Kultura
@Drolin (21.11.2020 21:08): Hele, ono to není vůbec špatný, ale taky ne TAK dobrý (jako jeho jiný filmy).
@BUMTARATA (21.11.2020 20:58): <3
Toho jsme se bál, a bohužel se potvrdilo, že to nebude ono když nepracuje v Japonsku - takže spíše odkládám; nicméně mám v plánu jeho seriál Going My Home.
Toho jsme se bál, a bohužel se potvrdilo, že to nebude ono když nepracuje v Japonsku - takže spíše odkládám; nicméně mám v plánu jeho seriál Going My Home.
@Drolin (21.11.2020 20:55): Jdu si uvařit bramboru…
@Drolin (21.11.2020 20:45): Ačkoliv jsem viděl všechny jeho filmy od roku 2013, nechtěl jsem tím ten výběr „zaplevelit“, a tak jsem si dal kritérium „jeden film na režiséra“, jinak bych tam, s výjimkou toho posledního, musel dát snad všechno. After the Storm mi bylo tématem nejblíže.
@Zx Atari 500 (21.11.2020 20:52): Dobře, poděkovat mi můžeš později :).
Ksaa, ksaa!!! Tohle proste fakt nema cenu... :)
@BUMTARATA (21.11.2020 20:37): Shodneme se, Burning, The Hunt, The Tree of Life, The Turin Horse, Uncut Gems, Once Upon a Time in Hollywood, On Body and Soul... jsem už také chtěl psát! :))
A také After the Storm (jako každého Koreedu, jeho zkrátka miluji - a jsem rád, že se mu konečně dostává zasloužené pozornosti v Evropě). Ale na nové filmy koukám spíše méně, takže mě ještě nějaké co si psal čekají. Zvláště od Boyhood nebo Roma čekám zajímavé zážitky.
A také After the Storm (jako každého Koreedu, jeho zkrátka miluji - a jsem rád, že se mu konečně dostává zasloužené pozornosti v Evropě). Ale na nové filmy koukám spíše méně, takže mě ještě nějaké co si psal čekají. Zvláště od Boyhood nebo Roma čekám zajímavé zážitky.
@Drolin (21.11.2020 17:34): Výtečnej výběr!
Na nejzásadnější filmy dekády si netroufám, ale jedny z těch, co v mým případě tnuly do živýho: 3/4, After the Storm, Anomalisa, Beasts of the Southern Wild, Beyond the Hills, Blue Valentine, Boyhood, Burning, Climax, Drive, First Man, First Reformed, Force Majeure, Ghost Town Anthology, Her, I Lost My Body, It Follows, Lady Bird, Loveless, Mad Max: Fury Road, Mug, Nymphomaniac, On Body and Soul, Once Upon a Time in Hollywood, Roma, Shame, Somewhere, Son of Saul, Spring Breakers, Take Shelter, The Golden Glove, The Handmaiden, The Hunt, The Lobster, The Tree of Life, The Turin Horse, The Wailing, The Witch, Toni Erdmann, Uncut Gems, Under the Skin, …
Na nejzásadnější filmy dekády si netroufám, ale jedny z těch, co v mým případě tnuly do živýho: 3/4, After the Storm, Anomalisa, Beasts of the Southern Wild, Beyond the Hills, Blue Valentine, Boyhood, Burning, Climax, Drive, First Man, First Reformed, Force Majeure, Ghost Town Anthology, Her, I Lost My Body, It Follows, Lady Bird, Loveless, Mad Max: Fury Road, Mug, Nymphomaniac, On Body and Soul, Once Upon a Time in Hollywood, Roma, Shame, Somewhere, Son of Saul, Spring Breakers, Take Shelter, The Golden Glove, The Handmaiden, The Hunt, The Lobster, The Tree of Life, The Turin Horse, The Wailing, The Witch, Toni Erdmann, Uncut Gems, Under the Skin, …
Už jsem to tu psal dřív, nejlepším filmem dekády byl Interstellar. Zatím jsem ho viděl jen dvakrát, ale i to je důkazem jeho unikátní pozice v mém srdci...
@Charllize (21.11.2020 17:43): njn :o)
@Dan9K (21.11.2020 18:09): Zrovna pred pul hodkou jsem to dokoukal :) Ale Djanga mam radsi. Oba mam ve skatulce skatulce filmu, ktery si sem tam pustim opakovane :) Nabídka prima, bubenik taky :)
V te skatulce je i Interstellar, jenze tam mam problem nekde ve 3/4 filmu. Jakoby se mi ten film odcizi...
