Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Darkness and Flame: Enemy in Reflection

  • Android 80
Když jsem pouštěla Darkness and Flame 4, moc jsem od hry neočekávala. Proto mě dost překvapilo, jak moc mě to bavilo.

Jde sice o klasickou hledačku, ale musím říct, že mě vtáhnul příběh, a to tak, že jsem hru hrála každou chvíli. Dokonce jsem před spaním přemýšlela, kde bych mohla ještě něco najít, abych se posunula dál. Místy šlo všechno jako po másle a místy jsem se zasekla a musela jsem se vracet a prozkoumávat okolí co nejpodrobněji, abych našla co jsem potřebovala.

Samozřejmě jako skoro v každé hledačce, i tady bylo pár řekněme úsměvných věcí, třeba že člověk sám unese těžké kolo od vozu nebo si vezme do kapsy jen tak žebřík… Mimo hlavní příběhové linky jsem hledala ještě další skryté předměty a obrázky, za které byly úspěchy navíc.

Jako důkaz, že mě hra opravdu bavila, jsem dohrála i bonusové kolo, které se také moc povedlo. Hru můžu jedině doporučit a pravděpodobně si zahraju i další díly.

Pro: náročnost, zábava

Proti: žebřík v kapse

+11

Abracadaball

  • Android 75
Bývaly časy, kdy jsem si každý den zahrál alespoň jeden level v Zuma Deluxe. Později jsem si občas zahrál některý z klonů této hry na mobilu, ale samotný Abracadaball mne minul. Dostal jsem se k němu až díky Retro Klubu, kde jsem si zahrál port na android.

V prvé řadě je mi sympatické, že hra není pouze tupé střílení kuliček tak, aby byly 3 stejné barvy u sebe, ale že je na pozadí jednoduchý příběh. Ten se nese tak trochu ve stylu Harryho Pottera a pochopitelně od něj není možno očekávat nějakou větší hloubku. Na hraní ve výsledku nemá příběh vůbec vliv, takže kdo nechce, vůbec jej nemusí vnímat.

Jak už to u těchto her bývá, s postupem ve hře se zvyšuje obtížnost. Přibývají nové barvy kuliček, řady k likvidaci jsou delší a delší, kuličky samovolně mění barvu, apod. Celkem zábavné jsou pak souboje s bossy. Ty mi přišly z počátku celkem snadné, ale pozdější pekelný pes a hlavně finální čarodějka mi trošku zatopili. Ale nebylo to nic extrémně obtížného, protože jsem obvykle na druhý pokus objevil taktiku, jak na ně. 

Zajímavým zpestřením je i možnost hrát za různé postavy, které mají odlišné speciální útoky. Ve výsledku jsem si ale nejvíce oblíbil dráčka a jeho větrné tornádo, které mi teda spíš připadalo jako taková vracející se koule na řetězu. 

Po dokončení příběhu pak hra nabízí další mody, jako nekonečná hra nebo bojování s bossy, takže pokud by se někdo nechtěl se střílením kuliček rozloučit, může si hraní ještě prodloužit.

Co mi ale až tak nesedlo, bylo technické zpracování portu na Android. Problémy jsem měl především v ovládání, kdy jsem musel mačkat tlačítka na dotykovém displeji. Často mi v zápalu hry prst poodjel jinam a já pak zběsile ťukal do displeje na prázdno. I otáčení kanonu bylo někdy až moc zdlouhavé, jednoduché ťuknutí na displej by bylo pro mě přívětivější, ale chápu, že původní hra vznikla v době tlačítkových telefonů, takže to nebylo technicky možné.

Celkově jsem si při hraní skvěle zavzpomínal na časy se zmíněnou Zumou. K tomu jsem dostal navíc příběh a boss fighty. Hraní mě bavilo, hru tak můžu směle doporučit.
+11

Diamond Rush

  • Android 70
V rámci dubnové výzvy Retro klubu jsem si na konec nechal "za odměnu" Gold Rush, což je variace na hru Boulder Dash, kterou jsem rád hrával na Atari. A kupodivu mě tyto mechaniky hraní chytly i zde.

