Automobily měly původně reálné názvy, ale protože tvůrci nedostali svolení od jejich výrobců, museli nakonec vymyslet názvy zkomolené. Z nejznámějších značek stojí za zmínku například Alfa Romeo = Caesar, Buick = Wright, Cadillac = Lassiter, Ford = Bolt, Chevrolet = Schubert, Mercedes-Benz = Celeste Marque či Pontiac = Crusader.
Nejlépe hodnocené zajímavosti
Mafia: The City of Lost Heaven
Ve složce s texturami se dá najít mnoho zajímavých věcí. Například textury na auta jež se ve hře nevyskytují, mladý Salieri, starý Paulie, hospoda "The Tavern" a nebo také textury ze závodů ve městě. Ty měly být původně v zamýšleném multiplayeru na který se však v původní hře nedostalo.
Kingdom Come: Deliverance
Jedním z tvůrců Kingdom Come: Deliverance je i místní uživatel Bodkin!
The Witcher 3: Wild Hunt
Vývojáři vytvořili do třetího Zaklínače dvě NPC postavy podle tváře jednoho fanouška trpícího Hortnovým syndromem. Stalo se tak na základě e-mailu, který fanoušek (vlastním jménem Nick) poslal CD Projektu. V e-mailu jim poděkoval, že díky hraní Zaklínače 2 se bavil a odreagoval. Napsal, že hra pro něj fungovala jako příjemná terapie a prakticky nepřetržitá migréna byla daleko snesitelnější. Ovšem k jeho překvapení mu přišla od vývojářů poměrně zajímavá zpráva. CD Projekt byl tímto e-mailem mile potěšen a tak aby Nickovi udělali ještě větší radost, nabídli mu možnost, že by byla jeho tvář ztvárněna ve třetím díle jako dvě NPC postavy.
Mafia: The City of Lost Heaven
V misi Melouch při obhlídce banky, když stojíte a mluvíte s Paulim, přijde k pokladně člověk, který se představí jako Viktor Kožený.
Mafia: The City of Lost Heaven
Na hře se začalo pracovat již v roce 1998, a to v enginu prvního dílu Hidden & Dangerous. Ten nakonec nesplňoval požadavky, které si autoři stanovili, a tak se rozhodli hru udělat na výkonnějším LS3D enginu, který byl použit také v titulech Hidden & Dangerous 2, Wings of War a Chameleon.
Mafia: The City of Lost Heaven
V misi Volební kampaň jsou možné 3 scénáře.
1) Vlezete do kanalizace a nebudete si všímat dělníka. Ten vás pak až zabijete politika a vylezete z věznice ven práskne poldům a ti vás budou prohledávat. Pak je dobré odložit všechny zbraně ještě před tím než vypáčíte dveře a půjdete ven (nože a basebalové pálky poldům nevadí)
2) Zabijete dělníka a necháte ho tam ležet. Pak při až vyjdete z vězení narazíte na policajty, kteří vyšetřují vraždu tohoto dělníka. Pak platí to samé co v případě 1.
3) Zabijete dělníka a jeho tělo schováte do kanalizace. Pak můžete z věznice v klidu odejít.
1) Vlezete do kanalizace a nebudete si všímat dělníka. Ten vás pak až zabijete politika a vylezete z věznice ven práskne poldům a ti vás budou prohledávat. Pak je dobré odložit všechny zbraně ještě před tím než vypáčíte dveře a půjdete ven (nože a basebalové pálky poldům nevadí)
2) Zabijete dělníka a necháte ho tam ležet. Pak při až vyjdete z vězení narazíte na policajty, kteří vyšetřují vraždu tohoto dělníka. Pak platí to samé co v případě 1.
3) Zabijete dělníka a jeho tělo schováte do kanalizace. Pak můžete z věznice v klidu odejít.
Mafia: The City of Lost Heaven
Tvůrci Mafie mají zálibu v metalové muzice. Prozradí vám to soupiska jezdců při závodu. Vyskytují se mezi nimi jména jako Chris Barnes (zpěvák - ex Cannibal Corpse, Six Feet Under), Peter Tätgren (zpěvák - Hypocrisy), Mick Harris (bubeník - Napalm Death), Thomas Warrior (zpěvák - Celtic Frost), David Vincent (zpěvák - Morbid Angel), Bill Steer (kytarista - Carcass, Napalm Death), Will Rahmer (zpěvák - Mortician), Kirk Windstein (zpěvák - Crowbar)
Caelos, 28.12.2011, zdroj: vlastní
The Witcher
Stručná historie vývoje:
Rok 2003:
Rok počátku vývoje. CD Projekt došel k názoru, že nemá čas na vytváření vlastního enginu a tak zakoupil od společnosti Bioware licenci na Aurora Engine, jenž byl základem hry Neverwinter Nights. Geralt se pohyboval ve značně omezených prostorách, připomínajících hry jako Diablo či Might and Magic.. Hrdinou neměl být Geralt, ale neznámý zaklínač.
Rok 2004:
Na místo chodbiček a údolíček nastupují rozsáhlé pláně, údolí a také začíná vývoj Wyzimy, středověkého města jaké jak tvrdí tvůrci ještě nebylo v herním světě dosud k vidění. Hrdinou je stále bezejmenný zaklínač. CD Projekt zahájil spolupráci se společností NVIDIA, The Witcher by měl být údajně optimalizován pro její grafické karty.
Rok 2005:
Oproti předchozí verzi je patrný značný nárůst detailů a také kvalitnější zpracování světla a stínů. V tomto roce také CD Projekt přehodnotil své stanovisko, co se týče hrdiny. Tvůrci si uvědomili, že se jim nemůže podařit vytvořit tak silnou osobnost jakou je Geralt. K radosti fanoušků bylo rozhodnuto, že na našich monitorech se bude prohánět bělovlasý hrdina románů.
Rok 2006:
Další vývoj celé hry a přepisování Aurora Enginu. Žádné dramatické změny ve vývoji, podobné těm v předchozích letech už se nedějí. Dochází také k podpisu s distributory.
Rok 2007:
Poslední rok vývoje, po mnoha odkladech vyšla hra v říjnu tohoto roku. Dokončen je zajímavý soubojový systém. Aurora engine je na konci vývoje hry z 80 procent překopán, k nerozeznání od toho použitého ve hře Neverwinter Nights.
