Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Kultura

@AlieN (07.09.2012 03:15): Je pravda, že akce zde bylo o hodně více a taky to byli větší jatka a na to já slyšim. Vážně mě u podobných filmů nezajímají skoro až ubrečený výlevy o svym životě a jak si to posrali. To je u mně vedlější. Když má film spád, akci a vtip je to pro mně to nejlepší :-) Já se bavil a to hodně.
@Indian (07.09.2012 03:00): Jednička takhle měla vypadat jen co se týče akce - když odkazovat do historie, tak ve všem. Jinak ale ne, Stallone je o řád lepší vypravěč než West a aspoň se (relativně úspěšně) snažil vytvořit Film a ne jen komediální Pomník.
Tady sice základní tým hrdinů a děj kolem něj relativně funguje (v dost Béčkovém smyslu), ale jakmile se objeví nějaký "epic hero", tak jde všechno strašně do kopru... ale pro fandu velice zábavného kopru, wtz.
Děsná sebeparodie, dobrý akční film to není (i když akce samotná v 80s stylu hodně fajn), ale bavil jsem se nemálo :))
A Van Damme vládne, ten chlap je rozený záporák :D
The Expandables 2 super nářez v kině! Skvělá pocta všem těm co jsem měl tak rád když jsem byl malej :-). Béčko, ale mě neuvěitelně dostalo :-)
Fíha. Áčkový film, který se ani neobtěžuje nějak krýt jakékoliv klišé (a to do takové míry, kdy jsem netušil, jestli je to myšleno na vážně, nebo komedie) a jde už v desáté minutě znát závěr.. To už jsem dlouho neviděl. 59. nejoblíbenější film na čsfd? Úsměvné.

The Fighter je v tomhle teda "pokrokovější"=)
Dobre, nehádam sa. Mne to skrátka pripadalo akési umelé. Hlavný hrdina akoby vyskočil z titulnej stránky módneho katalógu. Slobodný starý mládenec, ktorý trávi väčšinu dňa v zamestnaní a voľný čas obetuje starostlivosti o chorého starého otca či práci s problémovou mládežou? Odkiaľ do pekla bral tie módne vyžehlené obleky a biele naškrobené límce? Potom aj tie závažné otázky a psychické traumy, ako napríklad samovražda jeho matky, mi pripadali tak trocha gýčovité a účelovo nastrčené.

@Say (06.09.2012 20:21): Tiež som nad tým uvažoval. Od tohto filmu by som ale čakal jedine to, že sestrička im oznámi špatné správy, inak to byť nemohlo.

edit: Podobný dojem som mal napríklad z filmu Drive. Veľkomestský týpek, ktorý balansuje na pokraji psychopatického záchvatu? M'kay.
@valcik (06.09.2012 19:59): Konkrétně tahle scéna byla přehnaná (nebo spíš reakce té učitelky na to), ale dá se to omluvit tím, že jednou takto psychicky uzavřený člověk vybouchnout musel. Navíc ten střih a podání scény tak úplně jasně neukazuje, co se tam přesně událo (jestli to třeba není jen zveličené).

Mě by spíš zajímalo (ačkoliv je to absolutně nepodstatné), jestli ta holčina měla aids nebo ne.
@valcik (06.09.2012 19:59): Teraz neviem či si to nepochopil alebo trolíš. Ten ich "vzťah" zaberal možno 5 minút celého filmu. Ak naviaže s niekým kontakt a ten ho potom začne obviňovať automaticky z obťažovania študentky, tak ho to asi pri všetkých iných problémoch dosť naštve, nie? Si zober, že tá jeho "dokonalosť" spočívala v tom ,že všetky tie svoje problémy držal v sebe na reťazi a raz sa to už muselo pretrhnúť.
AK "podobný scenár už som niekde predtým videl" znamená tuctovosť, tak je asi úplne každý súčasný film tuctový.
@Tulareanus (06.09.2012 19:49): Tuctová tým, že podobný scenár už som niekde predtým videl. Celý film som špekuloval nad tým, odkiaľ si pamätám ten profesionálno-kamarátsky vzťah dokonalého učiteľa a mladej, krásnej kolegyne. Nespomenul som si, ale bol to hotový cukrkandel. Teda až na scénu, kedy superkúlovému týpkovi z nepochopiteľného dôvodu rupli nervy a začal s agresívnymi grimasami rozkopávať školské lavice po prázdnej triede, aby vyjadril svoje pohoršenie. Nad tou scénou by sa každý profesionálny pedagóg musel rehotať. ^^
@Kubulus (06.09.2012 19:25): Práve tou interpretačnou voľnosťou (hoci mne to v určitých veciach pripadá skôr konkrétne a jasné) a zaoberaním sa tou prázdnotou ako fenoménom, bez nejakej pitvy príčin mi ten film pripadal ako niečo viac.

V prípade Detachment záleží na tom, na čo sa zameriaš, z určitého pohľadu človeka pri tom môže aj pohltiť istý pocit nihilizmus alebo práve tej spomínanej odpojenosti a dysfunkcie jedinca, než aby si sa na to pozeral ako niečo v zmysle "chýba nám láska a starostlivosť blablabla".

