Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Závodní a simulátory

@Jumas (05.12.2019 19:16): Ale čeština tam je v nabídce. A některé ty věty takhle blbě ani Google překladač nepřeloží, jsou uplně mimo, na to potřebuješ autentickou lidskou blbost asi.

@Gordon (05.12.2019 19:20): Co strašného bys musel provést automatickému překladu od Googlu, aby ti "pull yourself together" přeložil jako "táhni se spolu"?
Btw Forza Horizon 4, která je graficky skutečně krásná, notně snižuje kvalitu textur v dálce (to asi nikoho nešokuje). Ale dělá to tak dobře, že to není vidět a při přiblížení jsou samozřejmě 100% kvalitní. Říkám to páč tohle je také know how, kterým Microsoft disponuje. A FH4 je při té grafice imho vrchol optimalizace. Čili mi přijde pravděpodobné, že si kolegové (víceméně) pomohou a patřičný know-how si předají. Samozřejmě problém je, že ve FH4 se dostanete dejme tomu na 430 km/h (možná o fous více). Letecký simulátor dá o dost více. Ale blur to ošetří a při něm ty textury nebudou muset být tak kvalitní. Naopak při pomalejším letu kousek nad zemi zase není těch textur tolik. Já bych v tomhle Microsoftu zrovna věřil. Imho nikdo nemá v tomhle ohledu lepší možnosti.
dak detailni mesta nebo znamy lokace k tomu casem dodaj fanousci a treti strany co se budou chtit taky prizivit , na fsx byla po case fotomapa cely CR , ruzny letiste a tusim i praha
@Gordon (16.11.2019 19:17): Je snad jasný, že ve Flight Simulátoru se nemá lítat pár metrů od baráků. MS nechce abys lítal do mrakodrapů v NY. To fakt není překvapivý. Nepotřebuju ultra detailní textury dělaný na skákání po mrakodrapech jak ve Spidermanovi, od toho tahle hra není. Stačí aby byla dobře zpracovaná letiště a zbytek světa pro normální letovou výšku.
@Gordon (16.11.2019 20:29): Maník píše, že v pre-alfa verzii je tridsaťkrát vyššia úroveň detailov, z pôvodnej mierky jeden meter na každý pixel v staršom FSX sa dostali k trom centimetrom na pixel. Počkám si na videjko z pristávania alebo vzletu, niečo mi hovorí že do tých dvoch petabajtov narvali viac než tie tvoje zvratky z koberca! :-)
@Gordon (16.11.2019 19:32): Na to, aby priradili budovám generickú HD textúru s materiálom fasády predsa nemusia naskenovať každý barák na zemeguli do posledného detailu. :-)

@Charllize (16.11.2019 19:35): S tým nemám problém. Technické informácie z autorského článku mi ale pripadali presné a dôveryhodné, než sa teda presvedčím o opaku, budem predpokladať že autor ma neošidil!
@Gordon (16.11.2019 19:32): náhodou dle toho videa kde se lítá nad městy viz. odkaz jde vidět že Azure AI dokáže skoro zázraky. Ty města vypadají na první pohled neuvěřitelně detailně, létat jen podle vizuální navigace nebude žádný problém. Ve světě civilních simulátorů se jedná o pořádný pokrok ale z videa jde vidět, že stromy, parky, apod jsou poměrně jednoduché 3D modely. To je asi daň za enormně detailní města a jednoduše možnost proletět se po celém světě. Když si vezmeš, že podobná úroveň detailů bude kdekoliv na matičce zemi, tak není co dodat.

Nicméně, jak už jsem zdůraznil, na DCS World 2.5 ještě dlouho nic mít nebude viz. odkaz. Taky ale HW nároky jsou tak trochu jako z jiné planety (pokud dáš všechny slides a nastavení na max.), ovšem ten pocit když se proletíš na Kavkazem, Normandií nebo Zálivem je ..... dokonalý. Tolik samostatných stromů v simulátoru jsem jakživ neviděl. :) Každopádně tohle není civilní létaní.
@valcik (16.11.2019 19:28): Tipuji, protože pochybuji, že by nějak dali dohromady HD textury všech baráků na planetě, i za použití neuronovky, která poslední dobou umí divi. Tráva i stromy jde procedurálně generovat, nemusí to být přímo otisky z té mapy (stromy), stačí když AI rozezná že danný objekt na mapě je strom nebo les, aby ho nahradila modelem.
@Gordon (16.11.2019 19:17): Máš nejaký screen, kde to vyzerá až tak zle? V tom blogu tester práveže chválil detailnú a premakanú krovinu včítane trojrozmernej trávy, keď pristával v mestskom parku medzi barákmi svojho rodného mesta. Píše tam, že MS im zakázal típať screeny, tak sa divím odkiaľ to máš.
@Paul (16.11.2019 18:03): Jo, je to fakt pěkný, z pěti kiláků vysoko, mě by ale nebavilo létat jen pět kiláků vysoko, to je vo ničem, to můžu dělat v reálu, já bych chtěl třeba létat mezi mrakodrapy NY. To už by ale vypadalo asi na hovno a né jako nextgen.
@Gordon (16.11.2019 13:16): Tak to je na tom jaxi ten nextgen, že propojili bing mapy z celý planety s procedurální generací všech 3D objektů (stromy atd) a přidělali k tomu perfektní model osvětlení a počasí. Je to něco co dřív udělat nešlo, teď to udělat jde, a MS a Google jsou jediný firmy schopný to takhle zrealizovat.
To je obecně problém všech dílů Microsoft Flight Simulator série. Nejlépe zpracovaný terén, který vypadá vizuálně skvěle z výšky 10 km ale i několik metrů nad zemí, má nejspíš jen DCS World 2.5 .