Rok 2008:
V září tohoto roku vychází rozšířená verze hry, která obsahuje několik vylepšení původní hry a dvě nová dobrodružství - Cena neutrality a Vedlejší účinky.
Rok 2003:
Rok počátku vývoje. CD Projekt došel k názoru, že nemá čas na vytváření vlastního enginu a tak zakoupil od společnosti Bioware licenci na Aurora Engine, jenž byl základem hry Neverwinter Nights. Geralt se pohyboval ve značně omezených prostorách, připomínajících hry jako Diablo či Might and Magic.. Hrdinou neměl být Geralt, ale neznámý zaklínač.
Rok 2004:
Na místo chodbiček a údolíček nastupují rozsáhlé pláně, údolí a také začíná vývoj Wyzimy, středověkého města jaké jak tvrdí tvůrci ještě nebylo v herním světě dosud k vidění. Hrdinou je stále bezejmenný zaklínač. CD Projekt zahájil spolupráci se společností NVIDIA, The Witcher by měl být údajně optimalizován pro její grafické karty.
Rok 2005:
Oproti předchozí verzi je patrný značný nárůst detailů a také kvalitnější zpracování světla a stínů. V tomto roce také CD Projekt přehodnotil své stanovisko, co se týče hrdiny. Tvůrci si uvědomili, že se jim nemůže podařit vytvořit tak silnou osobnost jakou je Geralt. K radosti fanoušků bylo rozhodnuto, že na našich monitorech se bude prohánět bělovlasý hrdina románů.
Rok 2006:
Další vývoj celé hry a přepisování Aurora Enginu. Žádné dramatické změny ve vývoji, podobné těm v předchozích letech už se nedějí. Dochází také k podpisu s distributory.
Rok 2007:
Poslední rok vývoje, po mnoha odkladech vyšla hra v říjnu tohoto roku. Dokončen je zajímavý soubojový systém. Aurora engine je na konci vývoje hry z 80 procent překopán, k nerozeznání od toho použitého ve hře Neverwinter Nights.
Rok 2008:
V září tohoto roku vychází rozšířená verze hry, která obsahuje několik vylepšení původní hry a dvě nová dobrodružství - Cena neutrality a Vedlejší účinky.
Mafia: The City of Lost Heaven
Mise Smetánka má tři možné konce. První je klasicky na letišti. Druhý je ten, kdy Morello neodbočí na letiště, ale jede rovně a vy ho pak shodíte z mostu. Třetí je nejvíce vzácný, Morello to napálí do zdi a vy ho zabijete. Hra potom bez animace pokračuje dál. Povedlo se mi Morella vybourat už ve městě, ale nefunguje to. Musí se vybourat sám a na venkově.
Mafia: The City of Lost Heaven
Původně byl pro hru zamýšlen i multiplayer, který měl vyjít v podobě patche, přičemž by obsahoval několik modů. V prvním by spolu soupeřili policisté s mafiány o rukojmí, dalším měly být závody ve třicátých letech, kde by soupeři závodili s formulemi na tratích Hoboken, Central Island, Downtown a Oakwood a posledním modem byla hra na vlajky. Nakonec ale multiplayer do hry zakomponován nebyl.
Mafia: The City of Lost Heaven
Anglický dabing Mafie je zaujímavý hlavne z toho hľadiska, že viaceré herné charaktery (Sam, Frank, Paulie, Sarah, Yellow Pete a Don Morello) sú nadabované hercami zo seriálu Sopranos, ktorý je známym seriálom z mafiánskeho prostredia.
Kingdom Come: Deliverance
Hra byla zčásti financovaná Kickstarterem. Tvůrci byli nuceni k této cestě poté, co několik vydavatelů odmítlo hru publikovat a dosavadní investor (kterým je miliardář Zdeněk Bakala) začal mít obavy, že se hra nebude prodávat. Proto vznikla dohoda, že když bude kampaň úspěšná, tak investor dofinancuje zbytek vývoje.
Autoři požadovali na Kickstarteru 300 000 Liber (10 milionů Kč). Tuto částku získali během 36 hodin a nakonec se vybraná částka vyšplhala až na 1 106 371 Liber, čímž se stala dosud nejúspěšnějším českým crowdfundingovým projektem a jedním z nejúspěšnějších herních crowdfundingů vůbec.
Autoři požadovali na Kickstarteru 300 000 Liber (10 milionů Kč). Tuto částku získali během 36 hodin a nakonec se vybraná částka vyšplhala až na 1 106 371 Liber, čímž se stala dosud nejúspěšnějším českým crowdfundingovým projektem a jedním z nejúspěšnějších herních crowdfundingů vůbec.
Fallout
Jednou z náhodných lokací je setkání s modrou policejní budkou, která po příchodu hráče blíže s houkáním odletí pryč. Jde o zařízení zvané TARDIS, cestovní prostředek Doktora z britského kultovního seriálu Doctor Who.
The Witcher 3: Wild Hunt
Zaklínač 3 byl dvakrát nákladnější, než se počítalo. Rozpočet byl 32 milionů dolarů na samotný vývoj hry a dalších 35 milionů dolarů na marketing. Dle výpočtu Gazety tohle vše znamená, že náklady na tříletý vývoj hry se vrátily za úvodní den prodeje (díky předobjednávkám).
Tehdy firma věštila, že na vývoj hry padne aspoň 45 milionů zlotých, tedy 12 milionů dolarů. A na marketing tehdy tipovala 25 milionů dolarů, což se nakonec rovněž o deset milionů navýšilo
Zaklínač 3 celkem spolknul 67 milionů dolarů.
Tehdy firma věštila, že na vývoj hry padne aspoň 45 milionů zlotých, tedy 12 milionů dolarů. A na marketing tehdy tipovala 25 milionů dolarů, což se nakonec rovněž o deset milionů navýšilo
Zaklínač 3 celkem spolknul 67 milionů dolarů.
Mafia II
Hra během vývoje prošla několika změnami. Několik vlastností a možností hry se do finální verze hry nakonec vůbec nedostaly, ať už ze strany vývojářů nebo z rozhodnutí vydavatele (Tyto informace jsou potvrzené soubory ze hry, dřívějšími rozhovory nebo počátečními gameplay ukázkami).
