Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

RPG

@Ringo (04.10.2018 22:20): mozna to je tim ze tech skupin muzes mit vice (je to proto ze kdyz ti jedna parta nekde v hlubinach dunegonu chcipne, tak se ji muzes vydat s jinou partou zachranit a pak se je pokusit ozivit v chramu) Uklada se to jakoby na mape sveta kde si vybiras dungeony kam pujdes. Ale k problemu zrejme doslo ve chvili kdy jsi hru ulozil v dungeonu pres pause adventure. To kdyz udelas tak po loadingu jsi ve meste ale postavy jsou v dungeonu. Takze musis na mapu sveta a vybrat partu za kterou chces hrat. Jo, manual to chce nastudovat :)
@Richmond (04.10.2018 21:30): Mně v těch dungeonech především nesedí způsob vyprávění, samotná náplň hry a zapojení hráče do prostředí - prostě potřebuju jiný druh návnady, než tradiční kobkař (TM).
Ad ovládání - je-li čistě na klávesnici, tak mě poněkud otravuje a taky mi vadí, jakým způsobem v některých starších hrách funguje pohyb. A rozhraní, které jde chapadlo v chapadle s pro mě vesměs nepříjemnou až nezkousnutelnou grafikou.
Btw. tohle se mi občas stává i u věcí, které jsem byla dřív schopná hrát - nedávno jsem hrábla na emulaci prvního Silent Hillu, před lety normálně hranou a to bylo takové ZLO, že jsem to asi hodině zase uložila k ledu, nejspíš už navždy.
@Ringo (04.10.2018 22:23): A jak jsem psal níže, ani mě už nehne se k nim vracet. A to tvoje neustálé vymezování se proti "the others", kteří něco neumí (teď kreslit mapy na čtverečkový papír - skutečně velký výkon ducha)... No to je tvůj boj. :)

@Richmond (04.10.2018 22:28): Jak jsem psal, hrál jsem, co tu z víceméně RPG bylo. Jsem na sebe hrdý, že jsem té "své" dungeonové generační kohortě vrazil dýku do zad. :))
@Jab (04.10.2018 22:20): Ty máš zvláštní dar přimět mě k reakci typu - ano, kapitalismus dal dungeonům vale, protože většina lidí neumí kreslit mapy a řešit ty věci, které se v dungeonech řeší a holduji prostě jednodušším věcem.

Původně jsem chtěl použít hrubší slovník o těch lidech, ale rozmyslel jsem si to :-)

A nehrát jedno z nej RPG Wizardry VII a napsat zároveň, že všechny ty hry byly odpad.....a Lands of Lore, konečně krokovací dungeon s opravdovým ukecaným příběhem a ty jsi jej minul?
@Richmond (04.10.2018 22:08): BaK pro mě byl jednoduchý. Ishar 2 jednodušší jak BaK. BG také bez problému. Rozumět tomu jde. Btw já tedy nevím, ke kolika si měl ty tehdy přístup, ale já hrál a hodnotil většinu z těch, které tu mají relevantní hodnocení a tedy tenkráte mezi lidmi kolovaly. Kromě Areny, Lands of Lore, Ultim Underworld a Wizardry 7 jsem hrál všechny. K tomu viz:
https://www.databaze-her.cz/hry/?zanr=s2 ... 95&razeni=-hodnoceni

Btw už mě fakt ani nehne, abych hrál další. Bude to tak lepší pro tyhle hry a hlavně pro mě. Zbytečně mě ponoukáš. :)

