Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak komentář psát nebudu. Splnilo to očekávání. Prostě obyč střílečka, kdy jsem moc nestíhal sledovat, proč dělám to, co dělám, ale bylo mi to fuk. Možná zbytečně frenetické, polovina enemáků by stačila. Titulky, co byly uprostřed obrazovky místo dole tomu taky moc nepomohly. Docela překvapilo množství zbraní. Stejně jako herní doba (něco tak krátkého jsem asi ještě nehrál. Steam říká 5,6 hodiny a to je včetně nějakého ladění grafiky atd.). Potěšilo, že hra funguje bez problému při HFR, tudíž jsem jel ve 1440p a lítalo to mezi 80 a 110. S Freesync parádní plynulost. 4K60 RX580 nedala.
Tak to dnes zapnu a problém není. Tak buď je to problém prvních dvou levelů nebo byl problém někde jinde, ale každopádně zmizel.
Neměli jste problémy s frametimes při odemknutém framerate? Jakmile nechám odemknuto, tak tak jednou za třičtvrtě sekundy je tam dip a z toho plynoucí microstuttering. Když hru locknu na bezpečnou hodnotu, pod kterou to neklesá (locknul jsem na 80), tak je to silky smooth a křivka frametimes je dokonale rovná. Dost divný.
Koupil jsem si hru s aktivací přes Steam (na CDéčku). Když ale hraji herní kampaň, tak se mi nezobrazují titilky i když se v animovaných sekvencí naopak zobrazí. V nastavení hry není ani možnost titulky zapnout, nebo vypnout (zaškrtávací políčko se taky nezobrazuje). Jak je to možné. Lze to nějak vyřešit?
K té zajímavosti, hra rok smrti Kim Jong-Ila nepředpověděla, pokud teda není myšlen jeho věk. Podle wiki ho předpovídala na 2. ledna 2012 ale umřel už v půlce prosince 2011, takže se sice sekla jenom cca o půl měsíce, ale pořád je to jiný rok. ;)
@Phoenix (03.06.2014 12:43): Inac si spominam ako bratov byvaly spoluziak este to muselo byt cca tak v roku 2003 raz priniesol nejake video z pripravovanej hry STALKER a vtedy to este bezalo na Voxelovom engine!
Tak som sa hned cez neho dostal aj k pre mna dovtedy neznamemu filmu Stalker.

Prave ale je mega-zasadny rozdiel v gameplay MW a MW2, kde NASTASTIE v MW2 opustili ten retardovany model nekonecneho cross-the-line spawningu. Preto mam MW2 vyrazne radsej ako MW.
napriklad prave ma strasne prekvapilo ked v tom najnovsom Medal of Honor pouzili tento dementny zastarany a davno prekonany model gamedizajnu. vdaka tomu som to nove MoH ani len nestahoval, jakozto absolutny mega-fail.
@Arc (03.06.2014 12:19): Já bych asi úplně nekladl rovnítko mezi on rail a interaktivní film. Protože třeba The Beast Within: A Gabriel Knight Mystery je nepochybně interaktivní film, ale on rail opravdu ne :-)

Jako interaktivní film se třeba první MW projevuje na samém konci hry (animace a na konci interakce hráče v podobě "seberu-pistoli-a-vystřelím"). Jako on rail shooter se MW projevuje většinu času, kdy právě vyplynou veškeré jmenované neduhy. Části typu "interaktivní film" bych tedy kritizoval výrazně méně než části typu on rail shooter.

Pravdou je, že Stalker byl vyvíjen dlouho, ale alfa verze neměla nic moc společného s finální verzí (enginová podobnost a podobnost prostředí s Codename: Outbreak neúmyslná či pouze náhodná :-) )
@Phoenix (03.06.2014 11:25): "1) Brát MW jako téměř interaktivní film je zajímavá myšlenka" mě zas na tom nic zajímavého nepřijde, protože to je prostě pravdivý fakt, jak si sám napsal když se pokusíš hru fakticky zahrát (tím myslím dělat něco jiného než ti tvůrci naskriptovali) tak se hra odmění naprostou gameplayouvou neplynulostí, náhodných smrtí, bugů, neviditelných zdí, a podobných, takže ti nic jiného než jít po lajně nezbývá, sem tam zmáčkneš pár tlačítek, fakticky by se to dalo přirovnat jako on-rail shooter

