Komentáře
Secret Files: Tunguska
Syberia II
Pro: Krásná zimní krajina, tajemnost, příběh.
Proti: Možná jen špatné značení přechodu obrazovek a pomalé přecházení
Syberia
Hra je zajímavá a tajemná, plná vynálezů a zajímavých míst, o kterých by vás ani nenapadlo, že se tam podíváte. Líbí se mi, že hlavní hrdinka je opravdová a na nic si nehraje, čímž vám okamžitě přiroste k srdci. Doporučuji všem adventuristům! :-)
Pro: Zajímavost, různé lokality, tajemnost, vynálezy, příběh.
Proti: Možná jen špatné značení přechodu obrazovek a pomalé přecházení
Dreamfall Chapters - Book Two: Rebels
Jinak já jsem se směle pustila do této druhé části - Book 2 Dreamfall, natěšená na pokračování. Musím uznat, že mě mile překvapilo, že se od hry nemohu odtrhnout a že se mi tato část líbí ještě o kousíček více, než ta 1. Nemalý podíl na tom sice bude mít můj nový rychlý notebook, kde vše probíhalo svižně a bez záseků, avšak rozhodně to nebylo jen tím. I když se děj dále odehrává pouze střídavě v Arcadii (konkrétně Marcurii) a ve Starku, připadalo mi vše tak nějak akčnější a zajímavější. Kian a Zoe jsou zdá se o něco více probranější a realičtější. Vše začíná být více vyhrocené a vy nevíte komu/čemu vlastně tak úplně věřit. Je tu dost zásadních rozhodnutí, které, když zvolíte rádoby dobře, tak se nemusí moc vyplatit a pak tu máme docela šokující následky. Barutti
Jinak se mi v tomto díle líbí to, že město, kde Zoe žije, se začíná ukazovat v pravém světle a že se rozšiřuje o další lokace kanály. Co mě pořád maličko vadí je, že bych ráda maličko zvýšila obtížnost, jelikož hra potom velice rychle ubíhá. To však není zase až tak nevadí, jelikož atmosféra je úžasná. Jsem zvědavá, jak toto dobrodružství bude pokračovat.
Pro: Bezkonkurenční fantasy atmosféra, střet s realitou, dobrodružství, dobrá hratelnost
Proti: Zatím nic zásadního. Možná by to chtělo více lokací.
Dreamfall Chapters - Book One: Reborn
Líbil se mi velmi začátek hry.. Úplně mě vtáhla do děje.. Co mi však maličko vrtá hlavou je rozhodování se v odpovědích. Na jednu stranu je to dobrý nápad a hru to oživí. Říkala jsem si, jakýpak to asi bude mít důsledek, ta má volba.. Na tu druhou si však má člověk chuť kousat nehty, když mu zabliká varování, že si tohle bude daná osoba pamatovat, a že rovnováha se tímto vychýlila (či co se to vlastně stalo!). Skoro jsem měla pocit, že ať jsem vybrala cokoli, budu zato v budoucnu pykat. Ano, za rozhodování se občas musí nést důsledky, ale proč by mělo být některé rozhodnutí TAK důležité se mi tedy vůbec nezdálo. Obejmout Rezu-nehádat se./Neobejmout Rezu.. To přece nic neznamená.. Může to naše Zoe klidně hrát a předstírat to.. Naopak jsem zase jiné rozhodnutí vůbec nepochopila a obě odpovědi (někdy i více odpovědí) mi připadali nanejvýš podobné.. Mám strach nechci do toho jít../Nemám na to sílu, ani moc.. Nechci do toho jít.Nebo také v souboji se svým pravým já: Jsi mou součástí, budu taková jaká dřív/Jsi mou součástí, uvidíme..
Líbilo se mi objevovat město, ale bohužel v první knize nás tedy moc objevovat nenechali. Hráč si naivně myslí, že si pak vše projde, ale pak když prostě splní úkol je konec. Proč by neměl možnost se jen tak projít nebo zajít do baru..? Ano já vím, nejsme v Sims :-D, ale myslím, že by to hru prodloužilo a zpříjemnilo, kdyby Zoe po nějakém splněném úkolu najednou řekla "Jsem nějaká utahaná, ani nevím, jestli mám dost síly vše stihnout ještě dnes.." a objevila by se možnost : "Povyrazit se"/"Pokračovat v úkolu...." Po první volbě by hráč dostal možnost si v městě zajít kam by chtěl a při té druhé by hrál dál.. :-) (Jen takový nápad:-D) Ve městě se objevil i oblíbený kamarád Zoe Havran v podobě CrowBoy - blikající světelná navigace, což mi zvedlo náladu. Co mi jí zase trochu zkazilo byla menší zmatenost a dezorientovanost a neustálá potřeba tohoto kamaráda vyhledávat a prosit o radu. (Jojo, ženská orientace a mapy).
