Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Amnesia: Justine

73
33 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > 3D adventura *
Forma:
freeware
Rozsah:
rozšíření
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
12.04.2011 PC
22.11.2016 PS4
31.08.2018 XOne
Vývojáři:
, (PS4 verze)
Oficiální stránky:
http://www.frictionalgames.com
Amnesia: Justine je zcela nečekaně vydané DLC ke hře Amnesia: The Dark Descent, která byla vyhodnocena jako nejlepší hororová hra roku 2010. Ve hře hrajete za dívku jménem Justine, která se probouzí v temné cele bez vzpomínek na to, co se dělo předtím. V cele se však nachází i gramofon s nahrávkou zprávy oznamující začátek jistého experimentu.

Velkou změnou oproti základní hře je to, že v průběhu hraní nelze hru nikterak ukládat a v případě smrti vás hra vyhodí zpět do vašeho operačního systému, pak vám nezbude nic jiného, než rozehrát toto DLC od samého začátku, což hráče nutí k ještě většímu strachu. Délka tohoto rozšíření se pohybuje v rozmezí dvou hodin.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Musím se přiznat, že tohle bylo moje první hrané DLC. Zatím mě žádná hra neoslovila tak, že bych si k ní chtěl zahrát i DLC. Amnesii se to povedlo, neboť mě bavila a vystrašila jako žádná hororová hra před ní (viz. http://www.databaze-her.cz/hry/amnesia-the-dark-descent/komentare/?razeni=0 - druhý komentář)

Oproti tomu, jak The Dark Descent začínal relativně klidně, tak Justine děsí už od začátku. A je to pochopitelné, neboť hrací doba se pohybuje okolo 2 hodin. To je velmi krátká doba a dokonce se dá projít i za hodinu. Naštěstí proto tvůrci nedovolili možnost hru ukládat, což prodlouží hrací dobu. Budete tak muset být opatrnější, vše si důkladněji promýšlet. Tento fakt, ale někdy taky naštve. Vzpomínám si, jak jsem byl na konci v jedné místnosti a otevřel jsem si dveře, že půjdu dál, ale ještě jsem chtěl něco v místnosti, kterou jsem chtěl opustit prozkoumat a náhle se dveře zavřely a já se nemohl dostat dál.
Ihned na začátku zjistíte, že tentokrát se budete muset skrývat a prchat před jinou nestvůrou. I hudba se malinko změnila a je opět velmi děsivá. V Dark Descent jste občas narazili na místa, kde jste si mohli vydechnout a připravit se na další postup hrou. Tady ne, po celou dobu hry se mě zmocnila nejistota a byl to pro mě docela problém, protože Dark Descent jsem hrál asi hodinku denně a uložil. Navíc v Justine se pohybujete častěji ve tmě, protože ačkoli máte lucernu, tak ji nepoužijete. Přesto, i když se to zdá stejné, je tu novinka. V Justine se hned na začátku hry dozvíte, že se v určitých oblastech vyskytují oběti a vy se musíte rozhodnout jestli je zabijete, nebo se je pokusíte zachránit. Když se k tomu před každou novou oblastí přidal ještě fonograf s nahrávkou, měl jsem pocit, že je to podobné filmové hororové sérii SAW. Logické hádanky tak ze hry opět nevymizely. Překvapil mě i příběh, který se mi líbil a nečekal jsem, že i DLC může nabídnout celkem slušný příběh. Abych jen nechválil, tak mi lokace přišly dost podobné plné hře.

Amnesia: Justine mě opět vystrašila, obsahuje skvělé momenty a taky logické hádanky. Delší hrací doba by však vůbec neuškodila.

Pro: atmosféra, hudba + zvuky, nemožnost ukládat, příběh, logické hádanky - záchrana lidí

