Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Lara Croft GO

27.08.2015
03.12.2016
73
33 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Mrštná archeoložka se v pobočném titulu rozvětvené série Tomb Raider vypravila do ruin chrámového komplexu kdesi v jihoamerické divočině. V tradičně sporém úboru bude na svém "raidu" za poklady čelit monstrům, nástrahám prostředí i pastím. Dál ji dostanou klíče, pohyblivé platformy, posuvné pilíře, táhla a tlačítka. Jednotlivé položky menu jsou stylizovány do podoby nejnutnějšího vybavení správného dobrodruha a každá nahrávací obrazovka slouží zároveň coby mapa postupu komplexem v podobě Lařina deníkového črtu.

Čekejte však více než nostalgické ohlédnutí za dvěma dekádami Lařiných dobrodružství. Úrovně komplexu jsou totiž koncipovány jako "tahové dráhy" tvořené symboly stejně vzdálených kosočtverců, jejichž spojnice jsou vyznačeny čarami. Váš pohyb po takové čáře z jednoho bodu do druhého, ať už ve vertikální nebo horizontální rovině, představuje jeden tah z jednoho pole do druhého, po kterém tak musí učinit i všichni pohybliví protivníci za předpokladu, že se mají kam pohnout. I cirkulární čepele se s každým tahem posunují drážkami kopírujícími linku dané dráhy.

Některé z platforem lze bez úhony použít pouze 1x, některé druhy protivníků vás ignorují až do bezprostředního přiblížení, jiné pronásledují, jen co vás zahlédnou. Obtížnost se během 41 úrovní v pěti kapitolách stupňuje a záhy tak bude třeba pečlivě plánovat každý tah, aby vaši hrdinku nestihla náhlá smrt. Nepřátele lze odpravit dvojicí ikonických pistolí pouze zezadu či ze strany a jen do vzdálenosti jednoho pole. Cokoliv vzdálenějšího řeší rituální oštěpy dostupné v omezených počtech. V každé kapitole můžete z nálezů sestavit zlatou relikvii, odemknout Laře nový obleček a nasbírat určitý počet drahokamů.


Poslední diskuzní příspěvek

Když jsem míval lumiu s windowsem tak mi ta hra jela hrozně sekaně a jednoho dne přestala fungovat úplně po nějakém updatu, a navíc to málo co jsem odehrál stejně bylo nudné, blbé, na rozdíl od Hitman GO, ten byl naopak super po všech stránkách.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Po Hitman GO a Deus Ex GO přišla na řadu i Lara Croft.

Princip hry se od dvou zmíněných her nezměnil. Opět je hrací plocha posetá body a vy se posouváte tahy. Jen Lara si vybrala nejhezčí prostředí, džungli a chrám. I Lara má své nepřátele hady, pavouky a nějaký bazilišky nebo co, ti když vás zahlídnou, ihned vás začnou pronásledovat. Lara se může vypořádat s touto havěti svými pistolemi, bohužel je potřeba útočit zezadu či z boku, přímí souboj Lara prohraje. Hry GO jsou založené na logice, takže není nutné nějakých herních výkonu. Chce to občas rozpočítat tahy nebo hrát systém pokus omyl. Několikrát jsem sebe nachytal u druhé varianty. Dva kroky dopředu a doleva "smrt", aha dva kroky dopředu a doprava plus jede dopředu a doprava "smrt", aha tak je to jasné, vše stejně jen na konci doleva.

Verdikt: Lara Croft Go je odpočinková hra, když člověk nemá náladu se honit za scorem či zabitím někoho bude se u Lary dobře bavit. Pokud jste nehráli ještě žádnou hru GO, tak nejlepší je podle mě Hitman GO, který vysloveně vypadá jako desková hra a to se mi na hře moc líbilo, pak asi Lara a nakonec Deus ex.

Pro: Hezké prostředí

Proti: Někdy jde logika stranou, pokus omyl

+15
  • Android 70
První ze série GO, která se u mne na telefonu či jinde představila. Tahová puzzle hra zabaví při dlouhých jízdách veřejnou dopravou (pokud ovšem nejste její řidič) a sem tam je schopna vám i na chvíli potrápit mozek. Sérii Tomb Raider mám hodně rád, obzvlášť její první instance, a tak z trojice Deus Ex, Hitman a Lara Croft vyhrála ona. Kozy, no.

