Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Subway Simulator Prague Metro

  • Android 75
Nedokážu přesně říct proč ale tramvaje a metro mě vždycky určitým způsobem fascinovaly. Asi to je tím konceptem městského vlaku, v případě metra ještě zakopaného pod zem který ukazuje jaké úžasné věci jsou lidé schopni vytvořit, co mě na tomto systému dopravy tak baví. Když jsem se tak na DH náhodou dozvěděl o tomto počinu a na mobilu kromě věčného chytání Pokémonů neměl co dělat, bylo o zábavě na dalších pár odpolední jasno.

Především skláním hlubokou poklonu autorům za naprosto přesnou kopii skutečné linky, což muselo dát strašnou práci a zároveň to dělá ze hry jedinečný kousek. Asi se někdy budu muset do Prahy vydat abych ve skutečnosti viděl kde jsem to vlastně jezdil :) Dále mě příjemně překvapilo zbytečně nepřekombinované ovládání a řekl bych i realistická citlivost která chce přeci jen trochu cviku než se naučíte správně brzdit tak aby jste nepřejeli perón a hra vám tak vydrží na déle než jednu přestávku na oběd. Dále potěšila i kvalita zvuků včetně typické hlášky o ukončení výstupu a nástupu a na mobilní hru rozsáhlé nastavení grafiky. Jedinou výtku i když spíš úsměvnou bych tak měl jen k postavám cestujících. Někdy byly jasně osvíceni sluncem, jindy stály dvě zcela totožné postavy vedle sebe či nelogicky vedle pána v triku a sandálech (s ponožkami pochopitelně :D) stála paní v péřové bundě :)

Trasu A Pražského metra jsem nakonec projel několikrát a oběma směry. Našincům, nenáročným mobilním hráčům a fanouškům MHD tak můžu jen doporučit. Není to sice hra na kdovíjak dlouho ale zase můžete flexit že jste řídily metro ;)
+9

Summer of Memories

  • Android 80
Když jsem sem tuhle hru přidávala, tak jsem tak nějak zapomněla na ní napsat komentář. No a protože jsem měla na Summer of Memories krásné vzpomínky, tak jsem se rozhodla si hru zahrát napodruhé. A ještě že tak, protože během posledního roku zřejmě přibylo pár příběhových odboček s podtitulem Mystery of the Time Capsule.

Příběh se točí kolem Sosukeho, malého chlapce, který se vydává z Tokia strávit letní prázdniny na malém ostrově odkud pochází jeho rodina. Na úvod se tedy setkáváme s jeho tetou, strýcem a babičkou. Sosuke velmi rychle zjistí, že mu tu nikdo nedovolí plýtvat elektřinou na koukání na televizi, a tak svůj volný čas musí naplnit nějak jinak. Takže vyráží na výlety po ostrově, objevuje nová místa, poznává další děti na ostrově ale i dospělé obyvatele, kteří mají různě propletené životní cesty. Prostě hra nacucaná nostalgií až běda.

Princip hry je opravdu jednoduchý, zabalit Sosukemu každý den batůžek se svačinou a případně nějakými věcmi navíc, které ho mohou nasměrovat na specifické místo: např. když mu zabalíte žabky, tak pravděpodobně půjde na pláž. Sosuke se po chvíli rozhodne se vydat na výlet a pak už jen čekáte až se vrátí, s novými příběhy a předměty do jeho sbírky. Hra je to opravdu spíše o čtení než o hraní, ale ty příběhy ze života, zasazené do šedesátých nebo sedmdesátých let minulého století v Japonsku, za to stojí. Na konci jsou možné dva závěry: dobrý a neutrální, mně se povedlo získat jen ten dobrý a normal se odemkl automaticky setrvačností. Jestli existuje i nějaký špatný konec nevím, ale pochybuji o tom.

Jedinou větší výtku mám asi ohledně toho stíhání vyzobat všechno co se dá v rámci toho herního měsíce. Ono se sice po 31. srpnu hodiny znovu přetočí na začátek, a i po skončení hlavního příběhu se dá pokračovat ve sbírání ještě nezískaných předmětů a dialogů, ale mně by se líbilo víc kdyby to bylo možné stihnout během toho jednoho měsíce. Protože si nemyslím, že bych zas tak plýtvala herním časem na to, abych musela hrát skrz celý další abych měla hru vyzobanou na 100%. To je ale jen takový poznatek.

Pro milovníky vizuálních novel převážně čtecí ráže, nostalgických příběhů ze života a Japonska je tohle ideální oddechovka.

