Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Kultura

Můžete se prosím přesunout do O všem a zároveň o ničem? Anebo ideálně rovnou jinam? Díky.

Tohle je fakt diskuze dle šablony. Vytáčí mě jak rasismus, tak lidi jako Flowerpot se svou nepotlačitelnou touhou verbálně ukřižovat v podstatě kohokoli, kdo si dovolí sebemenší rasistickou poznámku (jakkoli hloupou a zbytečnou). Zajímalo by mě, jak tenhle přístup přispívá ke smířlivější a méně nesnášenlivé a extrémistické společnosti...

Nejvíce mě ale vytáčí, že Paul uvedl na začátku svého postu pouze "GOTG2" bez jakéhokoli kontextu, takže člověk musí chvíli přemýšlet, o čem to jako píše (tj. přečíst si celý příspěvek, aby zjistil, jaká kravina tady rozpoutala tuhle shitstorm). Opravdu to není "cool" - pravě naopak. Takže příště prosím CELÝ název filmu (pokud jde o úvodní post), jinak rovnou mažu, ani číst to nebudu.
@Drolin (10.05.2017 12:24): Samozrejme. Ani obrázok židov nakreslený v Mein Kampfe neprišiel sám od seba. Akcia a reakcia.

A história emancipačných bojov ti samozrejme dáva za pravdu. Obhajoba démonizovaných iných skrz slová a činy samozrejme vždy viedla k posilneniu rasizmu. Bez nej by snáď ani nevznikol. Preto sa všetky dôležité emancipačné zmeny odohrali skrz trpezlivé sa vyhýbanie akejkoľvek konfrontácií. Logika dejín, vole.
@Drolin (10.05.2017 12:24): Mě někdy fascinuje jak může někdo obhajovat špatnost kterou činí jiná národnost, takhle jde v podstatě proti "svým" genům... :D mi to trochu připomína Avatar, kde šel taky proti svým protože se zabouchl do modrého aliena... :D
@RNDr. Gunár Pavel (10.05.2017 07:54): Lépe bych to nenapsal.

@Flowerpot (10.05.2017 09:09): Ten obrázek nepřišel sám od sebe. Akce a reakce.

Je zbytečné je (rozdílné etnika, rasy) takto obhajovat, naopak to rasismus ve společnosti jen posiluje (přesně kvůli multikulti friendly osobám, kteří ve své naivitě ještě ty druhé obviní a nařknou - to logicky jen v rasismu a xenofobii zbytek utvrdí). Tohle je boj té dané rasy, etnika (a ty jim to například paradoxně ještě stěžuješ :), at přesvědčí o tom, zda dostane druhou šanci a možná i změnu vnímání od druhých. Arabové nyní mají dost špatnou reputaci (samozřejmě že jich je mnoho bezproblémových...) a to je jediný fakt ze kterého jde vycházet, a moralizování jen těžko něco změní. Naopak.
@montana (10.05.2017 11:31): fascinující prostě :)
Jinak s marvelama vcelku souhlasim, taky už mě na kino začínaj zajídat, většinu jich vynechávám, ale GOTG mi v kině unikli a litoval jsem, no u dvojky bych raději zůstal doma.
Co se mi v kině z marvelovek líbilo nejvíc byl Winter Soldier.

@SilentWolf (10.05.2017 12:04): se máš, úplně ti to závidim :D
A ja to mám taktiež úplne inak. Jednotka bola super a dvojka bola len o niečo menej super :)
@Paul (09.05.2017 21:21): Tož to já to mám přesně naopak. Jednička byla místy útrpně trapná a nevtipná. Dvojka je ale fajn ptákovina, kde mi takřka nic nevadilo.
Každopádně se mi potvrdilo, že Marvelácký filmy v kině fakt vidět nepotřebuju. Telka pro ně úplně stačí.
@Flowerpot (10.05.2017 09:09): dám si pozor, abych ti až budu mít někdy zas podobně obohacující zážitek, podal zprávu o barvě vlasů - jsi na to nějakej upjatej. Jen doufám, že zas nebude černá na hlavě z níž leze arabština, co pak s tim?
Jinak tvé doufání je hezké a taky ho sdílím, ale trochu se obávám že je naivní.
@Drolin (10.05.2017 07:36): Nj, rasizmus je pradávny prirodzený obranný mechanizmus, zakódovaný priamo v našej DNA. Akurát ten kód sa evolučne zabudol aktivovať nejak do 16. st., keď rasistické ideológie v silnom zmysle slova začínali vôbec vznikať, ale to nevadí, to biológia proste robí. (To, že naprieč kultúrami zvyknú spravidla existovať všemožné variácie na "my a oni" a z toho plynúce predsudky z toho automaticky nečiní rasizmus. Ten je relatívne moderným fenoménom.)