Ke stalkerovi, ano byl vyvýjen dlouho, ale byl vyvýjen jako úplně jiná hra a moc infa o tom co nakonec vyšlo nebylo (těsně před vydáním)
@koudy_cz (03.06.2014 07:38):

1) Brát MW jako téměř interaktivní film je zajímavá myšlenka (je pravda, že občas jsme tady někteří kritizovali trilogii MW jako téměř on-rail shooter)
2) Máš pravdu v Tebou uvedeném openspace, žel takových momentů je (minimálně v MW a MW2) minimum proti momentům, kdy musím v lineárním koridoru udělat přesně to, co autoři očekávali. Jinak jsem konfrontován s nesmrtelným střelcem v helikoptéře či donekonečna nabíhající skupinou tří identických nepřátel, protože jsem se podle autorů měl přesunou o tři metry dopředu, protože to utne příslušný skript.
3) Jak se komu líbí příběh samozřejmě subjektivní je, jen z "tady-máme-záporné-panáčky-kterým-je-třeba-prostřelit-kedlubnu" nesmí nikdo dělat Dvanáct rozhněvaných mužů (kydy typu profesionální příběh, hollywoodští scénaristé atd.)
4) UI v sérii CoD obecně funguje (v porovnání s běžným FPS průměrem dnešní doby) uspokojivě dokud hráč přijímá pravidla hry, naservírované autory (tj. s hrdinským pokřikem na rtech sprintuje vstříc dalšímu checkpointu). Pokud začne hrát takticky (na poslední obtížnost sprintování většinou moc nefunguje) nebo udělá něco, s čím autoři zjevně nepočítali (schválně jsem v misi No Russian ani jednou nevystřelil, boj proti policejním jednotkám na konci byla opravdu slušná komedie), tak se většinou idea boje proti inteligentnímu protivníkovi hroutí jako domeček z karet. Protože skripty.
5) Jsem starší dokonce o 9 let :-)) Co se týče vykradení Stalkera, jistotu samozřejmě nemám (to ani dost dobře není možné, stejně jako v případě filmů, knih nebo čehokoli podobného). Stalker byl vyvíjen (a zejména hráčskou obcí očekáván) dost dlouho na to, aby se u něj tvůrci MW "inspirovali". Mně ani tolik nevadí, že (možná) vykradli Stalkera. Spíše mi vadí to, že ho nevykradli pořádně (na konci zase musela být klasická přepálená "ubercool" CoD blbost typu "všechno-bouchá-a-hlavní-hrdina-hystericky-postřílí-milion-nepřátel"), protože většina této mise je kvalitativně to nejlepší, co jsem v "novodobé" sérii CoD viděl.
6) HL je geniální hned z několika důvodů. Samozřejmě přišel pravděpodobně jako první s lineárním a filmovým způsobem vyprávění v rámci FPS (na tom není a priori nic špatného, jen se to musí umět). Umělá inteligence je z hlediska celé historie FPS naprostá špička (samozřejmě spolu s několika dalšími genialitami typu Far Cry). A hlavně (to je podle mého to stěžejní, co tvůrci CoD stále nechápou) střídá tempo. Hektický boj s chytrými nepřáteli (který probíhá téměř pokaždé jinak co do jejich reakcí na hráče) střídají poklidné pasáže, hádanky nebo filmové momenty, ve kterých ale nejde primárně o střílení. Tak se akce nestane nudnou ani po deseti hodinách, protože je hra "pestrá" (se střídáním pasáží má problém i většina soudobých akčních filmů, protože tvůrci mají stejně jako u her pocit, že to bude super jen v případě, kdy se bude střílet a kdy "to bude bouchat" celých 90+ minut).
7) Je to samozřejmě otázka názoru, nicméně na co nejobjektivnější (v rámci možností, subjektivní to bude vždycky) názor musí mít člověk široký přehled (aby například v momentě, kdy jsou ostatní "vyplesklí" z kódů v audiozáznamech v Doom 3 věděl, že totéž bylo o devět let dříve ve hře CyberMage: Darklight Awakening). Demokratická většina dnes rozhoduje, nikoli pouze prezentuje názor (proto je také rozdíl mezi svobodou a demokracií), ale to ještě neznamená, že musí mít nutně pravdu (viz Koperník).