Zpět k FS2020 tohle video dokáže člověku vyrazit dech.
@Thellwin (15.11.2019 12:10), @Rapier (15.11.2019 14:52): V blogu, ktorý som linkoval o pár príspevkov nižšie, odhadol bývalý vývojár hardvérové nároky pre-alfa verzie:
The performance was buttery-smooth throughout my testing. I didn’t find a frame-rate counter, but it was easily 30 fps (frames per second) or greater. [..] The computers were described as upper-, but not top-, end machines with GeForce RTX video cards, and the internet connection feeding the scenery tested out at about 25 megabits.
A spomenul aj perličku - herný svet sa skladá z dvoch petabajtov dát.
@Cobot (15.11.2019 15:06): však tam byl smajlík. No je nás hodně ale více než fanoušků akčních adventures na PS to asi ne.
Řekl bych že FS 2020 cílí na causal players. Ostatně na ně vždy v minulosti cílily všechny předcházející díly.
@Rapier (15.11.2019 14:52): to dost těžko. Koho zajímaj letadylka? Kolik vás je?

Jasně vypadá to super.. Jako ukázka technologie nádhera, ale casualy to ke kniplu asi nedostane. Mě by docela i zajímalo jestli se to má šanci zaplatit. Možná je to z velké části dělaný schválně jako promo na novej xbox.
Taky by mě nesmírně zajímalo na jakém PC a v jakých fps to běželo. 4K asi bude vyžadovat to nejlepší železo pod sluncem.

FS 2020 bude velký trumf pro ty co nemají PC (případně mají slabé PC) a budou se rozhodovat mezi koupí Xbox Scarlett a PS5. To nezahrání ani Kojima. :)
Letecké simulátory IL-2 Sturmovik Battle of ... ze série Great Battles jsou nyní ve velké slevě zde.

Hezké video o historii DCS World, povídání na téma co se povedlo a co se méně povedlo, doporučuji zhlédnout ať máte představu o čem že je DCS.
Pro všechny zájemce o virtuální závodění. Objevil jsem díky kolegům v práci, že na Android/iOS existuje Real Racing 3, vypadá náramně dobře a překvapivě to má i slušnou fyziku. Údajně je to to nejrealističtější závodění co si lze na mobilu zahrát.
Pro všechny zájemce o moduly do DCS World zde vysvětlení od ED:

Dear Sir,
.
.
Your post is very insightful and we appreciate its content and the tone is honourable too. Please know this:
1. without early access we would spend 50% more time and money to engineer the products as developers work better and faster with direct user feedback and when they see their product in the market.
2. we would not be profitable.
3. we would be vulnerable to customer 'fade' as they switch to other products or genres.
4. we would not enjoy the 'right' to imperfection
.
.
Respectfully yours
Nick Grey TFC/ED

Zde celé znění.
V Q/A k Help Fund Strike Fighters 2 Windows 10 update! jde hezky vidět proč žádné mainstream letecké simulátory skoro nevycházejí a když ano, proč stojí tak hodně!

Viz. ceny modulů a map do DCS World nebo ceny jednotlivých částí velké IL-2 Sturmovik Battle of X family.

Zde je vyjádření samotného TK (autora slavných European Air War a Jane's Combat Simulations: Longbow 2):
Answers to some questions asked online:

Q. What happens if the funding goal isn't met?

A. Not everything will be lost even if we don't make the funding goal. We do plan on securing the amount we're short by through other means (loans) and still get the Windows 10 update done at a later time (probably early next year). If we have to go this route however, the update will have to be a paid update and not free to everyone so we can at least recover part of the cost. It'll be free to only those who contributed to this and those who purchased the SF2 Complete Edition.

Please note that this campaign is set as "Keep it all", meaning we keep all the contributions even if the funding goal isn't met.

Q. Can we add <xyz> features and fix <abc> bugs?

A. We'd love to be able to do everything everyone is asking for, but unfortunately, all these take a lot of time and money. If you're expecting our games to have all the features from other AAA-quality games, then you'll be disappointed. Those games costs 10+ (some over 100+) million budget, and there is simply no way we can even come close to that with $100-500K budget we usually spend on our games. If this crowd funding makes more than the funding goal, we'll have the contributors vote and decide on which features we should spend that extra amount on.

Q. Are you going to continue to support the game?

A. We wish we could continue to support the game forever, but again, these things takes a lot of money, and we simply can not afford to keep supporting old games for years and decades. This crowd funding goal is enough to pay for just 2 months of operation. In order for us to continue to support the game year after year, we need the community to continue to buy our games (and not just play them) year after year.

