Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky

76
150 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
RPG > nezařazeno
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
15.09.2008 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.stalker-game.com/en/
Clear Sky je prequel k původní hře S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl. Tentokrát však hrajete za jiného Stalkera, který má vyšetřovat události před incidentem z původní hry.

Změn oproti původní hře je mnoho a většinou vylepšují stávající mechanismy. Je přepracovaný interface hry, obchodníci prodávají draho, za to ale více zbraní. Veškeré vybavení můžete opravovat nebo upravovat. Dále vás kromě těch již známých čekají nové lokace (město Lemansk, Rudý les, bažiny,...), stejně jako nové zbraně. Během hry se můžete přidat k jedné ze šesti frakcí, které sídlí v zóně. Avšak pozor, vztahy s jednou ovlivňují náklonnost ostatních frakcí k vám.

Grafika doznala také změn, má vylepšené stíny a modely postav a zbraní jsou propracovanější. Hra podporuje i DX10. Minimální HW nároky zůstaly stejné, na nově přidané efekty už však budete potřebovat silnější stroj.


Poslední diskuzní příspěvek

Tommywise: v tomhle je Stalker skutečně živej. Já si dodnes pamatuju, jak jsem si šel pro odměnu za splněný quest k random NPC a přímo mně…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Verze - 1.5.10 bez modů

Clear Sky je slušný prequel, ale na originál nemá.Atmosféra je sice pořád skvělá, ale může za to skutečně hlavně design zóny a perfektní ambientní hudba - co se gameplaye týče, tam se jí autoři pokusili zničit jak to jen šlo.Debilní systém faction wars, kdy mě neustále otravovaly neustále se opakující úkoly "zajmi něco", možnosti vidět všechny včetně mutantů na mapě, minimum creepy podzemních lokací..atmosféře to skutečně nepřidalo.Taky mě hodně naštvalo, že jsem asi čtyřikrát vymlátil sídlo banditů na smetišti (Garbage), ale vždy jak jsem odešel, tak se okamžitě respawnovali a mohl jsem je mlátit znova - takže jsem hru nakonec dohrál bez splnění tohoto úkolu (což věru dělám nerad).

Nové lokace (cca 50% hry) byly veskrze povedené - úvodní bažiny byly zábava, Red Forest mě uchvátil (procházet se jím v noci a narazit na neviditelného Bloodsuckera..kdy prostě víte, že je vám po krku, ale nevíte kde..nářez), Limansk byl taky pěkný, ikdyž zase dojížděl na šílenou akci a přeskriptovanost.Závěr mě (stejně jako v SoC) už víc štval než bavil, protože nikde v dohledu nebyl žádný trader a moje zbraně i brnění samozřejmě kondice = 0, takže jsem všechny pižlal pistolí (naštěstí super vylepšenou).No loadů bylo i tak dost.
Co bych ale z gameplaye vyzdvihnul, je systém upgradů a hledání artefaktů.Obojí se dočkalo výrazného zlepšení a skutečně pozitivně hru vylepšilo.Artifact hunt byla v Clear Sky moje oblíbená kratochvíle, a pak jejich prodávání...super.Navíc se zde konečně vyskytovalo několik skutečně kvalitních - regenerace zdraví nebo zvýšení nosnosti o 20Kg se vždycky hodí.

Příběhově..návaznost tam je, ale že by se jednalo o něco skvělého..ani ne.Navíc závěr je hrozně uspíšený a nezajímavý.Nechápu vývojáře.

Pro: opět ta magická věc s názvem atmosféra, grafika, zábava

Proti: pár dementních rozhodnutí designérů (jak už to tak bývá)

