Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Game Dev Tycoon

Greenheart Games •  Rarebyte (Android, iOS)
28.04.2013
28.11.2017
31.01.2018
08.10.2020
73
138 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Hra, která vás nechá vžít se do role herních vývojářů od 80. let až po současnost. Vyvíjíte hry pro různé platformy, vlastní herní enginy, zkoumáte nové technologie, investujete, budujete, vyděláváte/proděláváte,... - zkrátka tycoon.

Na začátku hry si založíte svoji postavu a společnost. Příliš peněz na účtu zatím nemáte, takže vám nezbývá nic jiného, než se pustit do vývoje vlastní hry. Během vývoje hry si volíte parametry, podle kterých se hra může (ale také nemusí) stát úspěšná - herní platforma, druh grafiky, zvuku, váš vlastní engine pro lepší technologie a poměry například level designu, AI, vizualizace..., které určují, na co se má váš herní vývojář více zaměřit (také za to dostává zkušenostní body). To vše vás ale stojí nemalé peníze, proto musíte každý krok dobře promýšlet.

Když zrovna neděláte na nějaké vlastní hře nebo enginu, můžete dělat různé výzkumy trhu, které vás posunují dál v možnostech vývoje a vy nebudete zaostávat se zisky. Také, po případě že nemáte moc kapitálu, se můžete vrhnout na nějakou zadanou práci, jež musíte stihnout do určeného termínu, jinak platíte penále.

Když budete šikovní, určitě se z vás stane velká legenda s velkým počtem fanoušků a místo zaprášené a vlhké garáže budete pracovat v prostorné kanceláři s více zaměstnanci.

V roce 2018, při příležitosti vydání hry na mobilní zařízení, přidali tvůrci do hry formou patche zdarma několik vylepšení. Tím největším je nový režim, zvaný Pirate Mode, ve kterém se musí hráč potýkat s herním pirátstvím, jenž mu rapidně snižuje prodeje. Je tak nutné vyvíjet různé protipirátské ochrany a snažit se maximalizovat svůj profit. Tvůrci také přidali nové žánry, novou konzoli a pár grafických vylepšení.


Poslední diskuzní příspěvek

Pro ty, kdo mají problém se spuštěním hry pod Windows XP s hláškou Unknown Error (problém zřejmě souvisí s novou podporou Steam Workshopu) - autoři o problému patrně vědí a je nutno nainstalovat dostupnou betaverzi bez Workshopu - ve Steam knihovně kliknout pravým tlačítkem na název hry, v Properties pak v sekci beta povolit a zaškrtnout verzi Beta without workshop a nainstalovat ji.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
Tak Steam hlásí třiadvacet. To je o tři víc jak Tomb Raider, o pět víc jak Dishonored a Bioshocku Infinite zasazuje tahle hříčka dokonce desítku. Ano tak dlouho mi trvalo dohrání těchto „AAA“ titulů. Pak přijde tohle a celý zbytek roku jde do pr.. ehm do pryč. A trvalo to docela dlouho, než jsem jim tam těch sedm euro nebo kolik nakonec prskl. Teď vím, že bych dal i sto, hmm teda to vlastně ne, tak deset, jo deset bych určitě dal.
Hned od prvních krůčků v garáži jsem věděl, že tohle je moje hra roku. Tak zatím co nadnama někdo zvracel novoroční chlebíčky, já jsem vydával jednu hru za druhou. První dungeon a celkem pozitivní recenze. První vydělané prachy a vzápětí první fiasko, holt doba pro vesmírné simulátory ještě nedozrála. Vydáváte jednu hru za druhou, už víte že v rpg jsou nejdůležitější rozhovory a příběh, ve střílečce zase grafika. Penízky se sypou. Ani se nenadějete a už sedíte v nové kanceláři, přijímáte lidi, vytváříte nové herní enginy. Oslovují vás vydavatelé, ať pro ně uděláte novou hru, stáváte se herní celebritou. A když už to vypadá, že se blíží finále a hře dochází dech, umožní vám otevřít vývojovou laboratoř a odemknou se nové možnosti. Tvorba AAA titulů, vlastní herní veletrh, nebo pokud chcete, velkou pořádnou online hru, která převálcuje to zatracené WoWko. Vlastně jaké, vždyť ho ještě nikdo nevydal a vlastně ani nevydá, ten kdo určuje trend, jste vy. No a pokud je i tohle málo, co takhle nejlepší konzole na trhu. Není problém, to vše umožní nově otevřená hardwarová laboratoř.
Po více jak stovce vydaných her můžu říct, že jsem prostě světový tvůrce herních titulů. Vávro, jestli ještě přijímáš, jsem tvůj člověk.
Na závěr mám jednu zprávu pro všechny milovníky dungeonů a starých her. Nevěšme hlavy, buďme svorni a nadále ve víře vytrvejme. Jednou se krále dočkáme!