"I'm confused..."
"Yeah, well I'm depressed. Deal with it."
+9

Traffix

  • Android 50
Hra nemá špatný nápad, vyžaduje hbité prsty, a je tam i úroveň plánování, kdy se musíte rozhodovat, zda vám stojí za to pustit semafor na zelenou a pak ho potenciálně nestihnout včas zastavit, nebo hrát bezpečně přes oranžovou, což se vám ale může vymstít s agresivními řidiči. Zároveň je potřeba odhadovat rychlost rozjíždění vozidel, atp.

Bohužel jsem ale nedokázal strávit grafiku. Na obrázcích vypadá pěkně, ale na mobilu je vše extrémně prťavé a do očí vám pálí čistě bílé pozadí. Tato kombinace svítivé bílé a mžourání po malých detailech mě při hraní byla velmi nepříjemná a bolely mě z ní oči, a byl to asi hlavní důvod, proč jsem hru následně odložil.

Zájemcům doporučuji od toho samého studia mnohem raději hru Railways, která mě bavila výrazně více a neměl jsem tam problém s přílišným namáháním očí.

Celkové hodnocení: Dobrá

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2020 v angličtině na Google Play).
+9

Hook

  • Android 50
Jednohubka na záchod. Koncept je pěkný, ale nedotažený. Hře chybí dostatečná výzva nebo hloubka. Sice obsahuje 50 úrovní, ale dohrajete je pravděpodobně za hodinu, možná méně. Líbilo se mi, že se postupně objevilo pár nových mechanik, ale bylo jich málo na to, aby člověk musel zapojit mozkové buňky. Uvítal bych pár dalších prvků. Například mě napadlo, že by se dalo hrát s časováním, kdy by bylo nutné vytáhnout více háčků naráz, nebo rychle po sobě, aby se jinde nezasekly. Bohužel reálných úrovní je tak posledních 10, a ty na žádné obtížnější prvky nespoléhají, je tam jen hodně zašmodrchaných drátů.

Celkové hodnocení: Dobrá
+9

Mini Metro

  • Android 60
Příjemná relaxační hra, ideální pro hraní v posteli nebo na záchodě. Jednoduché herní mechaniky, hezká grafika. Nikterak hluboké, takže spíše budete hrát v dávkách po 15 minutách, než hodiny v kuse.

Ve hře mi chybí nějaké pokročilé mechaniky. Mohlo tam být více typů kolejí, více možností, jak ovlivňovat tok veřejné dopravy, a spousta dalších věcí. Hra je celkem plytká, takže po odehrání všech map (za pár hodin) už jsem neměl potřebu pokračovat. Také, vyjma nekonečného režimu, zde není žádná možnost, jak pokořit úroveň v pokročilých fázích. Velmi brzo počet pasažérů přesáhne množství vašich vlaků a je konec hry, aniž byste to mohli jakkoliv oddálit. Vaše schopnost vydržet déle v pozdní hře záleží na náhodě při vytváření zastávek (příliš mnoho stejného typu blízko u sebe -> končíte).

Celkové hodnocení: Dobrá

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2016 v angličtině na Steamu).
+9

Knock-Knock

  • Android 40
Výtvarný styl je velmi povedený. Bohužel to stejné neplatí pro herní mechaniky.

Hra je příliš plytká a příliš závislá na štěstí. Vše se generuje náhodně, včetně počtu hodinových strojů a podobně. Takže jednou je skoro nemožné misi dokončit, a podruhé je naopak extrémně jednoduchá. Brzy vám to začne lézt na nervy. Vyhýbání se duchům je teoreticky zábavné, ale většinou se bohužel nacházíte někde v koutě a nemáte kam utéct a kde se schovat. Herní mechaniky (jako je např. uzavírání trhlin) obecně nejsou dobře vysvětlené, takže budete muset zřejmě pátrat v online herních návodech. Některé části hry, jako je les či chodba, jsou příliš dlouhé a příliš prázdné. Nic si z toho neodnesete, jen si přejete, aby už to proboha skončilo. Mumlání hlavní postavy je na začátku zajímavé, ale v pozdějších úrovních je hodně otravné, protože se při něm pozastaví hra a vy tento moment nemůžete hned přeskočit.

Celkové hodnocení: Nic moc

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2014 v angličtině na Steamu).
+9

Smashing Four

  • Android 70
Jestli to dobře počítám, tak Smashing Four hraji téměř od globálního vydání v roce 2018 a nějak mě to pořád ještě neomrzelo. Hra proti skutečným lidem dělá zápasy stále zábavnými a plejáda hrdinů s různými schopnostmi vytváří velký prostor pro kombinování a vymýšlení různých strategií.

