Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Diablo

  • PC 95
Diablo, hack and slash RPG, které se díky lavině klonů, napodobitelů a hlavně svému úspěchu, stalo čímsi jako samostatným podžánrem.

A teď pár věcí, co se mi vybaví, když se řekne Diablo...

1.Atmosféra. Už v potemnělé vesničce víte, že je poblíž zlo a že na tento problém kněz stačit nebude. Jeskyně jsou tmavé a nepřívětivé. Kamarád měl hru nastavenou tak tmavou, že měl viditelnost jen pár políček, tím se hra (hlavně za kouzelníka) stávala doslova hororovou :-)

2.Monstra. Možná to bylo jen pár potvor a měnil se jim pouze skin, přesto na mnohé z nich nezapomenu :-) A samozřejmě bossové... Řezník brousící si ve svém kutlochu svůj sekáček, setkání s ním bylo vždycky o ústa, ten pacholek byl hrozně rychlý. Přerostlý skelda s houfem podržtašků, ten zas krásně po zásahu "chroupal". Ono stačilo i pouhé zjištění, že "kozlíci" umí otevřít dveře :-)

3.Předměty. Vybavování hrdiny mě snad v žádné jiné hře tak nenadchlo jako právě v Diablech, od prvního žabykucha po elitní výzbroj, kdy už jste byli rádi i za stejný předmět vygenerovaný o pár damage silnější. S předměty však souvisí jeden problém, a to jejich špatné hledání po podlaze (hlavně za kouzelníka). Kolikrát se mi stalo, že jsem po řetězovém blesku zaslechl cinknutí, nadšený jako malé děcko jsem začal pátrat v temnotě, políčko po políčku, a prstýnek né a né najít.

4.Multiplayer. Ano, nechal jsem si ho nakonec a přitom to bylo určitě to nejdůležitější, co mě přinutilo u hry strávit desítky hodin. Hrdinové si nějak výrazně v boji nepomáhají, spíše naopak (kouzla bolí), přesto jsem hru s kamarády nespočetkrát rozjel, byla to totiž ultimátní zábava. Možná se pletu, ale v dobách kdy ještě síťovka nebyla samozřejmost, jsme hráli Diablo po seriovém kabelu. Teď to přijde... dokonce ve třech, poněvadž je to jedna z mála her, která tento způsob propojení podporuje (vím jen o dvou, ta druhá je StarCraft).

Diablo... Díky, za ty myšítka to stálo :-)

Pro: Multiplayer, atmosféra, předměty, nezapomenutelní bossové.

Proti: Hledání zašantročených předmětů, peníze zabírali místo v inventáři (opravdu jen drobnost).

+36 +37 −1

Majesty: The Northern Expansion

  • PC 75
Po dlouhé době od hraní základního Majesty, se mi znovu do pracek dostala tato výtečná strategie a co víc, s datadiskem. Pamatoval jsem si ji jako téměř bezchybnou. Jak se na ní podepsalo 9 let? A hlavně, co s ní provedl datadisk?

Hraní bez přídavku byla opět zábava jak se patří a stáří se podepsalo pouze na grafice. Pak jsem ovšem začal plnit nové úkoly... První čeho jsem si všiml, obtížnost. Hra znatelně přituhla a díky tomu mi začaly vadit věci, které jsem si dřív pochvaloval nebo s přimhouřeným okem přehlížel. Hrdinové umírají mnohem častěji, protože přecení své síly, začít utíkat z boje s deseti životy je opravdu trošku pozdě... V časově omezených mapách je problém hrdiny dostat na cílové místo, tučná odměna nepomáhá. Jednotky by potřebovaly dokouzlit mozek nebo aspoň vylepšit AI.

Teď k obsahu. Nové úkoly jsou i přes obtížnost zábavné, nových potvor je dost a ideálně doplňují ty původní. To se bohužel nedá říct o nových budovách, z nich je polovina na nic, hlavně díky ceně a technologické nedostupnosti. A hrdinové? Na ty autoři zapomněli uplně, žádný nový přírustek, velká škoda.

