Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Sport

První dvě třetiny byly dnes na pěst, na to se nedalo skoro koukat (i když to bylo vlastně fascinující). Pak stačilo trochu zapnout a bylo vymalované :)
@Dan9K (17.05.2023 23:29): Proč ne? Švýcaři byli dlouhodobě v druhý linii. Maj zimu a maj peníze, byla jen otázka času, kdy se do toho opřou. Pravda, mohli být mezi nejlepšími už třeba před 50 lety, kdyby chtěli :)
@Kwoky (17.05.2023 23:52): já jsem se zrovna vrátil z badmintonu s dvěma kamarádama, vždycky jeden odpočíval a dva hráli. Jak se mohlo stát, že jsem jednoho porazil o deset bodů a on pak vyhrál s tím druhým, který zase porazil o 10 mě? :-)

Teď jen nevím, jestli jsem byl ta Francie, Maďarsko nebo Finsko...
Frantíci to projeli s Maďarama a málem udolali Finy. Nerozumím už ničemu :)
ono jako Kazachstán že by porazil Kanadu je fakt dost nepravděpodobný, ale prostě jednou za 40 pokusů se prostě musí stát, že se tam Kanaďani všechni zraněj, vyloučí, Prostě zápas blbec. To se stane všem. Kazachstáncům se to tam náhodně všechno trefí...
ale přecijenom teoreticky i věřím tomu, že by ta Kanada ten Kazachstán fakt třeba 50x za sebou porazila.
U těchcle lepších týmů jako je Francie, Dánsko, Norsko a tak, tak tam jsou ty kurzy taky vysoký a už se to v minulosti stalo mockrát, včetně nás. Však my už jsme prohráli asi s každým, zaznamenal jsem, že to Lotyšsko bylo snad jedno z posledních a už jsme s ním taky prohráli teď, i když jakože remízově.
Třeba zápas Slovensko - Norsko je na Norsko kurz 5,7.
Troufám si tvrdit, že by Slováci v průměru nevyhráli 5 zápasů na jedno vítězství Norska, ale třeba se pletu.

A víte, co nejvíc smutný? Kurzy na zápas Česko - Švýcarsko. Kurz na Česko 2,67, kurz na Švýcarsko 2,07. Toho bych se tedy byl býval před lety nenadál :-)
@Kwoky (17.05.2023 18:50): obecně se myslím vyplatí tyhle velký kurzy dávat. Reálně by ten Kazachstán vyhrál si myslím častějc, než jednou za 47 pokusů. To je fakt strašně moc.

Jen prostě člověk musí být připraven třeba 30x za sebou prohrát :-)
@Walome (16.05.2023 08:13): A nepsal jsem tady náhodou, že koukám na fotbal?

