Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Kingpin: Life of Crime

  • PC 95
Brutální cesta za pomstou po tom nejšpinavějším podsvětí, které si nedovedete představit ani ve svých nejhorších nočních můrách. Kingpin je výjimečnou hrou z několika důvodů. Tím hlavním však není šokující brutalita a shrnutí všech vulgárních výrazů, kterých agličtina nabízí. Kingpin se snaží odlišit od bezhlavých "doomovek" zařezením jistých adventurních prvků. V praxi to znamená nejen možnost s NPC postavami navázat rozhovor, ale dokonce odpovídat buď pozitivně a nebo (velmi) negativně. Uvedu příklad: Za láhev whiskey se od bezdomovce se dozvíte kombinaci od sejfu, která přijde rozhodně vhod. Za peníze si totiž můžete kupovat a dokonce i vylepšovat zbraně, munici, brnění nebo, a to je velmi užitečná věc, najímat si "pomocníky". Pomocí jednoduchých příkazů pak tyto spolubojovníky můžete ovládat, což pochopitelně velmi usnadňuje postup hrou. Umělá inteligence protivníků (ale i vašich pomocníků) je totiž na dost vysoké úrovni. Spousta dnešních her se musí ve srovnání s AI Kingpina rozhodně stydět. Brutalitu umocňuje skvělý systém poškození, který připomíná o chlup méně řeznickou verzi "GHOULu" později vyvinutého pro Soldier of Fortune. Upravený Quake 2 engine nejenže skvěle vypadá, ale nabízí možnost zařadit drobná puzzle ve stylu Half-Lifu. Díky podobnému enginu se Kingpin Half-Lifu skutečně dost podobá. A to je moc a moc dobře. Kingpina jsem dohrál až nyní po devíti letech od jeho vzniku a skvěle se bavil. Rozhodně doporučuji.

Pro: Špinavě temná atmosféra, skvělý mix retro stylu a moderních technologií, skvělá AI, grafika a snaha o kombinaci s adventurními prvky

Proti: nic co by stálo za zmínku

+24

Silent Hill 3

  • PC 95
Neduhy druhého dílu přetrvaly a na zápasení s ovládáním a se šílenými kamerovými úhly asi nikdo nezapomenu. S trochu tréniku a lehkým přizpůsobením ovládání se na to stejně jako u druhého (vlastně i u prvního) dílu dalo zvyknout. Příběh mě zde možná pohltil ještě o něco víc. V momentech, kdy se událostí začali propojovat a navazovat na děj prvního Silent Hillu jsem by do hry natolik ponořen, že mi hru nešlo jen tak odložit a pokračovat ve hraní druhý den. Tuhá atmosféra a šíleně skvělý nebo spíš skvěle šílený design nepřátel pochopitelně zůstal. Nemá cenu plýtvat superlativy. Silent Hill 3 a spolu s ním i jeho ostatní dosavadní pokračování zaujímají v mém herním žebříčku velmi vysoké pozice.

Pro: Opět nepřekonatelně hororová atmosféra, stylové příšery a skvělé navázání příběhu na první SIlent Hill

Proti: Pro celou série typicky nepříliš vděčné ovládání, kamera a souboje

+6 +7 −1

Silent Hill 2

  • PC 95
Ovládání, kamera, akční pasáže, interface. Předělávky z konzolí v těchto oblastí velmi často trpí. To co předvádí série Silent Hill už ale překonává všechny meze. Jakoby se vývojáři PC hráčům vysmívali a chtěli nám hraní co nejvíc znechutit. Možná nás donutit koupit si PS2 a hrát Silent Hill tam. Pokud se člověk trochu pochlapí a zatne zuby, tak se na to dá ale časem zvyknout. Až se vám dostane ovládání a navigace hlavního hrdiny trocu pod kůži, tak vám ty nesmyslné úhly kamery připadnou jako samozřejmost. Navíc ve srovnáním s ostatními díly si myslím, že SH2 je ještě ten nejvíc "user-friendly".