Přiznám se, že příběh jsem nikterak nevnímal, stejně tak ukryté předměty, které jsem sbíral, jen když jsem je zahlédl. Nepřišel jsem na to, zda mají na něco vliv, nebo ne. Nevím, jestli některé levely nabízejí vícero řešení, ale z jejich velikosti a políček bych řekl, že ne. Zvuková stránka, grafika i ovládání jsou dost průměrné. Takže proč má ale ode mne Lara Croft GO 70 %?

Hlavním a jediným důvodem je fakt, že je to tak příjemná oddechovka, že nemůžu jít níž. Těšil jsem se, až si v metru zapnu pár levelů. Nejde o žádnou zákysovou hru, nepotřebujete k ní návod a většinu levelů dáte na první nebo druhý pokus. Ten "falešný" pocit, že jste mega dobrý, je tu super. Sice nejste až tak dobrý, protože ta hra je fakt jednoduchá, ale chápete. Jsem prostě dobrej :D

Pro: Oddechovka, skvělé při cestování

Proti: Kritickým okem celkem průměrná hra

+14
  • PC 65
Jelikož jsou moje reflexy postupem času horší a horší, začínám preferovat tahovky a když se naskytla možnost ukořistit Laru Croft GO (díky Strady) byla to pro mě jasná volba :D
Tušil jsem z ukázek, že je to hra dělaná převážně na mobilní zařízení takže grafika je mírně řečeno hranatá, ale to prostředí má rozhodně svůj styl a střídání různých lokací tomu napomáhá.

Rozhodl jsem se do hraní pustit s gamepadem, že si udělám takovou pohodovku na gauči a ze začátku mi to přišlo ok, protože větvených cestiček bylo málo a postavička až na malé vyjímky poslouchala dobře, ale asi v polovině hry jsem musel přejít na myš, kde lze jasně určit směr pohybu, ale jen díky tahu s myší a to mi moc nevyhovuju. Celá hra je totiž dělaná mírně do šikma, něco jako kdysi izometrické rpg a proto určit směr na gamepadu prostě ne vždy vyjde.

Možnost nacházení ukrytých arterfaktů a drahokamů je celkem fajn i když jsem je zdaleka nenašel všechny. Možná tohle bude důvod se ke hře ještě někdy vrátit. Dohrání mi zabralo něco kolem tří hodin což je pro mě určitě pozitivní, protože tak jak jsem čekal, postupem času se pouze rozšiřuje množtví cestiček, nepřátel a různých posuvníků a jelikož jsem tuhle hru zahrnul do Herní výzvy "Hru nezastavíš!" byl jsem rád že autoři nepřidávají další levely jen aby hra byla delší.

Řešení hádanek je velkou část hry celkem pohodové až na poslední část hry, kde sice vidíte přímou cestu, ale samozřejmě to musíte brát oklikou, metodou pokus omyl a u závěrečného souboje s bossem jsem musel použít i nápovědu, ale tušim že většina ostatních to zvládne i bez ní :)

Opravdu bych řekl, že tahová Lara je vhodná hlavně na mobil a nemám chuť se pouštět do dalších dílu s Hitmanem nebo Deusem na pc, ale někde na cestách na mobilu by to mohlo stačit...

Pro: Délka, prostředí, had - dobré oživení...

Proti: Ovládání, zmetek had...

