Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Dirt Track Racing 2

  • PC 15
Neuvěřitelný děs a bída. Dirt Track Racing 2 je asi taková zábava jako se točit na kancelářské židli. Pár minut je to "prča", ale pak se slova ujme stereotyp, nuda a nakonec motání hlavy. A to doslova, celé "hraní" spočívá v držení šipky dopředu, šipky doleva a občasného zmáčknutí klávesy T, tou stíráte bahno z předního skla.

Grafika žádný zázrak a fyzika aut občas zaskřípe, ale celkově technická stránka nepropadá, hlavně srážky na osmičkovitých tratích stály za to. Co je to platné, když je hratelnost nezáživná jako přímý přenos z poslanecké sněmovny. V číslech: 14 tratí, každá se dá zajet za 10-20 vteřin a to má vydržet na 10 hodin hraní?

Bohužel, Dirt Track Racing 2 se utápí ve vlastním bahně.

Pro: milovníky oválu, sebemrskače a bahnofily

Proti: zdravému rozumu

+10

Throne of Darkness

  • PC 65
Další z her, které jsem po letech oprášil (DH na mě má špatnej vliv :-))

Po půl hodince hraní se divím, co mě na Throne of Darkness kdysi bavilo. Nemám rád RPG, kde v boji zbytek mojí družiny ovládá AI (i když jde formace nastavit v detailním taktickém editoru). Boj probíhá celkem těžkopádně, dlouhé animace útoků a smrtí ubírají na svižnosti, přitom jde většina monster na pár ran. A ani správa inventáře není to pravé ořechové.

Po dvou hodinách hraní už vím, co mě kdysi bavilo. Brzy jsem se dostal na čerstvý vzduch, kde hlídkuje spousta roztodivných asijských potvor a bitky jsou konečně tužší a zábavnější. Také se mi slavnostně zpřístupnil originální systém předmětů, ve kterém se vyplatí zrecyklovat každý vypadlý kousek (pro mě pohádka). Třešničkou na dortu bylo shlédnutí úžasné, mírně drastické cut-scény.

Po dohrání hry už mám jasno, tahle RPG klikačka nedopadla příliš slavně a nadšení opadlo zhruba v půlce hry. Trůn má jistě své klady, ale vždycky se najde nějaký argument proti. Zajímavé prostředí a potvory se brzy začnou opakovat, kromě velkého finále, které jako by Diablu z oka vypadlo, peklo opředené spoustou kostí a dojde i na otvírání pečetí a fešného bosse. Skilly postav jsou jen pro ozdobu, v žádné jiné hře jsem neměl na konci desítky nerozdělených bodíků. Cut-scén bohužel minimum. A dle mého největší trumf - systém předmětů, v praxi vůbec nefunguje. Regenty na enchantování zabírají hodně místa (ke konci hry jsem měl 5 ze 7 inventářů pouze pro regenty). Jednoruční a obouruční meče nejsou nijak odlišené a párkrát se mi stalo, že jsem vyrobil špatný. Všechny akce v inventáři hrozně dlouho trvají, identifikace předmětu 3 vteřiny, oprava předmětu klidně i celou minutu, výroba nového předmětu několik minut, to celé krát počet postav. V praxi to znamená přerušovanou akci: 10 minut bojuj a pak 5 minut čachruj s předměty.. tedy nic pro mě.

Pro: Samurajské téma, vše co má mít klon Diabla, finále s pořádnou tečkou na konec.

Proti: Nedotažená správa předmětů, podivné skillstromy, pro tento typ her klasický stereotyp.

+12

Darkstone: Evil Reigns

  • PC 75
Zdařilé "klikací" RPG, které ve své době bylo příjemným zpestřením při čekání na druhé Diablo. Darkstone jsem původně nainstaloval kvůli multiplayeru, který nás s kamarádem celkem bavil. Proto jsem později rozehrál i single a nelituju.

Co se povedlo? Kvalitní temná atmosféra, hlavně v druhé polovině hry, kdy se z lesů a vesnice vytratí sluneční paprsky. Vývoj postavy (včetně vylepšování vybavení) je trochu skromnější, ale výborně vybalancovaný. Questy jsou pestré a bavilo mě je plnit. Za to asi také může slušný počet NPC, některé zde neplní tu klasickou postávací úlohu a občas vás se svým úkolem vyhledají ve vesnici sami.