Hra má celkem 3 oblasti, kdy dochází na postupné navyšování obtížnosti. Největší zábavu přinesla pochopitelně právě ta poslední, která obsahovala více mechanik. Poslední úroveň před závěrečným bossem pak byla největší lahůdkou, protože obsahuje několik náročnějších puzzlů, které se dají velmi snadno pokazit. Při jejím řešení a několikátém pádu nevhodně posunuté krychličky jsem si zase vzpomněl na podobné patálie ve slovenské hře Quadrax. Ale ten úplně poslední puzzle před exitem byl slušný fuckup. Moji radost, že jsem zvládl ten předchozí náročný puzzle, vystřídal rychle rostoucí vztek při ubývání životů během nezvládání přesného načasování s padající krychličkou. Naštěstí se mi to povedlo načasovat snad na poslední život.

Graficky na mě působila příjemným retro stylem. Vzhled jednotlivých oblastí je mírně pozměněný, vše je obvykle dobře přehledné. Celkem jsem si zvykl i na vzhled tajných chodeb, takže mi jejich nalézání obvykle nedělalo problém.

Co mi ale problém dělalo bylo opět ovládání na portu na Android. Šipky a klávesa X, způsobující smrt a návrat na checkpoint, jsou až nebezpečně blízko, takže jsem občas nechtěně přehmátl a následně se dost divil, proč jsem umřel. Naštěstí jsem si po pár úrovních zkusil dát mobil do horizontální pozice, kdy jsou tyto prvky na opačných stranách telefonu a s herní plochou mezi nimi. I tak jsem ale občas při pohybu šmátral prstem mimo a zbytečně přicházel o životy.

Jak jsem už z popisu a předešlých komentů predikoval, Gold Rush mi udělal velkou radost. Dostal jsem přesně to, co jsem od hry očekával.
+11

Hero of the Kingdom: The Lost Tales 3

  • Android 70
Již šesté království je zachráněno a jelikož by příběh pokračoval prvním Hero of the Kingdom, kruh příběhu je nyní uzavřen. Tato šestá hra má stále co nabídnout, i když je to víceméně po šesté úplně to samé. Co je tady ale jinak?

Největší změnou je počáteční množství úkolů. Hned několik desítek, které je nutné splnit podle toho jak si to přeje vývojář. Takže hrdina chodí od člověka ke člověku a zjišťuje co chce. Několikrát musí jít dokolečka a nejde na nic přijít. Což byl můj první velký zásek. I tak jsem hru dohrál za necelých 4,5 hodin.

Úkoly jsou stejné jako obvykle. Něco přinést, sehnat, jakoby byli místní obyvatelé líní. Ale to nevadí, je to hlavní náplň hry celé série. Objevily se nějaké nové předměty a to je asi vše.

Celý příběh působí jako pěkná pohádka a to se týče všech her v sérii. Šesté pokračování není výjimkou a je zhruba srovnatelný s předchozím dílem.
Délka hry je tak akorát a cena asi taky. I když já měl štěstí, že mi Google Play nahodil nějakou větší slevu.

Pro: Pěkná známá grafika, hudba, rozmanitost úkolů a předmětů.

Proti: Lineárnost

+11

Trucker Joe

  • Android 90
Skvělá mobilní odreagovačka. Ze začátku je celkem těžké vše vozit nějak optimálně, hlavně z důvodu malé kapacity návěsu a slabého výkonu tahače. Postupně, kdy vyděláte dostatek peněz lze vozit neskutečné množství surovin. Ve hře je několik měst, zatím jsem nedošel ani do druhého, protože stavba přehrady je šílená.

Hru určitě můžu doporučit. Hraje se hodně dobře, je příjemná a bez reklam, pokud hrajete offline. Pestrý výber tahačů a návěsů. A hlavně nákladů. Ten "tycoon" řetězec je úplně boží.

Pro: Obrovská rozmanitost nákladů a vozidel. Vyvážená obtížnost, složité řetězce výroby. Lze hrát offline.

Proti: Zvuky, rychle omrzí.

+10

Canabalt

  • Android 60
Canabalt je další hrou kterou jsem hrál v Android verzi a můžu říct, že je to hra pro telefon jak dělaná. Naopak pokud si jí někdo pořídil v PC verzi např. v rámci nějakého indie balíčku, může být docela zklamán. Hra toho totiž ve skutečnosti zas tak moc nenabízí. Nicméně je ideální hříčkou pro zabití dlouhé chvíle v čekárně na cokoliv. Flash verzi hry si můžete zahrát přímo na oficiálních stránkách.

