Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak Layers of Fears mají být jakýmsi rozšířeným kompilátem remaků předchozích her…

Built upon the foundations of Layers of Fear, Layers of Fear: Inheritance, and Layers of Fear 2 with a surprising new story direction and new content.

Created with the cutting-edge Unreal Engine 5 technology, the game will support Ray Tracing, HDR effect, 4K resolution, and make use of the Lumen system to offer the most immersive and visceral horror experience.

Vzhledem k tomu, že mám pro první díl velkou slabost, tak se opatrně začínám těšit.
@DaymondeuX (komentář): V hre sa minimálne na dvoch miestach umrieť dá - miesta v ktorých sa zjavuje prízrak manželky ale hráča to dá len od checkpointu, ktorý je pár sekúnd pred smrťou. A inak príbeh je vyrozprávaný aj celkom doslovne, ak človek zbiera poschovávané stránky denníka a indície (nie, že by to zbieranie bolo niečím zábavné).
@Bellerofontes (30.09.2021 21:01): Pravda, to "mutování" děje bylo celkem fajn. Ještě bych přihodil třebas Lone Survivor , kde se mi naopak děj líbil moc (a taktéž se podobným způsobem mění), ale ten také vychází především ze Sillent Hillu...

Ale je to možná zkrátka jen tím přesycením (podobných her jsem hrával docela dost) či zkrátka jen špatným rozpoložením, Layers of Fear chci určitě v brzké době dát ještě šanci (právě i kvůli dalším možným zakončením). Vlastně čím delší doba od odehrání uplynula, tím pozitivnější dojmy zanechává. Zmínka o "emocích" možná nebylo přesně to pravé ořechové či to, co jsem měl v posledku přesně na mysli/co bych od hry vyžadoval, ale nedokázal dostatečně zaujmout, což může být způsobeno viz. výše.
@Isair (30.09.2021 06:43): Podobnost tam je, uznávám, byť taková, která se dá vystopovat i k dalším hrám, v nichž převážnou část tvoří explorace a čtení písemností. Čím více se takových titulů odehraje, tím horší dojem budou dělat. Ač tři naposledy zmíněné hry jsem odehrál dlouho před touto a měl jsem z nich pocit, že stojí spíše na nápadu než tvůrčím umu, relevantnější je, že jsou naprosto statické. Layers of Fear mi v tomhle víc připomíná Silent Hill - včetně P.T. - kvůli emergentnímu narativu. Můžeš někam jít, něco tě atakuje, třeba i zabije, jen nevíš, co to znamenalo, interakce s předměty vyvolává různou odezvu, děj podle toho v něco mutuje, třebaže přesně nevíš v co.
@Bellerofontes (29.09.2021 19:15): Zkus se podívat třebas do freeware vod, Serena , Which ,The Marionette , Marie's Room , neříkám, že je to to samé, ale příběh mají podávány obdobným způsobem, přesto na mě působily mnohem lépe. A toliko i k těm "zvyklostem" v hororovém žánru. Do jisté míry podobná je i mnou v komentáři zmiňovaná Gone Home (byť ta má mnohem doslovněji podaný příběh, též jej však nikterak přímočaře nevnucuje a snad ani "neždímá emoce", ale zase dokáže překvapit), Amnesia: A Machine for Pigs, byť zde již jde zemřít nebo třebas Dear Esther (jejíž vyvrcholení taktéž zaujalo více než v Layers of Fear).
@Isair (29.09.2021 04:20): Ano, nechce to z tebe ždímat emoce, nechce to být ani vulgárně doslovné, namísto toho podněcuje k aktivnímu porozumění. To se skrývá za onou stohostí a nudou, již lze přiřknout téměř všemu, čeho prvořadým účelem není poskytovat zábavu. Umělec propadnuvší svým démonům sice není objevné téma, ale zajímalo by mě, jaká dřívější hra ho podává jako art house překračující zvyklosti žánrových horrorových titulů (není tu žádný game over a nutnost opakovat pasáže, přestože je možné zemřít, ani hlavolamy jako logická překážka surově bránící v postupu).
@Bellerofontes (29.09.2021 03:45): Ano, chtěl jsem zkrátka s hlavní postavou alespoň trochu více soucítit, ale ten jeho příběh a hlavně pak vztah mezi ním a manželkou či vztah k dítěti je podáván tak strašně strohým, nezajímavým způsobem, že mi byl vlastně později už celkem ukradený. Možná jsem jen neměl to správné rozpoložení či jsem už podobnými tématy přesycen, ale umělcovo "utrpení" či tragédie v jeho rodině, nevyvolala v podstatě žádné emoce.
Nežádám nějakou patetickou snůšku.
Mám otázku, napadlo mě, jestli by nešla hra dát do herní výzvy na HC Pacifistu, a tak se ptám, je ve hře místo, kde hráč může někoho/něco zabít, ale zároveň se tomu může vyvarovat (aby v celé hře nezabíjel)? Případně nevěděli byste o nějaké jiné hororové hře, kde by to možné bylo? Díky za případnou odpověď.
@Bellerofontes (komentář): Velmi pěkný komentář, s nímž se samozřejmě ztotožňuji. Kromě toho si už nějakou dobu říkám, jestli se psaním neživíš, resp. neděláš profesi, kde často něco podobného tvoříš. Bez fóru!
[přesunuto z komentářů]