+26+26 / 0
  • PC 80
Poslední ze tří Stalkerů, ke kterým jsem se dostal je prequelem dílů zbývajících. Jako v ostatních dílech je i v tomto Zóna zoufale přelidněná, ale na druhou stranu, proč ne. Tady si ještě lidé naplno neuvědomují jak moc zlé místo Zóna je. A Zóna se teprve probouzí, divočí. Pochopitelný je tedy i nižší výskyt mutantů, třeba na kuře jsem narazil jen jednou.
Mám rád realistickou grafiku a to je něco, čím Staker série vyniká. Co ale stejně jako v ostatních dílech zamrzí jsou občasné pády hry, ukradené neobratelné mrtvoly a novinkou jsou neviditelné ploty, jen tyčky trčí ze země. V jednom případě mi elektrický plot připravil nepříjemné překvapení, spojené s loadem. Vizuálně pěkné střídání dne a noci zaprudí, protože v terénu na noc nikde hlavu nesložíte, chybí tu totiž aktivovatelné postele. Nevím tedy jak vy, já bych ale za žádnou cenu v noci ven rypák v Zóně nevystrčil.
Atmosféra druhé půlky hry je opět dechberoucí, obzvlášť v Rudém lese, kolem Továrny, i ten závěr, kdy tvrdě tlačíte na Monolith má něco do sebe. Jen na ty skutečně zapamatovatelné momenty je Clear Sky o něco chudší, než první bráška. Dostanete se na stará známá místa z ostatních dílů, jen časově dříve. Překvapivě hodně událostí mi do sebe zapadalo a co nezapadalo, to jsem si domyslel.
Kde hra bohužel dost ztrácí je první půle. Zkrátka ta doba, kdy se jako v podstatě řadový stalker potulujete Zónou a hledáte, do čeho byste píchli. Ta část, kdy místo detektoru máte upravenou dětskou chůvičku a vykrvácíte z každé oděrky. Jak získáte první artefakty, slušný oblek a zbraň s hledím, je všechno jak má být. Proto vězte, že pro kvalitní herní zážitek je třeba vydržet, nezaplétat se s frakcemi a tlačit to dopředu k NPP Chernobyl. Všechno mimo hlavní linie je tu spíše do počtu, tedy frakce, upgrady a cashe. Obtížnost - je přiměřená sérii, hrál jsem na normál, ani jednou jsem se nevracel něco prodávat, hru jsem dokončil s druhou zbrojí, co mi kdosi vnutil. Na asi dvěstěpadesát loadů. Proti jedničce na hard zívačka. Doporučuju využívat ty sniperky s tlumičem, je to jedna z nejlepších zbraní ve hře a v podřepu, s vypnutým světlem a zdálky si někdy připadáte skoro jako na tropickém ostrově Far Cry a ne někde na Ukrajině.
Jestli se vám ostatní Stalkeři líbili, je tato další dávka emocí ze Zóny právě pro vás. Pokud vás Zóna, bratři Strugačtí i artové filmy ze Sovětských republik míjí, vraťte se ke svým sportovním hrám, ruce pryč tohle byste stejně neocenili.
Kdo čekal happyend, nedával asi v navazujících dílech pozor, hon za Strelokem je totiž jeden velký omyl. V prvním díle jdete ve Strelokových stopách a do značné míry dotáhnete to, co on začal, to, co jste v Clear Sky překazili.

Pro: Stará dobrá Zóna zamlada

Proti: Neviditelné ploty, slabší první půlka

+19+19 / 0
  • PC 80
Takže: Na Clear Sky jsem se těšil celou dobu od oznámení. A to byla zřejmě ta největší chyba. Čekal jsem moc (čili uvěřil jsem hypu a kecům pana Yavorského) a slibované se rozhodně nedostavilo. Krom grafické stránky, tam GSC opravdu nelhali.

Vezmeme to po pořádku.

Příběh:
Vezmeme si jen hlavní dějovou linku. Hra začíná zajímavě-probuzení, následné zjišťování co se stalo, rozhovory s NPC, pomaloučké odkrývání příběhu-je zde pojímán velmi tajemně a zeširoka, tudíž skýtá velký potenciál (přesně podle mého gusta). Vysvětlení fungování a vzniku Zóny je krásně popsáno a vysloveno a s názorem Clear Sky se stotožňuji i já. Takže našlápnuto výborně. Následně první úkol v Bažinách. Pak se hra pěkně odvíjí dále. Přechod do další lokace, další nakousnutí příběhu Sidorovičem. Pak dál, další nakousnutí od dalších postav. A tak stále dokola. Pak Rudý les a nakousnutí Lesníkem a úkol s mostem. Ale očekávaný zlom, nebo moment pochopení se nedostavuje. Když se chci něco dozvědět, plním úkoly, to je jasné, ale že bych se za to něco dozvěděl?? Nene, pouze kam mám zase jít, abych zjistil, že to co tam mělo být tam už není. Nejdřív se honím za Střelcem, následně ho musím vystopovat skrz Ducha, ale pouze zjišťujeme, že tam kde měl být už není, nakonec ho nikde nenacházíme, takže nás další dějové postavy posílají od čerta k ďáblu, až se najednou ocitáme v Limansku. Wow, to byl fofr, že? Dále už není k příběhu nic, pouze předskryptované scény a naprosto zprzněný zoufalý závěr v podobě 15ti sekundové animace. Vrrrrr.

