Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Poslední komentáře

StarCraft: Remastered

  • PC 100
Remaster Starcraftu jsem přivítal s nadšením, dokonce jsem si ho předobjednal (přece si nenechám ujít alternativní podobu hlavních budov). Vysledek mě ale trochu zklamal, naivně jsem očekával, že remaster přinese nějaké speciality.

Co se týká úprav grafiky, ty jsou velice fajn...popravdě mě zaskočil detailnější vzhled "sunken colony" a dalších budov/jednotek, jejichž vzhled jsem měl zafixován jako rozmázlou siluetu (hmm... ta šmouha v původní grace jsou psi-úponky zealota... atd.)
Zvlášt vložené kresby popisující události, namísto pouhého zeleného textu na černém pozadí.

S vývojem remasteru přišly i novinky jako nastavitelná časomíra nebo počítadlo akcí za minutu (dostupné i v původní verzi). Lze vidět opravdové zacílení na multi-playerovou komunitu. A je to dobře.

Štve mě, že tvůrci nepřidali nic jiného navíc. Něco jako novou kampaň. Prázdných míst od počátku prvního dílu k začátku druhého je dost, nabízí dostatek bílých míst, čekajících na zpracování/objevení. K čertu, mohli tam aspoň vložit tři mise odehrávající se na Chau Saře, které byly dostupné pouze v demoverzi původní jedničky.

I když kromě grafických změn Remaster nic nového nepřinesl, a jedná se jen o šlechetně vyhlížející avšak prachsprostý způsob na tahání peněz, hra je původní.
A původní hře jsem dal 100%, i když mě remaster plně nenadchnul, nebudu z tohoto hodnocení odebírat.
+12

Brix

  • PC 70
Brix...taková kvapná logická záležitost, která přináší pocit uspokojení nad splněnými levely, stejně jako pocity vzteku, či beznaděje... když promyšlený postup zkrátka nefunguje.

Tato hra ke mně doputovala na disku "Logické hry" od Špidla data processing, ve změti demoverzí se jednalo o jednu z mála plných her. Ačkoli, jsem se jako malý nedostal ze zakladních obtížností, chovám k Brix vřelé vzpomínky, které mě následně dovedly k opětovnému hraní. Je to díky tomu, že zvukové efekty, či některé skladby jsou totožné třeba s Jill of the jungle atd.. Takže se mi tento parazit uhnízdil v hlavě, díky oblibě Jill.

"Princip hry je prostý, vyhraješ pokud v úrovni nezůstane ani jeden čtvereček." ... No, nechat je zmizet, to už tak prosté není.
Jak je uvedeno v popisu hry, čtverečky mizí, ve chvíli kdy se dotknou aspoň dva se stejným symbolem. Pozdější úrovně nabízí takové skvosty, jako třeba lichý počet všech zastoupených symbolů. Místa s žíravinou, která pro změnu vše zničí. Nejlépe pak různě nakombinované. Dvouminutový limit na splnění, dělá z mnoha levelů opravdovou výzvu.

Ale hra je to fajn a její dohrání potěší.

70%
+5

FIFA 14

  • PC 85
Jedná se o nejnovější díl, který jsem kdy hrál. Do té doby jsem hrál pouze Fifu 08, a to už je docela dost od sebe. Když už jsem zkoušel demoverzi, hra mě velice zaujala. Neváhal jsem tedy a pořídil si plnou verzi.

Zorientovat se v menu, nebylo nic jednoduchého, ale po chvíli se podařilo (ještě aby ne, když je to v češtině :D). Pár nastavení od obtížnosti, přes délku zápasu až po stadion a počasí, a jde se na to. Hra je o něco pomalejší, než tomu bylo u starších kousků, ale stále je dynamická. Nesmyslné červené karty, mě trochu naštvaly.

Po pár přátelských utkáních jsem se vrhl do režimu kariéry hráče, protože jsem ji do té doby neměl možnost vyzkoušet, a byl jsem na to natěšený. Vytvořil jsem si tedy svého hráče, a aby to bylo trochu reálné, šel jsem do týmu Baník Sokolov. Nemůžu přece začínat v nějakém hvězdném klubu, to by nebylo ono. V první sezóně jsem pěkně řádil a probojoval se do 1. ligy. Druhá sezóna začala skvěle, a ihned jsem táhl tým dopředu. V průběhu rozehrané sezóny mi přišla nabídka ze Španělska, ale já jsem chtěl vyhrát nejvyšší soutěž, a až potom odejít. Jenomže to byla nejspíše chyba, protože i když jsem Sokolov, dotáhl na nejvyšší stupínek celkem 3x, už jsem novou nabídku ze zahraničí nedostal. To beru jako mínus hry.

