Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

Váš výsledek: 100 %

Jedna minuta. Tak to bylo jednoduché, aneb ty nejznámější DOS hry u nás.
@leebigh (06.08.2018 01:45): Ja si poplet tu Dunu :) Ten pocit, kdyz vis, ze klikas na odpoved a vis ze je to spatne. Ale rikal jsem si, ze tak hnusnej obal Duna mit nemuze. Zkusil jsem Sandwariors, coz byla graficky celkem oskliva hra a ten vyblitej obrazek k tomu sedel :)
@Charllize (04.08.2018 18:09): Možno je za tým prirodzená zvedavosť a tvorivosť, ktorú môže každý rozvíjať aj úplne sám, bez dozoru a inštrukcií od korporátu. Si predstav, že by sa ti jedného dňa tvoj syn pochválil s vlastnoručne naprogramovanou textovkou a dal ti ju zahrať a posúdiť. Liskneš mu jednu, s poznámkou že je kokot keď trčí v garáži a programuje textovky, podáš mu dva litre a pošleš ho aby si namiesto toho kúpil TES XVII?
@Ronik (04.08.2018 17:59): Ja myslim ze to bude jeste horsi. Proc se tohle vubec deje. Copak by nekdo dneska chtel majoritne Nokii 3310 a cernobilou televizi. Lidi kolem her maji v hlave poradnej gulas kdyz tohle dopusti:)
@Ronik (04.08.2018 17:38): Nebudu neboj. Jenom jsme na svuj vek az nezvykle pokrokovy v tomhle smeru. Proste ja tu eru pixel her zazil kdyz byla aktualni, takze nevim proc bych to mel chctit hrat jeste dneska. A nevnimal jsem ji ocima ditete ale dospeleho, coz taky dela svoje. Hry jsou u me o pokroku, o tom ze v nich vidim jak se to posunulo, ze mi to dokaze zprostredkovat veci ktery driv, v te pixel ere nesly udelat. Porad se mluvi o originalite, jak to indie maji ale ja ji tam proste nevidim, je to jen dalsi pixel hra co byli driv, ty mely taky plno napadu. Vsechny hry mivaj plno napadu, nekomu se libi vystrelovaci hak s kterym jde blbnout v Just cause 3 a nekdo se najde v indie hre kde muze kopat kosticky a postavit z nich model pindoura. :) japonsky hry maji tuny napadu a originality, a nejsou pixelovy..proste.

Kazdej dava obrovsky hodnoceni ty tahovce Into the Breach. Proc. Ono to je nejak lepsi nez Battle Isle 2. No neni zejo.
@Drolin (04.08.2018 17:18): Slo. momentalne.. Ale v celkovem kontextu to nepovede nikam, maximalne si to nekdo v budoucnu zanese nekam do devadesatych let, kam to skutecne patri. Jako ty kalhoty. Nojo v devadesatejch se to nejak nosilo, ale hlavni to bylo v tech sedmdesatejch..tak tak.

Indie manie poslednich let nema zadnej vyznam, nic nikam neposunula, jen privedla stare do lepsi formy. Modni vystrelek. Nic vic. Jasne, plno lidi se na tom konkretne skvele zabavilo, maj na to hezky vzpominky, libi se jim to ale ten vyznam celkove neni skoro zadnej, pac to tady uz jednou bylo, navic to tenkrat byla AAA produkce.
@Drolin (04.08.2018 17:10): Indie tvorba se stala proto ze na PC nebylo co hrat a pokrok stagnoval, tak lidi vyrazily do ulic a udelali si to samy. Bohuzel museli zajit zpet v case, na megaprodukce nebyl prostor. Je to jako navrat kalhot do zvonu v devadesatkach. Jakmile se zacly prodavat novy konzole zajem o indie dost upadnul, pac zase bylo co hrat a herni pokrok se posunul vpred. Rozumis, grafiky za 20 tacu a indie je dost na houvno a nejde to k sobe:)

za portovani konzolovek nese nejvetsi zasluhu prave asi Steam. jednotna platforma s urcitejma jistotama, i kdyz ne valne kvality. Myslim ze nebyt steamu, nikdy by se to nestalo.
@Charllize (04.08.2018 17:05): Nevím, kdo z nás začal dělat obecné závěry o budoucnosti vzdálené 20 let :) Já přišel indie hry bránit jen kvůli tomu, že si myslím, že si zaslouží prodávat na Steamu a nemyslím si, že nějaká důležitost je vhodný důvod, proč ne. Steam je obchod, ne nějaký kurátor videoherního muzea.

