Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Aktualizace 2023.1: Vylepšení homepage, opravy a další vývoj

Přinášíme další menší aktualizaci Databáze, která se kromě oprav soustředí i na přístupnost webu pro nováčky a úpravy v monetizaci, které předurčí další vývoj do budoucna.

Novinky a změny

- Nepřihlášené homepage nově vévodí přehled her, o kterých se aktuálně nejvíce diskutuje
- Na reklamní bannery nově narazíte i mezi diskuzními příspěvky
- Vylepšena optimalizace webu pro vyhledávače
- U přidávání nové hry již není PC přednastaveno jako výchozí platforma (http://dbher.cz/dp351106)
- Odebrán Twitter/X - modul na domovské stránce (nebyl podporován bez přihlášení na síti), odkaz v patičce, sdílecí tlačítka v profilech i nastavení sociálních sítí
- Přidána podpora nových sítí v sekci "Kontakty & sociální sítě" v uživatelském profilu, konkrétně:  gog, uplay, reddit, battlenet a epicgames

Opravy

- Opraveno nefunkční nastavení soukromí na "Všichni návštěvníci" (http://dbher.cz/dp346073)
- Opraveno nefunkční nastavení soukromí pro zobrazení celého jména v seznamu uživatelů (http://dbher.cz/dp346930)
- Opravena chyba ve filtrování herní knihovničky (http://dbher.cz/dp333786)
- Opravena chyba v generování systémového jména her a vývojářů, které obsahovaly pouze speciální znaky (např. čínské či japonské)
- Editor: při kopírování se u neformátovaného textu nevkládá prefix

Děkujeme všem našim současným podporovatelům, díky kterým mohl tento update vzniknout:

@Bosper, @bukrrCZ, @Bursoft, @Cathan, @Dan9K, @Dunemaster, @Eru, @Failer59, @Fingon, @Freiman, @hatifnat, @Indian, @Jevo83, @JohnCZ, @jvempire, @Keith T. Maxwell, @leebigh, @Marci, @mazar1234, @Mendoza, @oleav, @pajmič, @Paul, @raisen, @Red, @rikuhahl, @Ronik, @stepankoby1, @Steve, @veselykralicek, @ZephyrCZ a @Zoltan


Další vývoj Databáze

Řada z vás se asi po přečtení seznamu novinek bude jistě ptát, kde jsou dlouho očekávané nové funkce jako jsou často zmiňované veřejné štítky nebo podprofily her. Pravda je taková, že po více jak 15 letech vývoje webu jsme společně s @MCZ vyhodnotili, že vydávat nové velké funkce a provádět s tím související rozsáhlé modernizace webu (jejichž implementace si žádá desítky až stovky hodin) čistě ve volnočasovém módu už je pro nás nadále neudržitelné. Na Databázi nám pořád velmi záleží, ale za tak dlouhou dobu se v životě člověka změní mnohé, a nadšení dokáže suplovat nedostatek času a sil jen po omezenou dobu. Toto uvědomění trvalo na naší straně asi o něco déle, než muselo, a mohlo být v poslední době (kdy už frekvence aktualizací viditelně klesala) lépe a dříve komunikováno, což padá na mou hlavu a za případná zklamaná očekávání bych se vám všem chtěl omluvit. Osobně jsem stále doufal, že to "nějak hecneme" a tyto slibované funkce i tak ještě doručíme.

Hlavní problém vězí ve faktu, že se nám Databázi zatím nepodařilo úspěšně monetizovat do té míry, aby se její vývoj částečně profesionalizoval a mohli jsme do něj investovat i část našeho pracovního času (což byl původní cíl podporovatelství). Dlouhodobě totiž příjmy z reklam a podporovatelství vystačí zhruba tak akorát na provoz webu (servery, domény) a ceny do komunitních akcí (festivaly aktivity atp.). Příjmy nad rámec těchto výdajů jsme si v minulosti přerozdělili ve chvíli, kdy vyšel nějaký update, ale jednalo se spíše o symbolické částky, které se nedaly měřit s množstvím vynaloženého času.

Stále však v tomhle ohledu snažení nevzdáváme a myslíme si, že existuje velký prostor pro zlepšení, proto jsme se rozhodli zaměřit tento update právě tímto směrem.