Po zklamání z módu kariéry hráče, jsem šel trénovat. Zvolil jsem si Viktorii Plzeň, protože v té době frčela a líbila se mi jejich hra. Chtěl jsem vyhrát ligu mistrů nebo pohár UEFA, s českým týmem. Asi v páté sezóně, už s hodně obměněným kádrem se mi podařilo vyhrát pohár UEFA, když jsem ve finále zdolal Porto 1:0.

Co jsem nevyzkoušel, byl Ultimate tým, protože mě to nijak nelákalo, možná vyzkouším v novějších dílech.

Ve hře je opět český komentář, který se výrazně zlepšil oproti minulým dílům, už to nejsou takové plky do prázdna, ale občas to má i hlavu a patu. Opět se zde objevuje kvalitní soundtrack, který v této hře nikdy neurazí.

Pro: Hratelnost, módy, komentář, soundtrack

Proti: Bugy (červené karty za nic)

+10

Momodora: Reverie Under the Moonlight

  • PC 85
Herní výzva 2017 #1

Momodora: RutM je až učebnicovým příkladem dobře navržené metroidvanie. Obsahuje skoro všechno, co by taková správná metroidvania měla mít, a v přesně dávkovaném množství.

Svět tvořený zajímavými a rozmanitými lokacemi, které jsou promakané nejen vizuálně, ale i po stránce level designu. Je tak akorát velký a nedochází k zbytečnému backtrackingu i díky množství různých odemykatelných zkratek a alternativních cest.

Obtížnost, která je tak akorát. Někdy dokáže zatopit, ale nejedná se o nic nezvladatelného. O to je větší radost, když se obtížného bosse nakonec povede skolit nebo úleva, když polomrtví najdete checkpoint. Ačkoliv obtížnostní křivka by se určitě dala trochu vyladit - začátek mohl být jednodušší a konec naopak těžší.

Bezproblémové ovládání umožňující v obtížnějších částech hry precizního manévrování. Nikdy s ním nebojujete, naopak dělá přesně to, co po něm chcete, tudíž je každá smrt vaše vina. Jak by to mělo být.

Tempo hry na jedničku s vyváženým poměrem prozkoumávání, boje a bossfightů. S projitím mapy na 100%, nalezením všech health upgradů a broučků, poražením nepovinného bosse a jedním speciálním achievementem to vyšlo na necelých šest hodin. To ale určitě neberte jako výtku, v tomhle žánru je kratší délka celkem standart a každá metroidvania holt nemůže být Hollow Knight.

Vydařený soundtrack a grafický styl, trochu připomínající legendární Cave Story, dohromady zdařile budující atmosféru.

Co se Momodoře dá vytknout? Tak v první řadě příběh, o kterém se dá říct asi jen to, že tam je. V druhé řadě zvláštní rozhodnutí, že část upgradů dostanete, jen když porazíte určité bosse bez zranění. Což jsem samozřejmě zjistil až po dohrání, jelikož jsem se divil, že jsem jich našel tak málo a podíval se na fóra, co jsem udělal špatně. Pak asi absence klasických secretů, jak je známe z jiných metroidvanií - všechny "skryté" místnosti jsou jasně viditelné na mapě a po chvíli hledání je musí najít každý. A zbytek by už bylo jen hnidopíchání.

To všechno ale jsou jen malichernosti. V jádru je to setsakra dobrá metroidvania, která moc dobře ví, čeho chce docílit a to se jí daří na jedničku. Pokud o tenhle žánr máte aspoň trochu zájem, nedá se Momodora nedoporučit.
+10

Saints Row IV: Enter the Dominatrix

  • PC 85
Právě jsem dohrál první z příběhových DLC pro Saints Row IV, které se nese tak v trochu úchylném duchu. Příběh je vyprávěn formou "film o filmu", kde jednotliví představitelé mluví do kamery jako v dokumentu a komentují jednotlivé pasáže příběhu z první hry, které byly nakonec "vystřiženy".

Vládu nad simulací Steelportu převezme úchylná UI, která jako by z oka vypadla Angelině Jolie z filmu Zloba - Královna černé magie, akorát v trochu obnaženější verzi. Vaším úkolem je jí pochopitelně zničit. Při tom navštívíte strip club, návratu se dočká i jeden starý známý z třetího dílu, podíváte se, jak vypadá zevnitř Paul (tohle zní fakt úchylně, pokud nevíte, o co jde) a mnoho dalšího.

Tohle je prostě správné DLC pro všechny úchyláky, kterým já samozřejmě nejsem a proto dávám 20%.... hups, překlik.

Pro: dokumentární vyprávění, humor, stále nové nápady

+8

Saints Row IV

  • PC 95
Obávám se, že se budu opakovat, ale Saints Row je prostě nejluxusnější městskou akcí a čtvrtý díl navíc přichází se snad ještě větší dávkou humoru, akce, výbuchů, dubstepu a gumových.... rukavic... samozřejmě.