U fotbalu nepotřebuju, abychom někam sestoupili.
Na fotbalu je právě krásný, že všichni maj šanci se na ten turnaj dostat. Andorra může hrát s Německem. My si nikdy s těmi slabými týmy v hokeji nezahrajeme.
V hokeji se musíš postupně prokousávat mistrovství po mistovství a čistě teoreticky, kdyby se zčistajasna objevil nějakej novej nejlepší nároďák (což by se vlastně reálně mohlo stát třeba při rozpadu Ruska), tak až za sedm let by mu bylo dovoleno hrát s náma, protože jsou tři divize, každá po dvou skupinách. (a teď jsem si všim, že je možná dokonce už čtvrtá, takže až osmý rok by to šlo).
A tyhle divize jsou taky podle mě hlavní důvod, proč má smysl, aby se to konalo každý rok. Při představě, že je mistovství světa třeba jednou za 4 roky, tak by týmu trvalo minimálně čtvrt století, než by si mohl zahrát v nejlepší skupině MS.
@rikuhahl (16.05.2023 11:43): tak pár zápasů ročně vidím, ale je to hrozně málo na to, aby do toho člověk měl nějaký větší zápas, samozřejmě ideálně sledovat jeden tým, kterému fandím...
Jaký by mělo smysl mít MS jednou za 4 roky, když si NHL jede po svém a až jakmile cítí hlad po národním turnaji, svévolně uspořádává tu kravinu World Cup? Bez pozastavení NHL by takový turnaj nikdy neměl prestiž, aby z něj byla tak vzácná událost a ostatně co mistráky dělá zajímavé, tak jsou právě ty každoročně jiné týmy složené z hráčů k dispozici. Osobně nevidím problém v každoročním mistráku, stejně jako nevidím problém v každoročních Vánocích nebo narozeninách. Co je za mě potřeba, tak vrátit hvězdy NHL na olympijský turnaj, který je teď krásnou ukázkou úpadku prestiže a ze soutěže od Nagana téměř posvátné se stal podřadný turnaj na úrovni skoro Euro Hockey Tour. Na druhou stranu z cynického hlediska byznysu postoj NHL chápu, Mezinárodní olympijský výbor je také jen řada zkorumpovaných sviní, co se defacto pasou na cizím produktu, tedy hráčích vyhraných nejlepší soutěží na světě, ale věčně budou tito nabobové hrát PR mimikry o nějakých vznešených sportovních idejích z antického Řecka. :-)))
@S4TW (16.05.2023 10:19): Proč by to nešlo časově? Každej vejkend je několik zápasů, který začínaj v 19-22 hodin, to je podle mě úplně v pohodě. Jasně, oblíbenej tým je v takovym čase tak 5x za sezónu, ale i tak je to fajn. Osobně si ještě někdy přivstanu třeba ve 4:30 na kus zápasu, ale to uznávám, že pohodlný není :)
@Walome (16.05.2023 08:13): já se taky vždycky těším, jen jsem se přistihl, že mi je většina zápasů docela jedno a i když padneme třeba v ČF, tak si řeknu: meh, příští rok je to zase... když to má ten punc vzácnosti, že máš méně šancí, tak je v tom ještě víc emocí, ale asi by mi taky chyběl každoroční hokej....



@Richmond (16.05.2023 10:15): já jsem nechtěl být zase tak radikální :D, navíc mě hokej obecně hodně baví (NHL se sleduje úplně na prd, extraliga je nuda a KHL je pro mě pasé od té doby, co tam není Lev...), ale zbývá mi prostě jen to MS v hokeji, k ničemu jinému nemám ten vztah (k NHL by byl, ale tam to prostě nejde časově)...
@Dan9K (15.05.2023 23:43): já bych pro začátek dal MS jen liché roky, i tak by byl velký turnaj skoro každý rok a člověk by toho nebyl tak přesycený a i ten pocit jet na ms by u hráčů mohl vzrůst… jako já to rád sleduji každý rok, ale třeba ty skupinové zápasy až na 1-2 jsou povětšinou úplně o ničem…
já každej rok ve skrytu duše doufám, že sestoupíme. Za prvé by byla sranda ten pláč celýho národa + by to konečně bylo něco jinýho :-) Ale to už se nepovede, na to máme moc bodů.

A bejt tady hodnocení příspěvků, tak mám -50 :D

mohli by udělat jednou za 4 roky supermistrovství a počet účastníků rozšířit na 32, a hrálo by se i osmifinále :D
ale to je holt blbost, protože by se na to nedalo dívat. A vlastně ty skupiny by pak byly ještě zbytečnější.
@Jumas (15.05.2023 22:50): jj, přesně… zatím to letos taky není nějaká hitparáda, ale je to turnaj dvou zápasů (beru úspěch medaily) a zatím nemám pocit, že by mám ČF mělo uniknout :)
@Walome (15.05.2023 22:26): přesně, tyhle skupinové zápasy jsou spíš pro formu a pak je to o dvou zápasech, kde může vyhrát i do té doby nůzný tým… my málokdy nemáme aspoň jeden rozpačitý výkon ve skupině a možná je to tak i lepší, protože do dnes si pamatuji na 2011, kde jsme to válcovali a pak z toho byl “jen” bronz…
@Strady (15.05.2023 22:01): NEBOJ MÁMO JÁ TO ZASE VYHRAJU :D

