Thief: The Black Parade dokáže během prvních pár kroků nadchnout atmosférou původního Thiefa, výbornou architekturou celého světa a zvukovou vymazleností. Koho rajcuje obracení prachu v každém zapadlém rohu, může si zde vesele rochnit i několik desítek hodin. Lokace jsou totiž neuvěřitelně obrovské a rozlehlé, ale kromě zevlování nenabízejí téměř nic. Jakoby do nich autor zapomněl dát skutečný herní obsah.
Prakticky v každém levelu se velmi rychle dostavilo nepříjemné vystřízlivění spojené s prudou a nudou, protože kromě velkého množství nepřátel jsou lokace veskrze prázdné. Hratelnost je kromě obcházení/likvidace protivníků postavena na extrémně zdlouhavém bloudění a hledání požadovaného předmětu, který ve finále leží kdesi na konci nekonečného bludiště a stačí ho jen sebrat. Bez jakékoliv výzvy. Počet hádanek by se dal spočítat na prstech jedné ruky. Ve spletitých chodbách se správná cesta vždy najde, občas jich je víc, ale je to teda mega opruz. Zvlášť když je nutné se pro splnění úkolu zase vrátit na začátek mapy. Geolokační megalománie je nepochopitelná. Méně by bylo více.
Během plížení působí stráže inteligentně a vypouští z huby supr frky, ale plížení je ztráta času. Klepnu/kuchnu a jdu dál. Jakmile ale dojde na souboje, je to mizérie. IQtyQ. Kolem pajduláků stačí dokola tančit a než chytnou rytmus, tak jsou kaput. Příšery a nemrtví parchanti sice dělají hezké bububu, ale plížení nebo zápolení s nimi je zcela zbytečné. I když se rozdivočí, tak je stačí ignorovat a jít dál.
Průchod klade velký důraz na krkolomné skoky, přítahy a šplhy, což je díky podivnému pohybu postavy a špatnému ovládání otřesný zážitek.
Cesty dost často vedou do nikam nebo se po vyškrábání na těžko přístupné místo dostaví jako odměna jen pár zlaťáků. Motivace to zkoušet znovu žádná. Proč taky, když se za nasbírané prachy dá na začátku mise koupit vybavení, které je posléze úplně k ničemu.
Pamatuju se, že v Thief jsem musel pečlivě zvažovat, kde zhasnu vodním šípem louč a jak se proplížím dál. V Black Parade taktické uvažování netřeba. Water/Moss/Fire šípy, miny, bomby a magické lektvary jsem za celou hru nepoužil ani jednou. Nebyl k tomu důvod a level design to ani nevyžaduje. Zrovna vodní šípy se válejí všude kolem, ale zhasínat jaksi není co. Na svíčky stačí chrchl mezi prsty.
Tmavé a pěkně nasvícené lokace působí tajuplným dojmem a obsahují mnoho temných zákoutí, což je další problém. Spousta důležitých věcí prostě není vidět a tak mi několikrát nezbylo než zapnout jas na max a procházet vše znovu.
Hra je plná designerských bot. Na konci jeskyně jsou velké dveře, které nejdou otevřít, přestože páky okolo lákají, že by to možná šlo. Hlavní kápo má u sebe klíč, který nejde sebrat. Instruktážní video upozorňuje, že panské sídlo je těžko přístupné, a pak u vstupní brány stačí sejmout jednoho otrapu a po zatáhnutí páky vejít dovnitř. Jinde je zase hned vedle zamčených vrat v křoví díra ve zdi...
Poslední level je pak úplná blbost s procesím hrozivých, ale neškodných nepřátel a trapným bosákem na konci.
Black Parade potěší pár staromilců, ale moderním lidem nemá co nabídnout. Ani se mi nechce věřit, že dnes už vyčpělý Thief vyšel ve stejné době jako stále svěží Half Life, System Shock 2...
Prakticky v každém levelu se velmi rychle dostavilo nepříjemné vystřízlivění spojené s prudou a nudou, protože kromě velkého množství nepřátel jsou lokace veskrze prázdné. Hratelnost je kromě obcházení/likvidace protivníků postavena na extrémně zdlouhavém bloudění a hledání požadovaného předmětu, který ve finále leží kdesi na konci nekonečného bludiště a stačí ho jen sebrat. Bez jakékoliv výzvy. Počet hádanek by se dal spočítat na prstech jedné ruky. Ve spletitých chodbách se správná cesta vždy najde, občas jich je víc, ale je to teda mega opruz. Zvlášť když je nutné se pro splnění úkolu zase vrátit na začátek mapy. Geolokační megalománie je nepochopitelná. Méně by bylo více.
Během plížení působí stráže inteligentně a vypouští z huby supr frky, ale plížení je ztráta času. Klepnu/kuchnu a jdu dál. Jakmile ale dojde na souboje, je to mizérie. IQtyQ. Kolem pajduláků stačí dokola tančit a než chytnou rytmus, tak jsou kaput. Příšery a nemrtví parchanti sice dělají hezké bububu, ale plížení nebo zápolení s nimi je zcela zbytečné. I když se rozdivočí, tak je stačí ignorovat a jít dál.
Průchod klade velký důraz na krkolomné skoky, přítahy a šplhy, což je díky podivnému pohybu postavy a špatnému ovládání otřesný zážitek.
Cesty dost často vedou do nikam nebo se po vyškrábání na těžko přístupné místo dostaví jako odměna jen pár zlaťáků. Motivace to zkoušet znovu žádná. Proč taky, když se za nasbírané prachy dá na začátku mise koupit vybavení, které je posléze úplně k ničemu.
Pamatuju se, že v Thief jsem musel pečlivě zvažovat, kde zhasnu vodním šípem louč a jak se proplížím dál. V Black Parade taktické uvažování netřeba. Water/Moss/Fire šípy, miny, bomby a magické lektvary jsem za celou hru nepoužil ani jednou. Nebyl k tomu důvod a level design to ani nevyžaduje. Zrovna vodní šípy se válejí všude kolem, ale zhasínat jaksi není co. Na svíčky stačí chrchl mezi prsty.
Tmavé a pěkně nasvícené lokace působí tajuplným dojmem a obsahují mnoho temných zákoutí, což je další problém. Spousta důležitých věcí prostě není vidět a tak mi několikrát nezbylo než zapnout jas na max a procházet vše znovu.
Hra je plná designerských bot. Na konci jeskyně jsou velké dveře, které nejdou otevřít, přestože páky okolo lákají, že by to možná šlo. Hlavní kápo má u sebe klíč, který nejde sebrat. Instruktážní video upozorňuje, že panské sídlo je těžko přístupné, a pak u vstupní brány stačí sejmout jednoho otrapu a po zatáhnutí páky vejít dovnitř. Jinde je zase hned vedle zamčených vrat v křoví díra ve zdi...
Poslední level je pak úplná blbost s procesím hrozivých, ale neškodných nepřátel a trapným bosákem na konci.
Black Parade potěší pár staromilců, ale moderním lidem nemá co nabídnout. Ani se mi nechce věřit, že dnes už vyčpělý Thief vyšel ve stejné době jako stále svěží Half Life, System Shock 2...