Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

RPG

@orromis (05.10.2018 15:01): Tak... Bez pauzy to jde také. Ale kouzlení by dost dřelo. :) Pro mě je utrpení Icewind Dale, který na těch soubojích stojí. Ale s tím NPC modem od Kulyok je velmi dobře hratelné i to.
@orromis (05.10.2018 15:20): Jen píši v obecnosti když už mě zmiňuješ, jelikož jsem plně zdejší diskuzi (naštěstí!) nečetl.

Až bude nějaké, kde se bude něco i řešit, pak se zapojím. A obhajování té či oné strany, to je myslím zbytečné když si každý může obrázek sám a je již zde docela velké OT (aneb přesunout do RPG).
@orromis (05.10.2018 15:01): Nějak nemám potřebu řešit videohry s lidmi, co nemají moc nahráno a byla by to tak pro mě ztráta času vzhledem k jejich silně omezenému vnímání média. Ale dobře, že mě zmiňuješ jako autoritu na dané téma.
@Ringo (05.10.2018 14:52): Tak je třeba bránit svoje území.

Ale třeba ti brzy přispěchá na pomoc Drolin a třeba Charllize :)

@Jab (05.10.2018 14:50): Já zrovna včera předělával všechna svoje hodnocení (a s údivem jsem zjistil, že jsem toho moc ještě nedohrál :( a taky jsem už něco musel sestřelit.

Pro mě je třeba ale i (alespoň ještě nedávno bylo) nehratelné BG, hlavně kvůli tomu pauzovacímu soubojáku :/
@orromis (05.10.2018 14:46): Díky, tohle jsem zapomněl vypíchnout. Uvažuji dnešní optikou a sestřeluji si mnohé své dříve oblíbené hry. Na DH jsem vícekrát hodnocení měnil směrem dolů u mnoha her a u některých (kde mi ten koncept přijde i dnes "nesmrtelný") jej naopak boostoval.
@orromis (05.10.2018 14:46): Doufám, že Nikdynikde ohodnotí tvou toleranci a pochopení. Já už raději nic neříkám, protože cokoliv napíšu je strašně egoistické, protože je to jiné, než si myslíte vy.
@Ringo (05.10.2018 14:18): Ale on to byl odpad. Dnešní optikou.

Příšerné UI, většinou odporná grafika (ne z technického hlediska) a herní systémy, které dávali smysl jen těm, co je navrhli případně lidem, kteří se rádi vrtají v technických manuálech.

Užij si to a necpi to ostatním (to znamená nevyjadřuj se k RPG hrám nového tisíciletí, protože tvé názory ztratily relevanci někdy v devadesátkách).
@Ringo (05.10.2018 14:18): Naše vlastní metody... Počkej... Já to asi zase chápu správ... Totiž špatně. Ale je tohle tvé doznání, že tu trollíš? To je mimořádně smutná zpráva pro tvé ideové souputníky jako třeba pro... Pro... Promiň, můžeš mi je připomenout? :)

Btw stran sladkosti s Nikdykdem... Jiskra tu skáče nejen mezi námi dvěma u diskuzí k Bethesda a Bioware hrám. Jiskra to nicméně bývá poněkud jiného rázu, než se domníváš. A dokonce i obsazení a role by tě překvapily. Chápu ale, že to jako nedávná naplavenina nevíš. Tou naplaveninou tě btw nechci urazit. Vím, jak si na to citlivý a nehodláš tu roztáčet kolečko invektiv. Pokračuj tedy prosím o tom, jaký jsem troll a když se mnou někdo souhlasí, tak je to zajisté homosexuál (a já taky!). ;)
@Nikdykde (05.10.2018 14:12): Tak jistě, říct o hrách z první poloviny 90. let, že byly vesměs odpad a chodit schválně do vláken o dungeonech a jRPG, tedy o žánrech, které dotyčný nesnáší, systematicky trollit, to je opravdu hotový vrchol pochopení a tolerance. Odkud ty jsi spadnul? :-) To jen já jsem asi ten sprostý egoista, který tu všem chce násilně vnutit, že tak, jak to mám já, je to správně a odpad je to ostatní. Hoši, jste fakt sladcí, pusu už jste si dali? Když na vás někdo použije vaše vlastní metody, tak je zle, co? :-)
@Richmond (05.10.2018 13:59): ne, to zabíjíte vy co si furt stěžujete jak je všechno mimo váš záběr zálib jednoduché, pro blbce a hraje se to samo. A tohle se objevuje u nových her pořád a dokola.