Pro: pěkná grafika, nápaditost, možnost měnit herní dějiny, vývojové možnosti

Proti: dlouhé čekání na druhý díl

+21 +22 −1
  • PC 75
Roztomilá hra o vývoji her. Musím přiznat, že první hraní jsem tápal, ale časem jsem se do toho dostal a ponořil se do toho. Hra je totiž velmi chytlavá. Stále chcete vylepšovat svou herní firmu, vymyslet nějakou novou žánrovou kombinaci (klidně i nesmyslnou) a vymyslet novou hru. Nebo dokonce herní engine.

A pak to příjde, příjde recenze, která hru ohodnotí. Když má hra obrovskou úspěšnost, tak se z ní okamžitě stavá zlatý důl vaší firmy. Když není úspěšná, je to pro firmu velký problém. Ekonomika funguje velmi dobře. Ve hře jsou i piráti, kteří hry kradou, i tu vaši. Jsou tam i modeláři, kteří by chtěli vaší hru modifikovat. Je tam hodně takových příležitostí jak si vydělat - i prodělat. Ale hlavní je vyvíjet hry, ty nejlepší hry na světě. A prodat jich milióny.

Po té euforii na mě skočila nuda. A to doslova. Hra se dá hrát v kuse i půl dne. Ale pak už vás prostě nebaví a omrzí tak rychle, jak vás chytla. Určitě se ale k ní vrátím.

Pro: Příjemná hra, kde vyvyjíte to co máme všichni rádi. Vysoká chytlavost a pěkná grafika.

Proti: Stereotyp

+20
  • PC 80
Velmi dobře vymyšlená strategie,tak trochu i logická hra.I grafika dodává této hře velmi dobrou atmosféru.No.Co víc říct.
Rozvoj začátku je celkem nudný,po chvilí by možná někoho přestala hra bavit,ale když se vám zadaří a chytnete nějakou kvalitní hru která vám dá třeba 2M tak pak už to jede :D. Najmete si pracovníky,hry jsou čím dál tím kvalitnější,kupujete licence na různé konzole atd.U hry sem strávil strašně hodně času a nelituju toho :)
Určitě doporučuju všem,kdo mají rádí strategie a kdo si může dovolit se do hry pořádně zažrat :D

Pro: Velice pěkná grafika,na dlouho se zabavíte

Proti: Žere dost času :D

+17
  • PC 70
Píše se rok 2013, končím základní školu a nastupuji na střední. V té době náplní mého života byl posed u počítače, respektive hraní her, sledování youtube a natáčení letsplejů. Sledoval jsem zrovna Sterakdaryho, který v té době, ale vlastně i dnes, dělal videa o zajímavých indie hrách, mezi kterými byl právě Game Dev Tycoon. Sledoval jsem jeho gameplay se spadlou čelistí, jelikož mi v ten moment připadalo, že jsem právě objevil tu nejdokonalejší hru na světě! Naneštěstí v časopise Score byla demo verze, takže jsem neváhal a instaloval.