@Richmond (04.10.2018 22:10): Já za to ale nemůžu, že jim kapitalismus dal vale. Holt prostě o ně nebyl takový zájem. Si je vyrábějte. Snad k tomu ani nepotřebujete aspergra jako ten cápek co na steamu vydal nedávno ten... Jak se to jmenuje? :)
@Charllize (04.10.2018 22:08): Elminage Gothic mám, zkoušel jsem rozjet jen tak na zkoušku na rychlovku jednou a nějak jsem asi nepochopil ukládání, hra se mi prostě neuložila a vždy jsem po znovu spuštění hry začal odznova a musel znovu tvořit partu. Asi bych měl u nějaké té hry občas ten manuál, jak se to ovládá, přečíst a nespoléhat, jako u drtivé většiny her, že se je naučím ovládat stylem pokus omyl :-)
@Richmond (04.10.2018 22:10): Šup šup Divinity OS, BG hadr a čo sa týka súbojáku tak asi aj - odvážne tvrdenie - Pools hadr.... najlepší mulťák aký som živote hral, vďaka Maximusovi, aj keď single play má nechcené efekty v pohybe a micromagemente itemov (Info z diskusií, v mulťáku reálne nezažiješ), kde multiplayer ovláda iba 2 postavy takže to stíha menežovať a pohybovať bez opruzov.
[neexistující příspěvek]: Jo, cRPG addict na těch hrách oceňuje přesně to, co tady někteří těm hrám upírají, že tam nebylo a přišlo s tím až BG, jenže ono to v těch hrách bylo, někdy i mnohem více a BG to naopak osekal. Zdejší rádoby znalci starých RPG, které nehráli, nebavily je a bylo to pro ně křížení hrůzy s ďáblem, bych odkázal na cRPGaddictův popis The Magic Candle 1, která svou komplikovaností, možnostmi a neskutečným fungováním toho světa je silné kafe i na mě :-)
@Jab (04.10.2018 21:59): Mně jde o trend...Pokud by se pořád dělaly rpg dle mýho střihu VEDLE současné produkce, tak si libuju v trucovně doma a své hořké stížnosti bych z rukávu nevytřepával :) A dokonce bych si i s chutí nějakou tu baldursovku zahrál! A rád! :)
@Richmond (04.10.2018 21:57): Muzes zacit s Elminage Original, je kratsi a lehci :) Vysla i na PC. I kdyz jen na steamu..asi bys chtel GoG..hmm

A ano damy a panove, vsechny krutoprisne dungeony co jste hrali byla priprava prave na Elminage Gothic, tam se teprve ukaze jak jste otrli, jakou mate trpelivost a jak ty kobky milujete. (obcas musim zaprudit aby to konecne nekdo taky dojel :)
@Jab (04.10.2018 21:59): No já mám s tebou ohledně toho vyjadřování problém :) Nejdřví napíšeš, že jsi hrál BaK a Ishar2 a že jsi nehrál jednodušší hry. Když se Tě zeptám, v čem je tedy BaK jednodušší než BG, oldpovíš, že jsi nepsal, že je BG jednodušší než BaK. Tomu mám rozumět jak? :)
Pokud napíšeš, že do roku 1995 je většina RPG her odpad, pak to zní divně od člověka, který pokud vím, hrál (a snad i dohrál) možná tak 12 her usměvné. crpgaddict začal teprve rok 1992, má už tam přes 300 odehraných her a má před sebou velmi silné roky 1993-1995, ale podle tebe tedy z těch 12 her Ty soudíš, že většina je odpad :)
[neexistující příspěvek]: Já psal čest výjimkám s tím příběhem a vícekrát jsem níže chválil BaK. Ani v tom tebou vypíchnutém příspěvku jsem ta RPG před rokem tuším 1995 neodsuzoval paušálně všechna. :(

Stěžujete si tu vytrvale na běh "dějin". Na jednu stranu uznáváte, že dungeony víceméně pochcípaly a hry od Falloutu dále přitáhly nové hráče a tedy i fandy žánru a na druhou stranu jim to zároveň vyčítáte. To jde buď jedno nebo druhé.
@mazar1234 (04.10.2018 21:55): Jo ten vypsadá hodně nadějně, na něj se taky těším, prý to je na max hodně slušné maso :) Ale tam mě dosud odrazuje těch 100+ hodin. To samé Elminage Gothic (pokud mám zmínit žhavé novinky) :)
[neexistující příspěvek]: Asi som urobil dobre keď som v momente rozhodovania medzi Staglands a Xulima vybral toho Šulina.

@emxd (04.10.2018 16:45): Prekazka to je dost velka. Ty hry stavi na uplne jinych principech. Plno veci se nevyskytuje v jedne ci druhe hre, nebo tam je to ci ono navic. Uz jen to ze v BG je avatar obraz hrace co hru hraje a v Triggeru je to dane vetsinou na pevno scenarem se porovnat moc neda.
Tady snad nikdo v normální pracovní době nepracuje!!!??? Já tedy kóduju celou pracovní dobu, to jsem jedinej?? Se tady dozvídám, že vlastně až Baldurovy gatě přinesly do žánru cRPH příběh, do té doby to byly jen dungeony bez příběhu :) To je smutný zjištění :)

@valcik (04.10.2018 15:35): Nejen goldboxy, já se s dopadem přesvědčení na hratelnost setkal už v rpg z roku 1981 :) A nebylo skrzevá dialogy! Těch her bylo víc, ale určitě tady žije spousta lidí v domnění, že až Balduři to rozštípli :)

@Sadako: Ad UU1. Beru, že tě to nebavilo, ale co proboha tam bylo nezkousnutelné, nehratelné? Nebo uživatelsky nepřátelské? Fakt mi to uniká. A ta neustálá stížnost na neohrabanost a kdesi cosi mi přijde fakt neuvěřitelná. Od roku 2000 jsem myslím dohrál více rpg z 80. a 90.let než jsem jich dohrál přímo v těch 90.letech a až na pár výjimek mi to vše přišlo naprosto skvěle ovladatelné. Dokonce hry s čistě klávesnicovým ovládáním (Might and Magic, první Wizardry) se ovládaly mnohem rychleji než hry přes myš.