VLASTNOSTI HRY
Systém reputace - tento systém ovlivňoval Vitův status ve hře. Za zabití civilisty se reputace snižovala, naopak za darování bezdomovci dolar se zvyšovala.
Lockpick systém - systém lockpicků měl ve hře svou roli. Do levných aut jste se dostávalo snadno a do těch dražších déle. Tento systém se mohl i zlepšovat a dosáhnout tak rychlejšího odemčení aut.
Zbraně na blízko - nůž, pálka, sekáček a další zbraně na blízko měly být součástí hry.
Zbrojní licence - ve hře byla možnost koupit si zbrojní licenci. Pokud policista viděl Vita se zbraní, stačilo ukázat zbrojní pas a policista nechal Vita jít.
Ukazatel viditelnosti - při tajných misích se zobrazoval ukazatel viditelnosti, pokud byl hráč na světle, ukazatel byl celý v bílém. Pokud byl hráč naopak ve stínu a tedy těžko viditelný, ukazatel byl prázdný.
Svítící město - ve hře se měly náhodně rozsvěcovat a zhasínat okna budov. Hra poté působila více realisticky a živěji.
Rychlé získání peněz - když hráč potřeboval rychle vydělat peníze, přepadnul obchod (tato možnost ve hře zůstala). Nicméně tím, že přepadnul nebo zničil obchod, tak riskoval, že v této čtvrti bude navždy nepřítelem.
Inventář - ve hře měl fungovat inventář podobný prvnímu dílu. Vito byl limitován na dvě velké zbraně a několik sekundárních. Samozřejmě šlo z inventáře věci odhazovat.
MOŽNOSTI HRY
- Sázení na chrty
- Kupování domů
- Kupování aut v Diamond Motors
- Použití taxi (šlo zadat taxikáři cestu, přeskočit cestu nebo se kochat jízdou)
- Použití nadzemky
- Použití autobusů
- Extrémní obtížnost
- Smrtelní spolubojovníci
- Omezená munice pro spolubojovníky, nepřátele a policisty
- Registrace auta
- Nakupování věcí do domu
- Volná jízda (částečně nahrazeno v DLC)
- Ringy (zjednodušená verze v DLC Jimmyho Zrada)
- Vito si mohl vzít na pomoc osobního strážce
- Palba naslepo z krytu
ZBRANĚ
- Odstřelovací puška K98 s optikou
- Stielhandgranate 24
- Boxer
- Hasák
- Trubka
- Sekáček na maso
- Páčidlo
- Obušek
- Flaška
- Baseballová pálka
- Bazooka (nepotvrzeno, ale nasvědčují tomu 3d modely první mise)
LOKACE
- Pohřební ústav Charón
- Biliárový klub
- Sázková kancelář na chrty
- M-Hotel
- Tiskárna
- Letiště
- Banka
- Kino Twister
- Nadzemní parkoviště (nakonec v DLC Joe's Adventure)
- Supermarket (nakonec v DLC Joe's Adventure)
- Vinciho vila (nakonec v DLC Jimmyho Vendetta)
- Střelnice u Harryho (modré dveře naproti pultu, kde stojí Harry, za nimi zůstali neviditelné zdi)
HUDBA
- Buona Sera - Louis Prima ("Ties that Bind" Trailer)
- Johny B. Good - Chuck Berry (Game Developers Session 2009)
- Amapola - Benny Goodman (E3 2009)
- Dream Lover - Bobby Darin (Game Developers Session 2009 - při jízdě autem)
- Boulevard of Broken Dreams- Tony Bennett (Game Developers Session 2009 - Byt Joeho)
- Guy is a Guy - Doris Day (Game Developers Session 2009 - obchod)
- Big Spender - Peggy Lee (GDC San Francisco)
- See you later alligator - Bill Haley (Game Developers Session 2009)
- Catch a Falling Star - Perry Como (Součástí vyškrtnuté zprávy v rádiu)
- Get Rhythm - Johnny Cash (Preview hry)
Poznámka: Na stanici Empire Classic Radio měla hrát původně klasická hudba, nikoliv populární, ale opera a podobný styl hudby.
PŘÍBĚH
Sicílie – v původní verzi měla být první kapitola delší a rozsáhlejší. Děj měl začínat zhruba takto: Po nočním seskoku se americká jednotka (spolu s Vitem) dostane do palby. Poté, co je nepřítel eliminován, Vito dostává rozkaz hlídat zraněného DiMarca, kterého na zádech nese Parker. Druhý den přijíždí po nedaleké silnici německý náklaďák (nebo transportér). Vito spolu s Williamsem uklidí mrtvoly do nedalekého příkopu, aby je Němci neodhalili… Někdo vám dal kontakt na staříka. Prohledejte nedaleký dům a najdi ho, následně tě doprovodí do vesnice a pomůžeš mu zachránit vesničany. (nepotvrzeno: stařík byl známý Vita a dostal od něj rodinné album, které si čte na začátku příběhu)
The Buzzsaw - po zabití špekouna je Henry zraněn. Vito, Joe a zraněný Henry sedají do auta a snaží se ujet (záchováno ve finální verzi). Bohužel je na nedalekém mostě zablokuje police, Vito má jedinou šanci, skočit s autem na nadzemní dráhu.
Business for Steve - mise z roku 1952. Vito si jde pro zbrojní pas na nějakou akcičku, u Giuseppe potká Steva, který mu nabídne přivydělání u Dereka zničením aut v nedaleké továrně. Při tajném plížení se kolem garáže narazí Vito na hlídače přední brány, strhne se rvačka a Vito vychází jako vítěz. Nyní stačí zničit auta v garáži, ujet policii, které přijede ihned po zničení aut a zavolat Dereka, že mise je splněna.
Ocelárna - "Jak jste se sem kurva dostali?" Tuto větu řekne masťnák u hlavních dveří ocelárny. Právem zůstává rozum stát. V původní verzi totiž tato scéna měla proběhnout až v další části komplexu, která byla po vydání hry přes LUA script dokonce i přístupná. Jenže, 2K ji v patchi 1.4 odstranili. Jedná se o velké kovové dveře, které míjíte po prvním savepointu v komplexu.