Atmosféra:
Byla tam. Spousta lidí a fandů tvrdí že ne, ale já si myslím opak. Sice tak 60% původní atmosféry ze SoCh, ale byla. Pořád jsem přemýšlel proč není tak hutná jako dřív.. První věc je, že Zóna žije mnohem více než předtím. Válka frakcí probíhá a je to všude vidět. Za druhé, je stále sluníčko!!! a Zóna už není zdaleka tak temné a Bohem zapomenuté místo jako v SoCh. Pro mě škoda, taky si někdy zahraju hru typu CoD, rozhodně bych to ale nečekal od Stalkera. Co ale hodnotím VELICE kladně, tak to je noc. Noc tady získala nový rozměr a noční pochody Zónou ve mě nechají silný dojem ještě hodně dlouho. Hlavně v Rudém lese. Brrrrr....Za to tedy jednička s hvězdičkou. Na druhou stranu velké mínus za podzemní lokace, brutální syrová atmosféra zde jednoduše není. Hromada Snorků bohužel nevyváží kvalitně udělané a atmosféru dýchající místo. Škoda, v SoCh jsem z těchto míst míval někdy i špatné sny..:-))

Grafika:
Jedním slovem nádhera. Prostě nádhera. Kdo má na to stroj, musí jen potvrdit. HW nároky ale nejsou zrovna příznivé. Je tu jedno velké ALE. A to je pozadí krajiny. V dálce je totiž vidět jen holé kopce nebo rozmazané cosi v mlze (Bažiny) a jinak nic. Při přibližování začnou z krajiny „růst“ stromy a keře a tráva. To je hnus velebnosti a velká hrubka v grafickém provedení. A není to proto, že by PC nestíhal, ale proto, že to tak prostě (ne)udělali. Dohlednost, hustota trávy, bla bla-vše jsem měl na max.

Level design:
Opět špička (krom toho pozadí). Tady bezvýhradně souhlasím s Karasmanem, že je to nejrealističtější ztvárnění ve hrách vůbec. Ikdyž Fallout3 toto tvrzení úspěšně nabourává, ale zatím nemám dohráno, nemohu říci závěr.. Staré lokace mi naprosto vůbec nevadili, naopak říkal jsem si "starý dobrý Stalker"...Bažiny, Rudý les, naprosto super. Limansk obrovské sklamání. Prostě tunel-hnus. Pripjať je oproti Limansku 100x větší, volnější, zajímavější, realističtější, dá se vlézt do baráků, interiéry, prostě vymakanost. Tady začíná být vidět to nehorázné odfláknutí. K samotné NPP Chernobyl není co dodat, to je vrchol nevkusu a lenosti vývojářů. To největší zklamání zkrátka přišlo úplně na konec. Tomu bych řekl jednosuše HNUS. Jak se designéři dokázali vyšvihnout v SoCH a v téměř celém CS, tak tady jako by hru dělal někdo úplně jiný. Nechápu to..A zklamalo mě to.

AI:
Řekl bych že na velmi dobré úrovni. Boje jsou super, dokud nezačnou házet granáty a dávat headshoty ze 100 metrů pistolkou. AI švindluje hrubým stylem, ale mám pocit že nějaký patch nebo mod už to opravil. Jinak spokojenost, opravdu náročné a tuhé bitky s nepřáteli a tak to má být. Bohužel je v Zóně nyní opravdu přelidněno, což kazí atmosféru, ale pro fandy bezhlavého bojování a střílení jistě to pravé.

Upgrady:
Ano, velmi povedené. Zbraně se dají až na pár fatalit modifikovat a upgradovat všemožně a hlavně je to pak při bojích opravdu znát, není to jen kosmetický zákrok. Zbroje jakbysmet. Jen flaschky s daty o modifikacích to krapet brzdily. Ale vem to čert, patří to ke hře.

Obchod:
Opět povedená složka hry, oproti SoCh dotažená opravdu do konce. Funguje, využívá se, pomáhá. Za to VELKÉ plus.