A tí "obľúbení Vietnamci" by asi boli radi, keby boli obľúbení aj v iných momentoch, než keď sú symbolicky zneužití, aby boli omlátení o hlavu iným menšinám a aby si rasisti dokázali, že predsa nie sú rasisti. A prestalo by sa im napríklad tykať a správať sa k nim ako k päťročným deťom. Just saying.

A fakt už do prdele s tým, že všetci Arabi nesú nejaký etnicky zdieľaný hriech, nejakú kolektívnu zodpovednosť za obrázok, ktorí o nich nejakí Česi majú, a tak majú ten obraz naprávať. Koľko bolo "not in my name" kampaní, v tých Tepliciach upratali park (a nejak tuším, že to neboli tí istí, čo tam ten bordel spravili v prvom rade), a beztak je to k hovnu. Naopak to, že pár tunajších si maľuje obrázky na základe hulvátskeho správania konkrétnych jednotlivcov, ktoré sa potom lepia na ksichty všetkým Arabom, je čisto problém tunajších domorodcov.

@Paul (10.05.2017 08:38): Tak oni default nie sú ani ryšaví ľudia a nejak tuším, že keby šlo o ryšavých kreténoch, tak to nespomenieš dvakrát v jednom príspevku, ale whatever. Samozrejme dúfaj si v čo chceš, ja si budem naivne dúfať zas o tom, že v mojich domácich končinách raz bude viac decentných ľudí (a nech sú to aj Arabi, whatever) než rasistov, a takto si môžeme paralelne v kľude dúfať.
@Flowerpot (10.05.2017 06:56): a opět napíšu, že s čechy takovou zkušenost nemám. Kdybych měl, tak je prostě nazvu zmrdy a jejich češství zmiňovat nebudu, protože to je jaksi v česku default. Ale arabové prostě default nejsou a proto jsem je zmínil, a já upřímně (zase ten rasismus!) doufám, že ani nebudou.

Takže teď když jsme si hezky establishnuli že jsem rasista co si nechá kopat do sedačky a kurvit zážitek filmu v kině bandou arabskejch (zase, chjo) zmrdů, nechcete se někdo pobavit o tom filmu ? Zajímalo by mě jestli se najde ještě někdo koho to melodrama v druhý půli tak znechutilo.
@RNDr. Gunár Pavel (10.05.2017 08:19): V omezené míře souhlasím, že kritika negativních dopadů imigrace z islámských zemí (zejména rizika příchodu teroristů) byla potlačována. Ale volit kvůli tomu Okamuru a podobné v dalších zemích už jde zcela na triko těch, kteří si toto vybrali.

@Jab (10.05.2017 08:06): Takhle to vůbec neobracej, řeč není konfesi, ale o tom, když tu lidé s diametrálně odlišnými kulturními návyky a bez vštěpeného respektu k našemu pojetí lidských práv dělají bordel, protože Evropany za nic nemají, či nás dokonce nenávidí a chovají se tu jako na dobytém území. Například mezi bosenskými muslimy mám řadu přátel a volit proti něčemu obecně nemá smysl, lepší je vždy pro něco. Kam v hyperkorektnosti dospěl západ varuje všechny na střed a východ od a právě potlačování legitimní kritiky, spolu s odkládáním řešení táhnoucích se problémů na západě vedlo a ještě povede k ziskům stran, které jako globalista ze srdce nesnášíš. ;)
Nebojte se kluci. Na každého muslima v ČR připadá jedna antiislámská organizace či strana. Vaše hysterie byla vyslyšena!
@Drolin (10.05.2017 07:36): Takhle nějak to začalo ve Švédsku, nejdřív tam měli středovýchodních etnik málo a proto z chování toho mála nemohli rodilí Švédové vyvozovat žádné obecnější závěry, aby to nebyl "rasismus". A když jich tam nyní mají víc než dost, opět nemohou nic (ostrakizace, vyhazov z práce, školy) aby se někoho nedotkli. Nejlepší jsou pak takoví ti středostavovští intoši, kteří se urazí za kritizovanou skupinu, ke které nepatří, případně se pokusí kritikovi zničit kariéru (oznámení na policii, donášení bulváru), prostě pokus o character kill. V podstatě nás to odsuzuje k tomu šoupat nohama, přikrmovat nepřizpůsobivé ze svého a sledovat, jak nás pomalu přečíslují a společnost imploduje. Jak říkáš, Vietnamci jsou oblíbení a má to svůj důvod, když srovnáš jejich chování s chováním probírané skupiny, je to den a noc.
Vycházíte z teoretických situací.