Nicméně jste mě s Bodkinem překecali, zahraju si MW 3 :-)
@Phoenix (31.05.2014 11:45): Oki, tak konečně zareaguju :)
Když se vrátím k CoD, já MW beru jako trojdílnou interaktivně-filmovou-hru s (tady celkem souhlasím) béčkovým scénářem, která má pro mne ale docela dost WOW momentů, protože se jim prostě povedlo navodit atmosféru, že je toho všeho člověk součástí a přemísťuje se na zeměkouli (nebo dokonce i mimo ni). Akce mají spád a právě že i občas trochu openspace...v MW2 třeba zamrzlá základna na kavkaze, chápu, že toho není mnoho, ale lepší než nic, oproti HF je to úplně jinde.
To jak se komu líbí příběh je asi taky dost subjektivní :)
Určitě jsem s UI v CoD měl menší problém, než tady, ale nepopírám, že také není ideální.
Jako koukám, že seš starší o 7 let a očividně jsi toho zahrál mnohem víc než já, třeba Stalkera jsem hrál a pokud vím, tak vyšel jen o pár měsíců dřív, než MW1, kde bereš tu jistotu, že Pripjať vykradli z něj? Tomu opravdu nevěřím, bohužel na jsou na naší matičce Zemi místa, která jsou jedinečná a tak když se objeví ve dvourůzných formách (kniha,film,hra), tak si je automaticky navzájem vykrádají? (nebo jsem to možná nepochopil). Já tady v tomhle případně hlavně srovnával s "rádoby-stealth" misí v HF, protože v MW1 sis sakra musel dávat pozor, abys nevystrčil prdel z trávy, kdežto tuhle si můžeš pobíhat a... no to už jsem vlastně v komentáři popsal.
Samozřejmě jsem hrál i staré hry typu Doom, např. Star Wars: Dark Forces, Descent, jako mou top beru Half Life 1 a ten si myslím, že je dost otevřen, tady asi nemá smysl se příliš rozepisovat. Riddick mne nejak úplně minul, ale mám jej v plánu, FC jsem samozřejmě taky zkoušel (nenadchlo) a Deus Ex už mám taky v listu.
Nakonec podle mně dojdem k tomu, že vlastně máme jen svůj názor na hru a tím to asi končí, ptz demokratická většina tady rozhoduje a v % hodnocení to jde vidět :)
@Arc (31.05.2014 09:56): Právě proto jsem psal koudymu_cz, že si má zahrát i něco staršího. Protože u starších FPS jde výborně vidět, že je možné nemít tunel (se všemi výhodami a nevýhodami z toho plynoucími). A že se tak jedná téměř o jiný žánr.

Člověk těžko může jakž takž objektivně hodnotit bez velkého přehledu. To je pak v roli filmového kritika, který zná kinematografii pouze deset let dozadu a proto netuší, že vrcholem filmu nejsou digitální triky a epilepticky stříhající kamera.
@Bodkin (31.05.2014 10:43): taky netvrdím že je (i když mě nový wolf nudil má tu skvělé hodnocení), jen sem reagoval na "Byla by škoda, kdyby si lidé dnes pod pojmem FPS představili pouze předskriptovaný tunel (bez ohledu na kvalitu) a netušili, že existují další možnosti."

@Arc (31.05.2014 09:56): Tunel není špatný per se, existují i dobře udělané koridorovky (HL2). Problém začíná u On-rails-shooterů. Tedy, tehdá na PSku bylo Die Hard bomba (a v podstatě stále je), ale dělat tímhle způsobem FPSky je hrozně... kontraproduktivní.
@Phoenix (31.05.2014 09:42): Hlavní rozdíl mezi HF a MW3 mi přišel mezi řemeslným zpracováním a narací. V MW3 to uměli... podat. Příběh HF napsal nějaký profesionální autor (prý), ale vypadá to tak, že napsal kostru a zbytek dopsal někdo z QA nebo tak, MW3 vypadá, jako by to celé napsal nějaký průměrný hollywoodský scénárista. Žádný zázrak, ale ví jak to má fungovat jako celek.