Kluci byli nějaký nenaladěný, ale bude to dobrý. Doufám v ten bronz, vsazeno mám na zlato o:)

@rikuhahl (15.05.2023 22:01): zatím prohrávám peníze vyhrané u MS ve fotbale, tam to šlo samo :D

@Zoltan (15.05.2023 22:05): bez Pasty to bude slabší, ale Červenka, Sedlák atd. mají formu a uvidíme. Ze skupiny se hádám dostaneme a pak je to o jednom zápase. Každopádně ať to dopadne jakkoliv, doufám, že Kari zůstane.
@rikuhahl (15.05.2023 22:01): Jo, Lotyši lepší a zasloužili by spíš ty tři body, popravdě. Ale taky bych jim přál aspoň 1/4finále.

Od nás totální katastrofa a hrozný výkon. Ale tak loni prohra s Karušákama a byla nakonec medaile :) I když letos tedy vůbec nevěřím :)
Dneska fakt slabota a zaslouženej výsledek. Lotyši byli lepší, já jim to přeju. Ale už by to od našich chtělo začít makat, zatim ani jeden výkon nebyl přesvědčivej a to ještě nepřišlo to těžký.

@Walome (15.05.2023 21:45): Na sázení si nepučuj čoveče, to pak radsi na jídlo ;)
Se sázkama jsem začal dobře, na nás se Slováky a na USA a Finama jsem vydělal 250 ale po dnešku je vše pryč (vsadil jsem na Švédy, Kanadu a ČR) :D

Takhle lidi padej do těch exekucí.
Vím, že tady basket moc nikoho nezají ale i tak to hodím do placu. Po dlouhé době je NBA playoff takové jaké má být. Velké výkony - Jokič, vyhecované zápasy, koncovky do poslední vteřiny, obrany což v sezoně vlastně neexistuje. Dnes od 21:30 jde rozhodující zápas mezi Bostnem a  Philadelphii, tak hned po hokeji můžete přesedlat.
@Dan9K (14.05.2023 05:41): Myslím, že Křéťa to propočítával podobně no, asi inspirován analytickou magií tipařů z Midtjyllandu. :-)) Jsem zvědav, jestli v nejbližší době Spartu bude chtít střelit kvůli westhamské investici, podobně jako si Šádek pojistil titul minulý rok, aby klub existenčně zajistil a případně našel kupce, anebo zda ho jen omrzelo být dekádu za neschopného pitomce. Ten profi sport je fakt hrozná špína, Berbr a Pelta byli odstaveni od válu, tak mocenského vakua využije jiný velký hráč, prostě mafie jako každá jiná. On Křetínský moc dobře věděl, co dělá s tou návštěvou v kabině rozhodčích, není hlupák, takže nějaký profit tím sledovat musel, který stál i za mediální shitstorm. A zpětně je už evidentní, že vyvinul nějaký mocenský tlak, od kterého se již pískalo nepokrytě pro Spartu. Ty komentáře po jeho návštěvě, jež to považovaly pouze za nějaký nevinný nesebereflexivní přešlap, jsou dokonale naivní.

