Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Grand Theft Auto: Vice City

  • PC 80
VC je pro mě prvním dílem GTA který se mi dostal do ruky (3ka mi nejela) a ze začátku jsem byl hrou naprosto pohlcen. Velké město, hezká grafika, pěkně zpracovaná 80. léta a k tomu pěkná hudba. Příběh docela ušel, mise byly ze začátku dobrý, časem je to ale pořád o tom stejným. (stejně jako v každém jiném gta). Kupování budov a následné výdělky bylo ze začátku dobrý, ale časem bylo pěněz dost a tak se pro ně ani nevyplatilo jezdit. VC se od ostatních dílu odlišuje mmj také mnohem nižším počtem technických chyb.

Grand Theft Auto: Vice City je povedený díl který přináší některé nové a zábavné věci včetně létání i jízdy na motorce. Určite stojí za zahrání.

Pro: Město, docela dlouhé, různé bonusové mise, úkoly a podobné blbinky, můžete si vybrat co plnit dříve, volnost, velký počet zbraní

Proti: Některé mise, stereotyp

+16

Bus Driver

  • PC 85
Možná si někdo klepe na hlavu při pohledu na mé hodnocení.Ale já si zase klepu n ahlavu při čtení komentářů typu "je to jen řízení autobusu".Ano hra se jmenuje bus driver.V překladu "řízení autobusu".Kdo si například od hry s názvem NHL slibuje basketbal také bude zklamán.Já ani nevím proč, al eu hry jsem se ohromně bavil.Kdo mě poskytne možnost prostě si jen tak bez nároků na nějaké vedlejší, stupidní minihry mohl jezdit autobusem typu MHD a to je prostě všechno?V tomhle je hra originál.Žádných sto vedlejších, zbytečných úkolů.Prostě jsi řidičem autobusu a finito.V tomhle je hra skvělá.
+16 +17 −1

Far Cry

  • PC 70
Far cry je výborná FPS která krom grafiky (které je mimochodem i dnes hezká) nabízí skvělou hratelnost či fyziku. Na výběr je z několik obtížností, takže si vybere každý. Začátek hry je výborný a hra mě nějákých prvních 5misí bavila tak že bych jí dal klidně 90%. Ale je tu jedno velké ale a to jsou mutanti. Hrát proti nim mě tak nebavilo, že jsem hru nedohrál a odložil jsem ji (stejně jako u crysis, ale tady jsou ti mutanti jsou o něco lepší). Jinak je ostrov moc pěkný, zbraní je tu dost a lokace jsou víc než zajímavé. Dál pak možnost projet se různými vozidly či létat (rogalo). Jěště musím zmínit český dabing, díky kterému jsem si hru vůbec zahrál a moc mě potěšil.

Pro: první mise, zajímavé lokace, český dabing, zbraně, AI, grafika

Proti: mutanti v pozdější části hry

+16

Quake III: Arena

  • PC 100
Q3A, zkratka, která mne připoutala na dlouhé hodiny, dny, týdny i měsíce ke kompu. V době vyjití třetího Quaka jsem považoval on-lie hraní za úplně zbytečnou věc. Svůj názor jsem razantně změnil a konečně začal i na hraní používat věc zvanou myš.

Ze začátku jsem hrával jenom s boty a nějak neuvažoval nad tím, která zbraň je silnější/slabší, jakou použít taktiku apod. Později jsem sui uvědomil, že každá vyžaduje trochu jiný způsob hraní, plus že znalost prostředí není úplně k zahození. Rozmístění pover-upů, střeliva a lékárniček občas hraje docela zásadní roli. Někteří boti jsou přesnější někteří ne a využívají hrubou sílu.

Několik map jsem si vyloženě oblíbil, několik zbraní taky a na druhou stranu mě některé zbraně a některé arény vyloženě štvaly. BFG velkou spotřebou/malým množstvím nábojů, než jsem se naučil používat railgun, tak uplynulo dost vody v řece. Mapy s několika patry a chodbami jsem proklínal, naopak jsem časem zjistil, že jsou nejzábavnější.