Slušná horová jednohubka :)

Pro: nečekané změny prostředí

Proti:
@Solidor (23.04.2018 15:34): Hry ale nejsou přeci jen o překážkách, vlastně dnes už často ani z daleka netvoří hlavní náplň. Hlavní náplní jsou příběhy, a u walking simulátorů dvojnásob - tam nakonec platí, pokud nemáš rád walking simulátory, nehraj je. Nic ti to nedá. Podle tvých hodnocení se ti jediná hra která má podobný styl jako LoF nelíbala, to je potom jasné.

Na druhou stranu, ty všeobecně očividně hodnotíš přísně. Já to mám naopak, hodnotím někdy až moc vysoce. Ale zkrátka s tím co jsi napsal nesouhlasím :) Jen vždy dávám vědět, proč jsem dal někomu mínus.
@Cathan (23.04.2018 15:26): Že musíš něco dokázat/překonat? Že za chybu jsi potrestán? Že za "trest" nemusíš opakovat pasáže? Rozdílů vidím dost.

Labyrint plný nekonečných chodeb v podobě klasického strašidelného domu.
@Solidor (23.04.2018 14:55): Jaký je rozdíl mezi tím, že tě chytne hnusná příšera a ty se vrátíš do ateliéru, a mezitím když tě chytne hnusná příšera a na obrazovce se ti ukáže "You´re dead" a načte se ti v ateliéru? To, že postavě nehrozí přímé nebezpečí je fajn, protože to ubírá na nadpřirozených prvcích a přidává to psychologickou rovinu.