Problém jsem měla maličko s ovládáním.. Najednou mi ovládaná postava, která šla po schodech nahoru, začala z ničeho nic pochodovat nad schody a mohla pohodlně odejít kam se jí zlíbilo-samozřejmě i přes mříže a zdi. Občas mě postava prostě ne a ne poslechnout konkrétně ve věži, kdy má koště s polštářem použít na okno. Občas jsem dokonce přeskočila možnost volby.. Možnost zabít mizeru zkrátka nebyla. Kian prostě kolem mizery prošel a ten za sebou zabouchl dveře a dál tam stál.. Když jsem však hru načetla podruhé, vše běželo jako na drátkách.
Co mě tedy dostalo bylo ovládání nejmenší postavičky, kterou jsem kdy ovládala :-) Batole :-D, trochu zvláštní, ale k příběhu to zdá se, pasuje. nebyl ten pokoj, kde zářilo to modré světlo, pokoj staré dámy..?
Verdikt: Zatím se mi to líbí. Pravda, mohlo to být delší, ale třeba to dvojka dožene..!
Pro: Krásná atmosféra, fantasy grafika a hudba, příběh..
Proti: Zatím ovládání (to se snad zlepší), krátká doba hratelnosti
Sinking Island
Už při spuštění příběhu máte pocit, že zažijete něco zajímavého-atmosféra je úžasná! Jste na tropickém ostrově, jenže tohle nebude o slunné dovolené.. Řádí tady bouře, je zataženo, sychravo, vítr ohýbá palmy, jejíž listy se třepotají ve větru a písek se práší všude kolem jako šedá mouka.. Nevěstí to nic dobrého. Co naplat, tíživá atmosféra se tvůrcům opravdu povedla!
Hrajete jak už jsem prozradila za detektiva Jacka Norma, kterého zavolá na ostrov jeden z obyvatelů ostrova kvůli záhadné smrti jednoho bilionáře Waltera Jonese. Máte tu k dispozici deset potenciálních vrahů, ze kterých je většina ubytovaná v obrovské Art deco Tower, patřící právě Walterovi. (Mě tedy spíše vnitřními prostory věž připadala stylem jako typické Art nouveau ála Mucha, ale inu dobrá.) Vaším úkolem je samozřejmě vraha najít a dopadnout postupným vyslýcháním našich podezřelých a detailním hledáním důkazů.
Nejprve budu pět ódy: Je to krásná hra s tajemným prostředím, milovníkům detektivek a adventur bude běhat mráz po zádech a grafiku i příběh si budou užívat. Líbilo se mi, že příběh dává smysl a vlastně zde nebyla žádná hloupá kombinace předmětů, jaká zde bývá. Naopak zde dostanete na výběr už rovnou co kombinovat lze. Ocenila jsem, že se zde nekonalo žádné puzzle. Hra vás popostrčí trochu víc přemýšlet. Můžete si i vybrat, zda chcete závodit s časem a zkusit si hru zahrát rovnou na čas-který ovšem musíte stihnout.. ;-)
No a teď nějaké ty chyby: Co mi začalo během hry postupně vadit bylo zběsilé pobíhání po celé budově pořád sem a tam, jelikož osoby, které chcete zpovídat nikdy nejsou společně pohromadě. Tu si na něco vzpomenete a pak zas nevíte jestli to bylo patro 16, 15, nebo 14.. A tudíž opět klikáte a teď už klikáte zrychleně a váš detektiv už jen běhá po hotelu z pokoje do pokoje a to mi bohužel dost ubíralo na detektivním příběhu a chvilkami až začalo nudit.. Uvítala bych nějakou malou zmenšeninu hotelu, kde by se daly přepínat pokoje, pro případ že by člověk nechtěl proběhnout celou Tower od shora až ke skále s mrtvolou.. Další věcí, která mě v této hře dosti zklamala, byl né dost chytře vymyšlený prográmek, který vám má pomáhat vše odhalit. Máte pomocí něho přesně skládat důkazy a také jen určité věty, které vyslýchané osoby řekly. Když vše trefíte, hra vás posune dál. Pokud ale vše nemáte naprosto přesně a použijete jen maličko jinou větu, budete nadávat jako špaček, že proč to, sakra nejde, když já to mám dobře??! :-) Byla chvíle, kde jsem se zasekla, postupně jsem se úplně vytočila a nakonec musela mrknout rezignovaně do návodu. Důvod zákysu: Místo věty "Určitě měl na sobě řetízek" patřila věta "Obvykle nosí řetízek" !! Poslední co si myslím, že mohlo být lepší byla grafika postav a obličejů.. Osoba něco vypráví, ale jen mrská rukama, nohama, pohazuje hlavou, koulí očima, ale pusu neotevře :-D U jedné konkrétní postavy jsem zase měla po celou dobu šrám na obličeji a za celou dobu jsem nepřišla na to, jestli je to jizva, nebo jen chyba na obrazovce.. Ale kdo řeší takové detaily, že..