Znovuhratelnost, to je odstavec sám pro sebe. S novou hrou se vygeneruje v podstatě vše (lokace, předměty, questy). Škoda že lokace jsou velmi podobné a vygenerování nových není tak rozdílné. Exteriéry jsou na tom nejhůře, přišli mi všechny naprosto stejné. Kdyby nebylo několika questových orientačních bodů, asi bych si připadal jak pacman co cestuje na sever a vynoří se na jihu v té stejné mapě.

Nakonec můžu vytknout jen pár malých chyb. Některé neosvětlené dungeony jsou tmavé až příliš a není nic vidět. Pochodeň, která by tento problém měla řešit, de facto nefunguje. Další drobnost je deníček s questy, kam se místo rozběhlých úkolů ukládají všechny důležité rozhovory (ehm monology) NPC a časem je v tom galimatyáš.

Pro: Slušná klikačka, questy, atmosféra, kooperativní multiplayer.

Proti: Neúčinná pochodeň, exteriéry, deníček s úkoly, pro někoho až přílišná podoba s Diablem.

+20

Fate

  • PC 55
Musím se přiznat rovnou, pro mě zklamání. Prvních pár hodin je to zábava, ale pak se Fate začne utápět v tak hrozném stereotypu, že se téměř nedá hrát. Možná to bylo tím, že jsem hrál za válečníka líznutého defenzivní magií a vystačili mi dva meče a tři kouzla. Ale spíš to musím svést na špatně zvládnuté předměty a monstra.

Z nacházení nových předmětů jsem neměl skoro žádnou radost. Proč taky, když náhodou narazím v hromadách odpadu na pořádný item, tak je většinou o tolik silnější než ostatní, že skoro odpadá klasické dilema: "mám si nechat tenhle meč s lifestealem nebo tenhle s vysokou damage?" Že mi nějaký předmět vydrží třeba 20 pater jeskyně, mluví za vše. Další věc, co se mi nezdála, že jedny z nejsilnějších předmětů lze krást NPC. Stačí si vzít quest ve vesnici, najít požadovaný předmět a pak se úkolu zřeknout. Předmět vám zůstane a nic se neděje.

Nepřátel je solidní počet, ale v boji se od sebe vůbec neliší. Může to být Yetti, Gryf nebo zombík, skoro všichni stejně útočí na blízko, žádné fígle ani zákeřnosti (neviditelnost, teleportování, šaman ressurectující padlé, explodování mrtvých, prostě nic). Největší zklamání ale přišlo, když jsem dorazil do patra, kde se ukrýval hlavní boss. V klidu patro čistím, vyběhne na mě pár úplně běžných bossů a tak je jako nic pobiju a hra oznámí, že jeden z nich byl závěrečňák. Co to má být? Na jednu flaštičku? Žádné vizuální odlišení od jiných démonů? Tuctové patro k nerozeznání od předchozích 47? Ach jo.

Do třetice musím pomluvit podivně řešený respawn již prolezlých pater, kdy se oživí monstra a zatemní vše co bylo prozkoumané (proč?) Ale abych jen neprskal (vzteky), tak musím zmínit pár drobností, které hratelnost trochu zachraňují:

-Zvířátko, sice nic moc neukáže, ale na odnášení předmětů do města je výborné.
-Automatické sbírání peněz z podlahy se hodí a ušetří několik stovek kliknutí.
-Zajímavě vyřešená smrt hrdiny, kdy je možnost volit mezi třemi možnostmi vzkříšení.
-Sláva (dá se koupit), přidává další bodíky do skillů a je potřeba k používání silných předmětů.
-Po zabití hlavního bosse se generují další patra jeskyně a lze pokračovat v hraní.

Pro: Prvních pár hodin slušná diablovka a několik maličkostí

Proti: Dalších 30 hodin stereotyp, monstra, nevyvážené nacházení předmětů, obnovování pater, chybí multiplayer

+10

Will Rock

  • PC 60
Docela ucházející střílečka s neokoukaným starořeckým prostředím, kde je jedinou starostí držet tlačítko pro střelbu.