Reklamy
Na Databázi bylo v porovnání s ostatními weby odjakživa velmi málo reklam - vždy jsme k nim přistupovali velmi zdrženlivě, což je sice fajn pro uživatele, ale situaci s financováním to řešit příliš nepomáhá. Nově na ně budete narážet o trochu častěji (nejviditelněji mezi diskuzními příspěvky), nicméně aktuálně to stále chceme zkusit bez těch nejinvazivnějších formátů (vyskakovací okna přes celou obrazovku atp.). Změny budeme průběžně vyhodnocovat a pravděpodobně provádět další úpravy a optimalizace.

Revize podporovatelství
Chápeme, že reklamy mohou být pro řadu z vás rušivé. Proto už náš základní tier podporovatelství na Patreonu (50,- Kč / měsíc + DPH) nabízí možnost jejich kompletního vypnutí. Provedli jsme také revizi všech úrovní podporovatelství, kdy zmíněná základní úroveň "Podporovatel" slouží především k vypnutí reklam, druhá úroveň "Power User" pak odemyká všechny bodové Odměny a další výhody tady na Databázi (uvažujeme i o dalších, které bychom přidali). Tuto úroveň jsme zároveň udělali o něco přístupnější a zlevnili ji z dosavadních 120,- Kč na 100,- Kč měsíčně (+ DPH) a rádi bychom z ní udělali tu nejvyužívanější formu podpory pro uživatele, kteří mají Databázi rádi a rádi by se podíleli na jejím dalším rozvoji. Pokud vám z nějakého důvodu Patreon nevyhovuje, stále platí, že lze přispět i převodem na bankovní účet v případě, že Databázi podpoříte alespoň na 12 měsíců dopředu (stačí mi napsat DH poštou).

Přístupnost pro nové uživatele
V neposlední řadě bychom rádi Databázi udělali ještě více přístupnější novým uživatelům, aby naše komunita rostla a byla co nejživější. Právě tímhle směrem cílí naše úpravy nepřihlášené úvodní stránky, kde se nově hned nahoře nachází přehled her, o kterých se nejvíce diskutuje. Mělo by tak být na první pohled více zřejmé, že se návštěvník ocitnul na místě, kde hrají hlavní roli videohry. Prostor pro zlepšení v tomhle směru je určitě ještě velký, nicméně myslíme, že je to krok správným směrem. Kromě toho jsme také zapracovali i na optimalizaci pro webové vyhledávače, takže by výhledově mělo být zase o něco snazší na DH na internetu narazit.

Všechny tyto změny jsou vlastně experimentem, nakolik se dá zlepšit monetizace webu a tím pádem i možnosti dalšího rozvoje, a to myslím bez nějakých drastických změn, které by nějak ohrozily uživatelský zážitek. V nejbližších měsících pak vyhodnotíme, nakolik byl tento experiment úspěšný, a jaké budou naše další kroky. Zároveň budeme v tomhle ohledu rádi za zpětnou vazbu.

Za sebe bych vás však rád ujistil, že i pokud se situace nezlepší a Databáze poběží nadále v neziskovém módu, tak se jí stále budeme věnovat, zajišťovat její stabilní provoz (v případně nutnosti i na mé vlastní náklady) a společně s celým týmem budeme stále usilovat a co nejlepší naplnění dlouhodobých cílů, které jsme si vytyčili na začátku naší cesty, byť třeba i bez přítomnosti nových velkých nových funkcí. Máme totiž za to, že se nám za ta léta všem společně podařilo vytvořit něco mimořádného, co by mělo být opečováváno a v digitálním světě uchováno pokud možno napořád.

Pokud se situace s financováním naopak zlepší do té míry, že budeme moci do rozvoje Databáze investovat více našeho času, o což oba stále stojíme, budeme nesmírně rádi. Předem děkujeme všem, kdo případnou podporu zvážíte, nebo již Databázi pravidelně podporujete - právě díky vám může být taková, jaká je, a do budoucna ještě lepší. Díky!