O nějakém příběhu ve hře nemůže být ani řeč. Nevíte kdo jste, odkud běžíte, kam běžíte ani proč tam běžíte. No vlastně důvod toho běhu se odvodit dá, neboť v tom městě to vůbec nevypadá bezpečně, takže úprk odsud se dá vysvětlit pouhým pudem sebezáchovy. Každopádně hlavní hrdina je mistr světa ve skoku dalekém a cestu ke své záchraně si zvolil po střechách místních mrakodrapů. Cesta to není vůbec bezpečná a tak nakonec vždy skončí smrtí. Jde jen o to, jak daleko se se svým hopsálkem v kravatě dokážete dostat.

Jak už jsem naznačil jediné co máte pod kontrolou jsou skoky, jejich správné načasování a mírně se dá ovlivnit i jejich délka. Rychlost běhu se pozvolna zvyšuje, jedinou možností jak zpomalit je náraz do překážek v cestě (bedny, stoly, židle apod.). Kromě samotného překonávání skoků se musíte ještě vypořádat s dalšími překážkami, jako je bortící se dům, nebo jakási bomba. Střet s ní i jakýkoliv pád ze střechy končí smrtí, hra vám vypíše uběhnutou vzdálenost, o kterou se můžete podělit v online žebříčku, a začínáte znovu.

Pro vypořádání se s některými překážkami je vhodné si zapnout zvuky, ty vás totiž před nimi dokáží varovat. Každopádně ale doporučuji zapnout zvuk kvůli hudbě. Danny Baranovsky je jeden z mála herních skladatelů, jehož jméno si má sklerotická mysl zapamatovala hlavně díky skvělému soundtracku k Super Meat Boy. Ale i zde odvedl dobrou práci a hudba v podstatě tvoří více než polovinu atmosféry hry.

Do videí jsem před časem přihodil fan-filmeček vytvořený ze záběrů z Matrixu, musím říct, že mě to překvapilo, jak to ke Canabaltu pasovalo a dokonce jsem i chvíli na webu hledal, zda skutečně Canabalt nebyl Matrixem inspirován. Pokud by tomu tak bylo, považoval bych ho zatím za nejlepší počítačové zpracování tohoto výborného filmu...

Pro: Ideální pro telefon, chytlavé, znovuhratelnost

Proti: Stereotyp, nulový příběh, málo obsahu

+10

Township

  • Android 100
Tahle hra!! Hraji ji každý den aspoň chvíli, plním si soukromý rekord (už mám 544 dní v řadě, kdy jsem byl online ve hře).

Hra je zajímavá hlavně tím, že je plně multiplayerová. Hrát sám tuhle hru nemá žádný smysl. Ale pomáhat si navzájem, komunikovat v rámci Coopu a plnit regatu, což je celosvětová soutěž, je skvělé. Jedna regata trvá cca týden.
Hra je neuvěřitelně návyková (mám už 76 level a přítelkyně, která to hraje mě předběhla až na skoro 100 level :D ). U takových her je známo, že jsou nevybalancované. Tady to opravdu neplatí a proto je tak návyková. Nemusíte investovat žádné reálné peníze pro lepší úspěchy. Vše závisí na vašem čase a schopnostech. Hra je realtime, takže věci trvají skutečný čas. Za bonusovou měnu to lze sice urychlit, ale tím si spíše šetříte reálný čas.

Stavba. pěstování a výrobní procesy jsou velmi dobře udělané. Postupně se hra stále vylepšuje a továrny už nestojí nesmyslné částky, ale mnohem méně.

Dávám 100%, protože tady není moc co vyčítat. Dlouho trvá, než narazíte na nějaký rozumný tým. A navíc český, to už je docela náhoda.

Na videu ke hře hra vypadá trošku jinak, docela by mě zajímalo kde lze tuhle verzi, co ukazuje video, hrát?
Hraní na PC není tak zábavné jako na mobilu. A dřív nešlo své účty spárovat.

Pro: Žrout času, grafika, provedení, multiplayer, regata, coopy, vybalancovaná hratelnost, nejsou potřeba mikrotransakce.

Proti: Často se opakují náhodné minihry, nutnost být pořád online - nelze hrát offline ani chvíli, zrušení konceptu Zoo, žrout času, někdy nelogické požadavky.

