Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Kultura

Co se překvapení v akčním žánru týče, nic pro mě asi nepřekoná Universal Soldier 4 (akční scéna, ale pozor, trochu spoiler). Už třetí díl byl hodně dobrý, ale nejnovější přírůstek v sérii je ještě k tomu nečekaně ambiciózní. Kdo by to směšném (ale přesto mírně zábavném) druhém dílu čekal. O dvou direct-to-video pokračováních ani nemluvě, to už bylo úplné dno akčního filmu.
@M.a.t.t. (01.08.2014 15:25): Tak to hej s tym zase plne suhlasim.
Maloco sa vyrovna behu minovym polom ci hadzaniu babatok do horiaceho domu a strelbe zo 14mm MG :-).

Zrovna Rambo 4 bol jedno z najvacsich prekvapeni za posledne 10-rocie. Clovek cakal smiesnu trapnu somarinu a dostal jeden z absolutne najlepsich akcnakov za poslene desatrocie.
@M.a.t.t. (01.08.2014 13:59): Tak mne sa pacili 1 aj 2. 3 trochu menej ale celkovo dost OK. Zato 4 mi prislo uz vyslovene ako somarina. Napr. taka postavicka toho pivnicneho super-hackera to uz bol fakt vrchol.

Cize zaver znie, Matt odporuca pozriet film DH4, Mazar neodporuca pozriet film DH 4.
@mazar1234 (01.08.2014 13:45): Obávam sa, že ak fanúšikovi, ktorý si žiada akčný film odporučíš 12 angry men, asi na teba bude pozerať ako na vola. Držme sa radšej akčných filmov.

Die Hard 4 nie je žiadna tragédia a za tým si si stojím. Poznám obrovské množstvo horších akčných filmov, to len niektorí fanúšikovia prvého dielu nevedia prehltnúť zmenu prístupu. Takže skúsme nepristupovať ku všetkému ako ku sračke a ponechávať si to pre filmy Uweho Bolla a podobne. Toto slovo sa v poslednej dobe strašne nadužíva fanúšikmi, ktorí sa chcú ukazovať ako strašne nad vecou ;)
@M.a.t.t. (01.08.2014 09:51): "by mal povinne zhliadnuť päťku, aby 4 spätne docenil..." - toto je velmi nebezpecny pristup k veci, lebo ked pojdes dalej a dalej tak skoncis po krk zahrabany v totalnych hovnach.
napr. ja ti na to odpoviem "by mal povinne zhliadnut Robot Monster aby 5 spatne docenil" :-).

Preto je lepsie ist na to "zhora", tzn. ako prve si pozriet 12 Angry men a potom len ostatnym filmom udelovat titul sracka/vacsia sracka/super sracka/mega sracka/giga sracka :-).
Nejhorší je, že ten syn z pětky bude hrát Johna Connora, to je výsměch. Ale ten film byl fakt hroznej, od děsných výkonů tohodle herce, přes příšerné a zbytečné CGI, po father-son momenty, při kterých jsem se trapností uvrtával do sedačky.
@Paul (31.07.2014 16:58): To je krásnej hejt, pod kterej se nelze nepodepsat, protože je pravdivej.

Oni ty filmy dělaj pro "obyčejné lidi" a na hráče serou, ale i pro obyč. diváka je 99% herních adaptací příšernost.
Každý kto kritizuje 4 diel (ktorý je imho dobrý, pokiaľ človek pristúpi na to, že akcia sa od realističnosti prvého dielu preklopila niekam inam), by mal povinne zhliadnuť päťku, aby 4 spätne docenil...
@M.a.t.t. (31.07.2014 17:22): Taky to absolutně nechápu a upřímně mě to mrzí, toho člověka by měli zabanovat. Podělat Die Hard 5 byl fakt zločin. Přitom natočený to opravdu nebylo zle, ale ten scénář...
Fuck ted jsem koukal, ze druha serie true detectiv bude s nejakejma posranejma ichtylama ..A uz tady vidím ty posrany nesmysly, ze ty dva homousi se k tomu hodí víc a budou držet krok. Snad to tak nebude. .. Jen sem vyjadril, ze je to na shit tak easy !

