Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 95
Tak Steam hlásí třiadvacet. To je o tři víc jak Tomb Raider, o pět víc jak Dishonored a Bioshocku Infinite zasazuje tahle hříčka dokonce desítku. Ano tak dlouho mi trvalo dohrání těchto „AAA“ titulů. Pak přijde tohle a celý zbytek roku jde do pr.. ehm do pryč. A trvalo to docela dlouho, než jsem jim tam těch sedm euro nebo kolik nakonec prskl. Teď vím, že bych dal i sto, hmm teda to vlastně ne, tak deset, jo deset bych určitě dal.
Hned od prvních krůčků v garáži jsem věděl, že tohle je moje hra roku. Tak zatím co nadnama někdo zvracel novoroční chlebíčky, já jsem vydával jednu hru za druhou. První dungeon a celkem pozitivní recenze. První vydělané prachy a vzápětí první fiasko, holt doba pro vesmírné simulátory ještě nedozrála. Vydáváte jednu hru za druhou, už víte že v rpg jsou nejdůležitější rozhovory a příběh, ve střílečce zase grafika. Penízky se sypou. Ani se nenadějete a už sedíte v nové kanceláři, přijímáte lidi, vytváříte nové herní enginy. Oslovují vás vydavatelé, ať pro ně uděláte novou hru, stáváte se herní celebritou. A když už to vypadá, že se blíží finále a hře dochází dech, umožní vám otevřít vývojovou laboratoř a odemknou se nové možnosti. Tvorba AAA titulů, vlastní herní veletrh, nebo pokud chcete, velkou pořádnou online hru, která převálcuje to zatracené WoWko. Vlastně jaké, vždyť ho ještě nikdo nevydal a vlastně ani nevydá, ten kdo určuje trend, jste vy. No a pokud je i tohle málo, co takhle nejlepší konzole na trhu. Není problém, to vše umožní nově otevřená hardwarová laboratoř.
Po více jak stovce vydaných her můžu říct, že jsem prostě světový tvůrce herních titulů. Vávro, jestli ještě přijímáš, jsem tvůj člověk.
Na závěr mám jednu zprávu pro všechny milovníky dungeonů a starých her. Nevěšme hlavy, buďme svorni a nadále ve víře vytrvejme. Jednou se krále dočkáme!

Pro: pěkná grafika, nápaditost, možnost měnit herní dějiny, vývojové možnosti

Proti: dlouhé čekání na druhý díl

+21 +22 −1
  • PC 75
Roztomilá hra o vývoji her. Musím přiznat, že první hraní jsem tápal, ale časem jsem se do toho dostal a ponořil se do toho. Hra je totiž velmi chytlavá. Stále chcete vylepšovat svou herní firmu, vymyslet nějakou novou žánrovou kombinaci (klidně i nesmyslnou) a vymyslet novou hru. Nebo dokonce herní engine.

A pak to příjde, příjde recenze, která hru ohodnotí. Když má hra obrovskou úspěšnost, tak se z ní okamžitě stavá zlatý důl vaší firmy. Když není úspěšná, je to pro firmu velký problém. Ekonomika funguje velmi dobře. Ve hře jsou i piráti, kteří hry kradou, i tu vaši. Jsou tam i modeláři, kteří by chtěli vaší hru modifikovat. Je tam hodně takových příležitostí jak si vydělat - i prodělat. Ale hlavní je vyvíjet hry, ty nejlepší hry na světě. A prodat jich milióny.

Po té euforii na mě skočila nuda. A to doslova. Hra se dá hrát v kuse i půl dne. Ale pak už vás prostě nebaví a omrzí tak rychle, jak vás chytla. Určitě se ale k ní vrátím.

Pro: Příjemná hra, kde vyvyjíte to co máme všichni rádi. Vysoká chytlavost a pěkná grafika.

