Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Sigil II

10.12.2023
82
9 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
freeware
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ano

Sigil II navazuje na předchozí díl a přináší zbrusu novou neoficiální epizodu pro hru The Ultimate DOOM přímo od Johna Romera. Hra byla symbolicky vydaná v den 30. výročí Doomu.

Nová, šestá epizoda obsahuje devět úrovní ve stylu prvního Sigilu. Hráči tudíž mohou čekat menší, klaustrofobické úrovně odehrávající se především v pekelných prostředích. Obtížnost opět vzrostla a hráči musí počítat s vyšším výskytem tužších nepřátel v podobě cacodémonů, baronů či kyberdémonů, s nimiž se hráči často střetnou v poměrně úzkých prostorách.

Verze hry, která byly nabízena zdarma obsahuje krom šesté epizody i multiplayerové arény a hudbu od Jimmyho Paddocka. Placená verze navíc v sobě zahrnuje i soundtrack od hudebníka Thorra, přičemž k dispozici byly ke koupi i limitované fyzické verze s dalšími bonusy.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 100
Tak nám náš starý dobrý a pekelný DOOM oslavil krásných 30 let. To ten čas letí že? K tomuto kulatému výročí nám přichystal samotný John Romero druhý díl SIGILU, což je další neoficiální epizoda k prvnímu DOOMU. Sám jsem si předobjednal Big Box, který je dostupný na Romerovo e-shopu. Bohužel jsem stihl zakoupit jen verzi bez floppy disku, které byli velmi rychle vyprodány.

Co si pro nás tentokrát John Romero přichystal? Nebojím se říci, že druhý SIGIL se s vámi vůbec nepáře a je to takový Dark Souls mezi fps hrami. Hru jsem spustil na "Ultra-Violence" a ihned jsem litoval této volby. Romero zde totiž rozpoutal opravdové peklo a nepřátelé se na vás valí z každého koutu. Asi po hodině jsem tuto obtížnost vzdal a dohrál jsem ho pouze na prachbídné "Hurt me plenty". Trpělivost a síla už ubývá no. Za tuto potupu si jistě mínus zasloužím. Hra vám nabídne devět úchvatných klaustrofobických levelů a v každém z nich na vás čeká nějaké to nemilé překvapení od Johna, které vás donutí ne jednou si bouchnout vzteky do stolu. Pravda, u lehčí obtížnosti není ten příval vzteku a utrpení tak velký, ale i tak jsem se zapotil a byl to vskutku povznášející zážitek, zahrát si další nový obsah od samotného Johna.

Hra je doplněna o skvělý soundtrack od muzikanta jménem THORR, který vám vám vskutku nadělí velmi solidní dávku metalu. Řeknu vám, že to není jednoduché házet hlavou do skvělého riffu, když mezitím kosíte pekelníky svou brokovnicí. Mimochodem soundtrack je dostupný jak v mp3 verzi tak i v midi formátu, pokud to chcete mít opravdu retro.

Od SIGILU 2 jsem čekal pořádnou dávku krve, akce, svižnosti, pekla a metalu. Vše jsem dostal a jsem naprosto spokojen. Není co dodat a zejména pro fanoušky mohu jen doporučit.
RIP AND TEAR přátelé! 30 let již kosíme hordy pekelné a doufám, že to bude tak i těch dalších 30!

Pro: Krvavě pekelný metal!

Proti: Nic

+15
  • PC 70
Kdyby si Alfonso John Romero nevydupal předčasný porod, mohl si nadělit Sigil 2 jako dárek k vlastním narozeninám. Léto lásky však bylo v plném proudu, z ampliónů na každém rohu se ozývalo blouznění chcimírů, a tak není divu, že začal kopat a chtěl ven. Nakonec se mu to podařilo o 6 týdnů dřív než bylo v plánu - 28. října 1967. Mařkou provoněná éra květinek neměla na jeho vývoj špatný vliv, protože z Alfíka vyrostl Džejár odpovědný za příchod pekla na herní monitory.

Vydání Sigil 2 v prosinci 2023 jako oslava 30 let od prvního DOOMa má pěknou encyklopedickou symboliku, ale rokem DOOMa byl až rok 1994. Od té doby zaplavily internet možná desítky lepších wadů, ale hlavní konkurenční výhodou Sigilu je, že ho udělal právě JR, což chlupům k zježení bohatě stačí. Obyčejné hovno na chodníku bez zájmu překročíš a jdeš dál. Když ti ale řeknu, že ho tam nechal Ježíšek, tak do něho schválně šlápneš a ještě si uděláš selfíčko. A o tom to je.  

Sviňským způsobem přepálená obtížnost mě okamžitě donutila vytáhnou prst z nosu, protože férový boj s náběhem do prostoru znamená rychlou smrt. Nepřátelé zákeřně vyčkávají ve stínech a výklencích stěn, tajná tlačítka jsou záludně skrytá v nenápadných škvírách. Úzké stezky jsou absolutně nevhodné pro rychlý (klouzavý) pohyb, protože hrozící držkopád je více než častý. Je nutné opatrně našlapovat a zdvojeným zrakem terén pozorovat. Neustálý nedostatek munice do rychlopalných zbraní způsobuje nadužívání brokovnice. Prasat, kakáčů a ohnivých lebkovic je od začátku všude plno, ale kosit je frkačkou zavání po chvíli nudou. Likvidace trvá, postup se zastavuje. Svižný koně cval se přes slepičí krok mění až na šnečí šnel. Kvůli pomalému tempu zabere průchod mnoha pidimapek více než 10 minut. A taková hratelnost mi u DOOMa není zrovna po chuti.  

Nemusíš být zrovna génius, aby ti nejpozději na začátku prvního kola docvaklo, že se Džejár záměrně rozhodl dělat hráčům naschvály, aby se při jejich chcípání mohl škodolibě usmívat. Já jsem se zase pobavil při závěrečném masakru, když jsem místo střílení tancoval kolem pentagramu a moulové pekelní se vykydlili navzájem mezi sebou. Tady vážně zamrzí, že se důmák neumí skrčit a udělat hop. Hned bych si dal kozáčka!

Ale co už, dohráno na hodně ublíženou za 1:55 bez myšího oka.
+6