+10

klocki

  • Android 75
Herni vyzva 2020 - Heureka HC - Dohrano bez vetsiho skobrtnuti. Hra je velmi prijemne ztvarnena a zvukovy doprovod je ke hre optimalni. Zezacatku jsou velmi lehke levely a postupne se pridavaji ruzne prvky jako jsou otaceci plochy, rohy, soupatka a ruzne barvicky a tvary. Novinky jsou pridavany velmi nenasilne takze je v klidu cas se naučit jak s čím zacházet.

Hru jsem původně chtěl dohrat na cestě z dovolené ale stihl jsem to ještě než jsme z dovolené vůbec vyrazili, i prez to ze ma na kolem 70 úrovni je docela lehke hru dohrat.

Pro: Logicky prijemne, pro zkraceni casu a procviceni mysleni

Proti: Asi kratkost...

+10

XenoShyft

  • Android 70
XenoShyft je opět přesným převedením deskové hry do digitální podoby. Jste tedy parta mariňáků co se brání ve stylu Hvězdné pěchoty hordám nepřátel. Každý z vašich smrtelných nástrojů zkázy se zrcadlý nějakým ještě smrtelnějším evolučním výmyslem nepřátel. Pokud vás tedy podobné téma nebo atmosféra lákají a aspoň strpíte digitalizované deskové hry, potom zkuste XenoShyft.

Výtečnou výhodou je, že odpadá celá práce s kartami, která může u fyzické hry zabrat většinu času (příprava, míchání balíků atp.). Digitální verze umožňuje se velmi rychle pravidla naučit a oprostit se od režie kolem hraní. Kromě toho je fyzický XenoShyft již prakticky nesehnatelný, o různých rozšířeních ani nemluvě. Digitální verze vám však velkou část repertoáru nabízí k dokoupení. Avšak i se základním balíkem se potrápíte na hodně dlouho.

Ač jsem hru hrál na tabletu a ne telefonu, vše bylo moc malé. Autoři převedli hru vskutku jedna ku jedné a nezkoušeli vymyslet účinné prostředky na to, jak hru přizpůsobit čemukoliv, co je menší než by byla fyzická hra. Ano, můžete si kartu přiblížit nebo si přepínat mezi různými náhledy (např. karty na trhu nebo v útočné řadě), ale trefit se přesně na kartu nebo její efekt je často pěkná svízel a nabourává to atmosféru hry. A neboť je vše převedeno jedna ku jedné, tak i karty vypadají jako ve fyzické hře a tedy se texty velmi těžko čtou bez přibližování. Avšak, je pravda, že při častějším hraní se své karty naučíte (ale vysoká variabilita nepřátel skoro zaručuje, že u nich budete muset vždy zdlouhavě přibližovat a zkoumat text). Jednoznačně bych tedy nedoporučoval hrát na telefonech.

Pro: Stejně dobré jako původní desková hra, Výborná možnost hrát XenoShyft v jednom hráči, Možnost zahrát si prakticky nesehnatelnou deskovou hru

Proti: Těžko ovladatelné na menších zařízeních, Texty někdy hůře čitelné

+10

Monument Valley 2

  • Android 80
Úžasný audiovizuální zážitek, který si nádherně hraje s 3D prvky ve 2D prostředí v jednotlivých úrovních, kde se musíte dostat z bodu A do bodu B. Nevím proč, ale prostě tohle zakomponování 3D do 2D mě vždycky dostane a je úžasné něco takového hrát. Velmi dobrý gameplay, občas jsem trochu zápasil s otáčením jednotlivých prvků, ale nic zásadního, co by kazilo celý zážitek ze hry. S kratší herní dobou možná i souvisí docela jednoduchost jednotlivých logických problémů, ale občas mi přišlo, že jsem na řešení přišel náhodou, když jsem zjišťoval, co a jak funguje. Jelikož jsem hru nehrál na jeden zátah, ale po částech, tak příběh mi trošku unikal, ale jde v podstatě o cestu matky a jejího dítěte, které jde ve stejných šlépějích, jako ona. Hraní na mobilu moc neholduji, ale tohle je určitě titul, který za to stál si zahrát na mobilu.
+10

Rugby Hero

  • Android 40
Když jsem Rugby Hero spustil poprvé, říkal jsem si, co je to za blbost. Jakási arkáda, vzdáleně připomínající Raptor (bez střílení) z ragbyového prostředí, kde bylo mým cílem přeběhnout co nejvíce hřišť, a tím získat co nejvíce bodů, nevypadala zrovna lákavě, ale nakonec mě to chytlo.