Proti: Stereotyp

+20
  • PC 80
Velmi dobře vymyšlená strategie,tak trochu i logická hra.I grafika dodává této hře velmi dobrou atmosféru.No.Co víc říct.
Rozvoj začátku je celkem nudný,po chvilí by možná někoho přestala hra bavit,ale když se vám zadaří a chytnete nějakou kvalitní hru která vám dá třeba 2M tak pak už to jede :D. Najmete si pracovníky,hry jsou čím dál tím kvalitnější,kupujete licence na různé konzole atd.U hry sem strávil strašně hodně času a nelituju toho :)
Určitě doporučuju všem,kdo mají rádí strategie a kdo si může dovolit se do hry pořádně zažrat :D

Pro: Velice pěkná grafika,na dlouho se zabavíte

Proti: Žere dost času :D

+17
  • PC 70
Píše se rok 2013, končím základní školu a nastupuji na střední. V té době náplní mého života byl posed u počítače, respektive hraní her, sledování youtube a natáčení letsplejů. Sledoval jsem zrovna Sterakdaryho, který v té době, ale vlastně i dnes, dělal videa o zajímavých indie hrách, mezi kterými byl právě Game Dev Tycoon. Sledoval jsem jeho gameplay se spadlou čelistí, jelikož mi v ten moment připadalo, že jsem právě objevil tu nejdokonalejší hru na světě! Naneštěstí v časopise Score byla demo verze, takže jsem neváhal a instaloval.

Game Dev Tycoon je prostá hra, jste mladičkým vývojářem v garáži své mámy a tvoříte hry. Z garáže přesouváte do kanceláře, poté do modernější kanceláře, až nakonec skončíte v obrovském videoherním studiu. A jak ty hry vlastně tvoříte? Tvorba her se dělí na tři fáze, přičemž v každé fázi máte tři kritéria, tři posuvníky, se kterými hýbete a rozdělujete tedy tak úměru mezi jednotlivými faktory. Poté hru vydáte, dostanete hodnocení od kritiků a shrabáváte peníze. Jednoduché, že? Během toho celého také objevujete nové topicy, či nové vlastnosti, třeba lepší AI, podpora volantu, či lepší dialogy, které poté sjednotíte při tvorbě enginu, pomocí kterého tvoříte lepší a lepší hry. Občas pro nějaké větší studio vytvoříte hru a dostáváte podíl ze zisku, když splníte stanovené cíle. Kupujete licence ke konzolím a prakticky sledujete historický vývoj videoherního průmyslu, avšak s menším detailem, že všechny značky jsou přejmenované (máte zde například Vonny, ÜberSoft či Ninvento).

Už tehdy, když jsem Game Dev Tycoon hrál mi přišla jako hrozně návyková hra, u které jsem strávil hodiny a hodiny času. A po těch letech mi přijde návyková doteď, když začnete hrát v deset ráno, že si zahrajete jenom chvilku a skončíte v šest večer, a to jenom, abyste si šli udělat večeři.

Chválím soundtrack, který když jsem po těch letech opět slyšel, tak mě nostalgie vší silou udeřila do obličeje.

Hra mi přijde jednoduchá v tom smyslu, že si ihned osaháte základy a je potom jenom na vás, abyste přišli na to, jak správně máte hry „mixovat“, tak, abyste dostali, co nejlepšího hodnocení. Celkem mi ale vadilo, že když jsem přišel na nějaký vzorec a poté ho s lepším enginem zkusil znovu, kupodivu jsem dostal horší hodnocení. Obecně systém hodnocení je v této hře velice prazvláštní.

I přesto, že je hra žrout času, tak se po čase stává stereotypní, prostě už vám to přijde, že stále děláte to samé dokola a dokola, a čekáte, pokud se něco náhodou nezmění. Bohužel nezmění. Můžete si však skrze steam workshop stahovat módy a nějak si Game Dev Tycoon „přikořenit“, či si můžete zahrát Pirate mode, kde bojujete proti warezákům a dostáváte dopisy od nich, kde vám píšou důvody, proč si hru nechtějí koupit, ale i to vás po chvíli omrzí. Po dohrání hry můžete jenom dělat hry. Nové konzole nevycházejí a prakticky již nemáte co dělat. Chybí mi třeba konkurence, což lze napravit pomocí módu, ale proč tohle není v původní hře? Třeba by byl zajímavý mód, kde by vše bylo nepředvídatelné, jelikož po dohrání je nám jasně, jak se chod dějin bude ubírat. Mohli bychom dělat hry na automatech, což také lze vyřešit pomocí módu, ale opět mi to chybí v původní hře. Třeba mi vadilo, že jsem mohl udělat jenom jednu konzoli najednou, myslím to tak, že bych si chtěl udělat svoji konzoli a k němu i handheld, což nejde.