@Drolin (04.08.2018 17:10): Já bych tam taky určitě zařadil The Binding of Isaac: Rebirth, Hollow Knight nebo Bastion. Ale bohužel Scratches nebo Isaac nebudou historicky relevantní, takže bychom měli jít hrát Ghost Recon Wildlands.
@Ronik (04.08.2018 16:59): Jee..no dobre. Tak se koukni na celosvetove zebricky. JRPG tam lidi budou mit plno. Indie jen mizive.

tak ja to beru jako diskuzi k nejakemu tematu, nemyslim to jako alfa a omegu zivotniho stylu, jak naznacujes. je to male nepodstatne tema o kterem se bavime.

Cele to je jen o tom ze ja indie moc rad nemam a ty jo, takze to drhne. Nejaky obecny zavery o celkovem smysleni bych z toho asi nedelal.

A dulezitost jednotlivych hernich aspektu potrebu resit mam.
@Charllize (04.08.2018 16:44): Zkus se podívat na žebříčky lidí tady na DH a najdeš v nich tak tři JRPG. Znamená to, že JRPG jsou postoj, který nikam moc nevede? :)) A jestli jo, tak proč je hraješ, když na tom tak záleží? :) Možná tě prostě baví a nepotřebuješ řešit, jestli jsou důležité nebo ne?

Starat se, jestli hry, které hraju, budou za dvacet let relevantní, mi přijde komické. A pokud se pořád bavíme o tom, jestli by se měly prodávat na Steamu, tak to je už vysloveně šílenství.
@Ronik (04.08.2018 16:34): Kdepak. Indie neni dulezita. je to jen takovej postoj, kterej nikam moc nevede. vsak se koukni na zebricky lidi treba tady na DH, indie her tam maji malo, vetsina je kvalitni AA produkce. A zkus se sam zamyslet, urcite taky moc indie her ve svem top ten nenejades. Za dvacet let tam porad nekdo bude mit zaklince 3 nebo nejakyho asasina, stardew valley nikdo:)
Asi jedina hra z indie na kterou budou generace vzpominat je Minecraft, jinak to co bylo potom, to odezni jako jako ozvena. Vtipny je ze takova ikona indie jako Minecraft uz davno indie neni, mozna proto bude porad slavnej.
je to ukazkovej priklad kde se mele voda. ten Minecraft. Indie co preslo pod mega firmu, pac proste mu tam je lip. A ze skromneho vyvojare co delal vse pro komunitu a naslouchal jejich uvaham a radam je miliardar kterymu jsou hry u zadku:)
@Ronik (04.08.2018 16:19): Nojo. To mas jak kdyz se nedovolas do souteze v radiu a vis spravnou odpoved. Proste pech:)
Nema to smysl rozmazavat. Uvidite sami treba za 20 let kolik tech indie her co jsou ted na steamu bylo skutecne dulezitych aby za ne nekdo mohl chtit penize. Ona ta indie manie nastesti dost opadava, protoze plno lidi uz pochopilo ze tudy cesta nevede a proste to nekoupi. Snad se to nejak vyselektuje a zustanou jen ti kvalitni indie vyvojari a ta zbyla chamrad odtahne.

I kdyz takovy AIDS sim ma jeste ten rozmer ze to muze byt desna prca pro streamery, takze se to klidne proda..

Ono to je taky tim ze indie podporuje lidskou rebelskou dusi a tazeni proti zlym velkym korporatum, to lidi hodne bavi..lidska malost, je treba to nejak ventilovat:)

@Charllize (04.08.2018 15:52): Jo, indie hry je lepší segregovat, aby od nich náhodou normální hry od privilegovanějších vývojářů nechytly tu neserióznost :))

Ale vážně. Pokud hra splňuje aspoň nějaké základní požadavky na funkčnost, tak nevím, proč by ji měl Steam upírat právo na existenci a potenciální úspěch jen proto, že se nevejde do nějakých vymyšlených pravidel na kvalitu. I když je to třeba nějaká nezajímavá kopie něčeho jiného. Jasně, dostane se tam spousta odpadu, na kterém bychom se asi shodli, že by tam být nemusel, ale normálním hrám to na prodejích ani viditelnosti neubírá. Rozhodně si nemyslím, že by kvůli AIDS Simulator někdo neměl peníze na Skyrim nebo ho nemohl vůbec najít, to prostě není reálný problém. Fixace už je tvůj boj.

A rozhodně nevěřím, že nechat rozhodování, co může vyjít na Steamu, na individuálních lidech, může fungovat. Stačí se podívat na Stardew Valley, což je hra, která by se v době těhle kontrol na Steam prostě nedostala (což říkali i sami lidi z Valve), ale takhle se z ní mohl stát megahit a časem se dostat i na ty tvé konzole. A než aby se něco takového propáslo, tak radši přežiju, že na Steamu občas uvidím něco jako AIDS Simulator. Fakt mě to nijak nepobuřuje.