Když to tedy vemu kolem a kolem, hra se mi líbila. Měla náboj, byla zajímavá a tajemná. Mile mě překvapilo, že mě i bavila. Jistě má samozřejmě nějaké ty mouchy, ale pokud by byla nějaká podobná hra s lepším odvíjením příběhu (a bez toho šíleného prográmku), ráda si jej zahraju ;-)
Pro: Je to krásná detektivní adventura, tíživá atmosfére, zajímavý děj
Proti: Prográmek detektiva, nesmyslné zdlouhavé pobíhání, grafika postav
Broken Sword 5: The Serpent's Curse
Nedám dopustit na celou řadu skvělého Broken Sword. Dokonce jsem ani tak moc nevytýkala tehdejší 3D kabátek a změna mi nevadila.. Když se však rozhodlo, že vyjde tato hra jako tehdejší plošinovka, zalila mě nostalgie!
V první části jsem si medila a užívala atmosféru, i postup ve hře byl zcela logický a vše propracováno-není co vytknout! Dokonalé. Ta druhá mě však nesmírně zklamala.. Nesmyslné kombinace-úplné nelogičnosti. Myslela jsem si, že člověk co vymýšlí příběh je opravdový myslitel. Ale to mě vážně okamžitě vyvedlo z omylu. Děj najednou hrozně rychle ubíhá, ale naopak se zasekáváte u věcí, které nejsou rozhodně obrazem vaší schopnosti, nýbrž nejhloupějších nápadů a typické kombinace "vše na vše" předmětů.. Myslela jsem si, že se toto této hry nemůže týkat-bohužel opak se stal pravdou..
A co ten konec..? Přistihla jsem se dokonce jak si říkám, že snad ten konec nemohou myslet vážně.. Něco na způsob "konec světa"?? Kdyby tam tedy téměř "náhodou" naši hrdinové nepřijeli, je s námi se všemi asi konec. Čekala bych něco originálního.. Přišlo mi to, jakoby snad tvůrci přestali mít úctu.. Ke hře ale i ke svým fanouškům. Nebo je ta tvorba hry náhle přestala bavit..? Jakoby vše uspěchali a byl honem honem konec? Třeba někde ve skále u jednoho maniaka?
Co je docela milé je, že se setkáváte opět s určitými přáteli z předchozích dílů. Jenže už se mi opět dere na rty slovo "ale", protože jakmile se s nimi setkáte, hned řešíte další kombinace (a ano, opět nesmyslné) Duane a Pearl - hraní na kbelíky a plechovky podle pískání Duana se mi zdá hloupé a navíc je tam chyba "f" má jinou tóninu.. Hra zkrátka nabere úplně jiný obrat alá "Rychle, dělej něco a ani to nemusí být logické!"
Je mi to velmi líto, že nemohu dát příliš vysoké hodnocení, i když jsem si určitou část velmi užila..