Procházení rozlehlých chrámů a typických antických arén mě bavilo, občas se lokace opakují, ale nic hrozného. Stejně tak jsem s radostí kosil originální nepřátele (na střílečku). Bohužel ne všechny nestvůry se povedly. Bossové působí obyčejně a není potřeba na ně vymýšlet speciální strategii. Nejzpackanější nepřátelé jsou ale amorci (či co to je), nejen že mi nezapadli mezi kostry a dvouhlavé psy, ale vydávají dětské vzlykání. Není nad to slyšet výstřel z brokovnice a pak pláč dítěte... Proč místo nich autoři nezvolili třeba harpyje, mi je záhadou.

Zbraně jsem si do sytosti užil (nafukování, zapalování a zkameňování je super). Malá poznámka k brokovnici, která se pyšní až neskutečnou přesností a dá se s ní i dokonale sniperovat. Zato titánské síly jsem nevyužil ani jednou, hra je jednoduchá i bez nich.

Největší problém jsem měl se zjevováním monster přímo před obličejem a za zády. Občas prázdné lokace jednoduše čekaly až zajdu na určité místo (většinou jich bylo víc), aby se mohli objevit nepřátelé a po jejich likvidaci se teprve otevřela cesta dál. A nakonec pár nepatrných budgetových chybek. Proč pod vodou stříká krev? Proč stříká krev z koster? Proč pod vodou lítá hmyz nad mršinami?

Pro: Antika, zbraně, pernamentní střelba

Proti: Amorci, zjevování monster, stereotyp, pernamentní střelba

+13

Phobia III

  • PC 60
"Tak jsem tu, po broucích ani stopy... Co to bylo za nelidský zvuk?! No už sem cosi leze, no fuj, to je ale odporný. Mňouká to a kvičí, jak když prasokočku zataháš za ocas. Ksindl jeden, jde to po mně... No do fichtla, těch ale je, brouků šupáckejch... Základno, nestíhám je kosit, nateleportujte mi sem nějaké zbraně... Co to má být? Přes zbraně se nedá střílet? Néééé... Základno, další problém, zasekl jsem se o miniaturní mrtvou broučí nožičku a nemůžu přes ní přejít!!! Arghhhhh!!!"

Masakroidní řež inspirovaná Hvězdnou Pěchotou (menu hry se opravdu povedlo) a s hodně přestřelenou obtížností, nebo jste už v jiné hře s pouhými šesti úrovněmi potřebovali na dokončení stovku pokusů a byli nuceni zabít 261172 brouků? Hru mi zkazilo několik záludností, nemožnost střílet přes nesebrané zbraně, zasekávání postavy o titěrné/špatně viditelné zbytky mrtvol, přes exploze a efekty není nic vidět, a úspěch v bitvách silně závisí na náhodně vygenerovaných zbraních.

Phobia není špatná hra, to se jen na tomhle komentáři podepsala má několikahodinová flustrace z neschopnosti dokončit poslední level. Přesto ale spíš doporučím zahrát si českou freewarovku Starship Trooper: New Frontline, která je Phobii velmi podobná.

Pro: Masakr tisícovek brouků, hudba, menu hry.

Proti: Powerup=neprůstřelná zeď, neviditelnost neprůchodných míst, zvuky brouků, pod explozemi postava není vidět, generování zbraní.

+1 +2 −1

South Park

  • PC 40
South Park. To musí být přeci prča. Není, zasmál jsem pouze dvakrát. Parta kluků co musí odvrátit několik katastrof? Nejsou to Rychlé šípy? Ano jsou, jen špetku přisprostlí. Doteď mi to unikalo, ale Erik Cartman = Mirek Dušín.

Začalo to přitom celkem dobře, v intru jsem si poslechl klasickou southparkovou vybrnkávačku a v pozadí si prohlédl známé postavičky. V pozadí (bez dvojsmyslů) bohužel většina postav zůstane a po celou hru už jsem je, až na pár výjimek v cut-scénách, neviděl. Samotné hraní mě ze začátku docela bavilo. Nepřátel hodně (nemyslím typů), originální zbraně a pohled na svět z nižší perspektivy, než jsem zvyklý.

