Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Lara Croft GO

73
18 hodnocení Platformy
Žánr:
logická > nezařazeno *
strategie > tahová strategie
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
02.11.2015 PC
03.12.2016 PS4Vita
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://laracroftgo.com/
Mrštná archeoložka se v pobočném titulu rozvětvené série Tomb Raider vypravila do ruin chrámového komplexu kdesi v jihoamerické divočině. V tradičně sporém úboru bude na svém "raidu" za poklady čelit monstrům, nástrahám prostředí i pastím. Dál ji dostanou klíče, pohyblivé platformy, posuvné pilíře, táhla a tlačítka. Jednotlivé položky menu jsou stylizovány do podoby nejnutnějšího vybavení správného dobrodruha a každá nahrávací obrazovka slouží zároveň coby mapa postupu komplexem v podobě Lařina deníkového črtu.

Čekejte však více než nostalgické ohlédnutí za dvěma dekádami Lařiných dobrodružství. Úrovně komplexu jsou totiž koncipovány jako "tahové dráhy" tvořené symboly stejně vzdálených kosočtverců, jejichž spojnice jsou vyznačeny čarami. Váš pohyb po takové čáře z jednoho bodu do druhého, ať už ve vertikální nebo horizontální rovině, představuje jeden tah z jednoho pole do druhého, po kterém tak musí učinit i všichni pohybliví protivníci za předpokladu, že se mají kam pohnout. I cirkulární čepele se s každým tahem posunují drážkami kopírujícími linku dané dráhy.

Některé z platforem lze bez úhony použít pouze 1x, některé druhy protivníků vás ignorují až do bezprostředního přiblížení, jiné pronásledují, jen co vás zahlédnou. Obtížnost se během 41 úrovní v pěti kapitolách stupňuje a záhy tak bude třeba pečlivě plánovat každý tah, aby vaši hrdinku nestihla náhlá smrt. Nepřátele lze odpravit dvojicí ikonických pistolí pouze zezadu či ze strany a jen do vzdálenosti jednoho pole. Cokoliv vzdálenějšího řeší rituální oštěpy dostupné v omezených počtech. V každé kapitole můžete z nálezů sestavit zlatou relikvii, odemknout Laře nový obleček a nasbírat určitý počet drahokamů.


Poslední diskuzní příspěvek

Cave of Fire je pro mě zklamáním. [spoiler] Teď ještě zbývá Mirror of spirits. EDIT: Mirror of spirits je o dost lepší. Sice jsem taky u…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Po Hitman GO: Definitive Edition a Deus Ex GO přišla na řadu i Lara Croft.

Princip hry se od dvou zmíněných her nezměnil. Opět je hrací plocha posetá body a vy se posouváte tahy. Jen Lara si vybrala nejhezčí prostředí, džungli a chrám. I Lara má své nepřátele hady, pavouky a nějaký bazilišky nebo co, ti když vás zahlídnou, ihned vás začnou pronásledovat. Lara se může vypořádat s touto havěti svými pistolemi, bohužel je potřeba útočit zezadu či z boku, přímí souboj Lara prohraje. Hry GO jsou založené na logice, takže není nutné nějakých herních výkonu. Chce to občas rozpočítat tahy nebo hrát systém pokus omyl. Několikrát jsem sebe nachytal u druhé varianty. Dva kroky dopředu a doleva "smrt", aha dva kroky dopředu a doprava plus jede dopředu a doprava "smrt", aha tak je to jasné, vše stejně jen na konci doleva.

Verdikt: Lara Croft Go je odpočinková hra, když člověk nemá náladu se honit za scorem či zabitím někoho bude se u Lary dobře bavit. Pokud jste nehráli ještě žádnou hru GO, tak nejlepší je podle mě Hitman GO: Definitive Edition, který vysloveně vypadá jako desková hra a to se mi na hře moc líbilo, pak asi Lara a nakonec Deus ex.

Pro: Hezké prostředí

Proti: Někdy jde logika stranou, pokus omyl

+12
  • PC 80
Moje zkušenosti s Larou jsou zatím dost malé (celou hru jsem dohrál zatím jen jednu - Tomb Raider). Přesto mi bylo jasné, o co tu půjde. Naše děvče se vydává do jakési složité jeskyně, kde se ukrývá artefakt. Na začátku jsem se hned zasekl, protože jsem nevěděl, jak se s Larou pohybuje. Opravdu by neuškodil jeden řádek textu na vysvětlenou. Ale je to na mobily, tak mi to po chvilce došlo. A nelíbilo se mi to. Posouvat se lze pouze o jedno pole, což hru trochu uměle zpomaluje. Mnohem víc by mi vyhovovalo, kdyby se hra dala ovládat šipkami. To by určitě nebyl problém, ale bohužel.

