Hardware
@RomcaT (07.03.2020 11:44): Není vůbec za co. Rád poradím, pokud vím. :)
@ZephyrCZ (07.03.2020 11:34): díky, informace předám ;o)
Soundbar doma planuji. Připojení přes kabel možné není, proto jsem si pořizovala pi3 která umí WiFi.
Moc díky super jsi to popsal
Soundbar doma planuji. Připojení přes kabel možné není, proto jsem si pořizovala pi3 která umí WiFi.
Moc díky super jsi to popsal
@Jab (07.03.2020 11:29): Výrobci u zákazníků doufají v různé věci... :-D
@RomcaT (07.03.2020 11:03): TV má pouze 50 Hz panel, ale to dneska většina, pokud nekupuješ opravdu dražší stroj. Na druhou stranu má přímé podsvícení, čtyřjádrový procesor Mediatek MT5887 na 1,5 Ghz, což už je na AndroidTV v pohodě a 2 GB RAM. Podstatně dražší AndroidTV mají procesory na stejné úrovni a paměť jenom nepatrně větší, takže ano, tento HW je vůči danému systému v pohodě. Panel je 8bit (výrobce uvádí 10bit, ale je to 8bit + FRC), což běžnému uživateli stačí bez problémů, na to navazuje HDR10+ které díky panelu nepodává tak dobré výsledky jako na nativním 10bit displeji, ale znovu píšu, bavíme se o TV za cca 12K, což je dobré za ty peníze.
Pokud opravdu ráda koukáš na filmy Romčo, určitě doporučuji dokoupit soundbar, Philips sice píše že TV má Dolby Atmos a Sound A.I. (hůů, uměla inteligenci už i u zvuku :-) ), s dvěma 10W reproduktory se můžeš ohánět funkcemi jak chceš, ale fyziku neoblbneš. Takže soundbar, stačí i levnější, posune zvuk u TV (jakékoli) vždy o století dopředu.
Pokud můžeš, doporučuji TV připojit na RJ45, tedy internet po kabelu, než přes WiFi, reakce jsou pak rychlejší, nejenom při stahování. Což využiješ právě třeba u Stream Cinema, kdy si můžeš dovolit vyšší datové toky.
TV podporuje Google Assistant, takže na ní můžeš mluvit a ne jenom vyhledávání filmů, jak psal svojí zkušenost s Thomsonem @speedevil .
Hodně návykové je potom Philips podsvícení za TV, Ambilight. To zkusíš jenom jednou a chceš to pořád. U mě to dopadlo tak, že jsem si pak koupil Philips Hue Play světelný systém, hodil za monitor a přesahy barev mimo monitor/TV si užívám i při hraní her. :) Nejvíc TOP. :)
V kostce řečeno, ano, za dané peníze se jedná o dobrou TV s nadstandardní výbavou.
Pokud opravdu ráda koukáš na filmy Romčo, určitě doporučuji dokoupit soundbar, Philips sice píše že TV má Dolby Atmos a Sound A.I. (hůů, uměla inteligenci už i u zvuku :-) ), s dvěma 10W reproduktory se můžeš ohánět funkcemi jak chceš, ale fyziku neoblbneš. Takže soundbar, stačí i levnější, posune zvuk u TV (jakékoli) vždy o století dopředu.
Pokud můžeš, doporučuji TV připojit na RJ45, tedy internet po kabelu, než přes WiFi, reakce jsou pak rychlejší, nejenom při stahování. Což využiješ právě třeba u Stream Cinema, kdy si můžeš dovolit vyšší datové toky.
TV podporuje Google Assistant, takže na ní můžeš mluvit a ne jenom vyhledávání filmů, jak psal svojí zkušenost s Thomsonem @speedevil .
Hodně návykové je potom Philips podsvícení za TV, Ambilight. To zkusíš jenom jednou a chceš to pořád. U mě to dopadlo tak, že jsem si pak koupil Philips Hue Play světelný systém, hodil za monitor a přesahy barev mimo monitor/TV si užívám i při hraní her. :) Nejvíc TOP. :)
V kostce řečeno, ano, za dané peníze se jedná o dobrou TV s nadstandardní výbavou.
@ZephyrCZ (07.03.2020 11:14): Jo, výrobce přestane po pár letech podporovat tvou verzi OS a doufá, že si koupíš novou televizi.
@Bursoft (07.03.2020 09:56): Pro mě docela ano. Protože pak se člověk dočká toho že nějaká aplikace není ne proto, že by jí vývojář neudělal, ale pro že si jí nepřeje výrobce TV/systému. Což je přesně případ Tizenu/Samsungu a WebOS/LG. Do hry, co se týká aplikací, pak kromě výrobců SW vstupuje ještě majitel OS, v našem případě výrobce TV, což omezuje ve výsledku pouze zákazníka. Krásným příkladem budiž zaříznutí Twich aplikace přímo od Samsungu, kvůli čemuž jsi musel "hackovat" systém.