Bohužel se ale od první mise téměř nic nezměnilo, prostředí pořád stejné, cut-scény pořád stejné (autobusová zastávka-> školní jídelna-> u Chiefa doma), opakování hlášek pořád dokola a na obzoru žádná změna. To co ale pohřbilo už tak nakřáplou hratelnost šest stop pod zem je neskutečná vitalita nepřátel. Běžní nepřátelé vydrží cca půl minuty soustředěné palby, silnější nepřátelé (tankové) se drží na nohou třeba několik minut a o bossících radši mlčím. Nejen že je neskutečná otrava držet střelbu a čekat až nepřítel umře, ale někteří jsou i nebezpeční a vyhnout se jejich útoku je takřka nemožné. Než je vyřídíte na férovku, máte půlku zdraví v tahu, a lékárničkama a zbraněma se tu šetří. Proto jsem většinu hry zůstal u základní sněhové koule a zabíjel nepřátele zbabělými taktikami. Zpoza rohu nebo sniperováním, kdy soupeři nereagují a bez problému jsem je ustřílel. Poučený z těžké South Park Rally jsem hrál jen na normální obtížnost, ale stejně to bylo moc, proto doporučuju hrát na Easy (nedoporučuju hrát vůbec, ale když se někdo odváží).

Střílečka, která nejen že naplno nevyužívá animovaného světa South Park, ale spadá do podprůměru i hratelnostně, jako nakonec všechny South Park hry vydané na konci minulého století.

Pro: Zajímavé zbraně a bizarní nepřátelé.

Proti: Životnost nepřátel, stereotyp, nevyužitá značka South Park.

+17

Spectromancer

  • PC 85
Spectromancer hodně vychází ze svých předchůdců (Astral Masters a Astral Tournament), dokonce jsou některé karty téměř stejné. Spectromancer ale konečně přichází s kampaní, tedy příběhem, s možností cvičit si Gryfa (juch). Co se mi líbilo, že souboje v postupovce se odlišují různými podmínkami (překážky, omezené zdroje, nestvůry do začátku apod.), každý střet proto vyžaduje jinou taktiku.

To co se mi ale líbilo méně je systém losování karet (z Astral Tournament), kdy se na začátku náhodně vygeneruje inventář a s ním pak musíte "přetrpět" celý souboj. Je "úžasné", že se třeba vygenerovalo 17 bytostí a jen 3 kouzla. Jak s tímhle můžu soupeře přetrikovat? Uklidňuje mě, že soupeř tím trpěl také.

Potěšil mě systém povolání a sada achievementů na plnění. Grafika i hudba byly na karetní hru slušné (ale hudbu si ke kartám stejně pouštím svoji). Pro mě jako dlouholetého hráče Magicu a karetně-strategických her, příjemná hříčka.

Pro: Pestré souboje v kampani, povolání, achievementy.

Proti: Systém losování karet do začátku.

+7

Afgánci

  • PC 30
Vždyť je to starej dobrej Ganja Farmer bez ganji (i bez farmáře). Navíc se to ovládá na klávesnici, takže si pak připadám jak stěrač u auta, jak se furt otáčím napravo, nalevo...

Jedna zbraň? Jeden typ nepřátel?

Prostě tomu něco chybí, aby to nahánění skóre bylo aspoň trochu zábavný. Takhle to ani multiplayer nezachrání.

Pro: Multiplayer?

Proti: Ovládání, prostě nudné.

+8

Tron 2.0

  • PC 75
Tak mám tohle unikátní dílko za sebou.

Musím začít grafikou, ta je sice originální, ale ne vždy koukatelná. Hlavně ze začátku mi vadila, připadal jsem si jak na diskotéce, "všude svítí barvičky", ale to se naštěstí časem zlepšilo (těžko říct jestli byly lokace temnější nebo jsem si jednoduše zvyknul).

Naopak první sběratelské nadšení z upgradů časem opadlo, poněvadž hra je dost lineární a málokdy se objeví nějaká odbočka. Upgrady nebyly vlastně ani schované, prostě jen tak ležely poházené kolem cesty. Jejich využití bylo ale výborné a rád jsem si neustále se měnící inventář upravoval.

Motocykly, tak téhle minihře jsem na chuť nepřišel. Jednou na začátku pěkné zpestření, ale časem to bylo spíš na obtíž. Ještěže jsou arény dost lehké, většinou stačí jen kroužit a nepřátelé se vyřadí sami.

Skoro vše ale vynahrazuje svižný boj. Především házení disku je parádně zpracované. Ostatní zbraně jsem skoro nepoužil. Využití zbraní v průběhu hry: 70% Disk, 25% "Cucpracka" a 5% "zeleň-raketomet". Také je zde použitý můj oblíbený systém vypadávání duší z nepřátel, kdy je potřeba se na bojišti otáčet a sbírat, dokud je co. AI mi přišla zdařilá, nepřátelé se hýbou, občas mě překvapili a velice často volali posily. V boji jsem měl jediný problém, když mi disk odlétl a třeba 10 vteřin se nevracel, to jsem se musel někde schovat než se mi uráčí vrátit do ruky nebo dát rovnou load.