Jinak s tím autismem mě napadlo přesně to samé, nemám samozřejmě obecně nic proti neurodivergenci, ale u tohohle - tou obsesivně rigidní interpretací - se vždy prostě odkopou se stejnou jistotou jako svévolní oportunisti. :-)
@Adieu (14.05.2023 01:36): souhlasím s tím, že poslední dobou se pravidla vykládají neskutečně bez citu pro hru. Jakože většinou přesně podle pravidel. Jenomže pravidla nejsou dogma. Je to jak s ústavou, nedaj se vychytat všechny možný situace a nuance.
A právě nejvíc viditelný je to u penaltových situací, ať už se jedná o fauly nebo ruce.
Pravidla na ruce se pořád měněj a poslední dobou se často stává, že to, co by člověk tak nějak víc cítil na penaltu, penalta není, a to co mu přijde úplně malicherný, penalta je.
A ty fauly, přesně, situace se stane sice v pokutovém území, ale v podstatě mimo hru, nebo se situace stane při držení míče bránícího mužstva a tak dále. Ok, faul jo. Ale penalta je prostě neadekvátní trest. Jasně, můžu se na to dívat jako autista stylem "stalo se to v pokutovém území, tak je to penalta", ale prostě v tomhle mě fotbalový pravidla vytáčej nejvíc. Jasně, Švancara chce penalty, protože ho to baví.
Troufám si ale tvrdit, že o výsledku ohromného množství titulů rozhodly penalty. Během sezóny jich je tolik, význam 1 gólu je ve fotbale obrovský a pravděpodobnost proměnění penalty je značná.
Abych byl konkrétní... pravděpodobnost proměmění penalty je asi 78 %. Pravděpodobnost, že tým, který vstřelí první gól, vyhraje, je 69 % (což je asi o 34 % víc, než bez toho gólu). Pravděpodobnost, že se v zápase bude kopat penalta je okolo 27 %. To je prostě ultimátní zbraň. Něco jako v RPG, když si vykouzlíte nějakou nefér výhodu.

Takže co ta čísla znamenají? Více cestami jsem došel k tomu, že v rámci jedné sezóny rozhodnou penalty zhruba o 50 bodech celkem :-) To znamená zhruba 3 body v průměru pro každý klub. Rozdíly samozřejmě budou veliké a ty nejlepší týmy obvykle kopou i nejvíc penalt, tzn., že i jejich bodový zisk díky penaltám bude mnohem větší.

Ale je možný, že jsem došel k úplně špatnému číslu :-)
Sranda je, že s těmito módními, tzv. rudými penaltami, vlastně vyplývá, že nezáleží na intenzitě kontaktu ani kontextu nebezpečnosti situace, prostě bránící hráč nemůže z určitých úhlů balón zahrát ve vápně jako první, i když je schopen, protože pak hrozí druhotný kontakt. :)) Podobně jako když v Liberci Wiesner promáchne a skrze setrvačnost se srazí se skluzujícím protihráčem, a ačkoliv je hra už mimo a souboj tudíž obecně naprosto irelevantní co se týče nějaké šance, šašci hlásí desítku. Nejhorší je, že ten technicistní výklad pravidel je mnohem zneužitelnější ruku v ruce s VAR, protože nějaký posraný kontakt se najde ve vápně vždycky, obzvláště ve skrumážích po standardkách. Kdyby se aspoň mohl po tom kontaktu odrazit míč do hry Spartě, ale ani nikoho dalšího v tom vápně neměli a hra byla vlastně zavřená celou defenzivní linií Slavie. Prostě si to Křéťa pohlídal, těchto ridigně a jednostranně vyložených penalt bylo v závěrech již okatě moc, abych věřil v nějakou náhodu. Je to škoda, vidět rudé kůže poskakovat jako idioty s tím jejich maloměšťáckým popěvkem, zatímco si jejich borci ani nepřihráli, protože to jim Priske radši zakázal, a pak být podělané po vyrovnání, stálo do té doby za to. 

Nechť je tato sezóna známa jako Pokutový titul. Už se těším, až v kvalifikaci vyhoří s něčím jako kágébáckým Šeriffem Tiraspol nebo po Subotici se Srebrenicí třeba. Smrt Spartě! :)
derby zase pěkný
výsledek zase na hovno
teda ještě víc než předtím :-)
@S4TW (13.05.2023 15:55): Nemám jí rád už od dob Justina Williamse, kterej Saku Koivovi skoro vypíchnul oko. Když pak to samý play-off vyhrála Stanley Cup, vůbec sem jí to nepřál. Navíc je na předních příčkách v anketách o nejhorším znaku, s čímž naprosto souhlasím. Jde čistě o sympatie, nic jiného v tom nehledej. Můj třetí nejméně oblíbený klub. Jediný pozitivum na tom jejim SC je vítěznej gól svátečního střelce Franty Kaberleho. Jinak to byl opruz a další zkažená možnost SC pro kanadskej klub.

@Dan9K (13.05.2023 16:46): Snad to Slávce vyjde a bude Double :)