@ZephyrCZ (07.03.2020 10:29): díky, a celkově kdyby jsi měl tuhle TV zhodnotit? Kamarádka si chce koupit tv v téhle velikosti aby ji tam šlo Kodi bez Maliny. Tak jsem tak koukala a vypadla na mě tahle. Philips mám doma taky a jsem s ní spokojená, ale mám jiný typ bez androidu.
Ano, teď už vim, jak naivní jsem byl a jsem velice rád za možnost vrácení zboží bez udání důvodu, protože to, s čim jsem se u tohohle Thomsona setkal, se všechno nedá zjistit dopředu, informace od prodejce (Alza) minimální, místy zavádějící a klamavé, recenze zákazníku je třeba brát s veelkou rezervou a to jak se výrobek povedl se opravdu dá zjistit až doma při zkoušení naživo, podle požadavků/nároků uživatele.
Věřim tomu, že bedna za desítky tisíc bude mít i ten android lepší, ale to, proč já bych nikdy za TV nedal víc jak 10k jsem už psal. A je mi jasný, že pro ty, kteří se vyžívají v systému "chytré domácnosti" se všema dostupnýma vymoženostma ani neni technicky možný, aby se uspokojili škatulí za 10k. Já mam sice jiné koníčky, ale dovedu to pochopit, každá zábava něco stojí.
Tak vokleštěnej android, kterej předvedl Thomson, by se podle mě ani neměl nazývat androidem, pro někoho je to pak zavádějící, protože si třeba taky jako já naivně myslí, že všechno, co nainstalujou z GooglePlay bude fungovat i u tý televize. Jenže ten "android" nabídl jen pár svejch aplikací, ze který by pro mě byla možná použitelná JEDNA - webovej prohlížeč... ovšem to byla neskutečná prasečina a navíc do toho (prohlížení internetu) hodí vidle hárdwér, takže prohlížení internetu rychlostí ala vytáčené připojení z devadesátejch let minulýho století otráví nejednoho uživatele... takže taky nepoužitelný.
Ano, podle někoho bych měl bejt rád, že u TV za 6k pude pustit Ordinace v růžový zahradě :D Já si nemyslim, že bych byl ohledně televize nějak náročnej, neočekával jsem extra funkce, očekával jsem že deklarované funkce by měly aspoň uspokojivě fungovat, když už na ně výrobce/prodejce v reklamě láká. Já u TV nepotřebuju všelijaký ty blbosti navíc, ale nasere mě, když do TV naserou hafo funkcí, který jsou pak takřka nepoužitelný. Tak třeba myš - můžete jí připojit, ale jediný, k čemu se dá použít, je klikání na virt.klávesnici u www-prohlížeče! Jiná TV logicky dovolí myš používat i třeba k editaci seznamu programů, protože dělat to šipkama na dálk.ovládání je fakt vopruz. Svižnost androidu asi taky neznamená, že start TV k běžícímu obrazu/zvuku trvá skoro minutu oproti 5sekundám u jiný TV. Zmiňované "hlasové ovládání" ve skutečnosti žádným ovládáním neni; hlasem jen můžete (pokud jste online) "nadiktovat" text do vyhledávacího řádku prohlížeče (místo klikání na klávesnici)... má to ovšem menší háček - funguje to pouze se speciálním ovladačem (dokoupit za skoro 1tis.Kč) - dálk.ovladač dodávaný k TV tuto funkci neumožňuje, o čemž ovšem v popisu výrobku prodejce neinformuje! Nefunkční Chromecast - další blbost, kterou si mohli u Thomsona odpustit, když jim to na TV nefunguje. Při ručním nastavení času a datumu si toto TV nepamatuje, po vypnutí TV ze zásuvky (např.na půl dne) je v TV po dalším zapnutí 0:00hod a datum 1.1.2018... funkce automat.synchronizace času nepomáhá!
Uznávam, že rejpat do androidTV na základě zkušeností s levnou televizí neni správný a za plno problémů s tim šmejdem určitě může víc ta technika jako taková, než operační systém. Ale nevěřim tomu, že jsem jedinej, koho nezajímá chytrá domácnost a stačila by mu jednoduchá televize, kde jen funguje to, co výrobce nabízí... Ale když už jsem se tady o tom rozkecal, může to někdo méně náročný brát jako varování, co ho může čekat při nákupu levné AndroidTV.
Věřim tomu, že bedna za desítky tisíc bude mít i ten android lepší, ale to, proč já bych nikdy za TV nedal víc jak 10k jsem už psal. A je mi jasný, že pro ty, kteří se vyžívají v systému "chytré domácnosti" se všema dostupnýma vymoženostma ani neni technicky možný, aby se uspokojili škatulí za 10k. Já mam sice jiné koníčky, ale dovedu to pochopit, každá zábava něco stojí.