Vynikající atmosféru jsem si užíval i na té emulované verzi prvního dílu, takže SH2 pro mě byl uplnou atmosférickou slastí. Skvělý design potvor ve mě naháněl pořádný strach. Znepokojující příběh jsem si skutečně užil, protože japonské horory mám opravdu v oblibě. Nechci tu plácat něco o nějaké hloubce nebo podobná klišé, protože si dnes už vlastně ani nejsem jistý jestli jsem tenkrát všechno pochopil nebo jestli to vůbec pochopit šlo. Hra mě však uchvátila a bavila od začátku do konce a to je to hlavní.

Pro: Atmosféra, soundtrack, design potvor, velmi chytlavé

Proti: Chce to opravdu pevné nervy než se ovládání, kamera a souboje trochu osahají

+7 +8 −1

Postal 2

  • PC 45
První díl byl i přes svou kontroverznost slušným odreagováním. S příběhem a podobnými věcmi si vývojáři z Running With Scissors příliš hlavu nelámali. O takřka šest let později také ne, což jim tentokrát u hráčské veřejnosti už tak snadno neprošlo. Těžko hledat nějakou "hlubší" náplň u hry, které jde vyloženě jen o to šokovat. Být co nejvíc populární svým co nejvíc kontroverzním přístupem. Na jednu stranu je trochu zbytečné takhle nahrávat stupidním moralistům, kteří svou neschopnost vychovat slušné potomky svádí na na násilné hry a kinematografii. Na stranu druhou je svým způsobem fajn, že se těchto lidí vývojáři "nebáli" a dokáží do světa vypustit pěkně "ostrou" hru. Ano má to mature rating, ale známe to... stejně si to zahraje každý kdo bude chtít a u podobných her je nas slunce jasné, že děti a mladiství mají o to větší zájem. Ačkoliv se o to Postal 2 možná snaží, tak jej asi nelze nazvat slušnou satirou... na to je hra možná až příliš "hloupá". Postal 2 však dokáže na chvíli zabavit. Jednak se občas vážně zasmějete (jen ale občas, vtipy jsou často dost trapné) a navíc se můžete skvěle odreagovat. Pobíhání s kanystrem benzínu a sirkami má rozhodně své uklidňujicí efekty. Úkoly ke konci začínají ale čím dál tím víc nudit a vás u hry nic moc nedrží. Hra pak má úspěch jen jako hláška "Hele sleduj tohle." na vaše známé, kteří Postal neznají a jako následná demonstrace toho co vše je možné provádět s lopatou.

Pro: Slušné chvilkové odreagování, občas se zasmějete, grafika

Proti: Po chvilce blbnutí začne nudit a hra nemá už co nabídnout, předtím než vyšel patch opravdu velmi šílené nahrávací časy

Deus Ex: Invisible War

  • PC 90
Na Invisible War jsou snad všichni fanoušci prvního dílu naštvaní. Podle mě ale to lehké zklamání často neprávem přerůstá ve zbytečnou nenávist. Když hráč překousna všechna ta xboxová zjednodušení a nebude stále srovnávat, jak každá jiná věc byla řešená v prvním díle, tak má před sebou vynikající hru. Každá hra stojí a padá na hratelnosti, atmosféře a schopnosti příběhu hráče pohltit. Invisible War toto všechno umí na výbornou a navíc je toto všechno zabaleno do kombinace modifikovaného Unreal 2 enginu a Havoku 2.0. Na hrátky s fyzikou předmětů a osvětlením nikdy nezapomenu. Podobných kvalitních her je strašně málo, takže rád na nějakými těmi muškami občas přihmouřím oči a nenechám si zkazit dojem ze skvělého pokračování možná nejlepší hry vůbec.

