do období před nukleární katastrofou by se ještě dalo překousnout (když nic jiného, aspoň je to docela originální nápad, navíc grafické zpracování okupované Aljašky vypadá velice pěkně), ovšem vše zabíjí degradace na bezduchou arkádovou střílečku, jenž naprosto postrádá kouzlo a pointu falloutí série. Jedinou a hlavní motivací k dohrání tohoto DLC je tučná odměna, kterou hráč po úspěšném absolvování získá (např. speciální, takřka nezničitelnou verzi energozbroje či parádní Gaussovu pušku). K dobru můžeme ještě připočíst fakt, že hratelnostně na tom není tento přídavek úplně nejhůř, byť kvalitám Falloutu 3 nesahá ani pod pás.

Operation: Anchorage nám zkrátka názorně ukázal, že síla série Fallout tkví v úplně něčem jiném, než v bezduchém zabíjení všeho, co se pohne.

Pro: pěkně zpracované prostředí Aljašky, bohatá odměna za absolvování, stále lehce nadprůměrná hratelnost

Proti: degradace Fallouta na arkádovou střílečku, lineárnost, obsahová prázdnota

+19

NHL 08

  • PC 75
Poslední hokej od EA jsem hrál ročník 2000 a tudíž je můj komentář čistě subjektivní záležitost. Pro mě samotného byl NHL rok 2008 docela pěkně udělanou simulací tohoto sportu. Jelikož jsem nehrál ročníky před tím, tak jsem ani nezažil všude diskutované téma grafiky a podobnosti. Celkově je to docela velký skok co se týče pohybů a hlavně ovládání, grafického zpracování, zvukové stránky a samo aktuální soupisky pro ten daný rok. Hra samotná je poněkud rychlejší než jsem byl zvyklí a i delší čas mě trvalo se zžít s nový ovládáním, hlavně střelba, a zjištění té správné taktiky pro střelení gólu. Jinak jsem si každý zápas hodně užil a to jak po stránce strategické tak i herní a nebyl problém zničit jeden gamepad:-)

Pro: pohyby, grafika, atmosféra z hokeje

Proti: naučení nového ovládání

+19