Pro: Grafika, nostalgie, hudba, návrat k 2D
Proti: Achjo.. ta druhá část.. Zvláštní konec, až moc nereálně dobrodružné, nesmyslné kombinace
Brothers: A Tale of Two Sons
Příběh začíná v jedné malé vesničce v horách a úkolem vašich dvou bratrů je sehnat drahocenný lék pro vašeho velmi nemocného otce. Lék se však nachází velmi daleko, vydáte se tedy pro něj. Na cestě si navzájem pomáháte - obě postavičky menšího a většího bratra se nedostanou jednotlivě dál - potřebují jeden druhého. Ovládáte je buď najednou, nebo střídavě. Menší bráška je hravý, milý, bláznivý, ale zato velmi vnímavý, větší je, jak se předpokládá rozumnější až tedy v jisté zásadní věci rozhodně rozumný nebyl.., silnější a vážnější. Hra se vlastně snaží, aby jste si "zvykli" na svého brášku. Na to, že jste na všechno dva a že vše prožíváte spolu. Věřte nebo ne, dřív nebo později to prožívat budete. Během cesty vás bude čekat mnoho nástrah lesa, kouzel a především zvláštních tvorů, na které by jste si měli dát pozor. Grafika na vás udělá dojem. Navštívíte opravdu krásná místa, nebo naopak strašidelná a ponurá. Já myslím, že už teď rozhodně nemluvím o arkádě, ale o adventuře ;-)
Abych však nepěla jen ódy na radost, je tu pár věcí, které mi sice nijak zvlášť nevadili, avšak nabízejí se, abych je zmínila. V každé navštívené krajině jsou nějaké úkoly, které musíte splnit, aby jste se dostali dál. Co mi trochu vadilo, že nebyly nijak extra těžké a "záseky", které se vám můžou stát jsou spíše chybou v ovládání než ve vaší mysli ;-) např. zásek tradičně u pák - jeden tlačí, druhý tahá a nic se neděje, i když už člověk zkusí všechny variace tahání, mačkání a tlačení oběma rukama, které vás už z toho začínají bolet :-) Další se týkal pomáhání si obou bratrů - později se dost opakuje, to, co má kdo udělat, atak už vlastně není co vymýšlet a dá se tedy předpokládat, co se od vás bude čekat. jeden nastaví ruku, druhý po ní vyleze a pak shodí lano.. Další věc je, že jí máte za pár hodin dohranou-chtělo by to delší čas hraní :-) A poslední věc, která mi trochu vadila byl konec.. Připadalo mi to dost morbidní. Umře mu maminka a teď i bratr? A málem i otec? Na druhou stranu, právě díky tomuto konci, to ve vás opravdu něco zanechá.
A závěr?
Rozhodně tu není prostor k tomu, aby jste se začali nudit. Hra vás totiž sama donutí dostat se dál, ještě dál.. Budete si ve skrytu během hry říkat: A co je potom? Kam půjdeme příště..? :-) Nemůžete se od ní odtrhnout, protože chcete vědět jak tohle všechno dopadne. Zvláštní je, že hra není nijak zvlášť na pohled zajímavá. Je zajímavá až jí začnete hrát. Nevěřila jsem tomu, ale zpětně, když o ní přemýšlím, nepřemýšlím o ní jako o hře, ale jako o filmu. Ještě jinak, možná i jako o opravdovém životě. Každopádně je výjimečná - víc takovýchto her!
P.S.: Adventuristi, opravdu to zkuste. Opravdu ano!
Pro: Originalita, děj, který vás vtáhne, emoce, zajímavost, grafika, zvuk
Proti: Občas ovládání, kratší doba hratelnosti, opakovanost akcí obou bratrů
Gray Matter
Co mi však dost vadilo byly kouzelnické triky, které mi přišli dosti dětinské a zbytečné. Uvítala bych raději Sam jako někoho třeba s nějakou zvláštní schopností, než jako dívku, co si hraje na kouzelnici a klame přátele lacinými triky.. :-/ Také se mi moc nezdála důvěryhodnost postav.. Nějak jsem jim to zkrátka celé nevěřila.. Samantha kouzlí, ale nevěří na duchy a za vším hledá trik?? Dr.Styles, vědec a praktik, co požaduje vysvětlení ke všemu, ale na duchy skálopevně věří?? Některé situace ve mě zkrátka vyvolávaly smíšené pocity. Co se však týče grafiky, hratelnosti a příběhu, tam jsem byla vcelku spokojená. Ovšem ty lokace... Vše se odehrává v tom samém městě s vyjímkou snad jedné kapitoly. Sídlo Dr.Stylese, kde příběh začíná je sice úchvatné, ale když se tam potulujete každý den a pouze střídáte hrdiny, je to kapánek maličko nuda..