Transport Alonza - "Alonzův vlak se opozdil. Dovez ho do pohřebního ústavu včas." Tak zněl časový úkol jedné mise v druhé Mafii. Nakonec se do hry nedostal jak Alonzo, tak pohřební ústav.
Eddiho chlap - jednoduchý úkol, ve kterém Vito doveze Eddieho chlapa k autu u stadiónu.
Schody do nebe – "Najdi Joea a zachraň ho. Nikdo tě nesmí vidět!" Jedná se o druhou možnost řešení záchrany Joeho.
Konec duhy - zda se jedná o název mise nebo kapitoly nikdy nebylo zjištěno. Vito si vybral cestu a Leo mu překáží. Vito nejdřív musí zabít všechny osobní strážce a poté najít a zabít Lea.
Na závěr poslední tečka – nápoj Swift cola se původně měl jmenovat "Lepsi cola".
VLASTNOSTI HRY
Systém reputace - tento systém ovlivňoval Vitův status ve hře. Za zabití civilisty se reputace snižovala, naopak za darování bezdomovci dolar se zvyšovala.
Lockpick systém - systém lockpicků měl ve hře svou roli. Do levných aut jste se dostávalo snadno a do těch dražších déle. Tento systém se mohl i zlepšovat a dosáhnout tak rychlejšího odemčení aut.
Zbraně na blízko - nůž, pálka, sekáček a další zbraně na blízko měly být součástí hry.
Zbrojní licence - ve hře byla možnost koupit si zbrojní licenci. Pokud policista viděl Vita se zbraní, stačilo ukázat zbrojní pas a policista nechal Vita jít.
Ukazatel viditelnosti - při tajných misích se zobrazoval ukazatel viditelnosti, pokud byl hráč na světle, ukazatel byl celý v bílém. Pokud byl hráč naopak ve stínu a tedy těžko viditelný, ukazatel byl prázdný.
Svítící město - ve hře se měly náhodně rozsvěcovat a zhasínat okna budov. Hra poté působila více realisticky a živěji.
Rychlé získání peněz - když hráč potřeboval rychle vydělat peníze, přepadnul obchod (tato možnost ve hře zůstala). Nicméně tím, že přepadnul nebo zničil obchod, tak riskoval, že v této čtvrti bude navždy nepřítelem.
Inventář - ve hře měl fungovat inventář podobný prvnímu dílu. Vito byl limitován na dvě velké zbraně a několik sekundárních. Samozřejmě šlo z inventáře věci odhazovat.
MOŽNOSTI HRY
- Sázení na chrty
- Kupování domů
- Kupování aut v Diamond Motors
- Použití taxi (šlo zadat taxikáři cestu, přeskočit cestu nebo se kochat jízdou)
- Použití nadzemky
- Použití autobusů
- Extrémní obtížnost
- Smrtelní spolubojovníci
- Omezená munice pro spolubojovníky, nepřátele a policisty
- Registrace auta
- Nakupování věcí do domu
- Volná jízda (částečně nahrazeno v DLC)
- Ringy (zjednodušená verze v DLC Jimmyho Zrada)
- Vito si mohl vzít na pomoc osobního strážce
- Palba naslepo z krytu
ZBRANĚ
- Odstřelovací puška K98 s optikou
- Stielhandgranate 24
- Boxer
- Hasák
- Trubka
- Sekáček na maso
- Páčidlo
- Obušek
- Flaška
- Baseballová pálka
- Bazooka (nepotvrzeno, ale nasvědčují tomu 3d modely první mise)
LOKACE
- Pohřební ústav Charón
- Biliárový klub
- Sázková kancelář na chrty
- M-Hotel
- Tiskárna
- Letiště
- Banka
- Kino Twister
- Nadzemní parkoviště (nakonec v DLC Joe's Adventure)
- Supermarket (nakonec v DLC Joe's Adventure)
- Vinciho vila (nakonec v DLC Jimmyho Vendetta)
- Střelnice u Harryho (modré dveře naproti pultu, kde stojí Harry, za nimi zůstali neviditelné zdi)
HUDBA
- Buona Sera - Louis Prima ("Ties that Bind" Trailer)
- Johny B. Good - Chuck Berry (Game Developers Session 2009)
- Amapola - Benny Goodman (E3 2009)
- Dream Lover - Bobby Darin (Game Developers Session 2009 - při jízdě autem)
- Boulevard of Broken Dreams- Tony Bennett (Game Developers Session 2009 - Byt Joeho)
- Guy is a Guy - Doris Day (Game Developers Session 2009 - obchod)
- Big Spender - Peggy Lee (GDC San Francisco)
- See you later alligator - Bill Haley (Game Developers Session 2009)
- Catch a Falling Star - Perry Como (Součástí vyškrtnuté zprávy v rádiu)
- Get Rhythm - Johnny Cash (Preview hry)
Poznámka: Na stanici Empire Classic Radio měla hrát původně klasická hudba, nikoliv populární, ale opera a podobný styl hudby.
PŘÍBĚH
Sicílie – v původní verzi měla být první kapitola delší a rozsáhlejší. Děj měl začínat zhruba takto: Po nočním seskoku se americká jednotka (spolu s Vitem) dostane do palby. Poté, co je nepřítel eliminován, Vito dostává rozkaz hlídat zraněného DiMarca, kterého na zádech nese Parker. Druhý den přijíždí po nedaleké silnici německý náklaďák (nebo transportér). Vito spolu s Williamsem uklidí mrtvoly do nedalekého příkopu, aby je Němci neodhalili… Někdo vám dal kontakt na staříka. Prohledejte nedaleký dům a najdi ho, následně tě doprovodí do vesnice a pomůžeš mu zachránit vesničany. (nepotvrzeno: stařík byl známý Vita a dostal od něj rodinné album, které si čte na začátku příběhu)
The Buzzsaw - po zabití špekouna je Henry zraněn. Vito, Joe a zraněný Henry sedají do auta a snaží se ujet (záchováno ve finální verzi). Bohužel je na nedalekém mostě zablokuje police, Vito má jedinou šanci, skočit s autem na nadzemní dráhu.