A to nemluvím o těch poznámkách, že i hudba je špatná a byla nejlepší v devadesátkách a od tý doby nikdo nic zajímavýho nevytvořil a podobný nesmysly.

Vždyť ej to blbost, pro všechny možný lidi jsou hromady různých nabídek, každej může odejít uspokojenej. Bez toho, aby plival na toho druhýho.
@S4TW (05.10.2018 08:46): Ne. Nikoliv.
Jab má toleranci i k hráčům co to viděj jinak, Ringo celou dobu píše jen o svém egu, o sobě a co se mu líbí a pořád sní o tom jak bude zavřený v kobce. Vše ostatní je špatné, načež to pak popře a zase se začne bavit o sobě a ostatní je plevel. Pak to zase popře a tak je to dokola.

Jsi nezávislej pozorovatel asi jako mluvčí pana prezidenta objektivně zhodnocuje vyjádření svého šéfa.

A mně je normálně špatně z toho, jak můj vrstevník tady píše jako 90letej děda, považujíc se za moudrého Merlina.
@Ringo (05.10.2018 10:19): Hm, BG jako příklad složité hry bych fakt nepoužila - leda snad taktický rozměr soubojů, když to hraješ na vyšší obtížnosti, by mohl potrápit, jinak nic.
Ostatně fakt, že v některých starších cRPG (nebo třeba adventurách) existují ty tzv. zákysy je v mých očích nikolivěk předností nýbrž záporem. Líbí se mi, když hra umožňuje vymýšlet kreativní řešení, ale aby bylo něco natolik neintuitivní, že u toho strávím několik hodin nebo dokonce dní, to už fakt ne.
Vlastně se občas sama sobě divím, že jsem dřív na ty staré adventury měla trpělivost, když si tak vybavím zkoušení všeho na všechno.
Takže já bych BG použila spíš jako příklad hry, která plyne hladce - v čemž nejsme zřejmě ve sporu, jenom já to mám za klad a někdo jiný ne.
@90210 (05.10.2018 13:00): Tak to nejde říct jestli lépe nebo hůře, protože ta grafika odráží ten svět, který moc veselý nebyl, slunné pouštní světy vystřídala jakási nahnědlá temnota. Ale mě obě hry lákají docela dost, obě jsem nějakou chvíli kdysi dávno na zkoušku hrál a mám je na seznamu. Každopádně Al-Qadim je z toho nejlíbivější, taková pastva pro oči. Entomorph byl zase asi o kousek uhlazenější, ale na oko lákavých lokací asi moc nemá, dost mi jeho atmosféru připomínal Path of Exile.
@90210 (05.10.2018 12:25): To asi jo, no, ono to jsou v podstatě skoky od Gold Box her. Ten Al-Quadim se pak už lišil celkovým pojetím a šlo už spíše o akční adventuru. Graficky byl asi fakt vyšperkovanější.
@Charllize (04.10.2018 21:49): Prekazka to je dost velka. Ty hry stavi na uplne jinych principech. Plno veci se nevyskytuje v jedne ci druhe hre, nebo tam je to ci ono navic. Uz jen to ze v BG je avatar obraz hrace co hru hraje a v Triggeru je to dane vetsinou na pevno scenarem se porovnat moc neda.

Áno, medzi CT a BG1 existujú kvalitatívne rozdiely, ale to aj medzi Ultimou Underworld a BG1. Ostatne, aj v BaK nemá hráč svojho avatara, sú len na pevno dané postavy, ktoré sa medzi chapterami menia. RPG je holt širokospektrálny žáner.

