Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Will Rock

56
40 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
09.06.2003 PC
Vývojáři:
Saber Interactive
Oficiální stránky:
https://saber3d.com/portfolio_page/will-rock/
Budgetová first person střílečka, která vychází z podobného principu jako Serious Sam – zastřel všechno, co se pohne. Jde tedy o bezduchou střílečku na odreagování, odehrávající se ve starověkém Řecku. Do něj jste se dostali ze současnosti pomocí tajného vchodu na úpatí hory Olymp. Avšak poté, co do vchodu vejdete, unesou vaši kamarádku Emmu. Vy ji samozřejmě musíte zachránit, a to skrz 35 map plných starořeckých mýtických monster, mezi něž se řadí například minotauři nebo kentauři.

Kromě klasických zbraní typu pistole a brokovnice jsou ve hře i zajímavější kousky. Například Medusa Gun, který zkamení nepřítele a on se poté rozpadne; Acid Gun, díky kterému se nepřítel nafoukne a poté rozprskne v zelených cuckách nebo Atomic Gun, což je taková mala nukleární střela. Herní složku Will Rock dále obohacuje o překonávání nastražených pastí, používání katapultů s plošinkami a sbírání cenného pokladu. U bossů tak existuje šance k aktivaci speciálních dovedností, s jejichž pomocí jsou souboje snazší. Level design dovoluje nelineárněji koncipované oblasti. Tempo akce je protkané adrenalinem, ale i klidným průzkumem, který lze využít k hledání secretů a řešení občasných hádanek.

K výběru je trojice obtížností, Will Win, Will Play a Will Die.


Poslední diskuzní příspěvek

Matthias: Teprve dnes jsem hru zase vyzkoušel. Měl jsem jediný problém s problikáváním textur a mizením mapy, ale stačilo to dobře nastavit v…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Chtěl jsem si Will Rock už dlouho zahrát - a donutila mě k tomu teprve herní výzva, konkrétně kategorie Fuj Tajbl. No jo, Will Rock si moc oblibu nezískal - v herních časopisech ho rozcupovali, tady na DH nemá moc pěkné hodnocení a celkově se zdá, že se jedná o úplně blbou dementní hru.

Bohužel nebo bohudík, pro mě osobně se žádný Fuj Tajbl nekoná.

Will rock je klon Serious Sama, čili je to tupá střílečka, kde se jde furt za nosem a kosí se tam stovky STOVKY monster. K mému překvapení se příjemně hraje a baví.

Jasně, Will Rock působí místy trochu amatérsky, ze Serious Sama si toho ukradl možná až příliš. Vlastně je jako SS, akorát ve všech ohledech horší - horší grafika, horší technické zpracování, horší engine, horší hratelnost, horší hudební doprovod - nicméně ani jedno z toho nedělá z Will Rock vyloženě špatnou hru!

Průběh hry je zábavný, bez problémů odsýpá a má spád.

Každopádně postupně. Level Design je v prvních misích trochu bez nápadu a vypadá jako by na něm pracoval nějaký začátečník, avšak začátečník s citem a jistou mírou kreativity. Co trochu naštve je, že si neuvědomuje určitá leveldesignová pravidla, která známe už od dob Dooma. Např. že mapa začíná v klidu - abych si mohl uložit pozici, odpočinout si, popř. dokonce hraní ukončit a nechat to na další den. Nikoliv, že mapu začínám v obklopení armády potvor.

Dále - pokud je v levelu nějaká větší aréna, kde proběhne nějaký větší boj, nebylo by na škodu, kdyby se před takovou arénou objevila třeba odpočinková místnost se zdravím a municí. Ale ne - autor sešil všechny arény k sobě a munice se zdravím se povalují přímo tam. Ještě bych mohl zkritizovat některé až nesmyslně veliké prostory, občas jsem nevěděl, kam mám jít (což u přímočaré tupé rubačky je trochu fail), a level designér někdy nestydatě využívat copypaste!