Tak vokleštěnej android, kterej předvedl Thomson, by se podle mě ani neměl nazývat androidem, pro někoho je to pak zavádějící, protože si třeba taky jako já naivně myslí, že všechno, co nainstalujou z GooglePlay bude fungovat i u tý televize. Jenže ten "android" nabídl jen pár svejch aplikací, ze který by pro mě byla možná použitelná JEDNA - webovej prohlížeč... ovšem to byla neskutečná prasečina a navíc do toho (prohlížení internetu) hodí vidle hárdwér, takže prohlížení internetu rychlostí ala vytáčené připojení z devadesátejch let minulýho století otráví nejednoho uživatele... takže taky nepoužitelný.
Ano, podle někoho bych měl bejt rád, že u TV za 6k pude pustit Ordinace v růžový zahradě :D Já si nemyslim, že bych byl ohledně televize nějak náročnej, neočekával jsem extra funkce, očekával jsem že deklarované funkce by měly aspoň uspokojivě fungovat, když už na ně výrobce/prodejce v reklamě láká. Já u TV nepotřebuju všelijaký ty blbosti navíc, ale nasere mě, když do TV naserou hafo funkcí, který jsou pak takřka nepoužitelný. Tak třeba myš - můžete jí připojit, ale jediný, k čemu se dá použít, je klikání na virt.klávesnici u www-prohlížeče! Jiná TV logicky dovolí myš používat i třeba k editaci seznamu programů, protože dělat to šipkama na dálk.ovládání je fakt vopruz. Svižnost androidu asi taky neznamená, že start TV k běžícímu obrazu/zvuku trvá skoro minutu oproti 5sekundám u jiný TV. Zmiňované "hlasové ovládání" ve skutečnosti žádným ovládáním neni; hlasem jen můžete (pokud jste online) "nadiktovat" text do vyhledávacího řádku prohlížeče (místo klikání na klávesnici)... má to ovšem menší háček - funguje to pouze se speciálním ovladačem (dokoupit za skoro 1tis.Kč) - dálk.ovladač dodávaný k TV tuto funkci neumožňuje, o čemž ovšem v popisu výrobku prodejce neinformuje! Nefunkční Chromecast - další blbost, kterou si mohli u Thomsona odpustit, když jim to na TV nefunguje. Při ručním nastavení času a datumu si toto TV nepamatuje, po vypnutí TV ze zásuvky (např.na půl dne) je v TV po dalším zapnutí 0:00hod a datum 1.1.2018... funkce automat.synchronizace času nepomáhá!
Uznávam, že rejpat do androidTV na základě zkušeností s levnou televizí neni správný a za plno problémů s tim šmejdem určitě může víc ta technika jako taková, než operační systém. Ale nevěřim tomu, že jsem jedinej, koho nezajímá chytrá domácnost a stačila by mu jednoduchá televize, kde jen funguje to, co výrobce nabízí... Ale když už jsem se tady o tom rozkecal, může to někdo méně náročný brát jako varování, co ho může čekat při nákupu levné AndroidTV.
@RomcaT (07.03.2020 09:53): Ano, tato TV KODI dá bez problémů. Normálně se do ní přihlásíš přes svůj Google účet, dáš tam Google Play a najdeš Kodi a nainstaluješ. Doplňky, pokud ti jde o Stream Cinema CZ/SK na filmy, z Google Play nenainstaluješ ani na mobilu, zde TV máš dvě možnosti. Buď přes USB pomocí flashdisku, nebo si dané doplňky ulož někam na Google Disk třeba na PC nebo na mobilu a z TV na Google Disk můžeš poté normálně přistoupit a doplňky si stáhnout online bez flashky přímo do TV a nainstalovat.
@ZephyrCZ (07.03.2020 09:04): Je to s tou uzavřeností tak horké? Já mám Samsung, tudíž Tizen a stačí do PC nainstalovat developer kit, abys tu TV otevřel. Takto jsem tam doinstaloval třeba neofi aplikaci na Twitch (páč předchozí Samsung zařízl).
Jinak souhlas, očekávat od TV za 6 tisíc nějakou slušnou odezvu nebo extra funkce je naivní. Já mám TV za 14k a někdy bych ji nejradši hodil z okna, jak je hrozně neresponzivní..
Jinak souhlas, očekávat od TV za 6 tisíc nějakou slušnou odezvu nebo extra funkce je naivní. Já mám TV za 14k a někdy bych ji nejradši hodil z okna, jak je hrozně neresponzivní..
