Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Hardware

@Chuck (22.03.2019 22:01): Je to jedno, záleží i na podpoře dané desky. Jediný rozdíl je že dva sticky by měly být papírově rychlejší, ovšem s tím jedním máš rezevru do upgradování v budoucnu, tedy pokud ještě pofrčí DDR4.
@valcik (21.03.2019 20:40): spotřeba ano ale vzhledem k faktu že Ryzen má navíc +2 cores/ +2 threads a stream běží ve vyšší kvalitě!

As for the viewer experience, here’s what it looks like when left completely untuned by the player. It’s not so good for the 8600K, as illustrated plainly here, even though the streamer is getting over 160FPS AVG during this time period. The viewers get one frame every now and then – 1FENAT, as we affectionally call it. It’s our new metric. 1FENAT is equal to one frame every now and then. The upshot is that, when it does eventually cough-up a frame, it’s 58% likely to be within a 16.7ms delivery window.

The R5 2600X at 10Mbps Faster doesn’t have these problems, and delivers 100% of its frames. It may sustain a lower streamer-side framerate, but the stream itself is perfectly delivered, outside of a 10% variance on frame delivery timing. AMD’s frequency deficit contributes to the lowering of its hard FPS, but its thread advantage is what grants the outright lead in streaming.
@Rapier (21.03.2019 18:51): Ja tam ale vidím, že 2700X je oproti 8700K pomalší a spotrebu má vyššiu:
The i7-8700K draws about 48W baseline, or 98 to 105W when streaming. The R7 2700X pulls between 68W baseline and 135W for a heavy stream.
@Korbitch (21.03.2019 17:57): tak ho kup. Cena je přijatelná. :) Kéž bych byl taky tak nenáročný pokud jde o CPU.

Z jiného soudku, zjistil jsem že u streamingu Ryzen 2700X válcuje Intel i7-8700K a obecně tyhle 5Ghz Intely po přetaktování mají brutální spotřebu (v porovnání s AMD rozhodně).
@Kwoky (21.03.2019 15:02): Na hry, samozřejmě na hry :-) Mě se tam líbí tohle - freesync, display port - bez něj nerozběhneš freesync na nvidii, 2560x1080 - méně náročné na gpu ne 2560x1440, HDR. Asi to jdu rovnou objednat :-)
Dokázal by mi někdo doporučit display port, který umí zaručeně 2560x1080 75hz? Prodejci uvádí všude 60hz.
Pro zajímavost - velkoobchodní ceny kabelů a redukcí: Krup.cz. Z toho si můžete udělat zhruba představu, jakou marži na tom mají prodejny v maloobchodu.
@Luky_Luk (20.03.2019 20:30): "A Falcony šly vždy líp s Intelama."

No, k tomu bych jen dodal, že šly lépe s Intelem v dobách PII/PIII (Celeron 300+) do vydání prvního Duron 600/Athlon a během celé zlaté éry AMD, která trvala do vydání Core 2 Duo. Tam jednoznačně válcovalo AMD Intel, prakticky naprosto ve všem.
Od té doby šel Falcon opět lépe s Intelem (a speciálně s nástupem řady i3/i5/i7 Sandy Bridge), což stále platí dodnes ale rozdíl už není tak markantní (s příchodem Ryzen) jako cca posledních cca 8 let (AMD Phenom II + AMD FX Buldozer/Vishera).

Hm s tou Armou mě to netěší, před týdnem jsem málem koupil i5-9600K, teď jsem uvažoval na Ryzenem ale Arma a Xplane-11 jsou zdá se těžce závislé na výkonech Intel CPUs. To opět vrací v mém případě Intel zpět do hry.
@Rapier (20.03.2019 19:39): to srovnávací video jsem tu už níže postoval.
Když si přečteš diskuzi pod videem, tak to tak jednoznačně nevyplývá - někteří říkají, že Ryzen je celkově plynulejší, další, že Arma3 fps počítadlo je "proven random number generator" :D
Další věc je, že to Intelí okno se občas pocukává, narozdíl od Ryzena...ale je to "capture" a mě spíš zaujalo to menší užívání paměti u Ryzenu.
Já dal na toho známýho - to psal svoji zkušenost přímo mě, nikde jsem to nevygoogloval....