A klasický opuštěný dům? Opuštěný dům to byl na začátku, pak to byl jen nekonečný labyrint který si vytvořil mozek šíleného malíře. To je poměrně atraktivní.
@Cathan (22.04.2018 23:53): Právě nemožností smrti ta hororová atmosféra dost trpí. A pod atraktivní kabátem mám trochu jinou představu, než klasický opuštěný dům plný zaměnitelných chodeb. Ale když to někomu stačí, tak dobře pro něj.
@Solidor (komentář): ". Dále tu máme nemožnost smrti či nějakého jiného způsobu neúspěšného konce" V každé hře máme možnost načíst poslední save, takže strach ze smrti nebo neúspěšného konce neexistuje prakticky u žádné hry - alespoň pro mě. Horrová náplň je v LoF zcela dostatečná - nejedná se jen o strach z lekaček, kterých je ve hře dost, ale o celkovou atmosféru. Samozřejmě, mnoho lidí je zcela imunní vůči "umělému" strachu ale to je pak těžko chyba na straně hry. A na walking simulátorech není nic špatného - LoF je typická hra kdy postupně odhalujeme tajemství, navíc v poměrně atraktivním kabátu.
Začal jsem v rámci herní výzvy hrát nejprve tuto hru. Hudba je špičková! Zatím bojuji s tím jak vlastně hrát (ovládání jsem pochopil velmi rychle) a co je vlastně cílem hry, je to určitě jedna z prvních adventur v životě co hraji, nicméně zaujalo mě to! Grafika je dost dobrá i na Xbox One! Musím se podívat sem tam do slovníku a popřemýšlet ale alespoň mě to (konečně) dokope k rozšíření slovní zásoby. :) Tomu já říkám spojit příjemné s užitečným.
Ale on se ten příběh zdá docela jednoduchý a co si já myslím, tak i je. Tam relativně žádné velké tajemství stylu Davida Lynche není. Jak jsem napsal v komentáři - kombinace Medailonu od Poa a Vyděděnce od Lovecrafta. Popř. Osvícení od Kinga. Originální prvek tam nebude. Je to muzeum lekaček.
Wow, právě jsem dokoukal review od Angry Joea a nestačim zírat - mám 100% stejné dojmy. Fakt, naprostá shoda - i hodnocení jsme dali stejné :D Aspon nemusím psát komentář, protože řekl vše za mě.
@ugraugra (27.02.2016 20:21): Tak Unity Engine nie je zly, akurat doplaca na to, ze je relativne jednoduchy na skill takze v nom dokaze vytvorit nejaku hru kdejaky podradny kokotko a tak potom tu mame kopec zlych hier na Unity a nalepi sa na neho ten trademark "Unity - oh no another zpraseny bullshit".
Ta Ouija board je easter egg, viz video.

Jinak jsem jediný, koho štvalo nekonečné otvírání dveří a hratelnost založená na tom, že se musíte podívat na specifické místo / prohlédnout specifický item, aby se např. odemknuly dveře dál? Po chvíli mě to začalo dost obtěžovat a začal jsem se nudit, bohužel. Graficky to bylo moc hezké, je úžasné, co se dá udělat v Unity enginu. Zvlášt na mě zapůsobila scéna ve sklepě, kde začal nábytek levitovat.

Ten, kdo to napsal, musí mít hrozný peklo v hlavě. A stejně by mě zajímalo nějaké vysvětlení příběhu. Myslel jsem, že vim zhruba o čem to je, ale po dohrání moje teorie padla. Nesnášim takovýhle hry, kde člověk musí dohledávat spekulace na netu a stejně se nedozví nic zaručeného.
@M.a.t.t. (25.02.2016 09:28): To je zajímavá informace, nic takového jsem netušil. Sice jsem si po dohrání pustil na youtube pár letsplay videí, ale v žádném z nich jsem neviděl v zásadě nic jiného, než to, jak jsem hru odehrál sám (což přikládám ale spíš náhodě nebo shodě nejpravděpodobnějšího postupu). Každopádně mi dává chuť a motivaci se na to vrhnout znovu :)
@Maximus (24.02.2016 19:05): Radši to napíšu jako spoiler :) V jednom pokoji někdy v druhé polovině hry se nachází ouija board (ta dřevěná deska s písmeny a čísly, která slouží pro komunikaci s duchy) a Ty jako hráč s ní můžeš pracovat. Možná to tak není, ale alespoň tak jsem to já pochopil, že jde nebo může jít o nepovinný puzzle, který jsem přešel aniž bych se tím nějak zabýval. Ta hra má několik skrytých achievementů, tak mě napadlo, že může jít nepovinné puzzly.
@TRIAn29 (24.02.2016 18:53): Tiež som o hre veľa nevedel a informácie okolo som naschval nesledoval. Zachytil som len to, že je to na steame vysoko hodnotený horor.

duchařskou tabulku? trošku mi to upresni, lebo mi to takto nič nehovorí
@Maximus (24.02.2016 18:37): Asi není, ale radši jsem to tak napsal :) Já jsem před hraním samotným o tom nic nevěděl a tak jsem si na všechno přišel až sám (tak to já rád)

btw: máš úplně stejné achievementy jako já, takže jsi tu duchařskou tabulku taky nedal, předpokládám? :)
@TRIAn29 (24.02.2016 18:31): Inak to nastavenie jasu s niektorými momentami v hre nemá nič spoločné. Niektoré tie momenty majú byť tak tmavé aby si nič nevidel alebo aby si videl len určitý objekt.