@ZephyrCZ (07.03.2020 09:04): jde mi o to jestli by takhle TV zvladla Kodi. Tedy prostě tak, že se stáhne Kodi aplikace z Google play přímo v tv. Jak to tam funguje s doplňky? Jdou tam instalovat taky přes google play nebo ten doplněk cz a SK pro Kodi se musí stáhnout na flešku v zipu a nainstalovat z toho?
@speedevil (07.03.2020 07:59): Přesně tuhle reakci jsem čekal, že někdo napíše. Jak AndroidTV letěl z baráku a jak to není vlastně Android. Pokud jsi naivně čekal, jak píšeš, že to bude jako na Tvém mobilu, tak ano, bylo to velmi naivní očekávání. Úplně stejně naivní, jako když si někdo koupí Octavii, když už jsme u toho srovnání s auty, s motorem 1.2 TSI a čeká od toho výkon jako má soused s Octavií 2.0 TDI. Ten výkon tam prostě nebude, i když je to Octavia a Octavia. Tak jako AndroidTV opravdu není zcela to samé Android. Proto je tam to TV v názvu.
Na druhou stranu, na obranu tohoto systému musím říct, že když člověk ví co kupuje a nečeká od toho něco co ani nelze, je AndroidTV absolutně v pohodě. Možná je to také dané tím, že jsem za TV s tímto systémem nedal 6K, ale čtyřnásobek, tudíž lze očekávat jiný HW i odladění. Určitě je to ale dané tím, že absolutně neočekávám, a ani nelze, od systému na TV to samé co mám v mobilu. Už jenom kvůli ovládání.
AndroidTV tedy vypadá jinak než průměrný Huawei, jinak se ovládá, ale v jádru jde o identický systém. Výhody z toho plynoucí jsou jasné. Do TV si mohu nainstaloval aplikace, které jsem si již koupil na svém mobilu s Androidem, což neumožňuje žádný jiný operační systém v TV. Ne zcela každá aplikace jde nainstalovat, právě kvůli rozdílnému ovládání kde Google logicky zakazuje instalaci pokud vývojář aplikaci pro AndroidTV nepřizpůsobil, nicméně drtivá většina toho co jsem chtěl, bez problémů šla. Na TV tak mám správce souboru který mám i v mobilu a který přistupuje na můj Google disk a mohu pracovat s libovolným obsahem na mém disku přímo přes TV. Mám na TV také KODI, což je pro mě jeden ze dvou způsobu využívání TV pro sledování čehokoli. Tím druhým způsobem je YouTube. Osobně bych si dnes TV bez možnosti využívat KODI nekoupil, takže WebOS od LG s jejich zcela uzavřeným systémem nemá v tomto směru šanci.
Android TV funguje zároveň jako Google Home centrum, což je další schopnost která je pro mě zásadní (mám kompletně chytrou domácnost). Díky AndroidTV umí TV vyhledávat a poslouchat příkazy v češtině, což neumí ani WebOS, ani Tizen, ani nic jiného.
Další věcí je SteamLink, tedy možnost hrát na TV s gamepadem hry z PC, bezdrátově a s výkonem mého PC. Vím že WebOS tohle neměl, ale třeba se něco změnilo.
Ono vůbec u WebOS je, díky jeho kompletnímu uzavření ze strany LG, problém cokoli dodat a vyvíjet, proto vypadá obchod s aplikacemi u WebOS tak tragicky. LG totiž musí danou aplikaci schválit, případně se na ní podílet. Což je omezení které osobně odmítám podporovat. Ale jo, systém je podstatně jednodušší jak AndroidTV a tudíž lítá jak z praku i na TV za pár kaček. Tohle je věc, kterou Thomson, ale i ostatní výrobci, podcenili a narvaliv minulosti AndroidTV na TV se slabými procesory a malou RAM pamětí a pak to dopadlo tak, že se to nedalo pro celkovou pomalost ani ovládat. Philips kdysi nabízel Android TV tuším u modelů s ultra pomalým dvoujádrovým procesorem = peklo. Dneska už AndroidTV u Philipsu, ale i u Sony, nenajdeš jinde než u vyšších a výkonnějších řad. Pak to ale svými možnostmi a schopnostmi stojí za to a převyšuje vše ostatní co lze v TV nalézt. :-)
Na druhou stranu, na obranu tohoto systému musím říct, že když člověk ví co kupuje a nečeká od toho něco co ani nelze, je AndroidTV absolutně v pohodě. Možná je to také dané tím, že jsem za TV s tímto systémem nedal 6K, ale čtyřnásobek, tudíž lze očekávat jiný HW i odladění. Určitě je to ale dané tím, že absolutně neočekávám, a ani nelze, od systému na TV to samé co mám v mobilu. Už jenom kvůli ovládání.