A Falcony šly vždy líp s Intelama.
Osobně se domnívám (a jsem tím v obci renegád), že jak podléhají modeláři tlaku komunity na co nejjemnější modely a co největší/detailní textury (jako DCS voe!)...engine jede na hraně. Dřív byly dlaždice světa 128, pak 256....teď už 1024+, je jich přes 4000, k tomu hi-poly modely nesmyslů s 2048+ texturama. Co si myslíš, že to udělalo s VRAM mojí HD3000, než jsem se nasral :D Slideshow hadr.
U Army mi trvalo roky vychytat nastavení. Defaultní konfig je hrozně telecí - např. detect 1000 frames ahead a spousta dalších věcí. Člověk to prostě musí milovat a nevzdat.
Jinak si užij i ty příběhový kampaně, nejsou špatný. Já jen, že tyhle věci dělám, protože mě baví simulovat a ne konzumovat ;-)
--------------------
Ale jo, věřím, že Ti to ztěžuju.
Taky jsem četl o tom "Spoilerovi", těsně než jsi to tu postnul. Chtěl jsem jít do Ryzena, 99% času pracuju. Ale prdím na to, práci je to jedno a simulátory si žádají hrubou sílu.
@Luky_Luk (20.03.2019 19:25): hm děláš mě ten upgrade CPU težší. Arma II a Arma III jsou hry které vlastním a mám v hledáčku chtěl bych si zahrát.
Hele Falcon BMS na mém přektaktovaném i5-2400 Sandy Bridge (1 core na 3,8 Ghz) s GTX 1060 6GB bez ohledu na rozlišení, tedy zdali nativ QHD nebo FHD mám na startu v Soulu stejně "jen" okolo 30 FPS na max. detaily, což mě hlava nebere. Stejný výsledek má s AMD Phenom II X4 955 (1 core na 4Ghz) a ATI HD 6750 1GB v FHD nebo HD Ready. Optimalizace Falcona je fakt mizerná.

EDIT: k té Arma III mám určité pochybnosti o tom že i7 3770 (Ivy Bridge) je v IPC na jádro na tom lépe než Ryzen 2700. To se mi moc nezdá. Beru, že Kaby Lake, Coffe Lake/Refresh má lepší IPC na jádro a tudíž vyšší výkon v CPU náročných hrách a v MP. Tady bude asi zakopaný pes jinde. Něco se mi na tom nezdá. Že by špatná optimalizace pro Ryzen?
Jo Rapiere, v tom se shodneme, že Falcon je o výkonu jednoho jádra. Vždyť jsem to vlastně sám na začátku napsal.....já jen, aby lidi nemysleli, že je to furt kód z roku 1998 (lecos jo:)....a pak, že jsou taky šílenci, kteří to roztahnou s max detaily na tři obří obrazovky. Fakt by 70 fps z HD 3000 nevymáčkli

A hlavně, Arma je sandbox a ve Falconu je zase obří kampaň a silný missionbuilder....takže je to o tom, kolik je ve světě jednotek. Sposta lidí se v takových testech vyžívala (hlavně u Army)...a tohle je vždy o CPU
@Rapier (20.03.2019 19:22):
:/

"Yeah ARMA3 was the most prominent victim when i switched to Ryzen, it runs it much worse than my i7 3770 - ended up uninstalling out of frustration but kept the Ryzen , i hardly do any gaming anymore and i definitely enjoy all the extra cores for my current workloads. "