Memphis & MCZ

Diskuze ke článku

Teď mi došlo, že Adblock funguje skvěle proti těm reklamám v diskusi. Je pravda, že když je Adblock zablokuje, že z toho nejsou zisky?
Mě v Googlu DH nabíhá v případě, že mé slova jsou podobné diskuzi, ale v takovém případě mě to nehodí přesně na ten příspěvek.
Měl bych poznámku k zobrazování DH ve výsledcích Googlu. V podstatě se mi nestává, že bych při hledání "název hry", případně "název hry recenze" (dva nejtypičtější případy) narazil na odkaz na DH. U nejznámějších titulů je jasné, že si horní příčky ukousnou nejnavštěvovanější herní magazíny. Ale ani u menších titulů, kde třeba české recenze vůbec nevyšly, nebo jen hrstka, tak DH v první desítce prostě není. Přitom je tu popsaná karta hry a často několik komentářů. Část problému je možná způsobená tím, že se to zde jmenuje Komentáře a ne Recenze (ale přejmenování by mi přišlo líto, Komentáře se sem hodí mnohem víc). Možná by to ale šlo nějak ošéfovat, přidat speciální klíčová slova pro vyhledávání, nebo tak něco? Přijde mi to celé zvláštní, čekal bych, že DH má slušnou návštěvnost na to, aby byla ve výsledcích více vidět. O SEO nic nevím, ale bylo by fajn se na to zaměřit. Organická návštěvnost je strašně důležitá, generuje jak zobrazení reklamy, tak nové uživatele (návštěvník -> uživatel -> přispěvatel), tzn. novou krev pro DH.

A ještě mám poznámku k mobilnímu zobrazení. Hádám, že dnes velká část návštěvníků přijde na mobilu. Přitom ale při zobrazení karty hry jsou jednotlivé oblasti u hry skryté v menu vpravo nahoře, kde by to nečekal snad nikdo. Tam bych čekal menu celého DH, ale nikoliv menu konkrétní hry. K některým částem se dá dostat přímo z úvodní stránky (poslední diskuzní příspěvek, nejlepší komentáře, atd), za cenu hodně skrollování, fajn. Ale třeba Zajímavosti, Odkazy a Videa, k tomu se nedostanete jinak než přes to naprosto skryté menu. Takže tady si myslím, že také ztrácíme návštěvníky. I když už nás zvládnou najít přes vyhledávač, tak potom ani neobjeví důležité info ke hrám (pokud jsou na mobilu).

Chápu, že řešení těchto věcí vyžaduje spoustu času. Ale pokud je teď primárním cílem, aby se DH stalo finančně udržitelné (včetně rozvoje), tak podle mě je zásadní zvýšit viditelnost, dostat sem více lidí, a udržet je zde. Na to, jak je DH super, mi přijde na českém internetu strašně nenápadná (přitom třeba ČSFD se to daří skvěle). Nevím přesně jak, ale tohle by to chtělo změnit.
Když jsem v Radě DH četl o připravované revizi Patreonu a zamyšlení nad budoucím vývojem, tak jsem čekal kapku něco většího. Toto vidím jen jako vzdušné zámky.

Líbí se mi Garionova myšlenka v kombinaci s tím co psal feryk. Nejprve striktně oddělit příspěvky na Patreonu od vývoje nových velkých funkcí. Na Patreonu vybírat čistě jen na provoz, odměny v soutěžích a propagaci. Výměnou za rozumné odměny. Nebo jen apelovat na komunitu: "Když už to tady používáte, tak nám prosím něco málo přispějte."

K tomu vytvořit separátní transparetní účet s cílem vybrat určitou částku pro implementaci konkrétní funkce. Neříkám, že první taková funkce musí být veřejné štítky. Buď můžete vyjít z dotazníku, který proběhl před pár lety nebo nového brainstormingu s cílem zjistit co by uživatelé chtěli nejvíce. Nejvíce žádané funkce byste měli nacenit (Chápu, že to není jednoduché, ale stalo by se toho tolik, pokud byste se o pár tisíc sekli?), např.:

Funkce A: 5 000 Kč
Funkce B: 10 000 Kč
Funkce C: 15 000 Kč
Funkce D: 20 000 Kč
Funkce E: 30 000 Kč

Poté orientačně zjistit na co z toho by byli užitelé ochotni přispět nejvíce. A až pak vytvořit a zveřejnit transparentní účet s těmito pravidly:

- Vybírala by se konkrétní částka na konkrétní funkci.
- Vybíralo by se během časově omezeného období. Rok či dva.
- Z veškerých ostatních příjmů (patreon, reklama, humble bundle atp.) byste si měli stanovit ideální měsíční sumu, které byste chtěli dosáhnout. Ta by měla zahrnovat nejen provoz, ale i rezervu pro období nižších příjmů. Cokoliv nad tuto ideální částku byste vy sami posílali na tento transparentní účet.
- Pokud by se cílená částka nevybrala, byly by prostředky rozpuštěny formou odměn v soutěžích.
- Kromě funkce, na níž by se vybíralo, by uživatelé nezískali nic. Ani zlatou hvězdičku za podporovatelství. Prostě nic.

Kromě toho bych na Patreonu revidoval $5 tier. Smazáním:

"Přístup do uzavřené Steam skupiny, ve které budou pořádány občasné herní giveawaye"

protože ty už se dávno nedělají. A:

"Přednostní schválení návrhů na rozšíření obsahu Databáze"

protože se to stejně moc nedodržuje.

Místo toho přidat odměnu novou:

"Možnost přispívat do diskuze O všem a zároveň o ničem"

S tím, že administrátoři by mohli přispívat bez omezení. Ostatní členové týmu DH by mohli diskuzi moderovat, ale pokud by sami nepřispívali aspoň $5, tak by se jinak sami zapojoval neměli. Pro všechny ostatní uživatele by byla diskuze neviditelná. Pokud by se někdo z podporovatelů v této diskuzi porušoval podmínky užívání DH, i jemu by se diskuze zneviditelnila.
Já bych třeba měl rád box na homepage, který by "monitoroval" nováčky, ale ne ty, co se sem přihlásí a nikdy sem už potom nepřijdou, ale jen ty, co si dají aspoň avatara. Líbilo by se mi to nějak ve stylu jako je box nově přidaných her, takže obrázek a jméno. Je jasný, že minimálně půlka i z těch s avatarem se sem stejně už nikdy nepodívá, ale tohle by zaručovalo "chvíli slávy" všem, kdo se tu objeví a udělá aspoň pár kliků. Pro nás, kdo už nováčky nejsme, by nezbývalo než si "slávu" vydobýt jinými prostředky, ideálně prací pro DH ;) Analogicky by bylo fajn mít i box s vývojáři, kterým byl naposled upraven profil, už takhle jsou oproti hrám hrozně "diskriminovaný".

Jinak @Dan9K: zajímavý nápady, ale asi se neprosadí. A prozrazovat achievementy je za mě zločin proti DH, takže to nikdy :)
@Dan9K (22.10.2023 13:35): To druhy. Na to prvni obecne nehraju. A ten achiev za podporovatele, tak s tim souhlasim. Na to jsem zapomnel.

Nenech se znevrvoznit, vsak ty jako tvurci clovek to musis znat, nenechat se odradit vypadmi proti svym napadum. ;) Jen houst napadu!
@Pluto (22.10.2023 12:20)

@Dunemaster (22.10.2023 12:45): tak musí to být věci, který bude plebs závidět, aby si to taky pořídil :-) prostě VIP

tak nevím, jestli se vám to nelíbí z pohledu zezdola, protože chcete rovnostářskou společnost, anebo se vám to nelíbí, protože byste ty výhody neocenili

a teda nevím, co má kdo proti opakovanému splnění achievementu podporovatel, to je věc dost logická, když u ostatních achívů to je.
@Garret (22.10.2023 13:19): Podle mě je to naopak hodně dobrý krok. Pomáhá to hlavně v případě, kdy přijde nějaký nováček a zaplevelí to několikavětnými komentáři, jako kdyby přispíval do diskuze.
@Dan9K (22.10.2023 03:44): - více komentářů od jednoho uživatele se nebude zahrabávat do "další komentář", ale budou všechny stále na hlavní stránce 

to by bylo super. nechápal jsem to už když to bylo zavedeno...
hmm, odměny pro patreony navázané na DH u vyšších šarží..,to se musím zamyslet, já jsem fanoušek! :-)