Někteří příznivci karetních či jiných triků si nejspíš přijdou v této adventuře na své, avšak já si myslím, že trik s kouzlem nemá absolutně co dělat.. Ještě k tomu ten trapný klub Daidalos! A ten konec? Ten byl tedy snad nejvíc absurdní.. Duch mrtvé ženy Dr.Stylese je jedna studentka-copak jí vlastní manžel nerozezná?? Za mě tedy nic moc.. :-/
Pro: Příběh, hratelnost, grafika
Proti: Lokace-stále stejná, nedůvěryhodnost postav, smíšené pocity, triky..
L.A. Noire
Vaší postavou se stává Cole Phelps, který pracuje u dopravní policie. Cole je však velmi bystrý a postupně se (díky vám) vypracuje na pozici detektiva, kdy začnete řešit opravdové případy. Nejprve řešíte v celku prkotiny, později však vyloženě vraždy, kde se neštítíte si zavražděné důkladněji prohlédnout, zkontrolovat okolí, hledat důkazy a v neposlední řadě vyslechnout svědky či podezřelé osoby. Pokud jste vždy přemýšleli, jaké to je být hlavní vyšetřovatel a přijet na místo činu mezi prvními, tady máte možnost se opravdu vyřádit:-). Máte u sebe po celou dobu samozřejmě zápisníček, ve kterém se vám ukládá, co jste všechno zjistili a kam se můžete obrátit, když si nevíte rady. Celý příběh se vlastně odvíjí díky vašim schopnostem či zásluhám. Proklepnete si vrahy, zlodějíčky, pedofily, narkomany i žháře.. Postupně při tom odhalujete minulost vašeho detektiva a střídáte parťáky se kterými pracujete kvůli změně pozice. Všichni tito parťáci (včetně Cola) jsou graficky zpracováni podle skutečných žijících osob :-) (Ten hezký zrzek z dopravního skutečně existuje!:-D)
Kromě hlavního děje je zde i jisté "rozptýlení" tzv. pouliční zločiny, které když splníte, zvýší se vaše intuice, kterou později můžete uplatnit při výslechu. Když po nějakém zatoužíte, musíte jezdit v policejním autě, kde vám dispečink oznámí, kde je potřeba zasáhnout. Tam si pak dostatečně zastřílíte či si dáte malý závod, nebo dokonce někoho sledujete. Každé nové auto, které si "zapůjčíte" se vám ukládá a vy si je pak můžete později prohlédnout včetně skrytých vozů.
Na konci celé hry se pak můžete kdykoli vrátit do ulic a pomáhat městu. Můžete se vrátit v jakékoli kapitole svého povýšení, kde máte možnost dělat si co chcetenapř. sesbírat odznaky, zlaté kotouče apod..
Co naplat, Cole je prostě sympaťák, i když zprvu spíš působí jako jeden z těch moulů, které jste kosili v Mafii :-D Ale nakonec se vypracuje poměrně dobře. A jak to všechno skončí? Řekla bych, že VELMI nečekaně ;-)
Pro: Naprosto odzbrojující grafika! Podobnost Mafie, vyšetřování vražd, příběh, obrovská lokace..