Je to vlastne spoiler, že v hre nie je nijaký konkrétny nepriateľ a smrť a opakovanie úsekov nehrozí? keď je vlastne celá hra tak založená? Ale asi hej, upravil som preto komentár
@Maximus (24.02.2016 18:04): Já jsem se taky nebál, na druhou stranu ty lekací momenty mi přišly povětšinou originální a netřelé :) To, že ve hře chyběl nějaký ten zásadní nepřítel/protivník, to mi vůbec nevadilo. Celé jsem to vnímal tak, že ty věci se odehrávají spíš v mysli té hlavní postavy než v objektivní realitě.

Jen jsem měl trochu problém s nastavením jasu. Preferuju když temnota je opravdu temnotou, ale podle doporučeného nastavení se mi častokrát stalo, že jsem obravdu bloudil ve tmě a třeba jeden útržek jsem sebral vlastně úplnou náhodou, protože jsem ho neměl šanci vidět.

Líbí se mi, že přestože jsem hru dohrál, tak pořád mi tam zůstává pár nevyšených věcí (předpokládám skrytých achievementů). Třeba jeden klíč, který jsem nemohl sebrat (viděl jsem ho, ale byl na nedostupném místě) nebo ta tabulka na komunikaci s duchy. Dám tomu nějaký čas a pak se do hry pustím znovu :)
Dobré to bolo. Taká hororová atrakcia kde sa neustále niečo deje. Síce som sa nebál, ale trhalo to so mnou pravidelne a tie vizuálne nápady boli na zjedenie :) a to bežiace decko , keď vrazilo hlavou do steny, som sa neskutočne rehotal :D

a hra obsahuje asi najkrajšie záverečné titulky, aké som v hrách videl mám na mysli jednu knihu na konci hry, ktorá sa dá pozrieť a tam je celý team perfektne nakreslený, každý člen teamu tam je na jednej strane
Hmm.. Angry Joe to taky docela strhal 6/10. Nejhorší je že má skoro ve všem pravdu, jen já na základě těch věcí i tak hodnotil výš. Prostě galerie všech možných klišé bafáků. Ale zase se mi to líbilo o trochu víc než firewatch. A ten už si míň prostě nezaslouží za tu otázku co člověku prezentuje. Je to psí život hodnotit hry.. :D
@SilentWolf (18.02.2016 19:03): Ja som to prešiel dvakrát, ak rátam aj tú erly access verziu a zdalo sa mi, že tam nejaké detaily pozmenili.. ale neviem naisto. Veľmi dobrý dojem som mal síce v oboch prípadoch, ale je pravdou, že tá umelecká stránka je trochu v kontraste s rádovými hoci funkčnými ľakačkami. Bavilo ma to dosť, ale to žiadne revolučné dielo sa ozaj nekoná. Ale to som nakoniec ani nečakal a ten hype som bral s rezervou.
Je ale naděje že to zvýším při druhém průchodu. Zaklínačovi 3 jsem taky zvyšoval hodnocení až s tím jak moc mi hra chyběla poté co jsem ji dohrál a jak moc jsem zpětně nad věcmi přemýšlel.
@M.a.t.t. (18.02.2016 18:08):
1. Hrál jsem P.T.
2. Čekal jsem víc, vše je řešeno skripty a nemá to tak silný dopad na psychiku hráče tak jak to prezentovalo. Víceméně klasické lekačky, které každý čeká. To není mistrovství horroru. I ty obrazy jsou takové meh.. navíc styl maleb docela provařený ze všech screenshotů apod.
3. Amnesii bych dal daleko míň.
4. Žánr je to stále v plenkách.
5. Moc věcí ze hry si nepamatuju a co se týká hry samotné nic mě nad ní nenutilo přemýšlet ani večer, ani dnes.. prostě jsem si ji zahrál a konec..