Jednotlivé modely postav jsou vynikající a vybere si snad každý...ikdyž,osobně upředňostňuju u avatara ženské pohlaví a tam se tvůrci moc nevařádili. Nakonec mi zůstal použitelný jenom ženský Doom. Věřím ale, že tohle je jenom drobná piha na kráse. Nadabování odpovídá vizuální stránce.

Graficky taky nemám Q3A co vyčíst. V době vyjití to byla takřka špička, měl jsem dokonce problémy ho rozchodit na vyšším rozlišení než 800x600, ale po mírném upgrade hra šlapala nádherně. Efektů, z dnešního pohledu, moc nebylo, ale i ty se povedly.

Třetí Quake zůstává i nadále stálým okupantem mého disku a kdykoli mám špatnou náladu a potřebuju se bezhlavě vyřádit a něco zmasakrovat, tak pomáhá víc, než jakékoli prášky.

Pro: zbraně, hlášky, možnost nekonečného opakování singleplayeru + mulťák, atd.

Proti: určitá nevyváženost map, botů a zbraní

+16 +17 −1

Bionic Commando Rearmed

  • PC 80
O Bionic Commandu jsem nikdy před oznámením 3D remaku neslyšel a myslím, že i přesto jsem žil vcelku šťastným životem. Tudíž asi nijak zásadní hra. Proč se ale dočkala dokonce dvou remaků? Nějaká pitomá japonská hopsačka a Mario to není.. pfff. Jo ahááá, on má natahovací ruku! Jůůůů!

To je hned jiná! No, jiná. Pořád stejná. Ale přesto jiná! Dyť, dyť on se houpe! Ze strany! A na stranu! Co na tom, že neumí skákat. Vždyť se přece umí houpat! A přitahovat! A mrštit paňácou o zeď! Jůůůů!

I když jsem o originálu nikdy neslyšel, tak BCR byla láska na první pohled. Asi, že mě z videii trošku připomínalo Contru. Následné recenze a stížnosti na přemrštěnou obtížnost a neovladatelnou ruku mě ale dosti zchladily a koupi BCR jsem uložil k ledu. Od dob Contry už jsem trošililinku vyrostl a jaksi nemám nervi na stoprvé opakování jednoho levelu. Vyskytla se ale příležitost a Bionic Commando Rearmed se mi dostalo pod ruku.

Z prvu jsem váhal jestli při startu nenastavit Easy, ale vytrval jsem! Kliknul jsem na obligátní Medium a nepomyslel na následky. Už tutoriál byl místy utrpení. Ze začátku jsem princip fungování biopaže vůbec nechápal. Nebo jsem spíš nechápal, jak někdo může takovej princip fungování vůbec vymyslet. Těžko popisovat, nutno zažít. Každopádně i přes drastiské první krůčky se na to dá (pravda, částečně) zvyknout a pak se houpete jedna báseň. A pokaždé když se dohoupete, tak vás čeká bossák. Perfektní.

Dá se říct, že za všechno může pseudo 2D grafika, která má svoje kouzlo a vypádá naprosto úžasně. Ať už jde o venkovní lokace, továrny, jeskyně nebo Tron 2.0 místnůstky. Ve dne, v noci... finále v bouřce. Nádhera. Radost pohledět.

Za to utrpení to stojí. Hra je to parádní.
+16

Mafia: The City of Lost Heaven

  • PC 95
O téhle hře by se dalo jednoduše napsat: "interaktivní film". Naprosto úžasný herní zážitek, vynikající příběh, parádní jazzové tóny podkresové hudby a v neposlední řadě (na svou dobu) skvělá grafika.