"By personal experience with parity of video card ( moved the GTX-1060 to the newer system ) i had better frame rates on a 2012 i7 3770 3.4GHz than on a 2018 Ryzen 2700 3.2GHz. Single core performance is definitely a weak spot. We'll see with the Ryzen2 microarchitecture, it's supposed to improve on that front and be socket compatible with the current generation. I ran some benchmarks and the 2700 seemed to be on par with the 3770 in the worst cases, so to me Arma3 had some gross optimization issues with Ryzen. "
@Luky_Luk (20.03.2019 18:21): bez ohledu na verzi Falcon x32 nebo x64 autoři to přímo zmiňují v manuálu k BMS 4.33.
Arma, ok v MP to beru, MP obecně zvyšuje nároky na HW a to dost rapidně i v DCS World. Jako chceš říci, že s Ryzenem tvoji přátelé zabalili hraní MP Army II, protože to nestíhalo CPU? To jako fakt?!
@Rapier
S tím Falconem by se dalo třeba souhlasit...akorát s poznámkou, že BMS se už dělá ve dvojí verzi x32 i x64 a spousta věcí je přepsaných nebo se přepisuje. Je dost lidí, co to lítají na třech obřích monitorech a do grafik investují nemalé peníze. Ale dejme tomu.

U Army s Tebou ale nemůžu souhlasit. Resp. je to zase na úhlu pohledu. Když si to někdo pořídí, aby si na max užil GFX, projde si singelplayer kampaň a pak jde za novějším/lepčejším/hezčejším/raytraycčejším....možná je to o GPU. Mě ale popravdě ty jejich přiblblý příběhový kampaně vůbec nezajímají. Jsem s Armou roky a to jen kvůli mulťáku a ještě těm nejnáročnějším modům, jako je warfare/CTI. Hraju to jak 3D Dunu2. Takže si představ území 15x15km, kde máš třeba 25 vs 25 velitelů družstev(+ 2 hlavní volené). Každý si nabrnkne 16 AIček, k tomu je z 30+ měst vyspónowaná třeba třetina (i víc), kde v každým z nich bojují desítky OPFOR vojáků a techniky třetí strany s těmi červenomodrými. Když to do sebe začnou prát dvě družstva, počítá to balistiku, penetraci zdí, pancířů a bůhví čeho všeho. Tahle simulace je strašně moc o CPU. Neznám snad nic víc CPU závislého, jak sérii Arma/Take on heli (prostě VBS)....to je palič procesorů. A bohužel mám přátele, kteří ji kvůli novému Ryzenu odinstalovali...takže asi tak.
Proto jsem hrdý, že jsem to byl schopen na svém Y570 SandyBridge roky ustát a velet týmům, příp. kosit mladý borce ať už na zemi nebo ve vzduchu ve svým 1024*576 :D Ale to jen díky tomu, že headless clienti to počítali na serverech a můj komp jen lokální AI. Ale i tak - přepastováno, velkej větrák a odpáraný dno laptopu.....
@Luky_Luk (20.03.2019 16:48): tak třeba Falcon BMS (postaven na původním jádře MicroProse Falcon 4.0 z roku 1998 kdy o vícejádrových CPU nebylo ani vidu ani slechu) dokáže reálně využít jen 1 core (vyšší frekvence, tedy IPC jednoznačně vede), tady je i5-9600K Coffe Lake Refresh s boostem na 4,6Ghz dobrou volbou a to obzvláště v dnes už lehce "obstarožním" FHD rozlišení.
Arma III od BIje to hlavně o grafické kartě (možná pro někoho překvapivě). Paradoxně na Arma III není třeba high end CPU ale high end GPU. Nicméně u jeho předchůdce Arma II platily i vysoké nároky na CPU ale opět jen u FHD.

Nicméně z těch grafů jde jasně vidět, že stačí mít 1440p (QHD) monitor a je v ten moment je takřka jedno zdali tam máš overlocked i5-9600K nebo Ryzen 2600.

