Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@Jab (29.04.2022 10:45): západních AAA RPG nikdy nebyl zrovna přebytek...je to těžká řehole s nejistým výsledkem, ale když se zadaří, výdělky mohou být enormní..nicméně víme že teď na AAA RPG pracují

- Bioware (DA4, ME5)
- Obisidan (Avowed, možná ještě něco)
- InXile (nejspíš nějakej first/third person Wasteland)
- Warhorse (Kingdom Come 2)
- Larian (BG3)
- CD Projekt (Witcher 4, Cyberpunk expansion)
- Bethesda (Starfield, TES6)

Snad úplný sucho nenastane :)

@John Mirra (29.04.2022 11:38): já v to taky doufám. Když jim (skvělí) Guardians od Marvelu taky nic moc nevydělali, tak by mohli dát DX druhou šanci. Snad.
Docela by mě zajímalo, zda se RPG dostávají do obdobných problémů, anžto 3A RPG jsou logicky mamutí dlouhodobé projekty, přičemž "manažeři" herních studií preferují vykázání vysledků před každým sjezdem akcionářů. Tzn. jde o chybu krátkozrakého managementu (lidského faktoru).

Či zda jsme už obecně svědky "evolučně stabilní strategie" (v poslední době to už asi nadužívám) vedoucí žánr k jeho konci, kdy vzrůstající náklady na vývoj 3A RPG her, spojené s vysokými riziky, mají za následek, že je těch úspěšných 3A RPG stále méně. Tzn. šlo by o chybu systému.

Přes to první se dostaneme. Přes to druhé ale přejdou jen indie studia, která se o 3A tituly ani snažit nebudou.
@Garret (28.04.2022 23:53): Ta verze od Briana Mitsody na kterou jsem se těšil je zrušena. Nějaký neznámý tým dělá nějaké jiné Bloodlines 2, ale od toho nic nečekám (a doufám že budu příjemně překvapen)
@Dan9K (25.04.2022 23:59): Flipper jsou obrovský náchylné na rozbití, jejich údržba je strašně nákladná. Bavil jsem se o tom s jedním z majitelů Arcadehry a i on sám říkal, že to stojí moc peněz proto nemají více flipperu, jelikož to nedokážou samy opravit.

Co se týče 10kč, tak někde se musely házet dokonce dvě na jeden credit. V době Lasergamu na Národní třídě, tak byly na žetony a taky stály dvacku už v té době kamene :D
Já si teda vybavuju, že pinbally byly vždycky za 10 korun. Tam se inflace nějak neprojevuje. Jinak já rád hrál pinball třeba v klubu Shotgun na Žižkově, což je super bar i kvůli jiným věcem, ale bohužel při mé poslední návštěvě jsem do něj vrazil deset korun a zjistil, že pravá páčka je rozbitá :-( tak snad to zas opraví.
Ale často se mi bohužel stává, že objevím hospodu s flipperem a zanedlouho to zmizí...a už se to nikdy nevrátí.
V Joystick baru byl první sraz Retro Nation a bylo to tam moc fajn :) Samozřejmě tam ale bylo narváno, takže jsem si nic nezahrál... :(
Chci se zeptat, teď shlédl video od Kluků z Prahy. Ukazují tam Joystick Bar o kterém jsem předtím neslyšel. Byl jste tam někdo? Pinbally mě neskutečně lákají.
Jak tu tak probíráte Andreje. Nějaký ten pátek zpět když si mě současný šéfredaktor jistého herního média přidal na FB tak na mě vykoukly nějaké ty foto, a kuk on tam byl Andrej se šťastnou rodinkou. FB je hrozný práskač. :) Tož je trochu starší, než na foto ve score no. Nikdo nemládne. :)
@John Mirra (24.04.2022 20:36): Co se týče Score, tak Jaromír Möwald dělal kdysi rozhovory se šéfredaktory Score (Anastasov, Eisler, Mrkvička...). Někde to je určitě k mání. Probírá se tam historie časopisu včetně epizody s Elfmarkem a další zajímavosti.
@John Mirra (24.04.2022 20:36): no myslím, že v obnoveném levelu (tuším, že je to číslo 231?), tak tam celou tu historii asi řešili. Pak třeba v čísle 300. V tom Levelu se celá řada lidí vrátila, Herodes, Draken atd.
Pamatuju si, že hodně cestovali lidi jako Tomáš Zvelebil nebo Karel Papík.
A že Anastasov už dlouhá léta dělá sex.cz :-)

ale pochybuju, že někdo zmapoval celou historii všech časáků najednou, ale třeba jo.
Jsem nemocnej, tak si tak pročítám staré Score, která byla bezpečně uzavřená ve skříni dobrých 15 let.