Hra nepůsobí jako nenažrané "pay-to-win", ale jedná se opravdu o free-to-play. Rvát do toho skutečné peníze určitě urychlí postup, ale já měl i bez vložení jediné koruny všechny hrdiny v balíku na max levelu a necítím, že bych byl nucen do nějakého utrácení. Abych byl teda fér, po těch stovkách nahraných hodin jsem si přeci-jen koupil sezónní permanentku za bratru 100Kč. A od té doby mám víc diamantů, než dokážu utratit.

Ne vše je ale tak růžové. Například klany jsou ve hře momentálně téměř zbytečné. Umožňují tréninkové souboje, chatování mezi hráči a jednou za 2 týdny se hraje o klanový orb, za který ale dnes nejsou skoro zajímavé odměny. Také se občas hra rozbalancuje (například přidáním nového OP hrdiny), a ačkoliv Geewa vše dříve či později vyřeší (spíše později), tak zamrzí téměř absolutní absence jakékoliv jejich reakce na sociálních médiích. To jsou ale drobnosti, nad kterými lze mávnout rukou.

Update březen 2022: Asi před rokem jsem se toho přežral, už mě ta repetetivnost ubila. Ale do té doby to byly nekonečné hodiny zábavy.

Pro: portrait mode, různorodost a živí protihráči nepřipustí stereotyp

Proti: zbytečnost klanů, support Geewy

+9

Train to Sachsenhausen

  • Android 75
Znát historii vlastního národa je opravdu důležitá věc, proto je každá snaha o gamifikaci nebo zatraktivnění historické látky pro studenty a nejen pro ně krok správným směrem. Charles Games to nedělají vůbec špatně, Attentat 1942 i Svoboda 1945 zpracovávají důležité události našich novodobých dějin obstojnou herní formou. Train to Sachsenhausen je koncipován jinak - vlastní hraní je jenom rozhodování, zda hlavní postava udělá A (swajpnutí doprava) nebo B (swajpnutí doleva). Spíš by tomu slušelo označení interaktivní příběh.

Velmi mě pobavilo zjištění, že bejt šprt se nevyplácí, protože vždycky skončí v koncentráku.

Pro: hodně vědomostí k naučení/oprášení, zdarma

Proti: málo hraní

+9

The Simpsons: Tapped Out

  • Android 50
Nedá mi to se k této mobilní hře nevyjádřit. Již předem napíšu, že mám rozehranou omodovanou verzi, kde mám přístup k prémiové měně neboli donutům bez placení. Takže očekávám haldu mínusek nebo i hejtu v diskuzi a vlastně si to na jednu stranu zasloužím, nicméně chci alespoň trochu rozepsat, proč mikrotransakce v této hře jsou ty nejhorší, co jsem kdy ve hrách viděl. 

Jsem obrovský fanoušek Simpsonových, takže pár let zpět jsem Tapped Out rozehrál jako poctivý neplatící hráč. V té době jsem chtěl hrát nějakou gamesku na telefonu u které bych nemusel sedět pořád, ale zároveň by nevyžadovala, abych tam musel chodit denně. Zrak mi tehdy padl na Simpsonovi a já se pustil do hraní. Hra vypadá dobře, zachovává si vizuální stránku ze seriálu, což je veliké plus. Na počátku vás čeká tutoriál, kde vám hra ukáže co a jak. Prostě Homer vyhodil město do vzduchu a vaším úkolem je pomoci ho vybudovat zpět. Začátek jako u podobných her probíhá hladce, budujete baráčky, odemykáte nové Springfielďany a zadáváte jim úkoly. K tomu vám vyskakují questy za jejichž plnění dostáváte expy a peníze. Za každý nový level dostanete světe div se jeden donut. To si tak říkáte, že to je fajn, že vám hra dává prémiovou měnu aspoň nějak. Sem tam je občas využijete na zrychlení aktivit či výstavby budov.