Celkově jsem se u hry výborně bavil, ale na 95%, co od mě schytalo samotné Majesty, to není.

Pro: Nové monstra, tržiště s elixíry, kouzla, dotažený multiplayer.

Proti: AI, nevyužitelné budovy.

+2

flOw

  • PC 65
Pozoruhodná hříčka na odreagování. Jednoduchá, graficky zajímavá a poměrně slušně hratelná. Co se autorům povedlo na výbornou, je navození pocitu rozlohy (na začátku) a hloubky (v posledních kolech) oceánu.
Bohužel, nic netrvá věčně a po čase se objeví stereotyp. Také mi vadilo, že se hra nedá uložit. Nakonec jsem to ale stejně nepotřeboval, protože jsem sblajznul nějakého bosse a dál mě to nepustilo. Hra nic neoznámila a ani se neobjevil zárodek dalšího tvorečka jako tomu bylo minule, že by bug? Nebo to jen nemá konec? Každopádně já bych nějakou tečku na konci uvítal.

Pro: Jednoduchost, hratelnost, atmosféra oceánu.

Proti: Netrvanlivé, chybí možnost hru přerušit, nejasný konec.

+10

World of Magics and Heroes

  • PC 20
Tak tahle hříčka je jako RPG opravdu hrozná. Já ji bral spíš jako adventuru se stylem hraní pokus-omyl. Jako taková zas tak hrozně nedopadla. Grafika je sice hrozná, ale aspoň není vykradená jako třeba zvuky.
Ale teď k těm mínusům. Ve volbě postavy jsou minimální rozdíly. Pouze jeden typ nepřátel, nezaškodil by aspoň nějaký boss. A nakonec to nejhorší, je tam bug, který velmi výrazně ovlivňuje hru. Pokud jdete na nějaké místo, na kterém už jste byli, hra vám v tu chvíli uloží počet životů pro další boj. Klidně se můžete regenerovat či vypít flašku se zdravím, stejně půjdete do dalšího boje s počtem životů, který jste měli při vstupu do první lokace.

Pro: Snaha?

Proti: Bug ovlivňující zdraví, jeden typ nepřátel, minimální rozdíly mezi povoláními

+14

Planet Blupi

  • PC 80
Mívám bujnou představivost, ale že mě bude bavit, starat se o infantilní vajíčka, o tom se mi nikdy ani nesnilo. Když jsem na Blupíky narazil, byl jsem ještě mládě a zajímaly mě jen fragy. O to větší bylo mé překvapení, když mi kamarád tuhle hříčku přinesl na CD a mě to lapilo! Neuvěřitelné se stalo skutkem a hru jsem projel na jeden zátah. Jednoduché, vtipné a originální. Nemůžu si pomoct, ale tyto škaredě plastické lentilky jsem prostě musel mít rád. I dnes si vybavuju, jak si vždycky blupík pochutnal na rajčeti: "Ňam, ňam".

Blupíkům vděčím za to, že semtam zkusím i nějakou tu infantilitu, která na první pohled vypadá nehratelně. Dnes už tahle hra asi nikoho neosloví, skoro ve všem ji o pár let později přebili Gruntíci, které vám doporučím spíš.

Pro: Originálita, zábavnost a hratelnost.

Proti: Infantilní, někomu nemusí sednout plastická grafika.

+1

Sektor XIV se odmlčel 3D

  • PC 50
Co je nového na Marsu? Překvapení v podobě zamořené základny.
První mise nezačíná vůbec špatně a před vámi leží poměrně snadný úkol, v temných chodbách základny nahodit generátor. Vyzbrojen baterkou a základní bambitkou se snažíte zabít prvního hmyzáka... A tady se objeví první zaražení, jak může střetnutí s první nestvůrou trvat zhruba tak dlouho, jako v jiných hrách souboj s bossem? Mě to ovšem ani moc nevadilo, nábojů je dost a s účinějšími zbraněmi jdou nestvůry i na jednu ránu. Raketomet je vůbec zajímavá zbraň, klidně si můžete střelit pod nohy a nic se nestane. Co se mi líbilo, že se mise odehrávají v pestrém prostředí (laboratoře, kanalizace) a že se občas musí i někde něco zmáčknout či aktivovat (do hádanek to má ovšem daleko).