Nejsem žádný ajťák a nejspíš mi uniklo pár technických souvislostí z příběhu, i přesto jsem se u Trona dobře bavil a i přes mé četné výtky nenacházím nic zásadního, co by kazilo výbornou hratelnost.

Pro: Zbraně (disk a cucpracka), AI, upgrady a vývoj postavy.

Proti: Neškodila by větší otevřenost světa, motocykly, občasné toulání disku.

+11

Urban Brawl: Action DooM 2

  • PC 75
Docela povedená střílečka, ehm, chtěl jsem napsat FP mlátička. Největším tahákem je stoprocentně temný příběh, který udrží pozornost hráče až do závěrečných titulků, navíc se různě větví a obsahuje prý hned několik konců. Tupé mlácení jen tak nudit nezačne, protože se každou chvíli objeví nějaké zajímavé oživení (sniper, diskotéka) a hra dokonce zabrousí i do jiných žánrů. Třeba úžasná hororová lokace s domem... Ta mě opravdu překvapila.

Ještě musím dodat, že ve hře je rozházeno spousta narážek ... od Ninja želv až po Texaský masakr :-)

Pro: Příběh, různorodost misí, spousta drobných vychytávek a narážek na vše možné (autoři si opravdu vyhráli).

Proti: Rubání emařů/ emařek (oni se od sebe špatně rozeznávají) není taková legrace jak jsem si představoval.

+8

KKnD 2: Krossfire

  • PC 95
Svižná strategie s jednoduchou hratelností a příjemným audiovizuálním provedením. Moje favoritka na poli realtimovek, strávil jsem u ní několik stovek hodin a hraju ji popravdě až dodnes. Scifi moc nemusím, tak proč mě kdysi tak chytla? Ač to zní podivně, bylo to kvůli straně mutantů (Evolved) v čele s "vrnícím" škorpiónem. Škoda že při pozdějším hraní jsem zjistil, že je to nejslabší strana (nepoužitelná hlavní jednotka a nezachrání to ani nejvychytanější letec).

Ze začátku mi hra díky obtížným postupovkám přišla nezáživná a strany až příliš podobné. Ale! Stačila jedna multiplayerová hra a já věděl, že s touhle hrou jen tak neskončím. Ano, po budovatelské stránce jsou rasy, až na jednu výjimku, úplně totožné a liší se pouze obrázky. Ale ve vojenské (té důležitější) části jsou už odlišnosti, plus má každá strana pár unikátních jednotek, které dávají vzniknout všemožným taktikám.

Nakonec jeden zážitek. Stalo se to kolem půlnoci při jednom LANvíkendu u kamaráda. Chtěli jsme si dát na noc jedno Kákáendéčko, my dva proti šesti kompům, prý kdo přežije dýl. Jenže se nám dařilo a statečně jsme odráželi útoky neschopné AI, prostě se nám nechtělo přerušovat hru. A tak jsme hráli a hráli... Až kolem oběda jsme konečně porazili posledního soupeře. Přesně, hráli jsme jednu mapu přes 12 hodin a to se poštěstí málokdy. Od té doby se řídím novým pravidlem, kromě žádného jídla po půlnoci i žádné KKnD po půlnoci :-)

Pro: Multiplayer + celý můj komentář.

Proti: Hledání cest, rasa mutantů na své dva nepřátele značně ztrácí.

+7

Worms Armageddon

  • PC 95
Od úžasné dvojky téměř minimum změn, ale ono taky nebylo moc co zlepšovat. Vtipné červí hlášky, úchylné zbraně, bizarní killy a samozřejmě výbuchy smíchu, když se soupeři něco nepovedlo. To celé na druhou, když hraju s kamarády. Tahle hra servíruje jeden nezapomenutelný okamžik za druhým. Ovečka která změní směr a hopká zpátky, "klíčová" mina která vybublá, napalm který díky větru přistane úplně, ale úplně jinde...