Undying má dobrou atmosféru a zajímavý přístup (ze začátku), ale pak se to vždycky zvrtne v nudné střílení.
@Bodkin (31.05.2014 01:40): Mně Homefront nepřišel vůbec špatný, ale chápu, že jsem (opět) v menšině. To CoD MW3 si ale asi budu muset zahrát, podle mnoha ohlasů to není vůbec špatné.

Obecně nemám nic proti FPS, u kterých se musí přemýšlet a pamatovat si leveldesign (řekněme "stará" škola typu Doom, teď jsem dohrál Knee Deep in the ZDoom a bavil jsem se královsky), nemám nic proti dobře udělaným tunelům (Half-Life, Riddick) ani nic proti velmi otevřeným záležitostem (Far Cry, Stalker). Byla by škoda, kdyby si lidé dnes pod pojmem FPS představili pouze předskriptovaný tunel (bez ohledu na kvalitu) a netušili, že existují další možnosti.

@AlieN (31.05.2014 03:31): Undying jsem zatím dohrál dvakrát, dal jsem i fandovský projekt Family Grave a pro mě je vynikající. Když pominu originalitu, slušný příběh (deníky, skrye), kombinaci zbraní a kouzel (+ jejich speciálních efektů typu blesková kuše) nebo nutnost vylepšovat kouzla, tak má úchvatnou surrealistickou stylizaci a atmosféru, jakou jsem snad nezažil u žádné jiné akce. Co se Ti na Undyingu vlastně nelíbí :-)?
@Phoenix (31.05.2014 00:38): Yep, yep, yep... jenže u Homefrontu to bylo snad ještě horší. On rails, ultra koridor, totálně dementní příběh, zvraty jak z nějakého nového Seagala, těžce skriptované události, nekonečný spawn, omezení zbraní, blablablablabla...

Jediné co bylo fajn, tak začátek v autobuse a chvilka s vrtulníkem, jinak to byl čiročirý odpad. Rozdíl mezi Homefrontem a CoDem (MW3) je jen v 'dobrém řemesle' a příběhu, který má spád a nesnaží se tak moc rozplakat mé americké srdénku hromadnými hroby...

Ale líbí se mi tvůj další seznam, na každého Dooma a Nolfa tam nacpeš nějakého Undyinga či Far crye... :/
@koudy_cz (29.05.2014 21:49): S CoD jsem skončil u Black Ops, je samozřejmě možné, že poté se tato série, které je pro mě symbolem úpadku herního průmyslu, maličko zlepšila.

1) Jakože v nových CoD existují nějaká místa, která nejsou dvoumetrový koridor bez možnosti jakéhokoli alternativního řešení? Tak takové CoD jsem ještě nehrál, ale rád se nechám poučit
2) Tuneloidní FPS nehraji kvůli zajímavým místům, alternativní cesty v nich neexistují z podstaty věci
3) Příběh každého CoD, počínaje CoD 4, je hrozivá slátanina, ale FPS nehraji kvůli příběhu (mimochodem, příběh Homefrontu je rozhodně uvěřitelnější než příběh podobně laděného CoD 6), natož abych meditoval nad motivacího toho kterého kanonenfutru (v CoD like hrách, v takovém Clive Barker's Undying mě to samozřejmě zajímá, ale to je úplně jiná liga, v zásadě úplně jiný sport)
4) To je samozřejmě subjektivní
5) Spolubojovníci i protivníci se začnou chovat jako totální tupci jen co hráč udělá něco trochu jiného, než co zrovna autoři naskriptovali (opravdu dobrá UI je v poměrně málo FPS a CoD mezi ně rozhodně nepatří)
6) Rambo styl není vždy použitelný, protože CoD je střelnice na úrovni Serious Sam: The First Encounter, ovšem hemží se to v něm často nesmrtelnými nebo donekonečna se respawnujícími panáčky
7) Bez urážky, jde vidět, že jsi zatím příliš mnoho FPS nehrál. Prypjať je celkem slušně vykradený ze Stalkera a je to velmi dobrá mise (myšleno na poměry CoD, ne FPS obecně) až do okamžiku, než začne opět klasický CoD styl bum-bum-ratata s milionem panáčků