Proti: Nic mě nenapadá :-)
Black Mirror III
Začínáte ve vězení, kam se dostanete špatnou souhrou náhod a jste tedy obviněn ze žhářství a dokonce na vás chtějí hodit i vraždu. Inspektor Spooner je sice tvrdší oříšek a nic vám nevěří, avšak někdo za vás jednoduše zaplatil kauci, a tak můžete opustit žalář. Stále ale trpíte zvláštními vizemi, proto musíte pravidelně navštěvovat svou psychoterapeutku dr.Hermannovou. Jelikož se vše odehrává pouze kolem lokací Willow Creek, Warmhill a Black Mirror, setkáte se tu s i se známými tvářemi jako s Murrayem z hotelu, lady Viktorií, Tomem, Bobbym či Ralphem. Atmosféra hry je tísnivá, mrazivá a nebezpečná. Všude kolem se převaluje mlha, je chladno a většinou se vše odehrává v noci. Lidé tu z vás na malém městečku mají obrovský strach dokonce i jedna paní kvůli vám uteče z obchodu, ale typický Murray z vás bude dělat atrakci pro turisty. Neřešíte tu jen jednu záhadu, ale záhad tu začne od jisté chvíle přibývat jako hub po dešti. jakmile budete dostávat záhadná psaníčka od anonymního přítele.. V temném lese potkáte i.. No ale to bych už prozradila více než dost :-)
Co se týče zajímavosti, tento díl má daleko lepší příběh než ten předchozí. Některý adventurista si možná povzdechne, že hrát za "vraha" je poněkud zvláštní, ale věřte mi, že zas takový masakr to tedy opravdu není, jelikož se Adrian snaží po celou dobu dát do kupy a to, co s ním dělá zlý duch Mordreda se mu nelíbí. (Tedy většinou ;-)) Navíc z původního puberťáka, tu teď stojí dospělý rozumný muž, což mě velmi potěšilo. (Že by to bylo tím vězením..??) Hlavní hrdina tedy nebude mít lehce přihlouplé hlášky a dokonce bude občas i vtipný.
Trochu mě však rozčilovali jisté hlavolamy jako např.labyrint, nebo samotný Mordred :-)) Labyrint - neustálé rozsvěcování a tahání za páky, které měli odehnat stíny-u tohoto jsem již neměla trpělivost, a použila návod.. Mordred - jeho kostra! Byla celou dobu správně sestavená, ale neměla jsem kosti naprosto přesně na svítících bodech, atak to nereagovalo.. Typické jsou lekačky, kdy pokaždé když se Adriana zmocní zlé myšlení vám problikne přes celou obrazovku hrůzný obličej. Musím říci, že tahle "překvapení" mi ve hře dost vadila. Už tak je hra poměrně strašidelná, ale nevím, proč bych měla ještě k tomu z leknutí dostat infarkt..? :-) Myslím, že tyhle lekačky k adventuře prostě nepatří.
Sečteno a podrženo, tato hra si zaslouží určitě pozornost, a doporučuji jí všem, kteří si již v minulé hře zahráli jednu z předchozích dílů, ale i těm, kteří o Gordonovic rodu nikdy předtím neslyšely a mají chuť se trošku bát ;-)
Pro: Příběh, dobré zakončení i vysvětlení, krásná grafika a prostředí, atmosféra..
Proti: Některé hádanky a hlavolamy jsou otázkou spíše trpělivosti.., lekačky alias BAF! JSEM HRUZA SAMA!! :-)
Black Mirror II
A tady máme menší zklamání.. Pro někoho možná banalita, avšak pro mě je čas strávený s hlavní postavou adventury dosti klíčový. Jak jinak se máme vžít lépe do adventury, když nám je hlavní hrdina nesympatický a při každé jeho druhé větě se chytáme za hlavu nebo zvedáme oči v sloup..? Nejprve jsem si myslela, že tenhle vcelku pohledný mladík by se mohl předchozímu charismatickému Samueli vyrovnat, jakmile se trochu projeví jeho osobnost, ovšem to mě hned ze začátku hořce zklamalo. Připadalo mi, jakoby se tvůrci snažili ze všech svých sil naklonit si hráče za každou cenu k novému hrdinovi. Bohužel to na mě působilo (alespoň prvních pár hodin hraní) dosti uměle a jaksi přiškrceně. Pan "rádoby vtipný" a tak trochu puberťácký chytrolín je dosti zvláštní kombinace. Nevím jestli jsem si během hry zvykla, nebo náš mladíček během celého příběhu pomalu dospěl, avšak až po delší době hraní jsem to už tolik nevnímala.
Jinak hra má nejdříve trochu nudný spád, jelikož vše teprve pomalu objevujete, ale později se vše rozjede už daleko rychleji. Grafika a celková atmosféra z předešlého dílu je opravdu dosti rozdílná. Není to špatné, některé lokace jsou velmi zdařilé, avšak jindy jsem měla pocit, jakoby mi tento díl nepřinesl nic moc nového. Hodně míst je převzato z prvního dílu i když je vše v novém kabátku. Lokace byly sice zajímavé (zámek Black Mirror je ještě strašidelnější než předtím), ale neměla jsem pocit, že bych cestovala např. z Ameriky do Anglie, a už vůbec ne, že jsem navštívila X desítek míst, a potkala velkou spoustu postav, jak slibovali tvůrci.