Hráč byl po událostech třetího dílu dosazen do pozice prezidenta Spojených států. Idylická představa, že? Tak by tomu asi bylo i dál, kdyby na Zemi nezaútočili mimozemšťani z říše Zin. Vaším úkolem je tak zachránit planetu. Záchrana probíhá jak na mimozemské lodi, kde jste skutečně uvězněni, tak i v jakési počítačové simulaci Steelportu. Svatí se tak vrací do naprosto totožného města, které jste znali ze třetího dílu. Tento krok vývojářů jsem si ze začátku nemohl vysvětlit. Říkal jsem si proč, vždyť to nebude zábava hrát v totožném městě další desítky hodin. Abych zase nepřeháněl, nad městem se nachází velká vesmírná loď, sem tam najdete poletující mimozemské platformy a město trochu připomíná okupovanou Paříž ze hry The Saboteur. Ale to nejlepší mělo teprve přijít.

Hráč záhy získá superschopnosti, díky kterým může vysoko skákat, rychle běhat, létat, levitovat s věcmi (i lidmi), mrazit, atd. atd. Postupně si díky sbírání jakýchsi fragmentů, které jsou po celém městě, odemykáte vylepšení a nové elementy na jednotlivé schopnosti. Rázem se cestování autem, jak jste byli ve Steelportu ze třetího dílu zvyklí, stává naprosto neefektivní, pomalé a vlastně i nelogické. Vaše síla a rychlost tkví v právě získaných superschopnostech, díky kterým se dokážete pohybovat rychle i z místa na místo a slibuju vám, že si to budete SAKRA užívat!!! Steelport tak najednou nabere nový dech a vy ho začnete poznávat i z jiné perspektivy.

Vše, co dělalo třetí díl třetím dílem, zůstává. Naopak přichází nové mechaniky, možnosti. Ve hře najdete spoustu odkazů na další hry, filmy, seriály, spoustu různých miniher, u kterých prostě nepochopíte, jak je někdo mohl do "městské akce" procpat. Ale ono to všechno funguje, jak má a vy se nestačíte divit, že se o Saints Row nemluví jako o té sérii, která by měla vést všechny žebříčky popularity.

Velkou část hry (kromě epického začátku a konce) vyplňuje rekrutování, nebo spíš zachraňování vašich pomocníků. Ani jednou jsem si neřekl, to mě otravuje, to je nuda, nebo něco takového, ale všiml jsem si, že se daný motiv skoro neustále opakuje. Což je možná trochu škoda, ale na konečné hratelnosti to vůbec neubírá, protože téměř každá záchrana přinese něco nového a šíleného. Co se týče vedlejších úkolů, hra se hodně snaží parodovat Mass Effect, kde jste pro každého člena posádky dělali nějakou tu službičku. Parodii se nevyhnuly ani romance: "Wanna fuck?" mě úplně dorazilo.

Čtvrtý díl však často odkazuje i na předchozí díly a myslím, že pro to, abyste si hru naplno užili a chápali, kdo, proč, kde, kdy, jak, si je musíte zahrát. Jednoznačně si ji ale užije i každý, kdo žádný jiný díl nehrál. Hra je to tak "pitomě" sepsaná, že musí bavit snad prostě každého.

Tuto hru doporučuje 9 a půl Zinyaků z 10. A komu se to nelíbí, tomu Zinyak zavede anální sondu!

Pro: grafika, příběh, atmosféra, dabing, postavy, Zin, humor, soundtrack

Proti: dopravní prostředky jsou jen do počtu

+14

Borderlands 2: Tiny Tina's Assault on Dragon Keep

  • PC 85
-Posledné DLC do Borderlands 2 a za mňa určite najlepšie. Paródia na Dungeons and Dragons, Pána Prsteňov, Dark Souls, World of Warcraft a iné fantasy vyšla na jednotku a ja+môj spoluhráč sme sa skvelo zabávali.

A čo je vlastne v DLC nájdete ?
-Staré známe postavy v novom ´´kabáte´´( či už Jacka ako zlého čarodejníka, Rolanda ako bieleho rytiera, Angel ako pavúčiu kráľovnú, Moxxi prekvapivo ako krčmárku, Torgueho ako Torgueho ....... )
-Lokácie ( veľa zajímavých lokácií, či už Dragon Keep, Doly Avaricu, Flamerock, Forest ....... )
-Nepriatelia ( konečne som sa dočkal aj nových typov nepriateľov a nie len preskinovaných. Napr. nesmrtelný kostlivci ktorý nie sú až taký nesmrteľný, golemovia, orkovia, trpaslíci, entovia, draci........ )
-MIMIC: nepriatel vdaka ktorému už nebudem veriť žiadnej truhle
-Čierny humor ( pomerne veľkú časť DLC sprevádza čierny humor ktorý sa týka hlavne zosnulého Rolanda )
-Finálny Boss ( Final Boss je zaujímavo vymyslený, ale jednoduchý ako všetci finálny bossovia )
-Koniec ( záchrana princezny, postavenie sôch na počesť padlým pri ktorom sa stretli všetky hratelné postavy a možno menšie naznačenie pokračovania Borderlands )
-Zakončenie príbehu Borderlands 1,2 sa určite vydarilo a ja sa určite s radosťou vrhnem aj do BORDERLANDS 3