Q. Isn't it better to do Strike Fighters 3?

A. We'd love to be able to do SF3, but we're not ready to commit that much time and money to a new PC game at this point (we still haven't paid off the development cost of SF2NA). A completely new game would take us at least 5 years and cost us at at least 2 million. Plus, everyone expect post-release support for 10-20 additional years, easily doubling the cost. We just don't think we'll be able to raise that amount needed based on numbers we have. We'd love to be proven wrong on this, if this fund raising goes way better than expected, we can re-consider this in the future.

Thank you!


Sleduji TK a finanční problémy série Strike Fighters od prvního dílu Strike Fighters: Project 1. Původně bylo vše detailně samotným TK vysvětleno na oficiálním diskuzním fóru.
Je smutné, že když si autor nechrání duševní vlastnictví podobně jako to dělá DCS World přes složitou proti-pirátskou ochranu (online aktivace/deaktivace StarForce), tak si řada lidí jeho dílo nekoupí, protože si ho může stáhnout z netu. Tím neříkám že by si to lidé oficiálně nekupovali ze storu výrobce. Ale hráči mají přehnané očekávání a myslí si že TK bude jejich produkt supportovat zadarmo věčně. Už tak vyšlo patchů které rozšířily SF sérii zadarmo požehnaně.

TK už dávno mluvil o tom, že na vývoj Strike Fighters 2: North Atlantic si musel vzít půjčku z banky a zadlužil se až po uši, protože ač se to fandům do leteckých simulátorů nezdá, tak vývoj stojí víc a víc.
Překvapivě programátoři v USA (a nejen tam) chtějí za svou práci víc peněz na výplaty. Bohužel se SF2 NA neprodával dle předpokladů ačkoliv má velmi atraktivní téma a F-14 Tomcat v hlavní roli + severní Atlantik + sovětská flotila (viz Tom Clancy romány), což ještě do nedávna neměl nikdo.
Dnes už je super modul F-14 do DCS World ale to je jen pro hardcore fanoušky. Ty nejvěrnější ochotné strávit stovky hodin v kokpitu.

Série SF je více pro normální lidi a pak ne každý je ochoten dát jen do jednoho modulu takové prachy. Holt pokud lidé nebudou kupovat letecké simulátory tak žádné časem vycházet nebudou.

DCS World je krásným příkladem jak business funguje v praxi. Vycházejí neustále Early access (beta) a ty se pár let od vydání ladí až časem vznikne finální modul, který po čase zase nefunguje protože platforma DCS World se mezitím změnila a co jeden patch spravil, tak někde jinde zase pokazil.
Tohle speciálně potkalo dlouho očekávaný modul F-18. Dodnes není dokončen AG radar a další serepetičky ale to nic nezabránilo Eagle Dynamic vydat Pre-purchase (betu) F-16. :)

Já TK přispěji i když vím že cíl 25000 USD asi nebude splněn. Snad jednou uvídím Strike Fighters 3. Snad.
Letecké simulátory na růžích zrovna ustláno nemají. :(
@mrazikcomp (06.09.2019 21:30): četl jsi to celé? Ano udělají update na W10 + předělají grafiku na DX12. A za peníze navíc dodělají i další features jako např.: Air-to-Air refuling, atd.

Help Fund Strike Fighters 2 Windows 10 update!

Strike Fighters 2 is a series of popular PC games we released back in 2008 (over 11 years ago!). It was a unique series of inter-connected light/casual flight simulation games set in the Cold War. Despite its age, it's still being enjoyed by many users, thanks largely to its huge and active mod community.

The games were originally designed on (then brand new) Windows Vista, but over the years, new Windows versions have came and gone (Windows 7, 8, 8.1, and finally 10), the hardware has evolved at dizzying speed, and internet security and privacy have become major concerns. With all these changes, some people are reporting issues running our old games on newer machines.

We'd love to be able to update the series to the latest Windows and Direct X version. But we're a very small independent company with very limited resources, and we do not currently have the funds to do this. And this is where you can help!

$25,000 USD is the minimum we need to cover the cost of development and testing. At this level funding, the update will simply be Windows 10/DirectX 12 update with no other fixes, enhancement or improvement.

Of course, any funding we get above and beyond the $25K amount would be used to further enhance and improve the series. Our users have asked for Oculus VR support, air-to-air refueling, and many other features. These all cost time and money, a lot of it unfortunately, so they'll need to be prioritized. We'll put the decisions about which additional features to work on to vote among the contributors. So by funding this and becoming a contributor, you're not only helping us with the funding, you'll also have a say in which direction to go with the update.

We estimate it'll take 2 months of development and testing for the update to be completed. So if we can get started by mid-September, we should be able to release the basic update by this November before Thanksgiving. (Any features from additional contributions will of course take longer)

We'd like to thank our fantastic community, especially the mods community who continue to put out amazing work to improve our games for everyone. We couldn't do this without the community support. Thank you!

Ledy roztály? TK usoudil že by mohl znovu oživit PC sérii. Každý letec kdo by rád viděl mainstream sérii Strike Fighters na Windows 10 by měl přispět zde.