V popsané zkušenosti dělali bordel arabové, a jen se tak podíleli na negativním obrázku, který tu (a zvláště v Teplicích) mají. Pokud chtějí změnit obrázek o sobě, tak at se dle toho i chovají (viz zde oblíbení Vietnamci). Rasimus tu není jen tak, ale přirozený obraný mechanismus (tedy je logické, že danou skupinu označím nálepkou arabů abych varoval, v ČR před českou pakáží varovat nemusím...).

Je ale vtipné, že se člověk na fóru spíše setká s obhajobou lidí co dělají bordel (a pokazí film) a ještě je nařčen že je špatný :)).
@Paul (10.05.2017 00:13): Preto som sa pýtal, či keď máš skúsenosť s Čechmi, tiež píšeš o "českej pakáži", anžto pokiaľ si nechcel zdeliť nejaké rasistické poučenie o barbarskejšej a nevychovateľnej povahe Arabov, tak poznamenávať, že išlo o Arabov je podobne zbytočné ako podotýkať, že zmrd, ktorý ma včera okradol, bol čiernovlasý. (Alebo inak... volil by si podobnú formuláciu, keby išlo o "židovských zmrdoch"?)

A že viac ľudí má skúsenosť s nejakými inými hulvátskymi Arabmi nevypovedá skutočne nič okrem toho, že medzi Arabmi sú vskutku nejakí kreténski hulváti (opäť, je ich polmiliardy), čo taktiež nie je nejaké zdieľaniazhodné groundbreaking múdro.

A mrzí ma to, ale skutočne si tam nemusím vkladať žiadne svoje SJW teórie, aby to bola bežná skúsenosť každodenného rasizmu od nebielych ľudí. Že sú pravidelne primárne charakterizovaní skrz svoju rasu, a všetko, čo ktokoľvek z nich učiní, koná nejak v mene celej svojej rasy.

@Gordon (10.05.2017 00:58): Hoci ako človek z relatívne dobre zabezpečenej strednej triedy som mal to privilégium, že som mohol rok prebývať za veľkou mlákou, kde som chvíľu býval jak vo východnom Harleme, tak v prevažne černošskej brooklynskej štvrti, necestoval som všeobecne úplne málo, a dokonca som tu vzácnym exemplárom, anžto som predpokladám ako jeden z mála tu dokonca aj intenzívne komunikoval aj s tými bájnymi uprchlíkmi, a videl som ich nie jedného, ale tisíce, a nielen to, ale navyše pracujem na hotelovej recepcií, takže s cudzími rasami a etnikami sa stretávam tak trochu každodenne, ale máš pravdu, na teba sa čo do kontaktu s cudzími bytosťami nechytám. Nehral som totiž Mass Effect.
@Paul (10.05.2017 00:13): Tyhle chytráky miluji, žádné cizí etnikum/rasu v životě neviděli a všude rohlašují že to jsou předsudky/rasismus a následně tě nazvou rasistickým fašistou za to že ti Arabové "kopali" do hlavy.
@Flowerpot (09.05.2017 23:57): oh fuck off. To že jsem je nazval arabskejma zmrdama (protože to jsou arabové, a k tomu zmrdi) nijak nevylučuje existenci zmrdů jinejch národností či etnik (předpokládal jsem že to je self-evident) a ani to neznamená že si myslím že jsou všichni arabové stejní zmrdi jako tahle pakáž na kterou jsem narazil (přestože, jak jsem psal, nejsem zdaleka jedinej s podobnou zkušeností specificky s nimi). To si dokresluješ svoje sociálně spravedlnostní teorie kde nemaj opodstatnění.