Když to shrnu Game Dev Tycoon je… pohodová hra. Když ji hrajete prvních několik hodin je to neskutečně zábavná a návyková hra, ale po čase sklouzne do stereotypu a stereotypy mě krutě, ale krutě obtěžují. Stejně tak jako před lety hru přestávám hrát kvůli tomuto problému. Ale i přesto má Game Dev Tycoon místo v mém srdci a rád si na ní zavzpomínám, či po letech opět zahraji.

(Herní výzva 2019 – „Lovec trofejí“)

Pro: Hudba | Grafika | Nápad & originalita | Hratelnost...

Proti: ... která bohužel po čase spadne do stereotypu

+16
  • PC 75
Zábavné, ale po čase poněkud stereotypní. Klasická hra, kterou člověk spustí jednou, dobře se pobaví a už se k ní nikdy nevrátí, protože ví, že mu nenabídne nic nového.

Pro: Chvilková zábavnost, originalita, roztomilá grafika

Proti: Stereotyp, absence statistik

+14 +15 −1
  • PC 80
No tak, přiznejte se, určitě se mezi vámi najde někdo, kdo si vždycky toužil zkusit práci herního vývojáře, ale nikdy se k tomu nedostal, nebo to pro něj bylo příliš obtížné. Pokud se takový snílek najde, určitě by neměl minout prvotinu studia s názvem Greenheart Games, které vzniklo teprve v roce 2012 a už teď má mnoho úspěchů s touto velmi kvalitní leč jednoduchou hrou. Zahrát si ji můžete na PC (Windows, Linix) či na Macu OS X. Sehnat ji pak můžete na Steamu za pár dolarů.

Tato hra si říká simulátor byznysu a já k tomu dodám, že i herního vývoje jako takového. Vašim cílem není nic jednoduššího než si založit firmu, dát ji příhodné jméno a začít v podkroví vaši garáže pracovat na prvním herním kódu. Předtím se však ujistětě, že jste si vybrali pohlaví a vzhled panáčka, který k vám sice bude celou hru sedět zády, ale například barva vlasů či svetru je velmi příjemným zpestřením. Jakmile doladíte detaily, hra vás vykopne se spoustou rad do herního dějství.

Na začátku nemáte moc věcí na výběr a také můžete velmi rychle zkrachovat, což se v moji firmě naštěstí nestalo a v červených číslech jsem se ocitl pouze jednou a na velmi krátkou dobu. Vyberete si tedy z dostupných druhů jako je FPS, strategie, adventura, atd. Následně zvolíte typ hry, já začínal hororovou adventůrou. Dále vyberete engine, možnosti ozvučení, design úrovní, zvuky a další podobné serepetičky na které jste zvyklí, kliknete na vytvořit hru a už to jede.

Z hlavy se vám pak začnou linout různě barevné bublinky a ty budou létat do patřičných kulatých chlívečků v horním rohu obrazovky. Jeden je červený a nese název chyby(bugy), další je oranžový, ten náleží designu, potom je tu světle modrý který se věnuje použité technologii a tmavě modrý, kde svítí název výzkum. První hry máte hotové v řádu několika sekund a pak už jen se zatajeným dechem očekáváte první hodnocení recenzentů, které má velký vliv na prodej a tak je třeba se snažit.

Svého vedoucího firmy musíte počas hraní vylepšovat tak, že ho pošlete na školení, kde se naučí lépe ovládat barvičky, o kterých jsem psal výše. Čím větší číslo, tím lépe danou oblast ovládá. Naučit se však můžete i rychlost s jakou tyto dovednosti bude vykonávat. Tohle všechno neplatí jen pro vás, ale i pro zaměstnance, které tam budete muset posílat taky i když si více budou přát dovolenou. Po každé vydané hře je tedy dobré trošku zlepšit statisktiky všech ve firmě a věnovat se dalšímu titulu.

Hra se snaží čerpat z minulosti, kterou jsme si všichni prošli. Pokud jste tedy herní dějiny bedlivě sledovali, víte, na které konzole či platformy se nevyplatí vytvářet hry, protože je čeká zánik. Jediné, čím se toto liší od reality jsou názvy. Například místo herní výstavy E3 je tady G3, Playstation je Playsystem, Xbox je Mbox, to samé pak platí pro ostatní herní vývojáře. Dejte tedy velký pozor, na které platformy vyvýjíte, je to velmi důležité. Mě se vždy vyplatilo PC a PS či Mbox.