Nejlepší titul to myslím čistě jen v tom žánru. Krom P.T. na PS4. Lepší než Amnesia, Penumbra a všelijaké ty módy do her.
No a má tu ještě někdo problém s rozlišením? Podruhé bych se obešel bez těch zubů jak od husqvarny.

Změním rozlišení - musíte restartovat hru. Po restartu - znovu to nízké.
Tak jsem nemohl odolat ohlasům (na můj vkus překvapivě pozitivním) a hru si koupil. Tak uvidíme, až padne noc, dám se do toho :)
Už někdo dohrál celou hru? Jak je to dlouhé? Chci to dát na jeden zátah někdy v noci, tak přemýšlím, kdy to uskutečnit.
Plánoval jsem to hned vyzkoušet a díky plné verzi nebudu muset sahat po early accessu a navíc to slupnu určitě za den takže.. výzva 2016. :D
Hodím to i zvlášť ať se to neztratí v tom spamu o kravinách :D

Intel HD Graphics 4000 (1600mb)
4GB RAM
Intel Core i3-3110M (2,4) (4CPUs)

Byla by větší šance to rozjet? Že bych si dneska vzal domů z práce notebook.
edit: jako já pochybuju, ale tak na nejnižší.. :D :D
Je pravda, že filmy co pouštím na PC mám přes TV. V podstatě by stačilo hru zapnout o 2 metry jinde a hrát na TV přes ovladač hru z PC. To je mi jasné, že by to tak šlo. A užil bych si vše v lepší grafice, módy apod.. Ale člověk už uvažuje i trochu nad tou finanční stránkou. "Nic" mi na konzoli nějak zvlášť nechybí (něco jako by mi chyběl bloodborne nemít PS4) a prostě raději mám rostoucí čísýlko na účtu do budoucna, než herní PC.

S těmi hrami to jde stejně pomalu z kopce.. Když mám TOP2 hru, jejíž nejsilnější emocionální zážitek, který nebyl samotnou hrou překonán, je trailer, ale přesto nedokážu hře nic víc vytknout..

Ty pocity z hraní se mění no, třeba před rokem jsem si moc chtěl zahrát Divinity, teď už se bojím rozsahu a asi do toho nepůjdu. Není čas.

Právě proto mě lákají hry jako je tahle, jako je gone home, hotline miami, P.T. poskytnou zážitek a ádios. Tohle bych tak jedině na tom PC hrál :D Plus ty hry jako sunless sea a darkest dungeon. Něco z toho ale snad časem bude i na tom toustovači.

edit: nebo dotaz
Intel HD Graphics 4000 (1600mb)
4GB RAM
Intel Core i3-3110M (2,4) (4CPUs)

Byla by větší šance to rozjet? Že bych si dneska vzal domů z práce notebook.
@LIUWIL (25.10.2015 18:11): tak vybrat dneska komponenty není tak obtížný (a tady rádi pomůžem), sestavit bych to nechal na firmě kde bych to kupoval (pravděpodobně czc), dneska už se s tím taky nerad montuju.

@SilentWolf (25.10.2015 18:13): Já PS4 taky plánuju pořídit, jedním z důvodů je Bloodborne, problém je že nic moc dalšího co by mě lákalo tam není, resp. to co mě zajímá jsem už hrál na PS3. Jsem zvědav na ten Horizon, jestli to bude fakt RPG, nebo jen zase akční hra s číslama.
Každopádně používat dneska PC na TV je hrozně jednoduchá a příjemná záležitost, plus steam controller snad umožní hrát i ty strategie a myší hry z gauče bez nutnosti myši a klávesnice.
Nad tím jsem taky uvažoval.