- tak třeba deaktivace všech mínusů v komentářích :-) (jako já bych viděl, že mi je dali, ale neodečetlo by se plus)
- více komentářů od jednoho uživatele se nebude zahrabávat do "další komentář", ale budou všechny stále na hlavní stránce
- možnost úpravy příspěvku v diskusích i poté, co někdo napíše už další příspěvek (tohle by měl mít asi jen sponzor, to je dost nebezpečné :D)
- prozrazení skrytých achievementů (to by bylo samozřejmě volitelné)
- po první platbě dostane uživatel 50 bodů, pak už ale nikdy nic, To je možná škoda. Aby nevznikla inflace, mohlo by jít jen o symbolické množství. (jednoduše řešitelné "opakované splnění achievementu podporovatel" - 5 bodů. To by vlastně mohli mít úplně všichni podporovatelé) 
- možnost poslat soukromou poštu i lidem, kteří mají nastaveno jen přátelé a tým DH
- 1 (nebo více) odpustek od případného banu ročně
- nemoderované fórum/o všem a o ničem
@feryk (18.10.2023 15:10): Díky za feedback, ten současný plán jsem trochu více upřesňoval tady @Memphis (17.10.2023 14:13), tak snad je to jasnější. Ohledně reklam - myslím že jsme ještě hodně daleko od stavu "zahlcení reklamou", schválně se podívej na svou přihlášenou homepage.

@Dunemaster (18.10.2023 21:10): Jak vidím, tak už jsi to zvládl. :) U epicu stačí odkaz na profil, uplay pokud vím linkovatelné profily nemá, takže ve formátu "Uplay: [jméno]".

@Jumas (20.10.2023 08:15): Jojo, aktuálně je to opravdu pro fanoušky, co chtějí podpořit víc, odměny jsou sekundární. Kredit a klíče úplně nevím, ale promýšlím další typy odměn. Mně by se třeba líbilo více odměn navázaných na DH a možnosti na ní (trochu ve stylu Discordu třeba).

@Fritol (20.10.2023 09:13): Taky ještě nejsou finální. :)
@Jumas (20.10.2023 08:54): Otázka jak moc jsou vývojáři ochotní darovat klíče. Letošní Herní výzva má bídné odměny třeba, takže ta ochota asi moc není. Leda že by Memphis něco nakradl v práci :D
@Jumas (20.10.2023 08:15): Steam kredit mi nepřijde jako dobrá odměna teda. Platit peníze abys na oplátku dostal peníze, akorát míň. :D To by se rovnou o tu částku mohla snížit cena patreonu.
Teď jsem koukal na ten Patreon a tedy úroveň Fanoušek asi moc uživatelů nepřiměje k tomu, aby přispívali o 130 korun měsíčně více, když za to navíc dostanou jen tričko/kšiltovku za rok přispívání a Sponzor také nenabízí moc odměn navíc. Možná by to chtělo něco vymyslet a doplnit to, třeba jednou ročně kredit na Steam v hodnotě 10 Euro (u Sponzora 50?) a podobně. Ale jasně, názvy těch úrovní mluví samy za sebe.
@feryk (18.10.2023 21:05): Já se nezasekavám na googlu, já ti oponuji na to, že "že dám více reklam, je odzkoušený nesmysl. V podstatě všechny servery a všechny společnosti, včetně google nebo facebook dávno ví, že čistě reklamou se vydělat nedá... " Což je nesmysl, protože reklama je jejich gró, dát více reklam je zaručený recept na další prachy, proto teď youtube chce blokovat adblocky. A jak google tak facebook vydělavá nehorázný prachy právě na reklamě, ty mi pak píšeš soukromě, že tak to není, že oni jsou prostředníci... Čistě reklamou se očividně vydělat dá, když to tvoří drtivý podíl na ziscích tebou zmíněných korporací, zboží není to co uživatele používají, jsou to ti uživatelé, to zboží.
Google srovnaváš s DH právě ty, tím, že nadhazuješ mylnou myšlenku a myslíš si, že tahle filosofie platí jak pro megakorporaci, tak internetový webík.