Artefakty:
Super. Opravdu super, artefakty nabyly nového rozměru, jsou vzácné a silné a při jejich získávání nejednou zařvete. Anomální pole v nichž se vyskytují jsou též vydařená, vyzařují různé emise, záření nebo jsou jedovaté, stačí si vybrat. Anomálie "Symbiont" v Rudém lese mi přišla jako jedno z nejděsivějších míst ve hře-přišel jsem k ní totiž v noci.:-)) I za světla vypadá nechutně a vražedně.
Hlavně artefakty výborně fungují, našel jsem si postupem času vyvážnou kombinaci a neměl jsem problém s ničím. Hledání artefaktů se pro mě stalo největší zábavou v celém Clear Sky.

Cestování:
Průvodce jsem ve hře využil dvakrát a to jen kvůli vyzvednutí odměny na druhém konci mapy. Jinak vše pěkně po svých, tak to má být. Absence vozidel mi tady naprosto nevadí, naopak to považuji za klad, protože se zde může člověk kochat.. Prostě to tak nějak ke Stalkerovi patří.

Válka frakcí:
Bojuje se všude, ale nějak jsem nezachytil, že by díky mému přidání se ke Clear Sky tato frakce vítězila. Nakonec jsme se všichni pěkně sešli u NPP Chernobyl, hmm, fakt perfektně podaná válka frakcí. Pokud se někdo přidal k nějaké frakci a zabral s ní celou mapu a tzv. vyhrál, ať mi dá vědět. Ale tuto složku jsem netestoval, hrál jsem jen jednou a nemám na další hraní zatím vůbec chuť. Dám tomu čas.

Ještě bych chtěl vytknout k válce frakcí ten neskutečně zmatený a nestíhatelný začátek hry, kdy se úkoly sypou ze všech stran. Ne jen že se nedají stíhat všechny, ale třeba někam běžíte splnit danou věc a když se tam teda člověk dokodrcá, tak už je po boji a napíše se "úkol selhal". Tak na co to tam teda je? Asi jen pro totální zmatení hráče a navození frustrace a pocitu, že jste tam tak nějak navíc. Opět to přičítám lajdáctví a netestování hry před vydáním.


Celkový dojem:
Nadějný příběh, který se nadechuje, nadechuje, nadechuje……..a pak už jsou závěrečné titulky. Jestli mi někdo poví hlavu a patu příběhu co byl ve hře vysloven (a ne hlavou domyšlen) tak před ním smeknu, protože nic konkrétního se tu prostě nedozvíme. Zamícháním Jizvy do příběhu je podle mě vysloveně kokotina a měli tam dát rozhodně postavu ze SoCh. Vždyť jich je tolik na výběr. Celková nedodělanost a zřejmě nulový betatesting je do očí bijící. Zejména ve finále hry.
Ale i přes to nepovažuji Clear Sky za špatnou hru. Je jednoduše je jiná než jsem chtěl. Podstatná většina toho dobrého z minulého dílu zmizela, část věcí byla naopak doladěna.

Pokud budu hodnotit s ohledem na minulý díl, dám 60%.
Pokud budu hodnotit samotné CS tak rozhodně 80%+.

Jedna věta závěrem:
TATO HRA MĚLA BÝT JEŠTĚ NEJMÉNĚ ROK DOMÝŠLENA A TECHNICKY DOLAĎOVÁNA.

Pro: Grafika, zvuk, artefakty, obchod, upgrady, zbraně.

Proti: Poslepovaný příběh, poloviční atmosféra, nedodělanost, odfláknutí, žádný betatesting

+17+17 / 0
  • PC --
Ve dvatisícevosmym jsem CS rozehrál dvakrát, ale hektické války frakcí s neustálým časovým limitem, stornováním a zase naskakováním úkolů, respawnem nepřátel a nevábně vonící úvodní lokací (bažiny), mě od hry dokonale odradily. Nakonec jsem nahodil nejnovějšího Datastora, ke kterému jsem sice měl v CoP nemalé výhrady, ale zdálo se mi to jako nejrozumnější volba v aktuální nabídce modů.

CS se tak částečně stává trochu jinou hrou, proto celý komentář bude vycházet z dojmů datastorovi Renovy 3.13 a né vanilla verze...

