Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@Sarno (01.02.2022 19:58): za mě má Embracer pod sebou dost zajímavých studií. Warhorse, 4A Games, Piranha Bytes, Dambuster, Flying Wild Hog, Volition, Saber, Aspyr

MS má Obsidian, Bethesdu, inXile, Arkane, Playground, Ninja Theory - taky slušnej haul.

U Sony mě zajímá hlavně Naughty Dog a Sucker Punch, v menší míře Guerilla, Insomniac a Santa Monica.
@Sarno (01.02.2022 20:04): a ano, Sony je japonská, já vím. Ale jde mi o to, že se globálně aplikuje model, který tam mají a díky kterému ví John Oliver, o čem dělat každý týden epizodu, protože je to vlastně furt to stejné dokola.

A jo, prostě se to asi stane v kapitalismu automaticky. Bez těch zlých regulací. A je už asi jedno, jestli je to Rus nebo Američan.
@Dan9K (01.02.2022 19:49): Tak zrovna Embracer Group je švédská firma :D Takže to, že by tohle bylo primárně z USA je nesmysl .

Navíc bych to neviděl tak černě. pořád existuje hromada herních studií, které jsou jim kvalitou víc než schopny konkurovat. Plus tu ještě máme indie scénu.

A upřímně to, že něco vlastní velká korporace ještě neznamená, že to studio začne zničehonic produkovat odpad. Je hromada studií, které vlastní nějaká korporace a stále dělají dobré hry.

Primárně spíš záleží na lidech než na podobě systému.....

EDIT: Jen malá perlička, takováhle konsolidace není jen čistě znakem západu....Stačí se podívat, co všechno vlastní např. ruský Gazprom :D
@Paul (01.02.2022 19:41): To sice jo, ale zase mají net worth nějakých 11b USD, což nic extra (v porovnání s Microsoftem nebo Sony např.) není. Plus u nich navíc vidím studia jako Volition, které snad poslední hru vydalo někdy 2014 (kdyžtak mě opravte).
@Paul (01.02.2022 19:41): no je to smutný pohled. Je to vlastně stejný, jako to mají v USA u všeho. V USA mají skoro všechno (napříč obory) pod palcem 2-3 megaobří firmy, ovládají v tom oboru všechno, nové firmy okamžitě pohltí. A nejhůř je na tom zákazník. Kartelové dohody, totalitní praktiky a kvalita služeb nízká. A je jedno, jestli jde o internet, léky, protidrogovou léčbu nebo hry.
Tak nám ten jejich systém vnucují stejně jako všechno ostatní, protože oni to přece mají všechno nejlepší...
@Ringo (01.02.2022 18:58): Částečně máš pravdu. Ale pak tu jsou čínský značky, o jejichž šmírování skrz telefony apod. se už napsalo dost. A to je pro mě dost velkej důvod nic takovýho nebrat.
Pořád se v lecčems dá bez čínskejch šuntů obejít.
@Dan9K (01.02.2022 18:37): Jo, mě taky bylo líto, když zanikaly firmy typu SSI nebo se nějak vypařily Micrprose, Sierra atd, Ale zase kdyby ta firma nezanikla, tak už by dělala kdo ví co. On ten zánik nebyl jen tak. Mohl se rozpadnout tým, dojít nápady.... Když si vezmu Raven Software, ti mají i moderní produkci a co z toho mám, když se mi od nich líbil Black Crypt, Shadow Caster a pak přešli ryze na modernu, nejprve 3D střílečky, které ještě v případě Hereticu a Hexenu jakž takž respektuji a pak už nestálo za řeč snad nic.

Ale i kdysi to bylo o produkci a vydavatelství. ale obvykle se pojily docela dobré firmy, Westwood s SSI třeba, Sierra s Dynamixem atd. Pak se ale z her stal mega průmysl a to co jsem měl rád šlo obecně do kytek. Proto se malino divím, že se dneska diví a dělá se halo, že nějaký ještě větší moloch polknul jiný moloch a pod. Přijde mi to v současném stavu....a zase napíši to slovo, fuk.