Kolem desátého levelu vám ale hra začne házet první klacky pod nohy. V režimu stavění se podíváte, jaké další budovy můžete postavit a v tom spatříte, že více než polovina nabízených budov a s tím i spojené postavy je za donuty. To mi přijde jako absurdní, abych si za jedny z hlavních postav jako například Barney, Profesor Frink, Duffman, autobusák Otto nebo pošuk Mel, musel zaplatit reálnými penězi. A nejsou to malé hodnoty, v průměru se ceny za budovy s postavami pohybují okolo 160 donutů a zdarma získáte pouze jeden donut za level up, pak tuším že za měsíc hraní dostanete taky nějaký bonus. Takže oukej, ať si to dají za donuty, ale proč tam nenastaví nějaký rozumný obnos? Pokud třeba přemýšlíte, že do hry něco nasypete, abyste mohli mít více postav a jejich quest linky, tak po shlédnutí ceníku si to velmi rychle rozmyslíte. Tahle hra má jedny z nejdražších mikrotransakcí, co jsem kdy viděl. V přepočtu vás jeden donut vyjde na korunu, tudíž jedna prémiová budova vás vyjde na 160 korun a těch prémiových budov je tam k dnešnímu dnu 448. Tudíž podle kalkulačky to vychází na 71680 korun. A to není všechno, dají se samostatně koupit i jednotlivé postavy, kde je cenovka nižší, obvykle od 60 do 90 donutů. Ku příkladu čmeláčí muž, dvojčata Sherri a Terri nebo i Spasitel. Prémiových postav je momentálně 451, takže se dá říct, že abyste měli kompletní Springfield, tak do hry musíte naházet přes sto tisíc. Je třeba i zmínit, že s každým updatem přichází další a další prémiový obsah.

A tohle je prostě fakt, přes který jsem se nikdy nedokázal jakožto fanoušek žluté rodinky přenést. Jak jsem psal výše, chápu, že hra si musí na sebe nějak vydělat, licence asi nebude nejlevnější, údržba serverů taky bude stát ranec. Ale rozhodně by to šlo udělat i jinak. Například víceméně každá z postav má svoje kostýmy a tyto kostýmy mají svoje quest linky. Neviděl bych problém v tom zpoplatnit třeba tyto skiny. Jako neplatící hráč bych se z toho asi nepodělal, že bych neměl Homera ve farmářských montérkách nebo Barta v bílém kostýmu s kápí. Třeba by šlo udělat více dekorací za donuty, ale nějaký, který by za to stály. Například hořící skládka pneumatik je prémiová dekorace a za tu by mi nevadilo zaplatit, protože ve hře má prostě účel jen jako dekorace. Abyste rozuměli, s přibývajícími levely a postavami na vás hra sype více a více questů. Ovšem některé questy ke svému splnění vyžadují některé prémiové budovy nebo postavy. A tak jakožto neplatícímu hráči vám tam tyto questy budou svítit až do smrti. 

Pokud i přesto u hry vydržíte, tak později se vám odemkne Krustyland, kde si budujete zábavní park. Ten naštěstí má svojí měnu a není třeba tam utrácet donuty. Nicméně, dříve měl Krustyland vlastní lokaci, ovšem tvůrci se rozhodli, že si ho budete muset postavit přímo ve městě, kde už takhle máte neskutečně málo místa. A koupě nového území stojí strašně nesmyslně moc dolarů a odemkne se vám jen takový malý čtvereček víceméně pro jednu dvě budovy. Následně se vám odemkne i luxusní čtvrť Springfieldu, která také nevyžaduje donuty, ale za to vyžaduje obyvatele, aby šli vyrábět materiály pro nové budovy a území. Netřeba asi zmiňovat, že polovina postav, která může například vyrábět kávu je za donuty. K tomu ještě každý měsíc je ve hře event, který je víceméně o tom, že posíláte obyvatele dělat různé aktivity, čímž sbíráte collectibles pro odemykání odměn. Eventy se dají plnit bez donutů, ale víceméně je potřeba tam chodit každý den a nejlépe každých osm hodin, abyste STIHLI si odemknout všechny odměny. A tím, že děláte eventy, vám nezbývají postavy na ostatní questy, takže víceméně se v té hře už nikdy nepohnete kupředu a stává se z toho stereotypní rutina. Poctivě jsem to hrál asi půl roku, pár stovek do toho naházel, nicméně jsem si uvědomil, že hra bude neustále vyžadovat, abych platil. Bez placení ta hra postupem času ztrácí na zábavnosti.