Zpočátku se mi podařilo přeběhnout postupně pět, devět a nakonec čtrnáct hřišť. Na tomto čísle jsem se na čas zasekl, až jsem se jednou dostal na číslo patnáct a nakonec na třiadvacet. K této metě, která se ukázala jakýmsi mezníkem, protože došlo k neskutečnému navýšení poštu soupeřů a zvýšila se i jejich agresivita, jsem se pak nikdy nepřiblížil.

Musím se přiznat, že jako lovce achievementů mě lákala představa zpřístupnění všech dvaceti týmů. Většina se odemykala pouhým nashromážděním určitého skóre, které se skládalo ze všech předvedených výkonů, ale pro pět národů bylo třeba předvést určitý výkon třikrát za sebou.

Přeběhnout třikrát za sebou tři hřiště ještě bylo v pohodě a i pět nebo sedm hřišť se při troše cviku dalo. Dosažení třikrát za sebou skóre devět a nakonec i deset už ale byla opravdu výzva a právě při odemčení Skotska, na které je třeba to nejvyšší opakované skóre, se mi podařilo dosáhnout mého nejlepšího výsledku.

Po odemčení všech týmů jsem nějak ztratil motivaci. Jak se ukázalo, tyto úspěchy byly mým hnacím motorem. Mé výkony už nebyly tak dobré, hře jsem již nevěnoval tolik času, jako dříve a po několika dalších pokusech jsem se k ní už nevrátil.

Pro: chytlavé, odemykání týmů

Proti: při vyšších skóre zdlouhavé, po odemčení všech týmů ztráta motivace hrát znovu

+10

Benji Bananas

  • Android 90
Můj stý komentář :)

Skvělá rychlovka, pokud chcete zabít trošku toho času při nějakém čekání. Herní prostředí je moc pěkné (někde jsem četl, že by mělo být kreslené ručně) a hra je opravdu roztomilá. A plnění úkolů je taky příjemná záležitost i když jsou občas dost zdlouhavé nebo těžké.

Hudba v pozadí je příjemná a do této hry parádně sedí. Obtížnost se s každým levelem (světem) stupňuje a projít lokace je opravdu výzva. Bohužel hra je dost monotonní, takže rychle omrzí.

V nějakém článku psali, že opička nemá nohy. A fakt!

Pro: Skvělá hra na zabití času, krásně provedeno prostředí i hudba.

Proti: Rychle omrzí

+10

Cookie Clicker

  • Browser 70
  • Android 40
Idle hry jsou, co si budem nalhávat, vlastně úplná blbost a v zásadě pravý opak toho, co od her čekáme. Cookie Clicker je však docela překvapivě obsahově bohatý a také trošku návykový. Jelikož kromě samotného "idlení" můžete i volit různou strategii na zvyšování produkce, hledat skryté achievementy a brouzdat velkou zásobou vtipných popisků, jedná se o příjemnou odpočinkovou zábavu.
+10

Pou

  • Android 70
Poua bych se klidně nebál zařadit jako jednu nejznámějších her na mobil. Obsah hry sice vůbec není originální, ale je zpracován zábavnou formou.

Největší plus bych viděl v minihrách, kde si můžete vybírat opravdu ze všech kategorií od arkád až po lehce hazardní hry.

Problém Poua bych viděl zejména v nedostatku nového contentu. Tvůrci sice pravidelně dělají nějaké eventy, ale hra po chvíli začíná být repetetivní.

Já jsem hru přestal hrát zhruba na levelu 70, kde už jsem měl Poua a všechen jeho majetek vyšperkovaný podle mého gusta. Celkově jsem ale příjemně strávil několik hodin čekání na autobus, takže jako hru na zabíjení času mužu jen doporučit.

Pro: Minihry, možnost upravení Poua

Proti: Po chvíli začne být repetetivní, nedostatek nového contentu

+10

Game Dev Tycoon

  • PC --
  • Android 85
Jednoho dne jsem narazil na hru jménem Game Dev Tycoon. Protože jsem v té době měl chromebook, tak jsem si hru stáhnul na svůj celkem zalagovaný mobil. Před rokem jsem si ale pořídil "pořádný" notebook (za 7000,-, viz můj profil) a koupil jsem si tři hry - Plague Inc., Theotown a Game Dev Tycoon (dále jen GDT).