AndroidTV tedy vypadá jinak než průměrný Huawei, jinak se ovládá, ale v jádru jde o identický systém. Výhody z toho plynoucí jsou jasné. Do TV si mohu nainstaloval aplikace, které jsem si již koupil na svém mobilu s Androidem, což neumožňuje žádný jiný operační systém v TV. Ne zcela každá aplikace jde nainstalovat, právě kvůli rozdílnému ovládání kde Google logicky zakazuje instalaci pokud vývojář aplikaci pro AndroidTV nepřizpůsobil, nicméně drtivá většina toho co jsem chtěl, bez problémů šla. Na TV tak mám správce souboru který mám i v mobilu a který přistupuje na můj Google disk a mohu pracovat s libovolným obsahem na mém disku přímo přes TV. Mám na TV také KODI, což je pro mě jeden ze dvou způsobu využívání TV pro sledování čehokoli. Tím druhým způsobem je YouTube. Osobně bych si dnes TV bez možnosti využívat KODI nekoupil, takže WebOS od LG s jejich zcela uzavřeným systémem nemá v tomto směru šanci.
Android TV funguje zároveň jako Google Home centrum, což je další schopnost která je pro mě zásadní (mám kompletně chytrou domácnost). Díky AndroidTV umí TV vyhledávat a poslouchat příkazy v češtině, což neumí ani WebOS, ani Tizen, ani nic jiného.
Další věcí je SteamLink, tedy možnost hrát na TV s gamepadem hry z PC, bezdrátově a s výkonem mého PC. Vím že WebOS tohle neměl, ale třeba se něco změnilo.
Ono vůbec u WebOS je, díky jeho kompletnímu uzavření ze strany LG, problém cokoli dodat a vyvíjet, proto vypadá obchod s aplikacemi u WebOS tak tragicky. LG totiž musí danou aplikaci schválit, případně se na ní podílet. Což je omezení které osobně odmítám podporovat. Ale jo, systém je podstatně jednodušší jak AndroidTV a tudíž lítá jak z praku i na TV za pár kaček. Tohle je věc, kterou Thomson, ale i ostatní výrobci, podcenili a narvaliv minulosti AndroidTV na TV se slabými procesory a malou RAM pamětí a pak to dopadlo tak, že se to nedalo pro celkovou pomalost ani ovládat. Philips kdysi nabízel Android TV tuším u modelů s ultra pomalým dvoujádrovým procesorem = peklo. Dneska už AndroidTV u Philipsu, ale i u Sony, nenajdeš jinde než u vyšších a výkonnějších řad. Pak to ale svými možnostmi a schopnostmi stojí za to a převyšuje vše ostatní co lze v TV nalézt. :-)
Android TV... to byl zážitek! Nevim, jestli jsem to už nepsal i tady, ale já měl to "potěšení" mít doma na chvíli televizi s androidem a hned druhej den letěla z baráku, až se za ní prášilo. Nechal jsem se zlákat reklamnim videem, ale takovej průser bych nečekal ani ve snu. Naivně jsem doufal, že když android, tak prostě android tak jak jsem na něj zvyklej ze smartfounu - ani hovno! Asi to ale nebyl problém jen samotnýho androidu, myslim že k celkovýmu průseru dopomohla i technika samotný televize. Jasně, u Thomsona za 6 tisíc nejde čekat zázraky, ale když jsem jí pak vyměnil za LG (s WebOS!) jen o 2tis.dražší, bylo to jako přesednout ze stodvacítky do oktávky. Proč si nekoupim dražší (=lepší) televizi? Uplně bez televize bejt nechci, ale jinak mě sledování TV obecně nebere, takže satelit ani kabel nemam (na internet mi stačí, že k nám do vesnice vede "zvonkovej drát", kterej už tam byl za komárů a poskytuje mi rychlost 5 mega) a na občasné zkouknutí necelejch 20 programů z Krašova je pro mě škoda TV za desítky tisíc.
@RomcaT (06.03.2020 21:31): Mám starší (listopad 2015) Philips 40PFT6510. Tedy menší (103 cm) 100 Hz TV s VA panelem a AndroidTV operačním systémem. Tehdy, když jsem jí kupoval, to byla jedna z mála voleb, která měla kombinaci výše uvedeného OS a nativně 100Hz panelu.