Při hraní vás bude čekat mnoho výstav, novinářů, vývoje nových technologií, vytváření vlastních enginů a jejich následný prodej, nabírání zaměstnanců, druhotných zakázek - jako je například web design, nacházení vydavatelů, vytváření her a jejich pokračování a mnoho dobrých a špatných rozhodnutí, které buď přivedou firmu ke krachu, nebo k rozkvětu. Toto a mnoho dalšího ve velmi obyčejné ale sakra zábavné hříčce, která nemá dohromady ani 200 MB.

Co tedy říci závěrem? Dbejte na to, jaké hry tvoříte a pro koho je děláte, vyvarujte se sázení všeho na jednu divokou kartu a raději se snažte jít pomalu ale jistě směrem k úspěchu. Na začátku hraní je třeba si zvolit za jak dlouho hru chcete dohrát, já zvolil 35 let dlouhou éru, která je doporučená a dostal jsem se na vrchol během šesti hodin dlouhé kampaně, kde jsem vydělal kolem sedmi set milionů dolarů.

Nejvýdělečnější hrou potom byl simulátor letadel, kterého jsem prodal více jak 25 milionů kopií a utržil jsem skoro 350 milionů a to už, přátelé, firmu postaví na nohy. Přeji vám mnoho úspěchů při vývoji a pozor na piráty, protože na ty se tam také nezapomnělo. Dokonce když hra vyšla, tak ukradená kopie nešla dohrát a pořád to hlásilo, že díky míře pirátství studio zkrachovalo. A to už je na zamyšlení, co říkáte? Jo a abych nezapomněl, titul obsahuje i češtinu, sice je ve stádiu beta, ale anglicky nemluvící populaci to bude dozajista stačit. A to už je ode mě vše!

Pro: - Výtečná hratelnost - Zábavné prvky - Cena

Proti: - Herní kampaň příliš rychle uteče - Občasné bugy - Časem stereotypní

+13 +14 −1
  • PC 75
V Game Dev Tycoon se vžijete do role herního vývojáře s mnohými úskalími, které to obnáší.

Možnosti na začátku hry jsou značně omezené. Začínáte totiž v době, kdy na tom herní průmysl nebyl jako dnes. V základu tedy vyberete, co za hru chcete tvořit, jakého má být žánru, případně na jakou platformu má vyjít. Pak už se pouštíte do vývoje. Nebo spíše naše postava. Vy totiž jen určujete, čemu má v každé ze tří fází vývoje věnovat kolik času. Má hra být více o příběhu, akci, mít dobrou umělou inteligenci nebo směřovat všechno úsilí do grafiky a designu světa? To je jen na vás. Ale pozor! U každého žánru je potřeba zaměřit se na něco jiného. Je přeci jen rozdíl mezi akční hrou jako DOOM a příběhovým RPG. Princip "vývoje" hry je tedy opravdu jednoduchý, potřebujete se ale vždy hodně zamyslet, co upřednostnit a upozadit, protože každý vývoj hry stojí peníze.

Jak jde čas, odemykají se vám nové možnosti k výzkumu počínaje novými tématy až po mechaniky, které můžete pak zabudovat do vlastního enginu. Společně s tím přicházejí i nové konzole, které jsou silně inspirovány skutečnou historií. Máte díky tomu pocit, že jste jedním z průkopníků herního průmyslu. Můžete tak také odhadnout, jaká konzole bude mít úspěch a zda se vyplatí na ní vůbec vydávat hry. Také je zde možnost si k sobě postupem času najmout zaměstnance a tvořit společně větší hry než kdy dříve.

Po nějaké době se ale dostanete do fáze, kdy nepřicházejí žádné razantní změny hratelnosti, navíc je v této fázi poměrně jednoduché zkrachovat. Nevím čím to je, ale tuto konkrétní fázi jsem opakoval vícekrát, než mi přišlo zábavné, a začínal jsem být spíše frustrovaný a trochu znuděný. Na druhou stranu poslední fáze hry je zase hrozně rychlá. Hra vám začne nabízet obrovské množství možností, které s přívalem dalších a dalších nestíháte ani zkoumat, a najednou na vás vybafne poděkování za hraní společně s koncem hry. Vy sice můžete pokračovat ve vývoji dalších her. Už ale nevychází nové konzole a nepřichází žádné eventy, takže váš zájem o hru poměrně brzo opadne.

