Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak Chapter 2 dohrána, rozhodně mi přišla lepší jak Chapter 1. vesměs napravila to, co jsem vytýkal jedničce, tj. až příliš lineární a odfláklé lokace, přílišnou krátkost a hlavně nenápadité prostředí (v Chapter 1 mi přišly dobré fakt jen první tři úrovně a možná ta část kolem blázince, ale jinač poměrně nudné a fádní). S náboji jsem neměl problém v podstatě vůbec, jediná mapa, kde nebyl dostatečný přísun munice byla The Fairgrounds (i tak jí bylo dost z předešlých levelů, ale kdybych s ní plýtval, věřím, že mi do některých zbraní klidně může dojít).
Občas v tom byl vidět určitý amatérismus autorů co se týče level designu (příliš strohé, nepropracované lokace, za mě nejhorší asi jatka a právě The Fairgrounds) a až k smíchu bylo to téměř bezvýjimečně se opakující schéma "najdi 4 dynamity", "zmáčkni 4 páčky", "otoč čtyřmi ventily". Také to chtělo používat na různé nepřátele ty správné zbraně, což bylo fajn- lidi nadávají třebas na poliše, ale ti se fakt jednoduše likvidují třebas samopalem (anžto pokud jsou pod palbou, tak nestřílejí a neuhnou tak lehce tím skrčováním) na obrněnce zase v poho stačí jeden molotov atd.

Ale co už vůbec nechápu, je ten brekot ohledně hledání cesty dál, až kvůli tomu autor do hry implementoval auto-mapu, jako jak je možné se ztratit v Culticu to je mi fakt záhadou, to už hráči zdebilizovali natolik, že jakmile se nedrží pouze šipka vpřed, je to za ně špatně a nevyznají se? Vždyť tohle bylo u boomer shooterů naprosto běžné a v mnohem větší míře, levely byly komplexní, nelineární, hráč si potřeboval zapamatovat určitá místa a k nim se pak vracet s příslušným klíčem atd. a to je právě to, co se mi na nich vždycky líbilo a proto je hraji (plus i zábavné hledání secretů, které byly v Culticu poměrně nudné a střídmé).

Hororové pasáže příjemně osvěžující a předpředposlední skoro až survival Resident Evil 1 like mise poměrně překvapila :) (aby byla následně vystřídána misí, jak ze Serious Sama :)). Jako rozhodně spokojenost, byť to stále nepovažuji za kdovíjak dokonalou retro FPSku, ten amatérismus z toho zkrátka občas čiší, ale dobré to bylo...
@Garret (26.09.2025 21:02): Jo munice už je patchnutá i ofiko (ne jen v beta patchích, kde je zatím třeba ještě nějaké to auto-mapování apod.), akorát to ještě špatně píše hodnoty (například u revolveru to napíše 8, ale přidá to 10). Já už si to nainstaloval, tak to někdy během zítřka či neděle vyzkouším, byť si prvně chci střihnout ještě chapter one znovu, chapter 2 jsem zatím jen zkusmo hrál první level.

Už jsem skoro zapomněl, jak dobrý to má gunplay :).
Mno, asi si přeci jen počkám, až to autor trochu opatchuje a dobalancuje, než se na to vrhnu a mezitím dám něco jiného...



@Garret (22.09.2025 23:41): Btw, v čem je to přesně bída, level design, balance, nepřátelé?
jsem v půlce druhýho levelu a zatím teda hrozná bída... kdybych tímhle začínal a nehrál první chapter, už bych to hodil k ledu
@Isair (21.09.2025 09:42): " Resident Evil (4) s Bloodovskou stylizací" autor trefil přesně. Rozsáhlé lokace s hledáním klíčů by asi nevadilo, kdyby s každou takovou misí nespadl řetěz akci. Musím uznat, že ty pomalejší hororové části jsou fakt dobrý. Jen když si mě autor získal povedený "klonem" Bloodu, chtěl bych víc Bloodu....
@Garret (21.09.2025 12:44): Super, tak dej vědět jaké to je. Já se k tomu dostanu nejdříve tak za týden a ještě si chci předtím znovu střihnout chapter 1 + Interlude, ať to mám ucelenější...
Hrál Chapter 2 už někdo? Hodně na Steamu píšou o problému s nedostatkem nábojů. Je pravdou, že autor se pořád tak nějak tváří, že z toho chce mít více Resident Evil (4) s Bloodovskou stylizací, než klasickou build engine střílečku (čili tak trochu survival), takže těžko říct, jestli to bude ještě nějak upravovat.

Každopádně to nemá tak "extrémně kladné" ohlasy jako Chapter 1, což pro mě asi nic neznamená, protože mi Chapter 1 rozhodně nepřišla až tak skvělá :). Hodně nadávají ještě na rozlehlé, nelineární lokace s hledáním klíčů, což mi zní spíše jako pozitivium (naopak mi pozdější levely v Chapter 1 přišly až odfláknutě lineární a opravdu skvělé byly jen cca první tři).
@Garret (19.09.2025 18:03): On tu Cultic ani není označen jako "Chapter 1", tak osobně jsem to bral jako celistvý profil pro obě kapitoly (a budu tak po odehrání té druhé také hodnotit), ale jestli to chcete raději rozdělit, je to na vás (jen by to asi chtělo přidat zmínku o druhé kapitole do popisku, v případě, že se rozdělovat nebude)...
@Luksa (06.09.2025 09:52): vyšla beta 2.0, která promítá změny druhého chapteru do toho prvního (lepší grafika, opravy atd.) právě pro ty, co si chtějí první chapter ještě zahrát / zopakovat před vydáním dvojky ;-)
Kdo nezaznamenal, tak v půlce září vyjde druhá (a finální) epizoda, formou placeného DLC. Pomalu čas si to zahrát.
@Garret (01.10.2023 19:18): Je to prostě epizodická hra, podobně jako třebas Life is Strange. A každá epizoda se bude kupovat zvlášť. Autor to tak už od začátku prezentoval a je to i označeno jako "Chapter one", byť to jde, chápu, lehce přehlédnout. Nicméně ta první kapitola jakoby je víceméně příběhově uzavřena. Nicméně na plnohodnotnou oldschool FPS by to chtělo alespoň 3 epizody, o tom žádná, takhle to vážně působí spíše takovým EA/shareware zážitkem.
Cultic Interlude - bonusová mise zdarma, která by měla využívat některé prvky z plánované druhé kapitoly. Mělo by jí jít hrát normálně z menu (chapter select), ještě jsem nezkoušel.