Samozrejme, bol to len taký jednoduchý jab :)
@Jab (05.10.2018 10:34): No to s i já přesně myslím o tobě. Nepochopil jsi vůbec nic. No a tím bych to uzavřel, než se tu rozjede kolečko nějakých osobních invektiv, které do diskuse nepatří.

Jinak tu vaši výměnu jsem pochopil moc dobře, přirovnat ty, co to nepochopili (i když vás oba podezřívám, že jste si je snad vymysleli :-) s těmi, co tu hru nemají rádi, beztak ze stejného důvodu.
@Jab (05.10.2018 10:28): Tak použiji tvou oblíbenou metodu dokazování pastováním starších příspěvků:

Cituji RED: "Každopádně ti, co zkusili a nemilují BG jsou pro mě něco jako islamisti, zemanovci nebo svědci jehovovi. Něco nepochopitelného. Dosud vzpomínám na mého známého co skončil na začátku důvod byl že má radši RPG než složitý strategie...
Potom jsem měl dva na sobě nezávislé kamarády co nepochopili že se může pauzovat a skončili s žehráním jak to bylo těžký...jeden z nich to tak i úspěšně dohrál:))"

Cituji JAB v reakci: "Já měl kamaráda, co to zahodil jako blbost. Nikdy se nenaučil kouzlit a tedy mu to také přišlo jako nezměrně těžká hra. :)"

Prostě své důkazy o tom, že nenávist k BG spočívá v jejím nepochopení pro její strategickou složitost jste si tady odbyli a teď jakože zase nic :-)
Nikdo tu ani jednou nenapsal, že BG je složitá hra. Toliko že máme známé, kteří selhali v pochopení jejího systému (pauzování, kouzlení). Sám níže píši, že je BG bezproblémová hra. Ani tu nevidím, že by se někdo nenaučil dungeony ovládat. Toliko je zde, že je ovládání debilní, což je často pravda. I některé základní dungenové systémy mi přijdou na facepalm. Třebas klikání na ikony zbraní, "štráfování" před opozičníky atp. Jak neměl nějaký dungeon tahové souboje, tak to většinou byla v uvedeném smyslu dost hrůza.
[neexistující příspěvek]: No vidíš, a tou hnedozelenošedou jsem myslel přesně ten stereotyp, zatímco Dark Sun mi přišel hezky barevně sladěný a namalovaný. Ale místo toho každý hned jmenoval součet lokací. K čemu to, když vypadají hnědozelenošedě, občas oranžová, když to zjednoduším.

Jinak některé staré hry opravdu zestárly, ale mnohé vypadají hezky pořád, nejde o počet barev, jde o to, že je to hezky namalovaný obrázek. Viz Land of Lore např. Líbí se mi grafický styl Wizardry 7, dýchá ta grafika prostě na mě tou atmosférou, jaká tam přesně má být, nepotřebuji naleštěné textury. Pixel Art je styl, který mnohé indie hry stále drží. Někteří hráči si prostě tuhle grafiku žádají a nejde tam o hodnocení toho, zda to na max využívá tvou grafárnu, jde o to, jak to vypadá, jak je to namalováno, zda to má styl.

A to ovládání - no vymezuji se vůči tomu, že "to bylo špatně a tudíž jeto nehratelný brak". A k vymezení mě to nabádalo obzvláště, když jste tu BG položili jako příklad složité hry, kde se někteří lidé ani (chá chá) nenaučii kouzlit. To mi přišlo úsměvné od lidí, kteří kritizují Dungeony a staré RPG, protože se je nenaučili ovládat.

