Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Kultura

@Fritol (09.09.2020 11:42): Vzhledem k tomu, že do letoška musel každý film, který se vůbec může ucházet o Oscara musel mít mít theatrical release aspoň v několika státech USA (tuším), tak poměrně logicky tam žádné studentské filmy neuvidíš.

Tato podmínka ovšem odpadla až letos. Skoro neuvěřitelné, že tu probíhá skoro rádobyzasvěcená debata o tom, jak se malé filmy mohou dostat k Oscarovi a tohle tu celou dobu nepadne. A tak je to tady se vším.
@Fritol (09.09.2020 11:52): Neděláš ty veřejné zakázky? Máš talent vymyslet pravidla tak, aby je nikdo nesplnil. Pointa je, že žádný z těhle filmů by se do nominace nikdy nedostal. Což by byla minimálně u toho Whiplashe věčná škoda.
@hanak_v_exilu (09.09.2020 11:44): Film s rozpočtem nad milion dolarů nepovažuju za studentský "malý" projekt. V evropských podmínkách by šlo o velkofilm. A Parazit možná stál "pakatel", ale jinak jde na korejské poměry o velký film plný výrazných hvězd, které akorát ve světě nikdo nezná. Nejde však o malý film. Svěrákovy filmy snad taky nikdo nepovažuje za malé filmy.

Jde mi čistě o to, že produkční společnost (což je samo o sobě vtipné ve vztahu ke slovu "nezávislý"), která má miliony dolarů na zaplacení filmu určitě nemá problém zajistit diverzitu štábu, ne v amerických podmínkách. To by měli fakt jen studenti jejichž rozpočet tvoří tři chlebíčky a ukradená školní kamera. Jinak věřím, že pro zahraniční filmy tam budou podmínky nastavené jinak, protože v některých zemích je to nereálné.
@Fritol (09.09.2020 11:35): Whiplash byl hodně levný. Ani Parazit nestál moc. Ty Bestie z jižních moří stály pakatel. Všecko je to pod deset miliónů. Těch levných filmů není zas tak málo. Často nevyhrávají film roku, ale herce a scénáře docela sbírají.
@Charllize (09.09.2020 10:21): Hezké. :-) Ale v pohodě, i s politickým pracovníkem za zády se dají točit skvělé filmy. Jen občas nějaký skončí v trezoru a režisér na dlažbě. My už jsme si tím prošli. Američani zažijí něco nového.
@orromis (09.09.2020 11:12): Však on nelže.

A vtipné je že se to zřejmě vztahuje i na kategorie Nejlepší mezinárodní film (což znevýhodní země které nejsou složením obyvatel dost multikulturní) a Nejlepší Dokumentární film (obzvlášť tady chci vidět kdo jim to vůbec bude splňovat).
Přemýšlím jestli by se to nemělo vztahovat i na loňského Parazita, ve kterém žádné menšiny de facto taky nejsou (i když ten aspoň splní podmínky na ženské obsazení)

No celkově to zní jako by to byla součást Trumpovy prezidentské kampaně, nic lepšího na svou podporu už by si teď nevymyslel.
@orromis (09.09.2020 11:12): Článek jsem nečetl. Ale nemůže jít o problém spíše pro "malé nezávislé filmy", které tvoří pár spolužáků z filmové školy (což se i v malém počtu stane, že budou bílí muži)? Pro ty velké projekty to není problém. Ale u těch menších filmů to fakt může být překážka. Možná ale dostanou nějaké úlevy. Jinak by to byl zase trochu hollywoodský nápad.
@Charllize (09.09.2020 10:21): Nelži.

Jsou 4 nové standardy a aby byl film nominován, musí odpovídat alespoň 2. Ty standardy zaručují, že filmy buď budou dějově/herecky diverzivní nebo že filmové štáby nebudou diskriminovat menšiny a ženy (standardy C a D defacto vyžadují, že štáb a nebo distribuční/marketingový tým bude zaměstnávat někoho jiného než chlapy).

Je to další krok k tomu, aby udělování cen Akademie nebyla bílá sausage party.
Od roku 2024 zavedla oscarová akademie nová pravidla pro Oscara za nejlepší film. Filmy, které nebudou obsahovat dost etnických a sexuálních menšin, nebudou mít šanci.

odkaz
Dnes jsem se začetl do Skalpel, prosím a objevil jsem Ameriku. Dříve jsem lékařskýma románama opovrhoval, ale Valja Stýblová píše poutavě a hlavně s citem a znalostí terénu z nemocnice.