Dokonce i uživatelé DCS World 2.5 potvrzují že je takřka jedno zdali máš super výkonný (a super drahý) Intel (ale ve starších verzích DCS World tomu tak nebylo) nebo AMD Ryzen 1xxx nebo 2xxx ve finále bude a je vždy bottleneck na straně GPU a to obzvláště v 1440p+. Více méně to ale platí i pro FHD rozlišení, nicméně tam se silnější CPU projeví (vyšší min. FPS s patřičnou GPU pochopitelně jinak bude bottleneck na straně GPU) na rozdíl od 1440p (QHD). DCS engine umí pracovat asi jako jediný letecký simulátor na trhu s více cores (min. využije dle mých měření všechna 4 cores mé i5-2400). Možná umí více cores využít i IL-2 Sturmovik Battle of xxxx, neboť ten má také moderní engine ale třeba takový X-Plane 11 v roce 2019 stále jede na single core! Nicméně příští update X-PLane 11 by měl přinést podporu multi core CPUs.

Kdysi jsem v CAD kreslil denně a jsem si na 100% jistý, že bych chtěl min QHD nebo 4K 32" (ne ultra-wide) monitor na CAD (zvyk je železná košile, viz FHD) ale máš pravdu DOS hry na QHD/4K vypadají hrozně (tedy pokud je nepouštíš v okně).
Dík za info....ale mám pocit, že teď už je v kurzu nějaká modernější technologie než zmiňovaný Shadowplay, případně ta konkurenční od AMD. Před časem jsem na to narazil....možná se to týkalo Streamování, ale myslím, že to byl i "capture".
O to mi jde, díky...moje předchozí Nvidie právě byl model těsně před Shadowplay (asi 8 let dozadu?) a trochu mě mrzelo, že to neumí - snímat "zadarmo" video z 3D obrazovky mi přijde dobře využitelný. Čili musím mít model od Nvidie, aby mi to šlapalo. Tím pádem buď nějakou jinou nenašlapanou NVidii nebo počkat.

OK, já to taky bral jako nějaký spíš dedikovaný low-end. Jde o to že za pár let si třeba od někoho jako Paul koupím cosi žravějšího - to byl smysl dotazu. Já se totiž před lety vnitřně zařekl, že nekupuju nový hw, pokud mi starý neklekne nebo neshoří. Celkem se mi to daří, ale ženě shořelo cosi v laptopu, tak jí dám svůj starý Y570 a sám si udělám po dlouhý době radost. Ale tím, že dělám i terény, nechci mít hned max dělo (spíš slabší ešalón:)....další věc je, že raději pošlu děti víckrát za sezonu na hory, než bych si kupoval grafiku za desítky táců.
@Luky_Luk (20.03.2019 16:33): Kdykoliv někdo poskytne odkaz na userbenchmark, tak se mi otevírá kudla v kapse. Jsou to odhadnuté hodnoty a syntetické testy. Můžeme se bavit o tom, že "pro základní přehled to stačí", ale i tak tu stránku nemám rád, protože neukazuje výkon, jaký to v reálu bude mít.

Jo a HD 630 není našlapaná grafika :)

Shadowplay to neumí. To je technologie nVidie.
simulace jako Falcon4 BMS nebo Arma.....to je hlavně o procáku (když nejedeš na nějaký velký monitor)

A na ten já nejedu, protože z toho zblbneš, v CADu se na nich dělá pomalu (výlety myší :) a dosboxový hry na nich vypadají hnusně.
https://gpu.userbenchmark.com/Compare/AM ... y-Lake/3924vsm178724

Je fakt, že proti té integrované je v porovnání výkon o dost vyšší.
Umí to Shadowplay nebo nějakou tu novou technologii ukládání videa přímo z grafiky? (bez FRAPS či jiných žroutů)
SRY za banální dotazy, ale já se o tyhle věci přestal zajímat v době, kdy jseu upgradoval z Riva TNT na TNT2...

EDIT jsem se přehmát a nakopčil tam tu obludu za 30K mmt...už je to ok