P.S.: BTW...jde o "edit" (spíš úplné předělání) minulého komentáře, který se vztahoval pouze na mobilní verzi.

HRATELNOST
Hratelnost je velmi jednoduchá, ale má v sobě zároveň nějaký...typ hloubky. Na telefonu se mi líbilo nové rozhraní, ale na PC mě to velmi jednoduché GUI spíše odrazovalo. Byl to ale pouze první dojem z nějakého YouTube videa, protože když jsem hru zkusil, na jednoduchost jsem si zvykl rychle.
Co se týče základních herních mechanik, proberu tu jen nějaké. Nejvíc mě štve hodnocení her (Proč musí All Games dát VŽDYCKY 9/10, když ostatní dají 10/10???), popsání mechaniky zde. Jinak s hratelností problém nemám....teda kromě časté opakovatelnosti. Když hru dohrajete poněkolikáté, tak máte závažný problém - už víte, co kdy přijde, co očekávat, jak udělat to, jak udělat tamto...a prostě vás to začne nudit.

GRAFIKA
Grafika je celkem jednoduchá a má svoje kouzlo.

SOUNDTRACK
Soundtrack se mi líbí. (Nothing to say)

KOMUNITA
Komunita je celkem skvělá, ale já se do ní nezapojuju. Budu spíše hodnotit tu modderskou.
Modderská komunita je taková smíšená. Ve workshopu je hodně špatných módů, ale jsou tam i skvělé, díky kterým je hra zábavnější.

VERDIKT
Hratelnost: 75/100
Grafika: 85/100
Soundtrack: 80/100
Komunita: 80/100
Celkem: 80/100

GDT je skvělá hra, u které člověk dokáže strávit strašně moc času. Doporučuji. Nebudete litovat.

Pro: Jednoduchost a komplexita, grafika, soundtrack, mody

Proti: Repetetivní hratelnost, začne nudit

+10

Swords and Sandals Medieval

  • Android 40
Swords and Sandals Medieval se snaží obohatit jednoduché možnosti svých předchůdců o spoustu nových možností, bohužel při tom ale opomíjí to, kvůli čemu všichni sérii hráli - souboje.

Souboje v Medievalu jsou extrémně krátké a nabízejí minimum možností. Navíc mi ani nepřišly dlouhodobě zábavné, protože jsou dost monotónní. Hra se snaží jít barevně do více realistické stylizace, díky čemuž ale většina nepřátel působí bez charakteru. Také vás tu nečekají žádné teleporty, schopnosti svazující vás na místě, ani žádné podobné šílenosti. Díky tomu všemu Medieval ubírá na diverzitě jednotlivých duelů a po chvíli zkrátka přestává být zábavným.

Všechny vedlejší aktivity působí fajn a rozhodně nemohu kritizovat, že ve hře jsou. Jedná se většinou o minihry, které jsou ale místy svěžejší než hlavní obsah, a to je poměrně smutné. Pozitivně mohu také hodnotit jakýsi management peněz, kde najednou musíte šetřit na jídlo a nocleh. Kdyby všechny byly tyto mechaniky přidány například do Redux verze legendární dvojky, možná by nám to přineslo i lepší hru.

Ve výsledku asi nemohu říct, že by hra byla úplnou katastrofou, ještě když vezmu v potaz to, že je primárně přizpůsobena mobilním zařízením. Pokud hledáte něco například do MHD, kde vystupujete po pěti zastávkách, není to asi přímo špatná možnost. Na dlouhodobé hraní to ale rozhodně není a jsem si dost jistý, že ji většina hráčů nemá ani snahu dokončit.