@ZephyrCZ (06.03.2020 09:08): pošli mi prosím jakou máš tv
Hele... Ono je to trochu na palici. Postneš článek do hardware sekce na DH, kde o kvalitu obrazu jde (doufáš) velké části uživatelské základny, a jeden ti napíše, že záleží na velikosti obrazovky (no shit!) a druhý že jeho babičce stačí 576p a SD signál s Ulicí. :) Tak už se sám sebe člověk musí ptát, zda má vůbec smysl sem něco takového dávat. Tím vás dva (Luďa, Gordon) nechci urazit. Jen jste před napsáním svých příspěvků mohli uvážit své vlastní nároky (které asi budou výše jak u průměrného konzumenta romance TV Prima) a rovněž kam svůj názor píšete. Tohle není platforma, kde lidé nejsou schopni promyslet, k čemu a kde využijí rozlišení vyšší než 720p či 1080p (a další parametry). Děkuji za pochopení. ;)
@Luďa (06.03.2020 13:47): Jde také, kromě rozlišení a vzdálenosti, o další část skládačky, a tou je kvalita zobrazovacího panelu. Dneska není problém koupit 4K TV za cca 7 000 Kč, v případě větší úhlopříčky za cca 9 000 Kč. Jedna věc je ale rozlišení, druhá věc je potom z jaké vzdálenosti a na jakou úhlopříčku koukáme, kdy od překročení určitého průsešíku těchto dvou hodnot už lidské oko není schopné poznat rozdíl, a třetí věc je kvalita samotného panelu. A protože tohle je věc, kterou se ne vždy člověk běžně dočte, velké množství lidí to neřeší, protože 4K a protože to je víc jak FullHD.
Dnes už to bohužel moc dobře nejde, ale ještě rok dozadu jsem lidem doporučoval, pokud neseděli přímo před TV, raději vzít starší model s FullHD rozlišením a opravdu kvalitním panelem, než 4K s levným panelem, ale vysokým rozlišením. Vždy šlo a jde samozřejmě o to na jak velkou úhlopříčku se kouká, ale pokud člověk nesedí přímo před TV, tak přesně jak píše @Jab , ve spoustě případů je 4K zbytečnost. Notabene, když hromada lidí kouká potom na Novu ze společné antény v SD rozlišení. Těch případů, kdy se 4K smysluplně využije, u běžného člověka je stále malé množství. Na druhou stranu, kvalitní podání barev, skvělé pozorovací úhly, či vykreslení černé barvy, to vše je vidět stále, bez ohledu na rozlišení. Dnes ale už kvalitní FullHD TV moc sehnat nejdou a tak v nízkých cenových hladiných mají lidé sice moderní 4K, bambilion bezdrátových funkcí s hyper tenkými rámečky, ale blbým panelem...
Dnes už to bohužel moc dobře nejde, ale ještě rok dozadu jsem lidem doporučoval, pokud neseděli přímo před TV, raději vzít starší model s FullHD rozlišením a opravdu kvalitním panelem, než 4K s levným panelem, ale vysokým rozlišením. Vždy šlo a jde samozřejmě o to na jak velkou úhlopříčku se kouká, ale pokud člověk nesedí přímo před TV, tak přesně jak píše @Jab , ve spoustě případů je 4K zbytečnost. Notabene, když hromada lidí kouká potom na Novu ze společné antény v SD rozlišení. Těch případů, kdy se 4K smysluplně využije, u běžného člověka je stále malé množství. Na druhou stranu, kvalitní podání barev, skvělé pozorovací úhly, či vykreslení černé barvy, to vše je vidět stále, bez ohledu na rozlišení. Dnes ale už kvalitní FullHD TV moc sehnat nejdou a tak v nízkých cenových hladiných mají lidé sice moderní 4K, bambilion bezdrátových funkcí s hyper tenkými rámečky, ale blbým panelem...
U těch TV záleží na vzdálenosti a velikosti, podle toho má cenu řešit, jestli to rozlišení má smysl/nemá smysl. Dřív jsem měl odkaz na nějakou studii, která zjistila, jaký rozlišovací úhel má průměrné lidské oko (lidi s oční vadou mají ten úhel samozřejmě větší, než poznají změnu). Jednoduchou geometrií se pak z toho dostane nějaká takováhle tabulka.
Nevím jak zrovna této věřit, protože už neznám ten úhel, abych si to přepočítal. :) Ze zkušenosti vím, že většina lidí kouká asi ze zvyku ze starých 576p blikajících 50Hz CRT na televizi hrozně daleko a tak potom nemůžou poznat rozdíl ani mezi 720p a UHD, čili jsem většinou doporučoval 1080p televize v době, kdy UHD byly dražší. IMHO stejně většina lidí by ani pak na té televizi nepouštěla UHD Blu ray, možná ani Blu ray, ale spíš patlanice s nízkým bitratem z Netflixu/HBO či hůř pozemní SD vysílání.
Nevím jak zrovna této věřit, protože už neznám ten úhel, abych si to přepočítal. :) Ze zkušenosti vím, že většina lidí kouká asi ze zvyku ze starých 576p blikajících 50Hz CRT na televizi hrozně daleko a tak potom nemůžou poznat rozdíl ani mezi 720p a UHD, čili jsem většinou doporučoval 1080p televize v době, kdy UHD byly dražší. IMHO stejně většina lidí by ani pak na té televizi nepouštěla UHD Blu ray, možná ani Blu ray, ale spíš patlanice s nízkým bitratem z Netflixu/HBO či hůř pozemní SD vysílání.