@Drolin (21.11.2020 17:34): The Witch prima, na Under the Skin jsem se dival, jen kvuli jedine veci.... :D Jinak jsem trpel :) (ale aspon tam zarval Hadek, takze + :)
@Dan9K (21.11.2020 18:09): Zrovna pred pul hodkou jsem to dokoukal :) Ale Djanga mam radsi. Oba mam ve skatulce skatulce filmu, ktery si sem tam pustim opakovane :) Nabídka prima, bubenik taky :)
V te skatulce je i Interstellar, jenze tam mam problem nekde ve 3/4 filmu. Jakoby se mi ten film odcizi...
@Drolin (21.11.2020 17:34): The Witch prima, na Under the Skin jsem se dival, jen kvuli jedine veci.... :D Jinak jsem trpel :) (ale aspon tam zarval Hadek, takze + :)
Za mě jednoznačně nejlepší Píseň Moře. Z hraných mě ještě zaujal Vzpomeň si. Nutno dodat, že nechodím do kina ani nic nestahuju, co nebylo v tv jsem neviděl.
@Zx Atari 500 (21.11.2020 15:27): to je ten klasický spor, kdy končí desetiletka že jo, desátá léta skončila loni, druhé desetiletí končí teď, každopádně v obou případech je to pro mě Whiplash.
Na stupních vítězů je pak ještě Osm hrozných a Nejvyšší nabídka.
Na stupních vítězů je pak ještě Osm hrozných a Nejvyšší nabídka.
@Drolin (21.11.2020 17:46): Ne ne, já jsem jenom překvapen výběrem žánru a hlavně stylu! Jinak to máme dost podobný, ale Love má nejraději moje slečna, tak víš jak :)
I pro moje dobro. Nolan má pár scén a v chudáku Ledgerovi nejlepší hereckej výkon od De Nirova Taxikáře, jinak z něj mám deprese.
Mad max ušel, ale taky...TA VIZUÁLNÍ ŘEČ HOŠI!!!...no asi sem rozmazlenej.
I pro moje dobro. Nolan má pár scén a v chudáku Ledgerovi nejlepší hereckej výkon od De Nirova Taxikáře, jinak z něj mám deprese.
Mad max ušel, ale taky...TA VIZUÁLNÍ ŘEČ HOŠI!!!...no asi sem rozmazlenej.
@Drolin (21.11.2020 17:56): Ten film je plny americkeho patosu, kecech o rodine a brecicich lidi..jako seriozni scifi to nemuzu brat.
@Charllize (21.11.2020 17:49): Také tak, i tedy Dunkirk mě zcela minul.
Interstellar mě zajímá tematicky, ale asi si vystačím s takovouto pěknou montáží :).
Interstellar mě zajímá tematicky, ale asi si vystačím s takovouto pěknou montáží :).
@Drolin (21.11.2020 17:46): Tan Interstellar ti odsouhlasim, ja ho teda dokoukal, ale s velkym sebezaprenim. Nolan me nebavi.
@Syndrom (21.11.2020 17:40): Nelíbilo? :))
Já byl dvakrát v kině, hudbu poslouchám ještě dnes (John Frusciante - Before The Beginning) a Benoît Debie je prostě nejlepší z nejlepších. Takže bych zvolil právě Love, i když i ostatní níže zmíněné (hlavně Vyšší moc) jsou velmi blízko. Naopak zde zmíněné Mad Max, Arrival, Blade Runner 2049 nemusím vůbec, a Interstellar jsem pro své dobro raději přímo přeskočil :). Brr.
Já byl dvakrát v kině, hudbu poslouchám ještě dnes (John Frusciante - Before The Beginning) a Benoît Debie je prostě nejlepší z nejlepších. Takže bych zvolil právě Love, i když i ostatní níže zmíněné (hlavně Vyšší moc) jsou velmi blízko. Naopak zde zmíněné Mad Max, Arrival, Blade Runner 2049 nemusím vůbec, a Interstellar jsem pro své dobro raději přímo přeskočil :). Brr.
