Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Hardware

@Rapier (11.04.2021 16:55): na co me bude za rok 7700xt kdyz cela sestava bude bottleneck, me jde jen o upgrade grafiky a pak uz bych s touto sestavou nejaky rok vydrzel a koupil poradnou az treba za 3 roky kdy bude tak rx 9700xt
@Bravewolf (11.04.2021 16:03): ty jsi vážně ochoten dát za RX 6700 XT 23 tis?!

Celý Xbox Series S má vyšší výkon než PC co momentálně máš, dohrej co můžeš na RX 570 a pokud mermomoci chceš RT, next gen v přijatelných 1440p, tak si prostě kup skladový Series S. Byť ta trochu osekaná RX 6000 nativně nedá 60 FPS všude pořád budeš mít za hubičku výrazně výkonnější stroj než máš, a až opadne za rok to šílenství, tak si za ušetřené prachy koupíš RX 7600 XT která mezitím vyjde. :)

Než vyjdou nové grafiky, respektive nějaké rozumné za rozumné peníze, tak poláci stihnou koncem roku vydat next gen update TW3 a CP77, který i ten slabší Series S dá s prstem v nose s RT on. Na 100% min. v 30 fps, bez RT v 60.
zajimalo by me proc v tomto inzeratu pise autor cesky spisovne pod jmenem Mira kde inzereat je vedeny v Breclavi RX 6700 XT - Břeclav - Bazoš.cz (bazos.cz)

ale kdyz sem na nabidku odpovedel, tak mi odpovedel nejaky Dũng Nguyễn : Dobry den, ten v Nemecko, novy a nerozbaleno. Zaruce 24 mesic. Jsem z Klobouky u Brna 

To asi moc duveryhodne nevypada co?
@Chuck (11.04.2021 13:18): Jas je většinou 250 cd/m2, což je taková hodnota "neurazí, nenadchne". 300 nebo 350 by bylo lepší.
V odezvách můžou být značné rozdíly. Některé panely jsou pomalé a výrobce to různě maskuje. Hodně populární je funkce overdrive (nebo AMA). Pak si do materiálů napíšou 4 ms, i když panel má ve skutečnosti 10 ms. Jak je na tom monitor ve skutečnosti, poznáš až na vlastní oči nebo z profesionálních recenzí.
@player (11.04.2021 12:34): Ne všechny hry frčí přes Steam servery a potom je to hodně loterie. Někdy je zajišťuje jiná služba (Bethesda, Epic,..), někdy si vytváříš vlastní server a tam je potřeba mít veřejnou IP adresu, což je asi nejhorší způsob a ne vždy je možné to zprovoznit.
Když chci ve Steamu rozjet nějakou multiplayerovou hru stačí mi k tomu mít Stem a tu hru? Protože se mi stává že když založím multipayer hru tak jí můj spoluhráč nenajde a obráceně. Nevím čím by to mohlo být způsobeno. Napadá mě firewalem. Jestli si ho nemám před kažou online hrou vypnout.
@Chuck (10.04.2021 19:33): Dobrá odezva, vyšší jas, polohovatelný stojan, rovnoměrné podsvícení a tak.
Pokud ho pořídíš a budeš spokojený, dej vědět, Něco takového bych pořídil našim.
@Charllize (10.04.2021 15:42): Asi to tak bude. Nekde jsem koukal na srovnani haptiky s rumble a zatimco dualshock po stole poskakoval, tak dualsense se ani nehnul. Kdyz k tomu pripoctu, ze na PC se skutecne jen simuluje obycejny rumble efekt, tak je to asi normalni, ze jsou takto slabe.
Ahoj, plánuji si pořídit nový monitor obměnou za 5-leté LG 22" (pořád spolehlivě šlape, ale dal bych ho nevlastnímu klukovi). Rád bych šel do 24" a zajímalo by mě snad jen to, jestli se mám nějak soustředit na ty s vysokým dynamickým kontrastem. Nebo je to nepodstatný ukazatel? Co jsem tak koukal, důležitější bude spíš hodnota kontrastu statického.
Tak mi zacala blbnout prava packa u dualshocku (nijak zvlast vyzname ale preci) a protoze novy je ke koupi pouze v baleni s fifou, tak jsem koupil radeji dualsense pro hrani na PC. Je ok, dualshock mi ergonomii vyhovuje o neco vic, take ma takove vic clicky tlacitka nez dualsense, ale jinak ok. Co me ale zarazilo jsou vibrace. Ok, na PC ta haptika jen simuluje rumble, ale ze budou takhle slabe? Nebo vadny kus? Pouzivate nekdo dualsense na PC? Mate nekdo podobnou zkusenost?
Tady je k dispozici nová RTX 3000 za hubičku. :) odkaz Vyšší cenu jsem za kus železa snad ještě v životě neviděl.
@Paul (08.04.2021 19:31): Jo, já jen reagoval na to, že to není upgrade z Xbox One, protože má cca stejně paměti. Afaik je to (velocity architecture) i o něco lepší, než to, co má PS5.