Game Dev Tycoon je prostá hra, jste mladičkým vývojářem v garáži své mámy a tvoříte hry. Z garáže přesouváte do kanceláře, poté do modernější kanceláře, až nakonec skončíte v obrovském videoherním studiu. A jak ty hry vlastně tvoříte? Tvorba her se dělí na tři fáze, přičemž v každé fázi máte tři kritéria, tři posuvníky, se kterými hýbete a rozdělujete tedy tak úměru mezi jednotlivými faktory. Poté hru vydáte, dostanete hodnocení od kritiků a shrabáváte peníze. Jednoduché, že? Během toho celého také objevujete nové topicy, či nové vlastnosti, třeba lepší AI, podpora volantu, či lepší dialogy, které poté sjednotíte při tvorbě enginu, pomocí kterého tvoříte lepší a lepší hry. Občas pro nějaké větší studio vytvoříte hru a dostáváte podíl ze zisku, když splníte stanovené cíle. Kupujete licence ke konzolím a prakticky sledujete historický vývoj videoherního průmyslu, avšak s menším detailem, že všechny značky jsou přejmenované (máte zde například Vonny, ÜberSoft či Ninvento).

Už tehdy, když jsem Game Dev Tycoon hrál mi přišla jako hrozně návyková hra, u které jsem strávil hodiny a hodiny času. A po těch letech mi přijde návyková doteď, když začnete hrát v deset ráno, že si zahrajete jenom chvilku a skončíte v šest večer, a to jenom, abyste si šli udělat večeři.

Chválím soundtrack, který když jsem po těch letech opět slyšel, tak mě nostalgie vší silou udeřila do obličeje.

Hra mi přijde jednoduchá v tom smyslu, že si ihned osaháte základy a je potom jenom na vás, abyste přišli na to, jak správně máte hry „mixovat“, tak, abyste dostali, co nejlepšího hodnocení. Celkem mi ale vadilo, že když jsem přišel na nějaký vzorec a poté ho s lepším enginem zkusil znovu, kupodivu jsem dostal horší hodnocení. Obecně systém hodnocení je v této hře velice prazvláštní.

I přesto, že je hra žrout času, tak se po čase stává stereotypní, prostě už vám to přijde, že stále děláte to samé dokola a dokola, a čekáte, pokud se něco náhodou nezmění. Bohužel nezmění. Můžete si však skrze steam workshop stahovat módy a nějak si Game Dev Tycoon „přikořenit“, či si můžete zahrát Pirate mode, kde bojujete proti warezákům a dostáváte dopisy od nich, kde vám píšou důvody, proč si hru nechtějí koupit, ale i to vás po chvíli omrzí. Po dohrání hry můžete jenom dělat hry. Nové konzole nevycházejí a prakticky již nemáte co dělat. Chybí mi třeba konkurence, což lze napravit pomocí módu, ale proč tohle není v původní hře? Třeba by byl zajímavý mód, kde by vše bylo nepředvídatelné, jelikož po dohrání je nám jasně, jak se chod dějin bude ubírat. Mohli bychom dělat hry na automatech, což také lze vyřešit pomocí módu, ale opět mi to chybí v původní hře. Třeba mi vadilo, že jsem mohl udělat jenom jednu konzoli najednou, myslím to tak, že bych si chtěl udělat svoji konzoli a k němu i handheld, což nejde.

Když to shrnu Game Dev Tycoon je… pohodová hra. Když ji hrajete prvních několik hodin je to neskutečně zábavná a návyková hra, ale po čase sklouzne do stereotypu a stereotypy mě krutě, ale krutě obtěžují. Stejně tak jako před lety hru přestávám hrát kvůli tomuto problému. Ale i přesto má Game Dev Tycoon místo v mém srdci a rád si na ní zavzpomínám, či po letech opět zahraji.

(Herní výzva 2019 – „Lovec trofejí“)

Pro: Hudba | Grafika | Nápad & originalita | Hratelnost...

Proti: ... která bohužel po čase spadne do stereotypu

+16
  • PC 75
Zábavné, ale po čase poněkud stereotypní. Klasická hra, kterou člověk spustí jednou, dobře se pobaví a už se k ní nikdy nevrátí, protože ví, že mu nenabídne nic nového.

Pro: Chvilková zábavnost, originalita, roztomilá grafika

Proti: Stereotyp, absence statistik

+14 +15 −1