Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 95
To v čem je tato hra jedinečná, je věrohodný pocit, že zde vystupujete jako král, který dohlíží na své království. V žádné jiné hře jsem podobný pocit neměl, možná trochu u Stronghold, ale většinou se u strategií cítím jako velitel, který jen rozkazuje a vše má ve své moci. V Majesty je to jiné, většinu času jen sledujete, jak výběrčí daní obcházejí domy a v duchu je popoháníte, jak se hrdinové potloukají po městě a hledají kde roztočit své nasyslené zlaťáky, jak vaše tržiště pustoší beholder, či jak se na toho beholdera pořádá výprava (spíše výprava za vaší tučnou odměnou, protože polovina výpravy se rozuteče už při prvním kontaktu - očním :-). A to je ono, hrdinové si žijí podle svého, při množství dotírajících nepřátel by byl problém je ovládat, jsou poměrně chytří/zbabělí a vědí co, kdy a kam utéct. Kupodivu, na to čemu všemu ve hře jen přihlížíte, máte pořád co dělat.

Grafika nádherná, hra vyšla v době kdy už se dělaly pokusy s třetím rozměrem a jsem rád, že tahle krasavice byla ušetřena. Jediná výtka, i když bylo k dispozici poměrně dost misí, byly bohužel dost jednotvárné, na druhou stranu bylo dost prostoru pro vyzkoušení všech variant z technologického stromu.

A ještě... Ve hře jsem nenarazil na level cap, což se mi u většiny her nestává, můj kouzelník tuším na 400. levelu zabíjel draka doslova mrknutím oka. Vylezl z krámku, mrknul a za jednu vteřinu už uvnitř znovu utrácel odměnu za tu hrozivou ještěrku.

Pro: Hrdinové, grafika, neovládáte své jednotky (ano, to je plus)

Proti: Nic co by kazilo zábavu

+11
  • PC 80
U Majesty mám velké dilema: Je to jedinečná originální hra a její herní mechaniky jsou zábavné a přitažlivé. Na druhou stranu, je brutálně obtížná, neférová, a její questy stojí za prd. Takže ačkoliv ji mohu doporučit, tak pouze těm, kteří mají rádi vysokou výzvu.

Základní principy Majesty jsou okouzlující, a dost mě rmoutí, že její úrovně byly navrženy masochisty, kteří naprosto nechápou, co znamená slovo obtížnost. Já mám rád těžké hry, ale musejí hrát fér. Což Majesty nedělá. Majesty si libuje v poslání hordy tuhých nepřátel přímo na vás 30 sekund po začátku mise. Majesty si libuje v zacílení nepřátel přímo na konkrétní budovu (která samozřejmě nesmí být v misi zničena), ačkoliv nemáte přímou kontrolu nad svými hrdiny a jediné, na co můžete spoléhat, je štěstí nebo opakované ukládání/nahrávání. Už jste někdy viděli orly, kteří prioritně útočí na budovy? Tak v Majesty budete mít tu čest.

Celkový problém je v tom, že ačkoliv nemůžete své hrdiny ovládat napřímo (což je skvělé a naprosto to miluji), tak vývojáři neudělali zbytek světa s tímto "simulačním" principem konzistentní. Takže ačkoliv některé příšery se opravdu jen tak potulují světem, tak zároveň jsou tu vlny nepřátel, které se netoulají ale jdou napřímo, a to prostě nedává žádný smysl, kromě vytvoření umělé obtížnosti.

K dohrání hry je nezbytné:
a) pečlivě přečíst manuál nebo návody online, protože mnoho zásadních funkcí není ve hře dobře vysvětleno
b) zpomalovat čas během soubojů (zkratky '<' a '>')
c) často ukládat, pokud nechcete opakovat celou úroveň

I když toto vše budete praktikovat, tak vybrané úrovně s obtížnosti expert budete stejně opakovat, protože si budete muset zapamatovat klíčové události (např. na začátku třetího dne přiletí vlna draků a zaútočí na elfí salon). Některé úrovně pak mají pouze jedno či dvě možná řešení a je téměř nemožné splnit úroveň jinak. Takže očekávejte nutnost kouknout na YouTube, jak ji správně dokončit.

Strašně rád bych si zahrál hru ve stylu Majesty, která by měla rozumný a zábavný návrh úrovní. O žádné takové bohužel zatím nevím.

Celkové hodnocení: Výborná

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2014 v angličtině na Steamu).
+9
  • PC 85
Naprosto jedinečná a originálně pojatá budovatelská strategie, která vás nechá zakusit skutečný život krále v pravém fantasy světě. Jste král říše, která je, když ne přímo v ruinách tak určitě ve stádiu pokročilého rozkladu. A proč to? Odevšad se hrnou zástupy fantastických monster všech velikostí a tvarů. Ještě že jsou tady odvážní hrdinové! "Takže rychle založíme dvě až tři gildy válečníků a pošleme je ať si to vyřídí támhle s tou bandou kostlivců. Tak to bychom měli." "Pane, kostlivci stále drancují naši osadu."
"Cože a co naši válečníci?"
" Myslím , že jsem je naposledy viděl v hospodě."