Business for Steve - mise z roku 1952. Vito si jde pro zbrojní pas na nějakou akcičku, u Giuseppe potká Steva, který mu nabídne přivydělání u Dereka zničením aut v nedaleké továrně. Při tajném plížení se kolem garáže narazí Vito na hlídače přední brány, strhne se rvačka a Vito vychází jako vítěz. Nyní stačí zničit auta v garáži, ujet policii, které přijede ihned po zničení aut a zavolat Dereka, že mise je splněna.
Ocelárna - "Jak jste se sem kurva dostali?" Tuto větu řekne masťnák u hlavních dveří ocelárny. Právem zůstává rozum stát. V původní verzi totiž tato scéna měla proběhnout až v další části komplexu, která byla po vydání hry přes LUA script dokonce i přístupná. Jenže, 2K ji v patchi 1.4 odstranili. Jedná se o velké kovové dveře, které míjíte po prvním savepointu v komplexu.
Transport Alonza - "Alonzův vlak se opozdil. Dovez ho do pohřebního ústavu včas." Tak zněl časový úkol jedné mise v druhé Mafii. Nakonec se do hry nedostal jak Alonzo, tak pohřební ústav.
Eddiho chlap - jednoduchý úkol, ve kterém Vito doveze Eddieho chlapa k autu u stadiónu.
Schody do nebe – "Najdi Joea a zachraň ho. Nikdo tě nesmí vidět!" Jedná se o druhou možnost řešení záchrany Joeho.
Konec duhy - zda se jedná o název mise nebo kapitoly nikdy nebylo zjištěno. Vito si vybral cestu a Leo mu překáží. Vito nejdřív musí zabít všechny osobní strážce a poté najít a zabít Lea.
Na závěr poslední tečka – nápoj Swift cola se původně měl jmenovat "Lepsi cola".
Mafia II
Mezi ty vtipnější easter eggs jistě patří situace, kdy vás v městské části Chinatown zmerčí člen zdejšího gangu a vy v tu chvíli tasíte bouchačku. Číňan na vaši adresu procedí: "Netahej velké problémy do Malé Číny!”, čímž poukazuje na film Velké nesnáze v Malé Číně od Johna Carpentera s Kurtem Russellem v hlavní roli.
Mafia: The City of Lost Heaven
Hráli:
Tommy: Marek Vašut
Paulie: Petr Rychlý
Salieri: Antonín Molčík
Sam: Luděk Čtvrtlík
Frank: Dalimil Klapka
Vincenzo: Miroslav Saic
Ralph: Tomáš Sýkora
Norman: Alexej Pyško
Sarah: Linda Rybová
Lucas: Václav Knop
Yellow Pete: Karel Rychter
Luigi: Tomáš Karger
Vedoucí výroby: Petr Vochozka
Produkce: Lukáš Kuře
Hlavní programátor: Dan Doležel
Vedoucí vývoje LS3D Engine: Denis Černý
Hudba: Vladimír Šimůnek
Kamera: Tomáš Hřebíček
Hlavní grafik: Pavel Čížek
Scénář a režie: Daniel Vávra
Level Design: David Šemík, Pavel Tretera, Pavel Brzák, Lukáš Kuře, Radek Pešl
Programování fyzikálního modelu: Václav Král
Závody, multiplayer, AI: Martin "Branner" Brandstätter
Kolize a animační systém: Daniel "Gif" Čapek
Umělá inteligence: Jiří "JIPO" Pop
LS3D Engine Team: Radek Ševčík, Tomáš Blaho, Pavel Dlouhý, David Levínský
Programování: Aleš Bořek
Moduly pro LS3D Engine: Marek Rabas, Miroslav Ondruš, Tomáš Štěpánek
Návrhy a tvorba postav: Roman Hladík
Speciální efekty: Jan Straka
3D grafika: David Šemík, Pavel Tretera, Tomáš Hřebíček, Michal Mach, Milan Šaffek, Pavel Procházka
2D grafika: Pavel Čížek, Roman Hladík, Jan Straka, Milan Šaffek
Grafický design: Daniel Vávra, Pavel Čížek
Na grafice dále spolupracovali: Jan Žatecký, Benedikt Záhora, Aleš Filka, Michal Beran, Pavel Grim, Radek Marek, Eduard Doležal, Martin Duda, Michal Babjár, Karel Matějka
Animace a střih: Michal Mach, Patrik Marek, Zbyněk Trávnický, Štěpán Prokop, Roman Hladík, Lukáš Homola,
Storyboardy: Martin Dvořák, Tomáš Hřebíček
Herci pro snímání pohybu: Tomáš Sedlák, Josef Vašek
Dále hráli: Jiří Alán, Jan Konečný, Zdeněk "Denny" Ratajský, Kateřina Svobodová, Petra Hřebíčková
Kaskadéři: Martin Šebela, Karel Malčík, Vojtěch Malčík, Jiří Puchýř
Zvuk: Michal Chovanec, Petr Klimunda, Jan Absolín
Testeři IS
Hlavní tester: Vladimír Nečas
Testeři: Jiří Matouš, Libor Kvasnička, Michal Axmann, Josef Vašek, Viktor Procházka, Jan Kittler
Externí betatesteři: Jiří Vašek, František Sitárik, Vladimír Šenflok, Petr Baláš, Tomáš Bezděk, Jindřich Průža, Jiří Dočkal
Technická podpora: Petr Olšanský, Tomáš Hocek
Zbraňový poradce: Jan Krčmář
Režie českého znění: Jakub Saic, Daniel Vávra
Zvuk českého znění: Petr Mekina
Nahráno ve studiu MC Production Prague
Dirigoval: Adam Klemens
Hudební režie: Jiří Zobač
Zvuk: Vladimír Fila
Orchestr: Bohemia Symphonic Orchestra
Contractor: Jiří Křižanovský
Nahráno ve studiu: Studio B, National Theatre Prague
Mix a mastering: Evoo studio
Závěrečná skladba: Lordz of Brooklyn
Take 2 Interactive
Producer: Andrew Morley
Development Manager: Luke Vernon
Group Production Co-ordinator: Chris Madgwick
Technical Services Manager: Sajjad Majid
Special Advisor: Joe Howell
Voice Talent Casting and Direction: Renaud Sebbane
QA Manager: Mark Lloyd
Supervisor & Mafia Lead tester: Kevin Hobson
Test Supervisors: Paul Byers, Tim Bates
Testers: Andy Mason, Charlie Kinloch, Lee Johnson, Matt Hewitt, Kit Brown, Rob Dunkin, Denby Grace, Phil Alexander, Phil Deane, James Cree, Michael Emeny, Jonathan Stones, Michael Blackburn, Antoine Cabrol
Poděkování: Martin Beneš (Mission 18), Peter Kubek (moral support), Martin Rečka (installer), Honzík Hlavatý (sexy tattooer), Michal Bačík (first engine), www.lordzofbrooklyn.com, Dan Svátek, Vladimír Čížek and Štefan
Našim rodinám, manželkám a přítelkyním za všechnu podporu po tak dlouhou dobu. Všem majitelům vozidel za cenné technické informace.