Pro mě jednoznačně nejlepší díl série, ale i nejzábavnější multiplayerová hra na jednom počítači vůbec. Půlhoďka na jednu "partii" se vždycky najde.


Pro: Zábava, zbraně, hlášky, fintičky, vše jde nastavit a editovat...

Proti: Opravdu nevím, dnes o tom budu meditovat a zítra případně editnu :-)

+20

Crunch Time

  • PC 50
Průměrné "spojtrojování". Tváří se to akčně a taky se okolo agentek pořád něco děje, bohužel samotné hraní je docela nuda. Hru brzdí neplynulé odehrávání tahů a nevýrazná komba, kterým chybí nějaký viditelnější ukazatel, efekty nebo prachobyčejný nápis "AMAZING COMBO!" uprostřed obrazovky. Stručná statistika na konci to nezachrání.

Pro: Originální zapojení příběhu do hry.

Proti: Pomalé odehrávání tahů, "schovaná" komba, krátké.

+1

(Don't) Save the Princess!

  • PC 60
Logická hříčka, která není nijak originální, ale příjemně se hraje (na logickou hru až moc snadno). Úkol nezachraňovat princeznu sice zní zajímavě, ale jen do chvíle, než zjistíte že o princeznu vůbec nejde, ta pouze zabírá v každém levelu pár pixelů a spokojí se s jednoduchou animací "Help!". Rytíř se k ní nedostane i bez vaší "pomoci" téměř nikdy, jde jen o to, nakrmit vaší obludku. Brzy rozpoznáte jednoduchý koncept bludiště, kdy stačí jen najít cestu na kterou vám postačí materiál obdržený na začátku levelu.

Pro: Na půl hoďky zabaví a také potěší jednoduchý editor úrovní.

Proti: Ve výsledku obyčejné provařené bludiště, s omezeným herním systémem, díky kterému nelze postavit obtížný level (aspoň autor to nedokázal).

+6

Plane Arcade

  • PC 75
Leteckým simulátorům moc neholduju, tento mě však zlákal tím slůvkem Arcade ve svém jméně. A nezklamal, jednoduché ovládání, nekonečno munice a na konci misí se nemusí přistávat (což mi někdy dělá problémy).

Náplň misí je až na pár výjimek vcelku jednotvárná, ono taky není moc co vymýšlet, úkoly mi svojí krátkostí a akorát nastavenou obtížnosti sedly.

Ovládání letadla je slušně zvládnuté a manévrovací schopnosti rozhodně postačí na zdolání méně obratných protivníků. Tady musím zdůraznit jedno velké ALE, soupeři jsou totiž na vás většinou těsně nalepení a pokud jich je roj (3 a víc), skončí vzdušná vřava většinou srážkou (aspoň 80% všech mých restartů mise bylo zapříčiněno právě kolizí s jiným érem). Se střelbou jsem problém neměl, možná tak s pouštěním bomb, které jsou nepřesné/neúčinné a protivzdušná obrana vám jejich používání rychle vymluví, na vše mi tedy stačily kulomety.

Pro: Arkádovost

Proti: Soupeři kroužící kolem vás, neúčinné bomby

+13

In 60 Seconds

  • PC 65
To se mi zas na disk dostala hříčka, jen co je pravda. Při prvním spuštění mě napadlo, není to jen barevné You Probably Won't Make It? Kdepak, není.

Začalo to nevinně, prý dohraj to za 1 minutu. No problemo, je to poměrně snadné a během 10-15 minut to musí dohrát každý, a přesně na takovou dobu to zabaví, pocaď 50%. Zvuky, grafika, hratelnost, vše průměrné na freeware.

Jenže hlavní zlom přišel až po prvním dohrání, probudilo se ve mně zvíře, které chce z cílového času vymáčknout každou setinku. A to je ono, znovuhratelnost a výzva k dosáhnutí co nejlepšího času. Na to jak je hra krátká, nabízí poměrně dost možností. O tom svědčí i můj vypocený čas 23:82, který by mi na začátku hraní přišel absurdní.

Pro: Znovuhratelnost, výzva (ideální pro speedrunnery)

Proti: Jinak tuctová hopsačka

+14

You Probably Won't Make It

  • PC 60
Zkušení horalové mě varovali, nelez na tuhle skálu, je obtížná a nejeden hráč si na ní vylámal zuby. Okolní hřebeny se pyšní mnohem hezčí grafikou a některé je i zábava lézt... Tahle hora je jiná. Škaredá, nezábavná, místy cukaná, ale hlavně obtížná! Obtížnost je ale to, co mě přivábilo pod tohle nezdolné skalisko, jen si klepejte na čelo, já tuhle obludu pokořím...