Obecně bych doporučoval zahrát si nějakou opravdu dobrou FPS. Ať už se jedná o Doom like staré FPS s nutností pamatovat si level design, lineární nicméně geniální věci typu Clive Barker's Undying, The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay nebo The Operative: No One Lives Forever či otevřené věci typu Far Cry, S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl či geniální The Terminator: Future Shock. O hrách typu Deus Ex nebo System Shock nemluvě. Osobně mám nahráno přes 400 FPS a proto také hodnotím nové díly série CoD tak, jak je hodnotím (tj, jako tupý tunel, plný leveldesignérských failů a rádobycool momentů, které člověku začnou zpravidla lézt po deseti minutách nepřetržitého bouchání krkem).
@Dan9K (29.05.2014 12:30): @Phoenix (29.05.2014 12:55): Tak je toho celkem dost, co je na sérii CoD (dejme tomu Modern Warfare) lepšího.
- kupodivu jsou tam místa, kde se dá volit z více cest k cíli
- ikdyž jsem jednotlivé díly hrál už několikrát, vždy jsem objevil něco, třeba cestu nebo zajímavé místo, které jsem předtím neviděl
- příběh je mnohem uvěřitelnější, mnohem zajímavější a nutí hráče přemýšlet, co bude dál, jak se co stalo, proč co kdo udělal atd
- používání zbraní mi sedlo mnohem více
- spolubojovníci se nechovali jako tupci
- rambo styl nebyl vždy pužitelný
- jsou tam prostě momenty, které si pamatuju do dneška: Prypjať (pro mne snad nejlepší mise v FPS hrách), Gulag a z MW3 zrovna třeba Praha... kvůli tomuto jsem schopnej hrát CoD 1-8 pořád dokola!
mohl bych pokračovat dál a dál.
Já nevím, v čem to bylo tak jiné, horší, než všechny ostatní no brain střílečky?
Na této hře vidím jedno velké plus. Herní doba. Za 4 hodiny bylo toto utrpení pryč.
@Arc (12.05.2014 08:55): asi mám :D chtěl jsem to prostě dojet

Ke konci hry: přijde mi úplně zbytečné oběť Connora, když za pár vteřin po mostě přijede půlka mechanizované divize tanků a LAV, to nemohl tu chvíli počkat? Asi by to pak nebylo tak "strhující"
@koudy_cz (11.05.2014 23:17): proboha ty musíš mít silnou mysl, že si to několikrát zapl :-D, ta hra je nepodařenou kopií všech nepodařených prvků/klišé z CoD, akorát měla lepší marketingovou masáž (jakožto čím větší masáž tím větší sranec), já sem se dostal až na konec k poslední misi a tam mi došla energie (= přestal sem se smát těm hloupostem, neboť to už bylo k pláči), celkově absolutní ztráta času.
Děs, já to snad nikdy nedohraju, zapinam to a co 10 minut to vypínám, jelikož mi to leze na nervy, takže uvažuji, jestli to vůbec hrát dál, celkově odehrany 3 hodiny.
S tou zajímavostí, že hra předpověděla smrt Kim Čong Ila, to beztak byli ilumináti :D
@M.a.t.t. (10.12.2013 23:40): Osobně bych mu byl rozhodně ochotný dát šanci. Nevím ale, jak bych zkousnul pokračování kampaně, která mě prostě vůbec nechytla.
Nebyla by to ale první série, která se po prvním nepovedeném dílu stala velmi kvalitním titulem v tom druhém. Jak jsem řekl, nápady tam jsou a kdyby je měl kdo dotáhnout a pořádně je opepřit, mohlo to vypadat úplně jinak.