Pro: Atmosféra, hratelnost, fyzikální engine

Proti: Silný xboxový facelift

+11 +12 −1

Grand Theft Auto: Vice City

  • PC 95
GTA III mělo i přes svou nespornou kvalitu spoustu nedostatků. V době kdy přišlo na PC byl patrný jen zlomek z nich. Až příchod pokračování v podobě Vice City ukázal, co všechno se dalo ještě vylepšit. Skvěle namíchaný koktejl atmosféry a feelingu osmdesátých let, který jakoby po stránce designu i příběhové inspirace vypadl z legendárních filmů Scarface a Carlito's Way. Hlavní hrdina konečně promluvil a to dokonce hlasem takřka hvězdným (Ray Liotta - Goodfellas). Vedlejším postavám propůjčily svůj hlas neméně známé osobnosti filmového, hudebního ale i pornoprůmyslu. Pro úplný seznam doporučuji checknout IMDb a zároveň Vám garantuji, že budete překvapani, kdo všechno to Vice City vlastně účinkoval. Smysluplnější rozhovory ruku v ruce vedly ke zdokonalení příběhu. Lehce vylepšený, ale bohužel stále ještě dost konzolovitý, engine umožnil přítomnost nových dopravních prostředků. Jestli v GTA3 něco chybělo, tak to byly právě motorky. Motorové čluny, helikoptéry a letadla (narozdíl od slavného Doda, tenkrát už normálně okřídlená) byly navíc do hry skvěle zapojeny v mnoha zábavných misích. To samé platí i pro několik, hezky nadesignováných, interiérů. Rádia s opravdu neuvěřitelnými licencemi na dobové fláky opět doplněné neuvěřitelně vtipnými DJ a reklamami. Brzo se na světě objevil neoficiální multiplayerový mod, který i přes viditelné nedodělky nabídl další porci skvělé zábavy přes internet. Mám pocit, že musím vyzdvihnout snad každý aspekt této hry, ale to by komentář byl nesnesitelně dlouhý. Na závěr si dovolím (v Česku) lehce odvážné tvrzení. Vice City bylo často srovnáváno s o něco dříve vyšlou Mafií. Vítězem v tomto souboji bylo tenkrát i teď po pěti letech právě Vice City.

Pro: Atmosféra 80. let, inspirace Scarface, dokonalá rádia, nové dopravní prostředky, interiéry, zábavné mise, neoficiální multiplayerový mod

Proti: Na enginu stále patrný přechod z PS2

+27

Wolfenstein 3D

  • PC 85
První FPS, kterou jsem kdy na své 386ce hrál. Vzhledem k mému tehdejšímu věku docela dost atmosferický zážitek. Chraptivé zvuky pípajícího PC speakeru asi už od smrti nezapomenu, stejně tak jako kombinaci kláves MLI :)

Pro: Střílení nacistů :), atmosféra, průkopník na poli FPS

Proti: ...

+5 +8 −3

Grand Theft Auto: San Andreas

  • PC 65
Nejslabší díl série. Po špičkovém Vice City přijde tohle?! Dokonalý a stylový feeling ala Scarface a Carlito's Way byl nahrazen bandou těch "nejhuštějších" černochů. Nic proti nim, jen jejich "kulturu" (dá-li se to tak nazvat) příliš nemusím. To je můj subjektivní názor, ale objektivně vzato atmosféra se prostě vypařila. Naprosto otravné a zbytečné "RPG" prvky a možnost svého hrdinu převlékat, krmit a posilovat. Wow. K čemu to? Mám se připadat víc "reálně"? Ne děkuji, The Sims v GTA prostě nechci. Zbytečné a otravné byly taky boje o území... Herní plocha byla příjemně rozlehlá, ale možná až zbytečně moc. Opět bohužel vyhrála kvantita nad kvalitou. Rádia byla oproti předešlým dílům slabší, ale plnění misí mě bavilo stále stejně. Něco z toho GTA tam naštěstí ještě zbylo.

Pro: Klasicky zábavné mise, stále je to GTA...

Proti: Příliš moc hip-hopu, rapu... zkrátka černošské kultury, stupidní rádoby RPG a "The Sims" prvky, herní svět mohl být menší, ale radši propracovanější

-7 +10 −17

Audiosurf: Ride Your Music

  • PC 85
Sjíždění vlastní hudby? Skvělý nápad jak si zajistit takřka nekonečnou hratelnost. Příjemná oddechová hra za ještě příjemnější cenu. Počáteční nadšení je neuvěřitelné, protože audiovisuální propojení vašich empétrojek se "závodní tratí" má až hypnotické účinky. Časem nadšení bohužel lehce opadne, ale na chvilkové odreagování si nic lepšího představit neumím. Navíc každý z nás má ten svůj nejoblíbenější song a online výsledkové tabulky spolu s automatickými "Dethroned!" maily jsou opravdu solidní motivací jak být tím nejlepším. Neustálé vylepšování a přidávání různých featurek jako třeba scrobblování na Last.fm je skvělou třešničkou na už tak dost lahodném dortu.