Velké díky za podporu těmto lidem a stránkám: Tomas "TeSjit" Verheyen, Frorrari, Florian Schröder, Fred Seidel,
Mafia Epicenter - mafia.gtacenter.com; Mafia World - www.3dap.com/mafia/; www.mafiamatch.com; www.mafiacentral.com; www.mafia-thegame.de; www.game-mafia.de; www.mafia-city.de; www.mafia-network.de; www.mafia-player.de; www.planet-mafia.de
(c) MMII Illusion Softworks, a.s.
Vyrobeno v Illusion Softworks a.s. Vydal Gathering of Developers. Všechna práva vyhrazena.
Tommy: Marek Vašut
Paulie: Petr Rychlý
Salieri: Antonín Molčík
Sam: Luděk Čtvrtlík
Frank: Dalimil Klapka
Vincenzo: Miroslav Saic
Ralph: Tomáš Sýkora
Norman: Alexej Pyško
Sarah: Linda Rybová
Lucas: Václav Knop
Yellow Pete: Karel Rychter
Luigi: Tomáš Karger
Vedoucí výroby: Petr Vochozka
Produkce: Lukáš Kuře
Hlavní programátor: Dan Doležel
Vedoucí vývoje LS3D Engine: Denis Černý
Hudba: Vladimír Šimůnek
Kamera: Tomáš Hřebíček
Hlavní grafik: Pavel Čížek
Scénář a režie: Daniel Vávra
Level Design: David Šemík, Pavel Tretera, Pavel Brzák, Lukáš Kuře, Radek Pešl
Programování fyzikálního modelu: Václav Král
Závody, multiplayer, AI: Martin "Branner" Brandstätter
Kolize a animační systém: Daniel "Gif" Čapek
Umělá inteligence: Jiří "JIPO" Pop
LS3D Engine Team: Radek Ševčík, Tomáš Blaho, Pavel Dlouhý, David Levínský
Programování: Aleš Bořek
Moduly pro LS3D Engine: Marek Rabas, Miroslav Ondruš, Tomáš Štěpánek
Návrhy a tvorba postav: Roman Hladík
Speciální efekty: Jan Straka
3D grafika: David Šemík, Pavel Tretera, Tomáš Hřebíček, Michal Mach, Milan Šaffek, Pavel Procházka
2D grafika: Pavel Čížek, Roman Hladík, Jan Straka, Milan Šaffek
Grafický design: Daniel Vávra, Pavel Čížek
Na grafice dále spolupracovali: Jan Žatecký, Benedikt Záhora, Aleš Filka, Michal Beran, Pavel Grim, Radek Marek, Eduard Doležal, Martin Duda, Michal Babjár, Karel Matějka
Animace a střih: Michal Mach, Patrik Marek, Zbyněk Trávnický, Štěpán Prokop, Roman Hladík, Lukáš Homola,
Storyboardy: Martin Dvořák, Tomáš Hřebíček
Herci pro snímání pohybu: Tomáš Sedlák, Josef Vašek
Dále hráli: Jiří Alán, Jan Konečný, Zdeněk "Denny" Ratajský, Kateřina Svobodová, Petra Hřebíčková
Kaskadéři: Martin Šebela, Karel Malčík, Vojtěch Malčík, Jiří Puchýř
Zvuk: Michal Chovanec, Petr Klimunda, Jan Absolín
Testeři IS
Hlavní tester: Vladimír Nečas
Testeři: Jiří Matouš, Libor Kvasnička, Michal Axmann, Josef Vašek, Viktor Procházka, Jan Kittler
Externí betatesteři: Jiří Vašek, František Sitárik, Vladimír Šenflok, Petr Baláš, Tomáš Bezděk, Jindřich Průža, Jiří Dočkal
Technická podpora: Petr Olšanský, Tomáš Hocek
Zbraňový poradce: Jan Krčmář
Režie českého znění: Jakub Saic, Daniel Vávra
Zvuk českého znění: Petr Mekina
Nahráno ve studiu MC Production Prague
Dirigoval: Adam Klemens
Hudební režie: Jiří Zobač
Zvuk: Vladimír Fila
Orchestr: Bohemia Symphonic Orchestra
Contractor: Jiří Křižanovský
Nahráno ve studiu: Studio B, National Theatre Prague
Mix a mastering: Evoo studio
Závěrečná skladba: Lordz of Brooklyn
Take 2 Interactive
Producer: Andrew Morley
Development Manager: Luke Vernon
Group Production Co-ordinator: Chris Madgwick
Technical Services Manager: Sajjad Majid
Special Advisor: Joe Howell
Voice Talent Casting and Direction: Renaud Sebbane
QA Manager: Mark Lloyd
Supervisor & Mafia Lead tester: Kevin Hobson
Test Supervisors: Paul Byers, Tim Bates
Testers: Andy Mason, Charlie Kinloch, Lee Johnson, Matt Hewitt, Kit Brown, Rob Dunkin, Denby Grace, Phil Alexander, Phil Deane, James Cree, Michael Emeny, Jonathan Stones, Michael Blackburn, Antoine Cabrol
Poděkování: Martin Beneš (Mission 18), Peter Kubek (moral support), Martin Rečka (installer), Honzík Hlavatý (sexy tattooer), Michal Bačík (first engine), www.lordzofbrooklyn.com, Dan Svátek, Vladimír Čížek and Štefan
Našim rodinám, manželkám a přítelkyním za všechnu podporu po tak dlouhou dobu. Všem majitelům vozidel za cenné technické informace.
