V roce 2011 jsem kupoval "jen" i5-2400, což byl docela dobrý a výkonný procesor ale žádná tehdejší špička, i když vlastně nad ním už byl jen i5-2500 a i5-2500K (že já si tenkrát nepřidal těch +800 Kč) a samozřejmě varianty i7. V té době nemělo smysl s výjimkou nějakých MMORPG vůbec uvažovat o i7 (4 cores + HT), protože to žádná hra neuměla ještě dlouho využít.
Padl tu dotaz zdali mám dohrané všechny ty hry. Nedávno jsem tu dával seznam jen co mám na PC na chatě. To víte, že zdaleka nemám dohráno co vyšlo za posledních 20+ let a co bych si rád dohrál.
Škoda, že Charlieze zmizel, nedávno se mě ptal proč mám taky Nvidia GPU a né AMD/ATI, jakože jsem skoro vždy měl ATI/AMD. No důvod je velmi prostý:
Majoritní:
DCS World z historických důvodů vždy lépe podporoval zelené (vývojáři sami používají Nvidia GPUs), na to mě jeden známý dodnes říká: GPU si nevybíráš podle toho komu fandíš ale podle toho co na ní chceš hrát. Pokud to lépe běží na červené, kupuješ červenou, pokud na zelené kupuješ zelenou. A měl pravdu.
Minoritní (ne tak zcela): bez debat, do vydání NAVI,
výrazně lepší spotřeba a
výkon Pascalu na Polaris architekturou nebo později Vega architekturou.
Taky mě napadlo koupit si "jen" R5 3600, BTW zlatá hvězda na
pctuning.cz to se snad za posledních 10 let nestalo žádnému AMD produktu! a k tomu B450 desku a 16-32 GB RAM.
Vlastně je to paradox. AMD má podle toho co jsem
četl lepší IPC než Intel ale protože nedosahuje frekvencí jako Intel tak ve hrách stále tak zcela nedrtí Intel jak Kwoky a jiní čekali (zabijáka Intelu). No já to nečekal, nejsme tedy zklamaný, i když je to škoda co si budeme povídat. :)
Mám už vybrané 2 varianty
AMD
draze
AMD
levně (no levně, kdysi jsem za to měl i GPU ATI HD 6850 v ceně)
Ty Ramky nemám kvůli tomu podsvícení ale protože jako jedny z mála mají CL15 a 3200 Mhz za rozumnou cenu. V kitu sice nejsou ale nic mi nebrání koupit si rovnou dvě na dual channel.
Jakmile vyjdou Nvidia Super RTX a Navi s lepšími chladiči tak vyměním i GPU.
EDIT: jeden z důvodů proč přemýšlím nad TOP CPU je DCS World a X-Plane 11. Ten první se hodně hraje v multiplayeru na obrovských mapách s neskutečným počtem objektů. Pokud by člověk nehrál MP, dá se na CPU hodně ušetřit.