A jako bonus po dohrání se otevře extrémní jízda, což je perlička pro trpělivé. Některé "odměny" opravdu stojí za to. :-)

Pro: příběh, hratelnost, extrémní jízda

Proti: místy nevyvážená obtížnost

+16 +21 −5

Brány Skeldalu

  • PC 95
Jedna z prvních českých her, která vypadala opravdu "profesionálně". Jedná se o velmi kvalitní, pěkně zpracovaný dungeon, který je zajímavý hlavně svými tahovými souboji, které alespoň mně přijdou, že se do tohoto stylu hry hodí více než realtime. Dále potěší určitě rozdílné a pěkně zpracované lokace. Co si dále zaslouží veliké uznání je stránka zvuková, na pěknou hudbu ze skřetích jeskyní vzpomínám až do dnešní doby, ale pochvalu si samozřejmě zaslouží i zvuky, které jsou zpracované poměrně kvalitně a skvěle dotváří celkovou atmosféru. Ve hře se objevuje i velké množství kouzel i předmětů, které ale mohly být lépe využity, protože předměty většinou kromě útoku a obrany nic jiného nepřidávají, takže to působí trochu suše. Jediné co mi zde občas trochu vadilo, jsou zdlouhavé souboje, i když se mi zde tahový systém líbil, tak bohužel v některých situacích nebyl vyveden úplně nejlépe viz. les dryád. Dále za menší mínus považuji slabší dialogy a linearitu.
Hra byla později uvolněna jako freeware s Windows instalátorem, což mě velice potěšilo. Na závěr bych pouze řekl, že je to jeden z mých nejoblíbenějších dungeonů a pokud je to váš oblíbený žánr, tak neváhejte a stahujte, díky Windows instalátoru to v pohodě rozchodíte i na novějších OS MS Windows.

Pro: Lokace, Zvuková stránka hry, Systém soubojů, Grafika.

Proti: Dialogy, Linearita, Lepší využití předmětů by neškodilo, Občas zdlouhavé souboje v některých lokacích.

+16

Contract J.A.C.K.

  • PC 50
Predtým, ako som Contract J.A.C.K. začal hrať, som vedel, že to rozhodne nebude také dobré ako pôvodný NOLF 2. Ale toto som od Monolithu nečakal. Nesympatický hlavný hrdina, klišovité lokácie použité v kdejakom béčkovom akčnom filme prispôsobené frenetickému a bezmyšlienkovitému tempu, dementný príbeh, uletený záver a predovšetkým chýbajúca atmosféra predchádzajúceho dielu - to je len malý výpis charakteristických znakov tohto nepodarku. Od úplného prepadáku túto hru zachraňuje len všadeprítomný humor, skvelý dabing a relatívne krátka hracia doba, počas ktorej sa vám hra nestihne sprotiviť totálne. Lebo občas to grády malo, škoda len, že absolútne iné, ako sme všetci očakávali.

Pro: Dabing, humor, hracia doba

Proti: Chýbajúca atmosféra predošlých dielov, bohapustá akcia, príbeh, záver, neoriginalita

+16

Medal of Honor: Allied Assault - Spearhead

  • PC 70
Spearhead je v mnohém podobný na původní MoH, hraje se stejně, nepřináší žádné revoluční změny, ale přesto je jeho kampaň nová, svěží a pokud jste právě dohráli MoH a chcete hned skočit na Spearhead vůbec nehrozí, že se "přejíte". Mise jsou v rámci možností různorodé, drží se realistického vyznění, ale stále jde o jednoduché střílení bez dalších zdržovaček. Kvalitativně je Spearhead něco jako The Best of původní MoH, tedy nejsou tam slabší momenty a hned od původního výsadku, až po konec se drtivá většina hráčů bude skvěle bavit. Onen konec však přije nečekaně brzy, Spearhead v tomto rozjíždí trend slabších a co do kvantity odfláknutých datadisků. Je to výborné a intenzivní hraní, ale to, že po nějakých 4 hodinách skončí nemohu jen tak překousnout...

Pro: Kvalitní, intenzivní a pohlcující kampaň, vyrovnaná hratelnost.