Bohužel se brzy začnou objevovat chyby. Různé zasekávání, ať už o dveře nebo o podlahu... Z toho se dá většinou skokem dostat, horší ovšem je, když se zasekne raketomet uprostřed nabijení a vám přestane fungovat střelba. Také těžko říct, jestli ta neviditelnost u některých hmyzáků je bug či schopnost.

I přes nespočet chyb mě Sektor 14, jako freewarepozitivního člověka, bavil.

Pro: Pestré prostředí (na základnu), ucházející atmosféra, obtížnost (i když mnozí protestují)

Proti: Bugy kam se podíváš, pouze 2 typy nepřátel, některé zbraně do počtu.

+5

The Treasures of Montezuma

  • PC 85
Na první pohled obyčejný klon Bejeweled Deluxe z českých luhů a hájů, to se ovšem mění, jakmile se dá hra do pohybu. Všechno se svižně hýbe a mnohdy hra připomíná, nejen svými explozemi a efekty, akční hru. Čím to? V první řadě plynulé odehrávání tahů, nemusíte čekat až se vyhodnotí váš předchozí tah a prostě spojujete, dokud je co. Také tomu určitě pomáhají již zmíněné výbuchy, otřesy a blesky, při použití powerupů. Hra je přehledná a naštěstí i při větším množství efektů, hlavně v pozdější fázi hry, neztrácíte orientaci a dál vesele přitápíte do komba. Á... nesmím zapomenout ani na zdařilý systém komb, jednoduchý a efektivní, ohodnotí váš výkon slušnou porcí bodů a pomůže vám z Bodového šílenství (po dosažení určitého počtu bodů, je po krátký čas možnost sbírat expy) vytěžit maximum.

Tím se dostávám ke sbírání zlatých hvězd, něco jako zkušenostní levely. Ty rozdělujete mezi několik vylepšení, hlavně powerupů, totemů nebo třeba k prodloužení času potřebného k dokončení úrovně. Mezi jednotlivými levely to hru krásně zpestřuje a "v akci" rozdíl po dobře investované zlaté hvězdě pocítíte. Totemy jsou další taktický prvek ve hře, k jejich aktivaci totiž potřebujete spojit dvakrát(až třikrát) za sebou trojici stejné barvy. Proto se vyplatí i trošku přemýšlet a né jen hrrr spojovat.

Celkově mě hra díky akčnímu pojetí chytla a má své čestné místo na disku. Důvodů pro znovuzahrání je několik, je to ideální odreagovačka, můžete zlepšovat skóre, zlepšit čas nebo posbírat všechny trofeje. A sem směřuje i má největší výtka, některé trofeje jsou tu spíš pro zasmání než jako výzva, po prvním zahrání máte většinu splněnou a na těžší obtížnost už není co plnit. A nakonec hudba a zvuky, docela mi sedly, ale poměrně rychle se oposlouchají, škoda.

Pro: Akční pojetí, zlaté hvězdy, totemy, znovuhratelnost,

Proti: Chybí větší výzva, časem oposlouchaná hudba, název hry :-)

+4

Ni.Bi.Ru: Posel bohů

  • PC 65
Netradičně vážná česká adventura s výbornou atmosférou. Mrazivého napětí si užijete hned několikrát, protože většina lokací je tajemná, liduprázdná a podtržená tíživou hudbou. Zajímavému hernímu zážitku pomáhá úžasné grafické zpracování a detektivní příběh, ve kterém vám kdosi neznámý neustále kříží cestu. O dabing se postaraly známé hlasy (Jan Šťastný, Vladimír Brabec atd.) a není mu co vytknout. Jen škoda, že některé dialogy působí dost stroze.

Puzzle hádanky - Většina se dá vyřešit v poklidu, ale je tu i pár tužších, každopádně prodlouží herní dobu o nějakou tu hodinku (pro mě plus).