@ad142: opět add UU1. Tedy zapomnenout na sira Cabirose...de facto hlavní postavu celého příběhu! :) Ale neboj, já bohužel/naštěstí mám tuhle vlastnost taky, po pár letech se mi jména postav z her pomaličku vytrácí.

Někdo tu zminíl, že kritici Infinity her jsou jako islamisti :) Nevím, ale islamista by asi BG nedal 80% :) Pokud si dobře vzpomínám, já konkrétně zpochybnil onu "revolučnost" žánru, protože vše už tu bylo dávno předtím. A pak jsem dodal, že já mám spojené BG a Infinity hry s nástupem her, kde se od hráče už toho moc nechce. Tedy měl jsem na mysli TREND, který nastal, protože já si dovedu velice dobře představit existenci obého, šlo mi jen o to, že díky tomu úspěchu se začly dělat už JENOM podobné cRPG hry (až na drobné výjimky pochopitelně).
@valcik (04.10.2018 15:35):
"Presvedčenie postavy sme mali v pravidlách D&D dávno pred nástupom počítačových hier, ale aj v klasikách akými sa stali Gold Box hry ťahalo za kratší koniec, regulérna štatistika hernej postavy bola jednoducho opomíjaná."

Na také niečo, by bolo zrejme potrebné generovať naratívny content algoritmicky (aby si zvládol kombinatorickú explóziu). Človek by čakal, že také niečo vznikne v IF komunite. Časom :)
[neexistující příspěvek]: Definuj pojem komplexnost. A zda BG 2, nebo BG :). Obě dvě ale ve svém odvětví evolučně nadčasové hry, na tom se shodne myslím každý.
@Sadako (04.10.2018 14:44): Nakoniec aj presvedčenie, ktoré si človek navolil pri tvorbe postavy v D&D, patrí medzi štatistiky, ktoré definujú žáner. A kde okrem dialógov sa dá pracovať s presvedčením, že? Presvedčenie postavy sme mali v pravidlách D&D dávno pred nástupom počítačových hier, ale aj v klasikách akými sa stali Gold Box hry ťahalo za kratší koniec, regulérna štatistika hernej postavy bola jednoducho opomíjaná. Dokonca aj v PST, kde hra neustále vyhodnocovala étos postavy pri každej dialógovej voľbe a upravovala na základe toho jej presvedčenie, bol jeho dopad pri interakcii s herným svetom úplne minimálny, zúžili to na pár dovolených a zakázaných predmetov.. Chcelo by to RPG, v ktorom presvedčenie a étos postavy dostane od herného sveta rovnakú mieru spätnej väzby, akú majú súbojové atribúty a štatistiky už dávno, potom by si každý mohol vybrať to svoje.
Mi připomělo jistej českej projekt, kterej dělal matador českýho dračáku, jistej taky už starší pán co dělá hry a má rád Dark souls, společně s jistým vizionářem, co už taky vydal pár her a má skororealistickou grafiku i prostředí s důrazem i na historickou věrnost.


A rozhodně se ta hra fakt nehraje sama. Já to vím, zkusil jsem to a nic se nestalo.
@Nikdykde (04.10.2018 14:42): @Shoggot (04.10.2018 14:49): Je to vlčí svět.

@Ringo (04.10.2018 14:50): ty explorační a zapuzzlované se už dnes nedělají,
A zkusil ses po nějakém podívat? Při množství her, které vycházejí, bych se divila, kdyby se mezi nimi sem tam nevyskytl nějaký oldschool-like dungeon. Když mohl vyjít ten Grimrock...

takže o nich hráči ani nemají pomalu ponětí a když se s nimi setkají, tak se nad tím ohrnují.
Mno... a mají povinnost je znát a být z nich nadšení?

Pod pojmem realistická grafika si představuji to, že se snaží tvůrci o jakousi fotorealističnost a aby to vypadalo pomalu jako v reálu
Mno, i když strom vypadá jako strom a ne jako pixel art strom, tak se ten styl v jednotlivých hrách dost liší. Já bych si třetího Zaklínače s Dragon Age: Inquisition nebo Kingdoms of Amalur nespletla, ten grafický styl je dost jiný.
Mně zas popravdě strašně splývají ty starší hry (a to nezřídka pamatuju jako novinky), protože všechno vypadalo čtverečkovaně a rozmazaně.