Já tuhle debatu ze své strany ukončím překopírováním dvou odstavců, které napsal CRPGaddict u Shadowlands, jakoby snad tu naši debatu tady četl. Taková shoda náhod :-) A do slova a do písmene s tím souhlasím.
Kucí, jako nezávislý pozorovatel musím říct, že vy dva si rozhodně nemáte co vyčítat... Každý jste akorát na druhé straně barikády, ale praktiky máte oba podobné, tam už jde jen o to, jak se s vámi jednotlivci názorově shodnou :-)
@Jab (05.10.2018 07:49): Vše má nějakou souvislost a kontext a ty z něj rád vytrháváš. Jestli se nemýlím, tak první, kdo tu v této diskusi začal poukazovat na to, že někdo něco neuměl kouzlit jste tady byli vy, s tím, že spousta hráčů BG zavrhlo, protože to neuměli ovládat. Což je kouzelný protimluv v momentě, kdy zároveň vyčítáte, že se vám blbě ovládají staré RPG. A já se nevymezuji, jen konstatuji, jaký mám na to názor. Proti mladým hráčům nemám vůbec nic, jen jsi nepochopil, že na základě tvé rétoriky mám chuť to tu takto vpálit někdy na tvrdo. Protože tady vesele adoruješ na moderních hrách něco, co není zase až tak novinkou a spíše jde kolikrát o pozlátko, pod jehož povrchem se skrývají ty nejzákladnější principy, které jsou v RPG hrách už dávno. Zároveň na starých hrách tady kritizujete těžkopádnost v ovládání a grafiku, což k nějakému tomu občasnému vymezení se vyloženě nabádá. A mladší hráči nejsou jednodušší, to jsi mi zase podsunul něco, co jsem neřekl, jako je u tebe obvyklé v tvých příbězích, které tu druhým o mě předkládáš. já jsem jen řekl, že se moderní masový herní trh přizpůsobil tomu, že hraji takřka všichni a není to už jen pro nejužší skupinku hráčů, kteří umí programovat pro úzkou skupinu lidí, kteří nějak uměli tehdy ovládat počítač. Tak to prostě je.

S tou intelektuální složitostí jsi pobavil. Tak mě tedy pouč, které dnešní RPG je útokem na hráčův intelekt :-)
@Ringo (05.10.2018 07:03): Ještě jednou já nepsal všechny. Můžeš si to ověřit. A nevyčítal jsem ti kritiku samotnou. Polemizoval jsem s jejím obsahem. A zejména s tvým neustálým vymezováním se proti mladším hráčům, kterým podsunuješ, že jsou jednodušší a na složitá RPG tvého mladí nemají. A to v rozporu s logikou. Tedy že dungeony samotné vždy byly velmi "niche market" (přičemž tahle "exkluzivita" ti imho jindy dělá dobře) a "zákysy" v nich si trpěl z většiny nikoliv pro jejich intelektuální složitost, ale páč jsme tehdy neuměli dobře anglicky, neměli mapu (raduj se, Witcher 3 rovněž nemá mapy dungeonů! :)) a řešení "hádanek" apod. nemálo často spočívalo spíše ve zkoušení možností, neb nějaký hint, co dělat, tam ani nebyl a tedy nebylo jak ji logicky řešit. Prostě evoluce šla jinudy. Určitá míra debility ve hrách je něco, co v nich bude vždy. Tvé totemy z toho nevyjímaje.

Řadu těch diskuzí u dungeonů jsem já přímo začal (viz Albion). Můžeš mi tedy jen a jen děkovat. ;)

@Isair (05.10.2018 05:11): Btw NWN 2 si zkoušel?
Jinak co říkáte třeba o rok staršímu kousku, Halls of the Dead: Faery Tale Adventure II ve srovnání z BG? Sice jsem to hrál jen chvíli, ale mně tohle asi vyhovovalo přeci jen více.
@Red (05.10.2018 00:35): Třeba Jab a Sadako řekli, že všechny ty RPG první poloviny 90. let jsou odpad, navíc Jab tady jede souvislou kampaň proti dungeonům, jakmile si všimne, že se u nějakého diskutuje, jde tam vyrývat. Takže už mi to přijde trochu humorné. Obzvláště, když mi vyčítá, že jsem si zkusil totéž, co dělá on, tady u BG.
@Isair (05.10.2018 05:11): Pěkný příspěvek. :) U KotORu a pár dalších "novějších" bychom se tedy asi neshodli. A ta nová vlna IE klonů mě osobně častěji obtěžuje, neb bych byl raději, aby se herní průmysl posouval a ne nostalgicky vracel. Semo tamo to nevadí. Ale nesmí to být trend a tedy ustrnutí (ba návrat) ve vývoji.
@Red (05.10.2018 00:35): "To by mě opravdu zajímal příklad, kdy někdo tohle udělal. Starý hry maj spíš problém s nedostatkem hodnocení, než s tím že by je někdo zpražil."