Ve výsledku se ale jedná o nadprůměrnou hru fungující na skvělém konceptu, který vás nutí experimentovat, co bude ta nejlepší kombinace pro vaši hru. Vše je to zabaleno v příjemném grafickém kabátku, který skvěle koresponduje se zmíněnou jednoduchostí mechanik. Pokud se chcete chvíli cítit jako herní vývojář, ale zároveň vás jen při pomyšlení představa nějakého kódu děsí, hru mohu jen a jen doporučit.

Pro: jednoduchost základních herních mechanik, množství možností, grafický design, historie her inspirovaná realitou

Proti: zvláštní fázování obsahu, prostřední fáze hry

+11
  • PC --
  • Android 85
Jednoho dne jsem narazil na hru jménem Game Dev Tycoon. Protože jsem v té době měl chromebook, tak jsem si hru stáhnul na svůj celkem zalagovaný mobil. Před rokem jsem si ale pořídil "pořádný" notebook (za 7000,-, viz můj profil) a koupil jsem si tři hry - Plague Inc., Theotown a Game Dev Tycoon (dále jen GDT).

P.S.: BTW...jde o "edit" (spíš úplné předělání) minulého komentáře, který se vztahoval pouze na mobilní verzi.

HRATELNOST
Hratelnost je velmi jednoduchá, ale má v sobě zároveň nějaký...typ hloubky. Na telefonu se mi líbilo nové rozhraní, ale na PC mě to velmi jednoduché GUI spíše odrazovalo. Byl to ale pouze první dojem z nějakého YouTube videa, protože když jsem hru zkusil, na jednoduchost jsem si zvykl rychle.
Co se týče základních herních mechanik, proberu tu jen nějaké. Nejvíc mě štve hodnocení her (Proč musí All Games dát VŽDYCKY 9/10, když ostatní dají 10/10???), popsání mechaniky zde. Jinak s hratelností problém nemám....teda kromě časté opakovatelnosti. Když hru dohrajete poněkolikáté, tak máte závažný problém - už víte, co kdy přijde, co očekávat, jak udělat to, jak udělat tamto...a prostě vás to začne nudit.

GRAFIKA
Grafika je celkem jednoduchá a má svoje kouzlo.

SOUNDTRACK
Soundtrack se mi líbí. (Nothing to say)

KOMUNITA
Komunita je celkem skvělá, ale já se do ní nezapojuju. Budu spíše hodnotit tu modderskou.
Modderská komunita je taková smíšená. Ve workshopu je hodně špatných módů, ale jsou tam i skvělé, díky kterým je hra zábavnější.

VERDIKT
Hratelnost: 75/100
Grafika: 85/100
Soundtrack: 80/100
Komunita: 80/100
Celkem: 80/100

GDT je skvělá hra, u které člověk dokáže strávit strašně moc času. Doporučuji. Nebudete litovat.

Pro: Jednoduchost a komplexita, grafika, soundtrack, mody

Proti: Repetetivní hratelnost, začne nudit

+9
  • PC 75
poprvé vás to možná chytne váš první úspěch vás hrozně moc nadchne jenže když se k tomu budete chtít vrátit po druhé řeknete si: vždyt jsem všechny žánry a kombnace už vyčerpal tak proč bych si to měl zahrát podruhý? Takhle to nějak skončí. Mě to chytlo hrozně moc poprvé ale podruhé jsem se k tomu už nevrátil a už nikdy nevrátím. hra pakuž nic nového nenabízí a bude to dost stereotypní budete vydávat jednu hru za druhou ale co z toho máte? Nové konzole pak už nevychází. Mohli tam dát ještě víc druhů kanceláří. spousta je toho tam nedodělaného ale stejně na tu hru vzpomínám jako na dobrý simulátor :)

Pro: chytlavost, Konzole , jste rádi z každého úspěchu

Proti: po čase už nudné, nové konzole pak už nevyházejí

+4 +6 −2
  • PC 25
Hra o vytváření her...Velmi dobrý a originální nápad.Smutné je že tím to pozitivní asi končí.
Co se týče hratelnosti:Hrůza!!!pořád nějaký zdlouhavý nudný text a šíleně pomalu plynoucí čas (trvá celou věčnost než se pohnete dál).Další slabinou této hry je příběh (pokud tam nějaký je),protože pozorovat panáčka ja sedí a sem tam někam kliknout mě opravdu nebaví a trocha dění ještě nikoho nezabilo ;)

Pro: celkem dobrá grafika,velmi originální nápad,

Proti: dloooouuuuhý a nudný text,žádný děj,hra nehratelná několikrát…

+3 +10 −7