V
Q/A k
Help Fund Strike Fighters 2 Windows 10 update! jde hezky vidět proč žádné mainstream letecké simulátory skoro nevycházejí a když ano, proč stojí tak hodně!
Viz. ceny
modulů a
map do DCS World nebo
ceny jednotlivých částí velké IL-2 Sturmovik Battle of X family.
Zde je vyjádření samotného TK (autora slavných
European Air War a
Jane's Combat Simulations: Longbow 2):
Answers to some questions asked online:
Q. What happens if the funding goal isn't met?
A. Not everything will be lost even if we don't make the funding goal. We do plan on securing the amount we're short by through other means (loans) and still get the Windows 10 update done at a later time (probably early next year). If we have to go this route however, the update will have to be a paid update and not free to everyone so we can at least recover part of the cost. It'll be free to only those who contributed to this and those who purchased the SF2 Complete Edition.
Please note that this campaign is set as "Keep it all", meaning we keep all the contributions even if the funding goal isn't met.
Q. Can we add <xyz> features and fix <abc> bugs?
A. We'd love to be able to do everything everyone is asking for, but unfortunately, all these take a lot of time and money. If you're expecting our games to have all the features from other AAA-quality games, then you'll be disappointed. Those games costs 10+ (some over 100+) million budget, and there is simply no way we can even come close to that with $100-500K budget we usually spend on our games. If this crowd funding makes more than the funding goal, we'll have the contributors vote and decide on which features we should spend that extra amount on.
Q. Are you going to continue to support the game?
A. We wish we could continue to support the game forever, but again, these things takes a lot of money, and we simply can not afford to keep supporting old games for years and decades. This crowd funding goal is enough to pay for just 2 months of operation. In order for us to continue to support the game year after year, we need the community to continue to buy our games (and not just play them) year after year.
Q. Isn't it better to do Strike Fighters 3?
A. We'd love to be able to do SF3, but we're not ready to commit that much time and money to a new PC game at this point (we still haven't paid off the development cost of SF2NA). A completely new game would take us at least 5 years and cost us at at least 2 million. Plus, everyone expect post-release support for 10-20 additional years, easily doubling the cost. We just don't think we'll be able to raise that amount needed based on numbers we have. We'd love to be proven wrong on this, if this fund raising goes way better than expected, we can re-consider this in the future.
Thank you!
Sleduji TK a finanční problémy série Strike Fighters od prvního dílu
Strike Fighters: Project 1. Původně bylo vše detailně samotným TK vysvětleno na oficiálním diskuzním fóru.
Je smutné, že když si autor nechrání duševní vlastnictví podobně jako to dělá DCS World přes složitou proti-pirátskou ochranu (online aktivace/deaktivace StarForce), tak si řada lidí jeho dílo nekoupí, protože si ho může stáhnout z netu. Tím neříkám že by si to lidé oficiálně nekupovali ze
storu výrobce. Ale hráči mají přehnané očekávání a myslí si že TK bude jejich produkt supportovat zadarmo věčně. Už tak vyšlo patchů které rozšířily SF sérii zadarmo požehnaně.
TK už dávno mluvil o tom, že na vývoj
Strike Fighters 2: North Atlantic si musel vzít půjčku z banky a zadlužil se až po uši, protože ač se to fandům do leteckých simulátorů nezdá, tak vývoj stojí víc a víc.
Překvapivě programátoři v USA (a nejen tam) chtějí za svou práci víc peněz na výplaty. Bohužel se SF2 NA neprodával dle předpokladů ačkoliv má velmi atraktivní téma a F-14 Tomcat v hlavní roli + severní Atlantik + sovětská flotila (viz Tom Clancy romány), což ještě do nedávna neměl nikdo.
Dnes už je super
modul F-14 do DCS World ale to je jen pro hardcore fanoušky. Ty nejvěrnější ochotné strávit stovky hodin v kokpitu.
Série SF je více pro normální lidi a pak ne každý je ochoten dát jen do jednoho modulu takové prachy. Holt pokud lidé nebudou kupovat letecké simulátory tak žádné časem vycházet nebudou.
DCS World je krásným příkladem jak business funguje v praxi. Vycházejí neustále Early access (beta) a ty se pár let od vydání ladí až časem vznikne finální modul, který po čase zase nefunguje protože platforma
DCS World se mezitím změnila a co jeden patch spravil, tak někde jinde zase pokazil.
Tohle speciálně potkalo dlouho očekávaný modul
F-18. Dodnes není dokončen AG radar a další serepetičky ale to nic nezabránilo Eagle Dynamic vydat
Pre-purchase (betu) F-16. :)
Já TK přispěji i když vím že cíl 25000 USD asi nebude splněn. Snad jednou uvídím Strike Fighters 3. Snad.
Letecké simulátory na růžích zrovna ustláno nemají. :(