Nyní proč jsem si pořídil omodovanou verzi. Občas mám v práci více volného času a tak jsem přemýšlel, co bych tak mohl hrát. Chtěl jsem hrát něco, kde budu moct něco tvořit, ale zároveň nebudu časově omezovaný, nebudu tam muset chodit každý den a abych nečelil platícím hráčům v nějakém PVP. Vzpomněl jsem si na Simpsonovi, že vlastně ta hra byla fajn, ale kazily jí mikrotransakce. Hru jsem si tedy sehnal přes jedno nejmenované fórum a pár týdnů už se jí věnuju. Nicméně chci sdělit, že nepoužívám prémiovou měnu na zrychlování postupu. Prostě si vlastním tempem stavím Springfield a věnuju mu péči, kterou mi jako neplatícímu hráči hra nikdy nedovolila. U každé budovy přemýšlím 10 minut, kam jí umístím a dalších 20 minut se věnuju dekoraci. A tohle mě baví, tvořit a nebýt omezován, dávat tomu péči, aby to nějak vypadalo. Nedělat nesmysly typu, sem dám Burnsův dům a vedle toho skládku, protože prostě nemám místo. Každá budova je postavena s rozmyslem a má kolem sebe dekorace, které k ní patří. Tuhle mám čtvrť s restauracemi, tady obchodní čtvrť, zde industriální zónu s továrnami, zde mám park a tak dále. Je to smutné, ale bohužel je to tak. Hru vlastní EA, takže vždycky budou mít peníze přednost požitkem z hraní. A upřímně...nelituju toho.
+9

MONOLISK

  • PC 70
  • Android 85
Herní výzva 2022: Novinky z domova

Monolisk jsem hrál již od vydání na Android v roce 2019. Krom toho, že ji vydalo české studio, mne zaujaly neobvyklé prvky stavitelství. Hra zcela závisí na herní komunitě. Pomocí editoru map mohou hráči vytvářet své vlastní mapy v pěti různých světech. Komponenty pro stavění si otevírají v rámci balíčků, kde také mohou najít vybavení pro pět hrdinů.

Jinak se jedná o klasickou hack & slash záležitost na zabití nudy. Příběh hra v podsatě nemá, lze však v rámci vytváření map nějaký minipříběh vytvořit.

Na mobil se jedná o velmi dobrou hru, která zábavu poskytne. Když jsem se ke hře v rámci herní výzvy vrátil na pc verzi, už jsem tak nadšený nebyl. Na pc zkrátka existují mnohem lepší varianty (i když asi ne úplně zadarmo). Ovládání je také kostrbaté, zvláště za střelce se velmi špatně míří. Principy jsou jinak úplně stejné jako pro mobilní verze.

Pokud tedy hru chcete vyzkoušet, doporučuji spíše mobilní verzi. Vyčištění jedné mapy může zabrat od jedné minuty až po klidně deset. Pokud si chcete odfrknout od práce a nestrávit u hry hodiny, Monolisk je skvělá volba.

Pro: Rychlé, editor map, fajn komunita

Proti: PC verze není tak zábavná, repetativní

+9

Samorost

  • PC 45
  • Android --
Herní Výzva 2023
2. Debut

Co jsem to u všech čertů "hrál"? Tohle není hra ale interaktivní animace, o skřítkovi který se snaží zabránit ve srážce dvou planetek. V několika úrovních je potřeba se proklikat scénami klikáním na věci/tvory ve správném pořadí. Tohle dílo se ani nedá považovat za logickou hru protože puzzly jsou primitivní a dohrál by to i pes po lobotomii. Jednotlivé scény jsou poskládane fotky kmenů, větví, kamenů a dalších předmětů na kterých se odehrávájí animace dopovázené otravnou a opakující se melodii. Celá "hra" je vhodná maximálně pro děti do 3. třídy základní školy protože člověk který je starší a spustí ji jako prvotinu si ji nemá šanci užít. Celá "hra" je velmi krátká a máte jí dohranou do 20. minut, na mě spíše působí jako demo k dalším dílum, vůbec mě neoslovila a necítim potřebu zkoušet další díly autorů.

Pro: super že to je tak krátký, freeware, uninstall tlačítko funguje

Proti: příliš krátký

+9 +10 −1

Hero of the Kingdom: The Lost Tales 2

  • Android 70
A je to za mnou. Během jednoho měsíce a týdne jsem zachránil 5 různých království a byla to fajn jízda. Vůbec nechápu, jak si mě tato série mohla tak získat. Pravdou je, že na počítači by mě to asi nebavilo.

Pátý díl mě přišel o něco delší než předchozí příběhy. Tentokrát hraji za hrdinku princeznu, se kterou putuje i několik odvážných mužů za cestou osvobodit království od zlých démonů. Přišlo mi, že v této epizodě bylo poměrně hodně mrtvých civilistů oproti předchozím dílům.