EDIT: Nějaký tip na romány z českého lékařského prostředí???
@John Mirra (08.09.2020 10:51): já je viděl před pár lety (a pár let po premiéře) na DVD. Věděl jsem o tom jen, že tehdy byla na MFF Karlovy Vary aféra, protože někdo vylepil plakáty vybízející zahraničí návštěvníky, aby na to nechodili.

Kdovíjak úžasné to není, ale líbilo se mi to. Rozhodně to není Menzeluv film, ale ani nejhorší. Pro mně jeho lepší nadprumer.
Včera jsem viděl jeho školní film Umřel nám pan Foerster (Dan9k - Josef Bohuslav Foerster), což se paradoxně dost hodí (jinak je veselé, že jeho první dva krátké filmy - Smrt pana Baltazara je z Perliček na dně - jsou o smrti).

Večer jsem si pak pustil (v němčině) Čokoládové čmuchaly, což jako žádná sláva, ale místy to bylo i vtipné.

Ještě mi chybí Dalších deset minut II a viděl jsem všechny jeho filmy, co režíroval (což nezahrnuje vše, v čem hrál nebo záznamy divadelních představení nebo oper, jsou - li nějaké kromě scének z Donsajnů. Ti mě bavili.
@morlun (07.09.2020 20:36): Těžko říct "nejoblíbenější", když jsem ho viděl poprvé včera - ale určitě Skřivánci na niti.
Menzelovy filmy mě nikdy moc nezaujaly, uznávám je, ale krom klasické Vesničky nic co bych si chtěl dávat znovu, i ty Vlaky mě dost míjely (zvlášť ve srovnání s druhou čssr oscarovkou - Obchodem na Korze). Ale ti Skřivánci, to je fakt skvělý film, Pražské jaro mu evidentně prospívalo.
A normalizace ho pak evidentně tak vykostila, že už nikdy o ničem velkém nevyprávěl.
Mně od něj utekla celá řada věcí zatím a mám je celý život v plánu. Ale zatim to nejlepší pro mě jasně Ostře srolované vlaky. A nejhorší jednoznačně Smrt pana Baltazara.
Asi je teď příhodné zeptat se jaký je váš nejoblíbenější film od Menzela.
Tuhle jsem byl v jisté restauraci na jídle a v TV běžel nějaký hudební klip. Zpívala to jakási ženská a místo ní tam pobíhal na place nějaký chlapík, který mi nápadně připomínal Toma Hankse, otvíral chlebárnu jako při zpěvu. Jelikož bulvár ani životy hvězd nesleduji a Toma Hankse si pamatuji jako "mladíka" snad ještě z Trosečníka, tak se odborníků na současnou hudbu zeptám, byl to Tom Hanks??
@MarezCZE (05.09.2020 15:35): Aha, party, už chápem a počujem, ja som sa snažil tú podobnosť/tématickosť hľadať v rámci tých songov ako celku.

Leprous sú podľa mňa veľmi fajn, len odporúčam začať skôr staršími albumami ako Coal alebo Biratelal, ktoré sú zvukovo zaujímavejšie.

@Subject 13 (05.09.2020 04:13): Dík, existenciálny román - to u mňa zavážilo viac než scifi. :)
neviem či to už niekto nespomínal, ale tu je adaptácia -https://www.csfd.cz/film/29662-charly/zajimavosti/?type=film
Ruzi pro Algernon(a) jsme měli v citance na gymplu, kompletní povídku. Bylo to fajn, ale knihu číst nepotřebuji (naopak si už dlouho chci sehnat Valentina: Soul in sapphire, kterou jsem objevil v asi nejlepší sbírce sci-fi povídek co u nas vyšla - Roboti a androidi)

Jsem zvědavý, jak vypadá opera rezirovana Čang I-Mouem (Yimou Zhang) - First emperor s Placido Domingem a Turandot inscenovana V Zakazanem městě. Nicméně si musím pár týdnů počkat na DVD...
@Tulareanus (05.09.2020 00:28): Dej. A přesně jak Ti psal AlieN - okolo sci-fi to opravdu jen běželo. Je to spíše existenciální román, míšený s trochou filosofického přesahu. A opravdu je dobré si předem nezjišťovat děj ;-).