@Zx Atari 500 (21.11.2020 16:36): A uz se nam to zase svezlo k zarikavani hadu :)
@Drolin (21.11.2020 17:34): Toni Erdmann by byl u mě taky hodně vysoko. Parazit jakbysmet. A Love? Srsly? To teda čumim :D
@Zx Atari 500 (21.11.2020 15:27): Force Majaure, Winter Sleep, Loveless, Under the Skin, Spring Breakers, Hard to be a God, Moebius, Like Someone in Love, Sorry We Missed You, The Witch, Shame, Toni Erdmann, The Handmaiden... z těch zásadnějších filmů dekády.
Jasno nemám, na vrchol by měl patřit Parazit, ale vyhraje to u mě Gaspar a jeho Love.
Jasno nemám, na vrchol by měl patřit Parazit, ale vyhraje to u mě Gaspar a jeho Love.
Maják. Jedinej ve Světozoru jsem pochopil, že je to parodie a strhl tim ostatní.
@Zx Atari 500 (21.11.2020 16:36): Wall Street, mistr si to zaslouzi, pac uz asi natoci prd :)
@Zx Atari 500 (21.11.2020 15:27): Interstellar. Obvykle nemám moc potřebu koukat na filmy víckrat (krom několika starých srdcovek), ale Interstellar jsem viděl už asi 3x a ještě na něj určitě několikrát rád kouknu.
@Zx Atari 500 (21.11.2020 16:36): Tak ten Mad Max, protože nad těmi ostatními vyhrává svou realističností :D
Kuci, jde o to vybrat jen jeden :D
Mam z vyjmenovanych nekolik taky hodne nahore, ale muze bejt jen jeden nejlepsi :)
Mam z vyjmenovanych nekolik taky hodne nahore, ale muze bejt jen jeden nejlepsi :)
@Zx Atari 500 (21.11.2020 15:27): Mad Max, Inception, nebo Arrival. Z těch tří vybrat jeden nedokážu :)
@Zx Atari 500 (21.11.2020 15:27): Interstellar nebo Hereditary
A co se týče Hereditary, je to naprosto objektivní :-)
https://www.google.com/amp/s/www.10best.com/interests/festivals-events/10-scary-horror-movies-that-will-get-your-heart-racing/amp/
https://thefilmstage.com/joaquin-phoenix-may-lead-ari-asters-next-film-beau-is-afraid/
Yay :-)
A co se týče Hereditary, je to naprosto objektivní :-)
https://www.google.com/amp/s/www.10best.com/interests/festivals-events/10-scary-horror-movies-that-will-get-your-heart-racing/amp/
https://thefilmstage.com/joaquin-phoenix-may-lead-ari-asters-next-film-beau-is-afraid/
Yay :-)
@Zx Atari 500 (21.11.2020 15:27): Jo, casto na ten film myslim a pak na Blade Runnera 2049, jeden z tehle dvou bych na to prvni misto dal.
Vas nejlepsi film koncici desetiletky? Ja mam jasno :)
Btw, jak nám otevřou knihovny, hodlám si půjčit aspoň 10 knih pro přïpad 3. vlny koronamrdky a následného zavření institucí....
@Charllize (21.11.2020 11:41): hejčedlo - plátěná plachta čtyřrohá, v níž se děti kolébaly
@Samariel (21.11.2020 09:34): stredoveka eroticka pomucka?
BookClub:
Našel jsem v babiččině knihovně Jiráskovi Psohlavce, a je až šílené jakým jazykem Jirásek píše.
Víte, co je hejčedlo???
Našel jsem v babiččině knihovně Jiráskovi Psohlavce, a je až šílené jakým jazykem Jirásek píše.
Víte, co je hejčedlo???
@Drolin (18.11.2020 19:04): S tím Evangelionem si mi připomněl tohle
@Zx Atari 500 (19.11.2020 17:56): Nestojí to za to.
Hodte tam par hlasu, at to prelozej :)
@Drolin (18.11.2020 19:04): To bylo boží jako podkres v Páskách z Nagana.
Jen nám musejí otevřít knihovny. A dám si teda ty Srpnovské pány a Křižáky.
@strejdafido (17.11.2020 17:13): Jak jsem prvně myslel, že mně Sňatky z rozumu jako knihy nebudou bavit, tuze jsem se spletl. Vladimír Neff barvitě líčí historickou dobu a i ta agitka v posledním díle, se dá snést. Jo a je vidět, że Neffovi umí psát (jak Vladimír tak známější syn a SF matador, Ondřej)
Četl někdo už knihu Barbora a Zlatý robot právě od Ondřeje Neffa?