Postavy ve hře jsou také převážně vzaté z prvního dílu, avšak moc upovídaní zrovna tedy nejsou. Až tedy na Darrena. Spíše se více informací dovíte z dopisů, deníku, výstřižků atd.
Co se týče ovládání, můžete si nastavit obtížnost, nápovědu, interakci předmětů atpod. Osobně si však myslím, že hádanky jsou spíše lehčího rázu. Občas se můžete zaseknout však u hloupostí, typu, že kliknete na předmět a teprve až po jejím opětovném (někdy 3. až 4.) kliknutí, Darren po důkladném okomentování něco konečně udělá.
Co mi velice ubíralo na životě byli úděsné problémy se zvukem a "lekačkama". Nevím, zda je to dabingem, či špatným ozvučením, avšak postava chvílemi něco důležitého (co vám má pomoci ve hře) mumlá a vzápětí na vás zařve úplně normální větu typu "Nebudu ho rušit!!!!". Také jsem nepochopila, že pokud si vypnu úplně všechny zvuky kromě dabingu, vzápětí se stane nějaká hrůza, kdy člověku tuhne krev v žilách a strašlivá znělka a úpění na vás křičí na plno i když máte zvuk na 0 procent-což tedy opravdu nechápu. U jiných her nebyl nikdy problém. Co dodat-se zvukem jsem si opravdu užila.
Příběh se mi nicméně líbil, byl to dobrý nápad, ačkoli maličko předvídatelný.. (Např. co se týče maminky Darrena, či jeho krásné přítelkyně Angeliny) Pravá matka Darrena není samozřejmě nikdo jiný než Cathrine.. Angelinina spojitost s Gordony
Na závěr bych chtěla podotknout, že tento díl Posla smrti je narozdíl od jeho prvního dílu rozhodně více hororový a lekavý. Já dávám spíše přednost jakémusi kouzlu atmosféry a tajemna než přímo chvilkami čiré hrůzy, kdy vás něco či někdo zabije, vy to nečekáte a leknete se jakmile se přes celý monitor objeví zakrvácený obličej Darrena :-))
Celkový verdikt, hra stojí za zahrání, ačkoli byl první díl lepší. Stejně mi to ale nedá, a myslím, že si ještě zkusím třetí díl a budu doufat, že u toho neumřu strachem :-))
Pro: Zajímavý příběh, možnosti obtížnosti.
Proti: Hlavní postava, stejné lokace, lekavé scény, zvuk.
Posel smrti
Nutno podotknout, že i když si ze začátku myslíte, že půjde jen o další nudnou adventuru, tahle vás překvapí nejen svou neuvěřitelnou démonickou atmosférou s příměsí tajemna, hororu a nadpřirozena, kdy je však vše naprosto reálné, ale také tím, jakou zvědavost ve vás začne vyvolávat. Zprvu se na vás při konverzaci a procházce po hradu přivalí X jmen z rodu a vy se zaleknete, kolik postav si musíte zapamatovat! To se však vůbec nebojte. Samuel i ostatní postavy ve hře, opakují důležitá jména tak často, že si všechny za pár chvil bezproblémově zapamatujete. Ovládání je velmi jednoduché a navíc když kliknete vícekrát na určitou věc, kterou si důkladně prohlédnete a která již není důležitá (tedy není aktivní), pak se kurzor opět změní na základní barvu a už víte, že se s tím nemusíte trápit. Obtížnost hry je přesně úměrná ke hře. Hádanky nejsou příliš obtížné a při troše trpělivosti na všechny přijdete. Občas se vám může stát menší zádrhel jako mě, kdy byla však vždy příčina problému - nepříliš dobře prohlédnutý terén :-) (některé předměty se vám ukáží až po určité době, proto doporučuji vše bedlivě prozkoumat).