Jenom aby zase nedošlo k nedorozumění, domyslete si každý, komu se nelíbí, co jsem napsal, 1000x IMHO, mně se to psát nechce ;-)

@včelka (01.02.2022 18:55):  Technicky v tom rozdíl je, principiální nikoliv. Každá fabrka, co přenese výrobu do Číny odevzdává Číně know-how, živí ji a bohužel spoléhá na levnou pracovní sílu, čemuž pak odpovídá i kvalita. Takže, ekluje-li se ti Čína, zkontroluj, co vše tam bylo vyrobeno a vyhoď to.
@Ringo (01.02.2022 18:23):  Dobře, zrovna hry nejsou to nejpodstatnější, koneckonců je člověk nemusí hrát vůbec. Ale vzhledem k tomu, kolik lidí je hraje, tak je prostoru pro šmírování víc než dost, takže nakonec zas tak nevinný taky bejt nemusej.
Pokud jde o tvou poznámku o holobytu... Je to častej argument, ale pořád doufám, že je rozdíl, jestli je v Číně něco "jen" vyrobenýho anebo jestli jim patří ta firma. Krom toho se tak jako tak snažím, tam kde je to možný, kupovat věci tuzemský nebo aspoň evropský výroby. Těch důvodů je víc.
Já se pamatuju, že když mi na tom ještě víc záleželo, tak vždycky, když jsem měl rád nějakou herní firmu a ta byla koupena, tak to vždycky znamenalo čistokrevný zánik úplně všeho, kvůli čemu jsem tu herní firmu měl rád. Možná už je ta situace jiná, než byla na přelomu tisíciletí.

Jinak to ale mám celkem jako Ringo. Kdyby už nevznikla ani jedna nová hra, tak budu mít až do smrti pořád co hrát.

Ale ono je to ostatně to samé i u hudby, literatury nebo filmu. Je to toho tolik, že mi nestačí deset životů, abych stihnul všechno, co chci.
@včelka (01.02.2022 18:13): Ale jo, může mi to vadit třeba u jídla, kdy pravidelně chodím do krámu pro něco, pak krám někdo koupí a dělá to pak jinak a už mi to nechutná a musím hledat něco jiného, nebo třeba u průmyslu, který nás dělá v něčem soběstačnými a jedinečnými a prodá se to někomu, kdo to schválně zničí, protože to byla pro něj konkurence, může mi vadit, že se prodá naše distribuce naší vody třeba Francouzům a pod. Jen u těch her mi to přijde takové jakože na život vliv nula prostě a strašně se to řeší.

Jinak co se týče Číny, to bys musel bydlet v holobytu a nemít nic.
Taky si nemyslím, že je jedno, kdo koho kupuje, obzvlášť pokud to může směřovat k tomu, že vzniknou nějaký monopoly... A to ať jde o cokoli, samozřejmě nejen o hry.
Jinak pro mě je důvod na něco zanevřít třeba to, že to koupí čínská firma, u softwaru to platí dvojnásob.
@Marles (01.02.2022 16:47): Budoucích her...nevím, možná je to asi tím, že mě to vůbec fakt netankuje :-) Her je fakt milion a v budoucnu si pořád budu moci nějaké zahrát, nelpím na výtvoru nějakého jednoho studia, které možná někdy bude mít nějaké budoucí hry a možná taky ne.

@SilentWolf (01.02.2022 17:16): Ale já se fakt nikde nic nesnažím zahnat, ani nevím, co bych kam zaháněl, a ani jsem si pro nic žádnou onlineovku vybrat nemohl, nevím, co to je Destiny 2. Jen prostě nerozumím tomu zápalu rozebírat, co kdo kde koupil a co to přinese do budoucna. Možná se na to dívám moc pragmaticky a proto mi to fakt fuk je. Jakože jsem tedy nic neřekl, neměl jsem do toho vstupovat.
@Sarno (01.02.2022 11:12): Je to možné, moc tu hru nesleduju. Jen se to nabízí někdy do budoucna. Případně pokud dělají novou IP, tak bude beztak taky f2p. Nebo jak píše Jab, budou dělat něco jiného. Nabízí se filmy, když má Sony s nimi takové plány do budoucna...
@Fritol (01.02.2022 10:49): Jo, to nepopírám, ale to se ani navzájem nevylučuje :)

