Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

CULTIC

Cultic

13.10.2022
76
12 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Cultic se nejvíce podobá známé hře Blood, je tedy temnější střílečkou z počátku 20. století, kde se musíte probojovat pomocí svých zbraní a svého dynamitu skrze nejrůznější nepřátele a dostat se až na konec. Hrajete za nemrtvého, který se probíjí temným kultem. Průběhem hry sbíráte více a více zbraní, mezi touto výbavou je také dynamit, vrhací sekera či molotovův koktejl, ale také nechybí klasické zbraně jako dvojhlavňová brokovnice. Ve hře je i sklouznutí, abyste byli schopni uhýbat všemu co na vás nepřítel hodí.

Cultic navazuje na trend tzv. Boomer shooter her, které mají pomocí nostalgie a retro hratelnosti z 90. let cílit především na zkušenější hráče.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Je škoda, že to celé zaplácali až přílišným množstvím nenápaditých levelů na to, že se jedná pouze o jednu epizodu o 10 úrovních (z čehož 2 jsou v podstatě jen boss arény). Za mě opravdu skvělej level design autor předvedl pouze v prvních třech, pak přišly na řadu docela vlastně nezáživné a nezajímavé doly, katakomby apod., levely se začaly zlineárňovat, zjednodušovat (a to včetně čím dál tím laxněji umístěných secretů), navíc by si jistě zasloužily větší množství detailů (někdy jednotlivé místnosti působí vážně dost stroze a kopírovaně). Občas se jistě i později našly hodně dobré části, zase abych byl fér (prostranství kolem blázince, včetně labyrintu aj.), ale není jich už tolik.

Feel ze střelby nicméně super, byť tedy zaměření převážně na boje na velké vzdálenosti mě při té rozpixelované grafice začal časem spíše štvát (častokrát ani nevíte, jestli ty 2 tečky v dálce jsou Kultista či nikoliv).

Schválně jsem si ihned po Culticu rozehrál Blood, kterým se Cultic vlastně nejvíce inspiruje a ten už v prvních pěti levelech předvádí mnohem nápaditější level design, než Cultic za celou hru a má tak nějak obecně větší šmrnc... ale na další epizody jsem zvědav, ne že ne, oldschoolových FPS není nikdy dost a tahle pořád patří spíše k těm lepším, byť je možná více adorována, než by si v posledku zasloužila.

Pro: Střelba, zbraně, atmosféra, první 3 úrovně předvádějí opravdu mistrovský level design, hudba.

Proti: Spousta nenápaditých lokací, občas "pouze" průměrný level design, přílišné tlačení soubojů na velké vzdálenosti, nepřátelé z určitých úhlů či ležící na zemi působí až příliš "papundeklově".

+21
  • PC 70
Talentovaný chlapík menom Jason Smith už sa nemohol pozerať na to, ako temný hrdina Caleb z frančízy Blood upadol do zabudnutia a leží v zatuchlom hrobe nadalej v kóme.
Sadol k PC a zbúchal si sám podobne štýlovú krvavú retro strielačku Cultic, ako najlepšie vedel. Celkom sa mu to podarilo, no Blood-ovi siaha tak po pás, maximálne trochu nad.

Po úvodnom zapálení z prvých dvoch úrovní som začal postupne chladnúť. Fádnosť neskorších levelov je prvá slabina. Kombinácia vonkajšieho, stále rovnakého horského-lesného prostredia prekladaná interiérmi ako baňa, katakomby a jaskyne. Z apatie ma na chvíľu prebrali asi len dve dobre spravené zapamätateľné lokácie.
Neraz som sa pousmial, ako autor len kopíroval bezhlavo zopár objektov dookola na väčšinu máp.
Každý kultista má v povinnej výbave stan. Vykúpili asi celý sklad stanov v Amerike. Potom mi prišlo nelogické, ako boli na takých neprístupných miestach v takom horskom teréne navozené veľké kontajnery. Netušim, ako ich tam dopravili.

Grafické spracovanie a použitý Unity Engine imituje staré Build Engine-hry. To beriem, nemám problém. Použitý filter s piatimi farbami sa dá tiež vypnúť v menu, ak by niekoho rozboleli oči po piatich minútach, čo ma aj rozboleli. Ale ako je celá grafika zase zámerne moc rozpixelovaná a zmršená, je ďalší dôvod sklamania. Tá snaha, celý vizuál zhoršiť a rozpatlať filtrom, mi proste nesedí. Na 3D-objekty sa neoplatí pozerať, výzor zbraní zbytočne degradovaný, škoda. Nechať to aspoň v takej kvalite, ako mal Blood, Duke... tak nadšene poďakujem.

Okrem najpočetnejších nepriateľov v podobe kultistov v róbach prebratých z Blood-u, tu hrajú druhé husle aj dalšie druhy prisluhovačov, ale až na dvoch-troch sú všetci nevýrazní. A okrem toho mám pocit, že spracovanie 2D spritov na postavách mi prišlo slabšie, než mali staré hry.  Najviac to bije do očí pri velkých príšerách. Velmi je vidieť, že sú ako vystrihnuté makety z kartónu. Finálny boss sa mi páčil, jeho podoba, aj celý súboj s ním ma bavil.

Pochvalu si zaslúži hratelnosť. Zbrane majú výborný feeling aj účinnosť. Dvojhlavňovka dá silný prieraz, až to cítiť v ruke. Dynamit narobí zo skupiny kultistov franforce. Pušky sú velmi presné aj na veľkú vzdialenosť, a na headshoty ideálne. Kôli rozpixelovanosti je to ale sťažené, a často som do diaľky pálil len naslepo, na nejaké hnedé kocky čo sa mihli. Páči sa mi aj zakomponovaný prvok niekoľkosekundového spomalenia času, zvukov aj hudby po zničujúcom zásahu - niečo ako zed time z Killing Floor.  

Soundtrack nemá chybu. Jednotlivé skladby sú veľmi dobre zkomponované. Mám dojem, že v skladaní hudby má Jason najväčší talent. Pridaná hodnota je, že sa dá počúvať aj samostatne.

Nakoniec mi teda vychádza, že Cultic je strielačka s perfektným gunplayom a hudbou, ale obsahovo slabšia. Staré hry v tomto štýle sú ďalej a ponúkajú všetkého viac, kvalitnejšie spracované, zaújimavšie. 

Celkovo z prvej (zatial jedinej) epizódy mám pocit, že je pridlhá vzhľadom na jednotvárnosť. Dlhšie nebudem mať chuť si to celé znova zopakovať. Vidím to najskôr až pri vydaní nových epizód, ktoré by lákali na iné prostredia, nové zbrane atd.
+17