Pro: změna zasazení, management peněz, vedlejší aktivity

Proti: vizuál, rychlé a nezáživné souboje, absence schopností, brzká repetitivita

+10

Railways

  • Android 80
Jedna z mála her, co mě na mobilu vážně nadchla. Mobilní hry se buď blbě ovládají (protože prsty), nebo člověk švidrá na malé objekty na malé obrazovce. U Railways ani jedno neplatí. Na mobilu vidíte celou herní plochu, obrazovka se nikam neposunuje ani nezoomuje, ale i na menších mobilech je velikost zcela dostatečná. Všechny objekty na obrazovce jsou příjemně veliké. Prstem přepojujete vlaky mezi kolejemi, což je poměrně přesná interakce. Hraje vám přitom veselá hudba, která mi připomněla (spolu s hektickým stylem hraní) Overcooked!. Obtížnost je výborně vybalancovaná, tzn. vyšší než je obvyklé, a donutí vás to několikrát opakovat každou úroveň, ale máte pak příjemný pocit uspokojení z vlastních schopností, až se vám podaří odnavigovat vlaky v úrovni bez zaškobrtnutí a o vlásek odvrátíte několik hrozících srážek. Asi i díky dobře nastavené obtížnosti mi přišla hra opravdu hodně zábavná. Přijde mi, že autorům se podařilo krásně vystihnout esenci mobilní hratelnosti, tak jak by měla vypadat. Railways mohu vřele doporučit.

Celkové hodnocení: Výborná
+10

Homo Machina

  • Android 50
Hodně mě zaujal trailer, ale při hraní hry přišlo zklamání. Všechno to pořád vypadá skvěle, a estetika je určitě nejsilnější část tohoto díla. Ale bohužel hratelnost je dost minimální. V každé části těla máte udělat nějakou drobnost, jako pohnout pákami, otočit kolem, ve správném pořadí nebo frekvenci pomačkat čudlíky. Až na výjimky je všechno strašně primitivní. Občas se budete muset trochu zamyslet, ale spíše nad tím, co po vás tvůrci chtějí, než jak to provést. Ze začátku na mě dýchal tak trochu Byl jednou jeden život (i ten příběh v pozadí je hodně podobný - nakonec, oboje je to francouzské, takže inspirace tam mohla být snadno), a říkal jsem si, že by to mohlo být třeba poučné pro děti, jak funguje lidské tělo. Mohlo, ale asi až pro větší, protože musí pochopit analogii lidských orgánů na různá ozubená kola a písty. Celková doba hraní cca 1-2 hodiny.

Celkové hodnocení: Dobrá (pokud si užijete estetiku), jinak Nic moc
+10

Lara Croft GO

  • Android 60
Hra se rozdávala zdarma, tak proč to nezkusit. Hraní na mobilu je pohodové, menší obrazovka nevadí (pokud teda nehodláte hledat všechny skryté drahokamy abyste si odemkli obleček, to mě vůbec netankuje). Je to tahové, takže pro mobilní hraní ideál. Do Lara Croft prostředí je to napasované pěkně, různé rozvaliny a kobky, propadla, valící se kameny, nebezpečná zvířata. Čekal jsem casual logickou hru, ale některé úrovně mě příjemně překvapily potřebou slušně zapojit mozkové buňky. A z nalezeného řešení jsem pak měl radost, takže motivaci hra zvládá dobře. Přes všechna tato pozitiva jsem došel jenom něco za půlku hry a pak už to odložil a nedohrál, přestalo mě to bavit. Přišlo mi, že se hra příliš opakuje. Takže za mě příjemných 60%.

Celkové hodnocení: Dobrá
+10

Kingdom Rush

  • Android 75
Kingdom Rush je velmi příjemná tower defense hra. Pěkně se na ni kouká, pěkně se ovládá. Obtížnost se zdá trochu nevybalancovaná. Neměl jsem žádný problém s dokončením některých úrovní na těžkou obtížnost, ale u jiných jsem se potil i na obtížnost jednoduchou. První polovina hry mi přišla zábavnější, hodně se posouváte kupředu a odhalujete nové herní prvky. V druhé polovině byly někteří zajímaví nepřátelé, ale vaše věžičky a hrdinové už vás ničím novým nepřekvapí, což je škoda.

To, že si nemůžete umístit věžičky kamkoliv, ale jen na předem určená místa, hodně zásadně mění klasický koncept tower defense. Ne každému se to bude líbit. Kingdom Rush vám také většinou dává poměrně málo herní měny, takže si musíte pečlivě naplánovat, co postavíte a kde. Místo živelného budovaní jako v jiných tower defense hrách se tato hra pomyslně blíží strategii či logické hře. Pokud si rozložení věžek pečlivě nepromyslíte již v začátku mise, tak nemáte příliš vysokou šanci k úspěchu.

Celkové hodnocení: Výborná

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2014 v angličtině na Steamu).
+10