Opět musím zmínit finanční stránku hry. Tentokrát jako princezna mám poměrně hodně peněz ze začátku. Postupně však finance mizí ale získat další není problém.

Zajímavou novinkou byla brigáda na farmě, což bylo pěkné zpestření hry. Jinak tady není nového asi vůbec nic, kromě nějakých předmětů. A asi to ani tolik nevadí. Hráč dostane přesně co chtěl. Přišlo mi, že i grafika vypadá trošku lépe než bylo zvykem. Co se hudby týče, minule byla lepší.


Vypadá to, že toto je definitivní poslední díl, i když kdo ví. Třeba se tato série chytne na mobilech.

Pro: Další pěkný pohádkový příběh, pěkná grafika a styl hry. Hraní za princeznu a zajímavý systém s portály. Zůstala možnost doplnění energie z předchozího dílu.

Proti: Opět více lineární, než bylo u série zvykem.

+9

Hungry Hearts Restaurant

  • Android 70
Když jsem viděla, že vyšel další díl Hungry Hearts, tak jsem byla nadšená. Poslední tři hry byly skvělé, a tak jsem se nemohla dočkat až se pustím i do téhle. V tomto díle se posouváme o několik desítek let do současnosti (odhadem myslím že se pohybujeme už okolo roku 2010, možná i později). Vevnitř staré restaurace to ale poznat moc nejde. Vaří se tu postaru, tradičně a dobře.

Princip hry je stále stejný: vaření, obsluhování zákazníků a poslouchání jejich příběhů. A to pořád dokolečka, dokud člověk nevyzobe všechny dialogy (pomocí vaření oblíbených jídel zákazníků). Oproti předchozím hrám se tu moc nezměnilo, jediné, co je tu navíc, je dekorování samotné restaurace, což pro mě není zrovna světbourající mechanika. Stále jsem ale ráda za to, že hru může člověk hrát offline, a tudíž i bez reklam, (ne)překvapivě to není u mobilních her tak běžná věc.

Nejlepší částí hry bylo poznávání nových a obzvlášť pak staronových postav. Když jsem si spojila příběh staříka tady s příběhy ještě mladého muže v předchozích dílech, tak to zabolelo. Nicméně na kouzlo prvních dílů to nemá, tam na mě fungoval faktor překvapení, okouzlení a oživení lásky a vzpomínek na pravou japonskou kuchyni.
+9

Sara Is Missing

  • Android 75
Tak jsem po drektovym komentáři tuhle ”hru” taky stahnul a dohral. Jednou se povedlo dohrat se spatnym koncem a napodruhe již s s dobrym koncem. Je to zvláštní pocit se někomu vrtat v soukromi i když je to takhle. Zajímavé, že začátku mě to docela pohltilo.a bavilo, potom ale co začali umírat lidi mě ta hra předstala bavit a díval jsem ji už jen z nutnosti protože mám tu monkovou uchylku že když něco začnu tak i to musím dokoncit. Málokdy je neco údaj hrozný abych to nedal...

Hra ve finále není nijak špatná jenom se ukazalo to klasicky japonsky uchylny mysleni

Pro: Umí vtáhnout do děje

Proti: Viz spolier na konci komentu

+8

The Road to Canterbury

  • Android 80
Hry z produkce Choice of Games jsem objevil teprve letos a obě dosud hrané jsem hrál na mobilu, což je popravdě naprosto ideální platforma pro tento žánr. I když jejich hry neobsahují parser, interaktivita překračuje jak vizuální romány, tak gamebooky - těch voleb, které hráč má, je vcelku hodně a navíc by se tu dalo mluvit i o jednoduchém RPG. Místo síly nebo hit pointů jsou zde statistiky jako sečtělost, rytířskost, pieta / rouhačství, mnoho z nich tvoří páry. Hra navíc bere v potaz i loajalitu k oběma znepřáteleným zemím, a i když jste najmuti za určitým cílem, nic vám nebrání dohrát hru s odlišnou agendou.

Statistiky se navíc (jako v RPG typu TES nebo Dungeon Master) zlepšují jejich používáním, takže se vyplatí skutečně držet se jedné linie. V mém průchodu hrou jsem hrál za zbožného křesťana, který za žádných okolností nebere jméno Boží nadarmo, který je navíc sečtělý a dvorný (a ač se apriori nebránil romantickým vztahům, stejně to nakonec dotáhl na opata kláštera, což považuji za opravdu solidní výkon). Nicméně možností průchodu hrou je více, což je příjemná změna oproti klasickým gamebookům.