Přesně tak, starší a převážně ty kultovní kousky tu naopak potřebují více kritických názorů (tj. bez pásky přes oči, bez nostalgie) než naopak. Z uživatelů kritizující nějak více starší hry tu je snad jen Jab se svým známým názorem (a odpovídající hláškou:)) na dungeony a to už je tak trochu jeho franchise :).
A to jsem taky jeden z těch milovníků převážně starších kousků a oněch dungeonů, přesto mě jejich kritika netrápí (samozřejmě stejně tak BG si zaslouží občas ten druhý pohled, imo má třebas převážně jednička taky spoustu chyb- spousta vatových soubojů, nudné prázdné louky, většinou nezajímavé, nepříliš propracované vedlejší questy- vše rapidně zlepšila až dvojka a paradoxně mě vždycky nejvíc štvala lokace Baldurova Brána :), která má imo prostě celkem otravný design).
Ale zároveň bych BG do jednoho pytle s novodobými RPG rozhodně neházel, zatímco BG, IWD a další mám moc rád, pozdější generaci RPG, která z nich vychází (Kotory, Dragon Age a další) třebas vůbec nemusím a považuji je naopak proti BG za debilizaci v téměř všech ohledech. BG imo naopak k těm starším SSI kouskům má mnohem blíže než k těm novým, byť asi do jisté míry určitý trend nastolil (a převážně se teď opět vrací až s těmi Pillars apod.).
@Ringo (04.10.2018 23:01): To by mě opravdu zajímal příklad, kdy někdo tohle udělal. Starý hry maj spíš problém s nedostatkem hodnocení, než s tím že by je někdo zpražil. BTW BG je 20 let stará hra, pro dnešní generaci by měla být ve stejný kategorii jako ty dungeony. Její kvality jsou jen víc nadčasové, toť vše.

@Jab (04.10.2018 22:20): Za sebe mohu říct, že Lands of lore má chytlavý úvod. Potom to jde trochu do ztracena, ale za vyzkoušení stojí (můj druhý a poslední dohraný dungeon)
@AlieN (04.10.2018 22:55): O tom, že ty staré hry tak špatné nejsou, jak se tady někteří snaží tvrdit a někteří dokonce, kdykoliv se naskytne příležitost, chodí tohle vehementně zdůrazňovat třeba do vláken o dungeonech, ale když tady se trochu přijdu opřít o BG (kterou jsem hrál a dohrál, na rozdíl od kritiků dungeonů, kteří je kolikrát ani nehráli, ale kritizují je z principu), tak je mi zdůrazněno, abych si uvědomil, v jakém vlákně se nacházím....
@Ringo (04.10.2018 22:31): Wait, a o čem je tedy celá tato diskuze než o tomto?
Nezapojoval jsem se, neb jsem většinu starých dungeonů nehrál (mé rpg začátky jsou Shadows over Riva a M&M6), ale z tvých příspěvků nic jiného nevyplývá - jen kolovrátkový rant na to jak jsou moderní hráči špatní, protože moderní hry které chtějí hrát jsou špatné (a špatné jsou převážně proto že už tolik netrpí technickými omezeními starých her - což těm starým hrám ovšem dodávalo jisté kouzlo, což respektuji, stejně jako drožka bude mít vždy jisté kouzlo před autem)