Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

True Crime: Streets of LA

Luxoflux •  LTI Gray Matter (PC) •  Exakt Entertainment (NGC)
04.11.2003
14.05.2004
62
52 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

True Crime: Streets of LA je další z mnoha variací na GTA. Na rozdíl od něj však nehrajete za zloducha, podíváte se na druhou stranu barikády. Ujmete se role policisty Nicka Kanga, dnes již bývalého člena Los Angeles Police Department. Nick patří totiž mezi policisty s extrémními metodami a talentem poškodit veškerý majetek, který mu při vykonávání akce přijde pod ruku. A tak po policistovi hrábne EOD (Elite Operations Division), která vidí v podobných eskapádách plus a hláškující Nick je pro ně dobrá investice. Někdo už musí nebezpečným gangům zatnout tipec.

Hra nabízí volnost pohybu po reálné kopii Los Angeles a zároveň motivuje hráče k postupu příběhem, který vyústí v tři různé konce podle hráčova rozhodnutí. Podobně jako v policejních filmech, i zde máte na výběr zda budete hrát za dobrého či zlého poldu. Podle chování totiž dostáváte kladné či záporné body - pokud se budete chovat jako pravý policista, dodržovat zákony a zatýkat pachatele, hodnocení půjde nahoru. Naopak při policejní brutalitě páchané na nevinném chodci či jízdě po chodníku hodnocení logicky klesne. To vše ovlivňuje další vývoj příběhu.

Stejně jako v GTA sérii, i zde je možnost ukrást či zabavit jakékoliv z mnoha aut s možností z nich i střílet. Nick Kang také dobře ovládá bojová umění, hra nabízí několik úderů, chvatů a komb. Skladba misí je různorodá, střídá se akce ve městě a v budovách, přítomny jsou i stealth mise, honičky a bojové pasáže.

True Crime: Streets of LA je konvertováno z konzolí, mimo PC vyšlo i na PlayStation 2, Xbox a GameCube. V roce 2006 vyšlo nepřímé pokračování True Crime: New York City.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 40
Nedávno se tu zmiňovaly Sleeping Dogs, tak jsem si chtěl dát sérii pěkně od začátku. Proč já to dělám, proč se tak mučím?

PS2 verze jede blbě, Gamecube verze jela solidně ale nakonec jsem skončil u PC verze. Překvapilo mě, že portable verze z MyAbandonware šla spustit napoprvé, bez jakýchkoliv dalších modifikací. Byl potřeba akorát widescreen patch, nicméně hrát ve 4K nejde, protože HUD neškáluje a je pak miniaturní. Překvapil mě fungující prostorový zvuk. Grafika pak na rok 2003 dost mizerná, byť třeba stíny v GTA toho času nebyly a tady jsou. Největší průšvih byl dohled, protože některé věci se zjevují de facto až na úrovni auta. Ve hře jsou střílecí pasáže (na PC bez lock on systému, se strašně plovoucí myší a dost toporné), bojovkové pasáže (znásilňování tří tlačítek, případně vzít meelee zbraň, pokud je k dispozici, protože je podstatně účinnější), sledovací pasáže (kvůli chování provozu dost frustrující), jízdy na čas (jedna byla s tak šibeničním limitem, že jsem musel na youtube se podívat, kudy jet, aby to šlo stihnout. Použitelná mapa ve hře není), útěk před nepřáteli vozidlem (na rovince jsou rychlejší, tzn. je třeba hodně odbočovat. Po pár zatočeních je ztratíte) a nakonec stealth mise. Kamera se nedá rozumně ovládat, takže stealth nakonec jde hrát jen metodou pokus omyl, dokud nezjistíte pozici všech gaunerů, ke kterým přijdete na férovku čelem a v časovém okně, než se spustí poplach, je dáte ionským nervovým chvatem k zemi. A tyhle se pravidelně střídá a je proloženo povedenými cutscénami. Ty nejsou nejhorší, byť Mafie si s tím jednoznačně vytírá...