To už bych radši viděl v druhou serii Noomi Rapace s Evou Green
@Paul (31.07.2014 16:58): Skip Woods je pre mňa obrovskou záhadou a nechápem na základe čoho má v Hollywoode takú dôveru, že mu pravidelne zverujú pomerne veľké projekty. Jeden by čakal, že po tom ako spackal inak réžijne obstojnú piatu Smrtonosnú Pascu, že jeho kredit upadne, ale zatiaľ to tak nevyzerá. Ten človek asi podpísal zmluvu s diablom. :D Pritom akonáhle nepíše scenár sám, výsledok je razom lepší :)
Hitman film mě regulérně nasral před těmi pár lety. Na latinoreviews jsem četl velmi pozitivní recenzi scénáře (unikl) od nějakýho fanouška hry, tak jsem se opravdu těšil, zvlášť když to měl produkčně pod palcem Luc Besson, tvůrce nejlepšího Hitman filmu všech dob (Leon).

Bohužel, místo stylového filmu kde je 47 tichý zabiják, využívající strunu a vraždící tak aby to vypadalo jako nehody, jsem se dočkal typicky béčkový akční slátaniny s nesmyslným příběhem, dementní Kurylenkou v hlavní roli, a Timothy "Cancer Kid" Olyphanta, jehož Justified naprosto zbožňuju a jako herce ho mám rád, ale na 47 se zkrátka se svým babyface absolutně nehodil. Ten filmovej potenciál co ta značka má je neskutečnej, ale kreténi to prostě nebrali vážně, hry ani nehráli a vůbec je to nezajímalo. I Timothy samotnej tu roli vzal jen kvůli tomu, že mu zrušili Deadwood a on potřeboval prachy na splacení baráku.

No a Hitman dvojka je ještě větší komedie. Nejdřív chtěli roli 47 dát Paulu Walkerovi, kterýho mám zase rád (Running Scared, geniální film), ale absolutně vůbec se jeho boyband look na 47 nehodil, no a když umřel tak je nenapadlo nic lepšího než to dát Friendovi, kterej bez vlasů vypadá snad ještě hůř než tehdy Olyphant.
Scénář píše stejnej kretén jako u jedničky (Skip Woods) a režíruje to debutant, a na prvních fotkách zase akční pózy s ženskou za ruku.

Takže ne-e, Hollywood ať jde s tímhle do hajzlu. Kreténi.

Už aby se aspoň ti IOI vzpamatovali a po odkloněném Absolution přivedli Hitmana tam kde má být. Díky bohu že dostali rozum a do Absolution vzali opět Batesona, který prostě je 47, period.
@Drolin (31.07.2014 11:23): Absolutně neberu jako argument, že hra by měla zůstat hrou. Knihy doplňující universum hry se dělají odnepaměti a funguje to parádně. Knihy Gears of War jsou naprosto úžasné a ne, nehodily by se jako hra. To samé Halo a tuny dalších her, dokonce i ten Hitman.
Když to jde zknižnit, nechápu, proč by to nešlo zfilmovat. Problém není v příběhu, problém je v tom, kdo dělá ten film.


Vyprávět příběh jde mnoha způsoby. To že je příběh ve hře neznamená, že nejde zfilmovat - jen se musí vyprávět jinak.
'Filmovější než film' - nadsázka, dost často použité v případě, kdy hra si tolik dává záležet na své filmovosti, až to koliduje s gameplayem (viz začátek Driver: San Francisco); omezení gameplay zážitku pro cinematic zážitek
@special_plan (31.07.2014 12:00): Berieš to zbytočne vážne :) Ak sa snažíš frázu "filmovejši ako film" analyzovať z logického hľadiska, tak ti samozrejme nemôže dávať zmysel. Filmy sú filmy a hry sú hry. To nie je o tom, čo čakám ja, film je stále filmom, aj keď je poloamatérsky a natočený na ručnú kameru, ale asi sám uznáš, že na teba nebude pôsobiť z filmového hľadiska tak dobre, ako animácie niektorých nových hier. Aj mnohí tvorcovia hier k nim skutočne pristupujú tak, akoby točili plnohodnotný film - aj keď ho samozrejme netočia a ide len o časť celku. Asi takto som to myslel. Ide teda skôr o subjektívne cítenie, ktoré spomenul Walome (dík) a objektívne to zmeraťnemôžeš. Inak máš samozrejme pravdu, ale niečo mi hovorí, že sa vlastne chápeme, akurát sa na to pozeráme z odlišného hľadiska. ;)
@Walome (31.07.2014 12:31): Změřit to nelze, film jako médium to ale definuje. Film je vždy 100% filmový, hry můžou být filmové pouze částečně. O dojem jednotlivce se jedná například při porovnávání různých her ("The Last of Us je filmovější než Pac-Man").
@special_plan (31.07.2014 12:10): Jde mi o to, že nemůžeš změřit neexistující filmovost, takže se jedná jen o dojem jednotlivce. Takže klidně můžeme tvrdit, že takový Last of Us, je filmovější, než film, když to tak cítíme.