Moje závěrečné statistiky:
Pilgrim
Your name is Charles the Wise.

You have five pounds, three shillings, and eleven pence at the moment.

Your horse is Bucephalus, a fairly reliable rouncey.

Storytelling Contest: You spin a tale with some skill.


Humors
Choleric: 55% Phlegmatic: 45%
Sanguine: 46% Melancholic: 54%

Traits
Generosity: 72% Avarice: 28%
Blasphemy: 12% Piety: 88%
Humility: 66% Pride: 34%
Cunning: 39% Chivalry: 61%
Temperance: 71% Excess: 29%
Curiosity: 60%
Brawn: 43%
Industry: 47%
Education: 65%
Eloquence: 43%
Loyal to England: 77% Loyal to France: 23%

Relationships
Selime: 69%
Alisoun: 55%
Perkin: 64%
Elias: 61%
Bailey: 59%
Geoffrey: 61%
Casimir: 52%
Ludovic: 41%
Richard: 27%
Blanche: 70%
Mowebray: 50%
Perkin's Bond with Elias: 60%

Journey
Influence among Pilgrims: 68%
Renown among Nobles: 49%
Renown among Clergy: 82%
Renown among Merchants: 49%
Pilgrimage on Track: 46%
Convince Philippa: 51%
Expose Blount's Identity: 75%
+8

Rugby Hero

  • Android 45
Obvykle hry na mobilu nehraji, ale když jsem objevil možnost se zúčastnit turnaje DH Masters, říkal jsem si, že to zkusím. A hrou pro tento turnaj byla právě Rugby Hero.

Když jsem hru pustil poprvé, dokázal jsem přeběhnout jen několik hřišť. Říkal jsem si, že na to asi nemám, ale dal jsem tomu ještě šanci. Zkoušel jsem ji hrát vždy v době, kdy jsem měl pár minutek čas a kupodivu jsem se začal zlepšovat. Časem jsem se dostal přes deset a s každým dalším high score jsem si říkal, že dál už to asi nepůjde. Opak byl pravdou a tak jsem se postupně dostal do 17., 21. a 23. úrovně a právě tam to začalo. 23. úrovní totiž začíná to pravé peklo, kde se na hráče hrnou skutečně mraky protivníků. Postupem času jsem se do té proklaté úrovně dostal několikrát, ale pokořit se mi ji podařilo jen jednou s tím, že jsem stejně narazil do protivníků hned po pár metrech v další úrovni.

Nesmím zapomenout zmínit jednu věc, která mě na této hře velmi vadila a tou byla reklama po ztrátě prvního života. Několikrát se mi totiž povedlo se dostat bez ztráty života opravdu hodně daleko. Zhlédnutím reklamy a tedy nucenou přestávkou jsem vypadl z tempa, takže jsem obvykle na druhý život uběhl jen pár metrů, než jsem do někoho vrazil. Na druhou stranu chápu, že reklamou ta hra "vydělává" a tímto krokem vlastně nutí hráče si koupit plnou verzi, ale kdyby ji přeci jen dali např. na úplný začátek každého pokusu, bylo by to pro mě lepší.

Ve výsledku tedy musím říct, že mě hra celkem bavila. Otázkou ale je, jestli by tomu tak bylo, pokud by hra nebyla součástí turnaje. Právě proto jsem se svým komentářem počkal a zkusil si hru po čase zahrát jen tak. A bohužel došlo jen na pár pokusů a konec, hra nadobro mizí z mého mobilu. Ale vzpomínky na mé snažení v turnaji zůstanou. :)
+8

PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS

  • Android 50
Hodnotím PUBG Mobile, který jsem hrál na PC emulátoru - oficiálním! Hra je určitě dobrá a celkem mě bavila, ale hlavní problém je velký počet cheatrů a to, že vývojáři je moc neřeší, když už jsem potkával minimálně 1 cheatera v každé hře, tak jsem skončil. Pokud by vývojáři měli funkční anticheat, tak bych k hodnocení přidal minimálně 20% a hru hrál dále.

Hra nabízí několik variant v základní vyskočí z letadla na ostrov 100 hráčů a jsou všichni proti všem, poslední vyhrává. S tím, že se začíná beze zbraní a vybavení které musí hráč najít na ostrově v domech a pod. nebo získat zabitím soupeře. Po určitém čase se herní prostor zmenšuje pomocí smrtící zóny, takže nehrozí, že by se poslední hráči hledali po celém ostrově. Hrát jde samozřejmě i s kamarády nebo náhodnými hráči.