Podle mě nemají důvod dělat Destiny 3, jelikož dvojka jako "framework" pro veškerý dosavadní content stačí. Navíc mají v plánu dělat razantní overhauly pro jednotlivé classy. Do toho by se nepouštěli, kdyby měli interně v plánu dělat další díl.
@Fritol (01.02.2022 10:49): Ono je otázka, co chce vlastně Bungie dělat a zda se to vůbec bude týkat her:
"Both companies stated that the deal would not affect platform availability or exclusivity for Destiny 2 but instead was geared towards media beyond video games that Bungie had been interested in pursuing for some time."


@BUMTARATA (01.02.2022 10:51): No bylo by fajn, kdyby hry zcela neopustili. ;) Možná ale tou citací výše mysleli nějaký Destiny seriál, kartičkovou hru či tak něco...
@Jab (01.02.2022 10:45): Když Bungie opustili Activision, tak si ubránili práva na Destiny. Ale především teď dělají i na něčem úplně novým. Tak jako tak se všichni dušují, že to bude na Bungie, kde bude chtít svoje hry vydávat.
@Sarno (01.02.2022 09:52): Tak Destiny 2 je jedna z nejhranějších f2p her aktuálně. Jako investice je to rozhodně fajn a asi i velmi rychle návratné, kór pokud dělají trojku. O nějakém souboji s Xboxem ale nemůže být řeč, protože z tohoto hlediska je to nepodstatné studio/značka. O což jim asi ani nejde, někde jsem viděl, že budou dál vydávat multiplaty, což by dávalo smysl u f2p her.
Bungie navíc i podléhalo Activision, ne? Mají btw práva alespoň na Destiny? To by pak nebylo zase tak málo. Alespoň něco.
@Sarno (01.02.2022 09:52): Tak u Sony dávají dost okatě najevo, že Bungie to pravděpodobně nekončí. Klidně tedy může brzy dojít třeba i na ty Square Enix . ;c) Nicméně, nejsem zastánce monopolizace, resp. soustředění veškeré moci, peněz, vlivu a všeho co s tím souvisí do jedněch rukou, takže mi je celé toto počínání dost proti srsti. Nic s tím ovšem nenaděláme, takže jak píše rikuhahl, můžeme celé toto divadlo pouze s pobavením, podivem, či úšklebkem sledovat.
Osobně mi nejde do hlavy, proč zrovna Bungie. Jak už tady někdo napsal, tak

1) Práva na HALO vlastní Microsoft přes 343 studio

2) Hodně skilled developerů z Bungie odešlo, takže drtivá většina talentu je pryč

3 Prakticky jediná aktivní IP kterou Bungie má je Destiny 2, což je velice průměrné FPS (takový spíš daily simulátor s nevyváženým PvP, já to hraju víceméně jen kvůli přiběhu :D )

To si spíš mohli koupit Square Enix nebo něco podobného.....
@rikuhahl (31.01.2022 21:19): No nevím jak moc velký konflikt by tohle byl. Microsoft to co zaplatil za ActiBlizz vydělá zpět během jednoho roku (nedávno vydali financial statement), kdežto Sony si o takovém budgetu může nechat zdát :D
To je gól, na PS5 se mi samy od sebe z ničeho nic smazaly některé nainstalované hry (asi 5 her). Jedná se jak o PS5 diskové, tak digitální verze. Co je to za kouzla? Udělali jste někdo podobnou zkušenost? Nevěřícně zírám. :c)

EDIT: Teď si tak k tomu vyhledávám něco na netu a je tam podobných zkušeností povícero. Prý tato chyba provází PS5 od samého počátku a Sony do dnešních dnů nenalezla způsob, jak to opravit. Takže místo hraní kompletní reinstal cca 200GB, moc fajn zábava... :c(