Pro: známe postavy, lokácie, nový nepriatelia, humor, koniec

Proti: zbytočné umelé predlžovanie lokácií

+11

Duke Nukem 3D

  • PC --
Psal se rok 1997, chodili jsme na vysokou a peníze na útratu jsme si vydělávali po brigádách. Jeden z nás měl štěstí - chytnul fleka v makléřské firmě, jejíž mladý šéf byl nadšenec do počítačových her a pořídil do firmy několik nabušených počítačů (tenkrát tuším Pentium 166) a zapojil je do LAN sítě, v rámci které pak s podřízenými mastil multiplayer Dukea. K něčemu takovému se tenkrát dostal málokdo. Když nastal večer a padla tma hustá tak, že by se dala krájet (= všichni z práce vypadli), bral nás kamarád tajně do své práce a mastili jsme multiplayer mezi sebou.

Nejdříve jsme vždy vystříleli emzáky a pak už to bylo jen mezi námi. Ale byl tu jeden zásadní rozdíl - zatímco dotyčný kamarád měl v Dukeovi nahráno desítky hodin, skvěle se orientoval a během dvou minut si opatřil bazuku, my ostatní jsme byli "Dukeem nepolíbení" elévové a šmrdolili se jen tou prvotní pistolkou. Skóre mezi námi a ním tak končilo po pár hodinách cca 80:0. Snažil jsem se jak jsem mohl, abych měl na svém kontě proti němu aspoň jedničku, ale nikdy se mi to nepodařilo.

Jednoho večera jsem se proto rozhodl, že to score snížím opačnou cestou, tedy že se nenechám zabíjet, když už mu to nemohu vrátit. Vymyslel jsem ďábelský plán - v kinosále byla malá díra ve zdi, do které jsem se asi dvě minuty soukal, ale nakonec se do ní vlezl. A pak jsem čekal. Jo, obětoval jsem hru a čučel na jedny a tytéž rozmazené pixely na monitoru, ale po deseti minutách jsem začal sklízet ovoce. "Kde je Yarwen?", povídá kamarád, "už dlouho jsem ho nezabil?" Potuleně jsem se na druhé straně místnosti usmíval, netuše, že už jsem intenzivně hledán. Asi za tři minuty se zpoza mé okupované díry mihly nohy. Čí to byly? A všiml si mě? Odpověď jsem dostal vzápětí - najednou jsme v díře byli dva - já a...granát. Bylo mi jasné, že se nedokážu z díry včas vysoukat, takže jsem si jen užíval svou poslední sekundu s mým novým spolubydlícím, abych pak díru vymaloval načerveno, zatímco se za mnou kamarád svíjel smíchy...

Suma sumárum, singlplayer jsem nehrál a v mulťáku jsme se stejně stříleli hlavně na první úrovni, takže hru nehodnotím. Ale zážitky na ni mám veselé a rád na ty naše noční seance vzpomínám.
+23 +24 −1

Gothic 3

  • PC 100
Dostal jsem Gothic 3 kdysi k narozeninám a odrazovaly mě hned dvě věci. Jednak mi to přišlo o dost rozdílné oproti G1 a G2, které jsem měl tak rád a nemohl jsem se srovnat s těmi novými pohyby a "přirozenějším" chováním světa. Jednak to byla hra, která strašně přestřelila HW nároky té doby a muselo se všechno ořezávat a přesto to nestačilo; teprve dneska si jí můžu vychutnat v plné parádě.

Po pár letech se na druhou stranu pro mě stal G3 jednou z nejlepších RPG, kterou jsem nejen vícekrát dohrál, ale kterou si i jen tak pustím, když mám náladu. Když jsem si totiž na to prostředí zvykl, už se mi dokonce ani moc nechce vracet ke G1 a G2.

Nutno říct, že příběh a atmosféra G3 není už tak naléhavá a podmaňující jako v G1 či G2, ale je to ještě přijatelné. G3 je o něčem jiném, je v otevřeném světě a na pokraji války. Lidé už žijí v nějaké symbióze se skřety (většinou jako otroci nebo jako kolaboranti).