Větší polovina hry se odehrává v recyklovaných oblastech původní ChoC, což pro mě bylo dost zklamání. Nějaké nové lokace ke kochání se tady sice najdou, většinu času ale člověk tráví na známých místech a škrábe si na hlavě, jestli jsou GSC tak líní nebo neschopní. Situaci nezachraňuje ani tragická náplň questů, které se soustředí prakticky jen na souboje s lidskými protivníky a ty jsou v datastorovi opravdu hardcore. Jedna rána = smrt. Proto jsem padal do mdlob, když mi spřátelená frakce dá úkol obsadit statek se třemi nepřáteli a následně zavolá, že když jsem to zvládl, mohl bych obsadit i druhý statek, kde je dvacet vojáků, zakopaných v budovách. Já, Mr. Makarov a půl zásobníku. Jasně, proč ne! Vy si klidně seďte na prdelích na svojí základně, já to tam zvládnu sám! Fuck that shit...

Od Limansku dál už je to lineární save/load shitstorm, ve kterém jsem navíc postupoval v noci, bez možnosti se vyspat, protože mě hra skriptovaně zabila při každém pokusu použít spacák. Se základním nočním viděním a rozbitým armorem bez možnosti opravy, jsem se dokulhal až do samotného finále, které bylo tak absurdně zmatené, že ani na youtube nejsou tři různé gameplay průchody stejné... Někteří stojí u Streloka, který se nehýbe a masírují ho brokovnicí v nose, jiní jej nekonečně snipují gaussovkou no a já se krčil za zídkou při přestřelce s monoliťáckým poskokem, když mi na obrazovku vyskočilo outro. Streloka jsem ani pořádně neviděl.

Podzemní atmosférické lokace skoro vymizely a CS se soustředí především na souboje s lidskými protivníky, většinou v neskutečných přesilách. Mutanta aby člověk pohledal, v Zóně to vypadá spíše jako na Vaclaváku a neuvěřitelně utahané pěší přesuny mohou vyvolat letargii až spánek.

K datastorovi a jeho výtvoru jen tolik - udělal toho dost pozitivního směrem k lepší hratelnosti (vymizel respawn, oprava chyb, eliminace časových limitů atd.), ale zároveň se uchýlil k dost nereálným vlastnostem zbraní a nevyváženého ekonomického modelu. Zbraně varšavské smlouvy mají všeobecně bezkonkurenční vlastnosti a žerou dostupnou munici. Všechno je přísně drahé a pokud u obchodníka prodám plně vylepšený kalach a koupím si něj rohlík, je tady něco v nepořádku...

Anyway, ačkoli furt nadávám, CS se nehrál zase tak špatně. Je to stále STALKER, svým způsobem unikátní střílečka v atraktivním prostředí Zóny, se svými klady i zápory. Podruhé už to hrát nebudu, ale pro doplnění příběhu a uspokojení mých stalkerovských choutek, posloužil CS dobře.

Hodnocení: ✰✰
+17+17 / 0
  • PC 70
Dlouho jsem druhému pokračování série S.T.A.L.K.E.R. odolával. Jednou mě odradila nějaká negativní recenze, podruhé jsem zase na hru neměl čas nebo chuť. Konečně jsem se ale odhodlal, ale i tak jsem od začátku nějak počítal s tím, že navzdory negativům, o kterých jsem se dočetl nebo jsem o nich zaslechl, budu mít problém hru vůbec dohrát. Obavy ale byli naprosto zbytečné a já se nenudil snad ani vteřinku. Hra je vskutku zábavná a mnohem akčnější než předchozí díly, bohužel jí k dokonalosti zase hodně chybí a před svým předchůdcem ztrácí.

Hra je zasazena před události prvního dílu Shadow of Chernobyl, a v podstatě vysvětluje většinu děr v původním příběhu. Dostáváte se do kůže žoldáka Jizvy, který zázrakem přežije jednu z největších emisí v Zóně, a následně přežije i další menší emise, které by ale normálního člověka s jistotou zabili. Následně se probouzí na základně Jasné oblohy a seznamuje se s Lebeděvem, vůdcem frakce. Ten vám sdělí, že váš dar, či prokletí, má háček. S každou přicházející emisí se ničí váš nervoví systém a s každou novou emisí jste tedy blíže smrti. Později zjišťujete, že emise nejsou vyvolány Zónou, ale lidmi, kteří se evidentně dostali do středu Zóny, přes Vypalovač mozků, který by sem normálně měl všemu živému zabránit přístup. Na vás je nyní zabránit dalším průchodům do Středu Zóny obávanému Střelci, jinak známého také jako Strelok. Příběh je už z úvodu dost zajímavý a není tolik klišovitý jako v prvním díle. Bohužel, neočekávejte opět více možných konců. Je tu pouze jeden konec, který stojí bohužel za starou bačkoru. Co mě osobně dost překvapilo byli charaktery jednotlivých postav, které byli mnohem uvěřitelnější a zajímavější než v původní hře. Mezi ty můžeme jmenovat Lesníka, Barmana, nebo právě již zmíněného Lebeděva.