Ano to je to co dělá tuto hru tak originální. Nepřímé ovládání jednotek, tedy hrdinů. Hrdinové jsou tady prostě samostatné osobnosti, kterým jste sice postavili přístřeší a snad i zaplatili jejich výcvik, ale do toho, jak naloží se svým životem, vám vůbec nic není. Možná si říkáte, jak ta hra může fungovat. Takže budu prostě investovat tisíce do hrdinů a doufat, že je zrovna napadne zachránit město před vlkodlakem? Ano i to je možné, Ale nezoufejte stále tady je šance jak přimět hrdiny, aby odložili stranou svoji hrdost a podřídili se vaší vůli, jen se na to musí vychytrale. Stačí ta správná motivace, a protože všechno to vybavení a léčivé lektvary něco stojí, není hrdiny, který by odolal lesku zlata. Stačí tedy nastavit jednu ze dvou dostupných vlajek, které reprezentují zadaný quest a přiřadit k nim náležitou odměnu a můžete se spolehnout, že brzy se vyrojí spousta neohrožených a udatných hrdinů, kteří už tomu kostlivci nakopou tu jeho kostěnou… Samozřejmě to není zase tak jednoduché a je třeba správně odhadnout výši nabízené odměny. Za sto zlatých půjde zabít krysu i gnóm specializovaný na stavění, ale na boj s trolem se vám za pitomých sto zlatých každý vykašle. Proto si také bude během hraní často připadat dost bezmocně. Máte pocit, že vše šlape jak má, vaše království se utěšeně rozrůstá, rangeři prošli už téměř celou mapou, zloději střádají majetek, válečníci leští své… meče a kouzelníci studují prastaré svitky ve vámi šlechetně zbudované knihovně. Jenže ouha co tady dělá ten trol? A proč polovina města hoří? Kde jsou hrdinové. Většina z nich rychle obhlédla situaci a … skauti musel naléhavě projít druhý konec mapy aby zjistili co se skrývá támhle za tím křovím, zlodějům se zasekly kuše, válečníci musejí naléhavě zpacifikovat hejno krys a támhle jde mocný kouzelník, který si zapomněl magickou knihu? (to on opravdu říká a často). Proto je třeba být ve střehu a nepodcenit situaci.

Hra se rozhodně nebere nijak vážně, jak už ostatně nejspíš vyplynulo z předchozích řádků a vše podává s nadsázkou a humorem. Můj oblíbený quest byl wizard s curse a konečný komentář. Vypravěčovi komentáře jsou obecně velmi zdařilé. Výběr hrdinů je opravdu široký a najdeme i velice neobvyklé a zajímavé profese. Warrior of discord, který se vždy snaží dobrat k jádru věci, s pomocí svého věrného krumpáče. Nebo stoupenci lesního boha, jacísi druidové, kteří ovládají umění kamufláže a ochočení divokých zvířat.

Základem všeho je jednak vhodně hrdiny nakombinovat, aby to odpovídalo situaci ( plno střelců a zlodějů vám při nájezdu minotaurů moc nepomůže, pokud tam nebude také někdo, kdo by jim býčí muže udržel od těla) a pak také na vybudování funkční ekonomiky. To souvisí hlavně s rozvojem tržiště a později i obchodních stanic. Ekonomika tady funguje zrhruba následovně: Vy vypíšete odměnu na stvůru, kterou hrdinové zabijí a rozdělí si zisk a následně hledají možnost své zlato využít (popřípadě schovat, ale to cechu zlodějů stejně nepomůže) a proto je třeba mít nachytané tržiště s pestrou nabídkou zboží. Většina hrdinů v takovém případě své zlato utratí a výběrčí daní ho poté zanese opět k vám a vy vypíšte odměnu na támhletoho trola. Nejen že získáte své zlato zpět, ale navíc ještě posilníte díky kvalitnější výbavě „své“ hrdiny, kteří poté budou lépe plnit zadané úkoly.

Pravda všechno v té hře není tak fantastické. Někdy se hrdinové chovají opravdu podivně a není nic horšího, než vidět svého nejlepšího válečníka, nebo plně vycvičeného mága jít na smrt proti přesile, kterou rozhodně nemůže zvládnout. Je tady také problém s tím, že po delším hraní se hra začne opakovat, monstra se stále spawnují a útočí, vše co šlo, jste už postavili a víte, že už vás nic nového nečeká.
Audiovizuální stránka mi ke hře naprosto sedí. Všechno vypadá pohádkově, takové klasické fantasy. Různé hlášky hrdinů také potěší a doplňují atmosféru hry.

Celkově nemůžu hru hodnotit jinak než pozitivně. Je to velice originálně pojatá strategie, která nechá člověka okusit skutečné starosti krále ve fantasy světě a konečně věrně zachycuje jak všichni ti udatní hrdinové ve skutečnosti fungují. Protože zadarmo ani Gandalf holí neblikne.

Pro: originální nápad, odlehčená atmosféra, výběr hrdinů, sledovat prosperjící království je radost

Proti: po čase sterotyp, někdy projevují hrdinové inteligenci cihly

+7
  • PC 80
Příjemná oddychovka s fajn nápedem, že hrdinové mají svůj vlastní život a prohání se po mapě dle své vůle. Je radost sledovat chování různých hrdinů – od opatrných rangerů, chamtivých zlodějů nebo extrémně křehkých, ale i extrémně nebezpečných čarodějů, anebo zabědovat nad smrtí něšťastných reků, kteří přecenili svoje síly.
Bohužel poslední levely neskutečně vytuhnou a ztratí to pomalejší tempo, díky kterému se můžete rozplývat nad eskapádami svých hrdinů, tedy největší předností hry. Zároveň kvůli onomu „sim“ systému závisí často jen na štěstí, tedy na tom, jestli má váš hrdina zrovna dost rozumu a zdrhne z předem prohraného boje nebo spáchá udatnou sebevraždu. Celkově je to pro mě ale srdcovka z mládí, které jsem schopen odpustit (a rád) její chyby.
Jinak hudební doprovod je výborný, main theme si občas pobroukávám dodnes.
P. S. Zdá se mi to nebo vám elfové v království vážně staví bordely?:)
+3