Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Majesty: The Fantasy Kingdom Sim

Majesty: Realm of Arcania, Majesty Gold HD

81
26 hodnocení Platformy
Žánr:
strategie > budovatelská strategie *
strategie > real-time strategie
strategie > sociální strategie
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
25.03.2000 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.majestyquest.com/
Majesty je roztomilá real-time stratégia, kde hráč neovláda svoje jednotky priamo, ale ich motivuje odmenami. Svoje mesto budujete okolo hlavného hradu, ktorý je centrom vášho malého panstva. Keď prídete o hrad, hra končí. K dispozícií máte niekoľko druhov budov, veľmi dôležité sú guildy a chrámy. Pritom je potrebné si vedieť vybrať, ktorý z chrámov postavíte, pretože opozitné chrámy sa navzájom vylučujú. V každom guilde alebo chráme potom hráč najíma hrdinu. Spolu je k dispozícii šestnásť hrdinov, každý so svojim vlastným charakterom a správaním. Ako už bolo spomenuté, hrdinovia sa neovládali priamo, ale pomocou tzv. „odmien“ za vykonanú akciu. Niektoré postavy bolo treba viac motivovať, iné menej. Hrdinovia samozrejme získavajú skúsenostné body a postupujú v leveloch. Svoje pôsobisko si hráč vyberal na mape sveta. Jednotlivé misie sa tu nazývali „questy“, ktoré postupne plnil a odomykal tak ďalšie questy.

V roce 2001 vyšel datadisk Majesty: The Northern Expansion. Druhého dílu Majesty 2: The Fantasy Kingdom Sim se, vzhledem k zániku Cyberlore Studios, v roce 2009 ujali ruští vývojáři 1C Company. Zajímavostí je, že podle Majesty vznikla i browserová RPG hra Majesty: Heroes of Ardania.

V roce 2012 vyšel remaster hry pod názvem Majesty Gold HD, který zahrnuje původní hru i rozšíření Majesty: The Northern Expansion a přidává podporu pro vyšší rozlišení a kompatibilitu s moderními operačními systémy.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
To v čem je tato hra jedinečná, je věrohodný pocit, že zde vystupujete jako král, který dohlíží na své království. V žádné jiné hře jsem podobný pocit neměl, možná trochu u Stronghold, ale většinou se u strategií cítím jako velitel, který jen rozkazuje a vše má ve své moci. V Majesty je to jiné, většinu času jen sledujete, jak výběrčí daní obcházejí domy a v duchu je popoháníte, jak se hrdinové potloukají po městě a hledají kde roztočit své nasyslené zlaťáky, jak vaše tržiště pustoší beholder, či jak se na toho beholdera pořádá výprava (spíše výprava za vaší tučnou odměnou, protože polovina výpravy se rozuteče už při prvním kontaktu - očním :-). A to je ono, hrdinové si žijí podle svého, při množství dotírajících nepřátel by byl problém je ovládat, jsou poměrně chytří/zbabělí a vědí co, kdy a kam utéct. Kupodivu, na to čemu všemu ve hře jen přihlížíte, máte pořád co dělat.

Grafika nádherná, hra vyšla v době kdy už se dělaly pokusy s třetím rozměrem a jsem rád, že tahle krasavice byla ušetřena. Jediná výtka, i když bylo k dispozici poměrně dost misí, byly bohužel dost jednotvárné, na druhou stranu bylo dost prostoru pro vyzkoušení všech variant z technologického stromu.

A ještě... Ve hře jsem nenarazil na level cap, což se mi u většiny her nestává, můj kouzelník tuším na 400. levelu zabíjel draka doslova mrknutím oka. Vylezl z krámku, mrknul a za jednu vteřinu už uvnitř znovu utrácel odměnu za tu hrozivou ještěrku.

Pro: Hrdinové, grafika, neovládáte své jednotky (ano, to je plus)

Proti: Nic co by kazilo zábavu

+10
  • PC 85
Naprosto jedinečná a originálně pojatá budovatelská strategie, která vás nechá zakusit skutečný život krále v pravém fantasy světě. Jste král říše, která je, když ne přímo v ruinách tak určitě ve stádiu pokročilého rozkladu. A proč to? Odevšad se hrnou zástupy fantastických monster všech velikostí a tvarů. Ještě že jsou tady odvážní hrdinové! "Takže rychle založíme dvě až tři gildy válečníků a pošleme je ať si to vyřídí támhle s tou bandou kostlivců. Tak to bychom měli." "Pane, kostlivci stále drancují naši osadu."
"Cože a co naši válečníci?"
" Myslím , že jsem je naposledy viděl v hospodě."