Pokud žijeme v době, kdy hra může být interaktivní film, můžeme žít i v době, kdy filmy nejsou dost filmové.

(*prkotina*
@M.a.t.t. (31.07.2014 11:42): Reaguješ na něco, co jsem nenapsal. Nikde netvrdím, že hry nejsou nebo nemůžou být (částečně) filmové. Ty ale větou "viaceré hry sú filmovejšie ako samotné filmy" tvrdíš, že číslo 1 je někdy více 0 než nula samotná. Což je absurdní. Že ty od filmu jako média něco očekáváš, ještě neznamená, že když to film nemá, není "filmový". Už k tomu nemám co víc dodat.
@special_plan (31.07.2014 11:23): Pretože som čakal, že ti to dôjde. To nie je úzka definícia, film je médium vsádzajúce na všetky zmysly, narozdiel od knihy, ktorá stimuluje tvoju fantáziu. Od filmu sa logicky čaká aj patričný audiovizuálny záźitok a toto sa netýka iba blockbusterov, čize rozhodne nemám na mysli kvantitu trikov. Mnohé hry dnešnej doby sa im vo viacerých aspektoch vyrovnávajú (Pozri si napríklad Last OF Us zostrihaný do podoby filmu a pochopíš). Ak stále nechápeš v čom spočívá "filmovosť" mnohých hier, už ti to nemám ako lepšie vysvetliť...

@Drolin (31.07.2014 11:23): Ťažko sa na túto tému baviť s niekým, kto z princípu tvrdí, že "herná atmosféra so živými hercami nefunguje", pritom v realite môžu skutoční herci nahrávať svoje herné scény v štúdiových ateliéroch. Nikto nechce baťovsky nasekané adaptácie, viac než čokoľvek si mnohí fanúšikovia hier prajú, nech sa ich ujmú kvalitní tvorcovia, ktorí vedia čo robia. Tento dojem napríklad zatiaľ nemám z ohláseného Assassin's Creed, ktorý údajne nemá mať veľa spoločného s predlohou a to sa na ňom paradoxne podieľa samotný Ubisoft. Ale to sa samozrejme môže zmeniť.
@M.a.t.t. (31.07.2014 11:18): Stále nechápu, jak může být hra (v jakémkoliv smyslu) filmovější než film. To máš asi nějakou úzkou definici toho, jak má filmovost vypadat. Proč nenapíšeš rovnou, že filmové adaptace někdy působí lacině a méně zajímavě než cutscény ve hrách?
@LIUWIL (31.07.2014 10:54): To je ale zcela zbytečné, když by to daleko lépe fungovala jako hra - ukázaní něčeho nového ať je necháno na případná pokračování hry. Zbývá tak přesněji pojatá inspirace filmu hrou, která s ambicí "stravitelny jak fanousky, tak beznym divakem" může klidně vzniknout (při nárocích běžného diváka), i značně komerčně uspět, ale zbytečností této vynaložené práce mohou konkurovat jen knihy na motivy videoher. Tedy pokud nemají daní fanoušci videoherních sérií altruistické potřeby zlepšit životní úroveň filmových producentů a společností, kteří se jaksi k té značce dostali.

@M.a.t.t. (31.07.2014 10:55): Má, není však důvod ji ihned, nebo kdykoliv jindy, převádět na plátna. Ambice "přivaření si polívky" ze strany kinematografie na videohrách je jev, který se objevuje stále překvapivě málo, a to kvůli velmi slabým filmům (pokud je vrcholem Silent Hill... :), může však velmi snadno přerůst např. "komixové opojení", hltící jeden brak za druhým. To, zda by bylo ideálním stavem vídat v kině během roku baťovsky nasekané adapace Battlefieldu, CoD, Diabla... je už na uvážení každého.
@special_plan (31.07.2014 11:15): Hry sú často filmovejšie (v zmysle vizuálu) ako viaceré časté pokusy o adaptácie hier, ktoré trpia menším rozpočtom, podieľajú sa na nich menej skúsení ľudia a výsledok pôsobí lacno a nezaujímavo.
@special_plan (31.07.2014 11:03): Mnohé hry dnešnej doby skutočne bazírujú na čo najfilmovejšom looku. Stačí si pozrieť na youtube cutscény vybraných cinematických hier a vnímať ich po réžijnej stránke, všímať si pohyby kamery, výpravu, hudbu, či celkový cit pre detail, ktorý z nich sála. Výsledkom sú často opojné animačky, ktoré určite stáli nemálo financií, ale pôsobia ako časť filmu. Nakoľko hry vsádzajú aj na audiovizuálny zážitok, tvoje tvrdenie by som si ešte raz premyslel.