Svět G3 je úchvatný. Všude je život, divoká prasata, vlci, jeleni, na poušti lvi, šakali, chňapavci, želvy, trollové, spousta flóry. Líbí se mi všechno, všechno má svoje. Takže i zasněžený Nordmar, rozlehlá vyprahlá poušť Varant i přírodně bohatá Myrtana.

Postavy jsou inteligentnější než v G1 a G2 a je jich více. Skřeti už zde ale nevystupují jako tupá zvěř se zakrvaveným kusem železa, kterým vás letí bacit po hlavě hned co vás zmerčí, ale jsou inteligentní jako lidé, mají svoje umění, šamany i výzbroje, svojí armádu a jsou organizovaní. Tenhle prvek je svým způsobem spektakulární a přiznám se, že mi delší dobu trvalo, než jsem ho přijal. V zásadě ovládli lidi plus jejich města a čeká se, až jim pomůžete se osvobodit.

Mnoho questů už bohužel spadlo na primitivní úroveň "přines mi toto", "vyřiď toto", "posbírej mi tohle"..., ale jinak to snad příliš nerazí a většinou je nemusíte plnit. Ve hře chybí kapitoly, ale je tam hlavní linka, po které máte jít a kterou plnit musíte. Je nicméně na vás, kdy a jak co splníte. I hlavní linku můžete plnit hodně po svém: někdo osvobozuje města jedno po druhém, někdo čeká až na závěr a osvobodí je naráz všechny.

Hra nabízí více závěrů, podle toho, na jakou stranu se přidáte. Chybí tu tvrdé frakce, což je podle mě trochu škoda, protože (minimálně v první půlce hry) dochází k takovému relativizování, kdy to hrajete +/- na všechny strany. Nicméně v průběhu hry se časem přesto musíte rozhodnout, na jakou stranu se přikloníte, v zásadě - za skřety nebo proti nim.

Božstva mají v G3 už takový potlačený, spíš formální význam. Mágové ztratili hodně ze svého tehdejšího postavení. Kouzla můžete samozřejmě používat a existuje tu velká škála možností, ale ten promakaný sociální systém jako byl třeba v G2 (rytíři, mágové, měšťané) tu nenajdete. Najdete rebely a kolaboranty.

Co bych asi kritizoval je bojová úroveň a nějaká vyváženost schopností a zocelení postavy. Nějaké ty body navíc nejsou skoro cítit. I v půlce hry s docela dobrou výbavou vás může vyřídit divočák, když správně nenajedete bojový systém. Boje se zvrhnou na sekání kolem sebe a couvání. To v podstatě stačí na všechno a na všechny.

Přes to všechno bych G3 určitě rád doporučil všem, kdo mají rádi RPG s reálnějším prostředím. Je to velký příběh, který původní G1 a G2 dokresluje!

Pro: grafika, hudba, rozmanitost, ještě přijatelný příběh Gothicu

Proti: nemožnost přímo se přidat hned k frakci, nejsou kapitoly, někdy primitivní questy, bojový systém

+20

Gothic

  • PC 100
Gothic na mě silně zapůsobil, především úchvatnou atmosférou, příběhem, rozlehlostí a hratelností.

Hodně se mi líbí skutečnost, že Gothic je jakoby situován do dobového prostředí, není to ta čistá fantasy, kde můžete mít zbroj jako od mimozemšťanů a všechno je takové magicky barevné a fantaskní. Naopak. Je z toho cítit ta "špína", ty omezené možnosti staré doby (luky, kuše, rezavé meče, zanedbané zjevy). V lese žijí vlci ve smečkách, v jeskyních ubozí goblini, co kradou třpytivé věci a nesmyslně si je schovávají, v kolonii vládnou grázlové. V průběhu hry vás mnohokrát napadne, že to všechno (by) mohlo existovat, že je to docela reálné prostředí. Pokud budete hrát bez kouzel, bude tento dojem ještě silnější.

Vítám kapitoly, což v průběhu hry posouvá dynamicky příběh vpřed, nutnost rozhodnout se pro frakci ("nehrát to na všechny strany") a také tajné questy (např. Cizinec je boží quest, který vás pronásleduje prakticky celou hru). Po přeskočení do další kapitoly svět vždy zase trochu ožije (narodí se nová zvířata, vyrostou kytky atp.). Linka se navíc vyvíjí jinak, podle toho, za jakou frakci hrajete.

Postavy nejsou zvlášť inteligentní, ale nějak vám to nepřijde. Není to svět atomových inženýrů, ale jde o trestaneckou kolonii, kde každý spíš sleduje svoje zájmy a svůj prospěch. Většinou se na vás dívají podezřívavě a vaše přítomnost jim obvykle není moc po chuti.