To byly ty špatné stránky. Je tu ale celá řada dobrých a to je hlavně to, že mise nepostrádají nápad a určitě zaujmou. Z mapy, která se odehrávala v Tróji nebo z té úplně poslední jsem byl vyloženě nadšený. Nebál bych se říct, že designově je třeba daleko lepší, než třeba Chaser (Sorry, lišáku) nebo třeba Red Faction.

Co se týče bojů, ty jsou pochopitelně úplně šílený a skutečně je to Serious Sam style. Hrál jsem to na easy obtížnost, protože jsem si řekl, že to bude blbá hra a jen tak to proletím - to jsem ale neměl dělat, protože jsem většinu hry chodil s úplně plným zdravím a nepřátelé mi většinou byli k smíchu. Jinak je škoda, že je tu tak málo druhů potvor a opakují se furt dokola - tu je kostlivec, tu je voják, tu je lučištník, tu je cerberus, tu je vybuchující krysa (jediný vcelku nebezpečný nepřítel), tu je kentaur. A to je asi tak vše. + čtyři bossové (Zeus je final boss - má vcelku otravně velký počet HPéček).

Recenze si často stěžovaly na monotónnost a stereotyp. Well, myslím, že Serious Sam byl teda stereotypní taky, nicméně na stereotyp je snadný lék - nehrát furt! Stačí třeba půl jedné mapy denně. Pak je to OK.

Ty jo, chtěl jsem toho zmínit a popsat ještě strašně moc, ale vidím, že mi text už zase začíná bobtnat. Sakra, jak já to dělám? Vždycky když u hraní nějaké hry přemýšlím, co popíšu tady na DH, zdá se mi to v té hlavě daleko kratší :)) No nic.

Takže to ukončím - Will Rock je sice trochu slabší záležitost, než třeba Serious Sam, přesto je v mých očích zábavnou a vcelku pohodovou hrou a hraní jsem si překvapivě užil.
+13
  • PC 60
Docela ucházející střílečka s neokoukaným starořeckým prostředím, kde je jedinou starostí držet tlačítko pro střelbu.

Procházení rozlehlých chrámů a typických antických arén mě bavilo, občas se lokace opakují, ale nic hrozného. Stejně tak jsem s radostí kosil originální nepřátele (na střílečku). Bohužel ne všechny nestvůry se povedly. Bossové působí obyčejně a není potřeba na ně vymýšlet speciální strategii. Nejzpackanější nepřátelé jsou ale amorci (či co to je), nejen že mi nezapadli mezi kostry a dvouhlavé psy, ale vydávají dětské vzlykání. Není nad to slyšet výstřel z brokovnice a pak pláč dítěte... Proč místo nich autoři nezvolili třeba harpyje, mi je záhadou.

Zbraně jsem si do sytosti užil (nafukování, zapalování a zkameňování je super). Malá poznámka k brokovnici, která se pyšní až neskutečnou přesností a dá se s ní i dokonale sniperovat. Zato titánské síly jsem nevyužil ani jednou, hra je jednoduchá i bez nich.

Největší problém jsem měl se zjevováním monster přímo před obličejem a za zády. Občas prázdné lokace jednoduše čekaly až zajdu na určité místo (většinou jich bylo víc), aby se mohli objevit nepřátelé a po jejich likvidaci se teprve otevřela cesta dál. A nakonec pár nepatrných budgetových chybek. Proč pod vodou stříká krev? Proč stříká krev z koster? Proč pod vodou lítá hmyz nad mršinami?

Pro: Antika, zbraně, pernamentní střelba

Proti: Amorci, zjevování monster, stereotyp, pernamentní střelba

+9
  • PC 45
Nepovedený klon prvních dvou Serious Samů, který sází hlavně na grafiku (tenkrát byla opravdu dobrá a hýbala se i na slabších strojích), jinak kopíruje Sama kde jenom může. Zpočátku sice baví, ale po načnutí druhé tisícovky zářezů vše upadne do stereotypu (vystřílej arénu a otevřou se ti dveře, za kterýma je další aréna...), tedy hrát jen pečlivě po dávkáv ve chvilkách nudy.
+8
  • PC 60
Jedna z her v kategorii dohrál jsem, nepamatuji si. Není se čemu divit, Will Rock je naprosto totální kopírka Serious Sam, které bohužel chybí vše co bylo v Serious Sam dobré.