Co se týče příběhu, je prostě dokonalý. Bylo vyloženě žůžo sednout si s kávou či kakaem k této hře ponořit se do té ponuré fantasy hry, kdy na panství pršelo a praskal oheň v krbu, či při noční prohlídce hřbitova.. Jsou tu zde nejen děsivější momenty, ale i momenty, kdy je vám postav vyloženě líto. Zajímavá je například návštěva tajuplného Sanatoria. kdy poznáte dva zneužívané pacienty a pana Bubbyho Konec vás, myslím, trošičku překvapí. Já osobně jsem měla na vraha jiný typ ;-)
Osobně jsem velikým fandou Broken Sword a netušila jsem, že tato hra - navíc česká, se dokáže vyrovnat (ba i některé překonat!) opravdu dobrým adventurám. Nemohu se proto dočkat druhého dílu Black Mirror, neboli Posla Smrti..! :-) Mám pro ní jen jediný verdikt: DOKONALÉ.
Pro: Grafika, atmosféra, dabing, ovladatelnost, hratelnost, originalita..
Proti: Klidně by mohla být i delší. :-)
Memento Mori
Pro: Zajímavý příběh, děj má spád
Proti: Zbytečně mnoho informací a dialogů, nesmyslné zkoumání předmětů dokola.
Agatha Christie: Murder on the Orient Express
Pro: Krásná grafika, příjemné prostředí, fajn ovládání.
Proti: Kombinace předmětů, neustálé pobíhání sem a tam, omezené prostředí.
The Longest Journey
Pro: Zajímavý příběh.
Proti: Naprostá nelogičnost předmětů. Konec.. Jaksi zarážející. Pak také grafika postav a nic moc ovládání.
Horké léto, aneb Majer v akci
Pro: Zábavná hra s vtipnými komentáři.
Proti: Kdo nemá rád Izera, ať to nehraje :-)
7 dní a 7 nocí
Pro: Zajímavé téma, občasné vtipné dialogy.
Proti: Zbytečně mnoho předmětů, nelogičnost.
6 ženichů a 1 navíc
Pro: Opravdu vtipné scénky, skvělá grafika, dobrý dabing.
Proti: Možná občas až moc perverzní :-)
Dračí Historie
Pro: Hezká grafika, hratelnost, vtipnost.
Proti: Většinou dosti dětinské, některé části maličko nudné.
Mafia: The City of Lost Heaven
Pro: Zábavné mise, skvělá grafika, příběh.
Proti: Závod, konec příběhu.. :-/
Broken Sword: The Angel of Death
Pro: Krásná grafika, hudba.
Proti: Děj, podivný závěr..
Broken Sword: The Sleeping Dragon
Pro: Zajímavé ztvárnění postav.
Proti: Pro někoho možná 3D grafika, časté "bednování".
The Legend of Kyrandia
Pro: Na tu dobu naprosto bezkonkurenční adventura.
Proti: Bohužel/bohudík mě absolutně nic nenapadlo. :-)
Broken Sword II: The Smoking Mirror
Pro: Krásná grafika jako u předešlého dílu, více lokací, známé postavy, atmosféra.
Proti: Jaké proti můžete uvést u nejlepší adventury ve 2D..? :-)
Broken Sword: The Shadow of the Templars
Pro: Nejlepší adventura ve 2D, krásná grafika, sympatická postava George, skvělá hratelnost.
Proti: Někomu by mohlo připadat, že není dosti akční, ale u tak krásné adventury to snad tolik nevadí-není to přeci střílečka :-)
Fable
Pro: Myslím, že zde jsou samá pozitiva, hudba, grafika, děj, zpracování, hratelnost..
Proti: Pro někoho možná podivný konec a vyšší obtížnost.
3 Skulls of the Toltecs
Pro: Vtipný příběh a animace, odpočinková adventura s dobrodružstvím, 2D.
Proti: Možná v některých pasážích je hra pomalejší a musíte čekat někdy déle, což může trochu naštvat.
Dreamfall: The Longest Journey
Pro: Atmosféra, duchovno, grafika, zvláštní typ adventury nutící k zamyšlení, zajímavé povahy postav.
Proti: Zpočátku trochu hororový děj, neposedné ovládání - kamera, maraton otravných soubojů, nízká obtížnost, krátká hra - za 4 dny hotovo, absence a čekání na 3.díl.
Pro: Krásná grafika, dobrý děj, ovládání
Proti: Přílišná zbytečná kombinace předmětů, kde není třeba