Pro: Nápad, online výsledky, Dethroned! maily, skvělé odreagování, Last.fm integrace, nízká cena

Proti: Počáteční nadšení časem opadne

+9 +10 −1

Grand Theft Auto III

  • PC 95
Pamatuji si jak jsme si v dobách prvního GTA s kamarádem přáli něco podobného ve 3D. Ale nenapadlo nás, že za pár let až se technologie trochu vyvine se naše přání vyplní. Přechodem do 3D GTA sice zčásti ztratilo své nepřekonatelné kouzlo, ale díky třetímu rozměru se hráčům otevřely nové možnosti. Bylo to sice konzolové až běda, textury šedé a rozplizlé, auta po otečení se zády okamžitě mizela a navíc GTA III bylo na svou dobu celkem dost HW náročné. Ale to mi bylo jedno, nemohl jsem se možnostmi prvního 3D GTA nabažit a stejně jako u předchozích dílu jsem byl na dlouhou dobu upoután k monitoru. Ani těch slabých 15-20 framů co jsem z tehdejšího P2 400 a Rivy TNT2 Ultra vyždímal mi nepokazilo dokonalou zábavu.

Pro: Vytoužený přechod do 3D, nové možnosti, rádia, zábavné mise, atmosféra, přechody mezi dnem a nocí, počasí

Proti: Neuvěřitelně konzolovité, mizení aut, HW nároky

+14

Grand Theft Auto 2

  • PC 95
Vše perfektní zůstalo z prvního dílu, přibyla stylová noir atmosféra měst a už tak proklatě černočerný humor byl ještě víc zčerněn. Města byla opět skvěle propracovaná, takže i obyčejné projíždění bylo zábavné. Na proseďěné dny u GTA2 nikdy nezapomenu.

Pro: Atmosféra měst, humor, skvělě zpracované města

Proti: Nic

+6 +7 −1

Grand Theft Auto

  • PC 95
Vynikající a dodnes nepřekonaný díl této slavné série. Špičková hratelnost zajištěná nápaditými misemi a skvěle propracovanými městy. Mé tehdejší nadšení z hry se nedá slovy popsat... btw Pamatuji si jak jsme s kamarádem debatovali jaký by to byl nážez, kdyby někdo jednou udělal tohle ve 3D :)

Pro: Všechno, nápad, zpracování, násilí, honičky s policií, spousta aut, vymakaná města, KIIIIILLLL FRENZY!

Proti: Snad jen, ten automatický save až po každém "levelu"

+14

Dreamfall: The Longest Journey

  • PC 75
Proběhnout si místa z prvního dílu ve 3D má jistě něco do sebe a stejně tak i setkání se starými známými. Hra za tři postavy ze začátku doslova otravuje, ale postupem času se cesty všech hrdinů začnou pochopitelně proplétat a v závěru tento krok hře naopak velmi prospívá. Zoë jako hlavní hrdinka je sice fajn, ale ať se snaží sebevíc, tak na April z prvního dílu nemá ani zdaleka. To je velká škoda, protože první díl těžil ze skvělých komentářů April a jejího deníku. Kdežto Zoë je oproti ní celkem... nezajímavá, suchá a nudná :) Možnosti 3D enginu bohužel zlákaly autory a i když se stealth a akční pasáže tváří jako zpestření hratelnosti, tak ji naopak spíš zbytečně sráží. Dreamfall ale není špatná hra, bohužel trpí ve stínu prvního dílu. 75% jen díky tomu, že jde o pokračování legendy.

Pro: Pokračování jedné z nejlepších adventur, staří známí, slušný příběh, příjemné propletení osudů hlavních postav

Proti: Zoë není tak "cool" jako byla April v prvním díle, otravné stealth a akční pasáže

+8 +9 −1

Portal

  • PC 90
A pak že originální hry už nevznikají! Neuvěřitelně stylová logická FPS, ze které se okamžitě stal internetový fenomén. Neexistuje snad hráč, který by se u hraní Portalu nebavil. Originální podání příběhu tzv. za běhu Vás natolik vtáhne, že Portal proběhnete na jeden zátah. Délka skutečně zamrzí, ale jde o celkem diskutabilní aspekt. Přeci jen je Portal spolu s TF2 spíš jakýmsi bonusem k Orange Boxu, takže vyčítat podobnému počinu délku je trochu nefér.