Pro: Napětí, grafika, dabing, puzzle hádanky

Proti: Strohé dialogy

+25

Ve stínu havrana

  • PC 70
Tak u téhle adventury jsem měl přesně opačný problém, je to snad nejjednodušší adventura co jsem měl čest. I přes mírnou nelogičnost, ani jeden zásek, hru jsem dohrál za necelé čtyři hodinky a to jsem ještě poměrně dost času strávil u nabíhajících domorodců. Myslel jsem si, že mám zasáhnout náčelníka, ale i když jsem ho několikrát trefil, dál se na mě sypali kanibalové. Tak jsem zkoušel a dumal, no a samozřejmě, měl jsem trefit náčelníka, akorát že asi kritickym do oka, jinak nevím, proč to předtím nefungovalo.

Grafika neurazí, tak nějak standard. Co se mi líbilo, bylo určitě ozvučení. Skvělý dabing (i pár dobrých hlášek), u českých adventur samozřejmost, ale i nenápadná hudba a zvuky.

Pro: Hlavní postava, humor, dabing a ozvučení komplet

Proti: Jednoduché, krátké, místy postrádala logiku

+20

Fallout 2

  • PC 85
Rozsáhlý svět Falloutu úžasně znázorňuje reorganizaci rozpadlé civilizace, na každém kroku budete narážet na nehostinnost a úpadek. Ano, opravdu si to lidstvo přivodilo samo, někdy až zamrazí podobnost s naším reálným světem...

Už při tvorbě vašeho charakteru si všimnete poměrně rozsáhlého RPG systému, který vám umožní vytvořit postavu šitou na míru. Pestrá paleta vlastností je zakomponována do celé hry a většina činů má alternativní způsob provedení. Úkoly jsou také rozvětveny a máte na výběr "Jak" plnit, ale občas si i musíte vybrat pro koho. Vaše rozhodnutí vás nejednou doběhnou a vy se střetnete s jejich následky. Scénář je do drobností promyšlený a ideálně naplňuje svět obsahem. Po dohrání mě příjemně překvapilo konečné shrnutí vašich činů, kdy se vám promítne váš zásah do historie :-)

Tahové souboje jsou zpracovány na jedničku, semtam jsem sice nadával, že se musí při boji hýbat celé město, ale jinak šlo o brutální a taktické hody. Vše navíc ohláškováno, byla radost bojovat proti někomu, kdo z vás chtěl mít trofej či oběd :-)

Hrál jsem počeštěnou a celkem opravenou verzi (první Fallout jsem hrál v horším stavu), tudíž hře nemám co vytknout.

Fallout 2 sedí na trůnu DH a nutno říct, že oprávněně.

Edit- tak jsem ten svůj blábol trošku zkrátil do rozumnější podoby.

Pro: Rozsah a obsah světa, RPG systém, čeština, Pipboy, souboje, humor, závěrečné shrnutí vašich činů.

Proti: Autoři na ně zapomněli :-)

+23

Karoshi

  • PC 80
Smrt je vážná a číhá na každém kroku... V Karoshi nikoliv, zde je vtipná a vzácná, vlastně si ji musíte zasloužit. A když přijdete na to, jak si přivolat pohřebák před dům, místo obvyklého GAME OVER naběhne další level. Podobných paradoxů, které čerpají z tohoto nezvyklého úkolu, je ale víc. Chytání kulek místo uhybání nebo třeba záverečný boss.

Přes všechno to, cca půlhodinové, blbnutí s bodáky, bednami a elektrickým proudem, je to pořád jen obyčejná logická plošinovka s dobrým nápadem.


Pro: Smrt ve hrách ještě nebyla tak zábavná, chytáky

Proti: Hra v podstatě vsází jen na hlavní nápad

+6

Puzzle Quest: Challenge of the Warlords

  • PC 85
Tak jednoduchá pravidla a přitom tolik hodin zábavy. Zdá se to neuvěřitelné, ale tato hříčka zabaví na opravdu dlouhou dobu. Hlavní tahák je určitě RPG vsuvka (kdyby šlo jen o to spojování tří kamenů, jsou lepší hry), výběr ze čtyř charakterů s odlišnými kouzly, cvičení vlastností, učení se nových kouzel od nepřátel, ochočení jezdeckých potvor, pomocníci, předměty a samosebou úkoly (ty bohužel postrádají originalitu). Fantasy svět je rozmanitý a narazíte na spousty NPC. Pouze mě zarazilo, že zhruba půlka mapy je nevyužitá. Nebo jsem dělal něco špatně?