První co mě zaujalo byla písnička I Wanna Rock od Twisted Sisters v titulkách, kterou miluju, protože si kouzelně dělá prdel ze všech metalových klišé 80. let. Když jsem ji slyšel po tisící při všech pauzách, ukádání či vypínání, začal jsem ji pomalu nenávidět.

Příběh a celé pozadí? Největší vtip celé hry. Obyčejný archeolog je svědkem toho, jak teroristi otevřou horu Olymp a vyvalí se odsud armáda potvor, které unesou dívku Evu. Will, přestože ji vidí nejspíše poprvé v životě se vydá probít deseti levely plné bájných potvor a nakopat prdel samotnému Diovi, aby se s ní na konci mohl vyspat. Zřejmě není nikdo jiný po ruce (armáda?). Nikoho nepřekvapí že uprostřed Olympu se nachází rozlehlé a monumentální lokace včetně chrámů, měst, hradů. Navíc je intro i outro stvořeno pomocí ručně kresleného obrázku s doprovodným textem jak z nějaké automatovky. V průběhu hry už Vás čeká jen střílení, žádný dialog, žádná animace a tak když jsem po hodinách putování dorazil k Diovi, úplně jsem zapoměl, že zachraňuju nějakou holku. Všechno je to navíc myšleno smrtelně vážně, ani náznak vtipu, naopak se ještě hrdina občas pokusí utrousit (nepovedenou) drsňáckou hlášku.

Graficka je celkem malebná, atraktivní prostředí jako jsou řecké báje tvůrci zkazit nedokázali, naopak občas vykouzlili pěkné a povedené lokace jako Tartarus, Hefaistovu kovárnu, hradby s trojským koněm či závěrečný výstup k Diovi.

Hratelnost je ovšem špatná. Stejně jako v Serious Sam Vás čekají přestřelky s hordami nepřátel, jenže narozdíl od vyváženého Sama je to nuda. Nepřátel je prostě strašně moc, vyskakují nelogicky ze zdí, ze země a zkrátka odevšad a každý ten boj trvá o několik minut déle, než by měl. Navíc jsou nepřátelé většinou obšlehnutí ze Sama, nechybí vybuchující potvory, křehké kostry, jezdci co Vás naberou nebo harpyje (zde amorci).

Tvůrci se snažili aspoň u zbraní a tak kromě takového toho základu (pistole, puška, kulomet, rotačák, raketomet) máte sniperskou kuši se zápalnými šípy, nádhernou kyselinovou zbraň co enemíka nafoukne až rupne či zkameňovač. Jenže všechny ty zbraně mají společné to, že chvíli trvá, než potvora shoří/rupne/zkamení a tak v bitevní vřavě sáhnete stejně radši po spolehlivém rotačáku.

No a dál už nic moc není. Občas použijete katapult či berandilo (asi tak 5x), občas narazí na vylepšení (krátká nesmrtelnost, quad damage, bullet time - ten jen úplně nahovno). A taky jsou tu secrety, jenže tvůrci vůbec nepochopili smysl secretu. V tom by člověk měl najít něco co mu pomůže, nebo něco vtipného (jak to fungovalo v Serious Sam 2). Tady nacházíte jen zlato, které je Vám úplně k ničemu (resp. nakoupíte vylepšení, které se hodí stejně jen na bosse).

Zkrátka když příběh neexistuje a u většiny bojů si říkáte proboha ať už to skončí a můžu jít dál, nepomůže nic. Ani moje milované staré řecké báje, ani slušný level design a pěkná grafika. A nebýt toho, hodnocení půjde ještě dolů.

Pro: Prostředí starých řeckých bájí, pěkná grafika, některé zbraně.

Proti: Nekonečné zástupy potvor, absence příběhu, nuda, kopírka Serious Sam.

+7