Pro: Originalita, neuvěřitelně pohlcující hratelnost, styl,... a Weighted Companion Cube!

Proti: Snad jen ta délka, která na druhou stranu je vcelku "akorát".

+9 +10 −1

Vampire: The Masquerade - Bloodlines

  • PC 100
Inspirujte se Deus Ex, tedy asi nejlepší hrou vůbec a cyberpunk nahraďte upíry. Vylepšete už tak dokonalou atmosféru a stylové prostředí nahraďte prostředím ještě stylovějším. Přidejte kopu černého humoru a nahraďte skvělý soundtrack neméně stylovou hudbou. Dostanete hru, která nesedne možná každému, ale milovníci RPG Vám utrhnou ruce. Jediné co hru strašně ve své době sráželo byla neuvěřitelná zabugovanost. Tedy ne až tak neuvěřitelná... spíš neuvěřitelně zákeřná. Na mnoha sestavách i po aplikace posledního oficiálního patche hra nešla dohrát. To je naštěstí už díky skvělé komunitě minulost a nikomu nic nebrání v aplikaci neoficiálního patche.

Pro: Deus Ex zasazený do upírského kabátu, dialogy, Malkavians, soundtrack, stylovost

Proti: Bez aplikace neoficiálního patche velice často nemožné dohrát

+5 +8 −3

FlatOut 2

  • PC 80
Závodná hra dovedena takřka do stádia dokonalosti. Spousta aut, tratí a disciplín. V multiplayeru dokonalá zábava.

Pro: Model poškození, zábava ve více hráčích

-10 +5 −15

FlatOut

  • PC 80
Vynikající model poškození a "interaktivní" prostředí kolem tratí dává závodní hře nový rozměr. Neuvěřitelná zábava hlavně v multiplayeru.

Pro: Model poškození, multiplayer

-10 +3 −13

Mass Effect

  • PC 90
Vemte KotOR, Star Wars reálie nahraďte originálním sci-fi světem a celé to obujte do Unreal 3 enginu. Dostane tak jednu z mála kvalitních next-gen her. Podobnost s KotORem je vážně až zarážející, ale proč se nedržet osvědčeného principu? Bioware prostě umí zaujmout a ví co hráči chtějí. Epicky vyprávěný příběh a dle mého názoru jedna z nejchytlavějších hlavních questových linií. Po dlouhé době jsem díky skvělému RPG opět neměl čas na jídlo ani na spánek. Postranní úkoly se časem sice zvrhnou do stereotypu, ale síla hlavní příběhové linie tento nedostatek bohatě vyváží.

Pro: Relantivně klasický, ale neuvěřetilně epicky podaný příběh, skvělá akce, relativní volnost volby, grafická a technologická stránka, hudba

Proti: Stereotypní postranní mise

+5 +7 −2

The Longest Journey

  • PC 95
Vynikající adventura s chytlavým příběhem, který Vás zavede, a to naprosto bez nadsázky, do všech možných i nemožných lokací. Dokonale nadabovaná hlavní hrdinka patří díky skvělě napsaným rozhovorům a komentářům dodnes k těm nejsympatičtějším postavám herní scény. Hráč, který se nesetkal s The Longest Journey jakoby nebyl.

Pro: Neuvěřitelná rozmanitost herních lokací, skvělý dabing, poutavý příběh, deník April Ryan, dialogy, inteligentní humor,... a Crow

Proti: Jedna hádanka, která narozdíl od těch ostatních prostě nedává smysl

+8 +10 −2

Planescape: Torment

  • PC 100
Hrát Planescape Torment je jako hrát vynikající RPG a k tomu si číst špičkovou knihu. Klíčem pro úspěšné RPG je totiž atmosféra a Planescape Torment jí má díky famóznímu prostředí a fenomenálnímu příběhu na rozdávání. Originalita příběhu a prostředí se slovy opravdu těžko popisuje. Ve které jiné hře je Vaší motivací skutečně umřít? Heh? Žádné kýčovíté zachrovaní světa, jen čistě sobecké pátrání po svých ztacených vzpomíkách. Klíčovými atributy je moudrost a inteligence, protože drtivá většina situací lze řešit rozhovorem. DIalogy ksutečně stojí za to a jde o jednu z mála her, kde budete vděčni za to, že je opravdu "ukecaná". Příběh a příběhové zvraty totiž bude hltat slovo za slovem a vynikající soundtrack Marka Morgana spolu s hláškami "Updated my journal." nebo "I feel stronger." se Vám vryjí do paměti. Stylovost a atmosféra světa Planescapu je někde za hranicemi geniality, takže pro mě osobně jde RPG takového formátu, že o fous překonává i skvělé Fallouty.