Dvě designová rozhodnutí mi mírně nadzvedla obočí. Lara neumí střílet přes prázdné políčko a pevně dané cesty v některých místech nedávají smysl (když třeba nejde spadnout o metr dolů, dokud pod Larou nepraskne skála). Občas by stačil krok, ale nešlo se posunout, protože tam nebyla nakreslená cesta. Tyhle prvky jsou zde kvůli logickému aspektu hry, ale přesto bych je ještě trochu upravil. Ostatní principy a herní prvky jsou hráči představovány postupně a vždy tak, že je pochopíte hned napoprvé. Level se dvěma hady, každý je otočený jinak. A hned víte, že jeden vás kousne a druhý ne. Tohle je zvládnuté skvěle.

Kromě ovládání se mi ale zbytek hodně líbil. Grafika je řešená jednobarevnými ploškami z pastelových barev, které jsou poskládané tak, že to vypadá velmi pěkně. Jednoduché, efektní. Lara je taky moc pěkně animovaná. Úplně nejlepší dojem na mě udělala zvuková stránka. Atmosféra je díky ní solidní a opravdu jsem si připadal jako osamocený dobrodruh v jeskyni. Nepřátel je sice jen pár, ale jsou postupně kombinovaní s překážkami tak, že je každý level úplně jiný. A nemusíte se bát, že by to bylo moc těžké. Autoři levely zbytečně nepřekombinovali, takže obtížnost je přesně tak akorát. A kdybyste přesto nemohli přijít na řešení, je zde skvělý systém nápovědy, který vám prozradí správný postup od začátku levelu a nápovědu můžete kdykoliv stopnout. Nechal jsem si poradit celkem třikrát. A na to ovládání jsem si nakonec zvykl a už mi to pak nepřišlo tak špatné.

Velmi jsem si užil souboj s "drakem". Byl pořádně dramatický, podkreslený heroickou hudbou a solidně dlouhý. Asi můj nejlepší bossfight v tahové hře vůbec. Měl jsem vážně radost, když konečně zdechnul :)

Ještě mi zbývá dohrát poslední dvě kapitoly, které budou předpokládám mnohem těžší než ty předešlé. I tak si ale dovolím říct, že je to velmi dobrá hra tak na 4 hodiny a mozek vám zavaří jen trošku. Škoda, že jsem ji nehrál dřív. Dobře jsem se bavil téměř po celou dobu.

Pro: Skvělý zvuk ve spojení se stylovou grafikou vytváří parádní atmosféru / Výborně nastavená obtížnost / Postupné představování herních prvků bez jediného slova

Proti: Ovládání mohlo být lepší / Nefunkční achievementy

+12
  • PC 65
Jelikož jsou moje reflexy postupem času horší a horší, začínám preferovat tahovky a když se naskytla možnost ukořistit Laru Croft GO (díky Strady) byla to pro mě jasná volba :D
Tušil jsem z ukázek, že je to hra dělaná převážně na mobilní zařízení takže grafika je mírně řečeno hranatá, ale to prostředí má rozhodně svůj styl a střídání různých lokací tomu napomáhá.

Rozhodl jsem se do hraní pustit s gamepadem, že si udělám takovou pohodovku na gauči a ze začátku mi to přišlo ok, protože větvených cestiček bylo málo a postavička až na malé vyjímky poslouchala dobře, ale asi v polovině hry jsem musel přejít na myš, kde lze jasně určit směr pohybu, ale jen díky tahu s myší a to mi moc nevyhovuju. Celá hra je totiž dělaná mírně do šikma, něco jako kdysi izometrické rpg a proto určit směr na gamepadu prostě ne vždy vyjde.

Možnost nacházení ukrytých arterfaktů a drahokamů je celkem fajn i když jsem je zdaleka nenašel všechny. Možná tohle bude důvod se ke hře ještě někdy vrátit. Dohrání mi zabralo něco kolem tří hodin což je pro mě určitě pozitivní, protože tak jak jsem čekal, postupem času se pouze rozšiřuje množtví cestiček, nepřátel a různých posuvníků a jelikož jsem tuhle hru zahrnul do Herní výzvy "Hru nezastavíš!" byl jsem rád že autoři nepřidávají další levely jen aby hra byla delší.

Řešení hádanek je velkou část hry celkem pohodové až na poslední část hry, kde sice vidíte přímou cestu, ale samozřejmě to musíte brát oklikou, metodou pokus omyl a u závěrečného souboje s bossem jsem musel použít i nápovědu, ale tušim že většina ostatních to zvládne i bez ní :)

Opravdu bych řekl, že tahová Lara je vhodná hlavně na mobil a nemám chuť se pouštět do dalších dílu s Hitmanem nebo Deusem na pc, ale někde na cestách na mobilu by to mohlo stačit...

Pro: Délka, prostředí, had - dobré oživení...

Proti: Ovládání, zmetek had...

+10