@Kwoky (06.03.2020 12:04): Při těch ne až tak velkých vzdálenostech a velké úhlopříčce spíše pochybuji. Ale pokud má někdo starší plazmovku a sedí od ní pět či více metrů, tak klidně podepíšu, že je pro něj 4K spíše zbytečnost.
@Jab (06.03.2020 12:03): Je hrozná škoda, že tam nezahrnuli i FullHD. Třeba bychom zjistili, že i 4K je na nic :)
@Gordon (06.03.2020 11:55): Nepřekvapivě s tím autoři oné studie (mimochodem double blind) nějak pracují. ;)
@Jab (06.03.2020 08:44): Tak samozřejmě záleží i na samotné velikosti jednotlivých pixelů, tj. velikost obrazovky.
@Jab (06.03.2020 09:21): To je také řešení... :-)
@ZephyrCZ (06.03.2020 09:08): Já bych to měl beztak jako (povětšinou druhý) monitor. A to jen proto, že HDR monitory jsou hrozné. A na HDR to chci primárně. Original Sin 2, Forza Horizon 4, Netflix aj.
@Jab (06.03.2020 09:02): Pro mě osobně je TV zbytečnost #1. Mám doma TV s Androidem od Philipsu a spokojenost, ale používám jí velmi zřídka, především jsem jí kupoval kvůli dětem, když za mnou na víkend přijedou. A když už jí pustíme, tak z 99 procent je tam buď YouTube, nebo Kodi. Nic jiného. Ani nevím, jestli do ní mám ještě zapojenou anténu... :-)
@ZephyrCZ (06.03.2020 08:55): Zatím pošilhávám po té nové 48 palcové OLED LG CX. Samozřejmě až ze zaváděcí ceny (45 tisíc) klesne alespoň na třicet tisíc. :)
@Jab (06.03.2020 08:44): Pokrok nezastavíš. Nicméně na 8K TV jsem si obraz sice užíval, byl opravdu krásný, ale že bych byl přesvědčený, že to je oproti 4K nějak zásadně lepší, to zase ne... :-)
Pokud jste chtěli prodat ledviny celé své rodiny za 8K televizi, tak prý není potřeba.
@Garret (03.03.2020 23:04): Díky za info a foto, působí to impozantně. RAMky ještě nemám, takže si dám určitě pozor. :c)
@samorost (03.03.2020 21:24): taky bacha jestli máš vyšší ramky, musel bys šibnout ventilátory nahoru a to je škoda. Jinak tady po instalaci...
@Garret (03.03.2020 19:49): S tím počítám. :c))
@7c (03.03.2020 19:13): minimálně je levnější o litr :-) D15 mělo o něco lepší výsledky v teplotě, cca 5°, ale zase mu jedou ventilátory rychleji a měl o 10dB vyšší hlučnost. Ninja5 jede max. na 800ot. při 30dB to prostě neslyším (alespoň já, v mojí bedně). hlučnost pro mě byla prioritní.
@samorost (03.03.2020 18:27): zvíře to je, musel jsem kvůli němu vytáhnout zadní větrák, protože už se mi tam nevešel :-)
@samorost (03.03.2020 18:27): zvíře to je, musel jsem kvůli němu vytáhnout zadní větrák, protože už se mi tam nevešel :-)
@Garret (03.03.2020 15:32): Je lepší než NH-D15?
@Garret (03.03.2020 15:32): Mám v plánu ten samý, dle kolegy je to údajně „zvíře”. :c)
@Kwoky (03.03.2020 16:27): ještě jsem ho nenainstaloval, dneska jsem ho přinesl ze Zásilkovny... v krabici, co se používá na shipping motorkářských přileb :-D
@Garret (03.03.2020 16:08): Ajo, já jsem to pochopil tak, že Ninju ještě nemáš.
@Kwoky (03.03.2020 16:02): Gelid stál 600 (v roce 2011), Ninju 5 jsem kupoval na Mironetu za 1200.
Gelid je super chladič, za ty peníze nemá konkurenci a je fakt tichý, ale chce to trochu více síly :-)
Gelid je super chladič, za ty peníze nemá konkurenci a je fakt tichý, ale chce to trochu více síly :-)
@Garret (03.03.2020 15:52): Trochu se v tom ztrácím. Gelid za 1200?
@Kwoky (03.03.2020 15:42): mám dva na vyfukování a tři na nasávání. chladič jsem navíc vybíral podle hluku a kupoval jsem ho za 1200, takže takový rozdíl oproti tvému postovanému to zase není... a samozřejmě kvalita je úplně jinde, stejně jako pasivní výkon.