Pro: Geniální prostředí, nejlepší atmosféra vůbec, skvělý příběh, stylovost, soundtrack

Proti: Lepší RPG už nikdy nevznikne

+20 +22 −2

Half-Life 2

  • PC 90
Od pokračování legendárního Half-Lifu se očekávalo hodně, ale Valve své fanoušky nezklamalo. Vynikající Source engine resp. zejména fyzika hry na sebe strhla veškerou pozornost, protože hráčům nabídla s herním prostředím a puzzly dělat skutečně psí kusy. Ze hry se bohužel lehce vytratila skvělá atmosféra prvního dílu, ale hratelnost díky mnoha skvělým nápadům byla zachována.

Pro: Fyzika, grafika, puzzle, hratelnost

Proti: Oproti předchozímu dílu slabší atmosféra

+7 +10 −3

Half-Life

  • PC 100
Nejlepší FPS všech dob, které nelze nic vytknout. Tuto hru už nikdy nic nepřekoná. Vynikající atmosféra, která je podtržena formou útržkového vyprávění příběhu, kdy je hráč jednodušše vržen do dějě. Hra která vynalezla tzv. scény za sklem a do žánru fps přidala vymakané "puzzly" jejichž řešení je logické a nestane se tak, že byste někde na půl hodiny zakysli a snažili se pochopit pány vývojáře a jejich často zvrácený smysl pro logiku. Valve se však naopak pokusilo pochopit hráče a nabídlo jim takřka umělecké dílo. Umělá inteligence vojáků je i po více než deseti letech opravdu pozoruhodná. Half-Life v sobě navíc má "něco" co Vás nutí hrát hru znovu a znovu. Vynikající modovatelný engine zajistil Half-Lifu nesmrtelnost i v podobě nejrůznějších módů.

Pro: Atmosféra, prostředí, neuvěřitelná hratelnost, scény za sklem, mody, multiplayer

Proti: Nic

+6 +12 −6

Gothic 3

  • PC 80
Netrpělivě očekávaný třetí díl mnoho fanoušků zklamal, mnohé však přesto ohromil. Pravda bude někde uprostřed, protože Gothic 3 působí dost neoptimalizovaným dojmem a ani jemu se nevyhnul tradiční neduh v podobě nepřijemných bugů. Atmosféra Gothicu ze hry však stále přímo čiší a hlavní hrdina během rozhovorů neztratil svůj osobitý styl humoru. Neuvěřitelně rozlehlé prostředí však působí narozdíl od prvních dílů poněkud prázdně, nudně a postupem času čím dál tím víc stereotypně. Na úkor obrovské plochy se vytratila ta typická vypiplanost každičkého koutu herního světa. Nicméně hra dokáže i přesto zaujmout a hlavně díky značné porce nostalgie při setkáních se starými známými NPC Vás stejně připoutá do křesla.

Pro: Stále je to ten "Gothic", humor, provedení střelby z luku/kuše, grafika

Proti: Na svou dobu opravdu ďábelské HW nároky, bugy, zbytečně obrovský, ale ve skutečnosti celkem prázdný svět

+9

Gothic II

  • PC 95
První díl proběhl znatelným faceliftem a vznikl z toho Gothic II, který je ještě mnohem rozlehlejší a propracovanější než jeho předchůdce. Celý herní svět je opravdu vytvořen s citem a je přesným opakem jeho největšího konkurenta a to stereotypního a šablonovitého Morrowindu. Gothic II navíc nabízí poměrně originální questy, které se snaží nabídnout něco víc než klasické "dojdi, zabij, přines". Při opakovaném hraní navíc pokaždé narazíte na nějakou drobnost, která Vám předtím v tom rozlehlém prostředí unikla.