Ano to je to co dělá tuto hru tak originální. Nepřímé ovládání jednotek, tedy hrdinů. Hrdinové jsou tady prostě samostatné osobnosti, kterým jste sice postavili přístřeší a snad i zaplatili jejich výcvik, ale do toho, jak naloží se svým životem, vám vůbec nic není. Možná si říkáte, jak ta hra může fungovat. Takže budu prostě investovat tisíce do hrdinů a doufat, že je zrovna napadne zachránit město před vlkodlakem? Ano i to je možné, Ale nezoufejte stále tady je šance jak přimět hrdiny, aby odložili stranou svoji hrdost a podřídili se vaší vůli, jen se na to musí vychytrale. Stačí ta správná motivace, a protože všechno to vybavení a léčivé lektvary něco stojí, není hrdiny, který by odolal lesku zlata. Stačí tedy nastavit jednu ze dvou dostupných vlajek, které reprezentují zadaný quest a přiřadit k nim náležitou odměnu a můžete se spolehnout, že brzy se vyrojí spousta neohrožených a udatných hrdinů, kteří už tomu kostlivci nakopou tu jeho kostěnou… Samozřejmě to není zase tak jednoduché a je třeba správně odhadnout výši nabízené odměny. Za sto zlatých půjde zabít krysu i gnóm specializovaný na stavění, ale na boj s trolem se vám za pitomých sto zlatých každý vykašle. Proto si také bude během hraní často připadat dost bezmocně. Máte pocit, že vše šlape jak má, vaše království se utěšeně rozrůstá, rangeři prošli už téměř celou mapou, zloději střádají majetek, válečníci leští své… meče a kouzelníci studují prastaré svitky ve vámi šlechetně zbudované knihovně. Jenže ouha co tady dělá ten trol? A proč polovina města hoří? Kde jsou hrdinové. Většina z nich rychle obhlédla situaci a … skauti musel naléhavě projít druhý konec mapy aby zjistili co se skrývá támhle za tím křovím, zlodějům se zasekly kuše, válečníci musejí naléhavě zpacifikovat hejno krys a támhle jde mocný kouzelník, který si zapomněl magickou knihu? (to on opravdu říká a často). Proto je třeba být ve střehu a nepodcenit situaci.

Hra se rozhodně nebere nijak vážně, jak už ostatně nejspíš vyplynulo z předchozích řádků a vše podává s nadsázkou a humorem. Můj oblíbený quest byl wizard s curse a konečný komentář. Vypravěčovi komentáře jsou obecně velmi zdařilé. Výběr hrdinů je opravdu široký a najdeme i velice neobvyklé a zajímavé profese. Warrior of discord, který se vždy snaží dobrat k jádru věci, s pomocí svého věrného krumpáče. Nebo stoupenci lesního boha, jacísi druidové, kteří ovládají umění kamufláže a ochočení divokých zvířat.

Základem všeho je jednak vhodně hrdiny nakombinovat, aby to odpovídalo situaci ( plno střelců a zlodějů vám při nájezdu minotaurů moc nepomůže, pokud tam nebude také někdo, kdo by jim býčí muže udržel od těla) a pak také na vybudování funkční ekonomiky. To souvisí hlavně s rozvojem tržiště a později i obchodních stanic. Ekonomika tady funguje zrhruba následovně: Vy vypíšete odměnu na stvůru, kterou hrdinové zabijí a rozdělí si zisk a následně hledají možnost své zlato využít (popřípadě schovat, ale to cechu zlodějů stejně nepomůže) a proto je třeba mít nachytané tržiště s pestrou nabídkou zboží. Většina hrdinů v takovém případě své zlato utratí a výběrčí daní ho poté zanese opět k vám a vy vypíšte odměnu na támhletoho trola. Nejen že získáte své zlato zpět, ale navíc ještě posilníte díky kvalitnější výbavě „své“ hrdiny, kteří poté budou lépe plnit zadané úkoly.

Pravda všechno v té hře není tak fantastické. Někdy se hrdinové chovají opravdu podivně a není nic horšího, než vidět svého nejlepšího válečníka, nebo plně vycvičeného mága jít na smrt proti přesile, kterou rozhodně nemůže zvládnout. Je tady také problém s tím, že po delším hraní se hra začne opakovat, monstra se stále spawnují a útočí, vše co šlo, jste už postavili a víte, že už vás nic nového nečeká.
Audiovizuální stránka mi ke hře naprosto sedí. Všechno vypadá pohádkově, takové klasické fantasy. Různé hlášky hrdinů také potěší a doplňují atmosféru hry.

Celkově nemůžu hru hodnotit jinak než pozitivně. Je to velice originálně pojatá strategie, která nechá člověka okusit skutečné starosti krále ve fantasy světě a konečně věrně zachycuje jak všichni ti udatní hrdinové ve skutečnosti fungují. Protože zadarmo ani Gandalf holí neblikne.

Pro: originální nápad, odlehčená atmosféra, výběr hrdinů, sledovat prosperjící království je radost

Proti: po čase sterotyp, někdy projevují hrdinové inteligenci cihly

+6
  • PC 80
Příjemná oddychovka s fajn nápedem, že hrdinové mají svůj vlastní život a prohání se po mapě dle své vůle. Je radost sledovat chování různých hrdinů – od opatrných rangerů, chamtivých zlodějů nebo extrémně křehkých, ale i extrémně nebezpečných čarodějů, anebo zabědovat nad smrtí něšťastných reků, kteří přecenili svoje síly.
Bohužel poslední levely neskutečně vytuhnou a ztratí to pomalejší tempo, díky kterému se můžete rozplývat nad eskapádami svých hrdinů, tedy největší předností hry. Zároveň kvůli onomu „sim“ systému závisí často jen na štěstí, tedy na tom, jestli má váš hrdina zrovna dost rozumu a zdrhne z předem prohraného boje nebo spáchá udatnou sebevraždu. Celkově je to pro mě ale srdcovka z mládí, které jsem schopen odpustit (a rád) její chyby.
Jinak hudební doprovod je výborný, main theme si občas pobroukávám dodnes.
P. S. Zdá se mi to nebo vám elfové v království vážně staví bordely?:)
+3