Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl

20.11.2024
67
11 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

There is no friendship in the Zone.  

Lidstvo by rádo vytěsnilo z paměti události sobotního rána z 26. dubna 1986, kdy tmu proťala exploze, jež odhodila víko reaktoru, což následoval požár a roztavení jeho obsahu. Druhá, silnější exploze následně vyvrhla do okolí vysoce radioaktivní směsici grafitu a trosek, které zamořily blízké okolí. Do atmosféry se rovněž dostal radioaktivní mrak, jenž vlivem proudění vzduchu procestoval takřka celou severní polokouli. Třetí exploze o dvacet let později a vznik černobylské uzavřené zóny plné paranormálních anomálií a bizarních stvůr nic jako zapomnění nedopustí.

Anomálie v zóně vytvářejí útvary záhadných vlastností, jakési artefakty, které nositeli propůjčují nadpřirozené schopnosti. Díky tomu se rychle staly ceněnými artikly známými daleko za hranicemi oblasti. Zájemci jsou za ně ochotni slušně zaplatit, někteří i zemřít při jejich hledání. Jste jedním z mnoha stalkerů lidí obývajících zónu, denně nasazujících své životy ve snaze najít další artefakty, ale také odhalit tajemství celé zóny. Ta s rozlohou 64 čtverečních kilometrů skýtá široké možnosti průzkumu. Každý jsme strůjci svého osudu, tady však musí odvážným štěstí přát, aby se při svých výpravách nezařadili do nekonečného zástupu pohřešovaných duší.

Druhý S.T.A.L.K.E.R. nezavrhuje mechaniky hratelnosti známé z předešlých tří titulů, naopak, v mnoha ohledech působí jako aktualizovaná verze Shadow of Chernobyl (2007) a datadisků Clear Sky (2008) a Call of Pripyat (2009). Musíte tedy mimo jiné opět hledět na hlad, žízeň, spánek, krvácení a radiační ozáření. AI protivníků se přizpůsobuje vašemu stylu hraní. Zejména zmutované kreatury se vyskytují v několika poddruzích. Největší výzvou mají být návštěvy jejich hnízd, v nichž se vás ve značné přesile pokusí kooperativně ulovit. Dynamický denní cyklus a reálné ztvárnění herního světa plně využívá schopností Unreal Engine 5. Režim více hráčů je zamýšlen, k jeho uvedení má však dojít až po vydání Heart of Chernobyl.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 0
Když si koupíte nějaký výrobek a následně zjistíte, že nemá avizované a tím pádem očekávané vlastnosti, nebo dokonce nefunguje správně, protože je rozbitý, tak co uděláte?

Půjdete ho reklamovat, budete se dožadovat výměny, slevy nebo vrácení peněz. Když se bude prodejce snažit vycukávat, tak na něho podáte stížnost na ČOI a na heuréce dáte špatné hodnocení nejenom výrobku, ale také jemu.

Je proto nepochopitelné a neuvěřitelné, že stejná praxe nefunguje i v oblasti her.

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl byl vydán v naprosto katastrofálním stavu. Po technické stránce rozesraný, neoptimalizovaný, zabugovaný, hratelnostně nevyladěný a s AI na úrovni 20 let starých badžetovek.

GSC Game World zcela vědomě a záměrně před zákazníky všechny nedostatky zatajili, čímž porušili zákon na ochranu spotřebitele hned v několika bodech. Možná by se dalo dokonce mluvit o trestném činu podvodu ve stadiu dokonaný. Ve spojení se zkorumpovanými recenzenty přes affiliate napojených na prodejce pak může jít o zločinné spolčení.

Z žádných ukázek ani posledního traileru nic nenasvědčovalo tomu, že mají GSC v plánu pustit mezi lidi sranec obřích rozměrů. Na začátku října bylo dokonce s velkou slávou oznámeno, že hra je fázi - gold. Jako vážně?

Proč hra není v kategorii nehotová verze? Proč není na krabici přelepka - zabugované? Proč není u HW požadavků napsáno, že hra na nich stejně nemá stabilní framrate a propady jsou více než časté? Proč se tendletenc brak prodává za plnou cenu?

Co si to dovolujete vy šmejdi podvodnický?! Špíny prolhaný! Pěkně nabroušenou tužkou by měla začínat každá recenze, ale místo toho presstituky chodí po špičkách a dělají, že nevidí.

Tvl, 10 z 10? Co je to za klauna? Zavřete ho do blázince!

A když vidí, tak jim nic moc nevadí a stejně fláknou nadprůměrnou známku. Kecy o skvělé atmosféře si ale strčte někam. Když si koupíš kočkolap se supr pérem v matraci, tak v něm stejně nebudeš jezdit na lov, když mu po každém vrzu praskne guma. Oblbovat sedmičkovou hrou můžete akorát tak sami sebe. Jediné před Bohem ospravedlnitelné hovnocení je 0. Slovy - NULA.

Jak to může někdo tolerovat? Jak to může někdo hrát? Koho uspokojují přestřelky se zmatenými dementy, co sotva udrží pušku v ruce?

Je mi úplně fuck, že se chystají pače. To nemohli dopředu slušně říct - hele lidi, ještě to nehrajte, nestojí to ani za zlámanou grešli, počkejte pár týdnů. Nebo pár let, až komunita vše opraví, páč my jsme neschopný lamy.

Hlavním viníkem jsou samozřejmě hlavouni z vedení. Proč to vůbec vydávali? Jenom aby se napakovali?

Samé otázky, ale nechci odpovědi.

Každý nespokojený hráč by měl hru reklamovat a jako rozbitou vrátit. Hnát sfinským krokem k odpovědnosti nejenom GSC, ale také digitální a kamenné distributory, kteří se do celé šméčkařiny zapojili.

Samozřejmě nedělám si iluze. Nikdo neudělá nic. Uživatelské hodnocení na všech světových portálech téměř 80% je však vaše vlastní vizitka. Za blbost se platí a s takovým přístupem budete rozbité a nedokončené hry dostávat dál. Ostatně Kinkdomicum se už blíží...
-1 +16 −17
  • PC 0
Nehratelné kvůli brutálním memory leakům, i při minimálním nastavení za pár minut hry brutální propad FPS, který už nezmizí a nedá se to hrát. Patch jen přidal 15 GB odpadních dat a nic nespravil. A bohužel limitovaná fyzická edice, takže vrátit nemůžu nic (navíc intro hry z nějakého důvodu fungovalo, takže jsem beztak vyčerpal časový limit).

To pak pěkně kontrastuje s mediálními zprávami, že si Rusko platí záporné recenze.
-17 +9 −26