Četl někdo už knihu Barbora a Zlatý robot právě od Ondřeje Neffa?
@Samariel (17.11.2020 15:05): No vidíš, s V. Neffem máš zkušenosti, tak šup na jeho další dílo. Sňatky z rozumu patří ke klenotům české tvorby, i zfilmované je to skvěle. Zlá krev je už trošku z mého pohledu poskvrněná dobou (barvičky a proletariát, hlavně ten konec, např. Pecold atd...).
@Samariel (17.11.2020 16:34): Rozhodně Srpnovští páni, stačí ti tohle na nějakou dobu, 3 nepotřebuješ :-)
@Samariel (17.11.2020 16:34): Rozhodně Srpnovští páni, stačí ti tohle na nějakou dobu, 3 nepotřebuješ :-)
Poraďte a napište 3 historické knihy.
EDIT: Preferuji středověk.
EDIT: Preferuji středověk.
@rikuhahl (17.11.2020 16:28): OK. Nějak se mi to slilo. A něco kromě Dekameronu???
@Samariel (17.11.2020 16:21): Kladivo na čarodějnice určitě není ze/o středověku :) Moje nejoblíbenější historická kniha, pravda psaná současníkem, je Dekameron, dá se to skvěle číst i dneska po víc jak 6 staletích.
Ještě nějaký tip na historický román??? Něco ze středověku? Napadá mě Kladivo na čarodějnice či něco?
Btw zajímavá je i série Lanny Budd od Uptona Sinclaira o vývoji jedné rodiny. Nějakým způsobem podobné právě jako Neffovy Sňatky z rozumu.
EDIT: Kdo má slabý žaludek, ať nečte Džungli od Sinclaira. Je to o práci na jatkách a pracovních podmínkách, které jsou na palici.
EDIT: Kdo má slabý žaludek, ať nečte Džungli od Sinclaira. Je to o práci na jatkách a pracovních podmínkách, které jsou na palici.
@strejdafido (17.11.2020 12:01): Od Vladimíra Neffa jsem četl sérii Sňatky z rozumu a moc mne to bavilo.
@Samariel (17.11.2020 08:57): Quo Vadis a obzvlášť Egypťan Sinuhet jsou vynikající, to doporučuji velmi. Křižáky a Wolodijowského jsem si do knihovny nedávno zařadil taky, ale ještě jsem se k nim nedostal - viděl jsem nicméně filmové zpracování těchto a dalších Sienkiewiczových knih, a obzvlášť Pan Wolodyjowski a Ohněm a mečem od Jerzy Hoffmana bych označil za snad nejlepší polské filmy vůbec.
@včelka (17.11.2020 10:26): Křižáci, to je jeho nejlepší dílo podle mého skromného názoru. Skoro se dá říct, že ho znám nazpaměť. Když to člověk čte denně večer, u každého jídla, na záchodě (ehmmmm), tak to v té hlavě zůstane. Občas jsem to samozřejmě proložil čtením něčeho jiného, ale Křižáci nikdy neopustí můj noční stolek (obrazně řečeno, žádný noční stolek nemám). Quo vadis je také skvělé dílo, ale řadím ho až za Křižáky.
@Samariel (17.11.2020 08:57): Vřele doporučuji od Vladimíra Neffa Srpnovské pány. Neff je podle mě mistr fabulace a v této knize se opravdu překonal. Navíc je psána mírně archaisticky, občas je to proloženo dnes už nepoužívanými výrazy, nádherně popsal místa i život v letech, kdy se příběh těchto pánů stal. Zkus to, nebudeš litovat. A také je skvělé to, že nejde o překlad a že autor uměl s češtinou skvěle pracovat.
@Samariel (17.11.2020 08:57): Vřele doporučuji od Vladimíra Neffa Srpnovské pány. Neff je podle mě mistr fabulace a v této knize se opravdu překonal. Navíc je psána mírně archaisticky, občas je to proloženo dnes už nepoužívanými výrazy, nádherně popsal místa i život v letech, kdy se příběh těchto pánů stal. Zkus to, nebudeš litovat. A také je skvělé to, že nejde o překlad a že autor uměl s češtinou skvěle pracovat.