Souhlas s Marlesem, největší pruda byla neustálé bojování s monstry na cestách. Možnost vyhnout se boji se slabým soupeřem je mizivá a určitě by se to šiklo častěji. Další chyby jsou jen drobné, nízký levelcap, maximální úrovně jsem dosáhl dlouho před splněním všech vedlejších úkolů. A pak ta náhoda, někdy až moc zasáhne do výsledku, ale co, příště bude štěstí na vaší straně. Ale musí se nechat, že soupeři občas "nevidí" nejlepší tahy, hlavně ze začátku.

Pro: Lahodně namixovaná logika a RPG, dlouhá hrací doba.

Proti: Nutnost bojovat na cestách s každým otrapou, nízký levelcap, náhoda je blbec :-)

+11

Halo: Combat Evolved

  • PC 70
Při prvním spuštění mě už v hlavním menu zaujal uchulahodící klášterní chór, hudba se úžasně poslouchá a výborně ke hře sedí. Vzhledem k pernamentní akci, jsem si ji ovšem moc neužil. Po nicmoc ingame uvedení do děje přišla první přestřelka. A jaká! Nepřátelé byli aktivní, furt se vrtěli a míhali, ale jen naoko, časem jsem zjistil, že moc rozumu nepobrali. Většinou tento nedostatek doháněli přesilou a zákeřností (vybíhali mi do zad z již vyčištěných lokací). Semtam se ke mně přidali spolubojovníci, bohužel ti nic nevydrží a jak jsem je rychle nabyl, tak rychle jsem je i pozbyl. Ve hře je celkem málo zbraní, ale to nevadí, stejně je možné sebou tahat jen dvě. Co mě ale zamrzelo, že základní samopal je k ničemu. Je rozdíl, vystřílet na jednoho hlístového zomboně celý zásobník ze samopalu nebo vše vyřešit jednou ďahou z brokovnice. Vozidla, lehko ovladatelná a výborně zpestřují monotónní řežbu, hlavně ta překážková dráha. Nejspíš z nich šlo vytěžit víc, plní vlastně roli pojízdné věžičky, zastavíte na nějakém pěkném místě, vlezete si za kulomet a pálíte na vše v dosahu, pak slezete, popojedete a znovu.

Největší prokletí téhle hry je opakování stejných lokací, vše se to jednou dá přežít, ale když se v půlce obrátíte a jdete skoro stejnou cestu zpátky? Nad tím musím kroutit hlavou. Pokud nebudete studovat, kde se zrovna nacházíte a zaměříte se jen na přestřelky (tedy na to, v čem tahle hra vyniká), budete se bavit.

Pro: Hlavně to střílení, vozítka, hudba

Proti: Cesta tam a zase zpátky, jednotvárné interiéry, jepičí spolubojovníci

+17

True Crime: Streets of LA

  • PC 70
Průměrně zpracovaná varianta GTA, která oplývá větší akčností a přináší pár vlastních inovací. Vyzkoušíte si konečně hru za policisty a vše co s tím souvisí. Mezi příběhovými misemi budete neustále voláni k náhodným incidentům (nepovinné), při kterých si vyzkoušíte ukázování odznaku, zpacifikování podezřelého a jeho následné oželízkování. Za každého sundaného civilistu půjdou body nezvykle dolů (ale i za zlého policistu se zde dá hrát). Mise jsou složené ze slabších automobilových honiček, přijemných kungfu bitek a samozřejmě z přestřelek, ty jsou nejpovedenější a zároveň nejtužší. Možnost mít v každé ruce jeden kvér a navíc do toho zpomalení času... Paráda. Vůbec špatně nedopadlo ani zlepšování výzbroje a učení nových chmatů ve školách rozsetých po městě. Do toho všeho hraje výtečný soundtrack.