A nevím jestli sis všiml, ale já s tebou vesměs souhlasím, stačí se podívat na Games.cz, to je solidně odpudivá stránka. Jen mi přijde vtipné vytahovat google a fb, pro nějž je reklama hlavní byz.
Píšete:  Přidána podpora nových sítí v sekci "Kontakty & sociální sítě" v uživatelském profilu, konkrétně:  gog, uplay, reddit, battlenet a epicgames 

Jak přidat uplay a epicgames do profilu?
@Gordon (18.10.2023 16:01): nechápem se, mám jiný názor. Google vydělává na milionu dalších věcí a často je jen prostředníkem. Navíc Google bych nesrovnával s DH. :D ALe dělejte si tu co chcete, jestli myslíte, že reklamou zbohatnete, je to vaše věc, já jen hodil do placu svuj názor, netušil jsem, že se někdo zasekne na googlu. :DDDDD
Vlastně když nad tím přemýšlím, byl bych ještě radikálnější a zrušil bych i reklamy. A jak by to vypadalo? 1 ledna bych dal třeba 3 cíle. 1) cíl na provoz (plácnu třeba 2 tisíce, do naplnění fungují i reklamy) 2) cíl na čisté stránky bez reklam (plácnu třeba 10 tisíc, po naplnění zmizí všem registrovaným reklamy, reklamy zůstanou jen u nepřihlášených lidí-více to lidi namotivuje se registrovat) 3) cíl odměny a vylepšení (plácnu třeba 50 tisíc jako odměnu, po naplnění se vrhnete na nějakou definovanou změnu) .... thats all
Jsem tu sice relativně nový, ale myslím, že mám dost zkušeností, abych mohl říct, že vydělat si na život jen tím, že dám více reklam, je odzkoušený nesmysl. V podstatě všechny servery a všechny společnosti, včetně google nebo facebook dávno ví, že čistě reklamou se vydělat nedá... většinou to dopadne tak, že stránky jsou zahlceny reklamou, lidé zhnuseni a více využijí adblocky, takže reálný příjem k počtu reklamy se spíše sníží a nakonec zjistí, že musí zavést nějaké formy předplatného, aby je to uživilo, což ale u menších projektů je defacto likvidační nebo se z toho stane skanzen. Po přečtení článku vlastně netuším co chcete... je to nezávislý a nekomerční projekt, přesto chcete vydělávat... na jednu stranu píšete, že se zaplatí provoz, pak naznačujete že ne.. co je váš cíl zvýšenou reklamou? vydělat si na nájem? píšete, že chcete obětovat pracovní čas, to je co? chcete se tímto projektem živit? nebo chcete mít nějaké odměny za vylepšení? já fakt netuším z toho článku, kolik je vaše představa, že vám to hodí, aby byl čas na nějaké změny. :)) když reklamou vyděláte o 5% víc, tak se nestane nic? když vyděláte o 50% víc, tak něco uděláte? Nevím, jak už tu bylo psáno, mnohem lepší by bylo udělat cíle... mimochodem, máte transparentní účet?? proč nedat každý rok v lednu celoroční cíl... nějaký pěkný graf a odkaz na transparentní účet... s tím, že pokud lidé chtějí změny, tak ten cíl musí naplnit... já osobně bych zrušil i patreony a šel bych jen a čistě do transparentního účtu (neni problém pro patreonáky přispívat tam pravidelně.) a každý by měl přehled.. každý rok bych dal třeba dva cíle... jeden na provoz a druhý na vylepšení jako vaše odměna.. ale já jsem trochu radikál, ale nebojim se toho, celý život dělám spoustu věcí také zdarma ve svém volném čase, tak vim o čem to je. :)
Nabízí se možnost oslovit jiné obchody v rámci spolupráce.

Za mě jsou reklamy zlo, nesnáším je. A trochu mě štve, že jich bude na DH více, ale chápu to. Jen se mi nechce věřit, že z těch reklam jsou takové příjmy.
@Memphis (17.10.2023 14:13): @Fritol (17.10.2023 14:54): Ja som ten link používal, ale v podstate za posledný rok som na humble okrem choice kúpil asi jeden bundle, lebo sa to tam už celkom opakuje (aj hry z choice alebo fanatical atď...), ale je asi možné, že ten link skoro nikto nepoužíva, lebo je to v podstate málo výrazné a ten text nad tou akciovou diskusiou nikto nečíta.
@Memphis (17.10.2023 14:13): k Humble: Ta možnost poslat peníze DH se vztahuje jen na klasické bundly, ne? Myslím že s příchodem Choice toto dost opadlo. A nebo už opravdu dochází počet hráčů na planetě co by ještě neměli neúnosně dlouhý backlog her :D

Jinak díky za post (a taky vyjasnění proč mi zmizela Rada DH :D )
@Memphis (17.10.2023 14:13): Jasně, fér to je, o tom žádná.