Ale tuhle jsem si na mobil koupila Chrono Trigger a do tramvaje toprí. Mohli by předělat i Knights of Xentar.
@Sadako (04.10.2018 14:44): Já se bavím o pokřiveném pohledu na RPG, protože ty explorační a zapuzzlované se už dnes nedělají, takže o nich hráči ani nemají pomalu ponětí a když se s nimi setkají, tak se nad tím ohrnují. Ne že pokřivením je dání více rozhovorů do RPG, rozhovory tam byly v průběhu let v podstatě odjakživa.

Pod pojmem realistická grafika si představuji to, že se snaží tvůrci o jakousi fotorealističnost a aby to vypadalo pomalu jako v reálu, zatímco kdysi to bylo formou kresby. Já třeba preferuji pixel art. Snaha o ztvárnění reality mě nebaví, oceňoval jsem různorodost grafiků přinést na prostředí odlišný pohled. Jinak byl namalovaný strom ve Wizardry, jinak v Might anfd Magicu, jinak v Lands of Lore. Např.
@Ringo (04.10.2018 14:30): Jen tak pro zajímavost, co si vlastně představuješ pod "realistická grafika?"

Psal jsi tohle
Roleplay spočíval v tom, že jsi hrála roli, ne že jsi tím doopravdy byla. Takže když jsi trénovala válečníka, tak mu třeba rostly svaly, ale v té hře, ne tobě, prostě jsi ho vedla k tomu, že byl pak silnější. V tom spočíval ten roleplay. to, že se k tomu pak dodaly kecací příběhy a za roleplay dnes hráči považují možnost odpovědět v rozhovoru z možností A, B, C, to už je takové pokřivení toho, v čem vlastně ten roleplay na těch počítačích byl. Nějak nepobírají, že klíčem jsou statistiky postavy a jejich vylepšování a následné zúročení těchto statistik v dalším postupu ve hře.
Věc, která mě přiměla k reakci, je ono pokřivení. To, o čem mluvíš, je rozšíření, prohloubení imerze, storytelling. Z tohoto tvého tvrzení se zdá, jako kdyby jakákoli nadstavba nad růstem stastitik byla snad něco nevítaného. A chodemmimo, statistiky mohou stoupat i rozhovory a hrou můžeš taktéž postupovat i pomocí dialogů - beru, že tě nebaví, ale mohou fungovat jako naproto regulérní nástroj postupu hrou.
Stejně, jako se můžeš některými hrami třeba prošukat (zdravíme Fallout 2).
Já si myslím, že hry stojí za starou belu od dob vynalezení knihtisku.
Od té doby je to prostě jen horší a horší a schopnost mít fantazii úplně vymizela – dnes lidé neumí ani drát peří, ani si při tom vykládat příběhy.
[neexistující příspěvek]: "ale když se vytasíš s tím, že současné RPG hry nejsou RPG, protože se definice roleplaye i v počítačových hrách od dob dřevních dungeonů poněkud rozšířila" - tohle jsem snad někde napsal???

Navíc bych neřekl, že se definice rozšířila. V čem? Že to má moderní realsitickou grafiku? :-)

@90210 (04.10.2018 14:18): Tak o realističnost mi teda v hrách nikdy nešlo, mě na té Ultimě 7 bavilo, že všechno fungovalo se vším. A neloadovaly se ani jeskynní lokace, prostě jsi do nich vešel a šel si jeskyní bez toho, aby se něco načítalo. Nenačítaly se ani města. V tomhle vlastně U7 na mě působila daleko realističtěji, než ohraničené loadované sektory v BG. Méně je někdy více. A graficky se mi to teda taky líbilo mnohem více.
@Ringo (04.10.2018 14:03): Jo, pribeh ma U7 opravdu skvelej a svet je bezvadnej a proverenej z minulych dilu, ale kdyz se na to podivas kritickym okem, tak svet U7 je miniaturni, ze severu na jih ho probehnes za par minut, proto taky ten neexistujici loading, a v celym svete zije asi tak 100 obyvatel, coz mi uz moc realisticky neprijde, BG mi v tomto smeru prijde mnohem lepsi. Na kazdy hre holt neco najdes.;)
@Jab (04.10.2018 13:52): Další esence - ty kdybych napsal, tak by se daly aplikovat na x dalších žánrů, které již RPG nejsou, protože nemají ty statistiky. ale určitě bych jako podmínku dal vedení jedné nebo celé družiny postaviček v nějakém prostoru, kde mají řešit úkoly, puzzly, souboje a snažit se dále tím prostorem a potažmo příběhem posunout dále. A statistiky jsou klíč proto, že jakmile je od toho všeho odejmeš, máš z toho adventuru.