...ikdyž, když mi bylo 11 let a dva cikáni mě bez jakýkoliv provokace zbili za to, že jsem šel po ulici, tak to ve mně určitou obezřetnost vůči budoucím střetnutím s jejich etnikem vyvolalo - ach ten anekdotickej rasismus. Uznávám že existuje.
@Paul (09.05.2017 23:49): No vidíš, ja som hulvátskych divákov zažil mnoho ráz. A to nielen v kine. Čo za neznesiteľné hlučné skupiny som si v mojom strastnom živote vytrpel napríklad v hromadnej doprave! A teda nie som zďaleka sám, kto má tu podobné skúsenosti. No čo na to povedať, Česi, zmrdoidná pakáž, ktorá sa nedá vychovať... alebo by človek mohol zapojiť svoje magické rozumové superschopnosti a nečiniť z piatich (ešte raz, piatich. číslo tak gigantické, že sa nám toľko prstov zmestí na ruku) hulvátov reprezentantov polmiliardového (a teda toľko prstov sa nám na ruku rozhodne nezmestí!) etnika.

Ale zase je to pekná ukážka, ako vzniká a pestuje sa anekdotický rasizmus v praxi, no. (Pointa je, že keby šlo o tunajších domorodcov, tak teba ani ostatných vôbec ani nenapadne ich správanie odvodzovať z ich rasového či národnostného profilu či o rasovom charaktere hocijako uvažovať. Na to musia byť tí ľudia hnedí či inak "iní", aby sa v hlave spustili tieto brilantné rasistické závery. AKA mechanizmus rasizmu v praxi.)
@Flowerpot (09.05.2017 23:43): no právě že pointa je v tom, že za ta léta co chodím do kina (za poslední např. tři roky cca 50 návštěv) se mi podobně negativní zážitek nestal a araby jsem tam nikdy neviděl, až dodnes. A bohužel nejsem sám kdo s nimi má podobné zkušenosti.
@Paul (09.05.2017 23:38): Dúfam, že keby sa ti to stalo s domorodými divákmi (a hoci by tomu človek neveril, tak hulvátskych bezohľadných kreténov sa nájde nemálo aj v českých luhoch a hájoch, sám som to párkrát zažil!), tak tiež nezabudneš furt akcentovať, že išlo o "skurvených čechov" a "českých zmrdov". Nech je to fér.
@Shoggot (09.05.2017 23:25): Omar je večná seriálová láska, to sa vie. Vytvára navyše naprosto skvelý žánrový kontrapunkt, jak je tým až archetypálnym romantizovaným antihrdinom v tom surovo realistickom univerze. A funguje to náramne.
@Drolin (09.05.2017 22:29): Každou zdravě smýšlející přítelkyni přece musí ohromit stoický klid, jímž se její partner vyrovnává se skutečností, že jí skupina borců ze zadní řady hazí popcorn do vlasů.

Zase bych to nehrotil. Parta asi pěti arabských přátel si vyjde do kina a mrzoutský našinec jim závidí, jak se umí na rozdíl od něj odevzdaně bavit. Už to tu bylo mnohokrát.
@Paul (09.05.2017 21:21): "za náma seděla"

Doufám, že ti společnost dělala přítelkyně. Prožít si takhle vypjatou multikulti experience s dražší polovičkou, vztah jistě pouze utuží. (Snažím se na tom najít něco pozitivního.)
GOTG2

6/10 (prvnímu dílu bych dal 9)

První polovina skvělá, vtipná, bavila, ikdyž zamrzely občasný promarněný camea (Stallone, Chibbs ze SOA). Ale druhá bylo jedno velký nekonečný přepálený klišé melodrama který mě místy skoro fyzicky bolelo. A fakt nechápu proč božího Kurta Russella museli kompletně prosrat zrovna takhle.
A jako by to nestačilo, ze mě tahle návštěva kina udělala rasistu, protože za náma seděla skupinka zkurvenejch arabů. To bylo poprvý co jsem je takhle zažil v kině a nebylo to hezký - kopání do sedaček, neskutečně otravnej smích i tam kde neměl bejt, mluvení v tichejch scénách, hlasitý žraní/olizování prstů/prdění - no prostě všechno to nejhorší, čemu jsem se doteď v kině vyhybal, koncentrovaný do jedný skupinky asi pěti arabskejch zmrdů.
Vypadá to dobře a Villeneuve zatim nezklamal, takže kino to jistí :)
@Cobot (08.05.2017 21:00): Jj, vypadají jako schopní protagonisté. To je absolutně proti myšlence Blade runnera! Lovec Androidů musí být totálně neschopný a zachráněný deus ex machínou!