Velké díky za podporu těmto lidem a stránkám: Tomas "TeSjit" Verheyen, Frorrari, Florian Schröder, Fred Seidel,
Mafia Epicenter - mafia.gtacenter.com; Mafia World - www.3dap.com/mafia/; www.mafiamatch.com; www.mafiacentral.com; www.mafia-thegame.de; www.game-mafia.de; www.mafia-city.de; www.mafia-network.de; www.mafia-player.de; www.planet-mafia.de
(c) MMII Illusion Softworks, a.s.
Vyrobeno v Illusion Softworks a.s. Vydal Gathering of Developers. Všechna práva vyhrazena.
Mafia: The City of Lost Heaven
Když se načítá mise uprchlík, na loadovací obrazovce je peněženka. Úplně spodní bankovka v té peněžence je česká dvoustovka.
Mafia: The City of Lost Heaven
V misi Omerta, když jdete do budovy, kde ukrývají Frankovu ženu a dceru tak tam je v budce chlap co telefonuje. Když ho zabijete nepřivolá na vás policii. Pokud ho nezabijete mužete očekávat spoustu policistů s brokovnicema.
Posel smrti
Ve hře se nachází odkaz na hru Posel Bohů, kterou vývojáři z Unknown Identity vytvořili předtím. Konkrétně se jedná o plakát připíchnutý na nástěnce v kotelně sanatoria Ashburry.
Mafia: The City of Lost Heaven
V misi kněz když prolezete po žebříku na střechu kostela se nachází zavěšené vědro na laně. Když do něj střelíte tak spadne a zabije dole člověka.
The Witcher 3: Wild Hunt
Při jednom z rozhovorů se Ciri zmíní tom, že se díky své schopnosti cestovat časoprostorem objevila na místě, kde lidé žijí v obrovských městech, mají železné ruce a cestují létajícími loděmi. Jedná se o odkaz na další připravovaný projekt polského studia - Cyberpunk 2077.
Mafia: The City of Lost Heaven
Pokud v misi Běžná rutina střelíte třikrát do kola žlutého Lassitera, uprchlík následně s kufříkem neodjede vůbec a ušetříte si čas s obvyklou automobilovou honičkou..
Mafia: The City of Lost Heaven
Mise Molotov party měla být původně úplně jiná. Původně jste měli vymlátit celou hospodu jen boxerem. Ve složce s texturami se dají najít obrázky k této verzi misi. Autoři ji však nakonec zaměnili za Molotov Party.
The Elder Scrolls V: Skyrim
Zajímavost hlášky But then I took an arrow in the knee neboli pak mě střelili šípem do kolene, kterou říká skoro každý strážný, je ve skutečnosti severský slangový pojem pro padnutí do chomoutu. Tudíž pak většina strážců pořádku neskončila s dobrodružstvím kvůli zranění, ale protože se zkrátka oženili.
Mafia: The City of Lost Heaven
****** KASÍNO JE HOAX, OBVYKLE SE UVÁDÍ NÁSLEDOVNĚ ******
Ve hře je možnost navštívit kasino. V modu jízda stačí dojet před Pepeho restauraci (mějte na paměti že ve hře se nachází nejméně čtyři Pepeho restaurace) a vystřílet do vchodových dveří přesně 15 náboju ze zbraně Thompson 1928. Následně se otevřou dveře a můžete vkročit do kasina. Přeji příjemné, hazardem strávené chvíle ;)))
Ve hře je možnost navštívit kasino. V modu jízda stačí dojet před Pepeho restauraci (mějte na paměti že ve hře se nachází nejméně čtyři Pepeho restaurace) a vystřílet do vchodových dveří přesně 15 náboju ze zbraně Thompson 1928. Následně se otevřou dveře a můžete vkročit do kasina. Přeji příjemné, hazardem strávené chvíle ;)))
Mafia: The City of Lost Heaven
V misi Všechno nejlepší se dá opít. Na parníku vejdete do salónku s barmanem kde je na barovém pultu plná sklenička. Po stisku akčního tlačítka se tom napije. Když se ovšem napijete třikrát po sobě, začne se to s vámi všechno motat...
Mafia: The City of Lost Heaven
Ve hře se dá narazit na člověka s psí hlavou. Kdy a kde je věcí náhody.
Kingdom Come: Deliverance
Na jednom z konců mapy lze najít moderní latrínu s kužely a zábranami. Je dost možné, že to je odkaz na Vávrův článek o Skyrimu, kde zmíněné hře vytklo absenci záchodů, což mu následně řada fanoušků začala předhazovat a ptát se, jestli v Kingdom Come budou záchody.
Kingdom Come: Deliverance
Jednou z reálných lokací je hrad Pirkštejn (v historii zvaný též Rataje Hrazené) a město jej obklopující, tedy Rataje nad Sázavou. Dalšími reálnými lokacemi z této oblasti jsou: Sázava, ruiny hradu Talmberk, most a jez v Ledečku.
Rataje nad Sázavou mají v erbu hada, rodový znak pánů z Talmberka - kteří byli jedněmi z nemnoha vlastníků tohoto města.
Rataje nad Sázavou mají v erbu hada, rodový znak pánů z Talmberka - kteří byli jedněmi z nemnoha vlastníků tohoto města.
Fallout
Propagační leták na Fallout 1
Zajímavostí je, že na veřejnost se tento leták dostal až 15 let po vlastním vydání hry!
Zajímavostí je, že na veřejnost se tento leták dostal až 15 let po vlastním vydání hry!
Mafia: The City of Lost Heaven
V misích Jen tak pro radost a Radši si zvykej v místnosti, kde se setkáváte s Pauliem, Samem a Salierim je gramofon. To není žádná novinka, ovšem jedině v těchto misích ho lze spustit.