Hrdina je sympatický, celkem normální a férový chlap. Současně však není žádné ořezávátko, je silný a docela dobře připraven do boje. Snadno se do jeho role "zdravého rozumu" a bojovníka za spravedlnost vžijete.

Pokud jde na závěr hry o Spáče, ten mě trochu zklamal, neboť jsem čekal, že to bude opravdu jen jejich bůh, něco smyšleného, k čemu se bratrstvo spáče modlilo, ne nějaké "prehistoricko-mimoplanetární-fantastické" monstrum, co žije v díře. Závěr přímo vybízí k dalšímu pokračování.

Gothic rozhodně doporučuji, zahrát i dohrát. Je to jedna z nejlepších RPG dodnes.

Pro: atmosféra, příběh, rozlehlost světa, hudba

Proti: starší grafika

+34

First Samurai

  • PC 100
Jedna z nejlepších a nejpřitažlivějších her tohoto druhu. Na druhou stranu je zároveň velmi obtížná a projít jí vyžaduje mnoho hodin tvrdé přípravy. Nejhorší asi je, že pokud hru hrajete poctivě, je šance natrénovat nějakou obranu proti závěrečným bossům skoro nulová. Přijdete po 2 hodinách hraní k drakovi, ten vás sežehne a můžete jít znovu :)

Nejvíce se mi líbí levely 1-4, které jsou opravdu pohádkové v nádherné japonské přírodě. Možná by úplně stačilo, kdyby to tak zůstalo jako kompletní hra, protože to pak působí dost neorganicky. Další děj totiž probíhá na vlaku a ve městě.

Několik tipů ke hře:

Levely 1-4, 6-8 a 9-10 jsou mezi sebou propojené - tj. celé to tvoří jednu velkou mapu, která se vyvíjí dopředu, ale zpátky zůstává. Takže se můžete klidně vrátit z 3. levelu zpátky do 1. levelu apod. To je důležité kvůli zvonečkům či zdraví. Zároveň se nedivte, že třeba nemůžete nějaký předmět sebrat v 1. levelu (protože je např. za zdí a nemůžete k němu najít cestu), dá se k němu třeba skočit až ze 3. levelu. Velký pozor dejte na koncové příšery, se kterými se v každém levelu setkáte. Když se k nim totiž propadnete z jiného levelu, můžou zase obživnout!

Zde lze stáhnout všechny mapy:
odkaz

V každém levelu je jedna energie (jablko nebo jídlo), která se průběžně obnovuje. Je to uděláno ovšem docela rafinovaně tak (obvykle dost daleko od vás), aby z toho nebyl cheat a abyste nebyli tudíž nesmrtelní. Pokud tuhle energii najdete nebo se pro ni vrátíte, tak vám to mnohdy zachrání život.

Pokud chcete použít zvoneček, je rychlejší zmáčknout mezerník než down+fire.

Pro: grafika, hudba, zvukové efekty, příběh, pohádkovost

Proti: náročnost, záseky u překážek, obtížnost to natrénovat

+17

Life is Strange - Episode 4: Dark Room

  • PC 95
Z týhle hry se stává slušná emoční bomba, nabízí emoce všeho druhu. Tahle epizoda byla o něco delší, ale nemůžu říct, že by to bylo na škodu. Hluché místo jsem nenalezl. Někdo může mít výhrady k začátku, který má jen pramalý vliv na vlastní děj, ale zásadním způsobem formuje Maxinu osobnost, předkládá do té doby skryté aspekty ovlivňování minulosti a hlavně je to fakt doják. Člověk tak nějak tuší, že tahle realita nebude mít pokračování, ale stejně je to pecka.

Shánění dalších důkazů nabízí opět emoce. David, Nathan a Frank informace dodali. I když je to asi dost bolelo, každýho trochu jinak :) Když pak došlo na rozklíčovávání důkazů a snahu o vytvoření z nich vyplývajícího závěru, nastoupila velmi zajímavá mechanika, která nutí si vše důkladně pročíst a logicky pospojovat. Člověk by si myslel, že hru v téhle fázi už bude táhnout jen příběh a osvědčené postupy, ale autoři si zas připravili něco novýho, tleskám.

Když se pak Max s Chloe vydaly na místo, které z důkazů nakonec vylezlo, tak nic nenasvědčovalo tomu, co tam nakonec našly. Bunkr ve kterém se odehrávaly kdovíjaké pokusy na dívkách, jede v tom Nathan sám? Opět se vynořily nové otázky, ono vůbec se v celé hře za každou vyřešenou věc objeví dvě úplně nové :) Jen doufám, že se v poslední epizodě bude dařit odhalovat věci nějak postupně, tak aby se těch asi 20 problémů nevyřešilo v posledních 5 minutách (ale asi to tak dopadno, no).