@valcik (06.09.2012 19:45): Ehm tuctová? Tým, že sa vlastne žiadne problémy nevyriešili? A presladená? Čím prosím ťa?
Shame podle mě není hluboký film. Jeho myšlenkové podhoubí je založené na totálním prázdnu, na absenci jasného smyslu. (Post)Moderně tak člověka uvrhává do paranoie tím, že mu ukazuje, "že je něco špatně, ale pořádně není jasné, z jaké příčiny". Jak už jsem tu psal, ten film je interpretačně naprosto otevřený. Ve výsledku to podle mne znamená, že nutně sklouzává po povrchu. Sám režisér se ostatně v nějakém rozhovoru vyznal, že ústředním tématem je vztah obou sourezenců a jejich vztahu k okolí, zatímco zbytek jsou spíše nuance.

S Houellebecqem bych to nesrovnál už z toho důvodu, že ten mluví velmi konkrétně a že přináší určité myšlenky, ačkoli s nimi čtenář dost často nesouhlasí. A je nádherně cynický.

A Detachment byl podle mě úděsná humanistická blitka :-) Co ale čekat od režiséra Kultu hákového kříže, že.
@Walome (06.09.2012 17:33): Ale ono to nemusí byť šokujúce na to, aby to malo hĺbku, to sú dve odlišné veci. Z môjho pohľadu práve je tá hĺbka práve v tom, že nám to niečo/niekoho dokáže pripomínať - to práve dáva najavo, že to nie je len lacný pokus o nejaké šokovanie, či citové vydieranie, to že to v niečom poznáme alebo vidíme reálne.
@Tulareanus (06.09.2012 17:11): To ne, u mě je ten problém, že myšlenky, které v běžných lidech tenhle film má asi vyvolat, je můj denní chleba. Prostě mě nemá co šokovat, když mě to napadne samotnýho - hlavně znám člověka, který je velice podobný hlavnímu hrdinovi a není to nic tak specifického, nebo to prostě nevnímám, protože to kolem sebe (možná i částečně v sobě) mám.

Ale pro běžné lidi to může být šokující a překvapivé.

edit: nebo jsem spíš moc velkej cynik, taky možnost.
@Blackpooll (06.09.2012 12:26): Ja ti neviem, ak divák nie je hlupák a má rád to zamyslenie, tak ho nejakou falošnou snahou o čosi viac režisér a scenárista neoklamú a práve Shame mi prišlo veľmi hm, autentické témou i hereckými výkonmi, dobre štylizovanou kamerou a strihom a hlavne celkovým podaním scenára včetne záverečnej scény v metre.

@Walome (06.09.2012 13:51): Budeš asi dosť nesprávny divák pre taký film. Už len to bolo iné, že Fassbenderova pracovná náplň tam vlastne nebola ani rozoberaná - nevieš čo vo tom kancli vlastne mal za prácu, je tam istá neutralita, ale zároveň to ukazuje, že sa rozhodne nemal zle z materiálneho hľadiska a nebol nejaký sociálne aktívny človek i v rámci pracovného tímu. Ak si v tom filme nenašiel žiadnu hĺbku, tak si buď šťastný človek alebo jednoducho nedokážeš tú hĺbku a myšlienky vôbec vidieť a tápeš na povrchu, ktorý na teba pôsobí, ako keby pod sebou už nič nemal.
Shame bylo pro mě velké zklamání, opravdu o ničem, na efekt, bez hloubky... předlouhé záběry na běžícího Fassbendera nebo zpívající sestru, uff. Bylo tam moc témat pro jeden film, plus obrovské klišé - proč musí mít složitý život chlap z kanclu? Proč ne třeba dělník nebo pekař nebo já nevim... prostě jsem si to moc neužil, i když některé scény byly dobré. A muzika taky.

Ale Sayi, Ty působíš jako přemýšlivý člověk, Tobě by se to mohlo líbit :)
Nejlepší je z GitS ten díl, jak se jednotlivé postavy poprvé potkaly. Ale to je asi až 14 díl druhé série. :-)

Jinak jako seriál je to naprostá pohoda. Stále asi má nejoblíbenější anime série.
Skoro bych řekl, že kdo nepochopil, nebo nechce pochopit Matrix, ať si pustí Second Renaissance.
Celý Animatrix je nejenom o silných a propracovaných tématech, ale i o nádherné přehlídce všech možných výtvarných projevů animace. Já osobně se na to můžu dívat pořád dokola.
Zvláštní jak shlédnutí některých filmů po letech přináší úplně jiné zážitky. Animatrix jsem si ani moc nepamatoval. Dával jsem jej kdysi s kamarády v celonoční etapovce i s filmovou trilogií (Animatrix byl až na konci). Teď po novém shlédnutí na mě hluboce zapůsobil. Zejména Second Renaissance (obě části) má skvěle vygradovanou atmosféru a zvláště druhá část je neskutečně depresivní a promyšlená (dodám i výborně umělecky zpracovaná). I po několika dnech mě, jakožto zapřísáhlého liberála a optimistu, při vzpomínce na ní silně mrazí. Pokud někdo hledá drsný zážitek na dobrou noc, tak doporučuji. :-)