Unavowed je klasická point and click adventúra z dielne štúdia Wadjet Eye Games vytvorená v programe Adventure Game Studio. Jej hlavného hrdinu pred rokom posadol démon a v jeho koži napáchal nenapraviteľné škody. Vďaka úspešne prevedenému exorcizmu síce znova získal vládu nad svojim telom, no je i naďalej hľadaný miestnou políciou. Preto mu neostáva nič iné, len sa pripojiť k svojim záchrancom, členom prastarej skupiny venujúcej sa boju proti nadprirodzenému zlu.
Narozdiel od predošlých hier štúdia Unavowed prináša novinku v podobe voľby vlastného charakteru. Môžete si vybrať ako mužskú, tak aj ženskú postavu, zvoliť je meno a dokonca aj povolanie, pričom k dispozícii sú tri rôzne originy. V závislosti od toho, či si vyberiete herca, barmana, alebo policajta, sa bude líšiť nielen samotný prológ, ale aj spôsob interakcie s ostatnými charaktermi. V priebehu hry máte taktiež na výber zo štyroch rôznych spoločníkov, pričom zakaždým vás môžu sprevádzať len dvaja z nich. Každý z nich pritom disponuje inými schopnosťami, čo miestami vedie k odlišným herným riešeniam.
Avowed je prý nic moc, tak proč si nezahrát jeho pravý opak? Aspoň co se jména týče. Nejprve jsem si dal Gemini Rue, poté Technobabylon, a nyní právě Unavowed; je dobře, že jsem si vybral (zcela náhodně) toto pořadí, protože s každou hrou je to lepší. V Unavowed jsou konečně intuitivní a logické hádanky, které pochopím i já, víceméně nehráč adventur, a nejde o dobrý příběh na úkor gameplaye (jako u Gemini Rue a Technobabylonu), jde o dobrý příběh a dobrý gameplay.
V něčem mi to připomíná Shadowrun Returns, i když je to adventura. Asi to bude tím urban fantasy settingem, i když zde bez cyberpunku. A taky tím, že je to rozdělené na mise, při kterých se vždy o něco posune i hlavní příběh. Který postupně nabírá grády. A do třetice vidím podobnost ve společnících, kteří by klidně mohli fungovat v settingu Shadowrunu.
V něčem mi to připomíná Shadowrun Returns, i když je to adventura. Asi to bude tím urban fantasy settingem, i když zde bez cyberpunku. A taky tím, že je to rozdělené na mise, při kterých se vždy o něco posune i hlavní příběh. Který postupně nabírá grády. A do třetice vidím podobnost ve společnících, kteří by klidně mohli fungovat v settingu Shadowrunu.
Pro: dabing, hratelnost, rozdělení na mise
Proti: hudba, lokace a prostředí, příběh