Trpí to většinou neduhů 6th genu. Toporné ovládání rozházené nelogicky po celé klávesnici/gamepadu, dementní fyzika vozidel, kotel bugů, otravné boss fighty. Upřímně, není proč to hrát. Co to vytahuje z bláta je soundtrack. Spousta metalu, co dokáže z špatných misí udělat únosné mise. Pokud samozřejmě při nekonečném boss fightu neposloucháze stejný song už po páté...

Závěrečný boss, severokorejský jenerál, je tak overpowered, že jsem to po pár pokusech vzdal a "dohrál" to na youtube. Pravděpodobně by to bylo jednodušší, kdybych dělal vedlejšáky a měl nějaký upgrady, ale já to chtěl mít co nejdřív za sebou. Bejt rok 2003, bejt mi 12, mít to jako jedinou hru na PS2 a nekonečno času, asi bych to tak kriticky nebral a ponořil se do toho víc. Ale ani optikou roku 2003, natož tou dnešní, to prostě dobré není.

Pro: Soundtrack, bojovkové části (alespoň zezačátku), zničitelnost interiérů

Proti: Ovládání, grafika, vykreslovací vzdálenost, na pytel mapa, boss fighty, nenápaditá herní náplň

+14
  • PC 25
True Crime: Streets of LA je hodně slabý klon série GTA. Celá hra se skládá jakoby z miniher. Honičky, bojovky a přestřelky. Střílení je o ničem, navíc lokace připomínají arény ve kterých se rodí po určitou dobu hordy nepřátel. Bojový systém je vcelku nudný hlavně díky podivným klouzavým animacím a automobilová část mě rovněž vůbec nebavila, protože fyzika jízdy je horší jak u prvního Just Cause. Město je prý vymodelováno dle jeho realné předlohy. Nevypadá zas tak špatně, ale je zoufale prázdné. Tomu přispívá opravdu ošklivá grafika. Textury se mi dočítaly se zpožděním.

Mezi klady řadím výborné cutscény kvalitou dosahující možná i starší 3D GTA a výborný soundtrack. To je ale tak vše. Tuto hru nemůžu doporučit, docela mě i překvapuje takto vysoké hodnocení. Hra obsahuje 8 kapitol. Já vydržel cca 4,5 (asi 3 hodiny hry) a pak jsem to nadobro smazal a jsem rád, že jsem si tuto hru nekoupil, ač jsem o tom v minulosti víckrát uvažoval. Los Angeles mám rád, ale tato hra je otřes. 25%

Pro: animace mezi misemi, slušné dialogy, soundtrack

Proti: design misí, vedlejší úkoly nezaujmou, odpudivá grafika, ježdění po městě = hratelnost celkově

+10 +11 −1
  • PC 70
Průměrně zpracovaná varianta GTA, která oplývá větší akčností a přináší pár vlastních inovací. Vyzkoušíte si konečně hru za policisty a vše co s tím souvisí. Mezi příběhovými misemi budete neustále voláni k náhodným incidentům (nepovinné), při kterých si vyzkoušíte ukázování odznaku, zpacifikování podezřelého a jeho následné oželízkování. Za každého sundaného civilistu půjdou body nezvykle dolů (ale i za zlého policistu se zde dá hrát). Mise jsou složené ze slabších automobilových honiček, přijemných kungfu bitek a samozřejmě z přestřelek, ty jsou nejpovedenější a zároveň nejtužší. Možnost mít v každé ruce jeden kvér a navíc do toho zpomalení času... Paráda. Vůbec špatně nedopadlo ani zlepšování výzbroje a učení nových chmatů ve školách rozsetých po městě. Do toho všeho hraje výtečný soundtrack.

Příběh nic moc, ale jedno překvapení tam přeci bylo, když jsem narazil, stále v Los Angeles, na draka (jeden z bossů).

Pro: Přestřelky, kungfu bitky, soundtrack, zatýkání, karma

Proti: Automobilová část, příběh, některé náhodné mise.

+5