Příběh nic moc, ale jedno překvapení tam přeci bylo, když jsem narazil, stále v Los Angeles, na draka (jeden z bossů).

Pro: Přestřelky, kungfu bitky, soundtrack, zatýkání, karma

Proti: Automobilová část, příběh, některé náhodné mise.

+5

Sacred

  • PC 70
Základní Sacred bylo opravdu nedodělané, dokonce se mi za jednu postavu sekl jeden z hlavních úkolů a nešel dokončit. Tak jsem musel rozehrát znovu. Objektivně bych dal Sacred 70%, proč nedám?

Protože jsem poprvé hru rozjel s kamarádem po síti, že to bude stejná zábava jako Diablo. No... nebyla stejná, ale rozhodně nás Sacred zabavil na několik dní. Plnili jsme questy (že jich je) a rozsekali každého, kdo nám stál v cestě, a to okulahodícím zbůsobem. Co nás u hry udrželo, byly především komba, opravdu velký svět na průzkum (tajné lokace) a samozřejmě i ty nové předměty a levlování. Pak když jsem hrál sóloplayer, tak už mě hra moc nebavila a prostě jsem to nějak oběhal. Že to na 90% nestačí? To co přinesly datadisky, hru obohotalilo natolik, že veškeré mínusy zmizeli (asi bych to měl napsat k těm datadiskům, ale bral jsem je spíš jako velký patch a hru hodnotím jako celek).

Pro: Velký svět, komba, předměty, oři, dost obtížností (vysoký level cap), kvantita úkolů

Proti: Chybí znovuhratelnost, kvalita úkolů.

+9

Přítmí

  • PC 65
Zajímavý počin na freeware scéně, který zaujme hlavně skvělým grafickým zpracováním, dabingem a detektivním příběhem. Nevšední zážitek bohužel kazí herní část. Mezi spoustou lokací se velmi špatně orientuje a přechodové šipky jsou často matoucí. Předmětů je ve hře málo, ale co zamrzí ještě víc, jsou většinou titěrné a v desítkách zákoutí jsou těžko k nalezení. Dialogy se odehrávají bez vašeho zásahu. A narazil jsem i na pár bugů. Ke konci chybí i komentáře u objektů, které lze prozkoumat, klikáte a žádná odezva.

Škoda, projekt měl slušně našlápnuto, bohužel to kazí nedodělaná adventurní část.

Pro: Příběh, grafické zpracování, dabing

Proti: Je toho hodně

+14 +15 −1

Majesty: The Fantasy Kingdom Sim

  • PC 95
To v čem je tato hra jedinečná, je věrohodný pocit, že zde vystupujete jako král, který dohlíží na své království. V žádné jiné hře jsem podobný pocit neměl, možná trochu u Stronghold, ale většinou se u strategií cítím jako velitel, který jen rozkazuje a vše má ve své moci. V Majesty je to jiné, většinu času jen sledujete, jak výběrčí daní obcházejí domy a v duchu je popoháníte, jak se hrdinové potloukají po městě a hledají kde roztočit své nasyslené zlaťáky, jak vaše tržiště pustoší beholder, či jak se na toho beholdera pořádá výprava (spíše výprava za vaší tučnou odměnou, protože polovina výpravy se rozuteče už při prvním kontaktu - očním :-). A to je ono, hrdinové si žijí podle svého, při množství dotírajících nepřátel by byl problém je ovládat, jsou poměrně chytří/zbabělí a vědí co, kdy a kam utéct. Kupodivu, na to čemu všemu ve hře jen přihlížíte, máte pořád co dělat.

Grafika nádherná, hra vyšla v době kdy už se dělaly pokusy s třetím rozměrem a jsem rád, že tahle krasavice byla ušetřena. Jediná výtka, i když bylo k dispozici poměrně dost misí, byly bohužel dost jednotvárné, na druhou stranu bylo dost prostoru pro vyzkoušení všech variant z technologického stromu.