Ono stejně největším hnacím motorem byl Bloodborne. Nebýt té hry, tak asi do konzole nejdu. I ty hry tak trochu rozhodují. Až vyjde Quantum Break ˇprimárně ale kvůli XCOM2) tak možná pouvažuji nad tím velkým upgradem, ale jelikož cokoliv na netu se dá dělat na firemním notebooku, doma ten křáp starší než Cthulhu taky ještě fičí. Nemám zas tak žílytrhající potřebu..

Je to takové jiné jak čas plyne no.

I když přiznávám, nějaká pořádná strategie mi chybí :(
@SilentWolf (25.10.2015 14:15): já to moc nechápu, přeci když ti PC přijde nepohodlný, tak si ho připoj k TV ? Já to tak mám, přijdu z práce (kde taky dělám celej den s počítačem), lehnu si na gauč a hraju na PC, pohodlí ještě větší než na konzoli protože nemusím řešit bluraye a podobné vykopávky :)

Ta tvoje sestava je ale fakt starobylá, ikdybys tam dal paměť tak kvůli grafice a procesoru nic moc nerozjedeš...tam bude potřeba znatelnější upgrade.
Beru to tak, že je to podobné jako když strýc co pracuje s kávou nedokáže kávu doma ani cítit, natož jí pít. :D

Za pár let třeba dopadnu podobně.. :D
To je plečka... kdysi zvládala všechno, teď už nic nového. Nehledě na to že bych opravdu na PC nic většího nedokázal hrát.

Ale o to tu jde :D ten zmetek už nezvládne ani takové kraťasy a indiánky :D Asi jako pomstu že jím pohrdám.

2GB RAM (byly 4GB.. ale je to už dávná historie, v jakémsi bratrském sporu na kordy byla ta druhá zabita)
AMD x2 5600+ (2.9)
GF GT640

Asi ta RAMka by pomohla nejvíc, ale zase do budoucna budu asi chtít hrát Quantum Break a páč vyjde i XCOM2 jen na PC a nový Total War mě taky láká tak počkám na to období a nějak nouzově bych si poskládal něco se čtyřjádrem.
Achjo,, proč mi už totálně žádná hra na PC nejde.. to je v kelu. :D Zvažuju, že ho aspoň drobek upgradnu, ať mi jdou aspoň takové tituly. Láká mě to hodně, kdo ví jestli někdy bude PS4 verze.
@Maximus (25.10.2015 12:44): Hrál jsem to a je to dobré. Má to své mouchy, ale líbilo se mi to.
Je to samozřejmě v Early Access, takže ještě hodně věcí přibude, nebo se změní, ale momentálně asi největším problémem hry je to, že strašidelnou částí je úplně celá hra. Prostě to není nijak strukturované, takže kamkoli vejdeš, už víš, že tam bude nějaké psycho. Vývojáři se už toho chytli a snaží se hru více strukturovat, tj. zakomponovat více puzzle segmentů, nějaké "oddechové" momenty které budou stupňovat napětí, atp. Současná herní doba je asi dvě hodiny, takže to člověku až tak nepřijde, ale pokud by finální projekt měl 4 nebo dokonce 6 hodin, tak by všechny ty hororové prvky hodně ztratily na účinku.

Jestli nejsi superzásadový člověk, skoč si na torrenty - je tam starší build, kterému sice některý obsah chybí, ale více méně odpovídá současnému stavu hry. Nemá pokročilejší grafické nastavení, nelze v něm ukládat a má o několik zkoumatelných předmětů méně.
Já ho vyzkoušel a krátce po jeho stažení hru i koupil :)

Jo a v žádném případě se nedívat na trailery co jsou na steamu!!!! To co obsahují jsou vyloženě spoilery (některé už byly dokonce odstraněny, jak vidím), protože o to, co ve hře vidíš, jde především.
Už to hral niekto? vypadá to dosť dobre a aj hodnotenia na steame to má skvelé 1843 recenzií a 97%.