Hra opět exceluje svou jedinečnou atmosférou, která ale i přes všechna pozitiva nepřekonává zážitek z prvního dílu. Atmosféru opět buduje ozvučení i vylepšený Engine, který již využívá DirectX 10, a tak si můžeme užívat detailnější stínování, sluneční paprsky, dynamickou změnu počasí, dne a noci, propracované animace postav a nebo detailnější prostředí. Vše to krásné se ale podepsalo na horší optimalizaci a velké náročnosti hry. To co mě osobně ale chybělo byli hororové prvky známé z předchozího dílu, např. z podzemí. V Clear Sky jakýkoli horor naprosto abstinuje a spíše se hra přibližuje k přímočaré akci. Té je tu vážně požehnaně a oproti prvnímu dílu funguje na jedničku. Boje s monstry jsou nyní mnohem obtížnější, a to samé platí i pro boj s bandity, armádou, či stalkery. Zde si dovoluji zmínit nepochopitelně přesnou mušku nepřátel vrhajících granáty, kdy jim prakticky nemáte šanci uhnout a taková exploze se rovná automaticky smrt. O to víc zabolí, když jste granáty nepřátel doslova zasypáváni. Hra je naplněná spoustou zábavných přestřelek nebo dokonce i gigantickými bitvami, ze kterých považuji za nezapomenutelný útok na město Limansk. Zóna je nyní mnohem živější, neustále potkáváte skupinky stalkerů, banditů nebo munantů, kteří mají vždy nějaký cíl. Oživeny byli i funkce stalkerů, kteří vám dokáží vylepšovat a opravovat zbraně či oblek, nebo vás dokáží přepravit za pár rublů na zvolené místo kdekoli na mapě. Takto se často urychlilo nudné přecházení Zónou. Novinkou, která mě překvapila, byla práce za jednotlivé frakce. Takto jste se mohli přidat k jedné z frakcí a plnit pro ně úkoly, zabírat území a zvyšovat jak svojí reputaci, tak reputaci frakce. Pokud jste ale začali dělat práci i pro jinou frakci než je ta vámi zvolená, vše jde pochopitelně do kopru.

Tohle všechno zní pořád pěkně, bohužel se dostáváme k tomu, co hru sráží před ostatními díly. Hra je obohacena pouze o pár lokací, mezi které patří Rudý les, Bažiny, Limansk nebo Vojenské sklady. Zbytek lokací jako Kordón, Agronom nebo Jantar zůstávají téměř nepozměněny a dokonce Pripyat, na kterou jsem se já asi nejvíce těšil, byla naprosto odebrána za hry. Hra obsahuje velké množství bugů a několikrát se mi za postup hrou stalo, že se odmítal spouštět script, který hráče pouští dál v postupu hrou. Jediné, co jsem mohl dělat bylo začít s danou lokací znovu a doufat, že se script už načte. Všechno to doráží nepovedený a odfláknutý konec hry.

Hra obsahuje i kompletní českou lokalizaci, včetně českého dabingu, a ten se povedl ! Většina příběhových dialogů je kompletně nadabovaných a kvalitou překonává mnohonásobně původní díl. Díky českému dabingu i mnohem lépe vyzní humor použitý ve hře, a poslouchat úvodní příběhy stalkerů ze Zóny byl vážně skvost.

Druhé pokračování hry S.T.A.L.K.E.R. - Clear Sky se oproti předchůdci dosti posunulo akcí, přestřelkami a novými funkcemi, které hru dost oživují a ani chvíli se u ní nenudíte. Posunulo se i grafickým zpracováním, dialogy a hlavně pro nás i českým dabingem. Bohužel hru sráží malé množství nových lokací, bugy, technické nedodělky, slabší atmosféra oproti původní hře a ustřižený odfláknutý konec hry.

Pro: Akce a přestřelky, hratelnost, grafické zpracování, animace postav, zajímavý děj, charaktery postav, nové herní funkce a možnosti, český dabing,

Proti: Slabší atmosféra, chybějící hororové prvky, malé množství nových lokací, bugy, zakončení hry

+15+15 / 0