@Garret (03.03.2020 15:32): Jestli ono by nestačilo přidat jeden větrák za stovku na vyfukování :)
Případně levnější varianta chladiče: odkaz
Případně levnější varianta chladiče: odkaz
ta 2070Super dělá v case pěkný vedro... teplota CPU je o 15° vyšší a při maximální vytížení CPU i GPU už atakuju TJmax :-) 9 let sloužící Gelid Tranquilo 2 se chystám nahradit tímto fešákem. to bude zajímavý fitting :-)
Takové drobné dilema. Chtěl jsem přenechat mámě svůj předchozí cpu (a desku) - ono Pentium G4560. Ale zjistil jsem, že ve starém PC už je Core i5-3340S (2.8 GHz), takže řeším, nakolik je to vlastně upgrade. To Pentium je o nějaké tři-čtyři roky novější, ale výkonem to takový rozdíl není - tedy ta i5 má trochu nižší frekvenci, ale zase čtyři skutečná jádra (vs 2 & Hyper-Threading) a v některých testech stále - byť těsně - vítezí. Na druhou stranu, G4560 má desku s DDR4.
Kloním se teda spíše na stranu toho G4560 s tím, že vzhledem k poměru stáří aspoň déle vydrží (montovat budu tak jako tak), měl by ale někdo opačný názor?
Jinak ta Armis AR7 je opravdu pěkná a prostorná skříň, velká spokojenost.
Kloním se teda spíše na stranu toho G4560 s tím, že vzhledem k poměru stáří aspoň déle vydrží (montovat budu tak jako tak), měl by ale někdo opačný názor?
Jinak ta Armis AR7 je opravdu pěkná a prostorná skříň, velká spokojenost.
@valcik (02.03.2020 19:14): Doteď museli chodit za holkama ven. Diabetes bude na vzestupu. :(
Sexbox od MS snáď už zvládne pr0n v 4K bez trhania, aby si konzolmani mohli spokojne šúchať pyje. :D
@Jab (02.03.2020 16:46): Ahoj, já jsem Helmut, oprávář Playstationů...
Pásmo skutečných problémů. :)
@RomcaT (27.02.2020 08:08): Nz. ;)
Btw ta Motorola mě mile překvapila. Bral bych jí i spíše než dražší Xiaomi Mi A2 Lite nebo to Redmi 6. To se v těhle sférách fakt moc nevidí. :) Až o tolik dražší už ale není třebas Nokia 5.1 Plus s heliem P60. Což je lepší procesor (byť jej Nokia downgradnula). Ale chybí ji goodies jako právě to rychlé nabíjení, NFC, odolnost proti polití vodou a imho i má horší foťák.
Btw ta Motorola mě mile překvapila. Bral bych jí i spíše než dražší Xiaomi Mi A2 Lite nebo to Redmi 6. To se v těhle sférách fakt moc nevidí. :) Až o tolik dražší už ale není třebas Nokia 5.1 Plus s heliem P60. Což je lepší procesor (byť jej Nokia downgradnula). Ale chybí ji goodies jako právě to rychlé nabíjení, NFC, odolnost proti polití vodou a imho i má horší foťák.
@Jab (27.02.2020 07:52): jj, včera to objednal. Holt láska na první pohled. Tak jsem na něj docela zvědavá. Nakonec to pro něj může být fajn mobil i když my to nepochopíme ;o) díky moc za ochotu. Ta Motorola vypadá fakt slušně
Jumas si nakonec asi vybral svůj Cubot tančík. Ale kdyby někdo také hledal podobně pomenší a levnější telefon, tak imho (vedle samozřejmého Redmi 6) dobře vypadala tahle Motorola. Čistý android, rychlé nabíjení (cca), záda skleněná (na gsmareně ale píší plast) ale s pouzdrem v balení, jack... A konečně je to taky v těhle sférách něco jiného než Xiaomi či případně Realme. I když... Motorola už je dnes vlastněná čínským Lenovem, takže z Číny s ním neutečete. :)
https://mobilni-telefony.heureka.cz/motorola-one-lite/
https://m.mobilmania.cz/recenze-motorola ... one/a-1343339#part=1
https://mobilenet.cz/clanky/recenze-motorola-one-cistota-pul-zdravi-36499
https://mobilizujeme.cz/clanky/motorola-one-recenze-hezky-navoneny-prumer
https://mobilni-telefony.heureka.cz/motorola-one-lite/
https://m.mobilmania.cz/recenze-motorola ... one/a-1343339#part=1
https://mobilenet.cz/clanky/recenze-motorola-one-cistota-pul-zdravi-36499
https://mobilizujeme.cz/clanky/motorola-one-recenze-hezky-navoneny-prumer