Pro: Zábavná multi player hra.

Proti: Velké množství cheaterů

+8

Streets of Rage

  • Android 65
Herní výzva 2020 - 7. "Neseď doma" (Dohraj hru na libovolném přenosném zařízení.)

Co si zahrát na tabletu, když jinak nemáte rádi mobilní hry? Klasiky z 16-bitových konzolí se přímo nabízí. Byť u mnohých z nich pochybuji, jak se vůbec dají hrát na dotykovém displeji, protože hry z arkád, Mega Drivu i SNESu se obvykle vyznačují brutální obtížností a velkými nároky na přesnost ovládání. Lze si samozřejmě pomoci klasickým mobilním způsobem a vyžádat si extra continues či speciální útoky výměnou za zhlédnutí reklamy, ale i tak doporučuji napárovat si k mobilu / tabletu gamepad.

Streets Rage opravdu brutální je, a to především v soubojích s bossy (závěrečný level vám je všechny předhodí jako minibossy - uááá), kteří dávají masivní damage a mají jen malé okno, kdy je možné jejich obranu prolomit. Tlustý plešoun plivající oheň mě pravděpodobně bude pronásledovat ve zlých snech.

Slavnější dvojka je ve všech směrech propracovanější, nicméně i původní Streets of Rage se hraje dobře, má skvělou osmdesátkovou atmosféru a solidní hudbu. No a taky Blaze, která patří mezi nejatraktivnější pixelovaté hrdinky vůbec ;)

Pro: hudba, atmosféra osmdesátkové popkultury

Proti: dotykové ovládání na Androidu není vhodné pro tento typ hry, overpowered bossové

+8 +9 −1

Halfpipe Hero

  • Android 70
Hry se skate tématikou mám rád a tak jsem při výběru mobilní gamesy pro Herní výzvu 2k18 nainstaloval i Halfpipe Hero. Obvykle moc nemusím pixel art ale tady mi příliš nevadil, možná i proto že celá hra mi přišla koncipována jako retro z 80. let. Zvlášť se mi pak líbilo prostředí jednotlivých levelů/měst které mi přišlo celkem atmosférické. Herně je to trochu slabší protože je zde jen pár triků a ovládání je v podstatě jen o správném načasování i když na konci to při některých kombech bylo už docela těžké. Škoda jen že je hra celkem krátká ale pobavila mě a třeba jako rychlovku při čekání na vlak můžu jen doporučit.
+8

League of Legends: Wild Rift

  • Android --
Vzhledem k tomu, jak málo jsem hře věnoval času, nebudu hodnotit procentuálně. Ale protože tu není komentář, považuji za vhodné abych pár řádek napsal.

Wild Rift je VELMI dobrý. Až překvapivě dobrý. Ono je to vážně lolko do kapsy, a bez ústupků. Postavy mají přibližně stejné schopnosti, získávají levely a nakupují zboží. Absolutně nic ze základního modelu hry není změněno. Hru musíte hrát oběma rukama - levačkou defaultně pohybujete postavou, pravačkou využíváte schopnosti. Stejně tak vysílat signály atd. Jak říká, ten model je naprosto stejný. Ačkoliv je díky tomu hra na mobil někdy trochu hektická a nepřehledná, ty prvky celkově fungují a lze si na to zvyknout. Jediná velká změna je snad fakt, že Nexus v tomto případě slouží jako další věž, takže vás může zabít, pokud nejsou poblíž poskoci, a pár změn v džungli. Pokud vás tedy baví League of Legends a jste aktivní mobilní uživatel, Wild Rift je skvělá volba.

Co zamrzí je fakt, že zde absolutně není žádná provázanost s PC Lolkem. Ano, můžeme se přihlásit ke svému účtu, ale tím končí. Na rozdíl od TFT se zde hry nijak nedoplňují. Nemáte stejné skiny ani hrdiny. Hra má vlastní eventy a vlastní zboží. To je hlavní důvod, proč jsem se rozhodl ve hře nepokračovat. Nikdy bych nebyl tak dobrý jako v PC lolku, a vzhledem k tomu, že se hry nějak nedoplňuji, tak si raději zahraju ve volných chvílích to TFT. Mimo jiné zamrzí absence češtiny, to ale je samozřejmě detail. Tak či tak, hru doporučuji :) Ale nakonec nic pro mě.
+8