Proti: Šíleně krátké

+16

Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia

  • PC 100
U téhle hry jsem strávila neuvěřitelně času,buď s kámošema a nebo sama u kampaní.Veliký výběr hradů,hrdinů,kouzel a hlavně nadpřirozených postav. Patří už mezi klasiku,kterou si vždycky ráda zahraju. Mapy vymyšlené do detailů a krásná města. K tomu všemu pervektní hudba typická pro každý hrad a nebo dungeon.
Grafika mi přijde krásná a je to všechno takové snové.
Hra mě vždy pohltí a můžu jí krát pořád. Pokaždé vždy jinak a to mě na tom baví. :)

Pro: Vlastní tvorba mapy,hra pro více hráčů,krásný svět propracovaný do detailů,hudba a způsob boje

Proti: některé nedohratelné scénáře viz. pandora box

+16 +18 −2

Return to Castle Wolfenstein

  • PC 95
Báječná hra s perfektním dějem. Jedna z mála her,co mě opravdu bavila a pohltila celou svojí atmosférou. Celé zajímavé prostředí a vše v zajímavém duchu.
Občas strašidelné viz. katakomby či elektrické příšery chodící po rukou.
Suprové detaily -vyhrávání muziky ze starých gramofónu (Vilages)

Už začátek mi přišel parádní. Způsob boje vyhovující.

Grafika mi přišla též super a celé prostředí výborné.:)
K této hře se ráda vracím

Pro: detaily hry,grafika,příšery,děj a celá atmosféra hry

Proti: zvláštní konec..

+16 +17 −1

Broken Sword II: The Smoking Mirror

  • PC 80
Pořád skvělá grafika, pořád vtipné dialogy, ale ten příběh...Nicméně i tak rozhodně stojí druhý díl za zahrání a každý adventurista by se měl na území Aztéků vydat.

Pro: 2D grafika, dialogy

Proti: příběh

+16 +17 −1

Half-Life: Opposing Force

  • PC 90
HL: OF je u mě pravděpodobně nejlepší datadisk FPS hry, co jsem kdy hrál. Představuje kauzu Black Mesa z jiného pohledu, problém mimozemské invaze zůstává stejný, příběh graduje velice podobně, od mysteriózního zjišťování o co přesně jde a jaké jsou hrozby, až po úzkostný boj o přežití, který vrcholí u prvního bose (samozřejmě tím nemyslím, že by potom upadal).

HL: OF je svěžím doplňkem k HL, ovšem přesto působí nezávisle a samostatně, kampaň v porovnání s jinými FPS hrami vůbec nevypadá jen jako datadisk. Ve hře budete často součístí týmu, AI spoluhráčů je sice poměrně bídná, ale hru vám nestěžují a dá se říct, že máte kompletní nadvládu nad jejich životem a smrtí.

Co se týče dalších doplňků, váš arzenál se rapidně rozšíří, ať už o velmi použitelné a nápadité zbraně typu "samodobíjecí přišerka", či "ruční jazyk", nebo jen francouzák jako alternativu k páčidlu. Multiplayerové mapy navíc možná nepřekonávají Crossfire, ale chvalitebně zpříjemňují běsnění ve více hráčích.

Pro: Kvalitní kampaň téměř ekvivalentní jiným FPS hrám, řada vylepšení, zbraně, nové příšery

Proti: Nudný závěrečný boss (jakmile objevíte, co na něj platí)

+16

NHL 99

  • PC 90
Do dneška si pamatuju tu nádherně modrou instalaci a následně perfektní intro. Bylo mi deset, když jsem chodil hrát NHL 99 ke své milované matce do práce, kam to nainstaloval místní ajťák. Po ňákym čase jsem si tuhle osobní lahůdku dopřál i doma a když si tak vzpomenu byly to opravdu krásné chvíle. Když hráč dostal parádní hit a bez jediné emoce v tváři se skácel s nataženým úsměvem k zemi. Když jsem před zakončením udělal pár efektivních kliček, ale hlavně když jsem dal svůj první gól (do dneška si tu náhodnou žabičku pamatuju, jak letí přes ležícího golmana). Prostě NHL 99 pro mě zůstane nostalgická vzpomínka na stříbrném kotoučku.
+16