Pro: Neuvěřitelná rozlehlost, která však nevede k šablonovitosti, questy, je to prostě Gothic

Proti: Občasné bugy

-1 +5 −6

Gothic

  • PC 95
Důkaz toho, že i Němci umí parádní RPG. Překonáte-li počáteční bariéru v nepříliš user-friendly ovládání, tak se Vám Gothic odmění špičkovou atmosférou, která Vás nenechá vydechnout. Časem si na netradiční ovládání zvyknete a bude pro Vás naprosto intuitivní záležitostí. Během průzkumu propracovaného světa narazíte občas na dost nepříjemný bug, který ale hře hned odpustíte díky uvěřitelným a vcelku originálním questům. Systém vývoje postavy pomocí trenérů ("učitelů") má jistě něco do sebe a hře přidává na pomyslné "realičnosti".

Pro: Atmosféra, krásné prostředí, questy, ...

Proti: Než se Vám dostanu pod kůži tak ovládání, bugy, nepříliš přehledný "interface"

+16

Fallout

  • PC 100
Pohlcující příběh, dokonalá atmosféra a promakané prostředí podkreslené dokonalým soundtrackem od Marka Morgana zajistilo Falloutu stálé místo v herní síni slávy. Úplně každému hráči se při slovech "postapokalyptická atmosféra" vybaví Fallout a to už něco znamená. Neuvěřitelná volnost při řesšení questů nebyla dodnes překonána, takže termín znovuhratelnost asi nenajde nikde jinde (kromě druhého dílu) lepší uplatnění. K tomu jistě přispěl i skvělý systém tvorby a vývoje postavy, který vás i dnes, díky své propracovanosti a zároveň ale i jednoduchosti, zahřeje u Vašeho RPG srdce. Kouzelný retro atomový feeling padesátých let minulého století je třešničkou na dortu tohoto nesmrtelného RPG.

Pro: Atmosféra, postapokalyptické prostředí, tvorba postavy, volnost, znovuhratelnost, hudba... a skvělý černý humor

Proti: Skutečně vůbec nic

+16

Deus Ex

  • PC 100
Jedna z nejkvalitnějších her, která dokáže oslovit i po 8 letech každého hráče s dobrým vkusem a to dokonce bez nutnosti nasazování nostalgických brýlí. Nejsilnější stránkou hry je vedle pohlcující atmosféry možnost každou situaci řešit více způsoby. Z toho pochopitelně vyplývá neumírající replayabilita tohoto famózního FPS RPG. Ani v dnešních dobách se nesetkáváme s tak interaktivním prostředím jaké přinesl na silně modifikovaném Unreal enginu právě Deus Ex. Hříchem by bylo nezmínit vychytaný soundtrack, který Vám bude v hlavě znít ještě dlouho po dohrání. Deus Ex je jednou z těch her, které ustály náročnou zkoušku časem a dozrály do takové podoby, kdy 100% není jen zoufalým výkřikem fanouška, ale objektivním zhodnocením tohoto, téměř uměleckého, díla.

Pro: Atmosféra, znovuhratelnost, soundtrack ... všechno

Proti: Nic pro casual hráče (což je vlastně plus, že? ;)

+14 +16 −2

Battlefield 2

  • PC 85
Touha hráčů po Battlefieldu ze současného vojenského prostředí byla dlouho uspokojována vynikajícím modem Desert Combat, který se dočkal velkého úspěchu. Bylo tedy patrné jakým směrem se "druhé" pokračování Battlefieldu vydá. BF2 je velmi zábavná hra nejen v multiplayeru, ale i při hře s boty.

Pro: Zábavný multiplayer, grafické zpracování

Proti: Singleplayer přeci jen časem omrzí

Assassin's Creed

  • PC 60
Ze začátku zaujme skvělou volností pohybu a dlouhou dobu strávíte nadšeni skákáním z budovy na budovu. Hra brzo ale spadne do nudného stereotypu a brzy vás přestane bavit.

Pro: Skvěle zpracovaný pohyb hlavního hrdiny, relativní volnost

Proti: Stereotypnost, nudné příběhové prostřihy

+4 +6 −2