A ještě... Ve hře jsem nenarazil na level cap, což se mi u většiny her nestává, můj kouzelník tuším na 400. levelu zabíjel draka doslova mrknutím oka. Vylezl z krámku, mrknul a za jednu vteřinu už uvnitř znovu utrácel odměnu za tu hrozivou ještěrku.

Pro: Hrdinové, grafika, neovládáte své jednotky (ano, to je plus)

Proti: Nic co by kazilo zábavu

+11

Tony Hawk's Pro Skater 4

  • PC 70
Ach, co se s touhle sérií děje? U dvojky jsem strávil hromadu času, dohrál jsem za všechny postavy na 100%. Trojka ještě pořád šla, též jsem jí párkrát projel... Ale co ta čtyřka? Co ta čtyřka?

Klucí chundelatí od Neversoftu si řekli, že překopou celý systém. Omyl, volné ježdění po levelech je krok zpátky, v tomto "volném" módu se nedá nic dělat, možná tak sbírat peníze, ale ty jsou beztak na nic, a hledat NPCéčka. Bohužel i drtivá většina úkolů nedává moc prostoru a vyžaduje ke splnění chirurgicky přesný postup. Koho baví se šprtat přesnou trasu, případně dostávat do ruky půlminutovou minihru, bude mi orgie. Pro nás ostatní, co mají rádi volnost, prostě dvě minuty jezdit a plnit co se namane, zklamání.

Pro: Spousty triků, soundtrack, hotseat multiplayer

Proti: Chybí volnost, úkoly.

+4 +6 −2

Redneck Rampage

  • PC 80
Všední život vidláka jak má být. O slepici či vepře zakopnete na každém rohu a prostředí je značně nudné a nezáživné, nebo jak pronesla matka, když šla při hraní zrovna kolem: "depresivní". Stejně tak jsou dost fádní nepřátelé.

Vše ale nahrazují již zmiňované vtípky, detaily a v neposlední řadě poměrně věrné zážitky. Zbavit se dotírajícího dobrmana kalachem... Útěk z blázince za doprovodu opravdu bizarní hudby... Nebo pomocí klávesy řvát "Íháá" k regeneraci zdraví.

Kooperativní multiplayer je zábavný, jako je ostatně u všech příbuzných stříleček.

Pro: Humor, zbraně, věrná simulace vidláků

Proti: Nezáživná grafika a nepřátelé

+7

Carmageddon

  • PC 90
Carmageddon bych definoval dvěma slovy: Volnost a Masakr.

Volnost. Absolutní svoboda pohybu, jedete si kam chcete, můžete uplně ignorovat trasu závodu a jen tak řádit. Dál si každý může vybrat jak bude hru hrát, protože je hned několik možností jak vyhrát mapu. Buď odjet všechny kola projížděním checkpointů, ale kdo by se k tomu uchýlil, přece jenom se tím hráč ochudí o velkou část hry a navíc to je v každé jiné závodní hře. Mnohem zajímavější je hru dohrát ve stylu destruction derby a zničit všechny ostatní závodníky nebo pobít vše živé. Dokonce nemusíte na startovním roštu čekat na odpočítání závodu, ale za drobný poplatek kreditů vystartovat dřív.

Masakr. Hra vás odměňuje, vlastně dokonce nutí zabíjet bezbrané chodce za které dostáváte čas a kredity. Ale asi by to většina hráčů dělala i bez odměny, protože je to neskutečná zábava. A ty bonusy za styl, když se vám povedlo sejmout někoho ve skoku nebo třeba ve smyku... Nádhera.

Obtížnost je nastavena akorát, dobře se stupňuje a nezapomenu na poslední úrovně na nejtěžší obtížnost, kdy jste měli na startu 10 vteřin a 10 vteřin okolo žádného chodce až na "sebevraha s vlajkou", a vzhledem k obrnění jste si do soupeřů neťukli.

Jediné mínus má Carmageddon za absenci nějakého skutečného soupeře, jsou tam sice nějací závodníci, ale ty závod vyhrát nemůžou a rychlooprava a respawn vám zaručí nesmrtelnost, takže soupeříte jen s časem.

Pro: Volnost, masakr

Proti: Jediný skutečný soupeř byl čas

+21