Dungeon Siege

  • PC 40
Keď sa objavili prvé screenshoty z pripravovaného titulu Dungeon Siege. Blahom, pamätám si na obrázok s modrým drakom cez pol obrazovky, slintal som blahom očakávania. Chris Taylor ako správny kecálek, sľuboval množstvo questov a schopností a zábavy a kvalitný príbeh, veď príbeh by mal byť napriek všetkým tabuľkám a levelovaniu tou hlavnou hnacou silou kvalitného erpégéčka.
Možno to bolo spôsobené vysokými očakávaniami, ale keď mi spolužiak Dungeon Siege priniesol a ja som ho okamžite nainštaloval, nadšenie začalo vyprchávať až prirýchlo.
Grafické nastavenie som "vytunil" na max a aj tak sa mi zdali xichty postáv veľmi divne placaté, ale vravím si, čo už, je to detail, aj tak nejde o grafiku a na xichty im permanentne čumieť aj tak nebudem. Našťastie po vytvorení postavy a vstupe do herného sveta sa mi grafické pracovanie páčilo, konečne les vyzeral skutočne ako les a nie len ako pár otexturovaných stromčekov nahádzaných okolo cesty. Dokonca aj jaskyne a akási krypta do ktorej som sa dostal pôsobili príjemným grafickým dojmom. Problémy som ale videl inde, hlavná postava mlčala a sem tam sa ozval akýsi rozprávač, toto spojenie mi postupom času začalo vnucovať predstavu, že moja postava nie je len akýsi sedliak, ale je to sedliak mentálne retardovaný.
Postupom hry sa ku mne pridávali ďalšie postavy včetne batožinového somára, lenže hra sa moc nemenila, len prostredie, inak stačilo vybrať schopnosť či kúzlo mojich postáv a nechať ich automaticky rubať, sekať, metať ohne a blesky a ani občas pridať nejaký ten bodík do vlastností mi hra nedovolila, všetko bolo až priveľmi automatické, dokonca postavy ani neumierali, len boli omráčené a po čase sa zdvíhali na nohy (s výnimkou omráčenia všetkých postáv, ale to sa mi ani nestalo), po čase som sa dostal do mesta, aké bolo moje prekvapenie, keď som zistil, že NPC sú chudobné nielen majetkovo, ale aj dialógov (a nedajbože aby mali nejaký charakter) a tým pádom mesto fungovalo len čosi ako zastávka na vypredanie vecí čo som ukoristil mlátením potvor a dokúpenie liečiacich nápojov a smerovka "pokračuj ďalej", tak som šiel ďalej a prišiel do nejakých trpaslických baní a mlátil a mlátil a vlastnosti sa sami zvyšovali, boje sa sami bojovali a ja som len zbieral všetky tie pakšamety (rozumej nepotrebnú korisť pochybnej kvality) a pomaly chytal mikrospánky...Po neviem akom čase som sa dostal do ľadových jaskýň a mlátil som ďalej a ďalej...a zrazu som sa vzoprel a už klikal na položku Uninstall.
A ten modrý drak z preview screenshotu? Nikdy som sa k nemu nedostal.

Pro: grafické spracovanie prostredia, hudba, somár

Proti: "vývoj" postáv, stereotyp - nuda, škaredé, retardované a prázdne postavy, nuda, "ono to malo aj príbeh?", automatický boj=nuda

+16 +19 −3

American Life

  • PC 5
To byla zase pecka! Podle popisu vypadá sice hra docela zajímavě, jakmile ji ale zkusíte je to peklo. Mnohem starší freeware textovky nabízejí lepší hratelnost, možnosti, příběh a tohle prostě nestojí za nic.

