Svět téhle reinkarnace působí na první pohled velmi zajímavě a mě jakožto nadšence do alternative history žánru dost zajímal. Nicméně není využitý ani zdaleka tak, jak bych si býval přál a řada věcí je tu jen tak letmo načrtnuta. Hra obsahuje nemálo lidsky silných momentů, ale celku chybí kvůli překotnému tempu větší hloubka. Lokace vypadají čas od času zajímavě, ale skutečně zajímavých nápadů je tu spíše pomálu a když už se k nim hráč dostane, jsou to záležitosti vždycky jen na pár minut (podvodní mise, procházka na měsíci apod.). Ke konci hry navíc tempo ještě dost razantně zrychlí, takže než si hráč nějaké místo vychutná, už pádí dál. Příběhové animace jsou super - hezky naanimované, dravé a parádně nadabované. Líbilo se mi, že se tam nemluví jen anglicky (s různými rádoby akcenty), ale zazní tam kromě angličtiny a němčiny třeba i skutečná polština nebo hebrejština. Jen ty přechody mezi hrou (16:9) a animacemi (2,39:1) občas působí až moc nahrubo.
Hra běží na id Tech 5 enginu, který co do optimalizace není špatný, ale ani na moderním HW neumí plynule bez doskakování nahrávat textury. Nic, co by trhalo žíly, ale znát to je. Vizuálně hra nevypadá nijak extra vábně, ale dobře se hýbe a enginu se musí nechat, že oproti konkurenci vypadá prostě jinak. Ne asi lépe než tehdejší verze Unreal enginu, ale jinak. A proto svěže.
Když to vezmu kolem a kolem, Wolfenstein: The New Order pocitově hodnotím jako obstojnou sedmičkovou hru. Je to pořád hodně nadprůměrná střílečka - jen se u ní nemohu tak úplně zbavit pocitu, že tak úplně neví, čím chce přesně být. Částečně boomer shooter, částečně naprosto aktuální střílečka v moderním kabátě a částečně příběhový walking sim. Kvůli tomu ani jedna složka není úplně 100% a trpí tím tempo celé hry. Tenhle dojem jsem měl před 8 lety, když jsem Wolfenstein: The New Order dohrál poprvé, a stejně tak ho mám i dnes. Když se ale dívám na hodnocení ostatních, asi v tom budu sám. :)
JohnCZ
Vivaldi
Smartka
karnifex
John Mirra
Wettek98
DaveR
danny21
SyLeBROs
WillieBirkin
Komiksumec
St_Jay
Toaleťák
GoodspeedM
ntz
bukrrCZ
montana
Gordon
TheHofi
Vodny
Miner
Spiker01
Maximus
fak
ještěr
Garret
Bursoft
Chuck
Honzek
H34D
AppleCore
Jack_Dark
pipboy
Pro: gunplay, způsob vyprávění příběhu, kvalita writingu dialogů a vnitřních monologů, je to lineární střílečka bez zbytečných featur navíc
Proti: nesourodost, nevyvážené tempo, příběh samotný, nevyužitý potenciál alternativního světa