Ale uvidíme, zatím většina her na SX má target 4K. Se uvidí, jestli PS5 exkluzivní hry budou vypadat líp než dobře optimalizované SX hry.
@TombSpirit (08.04.2021 13:11): za 8 tisíc vskutku není možné chtít zázraky a za ty prachy je to hezkej kousek hardwaru, to nikdo nezpochybňuje. Ale koule na noze vývojářů to bohužel z definice věci bude. Vávra není jedinej koho existence Ska jako lowest common denominatoru štve, engine programmer Doom Eternal to vidí stejně

https://www.gamesradar.com/xbox-series-s ... -developers-suggest/

The relatively low specs of Xbox Series S make a difference for all next-gen multiplatform games, Gneitling says, because the developers of such games must always meet the lowest-common-denominator 'minimum spec'. Since Xbox Series S' RAM is mostly the same as current-gen, Gneitling feels that will inevitably hold back what multiplatform developers can do with all next-gen systems: "Increasing sample counts a bit here and there for high settings isn't what you could truly have done with more power. Min spec matters."
@Paul (08.04.2021 12:27): Cílit na 1080p na Series X (12 tflops...) mi přijde jako dost prasárna, takové vývojáře fakt nelituju. :-) Navíc zdá se mi, že čím dál víc konzolových her má možnost měnit nastavení grafiky (quality, performance, případně RT), takže si nemyslím, že to bude problém. V nejhorším nechají na Series S dynamické 1080p 30fps a nízké detaily. Každopádně slušně optimalizované hry vypadají a běží na S moc pěkně, např. Doom Eternal nebo Forza Horizon 4.

Ta velikost a rychlost RAMky souvisí s rozlišením. Nástupce Xbox One (nebo Xbox One X) je Xbox Series X, takže žádný downgrade. Xbox Series S je nástupce Xbox One S. Holt není možné chtít za 8 tisíc (ještě větší) zázraky. Je tam Zen 2, hodně slušné SSD, moderní i když "jen" 4 tflop grafika atd, takže je i tak úplně jinde než Xbox One.

Jo, je mi jasné, že Vávra by byl určitě nejradši kdyby každý člověk na světě měl doma PC za 200 K. :-D
@TombSpirit (08.04.2021 12:32): tiše "závidím" jak je malý, nemít ty DVD krabičky s hrama/filmama a nechtít mechaniku tak jdu do Xbox Series S (je krásně štíhlý, vedle TV kde je málo místa ideál) ale na druhou stranu je Series X vážně fajn konzole. Tedy až na ní budou next gen udpates TW3 a CP77 s podporou RT.

Na perfomance mod kašlu, hraji zásadně na max. kvalitu! I kdyby to bylo jen 30 fps. :) Chtělo by to sice ještě 4K TV pro ten pravý zážitek ale snad časem bude.

Mimochodem včera v noci jsem hrál Red Alert 3 a C&C, poprvé na Xbox One S s controllerem a překvapilo mě jak je to dobře hratelné. Ano není tak easy koordinovat na ovladači útoky, nejsem úplně nadšen z 3D grafiky (zlatá ručně kreslená 2D grafika v RTS) ale funguje to velmi slušně. A zrovna ten Xbox One má tak slabé CPU, že místy když bylo na scéně více jednotek, tak se to dokonce začalo cukat. A to jsou obě hry v rámci zpětné kompatibility x Xbox 360.

@Paul (08.04.2021 12:27): zakoupil jsem z čisté radosti KCD Royal Edition na Xbox. Tak jsem zvědavý jak to Vávra optimalizoval proti PC. Kéž by také dodělal next gen update pro nové konzole, nelépe s podporou RT.

8GB ano ale výrazně pomalejší paměti. Asi máš pravdu že tam toho tolik nenacpou ale rychlejší to i přes pouhé papírové 2GB VRAM bude, a to výrazně.
Problém Ska je je dvojí:
- když budou chtít developeři na Xku cílit 1440p nebo 1080p (aby mohli na scénu narvat co nejvíc polygonů), tak by to na Sku muselo jet třeba 720p nebo 540p, což je neakceptovatelný - už tohle tedy inherentně omezí komplexitu scén

- Sko má o 6GB míň RAMky, takže hry prostě budou muset být tvořeny tak, aby se to toho 10GB limitu vešly (a to jsou data i grafika).

Naprosto chápu že existence Ska např. Vávru sere, protože třeba animace postav/xichtů v open worldu (o texturách nemluvě) žerou spoustu RAMky, a když najedou máš o 6GB méně, tak jich holt nemůžeš mít tolik a v takové kvalitě.

A když současná 8 let stará generace má 8GB a "nextgen" má 10GB, tak to je hodně smutnej progress.
@TombSpirit (08.04.2021 11:44): Jenže ten výkon je o dost menší a jenom snižovat rozlišení nebude stačit, to je už teď vidět na cross gen titulech, taková AC Valhalla jede hrozně na Series S. A protože ty hry budou muset v nějaké ucházející kvalitě vždycky jet na slabším Xboxu, tak nebude snaha vytáhnout to nejlepší z výkonných konzolí, ostatně podobnou myšlenku má třeba i John Linneman z Digital Foundry.

@Rapier (08.04.2021 12:08): Za to, že nejsou nový hry rozhodně nemůže PC :D Jako by se herní trh kdy otáčel na PC HW, všechno se odvíjí od konzolí. Ale za to, že nejsou nový hry, nemůže žádný HW, všichni vývojáři komply a devkity mají k dispozici. Ale všichni musí pracovat z domu, plno lidí nemocných a toto se potáhne ještě dlouho.