Co se Humblu tyče, tak to asi bude sedět, kupoval jsem letos asi dva nebo tři, dávám to tam většinou kolem těch 2-5 eur, nicméně to vypadá, že to tam mimo mě posílají možná tak další dva lidi.

Nemyslím si, že ty nákupy tak moc opadly, spíš mi přijde, že to lidi nekupují přes ten DH odkaz. Možná by stalo za to ty bundly aktivně propagovat jako DH? Já se tu snažím dávat odkazy, ale přijde mi, že tu diskuzi se slevami moc lidí nečte, účastní se jí furt stejní lidi už roky.

Například když je na hlavní straně to doporučení nějaké hry od moderátorů, tak co takhle tam dávat doporučení bundlů? A jasně tam napsat, že nákupem lze podpořit DH. Nebo to dávat do oznámení. Minimálně byste něco takového mohli zkusit, je to minimum práce a pokud by se ty příjmy nezvyšily, tak alespoň víte, že je to chyba Humblu.
@Garion (16.10.2023 13:31): Je to zajímavá myšlenka, ale kromě toho co zmínil @MCZ tam vidím ještě riziko v tom, že by to mohlo mít negativní vliv na současné podporovatelství - nemyslím, že by to dobře fungovalo vedle sebe. A pro mě osobně je daleko důležitější udržitelnost Databáze do budoucna, než implementace jakékoliv funkce za jednorázovou platbu. Kdybychom byli třeba ve stavu, kdy čistě reklamy bez problému zaplatí provoz webu a cokoliv dalšího je "navíc", možná bych o tom uvažoval jinak, ale zatím tomu tak není. I proto zkoušíme tyhle změny.

@Fritol (16.10.2023 14:56): Tak i kdybychom nedocílili nic moc, tak je myslím fér dát vědět, jak na tom aktuálně jsme a jakým směrem uvažujeme, a že pokud se v ohledu financování něco nezmění, tak na ty funkce prostě nedojde a problémy s tím související se budou muset vyřešit jinak, za pomocí nástrojů co máme teď. Hlavním cílem je to za pár měsíců vyhodnotit stylem:

"Ok, z reklam jsme za pomocí těchto změn byli schopni dostat o X% více (a ještě vidíme potenciál tady a tady). V podporovatelství vidíme pozitivní trend (nebo ne). Stabilní měsíční příjem je cca X a reálně to tedy dlouhodobě může zaplatit Y hodin naší práce. Je reálné se s touto časovou dotací pouštět do implementace nějaké větší funkce nebo ne?".

A i pokud odpověď bude ne, tak v tom být transparentní a třeba říct, že ty prostředky budou využity čistě na provoz a vše co bude navíc, tak půjde na komunitní akce / propagaci DH atp.

Co se týče Humble - taky mi to přišlo fajn, ta možnost 100% podílu je na poměry affiliate nevídaná a zpočátku to fungovalo celkem dobře, výdělky za celou dobu jsou tam lehce přes $500 = jeden velký festival aktivity, což je fajn. Nicméně poslední dobou už to spíše skomírá a mám trochu podezření, že to Humble už nějak redukuje (a nebo je jeho sláva už definitivně pryč). Schválně, tady jsou příjmy v měsících za tento rok, pokud jsi tam házel nějaký měsíc víc, tak je někde problém.
Díky za upřímnost, cením si vaší práce a každý malý update je cesta k lepšímu ;) Garionův návrh má svůj smysl a osobně bych byl asi ochotný dát na konkrétní cíl pro mě osobně relativně vysokou částku, ale chápu, že to nejde aplikovat na každý update, ale zkusit by se to určitě mělo ;) Jsem zvědav, jak tahle “nová” cesta DH dopadne.