Proti: krátká herní doba, lokace, nemožnost ukládat

+17
  • PC 75
Tento zcela neočekávaně vydaný přídavek k jedné z nejlepších her minulého roku se mi do rukou dostal zcela neočekávaně a já ho vzhledem ke kvalitě základní hry nadrženě spustil. No co říct-po skušenostech s DLC pro hry, jako například Mafie 2, jsem neočekával nijak výraznou změnu oproti základní hře. Čekal jsem prostě něco na úrovni klasických Custom stories. Ale jaká to byla chyba! Děsivá atmosféra Justinu je opravdu drsná-v mnoha ohledech dokonce překonává i základní hru. Už úvodní poznání že proti vám stojí zbrusu nový zombík, který je odporný už kvůly zvukům které vydává, mě dokonale dostalo a dalo mi nemalou chuť hru vypnout. Pak došlo ovšem k nečekanému zjištění-hru nelze uložit! Ano, je to tak. Ve Frictional Games se rozhodli, že budou hráče ještě více zžírat strachu ze setkání s hnusným zombíkem a následné nepříjemné smrti, a tak v případě smrti se hra prostě a jednoduše vypne. Ale abych byl upřímný-celé DLC zas tak moc rozsáhlé není. Pokud víte co a jak, a pokud se vyvarujete umírání, slupnete ho jako malinu za neclou půlhodinu. Ale jeho první projetí vám zaručeně zabere mnohem víc času-předpokládám totiž, že sotva uslyšíte zachroptění zombíka, tak se stejně jako já schováte do nejtemějšího koutu a zůstanete tam klidně několik minut-Amnesie už prostě taková je, a mě osobně se takhle líbí nejvíc. A už aby tu bylo další DLC :-)).

Pro: Nové mechanismi, není to obyčejné DLC, propracování

Proti: Krátké, pro někoho kvůli děsivosti až nehratelné, nemožnost ukládat (nebo to je PLUS?)

+11(12-1)
  • PC 75
Justine se může na první pohled zdát být dosti extrémní záležitostí. Platí tu stejná pravidla, jako v The Dark Descent, tedy že při setkání s monstrem se nemůžete bránit, pouze utéct či se schovat, jenže zde navíc po smrti opravdu končíte a možnost hru uložit je vám odepřena. To je samo o sobě celkem silná káva, když vezmu v potaz, že původní Amnesii jsem hrál v krátkých úsecích, protože jsem se zkrátka tolik bál.

Nicméně, jak by řekl agent Cooper z Twin Peaks: "Nic není tak hrozné, když z toho dokážete odstranit strach." V podstatě se jedná o celkem krátkou procházku po blíže nespecifikovaném sklepení patřící jedné zvrhlé duši, ve kterém ovšem nezůstanete sami. Při svém útěku vám bude společnost dělat Justine prostřednictvím svých gramofonových nahrávek, několik obětí její hry, jejichž životy můžete uchránit před příšernou smrtí, a samozřejmě také hrstka monster, jenž vám budou často v patách.

Z herního hlediska se dá říct, že autoři zde vsadili spíše na adrenalin a strach než na nějaké logické problémy, byť tu na ně také narazíte, ale jejich řešení je zpravidla triviální. Monstra vám budou za krk dýchat častěji, než by bylo příjemné a předpokládám, že ze všeho nejvíc budete bojovat právě s oním, alespoň pro mě typickým, nutkáním hru vypnout a dalších děsivých 5 minut si nechat na další herní seanci. A v tomto, řekl bych, hra exceluje. Ovšem tvrzení, že hra zabere circa 2 hodiny času, se mi zdá poněkud nadnesené. Osobně bych to odhadl na necelou hodinu, a to je také důvod, proč se dle mě Justine nemůže řadit mezi ty nejvíc hardcore horrorové záležitosti. Všechno je to za vámi dřív, než pomalu začnete přicházet o rozum, což je sice na jednu stranu úleva, na druhou stranu to nechává prostor pro větší výzvy.

Za zmínku stojí ještě snad konec samotný, kdy se příběh ukáže být přece jenom o něco zajímavější, než se zpočátku jevil. Hlavní postavou hry, stejně jako prznitelkou vězňů v téhle kobce, je právě jedna postava - Justine (i když to těžko považovat až za takové překvapení, jelikož je často slyšet ženské zvuky při různých pohybech). Ta je evidentně šílená, tudíž ke konci dojde k odhalení, že monstra, která vás permanentně pronásledují, vlastně vůbec monstra nejsou. Jsou to její nápadníci a lidé, kteří se jí snaží pomoct, zatímco všechny nástrahy a mučící nástroje, na které narazíte, vlastně nachystala ona pro sebe samou.

Hra nelže, když na začátku tvrdí, že tentokrát to bude zkouška charakteru. Ovšem netřeba propadat panice, není to až taková noční můra, jak by se mohlo zdát.

Pro: intenzivní strach, solidní povídkový příběh, adrenalinové momenty

Proti: poněkud krátká herní doba

+7