Následovala cesta na skládku. Rachel je mrtvá, informace, která byla jasná po asi 5 minutách hraní první epizody se potvrdila :) Ač se to nezdá, tak skládka je středobod celý hry, žádnej maják, škola ani koleje, ale skládka je to.

Konečně přišla na řadu slavná Vortex párty, na kterou se všechno osazenstvo připravovalo celý týden, teda kromě Max, ta jí pořád hejtovala, přesto dorazila. Příjemný disko u bazénu, prima rozhovory a vyhlášení soutěže o nejlepší fotku. Když je řeč o fotkách, tak právě na týhle párty je takový příjemný červený nasvícení a šikovná kamera, že z toho vznikají opravdu pěkné momentky. Pár Maxiných selfíček jsem si nacvakal :)

Na úplný konec přišlo ikonické místo, kterým je samozřejmě zas skládka :) Scéna má asi probudit emoce, ale já se neudržel a hlasitě se smál, že Chloe je zase mrtvá, je to holt otloukánek :) a ukázal se hlavní záporák hry.

Co se stane příště? Vyřeší se všechny problémy? Zabrání se katastrofě? Bude konec aspoň trochu dobrý? No uvidíme, těšim se a bojim zároveň.

Pro: emoce, časohrátky, několik zásadních scén, soundtrack

Proti: vyřešení 1 problému vytvoří 2 další

+20

NHL 96

  • PC 100
Tuhle verzi jsem měl na Sega Mega Drive a strávil u ní stovky hodin!!!
...hra je velmi intuitivní a ovládání rychle přejde do krve. Inteligence soupeřů není stereotypní, hra má jistě přednastavené schémata, ale využívá bohatě náhodně vygenerovaný pohyb...

Pro: skvěle hratelné

Proti: mista odkud vzdy date gol

-3 +4 −7

NHL Hockey

  • PC 90
Kde jsou ty časy když jsem ji hrál na PC486 u strýce od manželky...
...běhalo to na obyčejném hw bez akcelerace, ale přesto to působilo neskutečně reálně. Do té doby žádný hokej tak realistický zážitek neposkytl...komentátoři, znělky...prostě paráda!

Pro: počátek série

Proti: nic

+2 +6 −4

Chessmaster 10th Edition

  • PC 100
Pro hráče příjemné prostředí a nastavení obtížnosti na míru. Hraje sympaticky, ne tak tvrdě strojově jako Fritz.

Pro: přítulná

Proti: nižší elo

+4

Quake

  • PC 100
Pro mne jeden z vrcholů žanru. Zvláště verze pro N64.

Pro: Skvělá hra

Proti: Překonáno časem

-3 +4 −7

Quadrax

  • PC 100
Parádní logická hra. Velmi těžká a uspokojující. Kdo poctivě hraje level po levelu ví o čem mluvím.
Prvních dvacet levelu je celkem snadných. Potom začne obtížnost pomalu stoupat. Systém hry není přitom nijak složitý. Projít úroveň a dostat oba panáčky na určené místo. K tomu máte možnost používat teleporty, výtahy, zasouvací plošinky, magnety na železné kvádry apod. Důležitou roli hraje spolupráce.
Jedna postavička často projde většinu prostoru, aby umožnila druhé dostat se na správné místo, odkud třeba přivolá výtah pro tu první. Hra tím dostává nečekanou variabilitu a hloubku.

Existují další pokračování, ale ty už nejsou od původního týmu.

Pro: Skvělá zábava

Proti: Nefunguje pod win

+5 +7 −2

Dune 2000

  • PC 100
Moje top hra. Miluji Dune 2000, zvláště mód skirmish.

Pro: Skvělá zábava

Proti: nemá level editor

Need for Speed: The Run

  • PC 55
Závodní hry nejsou zrovna mojí parketou, každopádně nemálo kdy mám chuť se u nich pořádně odreagovat. Ze série Need for Speed jsem prozatím měl tu čest se třetím dílem - Hot Pursuit, Most Wanted (2012) a Carbon. Na doporučení jsem nyní vyzkoušel Need for Speed: The Run, kde mi bylo slíbeno zábavné závodění, parádní grafika, pestré prostředí a (na závodní hru) dobrý příběh.

Hned z úvodu hry mě pohltila působivá Cutscéna, kdy jste v kůži Jacksona "Jacka" Rourkeho vhozeni do lisu a je na vás se způsobem Quicktime Eventu dostat ven. Následuje zběsilá honička s gangstery, se kterými jste se zapletli kvůli dluhům. A pochopitelně musíte jakýmkoli způsobem získat peníze, aby jste se dalším potížím vyhnuli. Proto navštívíte svojí bývalou přítelkyni, která vám poví o tzv. Štvanici. Jde o nelegitimní závod o délce 3 000 kilometrů, ze San Franciska až do New Yorku, v němž závodí 210 závodníků. Avšak výhru bere jen vítěz, a tím se musíte stát vy. Příběh ovšem po klišovitém úvodu ustoupí před závody a ztratí téměř veškeré své tempo, nemluvě o nezáživném závěru. K tomu všemu vám dohrání hry zabere okolo pouhých 4 hodin.