Mafia: The City of Lost Heaven
Poté co zastřelí Thomase Angela můžete slyšet později v titulcích Sáru. V nastavení si dejte
zvuky na maximum, hudba a vozidla na minimum a dabing na maximum. Hned jak se ukáže
před titulkami obrázek, že je konec, pozorně poslouchejte. V titulcích jde slyšet Sára jak
naříká na Thomasovou smrtí.
zvuky na maximum, hudba a vozidla na minimum a dabing na maximum. Hned jak se ukáže
před titulkami obrázek, že je konec, pozorně poslouchejte. V titulcích jde slyšet Sára jak
naříká na Thomasovou smrtí.
Mafia II
V misi "Nepřítel státu", když jste na úřadě, tak můžete slyšet hlídače, jak si povídají o televizi. Pak jednoho napadne, že může ovládat postavičku na obrazovce… prostě ho napadne hra… a pak udělá závěr, že na to někdo přijde až po tom, co lidi vyletí na měsíc.
Mafia II
Pivo's Grand Adventures Episode 2: Redemption
Vývojář hry, uživatel Ugraugra, dne 1.4.2016 oznámil, že po úspěšném testování Cryenginu bude celá hra předělána do 3D.
The Witcher 3: Wild Hunt
The Witcher
Ne všechny monology a dialogy pocházejí z per herních scénáristů. Mnoho pasáží bylo převzato přímo z knižní předlohy do posledního písmene. Je to například Geraltovo filozofování se Zoltanem o vývoji zla, Talarova předzvěst o nastávajícím krvavém konfliktu nebo Geraltovo stěžování si na obecnou nevděčnou povahu lidí, pro které nasazuje krk a oni se ho při tom snaží okrást.
Mafia II
Ve hře se nachází sejf s názvem města Brno, to je další odkaz na město kde hra vznikala. Foto zde.
Fallout 2
Když se na mapě světa podíváte vlevo dolů na logo Vaultu Tecu (Země), můžete tam vidět kódy L5-AA23 a TK-421. První je číslo cely, kde byla držena princezna Leia ve Hvězdných válkách na Hvězdě smrti. A to druhé byl kód Luka, když byl v převleku Stormtroopera.
The Elder Scrolls V: Skyrim
V posledních měsících vývoje hry se ve hře vyskytla chyba zvaná "Kuřecí policie". Tato chyba měla na svědomí to, že i pouhá kuřata mohla nahlásit vaše nekalé počínání ve hře...
Kingdom Come: Deliverance
Během vývoje zaznívaly z USA a Německa kritické hlasy označující hru za rasistickou, protože se v ní vyskytují pouze zástupci bílé rasy. Kritici argumentovali například z Čech pocházející iluminací Královny ze Sáby datovanou k počátku 15. století, a to s odkazem na blog People of Color in Medieval European Art History. Daniel Vávra se bránil s tím, že hru vyvíjí podle aktuálních historických poznatků a možnost potkat příslušníky jiných ras v době a místě, kde se děj hry odehrává, byla prakticky nulová. Hra byla dále označována jako sexistická, protože ústřední postava je muž a nelze si zvolit ženskou hrdinku.
The Witcher 3: Wild Hunt
Ve hře lze najít mrtvé tělo Tyriona Lannistera, jednoho z hlavních hrdinů seriálu Hra o Trůny.
The Witcher 3: Wild Hunt
Ve Velenu se nachází hřbitov, na kterém stojí sochy andělů. Pokud se na ně nedíváte, začnou se dívat jiným směrem a poté dokonce zmizí. Je to odkaz na anděly ze seriálu Dr. Who (Pán času).
Kingdom Come: Deliverance
Warhorse Studios v průběhu vývoje navázalo neoficiální spolupráci s vývojáři hry Star Citizen. Obě studia si při této spolupráci vyměňují své zkušenosti s CryEnginem.
Mafia II
V rámci počítačových hier (respektíve videohier) vlastní Mafia II zaujímavý rekord. V anglickej verzii zaznie slovíčko Fuck viac než 200 krát, čo je ešte viac ako u The House of the Dead: Overkill, ktorý bol predošlým držiteľom rekordu.
The Witcher
Pískání melodie Imperial march z páté epizody Star Wars s podtitulem The Empire Strikes Back.
Mafia II
V českém znění:
Martin Trnavský (Vito Scaletta)
Vlastimil Zavřel (Joe Barbaro)
Jan Šťastný (Henry Tomasino)
Libor Hruška (Eddie Scarpa)
Jana Drbohlavová (Vitova matka)
Petra Hřebíčková (Francesca)
Vladimír Fišer (Bruno)
Zdeněk Hess (Mike Bruski)
Miloslav Študent (Derek Pappalardo)
Miloslav Mejzlík (Steve)
Ernesto Čekan (vymahač dluhů)
Jan Maxián (Williams)
Zdeněk Hruška (desátník)
Jaromír Meduna (Carlo Falcone)
Petr Takáč (Harry)
Lukáš Král (Marty)
Lubor Šplíchal (Leon)
Dalimil Klapka (Leo Galante)
V dalších rolích: Jiří Štrébl, Martin Zahálka, Otmar Brancuzský, Jaroslav Horák, Martin Stránský, Hana Czivišová, Rudolf Stärz, Jan Vondráček, Zuzana Kajnarová, Jaromír Meduna, Petr Gelnar a další
Martin Trnavský (Vito Scaletta)
Vlastimil Zavřel (Joe Barbaro)
Jan Šťastný (Henry Tomasino)
Libor Hruška (Eddie Scarpa)
Jana Drbohlavová (Vitova matka)
Petra Hřebíčková (Francesca)
Vladimír Fišer (Bruno)
Zdeněk Hess (Mike Bruski)
Miloslav Študent (Derek Pappalardo)
Miloslav Mejzlík (Steve)
Ernesto Čekan (vymahač dluhů)
Jan Maxián (Williams)
Zdeněk Hruška (desátník)
Jaromír Meduna (Carlo Falcone)
Petr Takáč (Harry)
Lukáš Král (Marty)
Lubor Šplíchal (Leon)
Dalimil Klapka (Leo Galante)
V dalších rolích: Jiří Štrébl, Martin Zahálka, Otmar Brancuzský, Jaroslav Horák, Martin Stránský, Hana Czivišová, Rudolf Stärz, Jan Vondráček, Zuzana Kajnarová, Jaromír Meduna, Petr Gelnar a další