+13
  • iOS 60
Moje vnímání hry se v průběhu gameplaye velmi měnilo. Na začátku hra nepředstavuje moc výzvu, ale zase se můžete kochat krásnou minimalisticky laděnou grafikou (byť to zní jako klišé, a někdy se mi už zdá, že jsem tímto stylem přejedený). V pozdějších fázích začne přituhovat, ale místo toho, abych vzal obtížnosti zavděk a potrápil si mozkové buňky, tak jsem v tom spíš pociťoval snahu tvůrců hru natáhnout. Jakoby se autoři zlekli, že jsou první kapitoly tak krátké a snadné, tak nám trochu zatopili, poslali proti nám víc nepřátel a nainstalovali horší save pointy. Co se ale musí nechat je, že se postupně objevují další a další ozvláštňující prvky. Hru jsem v rámci akce na App Store získal zdarma, takže bych radši preferoval klidně kratší, ale koncentrovanější zážitek, ale to už je, stejně jako moje výsledné hodnocení, subjektivní. Osobně mi z GO série víc k srdci přirostl Hitman GO, ale i mobilní Lara puzzle má něco do sebe...
+12
  • PC 75
Herní výzva 2020 - 6. Ještě jeden tah... (Hardcore)
Na úvod bych chtěl poznamenat, že se jedná o můj první kontakt se sérií "GO" od Square Enix, který jsem započal hned tématem mě nejoblíbenějším z dané nabídky. Tedy Larou Croft. Abych se přiznal, velké ambice jsem od hry neměl. "Kostičkovaná" grafika s Larou na tahy... co by člověk mohl také čekat, když byl vždy zvyklý spíše na rychlé reakce a postřehy ze série Tomb Raider. Výsledek? Poměrně překvapil.

Co je nezbytné vychválit je hned první, co ze hry uvidíte. Tedy stylizované menu, které jsem si ještě za pomocí borců z Lokalizace.net vylepšil o možnou, avšak u tohoto typu her ne zrovna nezbytně nutnou, českou lokalizaci. Vše je na první pohled přehledně uspořádané a vizuálně opravdu nádherné.

Pustil jsem se tedy hned do prvního otevřeného "příběhu" a započal seznamování se hrou. První úkoly člověk zvládl hravě a očekával tedy, co bude dál s pečlivým vyhledáváním "collectibles" na každé obrazovce. Co mi na hře trvalo, jakožto odvěkému FPS hráči asi nejdéle, je zvyknout si, že hra "zkrátka nikam neuteče", aneb dokud se nehnu já, tak ani nepřátelé, kameny, dokonce ani časové spínače. Z ničeho nic, čas strávený u hry se přehoupl z minut na hodiny (bohužel asi jen tak na 2) a já zjistil, že jsem dorazil na konec původní hry. Dál v cestě mi stojí už jen dva další samostatné příběhy. Do teď jsme se nijak extra nezapotil a hra i přes několik opaků všemožných kombinací příjemně utíkala.

Při spuštění prvního přídavného balíku, jsem ale tvrdě narazil. Z původních 5-10 minut, co mi trval level v původní hře, jsem v jednom levelu trávil i hodiny. Dokonce jsem se, ačkoliv velmi nerad, opovážil využít nabízenou nápovědu, která je skvěle vymyšlená a dokonce jsem nenašel jediný náznak toho, že by hra využití nápovědy jakkoliv penalizovalala (samozřejmě kromě vlastního svědomí!). S druhým přídavným balíčkem jsme více méně na stejné úrovni, s tím rozdílem, že ten je o mnoho nápaditější, zkuste si místo jedné Lary starat hned o dvě!, pestřejší a zábavnější.

Po překonání těchto dvou lokací jsem dorazil až na úplný závěr hry, a to včetně všech sběratelských předmětů v inventáři a achievementů na Steamu. Sběratelské předměty mi zajistily odemknutí několika různých obleků pro Laru, se kterou mohu projít jednotlivé lokality znovu. Pustím se do toho? No... možná za pár měsíců (čti let). Ačkoliv nebudu o Lara Croft GO mluvit jako o nejlepší hře všech dob, jedna věc se jí podařila. Vím, že vyhýbat se podobným titulům (Hitman GO, Deus EX GO, dívám se na vás!), by se mohlo šeredně nevyplatit a výsledkem by bylo zbytečné ochuzení o zajímavý přístup k již legendárním sériím z úplně jiného (logického) pohledu, kde ne každý pohyb může znamenat smrt, ale naopak pouze ten jeden pohyb smrt neznamená a ty ostatní ano.

Hodnocení: 75%

Pro: Menu, zpracování hry, nápadité hádanky, promyšlenost tahů, sběratelské předměty

Proti: Poměrně krátké, velmi nevyvážená obtížnost, nulový příběh

+11