A tak jsem se vypravil na dlouhou a trnitou cestu... První levely byly brnkačka, jen pár krvavých šrámů a modřin, později ovšem začlo přituhovat, level 14 mě značně zaměstnal, víc jak hodinu jsem zde potil vnitřnosti. Ale ten osvobozující pocit, když jsem skočil na poslední plošinku a konečně se schoval do bezpečí (dvířek)! Uff, stálo to za to. Poté jsem v rychlém sledu jako kamzík proskákal 15,16,17... a přede mnou se objevil bájný level 18, hroty skály jako čepele mi brání v další cestě. Co teď? Nejstatečnější dobrodruzi o těchto místech bájí, prý je to konec, dál to nejde, a já tomu nevěřil. Už věřím. Ale co teď? Zabalit to? 3 levely před koncem? Pro dnešek dost, rozbiju zde tábor a zítra budu pokračovat...

Pro: Výzva (To jediné co může hra nabídnout)

Proti: Obtížnost, grafika od 8letého klučíka, hardwarové nároky.

+11

Future Cop: LAPD

  • PC 80
Pernamentní akce. Singl mě nikdy moc nechytl, ale ten splitscreen multiplayer, uplné orgie... Hru jsem tak s kamarády rozehrál několikrát a vždycky nás to zabavilo. To platí o kooperaci i deathmatchi. Deathmatch probíhal na mapě s věžemi a dvěma základnami, cílem bylo zabírat věže a pomocí tanků prorazit do báze nepřítele.

Zbraní je dost a každá má navíc vylepšený mód. Mechové jsou snadno ovladatelní, pouze občas zazlobí kamera.

Paradox je, že jsme se víc nahráli dema (opravdu skvělá deathmatchová mapa) než pak plné hry.

Pro: Splitscreen multiplayer, mechové, zbraně a jejich upgrady

Proti: Občas nepřehledná kamera, singleplayer postrádá náboj

+2 +3 −1

Jurassic Park: Trespasser

  • PC 75
Jurassic Park: Trespasser se odehrává v rozlehlém světě, semtam zeje prázdnotou, jsou zde ale místa, která stojí za prozkoumání. Mě například zaujala pobořená hlavní vesnice. Povedla se i fyzika, někdy zazlobí, ale jinak je radost jí používat při zdolávání překážek. Škoda že si příliš nerozumí s krkolomným ovládáním, občas je úmorná práce i položení bedny na bednu nebo udržení zbraně v ruce. Logické hádanky nejsou nějak originální a většinou s nimi nebyl problém. Kromě jedné, u které jsem se na několik hodin zasekl. Takhle blbě schovanou (bílou) kartu jsem ještě neviděl. Vtažení hráče do hry nebrání žádný HUD, což mírně poškozuje střílecí část hry, která akčně založeného hráče nejspíše neuspokojí a de facto jen zaplňuje zdlouhavé cestování po ostrově.

Deset let stará hra a mě i přes pár chyb chytla. Přesto bych ji asi běžnému hráči nedoporučil, těch klacků co hází pod nohy je opravdu dost.

Nakonec pár bugů z mého hraní (verze 1.1cz), u kterých jsem se musel smát (Spoiler jsem použil jen kvůli úspoře místa):
- Raptor si pohazuje s kostí a najednou padá k zemi mrtvý. Nejspíš mu ta kost zlomila vaz.
- Raptor vběhne do kaluže vody, ale už nevyběhne, protože uprostřed kaluže padá mrtvý k zemi.
- Raptor pojídá mrtvolu triceratopse a přitom se o ní majzne a padá k zemi mrtvý.
- Převrhl jsem karavan, místo aby padl na bok, padající hranou se vymrštil o zem a udělal přemet.
- Při sbírání zbraně z nahnuté paluby loďky, mi sjel samopal mimo plavidlo. Rukou ho přesto našátrám, pracka se tam ovšem zasekla a nechtěla se pustit, při odchodu jsem ji natáhnul 20 metrů.

Pro: Ostrov, fyzika, dinosauři.

Proti: Ovládání, občas vleklé pasáže.

+14