V tuto chvíli se hra mění v kolotoč pouhých tří herních módů, kterému v ihned nastávajícím stereotypu brání nejen motivace se v závodu posouvat, ale neustále měnící se prostředí při vaší cestě napříč USA. Navštívíte tak velká města, pláně, pouště nebo zasněžené hory, a díky povedenému grafickému zpracování vše působí skvěle. Občas je hra obohacená o "wow" scény, jako je únik před lavinou, projíždění písečnou bouří, únik před bojovou helikoptérou nebo již zmíněné Quicktime Eventy. Dočkáme se i policejních honiček a závody s rivaly, které jsou ovšem naprosto obyčejné a od původních módů se liší jen tím, že po výhře získáte vozidlo od soupeře a budete si ho moci kdykoli vyměnit během závodů na benzínkách.

Kdo ovšem očekával návrat tuningu, je na velkém omylu. Pouze u některých ze svých vozidel se můžete změnit maximálně tak barvu. To co samotné, jinak zábavné závodění, sráží dolů je extrémní uzavřenost. Stačí aby jste vyjeli jen pár metrů ze silnice nebo sklouzli při driftu a jste okamžitě respawnováni k nejbližšího checkpointu. To samé platí pro kolize, které jsou sice pěkné na oko, ale po nějakém čase začnou jenom obtěžovat. Rozhodně musím pochválit jak ozvučení, tak nadupaný Soundtrack. Filmové Cutscény, ačkoli jich je málo, působí také velmi pěkně.

Průměrná závodní hra, délkou na jedno odpoledne. Nechybí jí záživné momenty, motivace pro jízdu, řada licencovaných vozidel, kvalitní Soundtrack a především pestré prostředí. Ovšem studená sprcha přichází se stereotypem, zbytečně přísnou uzavřeností a celkově nedotaženou hratelností. Příběh tvoří jen něco podřadného proto, aby ve hře prostě a zkrátka byl.

Pro: Pestré měnící se prostředí USA, grafika, Quicktime Eventy, Soundtrack, příběh na pozadí, filmové cutscény, licencovaná vozidla

Proti: Extrémní uzavřenost, otravný respawn, krátká herní doba (4 hodiny), stereotyp, absence tuningu a úprav vozidel,

+8

>observer_

  • PC 80
Čekal jsem jenom Layers of Fear ve scifi (a nevadilo by mi to, bo jsem fanda LoF), ale je vidět, že tvůrci chtěli alespoň někam pokročit, tak jsem dostal místo tunelovýho zážitku lehounce openworld zážitek. Herně se střídají 3 části:

Chodící/hledací část, která mě bavila asi nejvíc, protože sem strašně žral prostředí. Polská hnusně zaplískaná bytovka, strašidelná sama o sobě, ještě doplněná o 80s cyber prostředí, takže jsou všude crt monitory, diskety, na počítačích 8mi bitová hra, sekající se Bladerunnerovské reklamy... Atmosféru ještě doplňují sousedi, se kterými, kvůli lockdownu, mluvíte jenom přes dveře a kteří jsou ve směs všichni magoři.
"Můžeme si promluvit?"
"Ale jistě, a copak je to za divného kamaráda, co za vámi stojí?"
"Prosím?"
"Ach bože, promiňte, musím už jít."
*Paranoia příštích 5 minut*

Vyšetřovací část mě bavila nejméně. Bytovkama pobíhá vrah, který za sebou nechá několik mrtvol a místo činu musíte ohledat, aby jste zjistili, kudy dál. K tomu Vám pomáhá "biovidění" na organické věci k prozkoumání a "cybervidění" na počítače a především sledování kabelů k nim zapojeným. Ve zkratce se to ale většinou zvrhne v pixelhunting.

Občas musíte někomu hacknout mozek a tady je to už klasické Layers of Fear. 90% času jdete jen dopředu a kocháte se paranoidně schizofrenními výjevy. Později vás hledá příšerák, před kterým by jste se měli plížit, ale zjistil jsem, že jde i obíhat, takže takový opruz to nebyl.

Celkově se mi to líbilo, kulervoucí to není, ale má to super atmosféru a vřeštěl jsem u toho nesčetněkráte... A Rutger Hauer má sexy hlas. ^_^

Pro: atmosféra, scifi prostředí, Rutger Hauer

Proti: pixelhunting, části s monstrem, příběh je meh

+16