Celou dobu co jsem hru hrál jsem přemýšlel jestli je na ní vůbec něco dobrého a nenapadá mě absolutně nic. Pokud náhodou na tuhle tu hru narazíte, radši zkuste předchozích 2300 her co jsou na databázi - 99,99% z nich nabízí mnohem lepší hratelnost než tohle. Podruhé se uchyluji k 5% a doufám že taky naposledy.

Pro: drobnosti

Proti: všechno

+16

Half-Life 2: Episode One

  • PC 85
Epizoda 1 je oproti Half-Lifu 2 nestydatě krátká, méně různorodá a pochopitelně také o něco méně originální, ale stále je to svět Half-Lifu se vším všudy, a ten se spoustě hráčů, včetně mně, hraje mnohem příjemněji, než většina ostatních FPS. Pokračujeme ve velkolepém, sympatickém a vtahujícím příběhu, procházíme propracované garážové i nadpozemské lokace, vnímáme variabilní design prostředí a necháváme se oslňovat vylepšenou grafikou s HDR efekty...

Byl jsem jako v ráji, byť ten ráj netrval tak dlouho, jak bych si představoval. Hratelnost je opět fantastická, mohutně nascriptované scény vůbec nepůsobí křečovitě, AI funguje bez problémů, herní prostředí je sympatické a hlavní charaktery jak by smet. I hrátek s gravity gunem si zde užijeme do sytosti.

PS: Mám pocit, že některé negativní reakce pramení čistě jen z nezdravě vysokých očekávání a neobjektivních měřítek. Nemůžeme přeci chtít po mistrovi, aby se každým svým dílem překonal.

Pro: Excelentní svět Half-Lifu se vším všudy - příběhem, grafikou, prostředím, hratelností...

Proti: Krátká herní doba

+16 +18 −2

Mortyr 2093-1944

  • PC 65
V jednoduchosti je síla. Mortyr je jednoduchá hra. Mortyr je hra, která spousty herním fanouškům zrovna nepadla do oka. Mě ale ano. Při otázce co nabízí Mortyr bych odpověděl jednoduše - Mortyr nabízí jednoduchou a šikovnou hratelnost, zajímavý příběh a (alespoň pro mě) povedenou grafiku. Příběh nabitý akcí, napětím a atmosférou. Mortyr nabízí slušné akční odréagování - zbraní je ve hře dost, občasné české hlášky mírně potěší a celkem dobře vytvoření nacisti nezklamou.

Bugy nemám rád, bugy mě upřímně štvou. Naštěstí Mortyr žádné nemá. Celá grafika je jednoduchá, tak jako samotná hra. Zbraně mírně povedené a prostředí celkem výborné. Animací a podobných věciček se tu ale člověk nedočká. I přesto je Mortyr lehce nadprůměrnou záležitostí a moje akční dětská srdcovka.

Pro: Hratelnost, grafika, akce ...

Proti: Level desing ...

+16

Polda 5

  • PC 55
Tento polda mě docela zklamal.Už to nemá nic společného s původním poldou.
Grafika je docela hnusná,příběh strašně šílený a navíc podobný jako ve 4. dílu.Základna v časoprostoru ,cestování časem... To se k pankrácovi vůbec nehodí.
Humor taky nic moc. Sice jsem se někdy zasmál,ale většina vtipů byla pitomá.
Navíc je hra dost krátká a má divný konec.
Celkově si myslím že je to asi nejhorší díl poldy.

Pro: Občas se zasmějete,dabing

Proti: sci-fi příběh,trapný humor,krátké

+16

Plants vs. Zombies

  • PC 85
Originálně pojatá a zábavná tower defence hra. Líbila se mi volnost ve výběru květin (zbraní:) a opravdu vtipná skvadra zombíků. Navíc Plants vs. Zombies nabízí i po dohrání příběhu další vyžití v podobě miniher, puzzlů a mé oblíbené zenové zahrady.

Pro: Krásná grafika, vtipné a zábavné, spousta možností, minihry.

Proti: V příběhovém módu se chvílemi objevuje stereotyp.

+16