@H34D (16.10.2023 16:12): To je naprosto geniální nápad, buď by se stal Memphis novým Zuckerbergem, nebo by tu ta diskuze byla (jak si někteří lidé přejí a zároveň by se v ní nediskutovalo, což si přejí další lidé). Každopádně win-win funkce ;)
Co takhle zavést volnou diskuzi o všem a zároveň o ničem, kde by se vkládání jednotlivých příspěvků muselo platit? :)
Největší potíž v přistupnosti pro nové uživatele vidím v tom, že homepage je pro neregistrované hrozně zabordelizovaná zbytečným textem, který natahuje obsah stránky. Já to mám tak, že mám diskuze (třeba) co nejvíce zmenšené, aby se do toho sloupce vešlo co nejvíc, je to tak i hezčí, když ty řádky nejsou odděleny mezerou a textem navíc, který si stejně rozkliknu.
Takový design je zmatečný také pro lidi, co brouzdání po netu moc nefandí/neumí to.
Ten Garionuv návrh mi taky nepřijde špatný. Nebo nějaká jeho obdoba. Netuším totiž, čeho si myslíte, že tímhle updatem a textem výše docílíte. Kdo chtěl platit patreon, ten ho platil, kdo čekal na štítky, tak bude čekat dál, neb jste negarantovali, že se to pohne, když začne platit třeba pět lidi navíc.

Osobně by mě zajímalo, zda vám něco vydělává Humble, což nikde nezmiňujete. Spousta lidi tady ty bundly kupuje imo a od doby, co nestojí 1 dolar, se na nich dají vytřískat dobré peníze. Lidi vám tam mohou poslat klidně celou částku, což je dnes 5-15 eur většinou.

Pokud vám tam lidi nic neposílají, tak bych možná zvážil tuhle možnost připomínat/víc propagovat. Přijde mi to jako lepší řešení, než patreon. Lidi dostanou co chtějí a vy dostanete 5 eur třeba. A to mají nový bundle co týden, mohlo by vám tam chodit víc peněz než nějakých 50Kč měsíčně.

Osobně tam vždycky tu možnost poslat nějakou částku DH dám, když něco kupuju, ale nemám vůbec tušení zda vám ty peníze chodí, jestli to vůbec používáte nebo co se s tím děje…
Štítky a podprofily tu určitě hodně chybí a návrh Gariona mi přijde fajn. Dala by se udělat anketa, kde by byly navrženy nějaké rozumné částky, kolik je který uživatel ochoten za nějakou novou funkci zaplatit. Klidně i konkrétní. Tím by se to v podstatě nacenilo samo a vy byste si řekli, zda vám to za to stojí nebo ne. Samozřejmě to není dlouhodobé řešení, ale konkrétně implementaci těchto dvou, v současnosti asi nejžádanějších funkcí, by to vyřešit mohlo.

Každopádně díky i za současný vývoj a ať je co nejvíce spokojených aktivních uživatelů a přispěvatelů.
Ono je hrozně těžké takhle nějakou feature nacenit, ale především nám ani nejde o jednorázový příjem a následnou aktualizaci, pro smysluplný vývoj opravdu potřebujeme, aby se to aspoň trochu zaplatilo. Už nejsme mladí kluci, co si takhle jednou za čas dají brigádu za pár tisíc, to už snad po nás nikdo nemůže chtít. :-) Takže následující měsíce ukáží a podle toho nastavíme budoucí vývoj.
Jakkoliv chapu snahu o "stabilni" prijem, nepremysleli jste minimalne v ramci dlouho ocekavanych funkci o jednorazovych cilech?

Pro bezne uzivatele bude mnohem uchopitelnejsi, pokud reknete "potrebujeme jednorazove 20000Kc na verejne stitky" a bude moznost posilat penize primo na tento cil (bez/nad ramec podporovatelstvi), nez rict relativne vagne "sotva si to vydela na sebe a je potreba vic".

Nenavrhuji to takto delat dlouhodobe, ale u funkci, o kterych se mluvi roky (o nekterych mozna i 10 let?), by se to hodilo. Je samozrejme mozne, ze se penize nevyberou, ale presunete mic ze sve strany hriste na stranu nasi a pokud se vybrat nepodari, uz se alespon prestane reptat :)