V čísle 59 (Listopad 1998) se zmiňuje návrat Eislera a Anastavova, tak mě napadlo, jestli někde není nějaký článek/video/rozhovor o tom, jaká je historie Score a Levelu, resp. jejich redaktorů a šéfredaktorů a jejich odchodů a návratů a tak? Zní mi to jako pořádná telenovela :)
@Dan9K (24.04.2022 17:39): Toho s temi zvukovkami jsem si vedom, ale ja prvne hral Duka 3D na Playstationu 1 a tam znel vsude stejne :)

Ja bych urcite nepopiral ze muj nazor je silne ovlivneny mojim hernim zamerenim a jelikoz nejsem na hudbu vubec expert uzivam si to jako jednoduche libi nebo nelibi. A jasne, i ze zapadnich her mam oblibene, treba ty zminovane TES pripadne se mi dost libila hudba z Pillars of Eternity 2. Z japoncu u mne vedou Uematsu, Meguro a Sakuraba. Ale jak rikam, ma to silne spojene s temi hrami kde hudbu delali. A ackoliv to v pohode psoloucham i bez hry, tezko rict jestli by se mi to tak libilo kdyz bych ty hry nehral :)
@Charllize (24.04.2022 17:27): nechceš začínat, to beru...

já si k tomu jen řeknu to, že jí skutečně dělají skvělou, ale Japonci v hudbě vždycky byli takoví...snaživí, já v tom vidím strašnou snahu, ale nevidím/neslyším v tom opravdovost. Oni napodobují naší evropskou hudbu. A jsou v tom vynikající. Japonská původní hudba je boží, ale oni se zamilovali do té naší. Dávají tam kousek ze sebe, což se projevuje hlavně tím, že je to takové exaltované, přes míru, hodně věcí naráz, jdou hoooooodně na efekt. To je v pořádku. Ale nelíbí se mi, že se pak dělá, jakoby to euroamerické ani pořádně neexistovalo. Já si rozhodně nemyslím, že bychom my byli horší :-) A jména jako Uematsu, Yamaoka nebo Ueda mám v úctě, dělají výborné věci. A v rámci filmu samozřejmě třeba Masaru Sató nebo Tóru Takemicu, tam bych už hovořil o tom, že jsou to svébytní umělci, kteří šli už mnohem dál, než jen jako pouhý pastiš, epigonství a nápodoba evropské kultury, ale tak nemá cenu generalizovat na základě géniů, ti se čas od času narodí.

Jinak ten odkaz na Djůka je ale originál přece? Ono se možná nedá odkazovat na konkrétní video. Myslíš ten cover od Megadeath? Protože to první video obsahuje originální (zkrácenou) znělku, která je v MIDI a každému tehdy hrála trochu jinak, podle toho, jakou měl zvukovku. Jinak já nejraději originál. Ten cover je ok, snad ho použili i do nějakého traileru na Forever.
@Kwoky (24.04.2022 16:47): Z meho pohledu by to melo byt trestne :D



@Dan9K (24.04.2022 17:15): Tak japonci tu herni hudbu maji proste hrozne kvalitni, tak neni divu ze je popularni. Ja jp hry hraju dost a tech skladeb co jsem si oblibil hned po prvnim poslechu jsou mraky, mnohem vic nez ze zapadnich her. Tim nechci zacinat debatu co je horsi nebo lepsi, spis to je muj osobni pohled na vec.

Add Duke, tenhle cover je bozi, lepsi nez origos :)
https://www.databaze-her.cz/hry/duke-nukem-3d/videa/
@Charllize (24.04.2022 14:43): tak ono to až tak asi není ze Skyrimu jako spíš už z Morrowindu, ale možná až ve Skyrimu ta melodie vešla ve všeobecnější známost. Ale souhlasím, že ta je celkem známá a poměrně často jsem ji nucen hrát "na vyžádání". Podobně všeobecněji známé jsou například některé tracky z Wowka, to zmiňované Undertale, Minecraft, Five Nights at Freddys (ale tam to fakt žerou výhradně ti mladí).
Z těch starších samozřejmě theme z Duke Nukem 3D (alias Grabbag), ale to bohužel bývavalo. V 90. to určitě byla ta nejznámější melodie ze hry. Ale teď už to zas nikdo nezná podle mě :-)
No a obecně v zahraničí žerou v podstatě výhradně jen ty věci z Japonska, čímž by se asi dalo vysvětlovat, proč mě to vlastně trochu vytáčí. To je pořád Mário, Zelda, Sonic, Final Fantasy, Silent Hill, furt dokola, jakoby nic jiného neexistovalo :-)

sláva je relativní, pomíjivá a zbytečná :-)


Jinak co mi děcka ze své vlastní vůle hrála (jakože s tím i samy přišly) - Skyrim, Minecraft, FNAF (jeden žák mi z toho hrál hned asi 5 písniček), HOMAM 3 theme, pokusy o Maria (nedali) a v orchestru hrajou tu Megalovanii.

To je tuším zatím všechno, ale tak docela dobrý.
Bohužel takové ty perličky typu Warcraft 2 (strašně těžký noty) se mi udat nepodařilo zatím :-)
@Dan9K (24.04.2022 13:52): Tak to muže být. Já se v hudebním prostoru nepohybuji takže do hloubky nevidím. Ale prave myslím ze to tak má většina a jedine čeho jsem si všiml ze lidi docela dost reagují  na úvodní skladbu ze Skyrimu. Těžko říct proč, ale myslím ze možná na vině bude YouTube a podobne kde je Skyrimu milion a občas to musí vyskocit i na nehrace :)
@Charllize (24.04.2022 13:45): Známost je strašně relativní pojem. 1 % Čechů například neví, kdo je Andrej Babiš.

Takže je jasné, že úplně u všeho je to nějaké procento. Jelikož učím klavír a herní hudbu propaguji, celkem často to řeším, takže mám celkem přehled, co je známé u té mladé generace. A když se zamyslím, co zná zase ta starší, tak Mario je v podstatě jediný průnik :D